***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

ilonalle tervetuloa :) :flower:

Ja Kette tsemppiä!!!!!

Aiemmat synnytykset: Esikoisen synnytys alkoi keskiyöllä rv 41+0 vesien menolla, heti samassa rytinässä alkoi supistukset ja tyttö tuli maailmaan iltapäivällä. Tota ennen ei ollut mitään oireita, samanlaista siis kuin nyt.

Iltapäivästä olis neuvolakin, luulen ja toivon että olis nyt kokonaan kiinnittynyt, viime kerralla oli ihan hilkulla, vähän sillon kuitenkin vielä th sai päätä heilumaan.

Ja poksuu,

c 39+0
 
40+0 POKS :O

Mua alkoi supistella illalla kun katsoin täykkäreitä ja oikeastaan läpi koko yön valvoin kun sen verran tuntuivat. Ihan säännöllisiä eivät olleet kuitenkaan. IHAN HANURISTA!!! Neuvola oli aamulla ja alapaine vähän koholla joka voi viitata alkavaan synnytykseen kun muuten niin matala tai sitten vaan siihen että on valvonut koko yön : /
Mun edelliset on syntyneet 41+5 alkoi limatulpalla ja supistuksilla ja toinen 41+3 myöskin supistuksilla ja sitten meni vedet kotona. Molemmat supistukset on olleet heti kutakuinkin selviä ja napakoita. Siksi olen nyt aivan hämmentynyt että mitä hittoa tää on olevinaan. On kyllä tosi tosi pettynyt olo kun mitään ei sitten yön aikana tapahtunutkaan :kieh:
Kaiken huipuksi alkoi semi-kurkkukipu ja vähän tukkoinen olo. Nyt ei todellakaan tarttis tulla mitään flunssaa tähän rakoon!!!
Neuvolassa oli kaikki hyvin ja SF-mitta 33cm. Hemppa taas laskenut joten uusi rautakuuri. Terkan mielestä vauva oli ehkä hivenen alempana kuin aiemmin eli mahdollisesti on alkanut raivata tilaa lähtökuoppiin. Kuitenkaan ei kiinnittynyt selkeästi.
Sovittiin vielä uusi käynti viikon päähän neuvolaan ja sitten eka yliaikaiskäynti polille 41+5, pitää itse soittaa ja varata. Silloinhan on just pääsiäispyhät. Toivottavasti lähtee luonnostaan käyntiin kuten edellisetkin mutta sillai reippaasti eikä mitään tämmöstä epämäärästä!! Olo on tosi turhautunut ja levoton :(
 
Viimeksi muokattu:
Kirjottelen pitkästä aikaa, lukemassa olen kyllä käynyt välillä, paljon oli taas tekstiä tullut. Kiva kun täällä ihmiset jaksaa kirjotella.

Itellä viikot 37+2, huomenna taas neuvolaan. Olo on ollut jotenkin tosi väsynyt, välillä taas päiviä että jaksaa touhuta vaikka mitä ja välillä sitten on ihan naatti.
Alkais ite olemaan jo ihan valmis synnytykseen. Mitään ennakoivia merkkejä ei kyllä ole.

Kaikki on valmiina vauvaa varten, kunhan vaan tulis ulos!
 
Tervetuloa Ilonalle!! =)

Jouskarilla alkaa sitten ne kaikkein pisimmät päivät eli kaikki, mikä on yli LAn. Niin se itellä ainakin meni. :rolleyes: Vaan jospa tämä nyt siulla ymmärtäis tulla pian pihalle ja jättää odottelun vähemmälle. ;)

Adalmikselle hirmuiset halit!! Ei ole kiva olla noiden hormonien myllytyksessä, kun asialle ei edes ite voi mitään. :headwall: :hug: Jaksamista!!

