***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

:wave:ei se lähtö oo vielä tääläkään tullut, supistuksia saattaa tulla muutama 5-10min välein, sit on taas vähä piddempi tauko... kovasti silti tulee koko ajan jotain värikästä pikkuhousunsuojaan vaikka luulin jo että loppui seki... nyt vaan odottelen mitä tapahtuu vaikka tuskin mitään. sairaalakassi pakattu kuitenki valmiiksi asti... soitin kyllä sinne polille mut oli niin ärsyttävä ihminen puhelimen toisessa päässä että ilmotin miehelleki et ihan sama miten kovat supistukset tulis niin polille mentäis vasta vuoronvaihdon jälkeen, ei todellakaan aamuvuoron aikaan...

ajattelin alkaa leipomaan kun on kerran värkitki ostettu valmiiks:p mut syön sit vasta neuvolan jälkeen ettei heti näy puntarissa:saint: nyt paastoan siihen asti... mut tuun kertoon neuvolakuulumiset st myöhemmin=)

täytyy silti sanoa että jatkukoon supistukset jos on tullakseen mut jos ei oo tullakseen näinä päivinä niin loppukoon supistukset ku se vaan pstää jännittään... toivossa on hyvä elää, nää kai saattaa jatkua pari kolmeki viikkoa...: /
 
bluebaby Limatulpasta: Ei kaikki sitä huomaa ollenkaan, joillakin se tulee samana päivänä kuin synnytys alkaa ja toisilla voi mennä siitä jopa viikkoja, joillakin synnytys alkaa seuraavana päivänä siitä. Mulla tuli ensimmäisestä viikolla 36 ja syntyi 37+5. Tästä on tullu samanlaista limaa nyt viikolla 38. Eli en pitäis sitä ainakaan luotettavana merkkinä, että nyt tiiän että se syntyy :D Niin kai se taitaa mennä ettei sitä voi etukäteen ennustaa näistä merkeistä vaikka itekin niitä yrittää etsiä, mutta sit kun kunnon supistelut alkaa tai vettä tulee, niin sit on vauvan tulo lähellä :)
 
Limatulppaa en oo ikinä huomannut et olis tullut.. Kuiteski kaks odotusta takana ennen tätä mut ei mitään hajua koko limatulpasta edes kunnolla mikä se on :|

Sektio vs alasynnytys mulla on ollut kaks niin helppoo alasynnytysä ja vierestä oon kattonu miten kipeitä kaverit ollu sektion jälkeen et mulle on jo iskeny hirvee kammo sitä kohtaan. Pelkään ihan hysteerisesti sektioo : / Ja kun tiän et tää on mun vika laps niin kokisin kyl epäonnistuneeni jos en sais alakautta synnyttää, sanokoon muut mitä sanoo vauvan ulostulosta. Repiköön siis vaikka sadoilla imukupeilla mut alakautta haluan sen ulos silti :)

(.) Neuvolassa kaikki hyvin. Positiivista oli se ettei vauva pää liiku enää et on kiinnittynyt. EIhän se mitään merkkaa mut pienempi riski pään asentovirheeseen kait kun on kii ja tietää et jotain tapahtuu. Vuva painaa tosi kovaa peräsuoleen välillä ja on ihans ellanen olo kun pitäs istuu pytyllä koko ajan :/

Kävin just melkein tunnin lenkillä kaverin ja koirien kans ja piti himmailla tahtia välillä kun tuntuu kun puukko iskettäs alakertaan. Muuten kyl pystyy jopa hiukan nauttiin, ainakin auringonpasiteesta :)

Nyt on alkanut synnytyskin jo mietityttään, tai lähinnä se sairaalaan asti ehtiminen kun nuorempi laps tuli meillä niin nopeesti. Sanoinkin neuvolassa tänään et toivon et alkas lapsvesien menolla ja pääsisi sit vaikka käynnistykseen kun olis jotenkin helpoin niin lasten hoidon ja koirien kannalta. Mut olo on kypsä joten nyt vois alkaa se lähtö jo tulla, vaikka taitaa olla turha toive kun en kuulu niihin onnellisiin jokka ennen laskettua aikaa vauvansa saa. Ärsyttävää kun ei pysty tietään millon tulee kun koko ajan saa olla "valmiudessa" lähteen jos tulee tarve ja sellanen hallitsemagttomuus ei ole mun juttuni :D

Champpis ja Mara 38+0
 
Tulin poksumaan 38+0 ja päivittämään kuulumiset samalla :)

