***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Joo ekulainen, kyllä sä huomaat sit kun ne synnytyssupparit alkaa :)

Syysmyrskyn ja Löllöttelijän kuulumisia minäkin kaipailen, huhuu :wave:

suska: Esikoisella oli ainakin kasvot mun selkärankaan päin kun syntyi. Siinä vaiheessa kun pää oli ulkona niin kätilöt käänsivät vauvan niin, että kasvot olivat ylöspäin :)

Katotaan monta maaliskuista ehtii vielä meidän pinoon tulla! Mulla taitaa ainakin mennä puhtaasti huhtikuiseksi:D

Näin jo unta, että vauva syntyi 8.elokuuta, ois aika hyvät viikot siinä vaiheessa :LOL:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille :flower:

cee 39+3
 
Huomenta!

Täälläpä nähtiin yöllä unta lapsuuskodin lehmistä. Alan vissiin vertaan itseä jo niihin, kun olen niin monta poikimista lapsuudessa nähnyt ja yksinkin lehmän lapsena poi'ittanut. Tai sit ne heijastelee tätä mun olotilaa

:LOL::LOL::LOL:
 
mymosa
Masukuski, jännä juttu, että kyllä mulla vain kuvien perusteella pystyivät sanomaan, ettei vauva ulos normaalisti tule. Ei mikään täysiaikainen vauva.
Mulla otettiin kuvat sen takia, kun ei alkanut käynnistyksestä huolimatta mitään tapahtua, enkä auennut 3cm enempää eikä vauva edes mahtunut laskeutumaan/kiinnittymään.
Ja tuon ahtaan lantion takia kaikki tullaan leikkaamaan pois. Minusta hyvä, että kuvasivat, ettei väkisin ois tarvinnut alkaa tekemään alakautta.
 
Heissan :wave:

Harvinaisen yhdessä kasassa ollaan... :confused: Eilen tuli pieniä kipeitä suppareita epäsäännöllisesti pitkin iltaa ja yön taas nukuin melko hyvin. Turhauttaa vaikka ei viikkojakaan ole ku 37+5, eli jaksamiset teille jotka poksutte jo nelosella alkavia lukuja.! Tulppia ja muitakaan valkkarista poikkeavia vuotoja ei ole näkyny..
Kenties syysmyrskyllä ois tositoimet meneillään? =)

Lolaa: Just, kuulostaapa kyl kivalta mennä sinne synnyttään jos tutustumiskierroksellaki jo kyr** otassa kätilöllä. JEE! Ollaan silti menossa sinne ilmeisesti torstaina, saa nähä josko sattuis kivempi tapaus..

Masukuski: Täällä myös kiinnostaa ko. asia: Eli kuinka suuria on lukemat mitä vauvan pää pienenee synnytyskanavan läpi tullessaan yleensä. Mä en ees tienny sen pienenevän :eek: TIETÄÄKÖ KUKAAN? =)

Mansikkasuu: No oliko vatsaoireet ikävää vatsatautia vai pääsitkö tositoimiin? =)

HumBuugi: Onnea ekoista kipeistä suppareista! :D

Piiper: No mä oon niin ennakkoluulonen ja pessimisti, et väkisinki mulle tulee mieleen, et voiko yks olla oikeessa ja kaikki muut väärässä? Tai siis jos useempi on todennu vauvan olevan iso ja epäilevän mahtumista niin kuinka yks lekuri tosiaan voi kumota kaikki muut?? Toki ois mahtavaa jos alatiesynnytykselle ei estettä ja vauva ei olekaan mikään jumbo, mut silti epäilyttää.. Sori tää nyt tuskin yhtään autto :ashamed: :hug:

Synnytysunia on alkanu tulla aika monille ja melko mielenkiintoisiaki :LOL:

Jouskari: Mäki olin viime yönä töissä, entisessä duunissa jossa pomo on kauhee narsisti eli enemmän se oli painajainen :D Olen muutenki samaa mieltä nykyajan ja "entisajan" kasvatuksen suhteen. Hieman pelottaa miten sitä ite selvii kasvatuksesta ja sais "aikaan" kunnollisia nuoria->aikuisia eikä sellasia urpoja jotka hajottaa paikkoja, ei kunnioita millään tavalla vanhempia tai ketään muutakaan 'jA PALJON MUUTA.. Ja mieleni tekis sanoa paljon paljon pahemminki mut en nyt kehtaa, kaipa pointti tuli selväksi vähemmälläki vaahtoamisella :D