Edelliset synnytykset:
Esikoinen lähti tulemaan keskiyöllä viikoilla 41 + 3 vesien menolla. Supparit alkoivat jossain välissä aamun aikana ja synnytyksen kesto oli 13t 10min. Ihan omalla painollaan meni.
Kuopus alotti tulonsa viikoilla 40 +3 yöllä pienillä supistuksilla, jotka pikku hiljaa aamun aikana koveni. Kokonaiskesto oli 9t 20min ja omalla painollaan eteni tämäkin. Kotona olisin kyllä hyvin voinut olla pidempäänkin, mutta säästin isäntää, ettei sen tartte lähtä töihin sinä päivänä lainkaan ja siksi mentiin jo niin ajoissa laitokselle.

Kummankaan kohdalla ei mitään etukäteisvarotteluja ollut vaan synnytyksen alettua se eteni loppuun asti. Siksi tämä viimonen tuntuukin niin oudolta tapaukselta, kun se on varotellut jo ennen joulua ja muutenkin noita harkkasuppareita on ollut ihan toisella tavalla kuin edellisissä. Ja tuollon ennen joulua ne ei puhtaita harkkoja ollut...

(.) Yö meni taas ihan pipariksi enkä tiedä edes miksi: kipuja ei ollut, tenava nukku, painajaisia en nähnyt ja silti heräilin ihan jatkuvasti. :headwall: Nyt aamusta asti on ollut taas noita harkkoja jatkuvalla syötöllä vaikka pötköttelisin vaan rauhassa sängyllä. Ei ole varsinaisesti kipeitä, mutta sen verran tuhteja kuitenkin, että ikäviltä tuntuu. Ja vaikkei supistaisikaan niin maha tuntuu jotenkin kovalta ja ikävältä... : /

No, POKS 36 + 0!! =) Jospa se sen viikon vielä sisällä kestäis niin olisi täysaikanen. (Isäntä kyllä toivo sen syntyvän vasta 18.4. kun sillä alkais vapaat, että saas nähä kuin käy. :D) Ja lopulta minä olen täällä se, joka vielä poksahtelee 42 viikolla ja valittelee raihnauttaan. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
ilona: Ryhmä on salainen facebookissa, laitahan vauvahaaveita nickille yksityisviestiä täällä kaksplussassa, hän kertoo sulle enemmän:)

jouskari: No voi höh! Ehkä se ensi yönä käynnistyis kunnolla?
 
Tervetuloa mukaan vielä uudet :) :flower:

Mä "synnytin" taas yöllä :p Aikamoisia hajottelusupistuksia tuli unen lomaan ja unta näin että limaa alko tulla. Eipä yöllisellä vessareissulla sen suhteen tullu kuin pettymys...Tähän asti olen nukkunutkin suht hyvin yhellä vessareissulla per yö mutta nyt on alkanut tulla pakottavaa tarvetta käydä useemmin. Turvotustakin on selkeesti nyt paljon enemmän. Että se piti tämä kuudes kerta kokea että voin sanoa että nyt on mitta täynnä raskaanaoloa. Kai se on tämä liikkumista estänyt huono vuodenaika ja taas hurja lihominen ym kaupanpäälle että nyt voin sanoa että riittää ;) Edellinen raskaus nimittäin meni ilman näitä fiiliksiä viikoille 42+1 kesähelteellä :cool:
4/5 synnytyksistä on alkaneet spontaanisti supistuksilla, yhdestä lisäksi vedenmeno jo kotona muista vasta synnytyssalissa. Ainoasta tyttölapsestani on ollut ns ennakoivia synnytyssupistuksia, muut ovat alkaneet kerrasta. Limatulppaa nähty parilla kertaa pari päivää ennen kera tyhjenevän vatsan. Syntyneet ovat jokatoinen yli lasketun ajan ja joka toinen alle rv 39+3-42+1 eli skaalaa riittää. Nyt ois siis sen "ennenaikaisen" vuoro :D Nyt mua jännitää ihan sikana että vedet menee kun eivät saisi missääntapauksessa mennä koska vauva ei ole kiinnittynyt :( Onneksi sairaala on lähellä mutta pelottaa silti. Täytyy vaan valaa uskoa itseensä että hyvin kaikki menee :)

Tsemppiä kaikille!!! Ei meillä kellään ole oikeasti enää pitkä aika ennenkuin saamme nyytit kainaloon :) Ihan loppumetreillä ollaan, kyllä me jaksetaan!!

