Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Sulla alkaakin huomenna kuudes viikko.. :D Viides viikko loppuu niin tietty kuudes alkaa :D ylihuomenna sulla on viisi viikkoa täynnä plus yksi päivä = kuudes viikko :) Ja itse varmaan vaihtaisin ultra-aikaa kun tosiaan on vasta 5 viikkoa täynnä.

Muoks. Pöh yritin vastata Itun emon kommenttiin mut tää ei näköjään taas toiminut... :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä noita repäisy kipuja on vaikka kuinka ja jos nousee liian nopeesti ylös niin sit vihlasee. Tänään aamulla huomasin että vatta on alkanu turpoomaan aika lailla ja joutu äippähousut pukee päälle kun ei tavalliset menny jalkaan
 
Adalie ja Coyo - mutta miten noihin 4+6 viikkoihin paadyitte?
Anteeks kun jaksan tasta inttaa - mita enemman viikkoja, sita helpompi olla (siis, varmempi). Pelko persiissa mennaan viela jonkin aikaa, naemma.
Itun emo Adalie tuolla jo aika selkeesti hommaa selvensi, mutta siis tosiaan 6.7. alkoi ensimmäinen viikko (rv0-0+6), 13.7. toinen viikko (rv1-1+6), 20.7. kolmas viikko (rv2-2+6), 27.7. neljäs viikko (rv3-3+6) ja 3.8. viides viikko (rv4-4+6) ja huomenna 10.8. alkaa kuudes viikko (rv5-5+6). Koska tokihan tuo nollasta yhteenkin lasketaan mukaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Adalie
Liittyisin joukkoon ja olisin myös kiinnostunut fb-ryhmästä jos vielä otatte mukaan.plussasin maanantaina kun menkkoja ei kuulunut viikonloppuna. Sitten lähdinkin heti reissuun enkä ole päässyt koneelle. Olen lueskellut näitä juttuja mutta en ole ehtinyt kirjoitella kun tällä kännykällä kirjoittelu on niin hidasta ja ärsyttävää. Kunhan pääsen kotiin kirjoittelen enemmän :)

haneja/29/2/JS la 11.4

eli jorvin porukkaa lisää :) en vissiin osannut vaihtaa väriä vaikka näyttäis että vaihdoin.

Esikoistyttö on ihan just 1,5v eli ikäeroa tulee noin 2v1-2kk, sellanen mitä toivoinkin.ekalla yrityskerralla tärppäsi kuten esikoisestakin. Itse luultavasti haluaisin 3 lasta, mies 2.oireita ei ole juuri ollut ja nyt nekin vähät on hävnneet.vaan mahan turvotusta on edelleen. Vähän huolestuttaa :( kovin epävarmaahan tämä vielä on.
Laittelen sitten kotona tarkemmin :)

Haneja rv 5+0

Haneja
 
Totta Laurina! Kauheen vaikee selittää miten se menee :D mie kans esikoista oottaessa luulin väärin. että viides viikko on 5+0-> jne :)

No just nain! Ookke, eli kun viides viiikko paattyy, alkaa 5 + merkinnat jne. Etta voi ihminen olla joskus yksinkertanen. En sit ekan kohdalla koskaan tata varmaan kasittanytkaan oikein. Se on nyt selvitetty. Nyt voin taas nukkua yoni rauhassa. Kiitos, kuomat!:attn:
 
haneja uskon että on ihan normaalia. Koskaan ei varmaan pitäis verrata raskautta edelliseen, mulla oli paljon runsaammat oireet ja välillä mietin onko ihan normaalia kun nyt on niin vähän! Mut tietysti se on normaalia! :)
 
Huomenta,minä myös voisin liittyä joukkoon :)
Muutama päivä ollut pientä kuvotusta mutta onneksi pysynyt ( vielä) sillä asteella. Kierukka poistettu toukokuussa. 8.8. torstaina plussattu.
Epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi LA saattaa vielä muuttua ultrassa,nyt laskettu kp 28.
Ensimmäinen neuvola-aika on 19.8.

