Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Moikka, käytiin lasten kans just 8km pyörälenkillä ja voin sanoa, että enempään en olisi edes pystynyt :D.

Ihana kun on viikonloppu, sai nukkua melkein yhdeksään asti :)

Hyviä viikonlopun jatkoja kaikille!


suski28 ja baby 7+1
 
Lotus mäkään en ehdi tohon ryhmään mukaan, mutta voidaan perustaa sitten uusi ryhmä myöhemmin mukaan haluaville :) Itse siis odottelen sinne np-ultraan saakka suosiolla - ja odotteluaikaahan riittää :D

Fujin & 5+5
 
Facebook-ryhmästä kun täällä oli monta jotka haluais mukaan nt-ultran jälkeen niin pitäiskö nyt kuitenkin tehdä niin että jäsenraja 50 unohdettais vaan otettais joku päivämäärä johon asti uudet jäsenet on tervetulleita niin nt-ultralaisetkin pääsee mukaan! Facebookissa siitä oli jo puhetta mut mietin että pursuuko ryhmä sit tosi isoks mutta haluisin kuitenkin mukaan teidät jotka ootte jo kuitenkin halukkaita sinne tulemaan mut vasta myöhemmin. Kirjotan tästä myös sinne ryhmään, katotaan mitä mieltä siellä ollaan!
 
Minulle ainakin käy koska on se ihan reilu että saadaan oottaa että kaikilla on np-ultra käyty ennen ryhmään liittymistä mutta päivä määrä voitas päättää sit niin että viimeisetkin on päässy käymään np-ultrassa
 
Vau:n raskauslaskurin mukaan lasketusta ajasta taaksepäin laskettu ne, joilla la on 30.4 starttaavat 14+0:n 23.10. Nt-ultran voi kai tehdä välillä 10-14, mutta otollisin aika lienee se rv 11-13, eli tohon mennessä kaikkien pitäis teoriassa olla valmiita.

Mä ainakin oon superiloinen jos ryhmään liittymistä saa venytettyä, liittyisin jos uskaltaisin, mutta edelliskerralla kerrottiin ennen np-ultraa vauvauutiset ja se tarina päättyi niin ikävästi että tällä kerralla kaikki vauvaan liittyvät uutisoinnit omalla nimellä tapahtuu vasta np-ultran jälkeen.
 
Mä kannatan myös tota päivämäärää, mutta lisättynä sillä ettei fb-ryhmään otettais heti ensimmäisen kaksplus viestin jälkeen, vaan oletuksena ois että kaikki tästä eteenpäin ryhmään haluavat kirjottaisi palstalla jonkun aikaa ennen kuin pääsisivät ryhmään. Tällätavoin turvattais varmasti paikat kaikille niille alusta asti palstalla mukana olleille, jotka haluavat odottaa ultraan ja kuitenkin myös vähän hillittäisiin "yleisöryntäystä", muuutenhan meillä on lokakuun lopussa fb:ssä jo monta sataa ihmistä jos mukaan otetaan kaikki jotka löytävät tämän keskustelun ja hetken päähänpistosta haluavat mukaan. Tää ei tarkottais sitä että tarvis alkaa miettimään kuinka nopeasti kukakin tähänmennessä mukana oleva on ryhmään liittynyt, vaan annettais niiden nyt olla ja keksityttäis vaan tästä eteenpäin. Tämä "rajoitus" varmaan myös osaltaan lisäisi sitoutuneisuutta ryhmään koska pääsy ei olisi niin helppoa sekä ennenkaikkea olisi reilua teille, jotka ovat täällä palstalla olleet alusta alkaen. Mun mielestä toi nt-ultran odottaminen on kuitenkin hyvä syy odottaa ennen kuin siirtyy puhumaan omalla nimellään, ja kuitenkin koen että teillä (tai siis meillä;D) alusta alkaen mukana olleilla on pienoinen etuoikeus tähän :)