Kuudes ihme :) 38
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
Jouskarille nyt ennen kaikkea jaksamista, ei oo kivaa enää, kaikki yli 40 viikon on "ylinmääräistä" tai siis mulla ainakin näin aina menee.. Kun mahasta luopuis mielellään jo aiemmin, niin sit vielä tuo että "hei hei laskettuaika"sitä miettii että mikshän sitäkin niin oottaa kun yli menee kuitenkin :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
Hello

Ja tervetuloa ilona! Meillä sama laskettuaika ja molemmille luvassa isot vauvat=) Mulla 36+3 painoarvio oli 3980 ja sen vuoksi (+synnytyspelko) lähetäänkin synnytys käynnistään jo viimeistään pe, tai ainakin näin on luvattu. Ja kolmatta poikaa tännekiin odotetaan.

Nyt on muuten ihan erilaiset fiilikset kuin aikaisemmissa raskauksita tuon lasketunajan suhteen. Nyt vaan miettii tota, että päästäs käynnistyspäivään saakka, kun aikasemmin ois tässä vaiheessa just pohtinut, että tätä voi olla vielä 3viikkoä jäljellä, hui. Mutta tuon synnytyspelon takia tämä on kyllä ollut raskaampaa.

Ja onnea jouskarille poksumisesta ja tsemppiä odotteluun.

Eilinen aivan naattipäivä vaihtui tänään hyvien yöunien jälkeen energiapäiväksi=) Nyt on talvivaatteet selätetty kaappeihin ja kevätvaatteet otettu esille. Ainoastaan ne, mitkä pojilla on tänään tarhassa säilytän vielä takatalven varalta tuossa aktiivikaapissa. Nyt ei tarvi sitäkään muutosta sit tehä vauvan kanssa. Ainoastaan pitäis päättää että missäs ne vauvelin ulkovaatteet sit säilytetään...

Muutenkin loppuvko hyvin aikataulutettu. Tänään illalla hoploppiin ja huomenna ravintolaan syömään, kun sit to voi jo olla, että ottavat sisään sairaalaan. Eli tämmöstä poikien kanssa kivaa touhuumista ennen kuin huomion vie vähäksi aikaa tuore pikkuveli. Sit jos huomenna sais ite tehtyä vähän kevyttä yleissiivousta niin avot, mei ollaan valmiita=):heart:

Pomppuli ja muru 37+4
 
Jouskarille tsempit, Kettelle myös.
En een uskalla aatella jos ja KUN tässä iteki poksuu maagiset 40+0 miten kyrpiintyny sitä sillon onkaan :D Okei, tää ei varmaan lohuttanu yhtään, mut voimia!! Toivottavasti se pieni tajuaa jo tulla kohta :)

Adalmis: Kiitos nauruista, siis aiheena ei mitään huvittavaa ole ja uskon ärtymyksen sekä vitutuksen mut oli vaan niin hyvin kirjotettu näiden muskarimammojen uteluista :D :hug: Tsemppiä uteluihin, "odottelen" niitä kauhulla iteki jo.. Onneks nyt ei pahemmin ole kyselty.

Mietin täs et kun naapurin tietotoimistomummo on sitä mieltä, et tää on vaan 2,5kg koska mun maha muka niin pieni, et mitä se sanoo kun kotiin tuodaanki n.4kg... :stick:

Ilona: Vauvikselle viestiä fb:sta, näin oon ymmärtäny :p
 
mymosa
Kun oiskin jo rv 40 niin ois toi poikakin jo maailmassa.. mutta ei, kun vielä ois kärsittävä 4vkoa enintään. Alaselkä on niin pirun kipee, vaikka mies sitä hellästi hieronu ice powerilla ja millon öljyllä, lonkka on kipee.. yöt, istuminen, nouseminen, oikeastaan kaikki muu paitsi kävely on yhtä tuskaa.

