Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Täällä oireet taitaa vaan pahentua. Tänään ainakin ollu aivan hirveen etova olo ja päätä särkenyt. No kyllä tää tästä helpottaa ja voi tietty pahentuakkin.

Tänään käytiin kirppiksellä kiertelemässä ja kyllä sitä tarttu äippä farkut ja t-paita mukaan. Aikasin näköjään noittenki kanssa oon mut tykkään ostella jo valmiiksi ja kyllä tietyt housut jo puristaa ja ainakin edellisissä raskauksissa oon joutunu jo joskus rv 10 siirtymään äippä housuihin eli katsellaan mitenkä nyt käy.

Dobleri löytyy kaapista ja nyt vaan odotellaan että viikkoja kertyy enemmän niin pääsis kuuntelee pikkusen sykkeitä ihan kotonakin.

Maanantaina soittelen neuvolaan kun nyt ollaan oltu mökillä niin en oo aikasemmin päässy soittelee ja katsellaan pääseekö sitä kunnalliseen varhais ultraan kun muutama keskeytynyt keskenmeno on ollut. Mutta sitä ollaan maanantaina viisaampii.

Tiukuliina ja hippu 4+5
 
Mä voisin pikkuhiljaa hipsiä mukaan :) Plussa siis pärähti ruutuun kolme päivää sitten ja nyt siis viikkoja 4+4. Vähän on pöllämystynyt olo kun aika tjottaillen mentiin mut niin vaan vaikuttaisi että joku on matkaan tarttunut. Oon tehnyt jo kolme testiä ja tasavahvasti viivat on tullut, joten kai se on uskottava :)

Oireista on ollut lähinnä vihlaisukipuja alavatsassa jos on tehnyt jotain äkkinäisempiä liikkeitä, sekä lievä kuvotus jos pitkittää ruokailuväliä liikaa tai on juuri herännyt. Mutta välillä on kyllä ihan normiolokin. Esikoisestakaan ei onneksi tullut missään vaiheessa mitään megapahoinvointia, toivottavasti ei nytkään.

Mutta mut vois siis päivittää listaan:

Eireann / 31 / Toinen / Jorvi
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Tervetuloa mukaan kaikille uusille :heart:

Oireilua itsellä väsymystä, turvottelua ihan liikaa :LOL: Ja tuntuu et jatkuvasti olis nälkä. Muuten ei oikeestaan oo mitään ihmeellisempää ollut.

Yönenkeli ja Tiitiäinen 4+4
 
Eireann Me ollaankin samalta suunnalta! :) Mä jo odottelinkin,jotta millon Jorvilaisia ilmaantuu :)

Hirveesti on hulinaa, tyttö täyttää pian 4v ja synttärit pitäis järjestää.. Kaiken pitää olla pinkkiä :D Mä joskus sanoin,ku odotin likkaa,että en ikinä pue sitä röyhelöpinkkijuttuihin.. Kuinkas kävikään.. On glitterii,pinkkii.... Mutta itte tyttö pitkälti vaatteensa valitsee :)
Olikos muilla saman ikäisiä tyttöjä?
Poika meillä on jo 5v :)
 
Ainiin, viikkoja nyt laskurin mukaan 4+2.
Ja meilläkin doppleri odottaa kaapissa, että päästään kotonakin kuuntelemaan :)
Oon vissiin pikkasen hätänen,mutta oon jo ostanut ison kasan vaatetta vauvalle ja kehto patjoineen tulee varmaan ensi viikolla!
Oli pakko tuo kehto saada,kun oon sellaisen halunnut jo vanhemmille lapsille,mutten saanut (silloisen ukon mielestä kaikki aina liian kallista). Nyt sain 50e;lla koko setin, matkahuollon kautta tulee ja sitä en tiedä paljonko ne kulut ovat :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnellisena liityn ketjuun :) Plussasin eilen ja laskujen mukaan la olisi huhtikuun aivan alkupuolella. Meille tulossa kolmas lapsi, vanhemmat lapset ovat 3,5v ja 1,5v.

Aivastaessa vihlasee alavatsalta ja pissalla saa ravata aivan jatkuvasti. Huono olo ei oo vielä *kopkop* iskenyt. Väsyäkään ei oo ilmassa, päinvastoin virtaa tuntuu olevan normaalia enemmän.

Palailen myöhemmin tarkemmin, nyt mulle saapuu hoitolapsi joten aamupuuro kutsuu!
 
  • Tykkää
Reactions: Coyo
Heips!

Täältä uusi odottaja astuu joukoon sekavin mielin. Tänään plussattu ja hätäisesti laskettu la 11.4 (mä en sit yhtään muista koska menkat oli... -> pää lomalla edelleen.)