Eilen kävin neuvolassa;
Viikot 37+6
Paino +800g/vko (yht. 14,5kg)
Turvotus +
RR 135/78
Pissa puhdas
Hb 132
Sf 31,5
Tajonta RT
Vauvan syke 144-147
Vauvan liikkeet ++

Mulla tuli viime vkl harjotussuppareiden aikana paineen tunnetta persuuksissa, ja säikähdin että joudutaan lähteä synnyttämään :LOL: Onneks ei tarvinnut, vaikka henkisesti ollaankin valmiita ja kaikki tarvikkeet on niin tällä viikolla ei saa tulla vielä maailmaan ;) Meillä ei oo esikoiselle hoitajaa tällä viikolla, olis siis parempi pysyä masussa.. Mies on nimittäin valmis jättämään synnytyksen väliin jos ei ole hoitajaa, ja mä en sitä halua.

Neuvolantäti kyllä pelotteli, että tää syntyy kyllä varmasti ennen LA:ta, kun on tällä hetkellä tosi alhaalla. Noh toivottavasti tää viikko menee äkkiä niin sitten on suotavaa syntyä ;)

Kysymys jo aiemmin synnyttäneille: ootteko käyttäneet jälkivuodon aikana tamponia/kuukuppia? Vai onko se haitallista? Mä niiiin vihaan siteitä, mut esikoisen syntymän jälkeen käytin kyllä niitä kun oli alapää niin kipeä leikkaushaavasta :LOL: Mutta jos nyt selviäisin vammoitta niin olis mukavampi käyttää jotain muuta..
 
Tsemppiä paljon kaikille supisteleville! Toivotaan että pääsette pian tositoimiin! :heart:

Adelei: Mä käytin ainakin vaan siteitä jälkivuodossa. En edes ajatellut muita vaihtoehtoja, tosin oli paikatki aika hellinä että ei olis tehnyt mieli mitään tamppoonia kokeillakaan. En kyllä tiedä oisko siitä jotain haittaa, voithan kysyä viel synnärillä:)

Vauvan laskeutuminen ei ole mullakaan tuntunut miltään. Eräänä aamuna vaan suihkussa huomasin, että vaavi oli laskeutunut ja mahan yläosassa oli "tyhjää"

(.) Täällä flunssa päällä ja sen seurauksena huonosti nukuttu yö takana:( Koko pää täynnä räkää! Toivottavasti ei nyt siis vielä ala synnytys, haluan ensin parantua!

Ja Heijut, pikaista paranemista sinnekin!! :hug:

c 38+1
 
Olipa ihanaa ulkoilla. Onnistuttiin sihtaa tuo ulkonaoloaika just aurinkoiseen saumaan :)

Itellä ei oo mitään kokemusta limatulpasta tai vesien menosta. Niitä siis jännäillessä.
Itellä ku on tuo käynnistys takana, ni en voi yhtään arvioida, miten menee "normaaliraskaus", ett meneekö kuinka paljon yli ym. Mutta on kyllä mahtava fiilis, ku nyt pääsen ainaki 39 viikolle, ellei synnytys ala luonnollisesti ennen sitä :)

suska84 Noi kyrsät polilla on jotain niin tympeetä. Voisivat laittaa puhelimeen vastaamaan ja vastaanottamaan sellaset henkilöt, jota viestii asiakkaalle olevansa kiinnostuneita ja empaattisia. Muutenki tää tilanne itelle jännä ja stressaava jossain mielessä, ni sitä herkästi tekee neg.johtopäätöksiä. Ite ku soittelin esikoisen odotuksesta tuosta kauheesta kutinasta, ni tuumattiin vaan, ett "ei se ny niin päivän päälle oo" ja mun tilanteessa sit se jo oli tosiaanki niin päivän päälle. Alat huiteli ties ja missä ja käynnistykseen passitettiin heti. Onneks kävin asian tiimoilta neuvolassa, mikä laitto vauhtia rattaisiin.

Näin, nyt pitänee mennä laittaa tuo ruoka pöytään. Iltapäivälle olis sit taasen talokauppiaan kans tapaaminen.
 
