Huomentapäivää
Tervetuloa uusille
Ja tsempit Pomppulille
Synnytys jännittää joo, mutta ei pelota. Tai no sektioon joutuminen pelottaa kyllä. Mulla on aivan hirveä piikkikammo, enkä ole koskaan antanu synnytyksessä pistää selkään, ja sektiossahan se olis edessä HUI! Mulla on ollut nopeahkot synnytykset n.3h kipeitä supistuksia, työntövaihe 19min ja 6min. Esikoinen käynnistetty tableteilla ja kuopusta vauhitettu tipalla, kun omat supparit hyyty aamulla. Nyt toivoisin että oon kotona mahd. pitkään ja ettei mitään vauhdituksia ja mahdollisimman vähän lääkkeitä, eikä mielellään episitomiaa (esikoiselta väliliha leikattiin, kuopukselta ei ja paraneminen esikoiselta 2kk kuopukselta istuin samana päivänä).
Vauva on nyt poikittain mahassa. Tytöt on aikanaaan ollu jo hirmu varhain raivotarjonnassa. Nyt hieman pelottaa, että tämä sitten istuu tuolla :/ Silloinkin kyllä toivoisin alatiesynnytystä jos vain vauva mahtuu sitä kautta ulos, eikä siis mitään terveydellistä syytä ole leikata.
Vauvan vaatteet pesen ja silitän ekan kerran erikseen. Ja meillä käyteytään hajusteetonta pesuainetta eikä ollenkaan huuhteluainetta. Esikoiselta pesin ja silitin vaatteet pidempään, mutta enää ei ehdi, ja sinne ne hukkuu muun pyykin joukkoon nopeasti ja tulee pestyä samoissa koneellisissa muun perheen pyykin kanssa. Pesu-urakan olen aloittanut. Pesen 0-2koneellista vauvapyykkiä päivässä, sen mukaan miten jaksan silittää. Lakanat olen onneksi enimmäkseen jo pessy ja silittäny, ne on työläimpiä. Nytkin koneessa vaaleansinisiä pikkuvaatteita. Seuraavaksi koneeseen menee harsot sinisen väriaineen kanssa
Lisää pestävää tulee koko ajan, kun löydän uutta ostettavaa vauvalle.
Nimistä. Ollaan päätetty kaikille nimi jo vatsassa ollessa, kuopuksen toinen nimi vaihtui kun tyttö syntyi, oli niin sen nimen näköinen. Kolme nimeä saa tämäkin vauva. 6 kummia saa kuten sisaruksensakin. 4 on pyydetty ja ovat lupautuneet, 2 vielä mietinnässä.
Linea negraa ei ole tullut keltään.
Painoa on nyt tullut lähtöpainosta n. 8-10kg. Esikoiselta painoa tuli n. 20kg, kupukselta n. 16kg, toivottavasti nyt tulis vähemmän, pahoin pelkään että tulee kuitenkin vähintään se mitä kuopukselta.
Pakkausraha tuli maksuun tällä viikolla. Aattelin taas vähän laittaa ylös mitä sillä 140eurolla alennuksista saa. Jännä nähdä saako yhtä paljon kuin pakkauksessa tavaraa
Isyyspakkauksen keräsin miehelle viime raskaudessa, se oli tosi laaja ja annoin sen synttärilahjaksi. Siinä oli mm. sikari, konjakkia, isä-kirjallisuutta, isä-sukat, iskä-bokserit, isi-t-paita, vauvalle I <3 daddy body yms, kumihanskat, pyykkipoika jne ja käyttöohjeet kaikelle. Ja pakkasin pakkuksen vauvalle ostamaani vannaan (kylpyammeeseen).
Vitamiineista alkuraskaudesta söin jotaki raskausajan vitamiinia purkillisen. Se loppui tuossa joulun alla, enkä oo saanu aikaseksi haettua uutta. Obsidania otan vähän vaihtelevasti iltasella, välillä joka ilta välillä pidän taukoja.
Vaipoista meillä on molemmille sopinu paremmin aluksi liberot, ja itse asiassa koko ajan. Mutta hyvin yksilöllistähän se on mikä käy.
Ostin vauvan sängyn päälle hoitotason, mutta joudutaan vähän sitä lyhentään, kun meillä on niin ahas tuo makkari. Hyvin siinä siltikin mahtuu pehmustettu alusta olemaan, ja vaihtaan vaipat.
Lääkäritäti tiistaina ultraili ja sanoi ettei hän kyllä ihan varmasti tätä pojaksi sanois, kunnes kätilö tuli siihen myös kattoon ja ilmotti, että tuossahan on kulkuset ja tuossa pippeli. Pikkusen pisti kuitenkin pelottaan sinisten vaatteiden määrä
Kultakurkku ja Eemi 26+4