Itse yritän taas aktivoitua tämän palstan suhteen niin paljon kuin vaan kerkeän, tänäänkin on väsyttänyt niin että varmaan yhteensä 5h on tullut nukuttua päikkäreitä :D
 
Ainiin! Unohtu ihan myös sanoa, että aamulla sain säikähtää ihan kunnolla. Hommailtiin miehen kanssa pikkasen kunnes aivan yhtäkkiä alkoi kova vuoto. Ei mitään kipuja, ihan kirkasta verta ja tais yksi hyytymäkin olla. Tuli ihan kunnolla pönttöön ja paperiinkin, etsin jo päivystyksen numeronkin hädissäni. Odotin kuitenkin hetken, vuoto loppui siihen yhteen vessakäyntiin ja sen jälkeen tuli enää vain pikkasen paperiin pyyhittäessä, aina vaan haaleampaa ja haaleampaa.

Lueskelin netistä että varsinkin alkuraskaudessa limakalvot voivat olla niin herkät ja turvonneet, että seksin jälkeinen vuodon syy saattaa hyvinkin olla niissä. Koska kipuja ei ollut ja vuoto lakkasi, päätin olla soittamatta päivystykseen, kuitenkin niin että heti jos alkaa uudestaan niin soitan. Jotenkin se googlailu rauhotti mieltä ja etenkin ne kipujen puuttumiset sai uskomaan että se johtu vaan niistä limakalvoista, että sinne oli tullut joku nirhauma. Toivottavasti vuoto ei nyt uudistu ja päästiin pelkällä säikähdyksellä, onneksi jo tiistaina neuvola niin pääsee siellä kyselemään. Onko teillä muilla ollut samanlaista tai oletteko joskus kuulleet että limakalvojen herkkyys vois aiheuttaa vuotoa?
 
Iltoja kaikille! Täällä iltavuorosta kotiuduttu.. Huomenna taas illaksi työmaalle..

Täällä väsymys tosi kovana päällä.. Aamulla sain onneksi nukkua hieman pitempään kun mies nousi pojan kanssa.. Sitten kävin päikkäreillä vielä yhtäaikaa pojan kanssa ennen töihin menoa.. :D Töissäkin haukotellut koko illan.. |O Onneksi olin sellaisen kaverin kanssa liikenteessä töissä joka tietää raskaudesta.. :)

FB-ryhmä Minusta hyvä että otetaan siihen asti väkeä kun kaikilla np-ultra käytynä.. Ja tosiaan olisi kiva jos täälläkin olisi vähänä enempi kirjoittanut kuin terve ja haluan ryhmään.

Nyt saunomaan ja nukkumaan!

manije ja sintti 6+2
 
Äitiysvaatteista mulla meni viime raskaudessa tosi hyvin niin kun oli la yli kuukausi aiemmin, että käytin pitkää hametta tai leggareita plus hametta tosi pitkälle alkusyksyyn kun tais olla aika hyvät kelit. mahtu sitten maha hyvin kasvamaan ilman että ahdisti. nyt oon vielä yrittänyt pärjätä omilla vaatteilla, ettei jäisi kiinni raskaudesta. onneksi mulla on yhdet matalat kangashousut niin ne on tuntuneet hyviltä. Mitenkään erityisen paljon en varmaan vaatteita tuu ostelemaan tän raskauden aikana kun edellinen la oli vaan kuukauden aiemmin, niin vaatevarasto on syksyyn/kevääseen ja talveen sopiva. ihan kiva taas päästä käyttää niitä vaatteita kun ovat olleet vaan yhdessä raskaudessa käytössä, ei oo ehtinyt kyllästyy. tietysti sittten varmaan jotain tulee osteltua jos löytyy halvalla. kesällä just ostinkin vitosella mamaliciouksen topit kun oli mun mielestä niin halvat ja raskaus oli lähitulevaisuuden toiveissa. viime kerralla kyllä alkuraskaudessa hirveesti ahdisti normihousut vaikka ei tällasta turvotusta ollutkaan. niin jouduin kyllä heti siirtyy mammahousuihin kun syksy tuli. paidoissa myös pian, kun omat paidat ei olleet sitä tyyliä että olis ollu mahavaraa.