Polilta terveisiä, kaikki hyvin :) Painoarvio nyt 3170g <3 Sisätutkimuksessa paikat tosi pehmeet ja kahdelle sormelle auki :) Teki ronskimman tutkimuksen ja sano et vuotoja ja supistuksia saattaa ilmaantua ;) Vauva viel ylhäällä ja ei oo kiinnittyny, mut eipä mulla oo nuo toisetkaa sitä tehny joten ei kerro mitään :D

Nyt vähän alaselkää jomottelee ja alamahaa kouristelee...
Toisaalta, ei oo tuo toiminu noihin kahteen edelliseenkää joten en odota liikoja=)
 
Kiitos tsemppauksista!

Äiti on nyt täällä apuna, enhän mä saa itse edes puettua.

Limatulppa meni tänä aamuna. Esikoisesta meni tasan 7pv ennen vesiä. Mä olen tunnistanut selvästi molemmilla kerroilla. Nytkin oli sellainen ruskea eli verensekainen, alushousut samantien vaihtoon ja valkovuotokin on ollu jo viikon ihan vettä.
Se siitä toiveesta että käsi kerkeis vähän parantua ennen synnytystä. Sitähän sanotaan että limatulpasta menee se 1-7pv synnytykseen.
Tänään on ollut selvästi enempi supistuksia ja sanoihan lääkärikin että voi syntyä koska vaan koska paikat oli jo täysin pehmeät ja sen ainakin 1cm auki.

Kai ne synnärillä mua sitten passaa, että saan vauvanpidettyä vierihoidossa.
Toivottavasti vauva kasvais nyt sen viikon ainakin ja ei oli alle 3kg, maanantainahan se arvio oli 2800g
 
Paljon onnea vauvan saanneille!!:flower:

Tässä ajattelin pikaisesti laittaa synnytyskertomusta:

Eli tiistaina 13.3. klo 7.00 pulpahti lapsivettä, soitto synnärille, ja pyysivät tulemaan sitten kun olen rauhassa syönyt aamupalan. Synnärillä oltiin klo 9.30. Paikat 4 cm auki, ja epäilivät onkohan vuoto sittenkää lapsivettä, testi oli epäluotettava kun seassa oli niin paljon verta. Miettivät jonkin aikaa siirtävätkö osastolle vai saliin. Päätyivät siihen että kyseessä korkea lapsivedenmeno, joten päästiin saliin. Supistukset alkoivat vasta 11.30. Sain ilokaasua, josta en kokenut saavani apua. Kun kivut olivat jo niin kovat, lääkäri lupasi laittaa kohdunkaulan puudutteen, mutta se ei toiminut nytkään (niin kuin ei esikoista synnyttäessänikään). Kivut olivat jo tosi kovia, pyysin saavani spinaalin, mutta kätilö epäröi, sanoi että vaikutus voi loppua kesken, kun olin vasta 5 cm auki. Halusin sen siitä huolimatta. Lääkäri tuli paikalle ja alkoi laittamaan spinaalia, olin kylkiasennossa ja lääkäri oli jo piikki kädessä kun huusin että nyt tulee tosi kova supistus ja pakko ponnistaa!!! Olin viidessä minuutissa auennut 5 sentistä 10 senttimetriin! Sain alkaa ponnistamaan ja 6 minuutin jälkeen poika oli jo maailmassa! Synnytyksen kokonaiskesto oli 3 tuntia. Sain pojan heti rinnalle ja vasta myöhemmin vauva pestiin, jonka aikana minä pääsin suihkuun. Oli uskomaton tunne, että noin pian synnytyksen jälkeen olin jalkeilla ja hyvässä kunnossa! Yhtään repeämää ei tullut, kun muistin ja jaksoin kuunnella kätilön ohjeita milloin sain ponnistaa ja milloin piti lopettaa ponnistus. Paikat siis venyivät tosi hyvin. :)

Nyt olemme kotosalla, arki on ihanaa! 3-vuotias esikoinen on käyttäytynyt hyvin, eikä ainakaan vielä ole pahempia mustasukkaisuuskohtauksia saanut. Vauva nukkuu paljon, yöllä syö 2-3 kertaa. Paljon on helpompaa tämä toisen lapsen hoitaminen, kun kaikki on jo niin tuttua. Perjantaina terveydenhoitaja tulee kotikäynnille, joten nähdään miten poika on kasvanut.

