***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Johan täällä ilmestyy vaaveja,olikos syntyneissä vielä yhtään tyttöä? Dementia vaivaa:D
Tosiaan lunta tulvillaan:kieh:..Muksu olis lähdössä pulkkailemaan mutta mä menin eilen liukastumaan niin lonkkaan ja pakaraan sattuu: / ja muutenkin olo ei mikään hirveän urheilullinen ole kun tuntuu ettei henki kulje ja toinen puskee peppua kylkiluista läpi ja samalla päätä alas:O lisäksi sumenee silmissä helposti ja alkaa tutisuttaa..
supistuksia on iltaisin jos päivällä ei saa lepäillä..Sattuu niin että hiki vaan valuu,esikoisesta ei ollut edes synnytyksessä muistaakseni sellasia kipuja.
Kuolaamista on myös täällä:p on vaan niin väsynyt ettei jaksa laittaa suutakaan kiinni unien ajaksi..Nyt olis ihana kun olis palvelija joka tekis ruoat yms niin sais nukkua päikkäreitä.
Huomenna taas neuvola, elän toivossa että hemppa olis noussut ja vois ottaa vaan yhden raudan päivässä..
Avantasia 34+3
 
Oi, lisää vauvoja! Onnea kaikille, jotka on pienen nyytin saaneet jo syliinsä :heart:

kuolaamisesta mä kuolaan normaalisti unissani paljon(kun nukun oikein sikeästi), mut nyt en oo kuolannu niin paljon- kummallista :D

Tänään käytiin neuvolassa ja höpöttelin neuvolaterkan kanssa tunnin, kun ei hänellä ollut muita aikoja ja meillä juttu luistaa :D

-puntari näytti 64kg
-paineet 116/66 (hiukan on noussut, kun normaalisti on ollut koko raskauden n.105/60)
-turvotusta on- ja sen kyllä huomaa :)
-vauvan syke 147
-sf33

meillä satoi aamulla vettä, vaikka oli luvattu räntää- mä odotan jo niin kovin, että kaikki lumi sulaa...

Mulla on liitoskivut(tai mitä ne ikinä olikin) kadonnut kokonaan- nyt on pystynyt lenkkeilemään 2 kertaa päivässä ja tekemään päivittäin punttitreeniä, on ollut niin paljon energisempi olo!

Nukkumisesta ai mitkä yöunet? Heräilen tunnin välein vessaan ja aamulla viimeistään klo6.00 olen jo pirteänä hereillä keittämässä miehelle aamupuuroa, ei vaan saa unta!

nyt meen löhöämään sohvalle, kun tirppana meni nukkumaan päikkäreitä- tässähän kerkee katomaan boxilta jonkun leffan :)

jassåå+pyöriäinen 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Elynalle pitikin kommentoida, että jos vauva vaan punkee kylkeä vasten, ei varmaan se aiheuta muuta kuin inhottavaa tunnetta/ kipua, mutta jos pääsee potkasemaan kylkiluihin niin silloin ne saattaa jopa murtua... (kaverin vauva harjotteli ilmeisesti karatea, jolloin näin kävi:O)
 
Onnea hirmusesti kaikille vauvan saaneille :heart:

Kukaan ei ole ikinä ennen maininnut et oisin kuorsannut, mut viikko sitten oli mies herännyt kolmesti yhden yön aikana mun jyristelyyn :O :LOL: :ashamed:


Tollainen ois vakaassa harkinnassa, jos viikon päästä tuleekin vastaukseksi, että mahtuu alakautta syntymään. Itse olen kyllä jo valmistautunut siihen, että sektiopäätös tulee :snotty:

Raskaus, synnytys ja naistentaudit - EPI-NO Delphine Plus - Pedihealth Oy

Tuossa ois vielä linkki keskusteluun käyttökokemuksista

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/synnytys/1491809-epi-no-delphine-plus-valilihan-venytystreeni-kokemuksianne-pikaisesti/
 
Neuvolassa ja lääkärissä käyty :)

vauva on asettunut lähtöasemiin eli RT:ssa oli :heart:
rv: 36+2
Paino: +2,4kg lähtöpainoon ja nyt viime käynnistä +727g/ viikko
Turvotus: +/-
RR: Hyvä kuten joka kerta
Hg: 131
Syke: +130 :heart:
Painoarvio: 3200g :O Huh huh :D Äippäpolille lähete ja pääsen painoarvioon vielä varmaan parin kolmen viikon päästä, katsotaan sit mitä sanovat onko pikkujättiläinen tulossa :whistle:
Kohdunsuu: Pehmeä, auki 15(?) (tuossa lukee että 15, olisko se sit 1,5cm??) kanavaa edelleen se 3cm.. Että kyllä siellä jotain pientä on vissiin tapahtunut..
Seuraava aika 3.4 eli 2 viikkoa ja sit milloin tulekaan se äippäpoliaika..