Lääkäriinkään tuskin kannattaa soittaa, mitäpä ne siellä pystyy tekee, kun panadolia syön jo nyt sallitun. Ellei sitten kokeilis paria päivää buranalla.
 
Löllöttelijä toi oli niin mun teksti mun kärsimistä öistä... mun yöt on ihan samanlaisia, max 30min per kylki ja käännös, tunnin tai kahden välein vessaan ja loppuyöstä ei pysty oleen kyljellä enää ollenkaan mut selällä oloki ahdistaa... siitä munki piti tosiaan tänne tulla kirjottaan...

mut hei poksun 37 nyt ollaan täysaikasia ja häätö alkaa :kieh: jos nimittäin kuukauden päivät joudun viettään näin että en nuku niin johan tässä menee mielenterveyski muillaki ku itellä vaan|O

huomenna tosiaan neuvolalääkäri ja meinaan sanoa että tekee alapäätutkimuksen niin ronskisti että käynnistyy. onneks on lumet ja jäät sulanu niin että alan koiran kans tekeen nyt ihan pidempiä lenkkejä ja saunoon ja sivoon ja ruinaan lääkäriltä kyllä luvan seksiinki ku viikko sit terkka käski pidättäytyä seksistä kun oli sitä limatulppa? vuotoa...

jotain mun piti kertoa/kommentoida mut muisti meni... niinpä palailen jos muistiki palailee...

vointeja ja jaksamista meille kaikille! lisäksi paranemisia ja isoja tsemppejä niitä tarvitseville:hug:
 
no nyt muistin ku kattelin tota meidän nukkuvaa sulosta karvahanuria (koiraa)
onko kenenkään muun koira alkanu käyttäytyyn omituisesti nyt loppuraskaudesta? meidän koira on alkanu seuraan mua ku hai laivaa, kävelee mun kantapäillä melkeen koko ajan, mihinkään huoneeseen en saa mennä ilman että se tulee perässä. tää kaikki alkoi viime viikolla samoihin aikoihin ku mun supistukset. se uikutti ja ulvahteli sisällä ja ulkona, nyt ku ei oo enää supistuksia, sekään ei enää uikuta eikä ulvahtele... nyt se on alkanu vetäytyyn yksin joko takanreunuksen alle tai omaan huoneeseen omalle sängylle... se ei oo koskaan tehny niin ja hakenu omaa rauhaa noin paljo jos joku on ollu kotona... sillä ei oikeen oo semmosta kultasta keskitietä... oon pitäny sitä niin hölmönä koirana ettei se mitään tiedä tai vaistoa, mutta voisko se sittenki olla mahdollista...
kaveri sanoi että sen koira alkoi käyttäytyyn vähän samalla tavalla muutama päivä ennen ku kaveri lähti synnyttään...
tai sit tää kaikki johtuu siitä että toivon pääseväni pian synnyttään...:LOL: ja sitähän se tod.näk. onki:whistle: mut halusin tänki hölmön jutun jakaa tänne:D
 
Ilonalle teretulemasta :wave: ja laitas mulle viestiä yksityisesti nii katellaan fb juttu siellä :)
Jouskari Onnea isosta poksusta!!! Toivottavasti alkais tapahtuu:kiss:
Adalmis :hug: Vitututusta täälläkin!..Aamulla tuli jotain selkäsuppareita ja mahassaki tuntu mut nepä sit lopahti|O Väsymys jotaki kamalaa taas!!!:stick:
suskalle onnea täysiaikaisuudesta:heart:

Edelliset synnytykset molemmat alkanu rv 41+2 supistuksilla ja pienellä verenvuodolla...kummatki syntyny rv 41+3. Toinen alakautta ja toinen kiirellisellä sektiolla.