Onnesta pakahtuva äittä ja :heart:Mussukka 8 vrk :heart:
 
täältä neuvolakuulumisia
viikot 36+1
pissa puhdas
rr 116/64
paino +887 (kaikkiaan 19,75kg)
turvotus + huomaa kuulemma kasvoistakin, yleistä ilmeisesti loppuraskaudesta
vauvan liikkeet+
vauvan syke 132-138
tarjonta edelleen rt1
sf 31, viimeksi 31,5 vaikka sama mittaaja, mutta nyt sanoi että masu on laskenu selvästi, vauva tosi alhaalla että voi kyllä tulla millon vaan sen puolesta.

alapäätä ei halunnut th kopeloida koska pelkäsi käynnistävänsä synnytyksen, supistuksia oli koko ajan neuvolassa ja jatkuu vieläki samaan tyyliin kun aiemminkin tänään.

ensi viikon keskiviikkona lääkäri, sitä siis odotellessa jollei aiemmin synny...
th:n kokeillessa missä vauvan pää, niin sattui niin pirusti, oli pakko huudahtaa oikeen, eikä edes kokeillu et onko kiinnittyny... supistusten jäljiltä paikat tosi arat, sen takia ei kokeillu onko kiinnittyny...

nyt sitten leivon vähän lisää ja syön hyvää ja koitan nukkua edes vähän varmuuden vuoksi josko vaikka ensi yö olis viime yön kaltainen...
 
Viimeksi muokattu:
äittä83: kiitos synnytyskertomuksesta siellä on homma hoitunut aika nopsaan :)

heijutilla siellä jännät paikat jos vanhat merkit pitää paikkansa :)

Mulla alkoi limatulppa irtoilla osissa esikoisesta 7 vrk ennen synnytystä ja kuopuksesta osissa alkoi tulemaan 5vrk ennen synnytystä.. Nyt ei limoista tietoakaan..

Tänään muutama yksittäinen supari tullut silloin tällöin, paikat on kyllä kipeät, siis kolottaa ja särkee : / Mulla on huomenna synttärit niin taisi poika vaan ilmoitella itsestään äitin syntymäpäivän kynnyksellä nyt sit tietysti antaa oottaa itteään pari viikkoo yli lasketun eli 5 viikkoo!! :O :kieh:
 
Sylin täydeltä Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:! Ja monella alkaa näköjään jo la olemaan ihan ovella!

Heijutille on käyny kyllä ohrasesti, toivottavasti käsi paranee ajallaan. Itekin meinasin takapihalla ottaa lennot kun laitoin pääsiäiskukkia ikkunalaudalle, pikkasen alavatsaan teki kipeetä..

Tuntuu etten oikein käsitä et vauva on kohta tuloillaan, tavallaan tajuaa mut toisaalta ei. Vastahan raskaus oli puolivälissä! Täytyy nyt kovasti jutella vatsalle saunassa kun se tuossa vielä on, saunassa on mukava rentoutua ja samalla höpötellä yksikseen mahalle. Mietin tuossa et oispa ihanaa jos synnärillä ois sauna ja siel vois lämpimässä rentoutua, joo taitais olla mahdoton juttu.

Hyvät voinnit kaikille! Inger *35+0*
 
Tulempa minäkin mukaan tänne keskusteluun näin viimeisillä viikoilla, kun jännittäviä aikoja näin elämme.
Toista odottelen viikolla 34+3, eli LA 29.4. Varmaan viimeiseksi tänne jäänkin ;)

Minä itse olen 27 vuotias Kuopiolainen (eli synnytys KYSsissä).
Raskaus mennyt hyvin ja tyttöä odotellaan.

--
Joo.. palaankin vähän myöhemmin.. kauheaa närästystä pukkaa.. :/

*Liss*
 
Helou taas kerran! Tänään poksuu 38+0 ja siltä tuntuukin, kun on niin kovasti vihlonut alavatsaan ja kävelykin vaikeutunut.

Neuvolakin oli tänään.
Rv 38+0 (37+1)
Paino 69 kg (68,8 kg)
Painon muutos/viikko +230 (+1750)
RR 132/89 ja 137/85 (133/71) Itse en noista ymmärrä mitään, mutta kuulemma koholla ja siks määräsikin mut muutamaksi päiväksi lepoon ja perjantaina käyn sit uudestaan neuvolassa, niin katsotaan uudestaan
Pissa puhdas
Turvotusta ei edelleenkään ole, tosin eilen hieman nilkat näytti paksummilta kuin normaalisti, koko päivän kävelyn johdosta
Sf-mitta 37cm (36cm)
Painoarvio 2900g (2700g)
Tarjonta RT
Syke +150 (+150)
Liikkeet ++ (++)


