Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Moi!

Olen nyt muutaman päivän seuraillut keskusteluanne ja päätin liittyä mukaan. Olen luonut tänne Kaksplussaan tunnukset, kun odotin esikoistamme. Ne tunnukset ovat unohtuneet, joten ihan ensin piti kikkailla uudet tunnarit tänne :) Tein haalean plussan Pregcheckillä perjantaina ja varmistelin vielä lauantaina (tuloksena jo vahvempi viiva). Huomenna aamulla ajattelin vielä testata Clearblue digitalilla, ehkä sitten uskon tämän todeksi :D

Meillä on kaksi poikaa 4v2kk ja 2v2kk, molemmat toukokuisia ja nyt sitten matkassa olisi huhtikuun hurmuri – kevätvauvoja kaikki <3

Oireina alavatsan nippailut, tolkuton väsymys, jatkuva pissahätä...

-Elea85-


Seuraavat tiedot voisi päivittää listaan: LA 12.4 Elea85 / 28 / Kolmas / KOS
 
Adalie, miten voi olla sama LA jos on eri ovispäivä? Ei sillä että asialla nyt kovin suurta merkitystä on kun ne vauvat noudattelee ihan omia aikataulujaan, mutta rupesi vain ihmetyttämään, kun eikö raskaus lasketa aina yhtä pitkänä hedelmöittymisestä laskettuun aikaan? itse siis olen nettilaskureilla laskenut nimenomaan hedelmöittymispäivän mukaan =)
 
Viimeksi muokattu:
Eireann mullakin LA 8. pvä ainakin viel :D mut ovista tikutin ja ovisplus 12.7 ja kivut samana iltana ja 13.7 aamuna oletin siis oviksen olleen 13 pvä :) mut mulla kierto 30 päivää ja sen mukaan laskureillakin laskenu tosin ekasta menkka päivästä en hedelmöittymis päivästä

jos laskis niin et 13 pvä ois ollu hedelmöittymis päivä niin LA ois 5.4 mut laskin nyt menkkojen eka päivästä ja varmistellaan se ultrassa sit se LA :D
 
Eireann mulla ovispvä oli 16.7. ja sama 8.4. ainakin vielä. Kierto n. 28 pvä.

Tervetuloa uudet! :)

Täällä ei mitään uutta, eka neuvola on 26.8.

Aamuyöstä unessa pyöri kinkku-juusto-sämpylä ja heräsin 5.45 tekemään leipää. Minä - joka normaalisti syön aamupalaksi pelkän kahvin noin klo 10 töissä! :p

Nanija&muru 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan mökillä itikoiden syötävänä. Mitään oireita ei ole vieläkään, mutta toiveikkaana odotan niiden ilmestymistä.
Pelottaa. Yksinkertaisesti. Ennen en osannut pelätä keskenmenoa, mutta kun on kerran kävellyt np-ultraan ja nähnyt ruudulla elottoman sikiön niin tietää, ettei halua samaa kokea uudestaan. Kuitenkin meillä sikiö oli lopettanut kasvun 8+5 eli melkein kuukauden kannoin kuollutta lapsenalkua sisälläni ennen lääkkeellistä tyhjennystä. Mennään siis varhaisultraan ja molemmille toi 8+ taitaa olla sellainen rajapyykki. Tietysti senkin jälkeen voi tapahtua kaikkea, mutta yrittään edes löytää sitä zenmäisyyttä vu:n kautta :D

Fujin ja 4+1
 
Eireann Menkkojen alkamispäivän mukaan laskin, ja 31päivän kierron mukaan kun niin se yleensä on :) Miten se muuten menee... miten voi laskea raskausviikot joko hedelmöittymisestä tai menkoista? sehän heittää menkoista laskettuna parilla viikolla kun ovis on vasta kaks viikkoa menkkojen alkamisen jälkeen? :D