LA 18.4.2014
luppa-/29/neljäs/LS


luppa- & kirppu 4+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Talvis
m.
Varovainen heippa täältä :) Esikoistyttö täyttää syyskuussa vuoden ja päätettiin tuossa joku aika sitten tehdä toinen... ei ajateltu että kerrasta tärppäis :)
FB-ryhmästä olisin minäkin kiinnostunut.


LA 17.4
m./29/toinen/KOS

m. 4+4.
 
Viimeksi muokattu:
Heips

Täällä voidaan hyvin, mieletön väsymys pari päivää sekä rintoja aristaa. Ensi viikolla jos soittelisi neuvolaankin.

Oletteko kertoneet uutisia monelle? Musta tuntuu että meidän ympärillä tietää kaikki, molemmat ei malta pitää suitaan kiinni ;) töissä tosin ei olla vielä tietosia. Jos sinne pimittäis hiukan.

Onko toiveita tytöistä/pojista? Meillä on molemmat niin ei väliksi kumpaa tulisi, kaksoset olos kiva nii tulisi lapsiluku kerrasta täyteen :)

Aotearoa
 
Tervetuloa uusille!

Täällä kanssa väsymystä ja rintojen aristelua, aamulla oli jopa ilman kosketusta niin kipeet että teki mieli vaan itkeä. Onneksi meni nopeesti ohi :)

Me ollaan kanssa aika monelle kerrottu, tai mä nyt oon triplasti hölösuisempi kuin mies, töissä taitaa tietää jo lähes kaikki ja kavereistakin pari kourallista :D Mun suvusta tietää n. puolet (ollaan tosi läheisiä oltu aina), oma isäni ja miehen vanhemmat ei vielä tiedä, nähdään niitä harvemmin niin sen takia on ollut helppo pitää vielä salassa :D Toisaaltaan pelottaa kyllä että jos onkin tuulimuna tms, niin kiva sitten kaikille selitellä. Mutta minkäs teet :) Miehen töissä ei taida vielä kukaan tietää, ei koe tarpeelliseksi kertoakaan kun lopettaa siellä parin viikon päästä.

Mulla on oikeestaan aina ollut esikoiseen liittyen tyttöolo, mistä lie sekin päähänpinttymä tullut. Mies taas toivoisi poikaa, että saas nyt nähdä :)
 
Kertomisesta Ite en tosiaan oo kertonu vielä ko parhaalle kaverille! Enkä aatellu vielä kertoakkaan.. :) Saas nähä miten tänään onnistuu pimittää tietoa kun miehen siskon häihin meno.. Jospa kaikki keskittyis hääpariin pelkästään.. :) Tekis kyllä mieli kertoa kaikille mut jos oottais vähintään tuon varhaisultran kuitenki pois alta..

Sukupuoli Ei niinkään oo väliä, kumpiki kelpaa.. Toki salassa toivon tyttöä kun tuo poika on ennestään.. Ja aina on toiveissa ollut tyttö, kaikki luuli jo viimeksi että tyttö tulee mutta toisin kävi. :)

Kaksoset on itelläki käyny salaa mielessä.. Viime raskaudessa käytiin varhaisultrassa niin ultraaja sano että täällä on ollu kaks alkua mut toinen lähteny vaan kehittyyn! Että mahdollista ois saada kaksosetki.. :) Lähimmät kaksoset on mun isän serkulla ja miehen äitin serkulla.. Ettei kovin todennäköstä!

Mut nyt alkaa miettiin häähommia! :)

manije ja sintti 5+2
 
Hei! Mäkin oisin kiinnostunu fb-ryhmästä,mutta uskallan liittyä vasta sitten kun oon käyny ekaa kertaa neuvolassa..pientä taikauskoa :D Mä kerroin hyvälle ystävälle eilen, jolla on itselläänkin kaks pientä lasta..ei vaan voinu pitää suuta kiinni :D Ja ku ootan esikoista niin kaikki on niin uutta ja on kiva ko voi joltain kysellä kaikesta raskauteen liittyvästä :) Ajattelin kertoo porukoille vasta ku oon neuvolassa käyny ekaa kertaa ja samoiten miehen vanhemmille samoihin aikoihin.
:)
 
Heippa!

