~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Hei taas,

tänään käytiin tuolla np-ultrassa ja siellähän se pikkuinen oli. Nukkui kun aloitettiin ultraus, mutta kun kätilö vähän tökki vatsaa lähti liikkeelle ja kovasti pyöri ympyrää ja heilutteli käsiä ja jalkoja. Jotenkin paljon todellisemmalta tuntuu odotus nyt, kun on nähnyt pikkuisen :)

Taidettiin olla aika nopeita kun meillä kesti ultrassa joku vajaa 15 minuuttia ja sitte verikokeeseen pääsi suoraan sen jälkeen. Yhteensä joku 20 minuuttia meni koko hommaan. Siellä ultrassa kätilö esitteli kuvaa ja kertoi missä on käsi ja jalka ja missä sydämen lyönnit ja sanoi vaan et näyttää kaikki ihan normaalilta. Ei sitä siinä ite osannut sitten kauheesti sen enempää kysellä.

Mulle voisi päivittää tonne synnytyssairaalaksi ton Kätilöopiston ja lasketuksi ajaksi 16.4. ja toi rakenneultran päivä on 28.11.

--
Cerine ja pikkuinen rv 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: felina ja Inger
voi mahoton kun ei oo yhtään ehtiny ole koneella tänne on tullu ihan hirmuisesti luettavaa. Itellä on mennyt suht hyvin tää alkuraskaus nyt vaan on tullut nää "ihanat" pahoinvoinnit jotka alkaa aamulla ja kestää aina tonne iltaan asti. On mullakin tullut ihme mielihalut piimä ja appelsiinimehu. :D
Eilen tuli käytyä neuvolalääkärillä ja kohtu on jo pyöristyny vertailtiin eilen sit siskonkaa neuvola korttei ihan samat tiedot oli. ehkäpä siellä on asukki.
Ensimmäinen NT-ultra on 18.10 joka jännittää ihan hirmuisesti ensin nää viikot meni niin madellen, mutta nyt onkin jo 9+3 kasassa minne tää aika katoo. Ens viikol olin ne kaikki maailman verikokeet yök! varmaan taju lähtee
 
Helou!

Inger Onnea kaupoista :). Meilläki olis edessä tämä kaksion myynti. Saas nähä meneekö kaupaks. Tosin tämä on vasta vuden vaihteessa.

Meillä ultrassa meni sellanen 20-30min. Verikokeet otettiin jo kaks viikkoo aiemmin, joten vastauksen sai riskeihin jo samalla.

Taloudellinen tilanne toki mietityttää hiemas, jos nyt alkaa rakentaminen toiselle, pienelle paikkakunnalle. Ja koska ite oon ä-lomalla, ei töitäkää voi hakea valmiiks. Mutta uskon vahvasti, että kaikki järjestyy :)

Oon ollu tän viikon kotona ja varmaan osan ens viikostaki. Tytölle tuli vesirokko.

Niin joo, eilen löysin ensimmäisen kerran sykkeen niin voimakkaana, että laitekki ilmoitti sykkeen: 154 ja 155. Ja syke kuulosti todellakin hevosen laukalta :)
Tätä ennen oon laskenu sykkeen aina 15s ajan ja kertonu tuloksen neljällä. Samoihin oon sillonki päässy.

Mulla naama kukkii edelleen, mutta kunnon tököttien ansiosta en näytä enää ihan niin kaameelta ku näitä ennen..

Masu senku pysyy samana. Tai olishan mullaki masu, jos antaisin mahan olla ihan rentona, mutta sillon se olis sellanen löysä pallo eikä kiinteä vauvamasu, jota odotan. Mahalleen jo erottaa kohdun (joka muutes kirjan mukaan on vasta greipin kokoinen), mutta seisaalteen on havaittavissa vain oma alamahan pömppä.

Kauhee ku tuli eilisestä jumpata paikat kipeeks. Venyttely jäi vähän vaiheeseen.
Paino on tällä hetkellä oman puntarin mukaan noussu n.800g (alkupaino ei tarkka) mutta neuvolassa ei oo painoo edes katottu ja siel puntari näyttää aina enemmän.

Jeps, jos menis vaikka kaappien kimppuun :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Marimi ja pikkuinen 13+3
 
Nonni nyt oon sit aika satavarma vaunuvalinnasta, mutta renkaat on vielä yksi iso kysymysmerkki :confused: Ne vaunut on Swing tai swing nostalgia ja se ero noissa on renkaat.. Eli Swing nostalgioissa on isot 40cm ilmakumipyörät (vanhanajan tyyliin) ja Swingeissä on 30cm ilmakumipyörät, eli ihan perus, kummat nyt olis paremmat?? Onko nuo isot hyvät näillä meidän keleillä, siis loska, ym.? Vai otanko ihan perus niin ei jää arvailujen varaan? Nuo on kyllä aika tyylikkäät mun mielestä noi 40cm :)

Ja värinä haluan ehdottomasti valkoiset, ne on keinonahkaa päällisinpuolin ja koppa on sisältä fleecen tyylistä tai puuvillaa, kummin haluaa..