Adalie & pikku 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Soitin just neuvolaan ensimmäinen neuvola-aika jo ensi viikolle eli 14.8, jolloin 5+2. Puhelimitse paukahti jo käsky aloittaa Primaspan-lääkitys, ja ensi viikolla matkaan lähtee neuvolasta taas verensokerimittausvärkit ja lähete ekaan sokerirasitukseen. Edessä siis raskaus täynnä mittaamista, tökkimistä ja tutkimista. Joo, ja tänä aamuna oli pakko tehdä taas digi, ja tulos oli raskaana 2-3 vkoa kun sunnuntaina oli 1-2 vkoa eli nousua on, ja hyvä niin :)
 
Hei kaikille! Minäkin taidan uskaltaa liittyä mukaan. Tänä aamuna liuskatestillä vahva plussa ja digi näytti raskaana 2-3 :) Jos ovulaatiopäivä olisi ollut silloin kuin ajattelin niin olisin luullut hedelmöittymisestä olevan vasta kohta 2 viikkoa. Ilmeisesti kaveri on saanut alkunsa jo aiemmin, tätä tämä kesäloma ja stressivapaa aika teettää :) soitin neuvolaan ja sain ajan jo ensi viikolle 15.8. Sitten tietää ehkä jo enemmän pikkuisen iästä. Positiivisin mielin olen matkassa vaikka toki pieniä pelkoja onkin. Yritän kuitenkin nauttia täysin rinnoin raskautumisesta, ainutlaatuistahan tämä on! :)

VanillaLady ja napero 4-5 viikkoa (?)
 
Täällä alkaa olla flunssa voiton puolella, jee :) Olo on muutenkin suht hyvä, mutta ruoka ei kyllä maistu yhtään. Siis "oikea" ruoka, mielummin söisin vaan leipää ja jogurttia :D Suolakeksejä hain eilen kaupasta...

Esikoista odottaessa oli ainakin alkuraskauden ajan jotenkin huoleton olo, ei edes ajatellu etteikö kaikki olis hyvin tai etteikö ekassa ultrassa olis kaikki ok. Nyt on jotenkin varovaisempi fiilis ja enempi pelkää että jotain ikävää sattuu. Mutta eipä näihin asioihin voi juuri vaikuttaa, täytyy vain toivoa parasta :)

Esikoisen imetys on nyt loppu! Vähän on haikeaa kyllä, mutta tosi hyvin meni tissistä luopuminen kun lapsentahtisesti on koko ajan edetty asian kanssa. Tuntu vaan jotenkin häijyltä imettää kun mahassa kasvaa uusi ihmisenalku, vaikka eipä siitä kai haittaakaan olisi ollut :) 1v7kk1vk kesti imetystä, saa nähdä miten sitten uudella kierroksella ;)

Banski 5+2 :heart:
 
Onpas tosiaan 8.4 suosittu La :)

Pelkoa on täälläkin ja kokoaika tekis mieli tehdä taas kerran r testi. Vaikka oireet kyllä jos muistuttaa raskaudesta. Onko täällä tulossa minkälaisella ikäerollatoisiin lapsiin nähden vauva? Meillä tulee ruhtinaalliset 1 vuosi ja 5kk. Voi olla melkosta haipakkaa luvassa seuraavar pari vuotta :)

Bluedreams ja pöntiäinen 5+0
 
ikäero meillä tulee esikoisen ja tän uuden tulokkaan välille 5v7kk, keskimmäisen ja tän uuden ero 3v7kk ja nuorimmaisen ja tän välille 2v1kk. Ihan hyvät ikäerot ja ei toi 1v6kk ollut paha kun viimeks sellainen väli tuli ja hyvin meni vaikka tuntu että kaikki muut kasvo silmissä kun uusi vauva tuli.
 