Eikai se auta ku alkaa ruoanlaittoon, tyttö oli viime yön mummulassa ja tulee varmaan kohta kotii ku kerhoki loppuu. Kuulostaapa siltä että toi toinen mönkijä on heränny päikyltä...
 
höh.. mä jo ihan luulin, että selvisin ilman raskausarpia.. mutta onpa tuohon navan ympärille ilmestyny :( Juuri tuota aluetta tuo nuorimies käyttää venyttelyyn, tyyliin; katso äiti, miten iso poika mä jo olen :heart:

tai vouuuu! vitsi äiti kun sun nahka venyy hyvin!

nukkumisesta: mä nukun yllättävän hyvin, kunhan vain nukahdan ensin jollain konstilla, hyvän asennon valinta, mahan tukeminen, tyynyn polvien väliin asettelu vie aikaa ja sitte huomaanki jo, että on pissahätä ja koko asettelu alkaa uudelleen :kieh:
 
Suska84: Jo edesmennyt mäykkytyttöni koki elämänsä pisimmän valeraskauden, kun odotin esikoistani. Ei se nyt ihan 9kk kantanu, mutta puolesta välistä se liitty taloutemme raskautettuihin. :) Huvittavaa oli, että esikoisen tultua maailmaan ei poika ollutkaan koiran ns. ykköspentu vaan se oli minun yöpaitani. Niin kauan, kun paita oli päälläni koira kulki perässäni ja kun jätin sen sänkyyn päiväksi, siellä kesti koiruuskin. :) Ihan hyvin se kyllä otti esikonkin omakseen, ei siinä mitään.

Täytyy sanoa, että sinun hauvasi kuulostaa kovin empaattiselta yksilöltä!! :D
 
Alkaa tulla hieman muuttujia näihin omiin oloihin. Mua on närästäny monena päivänä aivan järkyttävästi ja viime yökin meni sitte iloisasti saman vaivan parissa, eikä oikeen mikää tuntunu auttavan. Vasta aamulla alko korvennus helpottaa ja mä pääsin nukkumaa, mutta nyt oonki sitte aivan sekasin ajasta ja melkeen paikastakin. Ihanku kesäaikaan siirtyminen ei olis ollu jo riittävästi, ni sit pitää vielä valvoa tämmösten tympeyksien takia. Niin joo ja mulla on molemmat ranteet aivan älyttömän kipeet, aiemmin oli vaan vasen. Yöllä, ku koittaa kääntyä, niin vihlasee aika ikävästi.. :/

Masukas tuntuu myös välillä puskevan ulospäin keinolla millä hyvänsä, lähinnä tosta navan kohasta. Kaverilla on kyllä suunta alaspäin kohti lähtökuoppaa, mutta sais hieman hillitymmin sitä kohti suunnata. Vaikka onhan tää ihan kivaa näinkin. :)

Viikonlopuks sit olis suuntana Pohojammaa ja saa ihan kiitettävästi istuskella autossa, saas nähä, mitä siihen tuumataan..

Meillä Isäntä sympatiseeraa ihan selvästi, ku sillä oli tossa yks päivä kovasti turvotuksentunnetta ja jotaki muutaki se tossa yks päivä kertoili, mut en muista mitä. :)

Mutta näin muuten mulla on hyvä mieli, ku kevättää niin kovasti ja aurinko paistaa ja kaikki. :)
 
Onnittelut vauvan saaneille!

Mulla vähän haikea fiilis ku tulin lukemaan näitä teidän kirjoituksia... Tää voi ehkä olla meijän viimoinen lapsi, jos en saa miehen päätä käännettyä. Mulla tekis mieli tehdä vielä ainaki se kolmas lapsi, jos ei peräti neljäskin. Vähän on jo ikävä vauvamasua, vaikka toisaalta yritän nopeasti päästä eroon tästä löllömahasta. Aika hyvin oon siinä onnistunutkin, nuo synnäriltä saadut jumppaohjeet on kyllä aika hyviä.