Edit. Meille ois anoppi tulossa viikonloppuna kylään. Kauhee ahistus!! Mä en jotenki jaksais kuunnella sitä ja sen juttuja yhtään, saatikka kun se on JO NYT herännyt tähän raskauteen mukaan (aiemmin ei ole KERTAAKAAN kysyny miten mä voin, miten vauva voi jne..Eka kerran vasta pari viikkoa sit) vaikka siis kyseessä eka lapsenlapsi. Mä en vaan jaksais yhtään, mut en nyt kehtaa sen takia alkaa perumaan mitään kun mua ei satu kiinnostaan, huoh.. Oon luvannu tehä ruoan ja leipasen kinkkupiirakanki, lähinnä itselleni mut ehkä siitä riittää anopilleki murunen. ARGH!! :kieh: :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pakko tulla kertomaan tuo ainokainen synnytysuneni kun niistä on puhetta.

Tossa joskus viikolla 35+ kattelin unta, jonka mukaan synnytys ainakin tulee olemaan erittäin helppo. Vauva oli nimittäin aivan litteä ja tästä syystä se syntyikin niin että minut kytkettiin tulostimeen ja vauva tulostettiin:LOL: Harmi vain en yhtään ehtinyt nähdä että oliko värituloste vai mustavalkoinen, sitten jo heräsinkin VATSALTANI!
Teki muuten kipeää kun siitä kääntyi, toki teki kipeää jo niin päin makaaminen. Voin vain kuvitella että tolla murusella oli ahtaat oltavat. Unissani ilmeisesti olin unohtanut koko peipin ja pikkuhiljaa kääntynyt vatsalle:O

Otettiin pikku unoset ton viikarin kanssa, hän meni nukkumaan 21.00 ja minä 02.00 ja noustiin sitten ylös 10.20:ashamed: Oli hän hereillä mut ei herättäny minua vaan istuskeli sängyssään ajelemassa autoa. Mä olen monesti pyytänyt että huhuilee mulle kun on herännyt jos en tule itse hakemaan, kissanvillat! Hän leikkii sitten sängyssään hipihiljaa ja minä kiskon hirttä. Aika kiltti vajaa 4 vuotiaaksi, mutta mieluummin heräisin ihmisten aikaan. Tulee paha mieli kun toinen on siellä hiljaa ollut enkä edes tiedä kauanko. Ja taas satelee HyväÄiti palkintoja: /

Humpuukia humpuukia 38+5
 
Siis vauvallahan on ne aukileet päässä, mitkä kasvaa kiinni vasta synnytyksen jälkee pikkuhiljaa. Ja se mahdollistaa sen et vauvanpää mahtuu syntymään..eli yleensä vauvat on semmosia muikelopäitä heti synnyttyä, mut päänmuoto palaa nopeasti omaan muotoonsa. Ja se päähän se pienene vaan kallo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Löllöttelijä
Humbuugi: Pidin siis siitä sun unesta, en lopputekstistä :/ :hug: Kyllä se iloksi vielä muuttuu, hormoonit varmaan vähän suurentaakin asiaa vai mitä luulet? Olet paras äiti sun lapselles, ei pitkät unoset tee susta huonoa! :) Leuka pystyyn vaan, eikö :)

Kiitos vauvis tiedosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: HumBuugi
Masukuski: :LOL: mä tiedän mitä sä tarkoitat, mulla on lehmiä ja huomaan vertaavani omaa tilaani niidne tilaan. Varsinkin tänä aamuna ku steppaan samalla lailla, jalalta toiselle, ku Ammu-rouva eilen aamulla ( sai muuten pojan)

on ollu tosi outo olo tänään, navasta polviin väli on kuin puuduksis, alavatsa ja alaselkä on kuin tulessa, toisen vauvan pää on tosi alhaalla, on kuuma ja oon todella äkäinen. supistuksen tapaisia on mutta aika kivuttomia. Toki mua on peloteltu sillä, että kaksosten takia, kohtu voi kasvaa niin suureksi, ettei se pysty supisteleen kunnolla.