  • Tykkää
Reactions: Bluedreams
Heips!
Olen tässä lueskellut tätä ryhmää jo vähän aikaa ja nyt kun pääsin oikeen koneen ääreen (kännykällä en jostain syystä pysty kirjottaan:( ) ajattelin ilmoittautua!
Eli lilleri88/24/ensimmäinen/satKS
Tein testin 30.7 kp 30/28, eli laskujen mukaan LA 7.4.2014 <3<3
Tämä pieni on erittäin toivottu ja onneksemme ilmoitteli tulostaan jo heti ensimmäisellä yrityskerralla! jätin pillerit pois jo helmi-maaliskuussa, mutta sen jälkeen "varoimme", että mahduin hääpukuun heinäkuussa;).
Kauheasti jänskättää, että kaikki menee hyvin! Ensimmäinen neuvola ompi pe 30.8, nyt tuntuu oikeen aika matelevan!
Tuntemuksista; Ei paljoa ole oireita näkynyt/kuulunut, maha nyt on tietenkin turvonnut, välillä tuntuu niitä "menkkakipuja", muuten maha on outo; välillä kauhea nälkä ja kun vähän syö ni on ihan ähky. Vähän tuntuu rinnoissakin, mutta en tiedä johtuuko se tästä...? ku ne on sivuilta kipeät.
Tässä nyt jänskätetään et kuinka pitkälle pötkitään kertomati, ei olla kerrottu vielä oikeastaan kelleen. Kyllä tekisi mieli vaan kuuluttaa kaikille, mutta kun ei tiedä mitä tapahtuu niin ei oikeen uskalla.
Mitäs hankintoja porukka on tehnyt? mulla on jo jäätävät määrät vaatteita, matkarattaat ja kaikenäköistä tavaraa :D ja siis nämä on ajalla ja lämmöllä kerätty. Nyt kun tiedän raskaudesta en ole vielä uskalatnut ostaa mitään...
Kiva kun pääsee jonnekkin kirjotteleen omaa onnea ja pelkoja, sekä kiva myös lukea toisten onnesta! vertaistuki on mahtavaa:D
ti 6.8 5+1
 
VanillaLady laitteletko mulle Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala niin päivittelen sut listoille

Ja yrittäkäähän josko muistaisitte jotenki korostaa noita päivitys tietoja niin ne ois helpompi huomata tuolta teksti pötköstä :)

Yönenkeli + tiitiäinen 5+0 poks!
 
Meillä tulee ikäeroa reilu 2v3kk :)

Just kun pääsin sanomasta että olo on ihan hyvä, niin totesinkin itekseni että aamupäivisin olo on kyllä aika etova :D Ja iltapäivisin... Ehkä iltasin vähän parempi? Ei kuitenkaan sillai että vois oksentaa, mutta ruoat ällöttää. Hedelmiä ja vihanneksia tekee mieli.

Syöttekö jotain raskausvitamiinia? Mä alotin just Multivitan jonkun sellasen, muistaakseni söin samaa esikoisen aikana alkuraskauden ajan.
 
Adalie Mitä testejä noi on? Näyttää samalta kun mun (tilattu netistä sellainen 50+50 pakkaus :D) enkä oo vieläkään saanut omaan testiin yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolli vaikka vahvistuu kyllä. Pakko varmaan valmistella vielä viikon lopussa digillä että nouseeko viikot :p
 
Vitamiinistaedellisestä raskaudesta jäi jotain... elivo? tms d-vitskua. Pitäs varmaan osta ihan mammavitamiineja kun niissä on sit muutakin kun d. :)

Fujin onesteppejä! :D Vauvalasta tilasin 20+5 setin ja sit ostin vielä kaverilta lisää :)
 
Kirjoitan kännykän kautta, eikä näköjään saa vaihdettua tekstin väriä näin, toivottavasti sen saa tuosta poimittua! :)

Mulle suosittelivat neuvolasta foolihappoa heti jo sinne tänään soittaessa. Taidanpa käydä sitä apteekista hakemassa!

Tuntemuksia tällä hetkellä merkkaaminen juilinta alavatsassa, kipeät rinnat, etova olo ja treenatessa ei vaan jaksa. Mutta ei haittaa! Otan kaikki oireet vastaan mitä annetaan, onhan tätä jo odotettu! :)
 

Yhteistyössä