Tänään alottelin vauvalle varovasti d-vitamiinit yhdellä tipalla... Aion lisätä tippoja tosi tosi varovasti, sillä esikoisella oli melkoiset mahavaivat vauvana. Nyt yritän kaikin keinoin välttää niitä. Oon jopa kahvin jättäny pois, enkä syö muutenkaa sellasia ruokia joiden voisin kuvitella aiheuttavan vatsanväänteitä.

Tsemppiä teille kaikille viimemetreille, kohta teilläkin on ihanat tuhisevat nyytit kainalossa. :)

Niin, ja Vauvis: mulle voisit lisätä vielä etusivulle, että vauva syntyi viikoilla 38+1.

Äittä ja Mussukka 14 vrk :heart:
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Onnea kaikille, jotka ovat jo nyyttinsä saaneet, ja uusille tervetuloa!

Mammalomaa on takana n. 1,5 viikkoa. Viimeisenä työpäivänä pomo vielä päätti haukkua minut lyttyyn ja manata sitä, kuinka paljon tämä raskaus hänelle muka aiheuttaa kustannuksia ja blaablaablaa. Vannoi vieläpä kertovansa usealle taholle, millainen työntekijä olen. Puuh. Mielelläni jäin kyllä pois tuollaisesta paskapaikasta.

Eilen oli sitten lääkärineuvola, ja tällä kertaa en palannutkaan sieltä kovin iloisin mielin. Pissanäytteessä oli ensimmäistä kertaa jotain häikkää (leukosyyttejä), ja minun täytyi viedä tänään uusi näyte laboratorioon. Tulokset saan huomenna. Lisäksi lääkäri sai sf-mitakseni 36 cm (rv 36+0), kun se rv:lla 33+4 oli keskikäyrän mukaisesti 29 cm! Lääkäri ei antanut kunnon selitystä tuolle valtavalle sf-mitan hyppäykselle. Mistähän se voi johtua? En ole edes lihonut näiden viikkojen aikana. Painoni oli jopa vähän laskenut (tosin puntarikin oli eri kuin viimeksi).

Myös lantioni tuntu lääkärin mukaan ahtaalta, ja koska olen lyhytkin, sain lähetteen TAYSiin synnytystapa-arvioon. Kuulemma parin viikon päähän menee aika, elleivät sitten soittele peruutusaikojen takia. Minua harmittaa ihan mahdottomasti, jos en pysty synnyttämään tätä pientä alakautta!! :'( Lääkäri sanoi, että ei tuo toukka erityisen suurelta tunnu, aika normaalin kokoiselta. Hän kuitenkin totesi myös sen, että voi olla, ettei vauva siltikään mahdu syntymään normaalisti. Totta kai haluan saattaa tämän pienen maailmaan mahdollisimman turvallisesti, mutta olen kai näitä, jotka eivät koe itseään "kunnon" äidiksi ilman alatiesynnytystä... :(

Vauva ei ollut laskeutunut tai kiinnittynyt, eikä kohdunsuulla tai muuallakaan ollut tapahtunut erityisiä muutoksia, vähän olivat paikat vain pehmentyneet. Supistuksiakaan ei kai ole ollut, ehkä jotain pientä vatsan kiristymistä on ollut välillä havaittavissa. Mikään ei kuitenkaan viittaa siihen, että tämä vauveli olisi lähiaikoina tulossa ulos...

T. minimami + minimies (36+1)
 
Hei taas pitkästä aikaa omasta puolestani,

onnittelut näin alkuun jo kaikille vauvautuneille sekä tervetuloa uusille!