Nyt sai lopettaa jännityksen meinaako vauva kääntyä perätilasta raivotajontaan, niin saa alkaa sit jännittää tuota kokoa.. Mutta odotellaan taas ja katsotaan milloin saan sen ajan sinne.. Koon puolesta olisin valmis puskemaan tämän ulos kyllä jo :) Mutta luulempa että odottelu jatkuu vielä (pitkän?) tovin, huoh |O
 
Lumista viikon alkua!

Yöks..no josko se kevätki sieltä puskis päälle.

Viime yö oli historiallinen hetkeen: en heränny lainkaan pissalle, eikä aamulla olluu tulipalokiire vessaan. Ihan kiva!

Kuolaamista ei oo havaittavissa. Joskus aiemmin kyl kuolasin ja aina aamulla oli poski valkosena, mutta se kai jääny johonki. Kuivahtamassa koko akka? ;)

Soittelin tänään taas noista arvoista ja ne oli ok. Jopa hieman laskenu. Jee! Eli näillä näkymin taas pääsee tän viikon eteenpäin. Vkl ku aateltiin vieläpä lähtee sinne anoppilaan, jos ke arvot ei nyt jostain syystä oo ponnahtanu taivaisiin.
Uskon, että jos olis "normaali" raskaus, varmaan jo odottelisin lähtöä, mutta nyt vaan toivon, ett menis mahd.pitkälle. Ja mieski vienosti pyys, ett ainaki tää viikko viel, ett saa työmaan mallilleen ja perehdytettyä isyysloman ajan tuuraajan.

Ihan pakko kysyä Jassåå, ett oliko se sun hallinoima nosturi kuinka korkee? Eilen höpöteltiin kaikenlaista ja tuli puheeks jostain työmaan nosturi, mikä on 70m korkeudessa. Kuinka kukaan ikinä ilkee työskennellä niin korkeella?

Itellä maha edelleen kovettuu aika ajoin, mutta nyt on menkkajomotukset kyl loppunu tyysti. No eipä se haittaa, ku voisin synnyttää vasta huhtikuun puolella :)

Oikein ihanaa alkavaa viikkoa kaikille. Saas nähä montako vauvauutista saadaan tällä viikolla :)

Marimi ja poika 38+1
 
marimi meillä töissä nosturien korkeudet vaihtelee 30m-105m(taitaa olla Suomen korkein nosturi). Tohon korkeimpaan ei onneksi tarvii kiivetä, koska siinä on hissi :D mut noihin muihin on välillä aika jännä kiipustaa, kun tuulee kovaa...
 
Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille! :flower:

Tulin poksumaan; 34 + 0 =)

Kuolaamista
ei mulla ole ollut, mutta kuorsaamista senkin edestä ;)

Olen voinut nyt ihan hyvin, ja välillä on vähän turhautumista ilmassa, kun en kuitenkaan pysty hirveesti liikkumaan. Maha on jo sen verran painava; kaksoset ovat molemmat jo reilu 2 kg => yhteensä neljä kiloa vauvaa masussa, huh.
Mulla paikat kans jo pehmenneet, eli katsotaan tapahtuuko jotain jo täälläkin lähiviikkoina.

Aurinkoa kaikille lumisateisesta päivästä huolimatta :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: neiti80 ja nykeröt
Kuolaamista on täälläkin.

Neuvolalääkärissä käyty tänään.
Sykkeet hyvät, tarjonta pysynyt Rt, mun paino oli vähän jopa tippunut, flunnsasta johtuen.
Kokoarvio oli 2800g ja pieni siro pää kuulemma
Lasketun ajan arvio olis ton mukaan 3300, joten melko siro neiti olisi tulossa.

Kohdun suu pehmeä ja 1cm auki, kanavaa vielä reilusti jäljellä, mutta voi kuulemma syntyä koska vain.