ai niin oltiin tytön 1,5 v neuvolassa ja sain oman neuvolan 12.9

oli myös puhetta siitä kun mulla edellisessä raskaudessa käynnistettiin synnytys sen takia että maksa-arvot oli pahasti koholla, että nyt pitää seurailla sitä. varmaa syytä noihin maksa-arvoihin ei kai erityisesti etsitty, mutta hepatoosi kai olis epäilyksenä. nyt pelkään kyllä tosi paljon, että uusii paljon aiemmin. onko muilla kokemuksia raskaushepatoosista tai sen uusimisesta?
 
Keskenmenojen jälkeen tuntuu, että on aivan liiallisesti herkistynyt oman kropan tuntemuksiin ja on välillä vähän liikaakin kuulolla, varsinkin nyt, kun raskausoireet tulee ja menee päivittäin.
Kovin voimakkaita oireita ei oo ollutkaan; pientä huonovointisuutta aamuisin ja hienoista rintojen aristusta, ja nämäkin vaihtelevat kovasti! Onko muilla oireet näin heitteleväisiä, että välillä on kokonaisia päiviä, jolloin ei huomaa mitään oireita ja sitten ne taas tulevat takaisin? Piinaavia. :p
Nyt on kyllä pitänyt jo jokusena yönä vessaankin herätä ja nukahtaminen on ollut hankalaa, koska tuntuu, että öisin on kaikkein eniten pahoinvointia! Lisäksi alavatsa on alkanut hiukan turvottaa, kun tähän asti on ollut aivan tavallinen. Mietityttää jo valmiiksi talvivaatteiden hankinta, mihin takkiin sen masun oikein saa sitten mahtumaan!? :D

Karviaismarja ja tiitiäinen 7+2
 
Huomenet

No nyt on ainakin tullu nukuttua, johtunee tästä flunssasta onneks alkaa oleen sellanen olo et jaksaa olla pystyssäkin. Aika ajoin etovaa oloa, mut muuten ei viellä mitään sen ihmeellisempää ole ollut :)

Yönenkeli ja tiitiäinen 7+0
 
Moikka,
Täälläkin ne vähäiset oireet tulee ja menee. Joinain päivinä on pientä pahoinvoitisuutta tai väsymystä, mutta sitten on päiviä kun en tunne mitään. Niinä päivinä kun en tunne mitään, iskee illalla epäluulo etää olenko sittenkään raskaana. En edes tiennyt olevani näin vainoharhaista tyyppiä :/

Tippan + Milli 7+1
 
Huomenta. Mulla noi oireet tuntuu olevan mukana koko ajan, pahoinvointia, vessassa ravaamista ja mielialat heittelee kyllä ihan miten sattuu :D eipä ainakaan pääse unohtumaan että on raskaana.

Tai mikäli enää edes olen, hirvee pelko tuli kun yöllä heräsin vessaan ja taas holahti verta ihan kunnolla. Edelleenkään ei mitään kipuja ole, soitin päivystykseen ja hoitaja rauhoitteli että vuoto on ihan normaalia ja kipujen ja hyytymien puuttuessa ei pitäisi olla mitään hätää. En vaan saanut sanottua että nyt yöllä tuli kyllä enemmänkin hyytymiä, nyt se sitten kaihertaa että mitä se merkitsee ja oisko ne käskenyt näytille jos olisin niistä kertonut.. argh. Toivottavasti kaikki on kunnossa.
 