Joka tapaukses, kauheella kiireellä aamulla kiiruhdin nostamaan rehut navetalle ja pihatolle valmiiksi, siivosin tallin ja tyyräsin sinne extra-kuivikkeet valmiiksi..
 
Heips!
ei täällä mihinkään tositoimiin olla päästy, vaikka niin meinas th, että kaikki merkit viittais siihen, että synnytys lähestyy.. Holtittoman oksentelun lisäks olin niin kipeä koko eilisen illan ja se vatsakipu ja polttaminen ja kaikki muu sai mut jo miettimään, että nyt on jokin tosi pahasti pielessä. Tietoa etsiessäni törmäsinkin sitten sappivaivoihin, joihin mun eiliset oireet sopivat aivan täydellisesti. Kaikki oireet ja muutkin riskitekijät löytyy ja en tiedä, mutta ilmeisesti raskausaika itsessäänkin voi näitä vaivoja aiheuttaa jos niille on taipumusta. Onko täällä kellään muulla ollut sappivaivoja joko ennen odotusta tai nyt odotuksen aikana?Tänäänkin on epämiellyttävä olo ja kipuilee ja polttelee, ja pelottaa jo että sama tuska alkaa kuin eilen. Sitten sitä joutuu kyllä jo lähtemään lääkäriin tutkittavaks ja kyselemään josko tuskallista tunnetta vois jotenkin auttaa näin raskaana ollessa. Ei tunnu Panadol eikä Rennie paljon jeesaavan ;)
 
Kette Paljon onnea!!!!!:flower::kiss:

Neuvolasta kotiuduttu ja ei mitää erikoista :) Sanoin siitä limatulpasta, et meni viime v-loppuna. Terkka sano sitte, että hän tietää semmosia joilla limatulpasta on menny maksimissaa 2viikkoa ja sit syntyny. Eli periaatteessa viikon sisää syntyis mulla :) Sano viel et jos mulla menee yli tuon 2viikon nii oon ensimmäinen kenet tietää :D
 
Mulla on ens viikolla se synnytystapa-arvio. Saako siellä pyytää ettei lääkäri kopeloi kovin kovakouraisesti :D Haarusväli kun on kipee jo muutenkin kaikenmaailman liitoskivuista yms niin lisä kolotukset ei nappais. Yöh.
 
Kettelle onnea pojasta :) :flower:

Jalat huuta hoosiannaa, älytön leipomis urakka takana, aamulla sit vielä jatkuu järjestelyt, lasten kaverit tulee klo.12-14 ja sukulaiset ja muut vieraat klo. 14 alkaen, että vilinää ja vilskettä luvassa huomiselle.. Saunassakin jo keretty käydä, nyt sohvalle takas Voice of finlandin pariin, iltaplaksi tulossa kotipitsasta pitsaa :p
 
Kette Onnea poikavauvasta! :heart:

Vauvahaaveita Mites sulla sillon kun "jäit kiinni" sokereista rv38, ni riittikö ruokavalio muutos lopun aikaa vai pistitkö ihan insuliinia? Oliko vauva sit syntyessään iso?

Siivoaminen teki taas oikein hyvää alaselälle :kieh: , toisaalta huomaa et liikunta tekee hyvääkin jumiutuneelle selälle, kipeemmäksi taitaa tulla sohvalla makaamalla. Kävin tänään ostamassa me&Maman kantoliinan ja kovasti oon nukella harjoitellu kehtosidontaa :) Ois mukavaa jos tulis sitten käytettyä kun ajattelin et ihan käytännön syistä ois kätevää pitää vauvaa lähellä ja kädet ois vapaina.

Unista vielä...Joops, mä näin viime yönä et tää laulaja/näyttelijä Reino Nordin halus mennä mun kanssa sänkyyn, se oli unessa kännissä ja mä vaan mietin et onpa tosiaan kauhea pelimies kun sillä on vaimokin ja samalla mietin et enhän mä voi kun oon raskaana (mulla ei ilmeisesti ollu omaa miestä unessa) :whistle: :LOL:

Hyvää viikonloppu!
 