Tarkennetaan tietoja ja teen vielä yhden testin x)

Nim. Oireeton aoteora
 
  • Tykkää
Reactions: Coyo
Tervetuloa kaikki uudet odottajat :hug:

Täällä nyt 5+4 ja ensimmäinen aamupahoinvointi tuli kylään tänään. Hampaita pestessä oli niiiin lähellä, etten oksentanu ja sit aamupalaleivistä toinen jäi syömättä, vaikka heti herätessä oli muka kiljuva nälkä. Turvotus on ihan järkyttävää ja tää väsymys :headwall: Muita oireita rintojen arkuus ja niidenkin turpoominen, jano, pissahätä, vihlaisut ja repäisykivut nivusissa ja munasarjoissa. Onneks on oireita, niin tietää kaiken olevan kunnossa :heart: Ja enää 2,5 viikkoo varhaisultraan, tulis jo 20.pvä :D

:heart: : Coyo ja pikku 5+4

Muoks! Josko pötköön muuttaisi, että mun varhaisultra on 20.8. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
St. Brigitten/23/kolmas/LKS ja la olis 7.4.2014. Mulla on hiukan epäsäännölliset menkat ja melko varma olen, että la vielä muuttuu ekassa ultrassa. Mutta näillä tiedoilla nyt mennään :)

Soittelen varmaan neuvolaan melko pian ja uskoisin meneväni heti viikolla 7-8 ekalle käynnille. Edellisessä raskaudessa sokerit oli pielessä ja poika syntykin 4,5kilosena. Sanoivat, että seuraavassa raskaudessa sokeriseurannat alkaa heti.

Parille kaverille ja siskolle olen raskaudesta kertonut, muutoin yritetään pitää salassa ekaan ultraan asti. Vaan saa nähdä miten tuo maha turpoaa. Tuntuu tällä kerralla olevan niin vaikea pitää salassa, esikoisellekaan ei olla vielä kerrottu kun kertois kyllä koko maailmalle :)

Näin muuten pe-la välisenä yönä unta, että tein kymmeniä raskaustestejä ja kaikissa niissä luki ERROR ERROR ERROR :D Arvatkaas kuin jännitti sitten la aamuna pissata tikkuun, olin varma että sieltä hyökkää se error-teksti ja epätietoisuus jatkuis :D
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Just äsken tein digi testin ja anto tuloksen 3+ eli saa nähä muuttuuko laskettu aika vielä. Nyt menossa vasta rv4+6. No ultrassa se sitten kyllä tarkentuu mutta mennää näillä viikoilla vaikka neuvolassakin ne ehkä laskee erillaiset kun kiertoni on ollu ainakin aikasemmin noin 32
 
Moi! Mäkin ilmottaudun mukaan, plussa saatu tänään. Odotan vielä sen vahvistumista mutta kun selkeä viiva kerran näkyi ja oireet myös hyvin selvät, niin uskallan jo luottaa. Nyt olis sitten rv 3+6 ja laskettu aika noin 14.4.2014! :)
Suurimpina oireina tissien turvotus, alavatsan vihlonnat ja polttelu sekä pahoinvointi...
 
  • Tykkää
Reactions: Coyo
Mukavasti kertyy porukkaa. Tervetuloa uusille! :)

Tänne ei mitään muuta uutta, paitsi että taisin saada hiivan vaivakseni... Täytynee huomenna varmuuden vuoksi soitella neuvolaan, vaikka todennäköisesti vaan passitetaan suoraan apteekkiin. :)
 
Jospa minäkin ilmoittaudun mukaan eli tänä aamuna plussattu digitestillä. Sissi_81/31/toinen/K-PKS/LA 14.4.2014

Keski-Pohjanmaalla asustellaan, toinen lapsi tulossa. Ensimmäinen lapsi täyttää vuoden nyt elokuun 12.pvä eli pienellä ikäerolla mennään :) Ensimmäisen raskauden jäljiltä kierto sekaisin ja ehdin hakea lääkäriltä Terolutit, joita aloin syömään tässä plussakierrossa. Eli tässä tapauksessa voinee todeta, että oli turha kuuri :D Tämä plussakierto oli oikeastaan ensimmäinen kierto, jossa lasta ihan oikeasti yritettiin. Tikutin oviksen jne., tosin ensimmäisen raskauden jälkeen oviskivut on olleet niin jäätävät, että ovista ei voi olla huomaamatta. Ensimmäinen yrityskerta tuotti siis tulosta :) Varhaisraskauden ultra varattu 29.8 ja ekaa neuvolaa soittelen ensi viikolla.

