Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Heissan! Täällä iltavuorosta kotiuduttu ja aamuksi pitäis mennä takas.. Kello siis soi viiden jälkeen.. |O

Meillä tosiaan oli ne yhdet häät viiikko sitten viikonloppuna.. Nyt oli sitten miehen sisko äitinsä kanssa miettinyt että olenko raskaana kun en häissä juonut mitään.. Mieheltä olivat asiaa kysyneet mutta ei ollut mitään myöntänyt, onneksi.. En nyt sitten tiedä uskoivatko selitystä vai ei.. Ärsyttää kun kyselevät, kerrotaan kyllä jos on kerrottavaa ja sitten kun itse halutaan.. Kuten myös häistä anoppi on koko ajan kyselemässä että milloin on.. :kieh:

Voi mies parkaa.. Aamulla oli ihan ihmeissään kun todella mitättömästä asiasta aloin itkemään.. :LOL: Hormoonit hieman kiusaa.. Sen lisäksi edelleen se väsymys vaivana..

Äitiysvaatteita omistan farkut, caprit ja yhden t-paidan. Topit olivat hyviä, venyivät sen verran ettei tarvinut ostaa äippämallia olevia ja palautuivat kyllä muotoon pesussa.. :) Viimeksi la oli loppukesästä.. Nyt pitää varmaan ostaa joku takki ja housuja että pärjää talven.. :)

Mahan kasvua odotan innolla. Tykkäsin olla raskaana ja ison masun kanssa! :rolleyes:

Vitamiinit on edelleen ostamatta! En oo saanu aikaseksi käydä apteekissa.. Josko tässä joku päivä.. :D

Torstaihin kun malttaisi.. Sillon saa varhaisultrassa varmistuksen sintistä! Nyt äkkiä unten maille ettei ole aamulla ihan kuollut.. Tulipahan taas kirjoitettua pikku pätkä.. :p

manije ja sintti 6+3
 
vuodot mulla on muutamassa raskaudessa jääny paperiin ihan vaaleanpunaista vuotoa rv 5-6 mutta nää tummemmat vuodot on kuulunu vaan tohon yhteen raskauteen joka meni kesken rv 6 ja sitten yhden meckelin aikana vuosin hyytymiä ja runsasta vuotoa rv20 eikä koskaan selvinnyt miksi vuosi.

Hiiva kutinat jatkuu ulkosynnyttimissä ja enää ei tuu kokkareista valkovuotoo. Voin kun saatasnyt nää kutinat loppumaan canesten voidetta oon käyttänyt mut tuntuu ettei nyt hirveesti oo ollu apua. Kohta joutuu kääntymään lääkärin puoleen ellei ala helpottaa.

Tiukuliina ja hippu 7+0 POKS
 
nend tsemppiä, mitä luultavimmin kaikki on ihan jees :)

Mulla on tänään ollut taas niin maan kamalan huono olo ja nyt koko päivän ja kiikkustuoliin nukahdin ihan yhenäkin huh. Mut sit piti raahautua nuoremman tyttären kanssa Isac Elliotia kuuntelemaan, voin sanoa Not my cup of tea :D. Mutta mitäpä sitä ei lastensa eteen tekisi. Nyt on mökki hiljaisena niin saa itselleen pienen hengähdystauon ja sit maate.

Äippävaatteita ei ole tallessa yhtään edellisistä raskauksista. Pitää varmaan katsella ainakin housuja.


suski28 ja baby 7+2
 
nend Tsemppiä ja pidän peukkuja, että vuoto olisi harmitonta :heart:

Mammavaatteita ostin just säkillisen eilen yhdeltä kaverilta, sisälsi viidet housut + legginsit ja sit kymmenkunta paitaa :) Mulla kun ei esikon aikaisia enää tallessa oo. Mammahousut otin heti käyttöön ja voi että kun on ihana olla kun ei purista eikä kiristä! Tää turboilu on meinaa ihan karseeta. Normihousuissa tukala olla ja tulee kauhee vararengasmakkara, jollaiseen en oo tottunu :D

Täällä olot muuten ihan ok, väsymys on pahin. Viimeyönä nukuin 12h, päivällä reilun 2h päikkärit ja nyt jo luomet luppaa pahasti.. Etovaa oloakin ollu lähes koko päivän, mut oksentanu en oo :)