Pakko taas kirjoitella pitkästä aikaa :)
Yleisesti voidaan siis hyvin, mutta että on tuskasta etenkin öisin, kauheita vihlasuja tuolla kohdunsuulla ja öisin tuleekin nukuttua vaihtelevasti tunnin pätkissä :/
Vauva on myös todella kova liikkumaan ja potkimaan, hyvähän tuo tietysti vain on.

Olettekos tilailleet netistä vauvantarvikkeita? Jos, niin mitkä on hyviä ja luotettavia verkkokauppoja? (lähinnä vaatteet, harsot yms.) Vaunut ja kaukalo on jo onneksi hankittuna.
Ja niin mitenhän noita 50 koon vaatteita uskaltaa tilailla? kannattaa varmaan mennä äippäpakkauksen 50 koon vaatteilla?
 
Soju, mun mielestä toi äitiyspakkauksen 50 kokoset vaatteet on tosi isokokosia, ainakin verrattuna Lindexin vaatteisiin.

Lindexin on mun mielestä pienimpiä ja hm:n ja name it:in vähän isompia ku Lindexin... mut en kyl tiiä et miten noi koot oikeesti menee ku ei oo kokemusta :D. Mut mitä mä nyt oon vertaillu noita keskenään niin... ja tutan vaatteet on tosi isokokosia, 50 koko on samankokonen ku Lindexin 62(?).

Mulla on jonkun verran 50 koon vaatteita...mut en osaa sanoo tohon mitään et uskaltaako miten niitä ostaa...sehän riippuu siitä minkä kokonen se vauva on syntyeessää ja kuinka nopeesti kasvaa... mun kaveri sano että ne menee vaan pari viikkoa mut kyl mä uskon et mun vauvalla menee sit sen ekan kuukauden...
 
Onnea Kette!:flower:

Soju, meillä oli esikoispojalla ehkä kaks vaatetta kokoa 50 ja molemmat oli pieniä jo laitoksella. Tosiaan toinen puku olikin Lindexin ja ne on kyllä usein pienempää kokoa kuin esim H&M (tämä pätee useimmin myös isommissa vaatteissa, oikein harmittaa kun saatu esikoiselle paljon lahjaksi lindexin vaatetta jo valmiiksi naftina vaikka on koittanut reilun koon sanoa).
Toki just riippuu ihan minkälainen kasvutahti on ja se koko syntyessä, meillä siis oli valmiiksi lyhkäsiä nämä. Se on kyllä aika vaikee etukäteen tietää ja sitten taas tuntui että seuraavaan kokoon pikkumies hukkui alkuun. Noh, mieluummin toki puki väljästi päälle ja käänteli minkä tarvitsi lahkeista ja hihoista.

Tällä kertaa mulla on taas yhtä vähän varattuna tota kokoa, mutta 56 ja 62 menee sitten kokemuksen mukaan jo vähän kauemmin eli niihin, erityisesti 62 kokoon, vähän enemmän satsannut=) (Ja siis tämäkin satsaus hyvin vähäistä kunnei tiedetä kumpaa mallia tulokas on, eli aika paljon jättänyt esikoisen neutraalit ja suosikkivaatteet kaappiin ja muuten jakoon)

Se on onneksi kiva ettei tarvitse pähkäillä toppapukua jne. ihan pienessä koossa. Itse ratkaisin hankkimalla kaukalopussin ja sitten muuten menee vähän liian isossa kevytpuvussa. Varmasti jää silti vähälle tuon kaukalopussinkin käyttö kun pukkas kevättä näin aikaisin, eli mulla järeä untuvapussi hankittuna:whistle: Sen saa varmaan onneksi syksyllä myytyä pois on meinaan muuten näppärä;)

Kiitos tsempistä Löllöttelijä! Kyllähän se päivä siitä sitten parani kun alkuun pääsi:p Vähän vaan käy ipanaa sääliksi tälläinen hunsvotti äitee joka nukkuukin puolen päivää ja toisen puolen on muuten vaan raato:LOL: Onneks tätä ei voi olla enää pitkästi jäljellä tätäkään odotusta