Supistukset on vaan ollut totaalisella lomalla, joten luulen ettei neiti synny ainakaan pariin viikkoon. Saas nähdä. Saisihan se tuota painoakin kasvattaa siihen 3kg niin eivät synnärillä vouhottais lisämaidoista ym.

Tämmöistä täällä.
Kamalan masentava keli, vaikkei sentään lunta tulekkaan.
 
täälä tullaan kyljestä ulos |O

mikään ei tietenkään mee koskaan niin ku pitäis... niinpä palkanlaskijakin on ilmottanu kelalle että maksaa palkkaa vain 28 päivältä, vaikka liittoon kun soitin niin vastaava päivä olis se munkin epäilemä 56 päivää... näin siis saisin päällekäin kuitenki kelalta ja töstä rahaa ja hahaa, kukas ne maksaiskaan takasi jos ei olis tarkkana... :'( tää päivä on muutenki ollu tosi raskas ja ilmaki on kurja ja mieli maassa ym... niin että tässä puran pienen hetken ja toivon että mieliala vähän kohenee...

saatiin muuten lauantaina pyydettyä vauvalle jo sylikummi=) ystäväni täytti 30 ja sai syntymäpävälahjaksi kummirunon vähän paremmalle paperille tulostettuna... vaikka itsekin olen paljon aikoinani runoja rustannut, niin tämän runon löysin kuitenkin netistä, hieman sitä muokkasin mieleisekseni ja sain sillä itkut itselleni kun sitä luin ja ystävälleni kun hän sen luki juhlissaan=) vielä olis yksi kummi mietinnässä, ei oikeen osata päättää toista kummia...

mut nyt on pakko hakea jääkaapista jaffaa... ihan kamala himo tullu keltaseen limppariin...

nii ja sen kuolaamisen ohella mäki muka nykyään kuorsaan, uskokoon ken tahtoo:whistle: (oon iteki heränny pari kertaa omaan yölliseen röhkimiseen... mut en kai sentään kuorsaa...) mies sanoi pommpien heilutellen sänkyä että lopettaisin kuorsaamisen kun ei raaskinut alkaa tönimään mua:ashamed:
 
No niin naiset täällä oli sit sellanen polikäynti että...

Ilokseni ilmoitan, että myös minulla on masu täynnä vauvaa 4 kilon edestä, vaikka siis vain yksi jätkä siellä majailee. Ei ihme, että tuntuu tulevan ulos kyljestä. Sokerit ok, eikä kuulemma vaikuta sokerivauvalta mutenkaan, sano että teillä vaan taitaa olla semmoset geenit, great. Kyllähän pojatkin on ollut yli 4 kilosia syntyessään (4120 j a 4400), mutta tää ois vetämäs ihan enkat.

Noo tän ja sen mun synnytyspelon perusteella lähetään homma käynnistään ens viikon torstaina tai perjantaina. Torstaina meen näytille ja tilojen mukaan mennään. Paikat auki 1,5cm, kaula lyhentynyt selvästi ja kovin pehmonen, eli toivovat jopa, että päästäs suoraan saliin käynnistään. Tavoitteena lempeä käynnistys, cytoteckeja ei uskalleta kokeilla, lääkäri uskois niiden aiheuttavan rajun käynnistymisen, vaan mennään sillä ballonkilla tai sit jos päästään suoraan saliin niin kalvojen puhkasulla. Tavoitteena hallittu kivunlievitys, jolloin saatas mut oleen koko ajan kartalla ja näin paniikki pidettyä poissa. Missä vaiheessa vaan saan muuttaa mieleni ja voidaan tehdä sektio. Kaiken kaikkiaan siis tosi hyvillä fiiliksillä synnyttään tän päiväisne jälkeen lähen (ottivat jotenkin mun tunteet tosi hyvin huomioon), mutta pakko myöntää, että meinasin pyörtyä kun kuulin painoarvion, jonka lääkäri teki vielä monta kertaa. Ja kyllä tässä nyt sulateltavaa on, että voi olla että meille tulee jo maalisvauva. Lisäski varottelivat, että kun on niin iso voi helposti käynnistää synnytyksen jo aikasemminkin, on jo esim. voimaa potkasta kalvot mennen tullen. Siis apua meille tulee viimeistään ensi viikolla vauva. Ja niin tosiaan siis jos homma ei lähe eteneen käynnistyskessä, niin tehdään sektio, eli kauheen montaa päivää ei ole tarkoitus tuumailla.