Jeeee, ylihuomenna varhaisultraan! Näkee pikkuisen Pikun sydämen sykkeen..ainakin uskon ja toivon niin :heart:

:heart: Coyo ja Pikku 7+4
 
Mä luulen kans, että mun täti kyllä epäilee ainakin, että oon raskaana. Vietettiin melkein viikko tädin kanssa niiden mökillä heti plussaamisen jälkeen. jotenkin loppuviikosta tuli sellanen olo, että jostain pienestä jutuista se olis alkanut aavistelee. sitten vielä lopuksi tarjosi saunasiiderin! en tiedä menikö selitys läpi vai vahvistiko vain epäilykset. vai tarjosiko ehkä tarkoituksella saadakseen vahvistuksen. selitys ei kyllä sinällään ollut valhe kun en siideristä oikeastikaan erityisesti pidä, mutta ehkä olisin maistanut muuten. taisi se maistiaisen ehdottelu olla viimeinen testi. mutta onneksi on toistaiseksi ollut niin fiksu, että ei ole suoraan kysynyt.

itseä kans vaivaa kovasti toi oireettomuus. tänään ei oikeen oo mitään oireita ollut, tosi hyvä olo. nälkäisempi olen ollut, mutta tänään ei sitten tehnyt yhtää mieli syödä (siis ei ollu huono olo), ei siis vaan ollut nälkä. vaikka yleensä jo pidempi aika menee niin oon ihan tosi nälkäinen ja tulee huono olokin. saas nähdä miten tässä käy. ehkä se nyt on ainoo, että vähän turvotusta on kun vatsaa ei voi enää vetää sisään, aina jää silti pieni pullotus. vähän kyllä huolestuttaa miten tässä käy. nyt alkas maha myös kutiamaan, tosin meni sitten ohi. iskiskö se raskaushepatoosi jo nyt? onkohan se ees mahdollista? oon kyllä sellanen hysteerikko ja raskaus vaan pahentaa näitä hysteerikon taipumuksia. pitkä odotus vielä edessä. muistan kyllä viime raskaudesta, että aina ajattelin että kun tää vaihe on ohi niin sitten helpottaa stressaaminen, mutta ainahan sitten tuli uus stressattava. on taas raskaana olo niin epävarmaa. toivotaan, että kaikilla kuitenkin menis tosi hyvin!
 
Tulipa vain mieleen, että onko teillä muilla ollut paljon vatsatuntemuksia? Painontunnetta, turvotusta, vihlaisuja? Edellisillä kerroilla ollut, mutta nyt on vatsan seutu ollut aikas hiljaa koko ajan!

Tää aamupala ei oikein koskaan oo ollu mun juttu, ja nyt tässä menee joka aamu puolisen tuntia, kun yritän saada puoliväkisin alas vähän jogurttia ja karjalanpiirakkaa.. :D

Karviaismarja ja tiiti 7+3
 
Tänään herätty jo 5.30 ilman mitään syytä. Onneksi päiväunimahdollisuus löytyy :D
Maanantait on tästä eteenpäin mun lempparipäiviä, koska maanantaisin poksutellaan viikkoja :LOL:

Eli hei, meillä on kasassa jo 6+0!
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan joukkoon :)

Täällä ihmeen katkonaisia yöunia nukuttu, ja sit tää flunssa viel kiusaa onneks on paranemaan päin. Tää viikko niin sit jää isäntä 2 viikkoo lomalle <3 se saakin sit kuskata noita lapsia eskariin ja kerhoon

Yönenkeli ja tiitiäinen 7+1
 
Huomenia,

Täälläkin poksuu Fujinin tavoin 6+0!! :D

Aamulla niin paha olo, että melkein oksensin. Onneks se sitten jugurttia syömällä lähti.
Mulla on vatsassa painon tunnetta ja sillon tällöin menkkamaisia tuntemuksia. Mutta mitään repäisykipuja mulla ei kyllä ole. :|

Laurina ja Pirpana 6+0
 
Toivotaan, että vuoto on harmitonta, nend!