Yökyöpeli HumBuugi
 
Onko muita yökyöpeleitä? Jo kolmas yö valvomista kello 3-5 :p

Onnea kaikille vauvautuneille. Meilläkin itsepäinen oli vihdoin päättänyt laskeutua oikealle puolelle lantiota ja kohdunsuukin oli 1,5 cm auennut. Vauvan vointi käytiin päivystyksessä katsomassa ja siellä näkyi ihan kunnon suppareita.

Päänsärkyä ja kutinaa ollut nyt pari päivää ja vauvakin oli ihan paikallaan...kunens päästiin sairaalaan jossa pikkuinen sai hirmuisen hepulin. Kaikki siis kunnossa :)

Huomenna mennään taas uudestaan kutinoiden ja raskausmyrkytyksen takia. Rv 39+2 huomenna (tänään?) joten eipä haittaisi vaikka jos syntyisikin.

Mielenkiintoista kun ruumiinosat vaan katoilee yhtäkkiä, eilen huomasin ettei ollut enää nilkkoja ollenkaan. Olen hengannut ympäriinsä vaaleassa mekossa ja perhe vitsailee että olen kuin muumi XD

HUMBUUGI ja muut lastenvaateshoppailijat: en edes tiedä kumpi on tulossa mutta meilläkin on kummasti kaappi täyttynyt vaavinvaatteista.... tilasin vaaleanpunaista H&M:ltäkin, mutta ovat vielä paketissa niin ehtii vielä 14 pv:n sisään palauttaa jos onkin poika XD

Olen huomannut että itselläni on jokin fiksaatio vauvan hattuihin ja haalareihin joissa on korvat ja mielellään myös häntä. Liittyisikö useamman vuoden päällä olleeseen koirakuumeeseen XD

Huaah, syntyisi jo. Ei kun ei kun pitää vielä pesuhuone järjestellä! Vaatehuone järjestyi viime yönä ja eteinen toissayönä. Mies on ihmetellyt kun muumi vaan nukkuu mutta kämppä kiiltää :D
 
  • Tykkää
Reactions: HumBuugi
Huomenta kaikille yökyöpeleille ja muilleki! Mä taidan olla aamukyöpeli, illalla ei millään unta saanu ku vasta klo 1-1:30 ja 6:30 simmut auki.. KAIKKI MUN NIIN LUPAAVAT OIREET ON KADONNU KU PIERU SAHARAAN!!! Yöt oon nukkunu suhteellisen hyvin ja viime yönä ees lonkat ei särkeny! :kieh: :stick:
On se kumma kun koskaan ei ole hyvä; joko yöt hanurista kipujen ja särkyjen kans niin ei hyvä ja kun nukut hyvin niin sekään ei ole hyvä :D

50cm vaatteet: Meillä on ihan liikaa.. Ei varmasti ehitä käyttää kaikkia jos yhtiäkään mikäli kovin iso tyttö tulee :( Tällä mammalla vähän lähti lapasesta tuo shoppailu ;) :p Kaikkein eniten on 60/62 vaatetta..

Jaa se ois anopin kyläilypäivä tiedossa *ahdistus*..

Mukavaa lauantaita edes muille !! :p ja syysmyrsky se tais päässä tosioimiin, oon niin kade.
 
Täällä myös viime yö mennyt harakoille. Kivuttomia supistuksia tulee pienestäkin liikkeestä (tulee kyllä päivälläkin) ja nyt myös vasen lonkka on kuin tulessa. Missään asennossa ei ole hyvä, oikealla kyljellä maatessa pystyy jotenkin torkkumaan. Olo on kuin ryhävalaalla. Kaiken kruunaa miehen kaverit jotka oli yötä. Eli meidän kaksiossa nukkuu kolme isoa karvaista miestä lattialla ja tiedän niiden nukkumaan aamupäivään asti (valvoivat ainakin kuuteen asti). Mitään ei pääse tekemään. Ärrinmurrin...
 

Yhteistyössä