Heippa. Taidan tänne varovasti tulla kuulostelemaan. Eilen plussasin haaleasti ja tänä aamuna viiva jo tummempi. Täällä 3 lapsen 23 vuotias äiti. Lapset 7/09, 3/11 ja 5/12.
LA 24.4 JonMa / 23 / neljäs / K-sks
 
nend en halua pelotella mutta eikö ne hyytymät just olis se syy miks pitäisi mennä näytille? Kun jos limakalvot vuotaa niin eihän pitäis hyytymiä tulla? Mulla ei oo vuotanut ollenkaan mutta vaatisin kyllä ultran jos tulis tippakin verta, suurentelisin asiaa jne että saisin mielenrauhan! :D Toivon ja uskon että on ihan viatonta vuotelua mut kävisin kyllä silti näytillä!!
 
Mulla on nää raskausoireet ihan kauheat. En muista oliko esikosta muka näin pahat mut huippaa,oksettaa,kylmä tai kuuma hiki,väsyttää kokoajan. Oon nukkunu 12h vrk:ssa mut vaan väsyttää. Niin ja palelee. Nännit on superarat ja masu turvoksissa.

Mullaki oli sitä vuotoa alussa ja sillon terkka sano et ei oo hätää jos veri ei oo kirkasta/hyyttmiä. Mut jos on hyytymiä niin sit näytille.

Tsemppiä kaikille. Mä tässä vaan yritän muistella millä viikolla pahoinvointi esikosta helpotti??


Bluedreams ja pöntiäinen 6+6
 
nend toivottavasti kaikki on kunnossa! Jos tulee pikkusenkaan sellanen fiilis, niin kipinkapin lääkäriin.

Täällä raskausoireita vaan pukkaa! Naamassa kaks finniä ja ehkä hyvällä mielikuvituksella mulla oli etova olo aamulla herätessä. Noh, nyt oireiden puutteessa niitä toki keksii - saa nähdä naurattaako siinä vaiheessa jos esim. pahoinvointi iskee kunnolla kanveesiin. Tänään saakin viimeistä päivää kirjoitella vitosella alkavalla viikolla, huomenna jälleen yksi kokonainen viikko lisää mittarissa. Enää siis noin kolme viikkoa varhaisultraan ja toivon niin kipeästi, että päästään vähän huokaisemaan sen jälkeen.

Fujin ja 5+6
 
No mä tässä just pohdin että jos vielä yhtään vuotaa, niin sitten suurentelen kipuja ja vuodon määrää että pääsisin näytille. Yöllä kätilöopiston päivystykseen soittaessani se hoitaja osasi olla todella rauhoittava ja osaavan kuulonen, että se jo itsessään antoi vähän mielenrauhaa. Faktahan on, että jos on menossa kesken niin sille ei mitään voi tällä hetkellä kuitenkaan tehdä, menee jos on mennäkseen. Hirveän kuulosta enkä todellakaan mieti asiaa mielelläni, mutta minkäs teet.

Nyt tänään ei ole onneksi vuotanut yhtään, vaikka äskenkin oltiin lähes neljä tuntia ulkona pyörimässä, käveltiin vajaa 7km kun käytiin tsekkailemassa ravintolapäivän antimia keskustassa :) Mun kroppa on mkyllä todella herkkä vuotamiselle ja pienten verisuonten katkeilulle, mustelmiakin tulee lähes pelkästä hipasusta :D Ja varsinkin vatsan seudun kivuille oon todella herkkä, kuukautiskivutkin on pahimmillaan ollut sitä että makaan lämpimän suihkun alla kaksin kerroin itkien, kun se on ainut mikä auttaa edes pikkasen. Senkin takia tuntuu oudolta että olisi keskenmeno ilman minkäännäkösiä kipuja.
 
Moikka!

Samoilla linjoilla Eltsarin kanssa, ekaa kertaa kirjoittelen foorumissa. Plussa sen kun vahvistunut tikussa (joku 10 takana) ja rohkenen foorumille. Lueskellut sivusta päivityksiä ja kovasti kaipaan vertaistukea. Mieheni kun ei usko ennenkun näkee ultrassa todisteen :) Itselläni tämä on toinen raskaus, esikoinen täyttää kuunvaihteessa 1 v ja lakkaa olemasta vauva, nyyh. Olen kotona vielä eikä työkaverita likeellä kenelle vaahtoa näitä raskausjuttua. Joten liityn joukkoon.