Sf-mittaa katsoessa terkkarin mukaan supisti, mitä en itse tiennyt. Tunsin kyllä sen kuinka vatsa meni pinkeäksi, mutta en tiennyt sen tarkoittavan supistelua. :ashamed: Ei kuitenkaan ollut millään lailla kivuliasta, joten ei tarkoittane mitään. Pikkuinen on ihan kiinnittynyt jo ja tosi alhaalla. Sitä limatulppaa en vieläkään ole bongannut, tai sit olen ihan idiootti. :LOL: Valkovuoto on viimepäivinä ollut entistä "nestemäisempää", joka kuulemma saattaa olla myös sitä limatulppaa hissukseen irtoamassa. Laitoin nyt sit kuitenkin varmuuden vuoksi siteen, näkee sit jos jotain epämääräistä tulee.

Tänään en siis siivoile, kun käskettiin ottaa rennosti : / Ajattelin, että tekisin makaronihuttua ja sit kaurakeksejä iltapalaksi, voi sit napostella illalla telkkarin ääressä.. okei riippunee mihin aikaan menen nukkumaan, kun viimeaikoina se on siirtynyt tosi aikaseksi, mut salkkarit nyt kuitenkin katotaan!

Tänään tosi hyvä sää ja mua vähän harmittaa, kun ei tonne auringonpaisteeseen voi mennä kävelemään. Hitto mä joudun maata kotona ton löyhkäävän koiran kanssa, joka ei nyt jostain syystä vieläkään syö kunnolla.. joku juoksunen narttu siis liikkeellä?

Onnittelut muuten näin vähän myöhässä jo vauvaantuneille. Toivottavasti se kohta tännekin ilmestyy se pikkuinen pallo. :heart:
 
Mä sain soiton Vammalasta just et pääsis perjantaina päivällä sinne käymään joten saapi sit kuulla hiukan kokoarvioo samalla, jes nyt on hyvä fiilis :)

Ekulainen mulla kans supisti kun meni selälteen neuvolassa ja otettiin sf- mittaa, mut ei niillä suppareilla ol emerkitystä. Ne on vaan sellasta kohdun omaa harjottelua. Se tekee vaan hetkeks sellasen olon et maha on todella täynnä vauvaa ja sit hetken päästä tulee olo et vauva olis painunut alas päin kun maha ei tunnu pinkeeltä. Vaikee selittää, mut ei et siis menetä mitään vaikka et tajuiskaan niiden tuloa. En mäkään tajunnu ku esikoista odotin, nyt ne vaan osaa tunnistaa kun on melkein kolme odotusta jo takana. Ja sama juttu limatulpasta, et kuten tuolla ylempänä kirjotinkin niin kolmas odotus ja mulla ei ole mitään hajua mikä se limatulppa edes on tai miltä se näyttää ainakaan omasta kokemuksesta eli ollaan yhdessä sit tyhmiä :)
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille! :flower:

Itselläkin alkaa olla jännät paikat, huomenna aamusta käynnistykseen. Eihän se mitään tietty lupaa, mut silti jänskättää. Ultrassa näkyi ettei poitsu ole kasvanut niin paljoa kuin viikot antais myöten, ja omatkin verenpaineet heittelee, joten lääkäri ehdotti käynnistystä. Katsotaan miten eukon käy...

Tänään ei kuulemma passais pahemmin tietokoneella istua eikä telkkua vahdata, kun paineet oli mitä oli, joten paree kai lopetella. Pitäkääs peukkuja, jospa se vauva vielä tällä viikolla tulis. Raukka vasta vajaa 2600g, mutta täysiaikaseksi jo luetaan.

Systeri 38
 
Iso hali ja kovasti jaksamista Systerille huomiseksi!! :hug: Jännät paikat alkaa olemaan. =)

Limatulpasta ei mullakaan ole kokemusta vaikka tämä tuleva vaaveli jo se kolmas onkin. Tiedä sitten enkö ole vaan huomannut vai onko se ehkä irronnut vasta salissa.