Pitänyt omalta puolelta vähän hiljaiseloa kun tässä muuttotouhuja/asumiskuvioita hoidellut ja no, viikonloppuna olisi sitten muutto. Se "viimeinen" ainakin pitkäksi aikaa.. :)

Tänään tosiaan 38+0 ja kuhan nyt ainakin sen viikon sisällä toinen pysyisi niin olisi tosi jees, saisi roudattua huonekalut uuteen kämppään sekä palautettua opparin arvioitavaksi kouluun, sen jälkeen murunen on tervetullut koska vaan :)
Vaikka ei tässä kyllä kauheesti mitään ennakoivia merkkejä ole tullut. Tai no, eilen kun tein virheen ja lähdin pikku junareissulle hesaan aj siellä ihan keskustassa vaan kävelin, tuntui melkoisen inhottavalta tuolla alhaalla. Hetken jo aattelin että tänne Tennarin vessaan ei kyllä sit synnytä.. :D eikä syntynytkään. No, virheistä oppii, tai sitten jos menee kovin yli niin sitten voi harkita reissua uuestaa ;) Toki lantion alue valmistautuu synnytykseen, se kyllä tuntuu mutta ei ole havaintoja limatulpista tai muista väreistä sen puoleen.

Tässä neuvolat onkin jokaviikkoisia, pari viikkoa sitten jouduin viemään pissanäytettä mutta ei ollut mitään ihmeellistä, viimeksi en joutunut ja nyt taas pääsen viemään pissanäytettä labraan. Tuntuu että kaikki arvot oli ne sitten verenpaine tai paino tai mikä tahansa, heittelee vähän minne sattuu mielensä mukaan. Nyt verenpaine oli 125/84 mikä hyvä. Hemoglobiinia tässä uudessa neuvolassa ei olla aiemmin otettu ja vaikka sen sain jo yhdessä vaiheessa tolla raudalla nostettua niin nyt taas se on 116. No, nappia naamaan vaan lisää siis.

Juu, pientä turhautumista ehkä itsellä ilmassa vaikka ei kai tarttis olla. Jotenkin vaan odottaa että saisi/kerkeäisi kodin laittamaan jotenkin valmiiksi ennen murusen tuloa ettei oikeasti tarvi alottaa eloa pahvilaatikoiden keskeltä.. Luulen että täällä vielä pitkään odotellaan ;)


Tsemppiä meille kaikille! Sunnuntainahan se on jo huhtikuu. :)
Auringonpaisteesta nauttien.


saraneito & bertta 38+0
 
Heipsan!

Milli2 Oikein lämpimät onnittelut prinsessasta :heart:

syysmyrsky On hyvän kokonen jo vauva. Saas nähä lähtiskö synytys käyntiin jo ennen 4.4. Mites, säästyitkö yrjötaudilta? Yöks, kaamee tauti :x

Elyna Pikkasen hyvänoloset rintsikat oot tilannu. Jos olis hieman halvemmat, ni tilaisin kyl itekki (huono nuukailla tällasissa..)

felina Eikai sillä oo välilä, mistä rööristä sen limatulpan bongaa :LOL: Paranemisia flunssaan.

olki Näin lopuks kai tuo paino nousee hieman reippaammin (ellei sit oo liiallisesta turvotuksesta johtuvaa), tai näin mulle TH sano. Saattopa tosin vaan rauhotella, etten ressaa ;)

Kette Mahdottomasti tsemppiä käynnistykseen. Voipi olla jo vauva syntynyt :)

neiti80 ja nykeröt Ei vauvat uskalla syntyä, etteivät saa lehmiltä selkäänsä ;). Ei vaan, on kyllä hyvä, että viihtyvät mahd.pitkään.