Tässä kuva isoilla renkailla 40cm ja valkoisena http://www.vaunula.fi/swing_varit_valk.jpg

Ja tässä pienillä 30cm: (tässä vaan väri on siis väärä) http://www.vaunula.fi/swing_varit_vlime.jpg

Ja hinta noissa nostalgioissa on 439€ (sis. toimituskulut, hoitolaukku, hyttys- ja sedesuoja) Sit swingeissä 399€ (sis. samat kuin ed.)
Mä oon ihan vauhkona noihin, sori intoiluni :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Josefia: Mullahan ei ole mitään kokemusta noista vaunuista, mutta mä ottasin ulkonäön perusteella ehdottomasti noi isommat pyörät. Noissa pienissä pyörissä oleva "kromijäljitelmä" saa kokonaisuuden näyttämään jotenkin halvemmalta.

Cerine: Jee lisää Kättäriläisiä :wave:

Ceali 13+1
 
Onnea ultrakuulumisista, sykkeistä ja Ingerille talokaupoista!

Joku kirjoitteli tuolla aikaisemmin, että Helsingissä ovat vähentäneet neuvola/lääkärikäyntejä. Ei näytä täällä Mäntsälän suunnallakaan olevan kiirus ottaa mammoja vastaan. Huomenna piti olla eka neuvola, mutta eilen kolahti postiluukusta ilmoitus, että aika peruttu, kun neuvola on päättänyt muuttaa :LOL:. Että semmosta, kohta pitäis varata uusi aika. Näillä näkymin olen ehtinyt käymään kaksi kertaa ultrassa ennen kuin pääsen ekaa kertaa neuvolaan :whistle:.

Ruohotar (9+rapiat päälle)
 
Hei taas!

Eilen saapui doppler ja äkkiä piti päästä kuuntelemaan. Ekalla kerralla olin niin paniikissa etten tietenkään löytäny ääniä mut sitten esikon päiväuniaikaan päätin yrittää uudestaan tosi rauhallisesti ja sieltähän ne löyty! Ihana jumputus! Miehelle piti vielä illalla kuunnelluttaa ja kyllä siinä meinas molemmille tulla tippa silmään =) Todella alhaalta löyty vielä ja helposti erotti omasta sykkeestä kun esim laitto sormen kaulalle ja tunsi samalla oman sykkeen, vauvan syke selkeästi nopeampi. Mutta tosiaan on täysin normaalia ettei niitä vielä kuulu näillä viikoilla että ei paniikkia jos ei löydy. Mun terkka varoitteli koko laitteesta ja sano että monet naiset tulee paniikissa vastaanotolle kun ei löydä omalla laitteella ääniä, sen mielestä oli ihan turha vekotin mut kyllä se vaan niin ihanalta tuntu et oli 50e arvosta varmasti!

Josefia: suosittelen ehdottomasti iso pyöräisiä vaunuja on paljon kivemmat työntää kun on muutakin ku asfalttitietä alla! Meillä oli myös kääntyvät pyörät ja ne toimii hienosti kaupoissa mut ei teillä =) Eli valinta kannattaa tehdä pitkälti ympäristön ja käyttötarpeen mukaan =) Kauniita olivat molemmat vaunut!

Taidankin vapaapäivän kunniaksi lähteä metsästämään kirpparilta kivoja äitysvaatteita kun tuo masu jo pullottaa mukavasti =) Pitääkö muuten paikkansa et uudelleen synnyttäjillä maha tulee näkyviin tosi aikasin? Mulla ainakin pullahti hirveen aikasin tollanen hassu pallo alavatsalle =)
 
Heip!


Ultrassa käyty ja yks elävä sikiö nähty ja avan ihana tapaus onkin. Ei meinannu pysyä paikoillaan ollenkaan vaan tykkäsi kovasti pyöriskellä ympyrää ja samalla huomattiin myös etä tunnen kovemmat liikkeet jo. Mittoja pikkusella oli oli 6.8cm ja niskaturvotus ok eikä seula oli ok eikä riskejä oo. Seuraava ultra 19.10 ja se on ylimmääränen ultra jossa saadaan tietää lopullinen tilanne vauvelista mutta näillä näkymin näyttäs hyvältä ja viis sormea pystyttiin laskemaan.