Neuvolakuulumisia:
Viikkot 35 + 1 (ite luulin eleleväni vielä viikoilla 34....)
Paino 71,9kg (pohjana 59,5kg)
Kolmeen viikkoon tullut painoa lisää noin kilo.
RR 125/67
Pissa puhdas
Hemoglobiini 118
Sf-mitta 33
Tarjonta RT
Syke +
Liikkeet ++

Nyt se sitten alkaakin se viikottainen ravaaminen tuolla, kun ensiviikolla on vielä lääkärikäynti ja sen jälkeen niitä neuvoloita. Tosin tuosta ensi viikon ajasta tuli tavallaan vähän turha, kun käytiin jo viimosen ultran kanssa lääkärin tarkastettavana, mutta kattokoon nyt vielä alakerran tilanteen ja esimerkiksi tuon tenavan asennon: terkka ei oikein ollut varma muusta kuin siitä, että varmaan se on pää alas päin. Kiva!! :$ Lähinnä jäi arvuuttelemaan, että pötkötteleekö pieni tuolla selkä vasten selkääni, kun varsinaisesti kroppaa ei tuntunut siinä kopeloidessa. (Neuvolassa ei todellakaan ole ultraa.)

Tänään on ollut taas todellinen harjoitussupparipäivä. Etenkin tuossa ajaessa tuntui, että niitä tuli ihan jatkuvasti. Napakoita oli, muttei kuitenkaan kipeitä.
 
Okei kiva tietää, etten ole ainut jolla ei ole vielä mitään kokemuksia tosta fakin limatulpasta, ja varsinkin jos muilla aiempia synnytyksiä takana jo. Tuli vaan niin tyhmä olo, kun se terkka kyseli kaikkea neuvolassa ja mä oon siinä vieressä, et "en oikee tiedä". No onneks on toi mamma tos lähel kokoaika, sillä kuitenkin neljä synnytystä takana, niin tietää mitä mahtaa meinata, jos jostain valitan :LOL: Onks muuten ketään menossa kättärille tutustumiskäynnille maanantaina? Mun pitäis mennä, mut idioottina unohdin et oliko kellonaika yhdeltä vai kahdelta. :D
No meen yhdeks ja istun vaikka kanttiinissa kaffella, jos olikin kahdelta.. eihän tässä mahan kanssa muuallekaan olis menoa.
Niin ja sitä mietin tosissaan, et on oikeesti se sf-mitta 37cm eli kasvanut viime kerrasta, vaikka maha on kuitenkin jo valahtanut alas.. onks ihan normaalia?

Tossa keittiössä hääräillessä, aina kun vähänki piti kurottaa kaapista jotain jauhoja tai sokeria (mä oon sen 154cm pitkä eli sinne alimmallekin hyllylle pitää kurkotella), enkä todellakaan uskalla kiipeillä niin, aina välillä tuntu tos nivusessa pistelevästi hetken aikaa, mut kai se on siitä ku toi pallero on kiinnittynyt lähtökuoppiinsa jo?

Nyt salkkarit, kaurakeksit ja juon kahvin sijasta ison kupin teetä, koska väsyttää ihan karmeasti jo!
Eli adios nyt ainakin täksi päiväksi! =)
 
Tsempit SysterP käynnistykseen, mulla edessä viikon päästä to/pe.

Ja oli kiva kuulla äittän synnytyskertomus, nopeeta meni teilläkin.

Täällä taas rauhallisempi päivä suppareiden kanssa ja uskalsin leipoakkin pakkaseen täytettä. Supistelee vaan noustessa ja vähän enemmän kun on liikkeessä, mutta ei enää silleen synnytysmäisesti. Eli tais nuo pari pv olla vaan siitä sisätutkimuksesta. Limatulppaa tuli vielä eilen, mutta ei enää tänään.

Nyt noiden leipomusten kanssa soffalle rötköttään.

Pomppuli ja muru 36+5
 
Mikäs on suskalla tilanne??

Mun tilanne on se, että napakoita, muttei kipeitä suppareita tuli klo.16-20 (ehkä 20min välein), nyt klo.20 jälkeen on tullut tasan 3!! Kipeämpää supistustusta, minä niin toivon, että nämä ei tästä ylly nyt yötä vasten jos ei lähtöä tule ihan lähiaikoina, koska nukkuminen on niin kivaa ja aikaa vauvalla kuitenkin tulla vielä vaikka kuinka..

tervetuloa Liss :)
 
Tänään tuntui päivällä alavatsalla samanlaista jomotusta kuin ennen menkkoja ja iltapäivällä vessareissun yhteydessä paperissa näkyi sekä vaaleanpunaista (?) että kirkasta verta... hyvin vähän kuitenkin. :/ Onko nämä nyt niitä synnytystä ennakoivia oireita? Nyt kuitenkin vasta RV 34+5. Peilin kautta yritin tiirailla olisiko vatsa laskeutunut, mutta en osaa sanoa... ehkä, ehkä ei. Huoh!
 

Yhteistyössä