Nyt en pysty muuta kommentoimaan, olo jotenkin ihan tärähtänyt, mut nopeesti luin että josefialla ois vauvva RT, onnea sinne, tätä samaa päivää jännitettiin.

Pomppuli ja maximusmuru 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: maximillianna
Ohhoh mitä uutisia Pomppulilla! Oisin kyl iteki ihan pihalla kun tietäsin aika tarkalleen koska vauva maailmassa.. Ja on potra poika :p
Pääasia että oot positiivisella mielellä ja sua kuunneltiin :) jänskää!! :)

Loskapaskaa täälläkin, koko aamun satanu paskaa taivaan täydeltä nyt ei enää mut tosi märkä keli..

Kiitos tsempityksestä :) Eiköhän tää taas tästä, ottais nokoset niin josko helpottaa ;)

Kärähin naapurin mummolleki täs ohi mennen, hieman huono päivä tänään..
 
Pomppulillahan on tosiaan iso poika siellä köllimässä :) Ei tuo meidän tän päivän arvio enää niin kovin suurelta vaikuta, lasketunajan tienoilla kuulema n. 4kg ja teillä se on jo nyt :whistle: :heart: Mut mulla menny molemmat yli toinen 1vko toinen lähes 2vko, niin en nyt ihan mitään 4,5-5kg uskaltais alkaa sit pari viikkoa ylilasketun puskemaan : /
 
Niin se lähtö synnärille sitten tuli, eilen illalla klo 21.30. Aamusta lähtien oli siis jatkuneet supparit, ensin 15min välein, iltapäivällä 10min ja illalla 5min. Synnärillä muuttuivat kivuliaammiksi, olin altaassa jonkun aikaa, sitten kokeiltiin palloon nojailua ja vaikka ja mitä. Kun sitten alkoi olla ihan tuskaa, kokeiltiin ilokaasua. Se ei kyllä auttanu ollenkaan ja laatta lens jossain vaiheessa. Epiduraalia yritettiin laittaa, mutta se ei onnistunut, joten laitettiin spinaali. Se olikin oikea taivas niiden raastaven kipujen jälkeen. Sen vaikutuksen loputtua yritin olla pystyssä ja keinutuolissa, mutta homma ei edennyt ja laitettiin kohdunkaulanpuudute joka vei kivut taas hetkeksi. Sitten taas kateltiin ja sitten kipuiltiin, uus kohdunkaulanpuudute joka ei auttanut enää. Päädyttiin uuteen spinaaliin, joka auttoi hetkeksi että sai levähtää. Sen tehon loputtua meinas iskeä epätoivo ja kätilö päätti että kokeillaan ponnistaa. Alaosasto oli vielä puutunut mutta supparit raastoi mahaa ja selkää. Oltiin kuitenkin jo puolilta päivin tätä pvää joten päätin että nyt mä sen työnnän ulos, no matter what. Ja niin 23min ponnistamisen jälkeen syntyi meidän pieni poikamme, klo 12.42, 3130g, 51 cm. Poju on tän illan lastenosastolla lämpökaapissa totuttelemassa eloon ja oloon. Mä yritän lepäillä ja nukkua univelkaa pois.

Väliliha leikattiin ja römpsä on römpällään, mutta olo muutoin ok ja ennenkaikkea mahdottoman onnellinen pienestä aarteestamme!
 
Facebookin puolella tiedetäänkin jo, että olen pienen pojan jo saanut. Sairaalasta käsin kun on helppo kännykällä käydä siellä tietoja päivittämässä. Mutta nyt siis uutiseni myös tänne esille.

Pieni poikani syntyi torstaina 15.3 klo 19.44, rv 36+3. Pikkumiehen mitat 3030 g ja 46 cm. Raskausviikkoihin nähden "peikkopoikani" oli ison kokoinen. Synnytys meni ihan hyvin, kesti yhteensä 5 tuntia ja 45 min. Ponnistusvaihe oli kaiken tuskaisin, kesti 45 min ja siitä viimeiset 25 minuuttia oli täyttä tuskaa.