Olisi tosiaan mukavaa, jos facebook-ryhmään pääsisi vielä nt-ultran jälkeen, mutta toisaalta on ymmärrettävää, että ryhmässä pidetään jokin raja jäsenmäärän puolesta. Ryhmästä tulee helpommin tiivis, kun jäseniä on vähemmän. Ja tiivis ryhmä kaiketi on kuitenkin tarkoituksena :)

Olot eivät ole täällä pahemmin mihinkään muuttuneet. Herätessä oli oksentaminen lähellä, mutta nyt taas on ihan ok olo. Ei edes väsytä kovinkaan paljoa. :)

Tänään 9+2
 
Huomenta,
taalla pahoinvointi senkun jatkuu. En vielakaan ole joutunut oikeasti oksentamaan, mutta valilla tulee mieleen, etta joskos se silla helpottais (enpa usko). Toisaalta, yks tuttu just kerto etta han karsi 5. kuukauteen asti niin pahasta pahoinvvoinnista etta tippaan menisivat laittaa. Ei edes ostoskasseja pystynyt nahda kaupungilla kun pisti miettimaan ruokaa :$ Ja tuo karsimys molempien lasten kohdalla. Joten yritan karsia oman pikkupahoinvointini jota on siis pitkin paivaa, eika vain aamulla.
Lisaks on painontunnetta alavattalla (selallaan on ikavan tuntusta nukkua) mutta eipa oikeen muita alavatsa tuntemuksia, paitsi niita lievia menkkatuntemuksia silloin talloin (joinain paivina).
Ma kavin siella yhessa ultrassa jossa siis vaan kattoivat ja totesivat etta joo, pulla on uunissa. Mutta siella ei katottu tietty aitin painoa, verenpainetta yms tietystikaan. Nyt mulla on seuraava aika vasta 29.8. jollon alan kaymaan yhella laakarilla (yksityinen -taa on taalla varmasti vahan eri systeemi), mutta pitaiskohan sita ennen kayda vaikka neuvolassa kattomassa painot yms? Olen kylla ihan normaalilpainoinen, ja lahinna matala verenpaineinen..Eipa kai se haittaiskaan.

Ma mietin sita Facea, ja luulen, etten tule sinne lainkaan. MUlla on jo nyt keskittyminen hankalaa, joten jos siella kay keskustelu kuumempana, ei tyonteosta tule yhtaan mitaan kun sita pitaa vilkuilla :) Nyt oon saanut tan rajattua sellaseen aamu-lounas-ilta selailuun. Hirveeta, kun pitaa itteltaan netinkayttoa rajata :) Mutta sellasta se on kun istuu koneella toissa paivat pitkat.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :wave:
 
Mulla oli ennen plussausta tosi kovat menkkakivut mahalla, minkä takia melkein arvasinkin että raskaana ollaan, sillä mun normaalit menkkakivut on todella vähäiset ja tuntuvat yleensä reisissä. Ja plussauksen jälkeen repäisykipuja oli päivittäin ja useaan otteeseen. Nyt ei ole pariin viikkoon ollut minkäänlaisia olotiloja mahassa. Pahoinvointia vaan lisääntyvässä määrin.

Tänään olen ollut ihmeen pirtsakka, varmaan johtunee siitä että ensimmäistä kertaa viikkoihin nukuin läpi yön kertaakaan heräämättä, olipas ihana fiilis aamulla :)

Hyvät viikonalut kaikille!


suski28 ja baby 7+3
 
Täällä ensimmäinen neuvola takana,oli vähän ajoissa mut sainpahan ruokavalio-ohjeita kun on tuo paasto-arvo ollut koholla :)
Ultran saan varata syyskuun lopulle,pääsee sitten näkemään pikkuisen ?
Loppuviikkomenikin sitten flunssan kourissa,mitään ylinmääräistä ei jaksanut tehdä mutta nyt mennään jo parempaan suuntaan ja alkaa vähän helpottaa :)


luppa- &kirppu 5+3
 
Hei kaikille!