Ensimmäisessä raskaudessa taustalla myrkky, raskausdiabetes ja kaikki kruunautui epäilyyn lähes 5 kiloisesta lapsesta. Lapsi oli lopulta vain 4 kiloinen, ja syntyi käynnistyksen jälkeen kiireellisellä sektiolla 38+3. Eli näillä taustatiedoilla raskaudenseurantaa polilla tiedossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Piikru, hauska huomata pari seikkaa. Meillä lapset 4v ja 5v :) menkatkin alkaneet meillä samana päivänä x) hehheee..

Juu,


aotearoa/30/kolmas LA 11.4

Meillä otti kahdeksan kiertoa ennenkuin tärppäs, ajatus ehti jo tulla että kaksi on hyvä (edelliset nappas ekalla ja tokalla kierrolla). Pillerireseptinkin hain viimeviikolla jotta pääsisin kivuista eroon (hormooniton olo ei sovi mun ropalle). Nyt sitten odottelen joitain raskauden tunteita kun olo normaali.

Mitähän kieltoja sitä nykyään mahtaa olla? Nim. himoitsen jääkaapissa olevaa fetaa ja auraa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Tervetuloa kaikille uusille Kivasti tulee lisää porukkaa. Yh että olikin tänään aamulla niin etova olo ja inhottavaa kun yleensä juon melko paljon kahvia niin nyt ei tee mieli mutta seurauksena siitä sitten päänsärky :/

Mulla muuten tuo TAYS uskoisin olevan kun täällä vaihdettii pirkanmaan sairaanhoitopiirii mutta se nyt viellä varmistunee kun neuvolaan kerkee, sinne en oo viel soitellu kun ensviikolla kumminkin menen sinne käymään kun on esikon 6v tarkastus ja sitten sillä alkaakin jo seuraavalla viikolla eskari.

yönenkeli + tiitiäinen 4+5
 
tervetuloa uusille täätläkin! :)

uh, nyt on niin kamala turvotus, ettei housut mahdu kiinni :D onneksi on näitä äippä-pöksyjä esikoisen odotusajalta viellä kaapissa, ni ei tarvii alushousuineen kuljeskella :D
Muita oireita mulla ei sit nyt ookkaa, omituista :eek:
Huomenna sitten soitto neuvolaan ja pitäs se eka käynti varata, sekä sit töihin pitäis soitella, jotta saan heti vanhenpainvapaan jälkeen alotettua työt täysipäiväisesti, et ehtisin tekemään sen verran töitä, että otettais ne tulos huomioon seuraaviin mamma-rahoihin.. Muutoin ois edessä taas hirveetä kitkuttelua :s
 
Mulla muuten muuttui laskettuaika kun soitin neuvolaan! on siis 8.4 :) Saattaahan se viel varhaisultrassa muuttua! :)

Mie sain ekan haamun muistaakseni torstaina, ja sen jälkeen ihan yhtähaamuja, nyt vasta alkaa vahvistumaan ja aamupissasta ei perjantaina näkyny mitään. Mulla ei siis ainakaan päde se että pitää testata aamulla! :D Esikoisestakin sain haamuja vielä 37/28, ei pitäs tehdä liuskatestejä ollenkaan, digi kertoo paremmin :) Mutta onneksi nyt alkaa vahvistumaan!

Adalie & pikku 4+5 :)
 
Heippa taas!
Kiva, kun porukkaa tulee kohisten lisää :)

Täällä on ihmiset aika nopsaan saaneet alulle pienokaisia, kun noita yk:ta kyseltiin.
Meillä tärppäsi yk:lla 8, joka tosin meni kesken jo varhain. Jos sitä ei lasketa mukaan niin tämä tärppäsi yk 24 :flower:

Toivotaan nyt sitten että tämä pikkuinen pysyy matkassa. Ehdimme käydä jo lapsettomuustutkimuksissa, mutta ihan loppuun asti yhteenvetokäynnille emme siis ehtineet, kun pikku Tiuhti ilmoitti tulostaan :heart:

Varhaisultra olisi aivan huippu juttu, mutta kohtalaisen kallis täällä etelässä ~150e.. :headwall:

Noh, nyt on maltettava odottaa Neuvolaa 19.8

Oireista vielä. Rinnat on arat, alavatsassa menkkatyylisiä kipuja, jotka helpottamaan päin. Nippailut ja lievät repäisykivut "riesana". Huonoa oloa olen ollut havaitsevani, mutta ei sitä vaivaksi asti ole ollut. Välillä tuntuu, että pinna palaa järjettömän herkästi ja sitten.. aivastelu...?!

No, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Minä jatkan lomailua, muutama viikko olisi vielä nautittavana!

Untu ja Tiuhti 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli

Yhteistyössä