Josefia Mulla esikoinen käynnistettiin 38+0 ja tyttö synty 38+2.

ilona*** Tervetuloa joukkoon mukaan :)

Jouskari-80 Mahtavat viikot jo, perästä tullaan :)

Kuudes Ihme :) Vähän on jonkilaista "kaavan tynkää" raskauksissa sulla, mutta toisaalta voi mennä nyt miten vaan. Mukava varmasti, ku saanu kokea erilaisia raskauksia. Ja niinhän se menee, ett pitäis tulla se "stoppi" raskauksille, ett tietää lapsiluvun olevan täys :)

Pomppuli Oikein ihania "viimeisiä" päiviä kahden pojan kans :)

suska84 Meillä ei tuo "papparainen", Chihu, taida välittää tuon taivaallista. Tosin sillä ollu muutoksia muutenki, ku laumatoverin kuoleminen ja muutto. Helmikuussa kuollut, meidän toinen koira reagoi kyllä esikoisen odotukseen mm.valeraskaudella. Oli kyllä muutenki niin ihana ja "äidillinen" koira kaiken kaikkiaan :'(

mannamuu Mulla kans alkanu järkky närästys. Aiemmin korventanu hieman ja mm.suklaa ja limsa ei pahentanu tilannetta. Nyt sit tulee sellasia polttavia, märkiä röyhtäyksiä alati ja ruokatorvi on ihan kipee. Kandee kyl lääkitä vaivaa, itelle on auttanu ihan Samarin.

äittä-83 Veikeetä tuo haikeus. Nyt ku sitä jo odottelee, ett pääsis tutustumaan vauvaan. Mites teillä on arki muutoin lähteny käyntiin? Ihanaa aikaa :)

minimami Sulla on nyt paljon sulateltavaa. Ja se ei oo helppoo näissä hormonihuuruissa. Mutta vaikka se sectio kaihertaa, niin se helpottaa kyllä ajan kanssa. Ja toisaalta, mikäänhä ei oo vielä varmaa :). Mutta olipa vauvan ulostuloreitti mikä tahansa, niin ei se äitiyteen vaikuta :hug:

Itellä maha kovettuu KOKO ajan, mutta kivuttomasti. Ainoastaan kiristelee alamahaa samalla ja kylkiluut rutajaa. Yöllä tuli oikein ihana supistus, ku otti ihan peräsuoleen asti, etten päässy sängystä ylös. Mutta johtu pissahädästä, helpottaa aina ku saa vaan ittensä kammettua vessaan.

Tänäänollu maha vähä kipee ja löysällä :(. Mieski valitteli mahakipua. Jos tässä nyt sais vielä mahataudin tähän lisäks (tarttunu palstalta?).

Jospa menis saunaan nauttimaan ja rentoutumaan.

Oikein keväisiä maaliskuun viimeisiä päiviä.

Marimi ja poika 39+2
 
Minimami Toivottavasti tulee selvyyttä pissanäytteeseen ja sf- mittaan ja kaikki olisi ok. Tuohon synnytystapaan, ni kattelet nyt vaan rauhassa mitä mieltä ovat siellä synnytystapa-arviossa, jospa vauva nyt mahtuisi alakautta tulemaan, jos ei ni kannattaa jutella vaikka neuvolassa, miehen tai kaverin kanssa siitä, ettei liikaa asia ala mieltä painamaan. Koska vaikka kuin järjellä tietäisi miten asiat on, saattaa nuo "kunnon" äiti ajatukset hiipiä mieleen. Itsellä hyvä/huono äiti ajatuksia herätti aikanaan imetysasiat ja meni varmaan 6kk vauvan syntymästä kun pystyin itkua tihrustamatta puhua imetysasioista.

Huomenna on ehkä lääkärineuvola, oli neuvolasta yrittäny soittaa ni epäilen et peruvat ajan. Haluaisin kuitenkin mennä käymään koska edellisestä käynnistä on kuukausi. Täällä muuten ihan hyvä vointi, unta riittää, vaikka en koe itseäni väsyneeksi, mut voisin nukkua vaikka kahet päiväunet.

Inger, huomenna 36+0
 

Yhteistyössä