Kuten yleensä ennenaikaisesti syntyneillä, myös pojallani on ollut pieniä alkuvaikeuksia esim. syömisen suhteen ja keltaisuuden suhteen. Ensimmäiset sairaalapäivät menivät hyvin, mutta eilen pojan voinnissa tuli takapakkia. Itku tuli kun poika siirrettiin viime yönä vastasyntyneiden teho- ja tarkkailuosastolle. Koska itse olen hyvävointinen, kotiuduin tänään sairaalasta. Vauvani jouduin jättämään sinne. Vähän erilainen kotiutuminen kuin olin kuvitellut.

Suurempi hätä alkaa kuitenkin olemaan takanapäin, ja pojan vointi suhteellisen hyvä. Kirjoittelen myöhemmin lisää kuulumisia, sillä olen nyt lähdössä vielä illaksi sairaalaan pojan luo.
 
Pomppuli no johan oli polikäynti. Mahtaa tuntua eriskummalliselta, että on tiedossa synnytysviikko. Ihanaa! :)

Onnittelut teille Annapellu ja Nipsu81 pienistä pojista!
Pojat ottanu varaslähtöjä meidän ketjussa kaiken kaikkiaan :)

Ite kärvistelen kaameen närästyksen kans :$

Olis oikein ihanaa kuulla taas kaikkien vauvojen saaneiden huhtikuisten kuulumisia myös tänne puolelle :)
 
Annapellulle ja Nipsulle onnea pojista! :flower: Toivottavasti pikkuisilla on kaikki kunnossa, vaikka hyvän kokoisiahan molemmat ovat olleet jo onneksi. :)

Jotenkin alkaa tulla paljon konkreettisemmaks omakin vauva, kun joka viikko jonkun kohdalle sattuu jakautuminen kahteen osaan... Kaks viikkoa kohta laskettuun aikaan. :confused:

Sairaalakassi
on varmaan syytä pakata ihan oikeesti. Eikä jättää sitä tollaseks puolinaiseks projektiks keskelle lattiaa. :ashamed:

felina 37+5
 
Onnea Annapellu ja Nipsu:heart: Toivottavasti Nipsun ei tarvi olla kauaa kotona ilman nyyttiä!

Itse pakkasin aika haipakkaa sairaalakassin, kun koko päivän suppaillut (vaikka onhan mulla tätä toki ollut aikasemminkin) ja sit tuli limasta verivuotoo (voi hyvin johtua sisätutkimuksesta, vaikka tehtiinkin hellästi ja vuoto alko vasta illalla). Lisäksi lapsenvahdit pyydetty pitään kännykät lähettyvillä. Toivon kuitenkin hartaasti että tää ei käynnistys ennen käynnistystä, muuten on sit taas hallittu synnytys kaukana ja varmasti pelkoni paniikista toteutuu.

Mies on nyt perunut työreisuja, kun ois vielä ens viikon alusta ollut su-ke reisus. En ees pyytänyt, mut sano että ei halua lähteä enää kauaksi musta:)

Vauvan pää painaa kovin tonne alas ja kun liikkuu, tuntuu että pää jysähtää aina johki virtsarakkoon ja meinaa tulla pisut housuun. Laitoin jo siteenkin, että tiiän jos tuleekin vettä.

Peruin muuten tänään neuvolankin ja todettiin, että seuraava kerta sitten kun tulee vaavia katsoon kotiin, aika hurjaa.

Ja vielä miehen vauvakirjaa luin ja hänkin tosiaan painanut 4600 syntyessään, että ei oo iskäkään ollut ihan pieni jässikkä, että ehkä noo lääkärin puheet geeneistä voiki olla ihan totta:LOL:

Ääääk mä oon jotenkin vieläkin ihan sekasin, koitan mennä rauhoittuun:)
 
Hirrrrrrrrrrrrveen paljon onnea vauvautuneille :heart:
Tiiä sitten millon itse jakautuu, varmaan vasta sit ku käynnistävät. Jos nyt edes saan käynnistys aikaa, ens viikolla siis aika pa:n ja synnytystapa arvioon. Viikko sit ultrassa vauveli oli arviolta 3.7kg eli voisin hyvinkin kuvitella syntymä painoksi 4.5kg :O Huomenna neuvolaan taas. Toivottavasti tällä kertaa vauvan sydänäänet olis normaalit, eikä niin ku viime neuvolassa liian matalat ja siitä lähetteellä polille ja käyrään. Lääkärin mukaan ne oli sillon ok.

Sale ja pupu 37+2
 

Yhteistyössä