Olen ollut nettipimennossa, mutta nyt aktiivisesti mukaan keskusteluihin. :)
Mie haluaisin kans tulla fb-ryhmään mut haluan odotella ainakin ensimmäiseen neuvola käyntiin. Täällä alkaa pahoinvointi välillä ottaa valtaansa, se ei kuitenkaan auta vaipua sängyn pohjalle kun melkein vuoden vanha pikkuneiti pitää liikkeessä. Hermot on ollut kyllä tiukassa ja miehen kaikki sanat on väärin ;)

Äitiysvaatteita minulla on vielä jonkin verran tallella, mutta pitää varmaan tässä raskaudessa hommata vähän lämpimämpiä vaatteita. :) odotan innolla kasvavaa masua ja sitä, että tunnen pienen ihmisen liikkeet.

Onko muilla synnytyspelkoja? Minulla ei ollut pelkoa ensisynnyttäjänä, mutta synnytys oli niin hankala vaikka loppujen lopuksi kaikki menikin hyvin. Luulin käsitelleeni asian jo, mutta nyt se on alkanut hiipiä takaisin.. odotan sitä hetkeä ku saan vauvan syliini mutta jotenkin se itse synnytys on alkanut nyt hieman pelottaa. Viimeksi sain tytön vain sen verran rinnalle että tajusin saaneeni lapsen ennen kuin hänet kiidätettin happikaappiin, se pieni hetki oli kuitenkin kultaakin kalliimpi.

Meillä juhlitaan 1 v synttäreitä lauantaina. :) mukavaa! Sitten pitää vielä malttaa odotella melkein kaks viikkoa neuvolaa..jännittää niin.

Toivottavasti nendin vuoto on ollut harmitonta!

Nyt alan valmistamaan ruoan loppuun ennen kuin pikkuneiti herää. Täällä sataa,joten ulkoilu taitaa llla melko lyhyt jos ei sää muutu paremmaksi. Olen huomannut, ettäkävely tekee nyt ihmeitä..ei kiukuta ja väsytä niin paljon jos käy edes puoli tuntia lenkillä. :)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Moi!

Uusi odottaja ilmottautuisi joukkoon, jos vaan mukaan mahtuu?

Neksu/28/3.lapsi ja se LA 16.4.

Tuosta lasketusta ajasta en oo täysin varma, koska edellinen kierto oli sen verran lyhyt. Neuvolasta kuitenkin kerrottiin nyt tuo 16.4. ja sen mukaan eletään, kunnes toisin todistetaan.

Neksu 5+ ?
 
sunny84: Mulla meni esikoisen synnytys ilman kummempia komplikaatioita ja oli ensimmäiseksi synnytykseksi melko nopea, mutta silti tämä (toivottavasti) tuleva synnytys pelottaa. Olen aina ajatellut, että seuraavia synnytyksiä ei ehkä niin jännitä (jos aiemmat synnytyksen sujuvat hyvin), mutta itseasiassa esikoisen synnytystä en pahemmin jännittänyt...nyt taas tietää ihan oman kokemuksen kautta, mitä tulee tapahtumaan ja jos kaikki ei menekään niin kuin pitäisi/yhtä helposti kuin viimeksi. Kipujen kanssa oli pakko myöntyä ottamaan epiduraali esikoisen synnytyksessä, joten ainakin se pelko sitä piikkiä kohtaan hälveni ja uskallan sen tarvittaessa ottaa tämän toisenkin kanssa :)
 
Mulla on nyt isompi pelko synnytyksestä kun ekaa tehdessä.. Kun ei tiennyt mitä on vastassa, ei osannu näin paljon jännittää :D Epiduraali ei mulla kyllä vienyt mitään muuta kun tunnon jaloista, SIELLÄ tunsin kaiken ja ahdistaa ajatuskin siitä että sama olis edessä uudestaan. En suostu ajattelemaan sitä vielä :)

Nimistä, juuuuuu on niitä jo mietiskelty :D

Oireista... No en tiedä onko oire vai mikä mutta vasemmalle kallon alareunaan sattuu aivan sikana, en tiiä onko vaan joku niskajumi vai mikä. Nukkumaan pystyn kun sillon ei koske, mut paha maata peiton alla koko päivää :D ...Edelleen oon muuten yökkärissä, ups :D