Tiukuliina ja papunen 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: Inger ja felina
Ihania ultrakuulumisia kaikilla!

).( Dopplerilla löysin sydänäänet eilen! Juurikin sieltä, mistä ruohotar neuvoi. Ja vain yhdestä kohtaa niin kuin joku kommentoi. Mulla ne kuulosti kyllä siltä hevosen laukalta tosin sillä erolla, että kun hevonen sanoo koppotikoppoti, niin tuo sikiön sydän sanoi viuhutiviuhuti kauheella tempolla :)

Ja poksuu! Samirja 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: Annamariaplus2
mymosa
No niin, tänään käyty ottamassa NT-ultran seulontaverikokeet ja onneksi sujui helpommin kuin maanantaiset neuvolan verikokeet.
Nyt vain sitten odottelemaan ultraa.

Eilen illalla ennen nukkumaan menoa vielä hetken kuuntelin tuolta paikasta mitä neuvottiin, en kyllä saanut kuulumaan vielä. Hetken ajan jo melkein luulin kuulleeni sellasen hevosen laukan, mutta kuului niin lyhyen ajan, että varmaan kuvittelin.

9+2
 
Hienoja ultrakuulumisia, osa saa vielä jännittää, itse mukaan lukien. Huomenna taisi olla monella muullakin ultra.

Täällä väsyttää, väsyttää... eilen iski joku totaallinen uupumus ja jatkunut tänään. Eikai auta muu kuin kuunnella kroppaa. Tosena päällimmäisenä oireena on rinnoista erittyvämaito (tai sen tapainen), en ole ns. nähnyt maitoa, mutta tuoksutsta ei voi erehtyä, kun ottaa paidan illalla pois päältä, nostalginen vauva-ajan tuoksu=)

Töissä vähän hassu olo, kun suunnitellaan seuraavaa vuotta, en pysty katsomaan ihmisiä silmiin=) Mutta ehkäpä pikapuoliin sitten jo kerronkin täällä...aika ylläri voi olla. Mutta ottivat asian viimeksikin hyvin.

Tänään kävin hakemassa poikien talvivaatteet, tai oikeestaan vaan yhden haalarin ja yhdet housut ja melkein 200 euroo meni...tähän vielä yksi lapsi, niin huhuh=) Onneksi tältä kuopukselta jää hyvässä kunnossa nuo talvivetimet, kun ei niitä pääse rikkomaan. Isoveljellään on taas kaikki puntit kulunut puhki, vaikka olen koittanut ostaa hyvälaatusia. Vielä pitäs ostaa kengät. Mutta oon myös huomannut, että kun esikoisen kanssa piti kaikki hommata jne. niin meni paljon vähemmän silti rahaa kuin nyt, kun on töissä on enemmän käytettävänä. Sillon pärjättiin hyvin opiskelijabudjetilla.

Nyt ei muuta kuin huomisen odotusta, mukavaa pikkulauantaita kaikille!

Pomppuli ja muru 11+5
 
mymosa
Ystäväni yrjö tuli jälleen kylään, lupaa kysymättä parin päivän poissa olon jälkeen.. Aika ilkee kaveri :(
No pitää vissiin olla iloinen, ainakin on oireita :D

Ihanaa, ihan just alkaa synnytyssairaala ohjelma..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kyllä mullakin oli np-veriseula vai mikä se on, niin 10+ ja neuvolassa annettiin kans se lappu jossa on että se käydään aikavälillä 9+0-11+6. Tarkistin sen silloin vielä ennen kuin varasin labra ajan.

5yötä np-ultraan ja mua alkaa jännittää..
 
Hyvää iltaa naiset!
Täällä sitä töissä valvotaaan toisten unta vaikka uni maistuis itsellekin. Huomenna ois ultra ja eniten jännittää pysynkö junamatkan hereillä ja kuinka sekasin olen siellä :D onneks loppuviikko sit vapaata. Ollaan mietitty miten kertoa perheelle raskaudesta, miten te muut olette kertoneet?? Välimatkojen vuoksi naamatusten kertominen ongelma.. Tekisi mieli kirjottaa vaikka kirje johon laittais, että jos on urputtamista niin pidä omana tietonasi, ei kiinnosta :D
No jos ensin se ultra..

Ei muuta ku turha stressi pois, se ei kumminkaan vaikuta kuin negatiivisesti.. :)
 
Huomenta!

Onnea ultrakuulumisista, sykkeistä ja Ingerille talokaupoista!