Speksit ovat Hypica/33/1/Tyks
5+2 ja la 18.4

Oireita ei ollut paljoakaan muuta kun huimasta rasituksen jälkeen ja välillä menkkamaista jomotusta alaselässä. Välillä niin oireeton olo että pitää mennä pissaamaan ovistikkuun varmistamaan asia (niitä kun jäi yli aika pino). Huomenna taidan vihdoinkin uskaltaa soittaa nouvolaan ja ilmoittaa itsestäni. Kuten edellisessä raskaudessa niin pelottaa hurjasti tuo keskenmenomörkö ja mahdollinen tuulimuna. Toivon kovasti että kaikki sujuisi hyvin ja lopputulos olisi yhtä ihana ihmisenalku kun esikoisemme.

Ps. Liikenekö paikka fb-ryhmän joukkoon vielä?
 
nend toivotaan että kaikki on hyvin, vuotojahan saattaa esiintyä alkuraskaudessa hyvinkin myös ilman, että pienellä olisi mitään hätää. Ja totta on tietysti myös se, ettei keskenmenoon voi itse mitenkään vaikuttaa, mutta jos vuoto jatkuu, on varmastikin hyvä selvittää, mistä vuoto johtuu. Hyviä ajatuksia sinne!

Tänään on iskenyt väsymys, koko päivän on ollut sellainen olo, että voisin vain nukkua! :p Mitenköhän sitä jaksaa huomenna raahautua töihin?? :D
Odotan kovasti, että pääsisin jo "turvallisemmille" viikoille, keskenmenon pelko on vielä sen verran voimakas, ettei jotenkin uskalla antaa itsensä liikaa iloita raskaudesta...

Karviaismarja ja tiiti 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Hola

Vuodoista, en ole itse koskaan vuotanut, mutta voisin kuvitella olevani hyvin hysteerinen. Ja aina kandee käydä näytillä mikäli yhtään epäilee.

Äitiysvaatteista, toivon pärjääväni mahdollisimman pitkään omilla vaatteilla. Jostain syystä kaikki ahdistaa niin vietävästi. Ajatukset ja vaatteet x) milloin se maha alkaa olee oikea maha?? 20vk? En yhtään muista. Tää turvotus on jotain ihan ihmeellistä.

Kieroilua, täällä oli jouduttu jo huijaamaan sukua/työkavereita? Mulla oli duunin juhlat pe ja selitys toisesta duunikeikasta meni läpi (autoillen). Mutta edessä tukholman risteily samalla työporukalla ensi viikolla ja mietin miten ihmeessä mä siellä niitä vedätän.. "pikakännit" ja ajoissa nukkumaan? ! Yää kun on reissu missä kuppiin ei syle kukaan ja itekin ollut tunnetusti tanssimassa aamuun asti. Kahta iltaa nyt en pysty juomaan kuitenkaan niin yhden illan kun imis spritee sitruunalla ;)

Oloista; jatkuva väsymys, voimaton olo, oksetus. Ja tullut öisinkin. Ei mulla ennen tällaista. Tosi ahistavaa. Tuleva jumppakausi jo hirvittää valmiiksi.

Ens viikolla neuvolaa. Tulispa ultra-aika pian niin saisi varmuutta monta ja millä viikoilla ollaan :)

Aotearoa, ähkivä nahjus.

Ps. Leikittelettekö nimillä?
 
Heippa! Josko sitä uskaltaisi jo tänne kans kirjottelemaan, kiva kun olisi jossain edes jutella, kun raskaudesta ei vielä haluta kertoa muille!
Elikkä La 19.4 (tällä tietoa)/ -Kirppu- /24 / Toinen lapsi / Seks

Lueskelin tätä ketjua alusta, että vähän olisi kärryillä, mistä ootte jutellu, mutta menin sekaisin sivuissa.:D Jatkan siis kun ehdin.
 

Yhteistyössä