Adalie & Pikku 6+6
 
Jipii, aika np-ultraan ois nyt varattuna 12.9, jolloin rv 10+6 (tää on ar-ultran ja ovistestin mukainen viikkomäärä, menkkojen mukaan 11+1). Aika aikaisin, mutta pitäisi kuulemma onnistua mittailut, ja ollaan lähdössä siitä kahdeksi viikoksi ulkomaille, joten tällä mennään.
Ja kätilö oli ihana ja sanoi, että jos ei jostain syystä mittaus vielä tuolloin onnistu, niin voidaan ottaa uusiksi sitten reissun jälkeen 13+3! :)

Vähän kyllä jännittää, mutta yritän olla kärsivällisesti stressaamatta ja positiivisella mielellä, että tällä kertaa saataisiin vauva ihan syliin saakka <3
Ja lentäminen jännittää vähän myöskin, pelkään että istukkaan tulee jotain tukoksia tmv, onneksi lento on suht lyhyt kuitenkin.. taitaa suurempi kysymys olla, mitä aion syödä etelässä kaksi viikkoa........ :p

Karviaismarja ja tiiti 7+3
 
Mulla kahdessa edellisessä raskaudessa, joskus rv 38 paikkeilla tuli kauhee paniikki et se lapsi on synnytettävä sieltä mahasta ulos :) No sitten kun aikaa vaan kului eikä mitään tapahtunut, oli niiiin valmis lähtemään synnyttämään vaikka olisi sattunut miten paljon! Esikko syntyi puoltoista viikkoa yli ja tää toinen 2 viikkoa...

Täällä ei vieläkään mitään kummallisia oireita... Onkohan ihan normaalia? :( Vessassa saa vaan ravata usein päivän aikana ja siis kummallakin hädällä :p

Eltsar & sinttiläinen 5+4
 
aotearoa ollaan menossa Espanjan itärannikolle ensin viikoksi ja siitä laivalla eteenpäin Mallorcalle ja/tai Menorcalle. Tosiaan tuo lentomatka ensin arvelutti, mutta lääkäri vakuutti, että voin huoletta lentää, isompi asia kuulemma on se, mitä pistän siellä suuhuni.. mutta luulen kuitenkin, että siinäkin asiassa päästään aika pitkälle maalaisjärjen käytöllä!? :D

Loma tulee kyllä niin tarpeeseen, ihana unohtaa työasiat pariksi viikoksi.. hassua ajatella, että tämä taitaakin jäädä (toivottavasti) viimeiseksi kahdenkeskiseksi lomareissuksi miehen kanssa pitkään aikaan! ;)
 
Hei kaikki! Kauhiasti tullu tekstiä taas ku ei pariin päivään oo tullu luettua, aivan työstä käy ;) Mutta mukava näin, ihanaa kun on aktiivinen keskustelu :) nendille tsemppiä kovasti!
Täällä jatkuu oireettomuus..tänää tosin on jomottanu alamahaa työpäivän päätteeks ku ajelin kotia, mutta ei muuta :( Ehkä pientä väsymystä. Ahdistavaa jotenki :(

Joku tais tuossa paljo aiemmin kyseli,että asettaako työ haastetta raskaudelle ja ite oon kyllä jo ressannu sitäkin,että miten sielä tulee pärjään (vaikka aikastahan se on tuotakin miettiä),kun työskentelen dementiaosastolla, ja aika paljo on käytöshäiriöistä porukkaa...saattavat lyödä yms.

Myy87 ja tirppana 6+?
 
Heipä hei! :)

Täälä yksi plussannut hissukseen kurkistelee tänne puolelle. :) Mulla on 3 keskenmenoa takana ja tää uusi raskaus ei vaan oo alusta asti ainakaan ollut mitään helppoa, sain plussan jo 2 viikkoa sitten ja nyt on 4 päivää jo välillä tullut vaaleanpunaista valkovuotoa. Eli aikaisemmissa raskauksissa ollut ihan sama juttu, myös pientä vihlontaa ollu alavatsassa. Eli en uskalla tänne vielä kunnolla siirtyä. Tänään rv 6+, eli samoilla viikoilla aikaisemmat keskenmenot tapahtuneet, katsotaan mitä tässä tapahtuu, pääsenkö siirtymään kunnolla tänne. :)
 

Yhteistyössä