Tulin tänne kertoakseni eilisestä kokemuksesta varhaisultrassa. Syke näyi ja viikot olivat lääkärin (Femedan Bruno Cacciatore) mukaan 6+3 (oviksen mukaan 7+0). Kommentoi heittoa viikoissa sanomalla että tässä vaiheessa se on normaalia.

Enemmän häntä tuntui vaivaavan normaalia litteämpi sikiöpussi. Hän puhui "ohuesta" mutta luulenpa että haki sanaa litteä. Sanoi että paras tulla kahden vkon päästä uudestaan.

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta?? Litteähkö sikiöpussi + syke? Normaalisti pitäisi kai olla aika pyöreä? Ja jos on niin miten on loppujen lopuksi käynyt?

Minulla on se käsitys että litteä sikiöpussi enteilee usein keskenmenoa, siksi on aika kurjat fiilikset nyt :/
 
Hirmuista puheensorinaa :) fb ryhmään tulisin minäkin, siellä aktiivisemmin kirjoittelisinkin kun toimii paremmin puhelimella, koneella ei jouda istua ;)

Vihdoinkin, lisää oireita! Tissit kasvaneet (aikamoiset pussukat olleetkin edellisen jäljiltä) ja kuvotusta silloin tällöin. Esikon kanssa yrjösin 3-4kk, sitä en kuitenkaan ihan toivo..

Suppis+Salamatkustaja 6+1
 
Huh, olipas täällä paljon tekstiä :)
Kiva kyllä lukea kun paljon tulee uutta. Meillä ollut aika kiireinen vkonloppu, joten ei ole muistanut oikein edes miettiä raskautta. Sitten kun sen muistaa, tulee taas sellainen olo että voiko tämä edes olla totta. Painontunne alavatsalla seuraa kyllä koko aika mukana, mutta muuten oireet vaihtelee tai tuntuu ettei ole paljon mitään. Kiva kuulla että muillakin on jo ilmaantunut närästystä, etten ole ainoa. Viimeksi tuli vasta paljon myöhemmässä vaiheessa, eikä vaivannut pahasti, katsotaan miten tällä kertaa käy...!:whistle:
Me ei olla vielä kerrottu muille kuin minä parhaalle kaverilleni. Odotellaan vielä hetki ennenkuin kerrotaan muille, jotenkin tästä toisesta on ehkä helpompi olla hiljaa kun esikoisesta, silloin olisi halunnut heti kertoa kaikille, nyt on jotenkin varovaisempi. :)

Kuten joku mainitsikin, toivottavasti pidätte fb:n vielä auki siihen asti että np-ultrassa on käyty. Minusta ainakin olisi mukava liittyä mutta ihan vielä en uskalla.

Mukavaa vkonloppua kaikille! :)
 
Heippa! Täällä kanssa plussattu viime sunnuntaina ja nyt ehkä uskaltaisi jo jotenkuten liittyä mukaan. Viikkoja neuvolan mukaa 4+5.

Riviksi voi laittaa

LA 14.4
Evelinnea,22,Toinen,PHKS

Neuvolanki olen kerennyt varata ja se osuisi 29.8 :)

Mäkin olisin kiinnostunu tuosta fb-ryhmästä joten laitan sulle Adalie yksäriä.

Oireita täällä ei oikeestaan pahemmin ole.( Ei ollut esikoisestakaan) Pientä kuvotusta tosi harvoin ja keltarauhanen jomottelee välillä kipakasti alaselässä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Adalie
Mulla alkuraskaus on sujunut ihan kivastai :) Oireet suht vähäiset; tissit kipeät ja uutta muotoa saaneet, väsymystä on normaalia enemmän ja alavatsan turvotusta. Erittäin lievää kuvotusta ilmenee yleensä ruokailun jälkeen, mutta menee pian ohitse.
Ensimmäinen neuvola ja varhaisultra ovat 20.8. Niitä siis odotellessa :)
 

Yhteistyössä