hyvää tätä vuotta kaikille!!! :hug:
ensiksi jaksamista unkoululaisille!!! en osaa kuvitella kuinka väsyneitä saatatte olla, mutta kaikki kääntyy varmasti vielä hyväksi=) itse olen aika kuitti ja rikki jos kasper herää kerran yössä noin kerran viikossa, mutta väittäisin että tämä uusi raskaus painaa jo sen verran päälle ja vaikuttaa olotilaan ja mielentilaan ja väsyttää, uni itsellä muutenkin katkonaista sen vuoksi, viikkoja nyt 28+1
meillä
syödään aamuin illoin itse tekemä puuro jonkin marja tai luumusoseen kera, noin 1,5-2dl, reissussa tai yökylässä ollessaan kasper saa kaupan valmiin makupuuron, millon mitäkin merkkiä ja makua, juomaksi nokkamukista vettä. aamupala syödään kun on herätty ja aamuhommat hoidettu, kelloon katsomatta, paitsi että ennen klo 6.30 ei nousta, tänäänkin kasper heräs jo vartin vaille kuus, mutta onneksi viihtyy omassa huoneessa omassa sängyssä jutellen ja naureskellen, niin saan vähän torkuttua itse vielä.
lounas syödään 11 ja 12 välillä, jos on herännyt tosi aikasin niin joskus saa lounaan jo 10.30. aterian koko on pieni purkki ja lisäksi pinsettiotteella ja syöttämällä leipää joskus, juomana vettä ja ruuan jälkeen 2dl maitoa ja sitten nukkumaan.
herättyään poika saa välipalaksi sen jugurtin tai rahkan ja vettä, joskus maissinaksuja tms. tämä noin 14-15 aikaan.
päivällisen poika saa kun on nälkä, yleensä 16.30-17.30, tällöin vuorossa iso purkillinen ruokaa ja ehkä hiukan jotain jälkiruokaa, ei aina. veden kanssa.
iltapalaksi sitä puuroa jonkun soseen kanssa, iltapala-aikakin riippuu paljon muista syömisistä ja siitä miten väsynyt on, mutta monesti 19-20 aikaan saa puuron, vettä ruokajuomana. 2dl maitoa saa taas tuttipullosta puuron päälle, ja hampaiden pesun kautta nukkumaan 19.30-21 välillä.
teen jonkun verran itse ruokia pakkaseen ja annan välillä niitä, jonkun verran käytetään kaupan valmiita, onneksi poika on tullut äitiinsä ja on kaikki ruokainen=)
en ole koskaan väkisin tykännyt valvottaa pientä, meillä saa nukkua sillon kun väsyttää, nytkin kasper vetää aamupäiväunia kun heräsi niin aikasin, päiväunet ja ruuat siirtyy sit ilmeisesti noin tunnilla mutta nukkua pitää saada. olen jostain lukenut että jos lapsi saa nukuttua päivällä hyvin, niin yöunetkin sujuvat paremmin, meillä se kyllä meneekin niin. kai seskin yksilöllistä on.
vaikka kasperin syömiset kuulostaa jonkun mielestä paljolta niin 8kk neuvolassa oli mitat 8935g ja 72,2 pitkä poika, sanoivat ainakin että keskellä käyrää mennään...
muuten tämä vuosi lähtenyt hienosti eteenpäin kohti uutta synnytystä:heart:
edelleen odotellaan joskos tämän asunnon saisi myytyä ja päästäis uuteen kotiin ennen uutta tulokasta... kaksi työpäivää täytyy lusia tässä kuussa jonka jälkeen alkaa vuosilomat ja sen perään äitiysloma, kasper pääsee mummilaan hoitoon kun olen töissä koska yrittäjäiskänkin on oltava töissä...
kasperilla on viisi hammasta ja ryömii lujaa eteenpäin, konttauasennossa on vähän väliä mutta ei konttaa vielä, meillä ei tosin ole niitä mattoja vieläkään lattiassa... se ehkä vaikeuttaa kans jonku verran konttaamaan lähtemistä. matot kyllä on tilattu ja tulee tällä viikolla, katotaan mikä on pojan reaktio niihin
kasper nousee tukea vasten polvilleen ylös ja autettuna seisomaan mutta ei itse seiso edes tukea vasten, ensikengät mummi osti pojalle lauantaina=)
hei niin, mentiin muuten kihloihinkin 21.12:heart: häitä tosin odotellaan vielä tovin kun pitää synnyttää ja palata edes lähelle omia mittoja ennen nainisiin menoa niinku rakas poikapuoleni sanoo
"sit kun te meette nainisiin niin mä meen äitille"
ihana:heart:
nyt meen pissattaan koiran ku kasper vielä nukkuu...