Lämpimät onnittelut teille
äittä-83 ja Samirja!
Täällä tulli jo 38 viikkoa täyteen, mutta synnytystä en osaa odottaa käynnistyväksi vasta kuin aikaisintaan reilun viikon päästä. Olen kärsinyt korkeista verenpaineista nyt viime viikot, ja neuvolasta käskettiin heittämään siivouslistani menemään...! :O Mies onneksi lupasi tehdä edes osan niistä. Eilen valitin heti aamusta, että keittiön sotku nostaa muutenkin korkeaa verenpainetta, niin mies alkoi sitten heti siivoamaan, jopa imuroi. Kyllä meillä muutenkin molemmat tekevät kotihommia, vaikka olenkin ollut kotona viime vuodet. Toki niitä tulee minun vähän enemmän tehtyä, varsinkin kun illat mies taas onkin lapsen kanssa. Huomaa kyllä, että on pojan kanssa paljon aikaa viettänytkin, kun poika puhuu niin sujuvasti myös miehen äidinkieltä. Se on myös minun mielestäni tosi tärkeää. =)
Joku täällä kehui joskus
imetysliivejä, Bravadon body silk seamless -imetysliivejä erittäin hyviksi, ja voin muutaman viikon perusteella myös kehua niitä oikein mukaviksi! Tilasin omani Englannista, tässä linkkiä:
Bravado Body Silk Seamless Nursing Bra Säästyi ihan kivasti rahaa kyllä. Tilasin myös nuo Bravadon Bliss -liivit, ja ne kyllä ovat aika isot... No, jos ovat liian isot, niin pitää yrittää myydä ne huudossa pois.
Samalla muuten suosittelen kokeilemaan
kestoliivinsuojia! Huomattavasti mukavampia ja ihoystävällisempiä kuin kertakäyttöiset. Itselläni taitaa olla bambua ja merinovillaa niiden materiaalit, ja ovat todella hyvät. Ehkä myös niiden ansiosta nännit kestivät sen alunkin paremmin? Sitä lanoliinivoidetta käytin myös, ja se onkin vielä hankkimatta.
Ostoksilla jatkaen, tilasin
Aventin käsikäyttöisen pumpun (vaikka oli ennestään, niin halusin tuon "myrkyttömän" uuden version) myös Englannista. Tuli säästöä muistaakseni noin puolet hinnasta.
Sitteri tuli Vauva-lehden kytkykaupasta, eli se Baby Björnin beessi-ruskea sitteri. Sitten olen vielä tilannut muutaman
kestovaipan ja villikset, joiden pitäisi olla aika mukavat systeemit vauvalle myös kesän helteillä. Kaveri kehui Nalle Nöttönen -merkkisiä vaippoja, joten niitä tilasin, vaikka vaippoja löytyy viime kierrokselta ihan reippaasti. Villakuoret jäivätkin viimeksi kokeilematta, kun koin ne pull-kuoret niin helpoiksi ja toimiviksi. Lisäksi tilasin ns.
hoitavaa villaa, jolla voi hoitaa pienet vaippapunoitukset; kertaakaan en talkkia tai rasvoja esikoisen kanssa tarvinnutkaan.
Siinä kai suurin osa hankinnoista tälle juniorille. Brion hoitolipasto hankittiin myös, ja vauvanurkkaus onkin nyt rakennettu meidän huoneeseen. Pinniskin on siellä, vaikka poika saa nukkua vieressä, jos siinä viihtyy. Viimeksi en mitään perhepetiä suunnitellut, mutta kyllä vaan omat yöunet olivat niin tärkeät, että se oli meille aivan ehdoton järjestely. Poika myös nukkui paremmin, kun tunsi minut vieressään. Yksinään heräili vähän väliä.
No tulipa kirjoitettua, vaikka piti vain nopea onnitteluviesti laittaa! Viihtyi tuo esikoinen videon edessä näin kauan, mutta nyt tuli kutsu pelaamaan sammakko-peliä. =) Oikein hyvää viikonlopun jatkoa taas kaikille!
Midia ja Poika, 38 + 1