Tänään on np-ultra päivä!! Heräsin viideltä, enkä saanut enää sen jälkeen unta. Jännittää! Mietittiin että josko sitä viikonloppuna kertoisi esikoiselle mutta taidetaan vielä odottaa vähän aikaa. Kyllähän tuo jotain aavistaa muttei uskalla kysyä mitään...

M1n1 ja Toivo 11+4
 
Onnea hyvistä uutisista jotka ovat jo ultrassa käyneet :)

Kämpän myynnistä joo hieno hommahan se oli et meni kaupaksi, kun tää jää väkisinkin meille pieneksi ja saatiin tosiaan se hinta mitä pyydettiinkin.

Ultrassa käyty! Kaikki oli ok, mutta pikkunen oli vähän pienempi mitä menkkojen mukaan ois ollu, eli nyt ei saatu sitä niskapoimua mitattua, eli se siirtyi sitten melkein kahella viikolla. Ja laskettuaika muuttui myöhemmäksi, eli nyt olisi 25.4. Täällä meidän äippäpolilla on varattu aikaa np-ultraan 45 minuuttia, mut voihan olla et käytännössä pääsee sit nopeemmin pois. Jotenkin oli herkkähetki se kun näki pikkusen siellä ruudulla, ei mua niinkään jännittäny, mut nyt se on jotenkin konkreettista tää odottaminen! Se on kyllä hauskaa kun kätilö kertoo ultratessaan et "tässä on munuainen, vatsalaukku ym" ja ite ei siitä kyllä erotä yhtään mitään, erottaa suurinpiirtein et tossa on pää ja tossa on perä =)

Inger 10+1
 
Tänään oli the ultra -päivä ja kaikki oli hienosti=)

Massun alue näytti täysin normaalilta, mikä siis vielä kaksi viikkoa sitten oli pullollaan (napatyrä), mutta tämä siis aivan normaalia, niin silloin vielä pitikin olla. Pienet riskit tuli seuloista. Kolme pv oli yli lasketun (sama kuin ar-ultrassa), mutta ei muutettu laskettua. Muru nukkuin ensi ja sitten äipän ja iskän iloksi heräsi liikkumaan ja kun oltiin saatu kaikki katsottua kävi taas nukkumaan:heart:

Nyt on kyllä ihana olo, kun on pienen taas nähnyt. Viikolla 20 on sitten rakenneultra, jonka tekee lääkäri.

Tsemppiä muillekkin ultriin menijöille ja ihanaa Olki kuulit äänet=)

Olin muuten ma lääkärissä ja silloin ei saatu kuuluviin ääniä, ei edes th. Tänään ultraaja luki lääkärin raporttia koneella, niin siellä luki, että tasainen vahva syke=) Näkyhän se siinä monitorilla, mutta kuitenkin th:kin sanoi, että tulipa sulle jännät päivät ootella ultraa, eli ei se nyt ihan tasaiselta ja vahvalta kuulostanut, mutta siis niin paljon vaikuttaa kohdun asento, mullakin oli viikkoja jo kuitenkin se 11+3.

Mukavaa päivää

Pomppuli ja muru 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Huh, uusi pino alkamassa! Jotenkin tuntuu et aika menee hirveen nopeesti, vaikka toisaalta tuntuu että aika vain matelee, kun ultaa ajattelee... :D
Joka on muuten ens viikon keskiviikkona, eli 5.10. klo 8.30. Sitä odottaa kyllä niin sekavin tuntein. Toisaalta jännittää ihan hirveesti ja toisaalta pelottaa. Lähinnä se että onko siellä ees ketään...Oireet kun ovat olleet niin minimaaliset. Mutta todella toivon että pääsen teidän muiden joukkoon hehkuttamaan hyviä uutisia. =)

Mistäs kaikesta täällä onkaan kirjoiteltu? Ainakin asumisesta. Noh meillä on kyllä asumisen suhteen erinomainen tilanne. Ostettiin n. 1,5v sitten mun vanha kotitalo (johon mun isä on jo muuttanut ollessaan n. 5v.).Jota on rempattu mieleiseksemme. Neliöitä on noin 250m² ja tonttiakin on n. 1,5ha, joka rajoittuu pieneen jokeen, joka on onneksi sen verran etäällä itse talosta, ettei sinne lapsi yksin lähde kovin helposti menemään. Joten ainakin on tilaa asustella myös sittenkin kun vauva syntyy.

Vaunuista oli myös jotain kirjoituksia, täällä ollaan myös korvat höröllä jos jollain on jotain hyviä kokemuksia jostain tietyistä merkeistä, tai vastaavasti jos jollain on ollut huonoja kokemuksia. =)

Huomenna poksuu!

:heart:10+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä