*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Ultrassa, käyty kaikki näytti oikein hyvältä :) :heart: Laskettuaika muuttui eli on nyt virallisesti 14.4 ja tänään viikkoja 12+2 Turvotusta mitattiin, 1,5mm, kaikki näytti muutenkin olevan niin kuin pitää :) Sydän pamppaili tiheään :heart: Viikon päästä tulee kirje kotiin jossa näkyy ne riskiluvut veriseulasta ja tästä ultrasta tai jos niissä on kohonnut riski niin soittavat, mutta nyt ei ainakaan ultran perusteella ollut mitään poikkeavaa nähtävissä :)

Rakenneultra aika on sitten 29.11, viikkoja silloin 20+3.

Tervetuloa uusille :)

Illalla luen tarkemmin teidän jutut, nyt on mentävä laittamaan välipalaa..

rv 12+2 :heart:
 
Minä tahdon kans fb sivuille! =)=)=)

Noista listoista niin voin minäkin sanoa muutaman =)

Ihan ekana harsot!! niillä on paras kuivata vauvan pylly ja toimii loistavina puklurätteinä ja niitä kyllä sitten tarvii! esim. name it myy ihania kuvallisia ja erivärisiä harsoja 10kpl paketeissa, suosittelen! ovat myös kiva lahja vauvan saaneille =)

Vauvan ohuet tumput, näitä oli koko ajan liian vähän ja aina pari hukassa

Itkuhälytin tuli meillä tarpeeseen kun asuimme rivitalossa ja poika nukkui ulkona omassa pihassa. Kerrostalo asunossa sille ei enää ole ollut käyttöä.

Hyönteissuoja vaunuihin on ihan must jos ei tule automaattisesti vaunujen oston yhteydessä. Itse ostimme vaunut liikkeestä Tampereelta ja tinkasimme vaunujen hintaan sade ja hyonteissuojan.

Kantoliina jäi meillä vähälle käytölle kun poika ei siinä yhtään viihtynyt, nyt isompana kulkee mielellään kantorepussa isin selässä =)

No olihan tossa jo noita =) ultraan viikko ja vähän jännittää. Tänään me&i kutsut ja voi olla että sorrun ostamaan jotain pikkuisellekin =)

Mukavaa viikkoa kaikille

Annamariaplus2 ja pikkuinen 11+3
 
Hyviä ultrakuulumisia, hienoa=)

Tää taitaa tänäänkin jänistää työpaikalla kertomisesta...miten se on niin vaikeeta? Meillä iso firma ja kaikki selvää, eli mitään pelkoa irtisanomisista yms. Mutta jotenkin vaan, kun tietää, että ongelmia tulee uudelleen järjestelyistä, niin tuntuu niin petturilta. Tiedän, että on tyhmää, mut viihdyn työssäni ja luulen, että eivät enää odottaneet multa tämmöstä uutista, tulee ihan puskista. Toisaalta haluan kertoa mahd. pian, koska sitten mahd. poissaolot paljon helpompi selvittää, kun voi suoraan sanoa miksi on poissa.

Noo yritän vielä...
 
sm
Hei pitkästä aikaa.. aika vierii (vaikka joka päivä tuntuu et aika menee liian hitaasti)..
Mulla NP ultra keskiviikkona edessä :) Neuvolassa on ultrattu jo moneen kertaan joten en stressaa ja kotona laina doppleri rauhoittaa todella mieltä. Ilman sitä en olisi pärjännyt. Pahoinvointi jatkuu vaikka onkin vähentynyt. Liitoskivut on tulleet ja iskias! Auts! Se vasta kipakka onkin.

Viikonloppuna olin kaverin luona 300km päässä kotikaupungista joten huoletta lähdettiin käymään mammavaateostoksilla. Ja todella, ihanaa. Enää ei purista housut, ei mistään! Näistä en luovu koskaan :D Löysin 3t housut ja 3 paitaa. Paidat on "tavallisia" joissa vain pidempi helma. Housut mammamallia. Vatsa alkaa täälläkin jo mukavasti pyöristyä. Nautin olostani. Eilen paljastin sisaruksilleni ja miehen sisaruksille raskauden. Olivat positiivisesti yllättyneitä. Nyt on mukavaa kun ei tarvi salailla ja kulkea "teltta" päällä ettei kukaan huomais. Huomatkoon ne ketkä huomaa.

Tuo tarvikelista juttu on tosi hyvä ainakin näin eka kertalaiselle. Jatketaan sitä.
FB:n en taida liittyä..ainakaan vielä.

rv 13
 
Nonni, neukkulassa käyty ja sieltähän löytyki mahtava :heart:jumputus =) Terkka sano et "sä oot kyllä NIIN raskaana ;)". Sanoin et oon alkanu nyt oksentaan ja se oli innoissaan et "HYVÄ!!Tässä tapauksessa se on hyvä juttu!" Mä en kyl yhtään lämmenny ajatukselle et tää yrjööminen on hyvä juttu...paitsi toki on kai olo vähän "turvallisempi" ku on paha olo. Syke muuten kuulu aika ylhäältä mun mielestä, että ihme ku en oo sitä ite löytänykään..ku oon ettiny liian alhaalta. Edellisestä synnytyksestä taitaa olla niin vähän aikaa et kohtu on paisunu vähän reippaammin.

Loppuviikosta sitten np-ultra..saas nähä miten siellä menee.

fanttomi & 10+
 
  • Tykkää
Reactions: Nyyti84 ja Josefia
Nuista hankinnoista:

-pinnis+ reunasuojat (Kunhan vauva alkaa liikkua niin milloin jalka tai käsi ollut siellä välissä)
-patjansuojus (pissat voi tulla yöllä sivuilta tai kakkakin, ei mene patjaan asti, helpompi pestä)
-vaunut+hyttys- ja sadesuoja
-turvakaukalo (nyt ekaa kertaa tuo telakkamalli ja ootan innolla että pääsen testaamaan :)
-itkuhälytin
-hoitoalusta/ pöytä (esikoisen ja kuopuksen aikaan oli hoitopöytä, siis erillinen, mut nyt meillä on khh taso joka on kuin tehty sille hommalle :) )
-kosteuspyyhkeet
-harsot
-sinkkivoide
-kylpyöljy (meillä molemmilla lapsilla atooppinen iho)
-tutteja+ tuttinaru
-tuttipulloja
-korviketta (varalla hyvä olla)
-rintapumppu
-maidonkerääjä
-liivinsuojat
-amme+ ammetuki (myös tuo tuki oli meillä ainakin kovassa käytössä, helpotti kylvettämistä)
-vaipat
-sitteri
-vaatteita
-kuolalappuja (molemmilla käytössä jo aika pienenä kun hampaita alkoi tulla 3kk+ iässä, ei tarvinnu bodya olla jatkuvasti vaihtamassa, tai vauvan ei tarvii olla märällä)
-imetysliivit

Ainakin nuo nyt tuli mieleen ai niin ja nyt ajattelin ostaa imetystyynyn, pelkkää hyvää olen siitä kuullut, aiemmin minulla ei ole ollut, mutta nyt aion hankkia, uskon että on hyvä ostos :)
 
Mulla menee hauskasti mun pikkusiskon kanssa kun sillä on La 4.4 ja ittellä se 31.3 eli paljoo ei oo eroo. Siskolle toinen lapsi tulossa ja esikoinen syntyi 01/10 ja meni yliaikaseks ja synty 41+4 ja ittellä nää lapset syntyny 39+1 ja 36+4 eli saa nähä kumpi meistä poksahtaa eka vaikka äiti kyllä veikkaa että minä kun muutenkin nää lapset syntyny ennen laskettua. Ihan mukavaa odottaa samaan aikaa sikon kanssa ja n varsinin tuttu jonka kanssa voi keskustella ihan kaikesta.

Ihanaa kun tuntee liikkeet jo joka päivä ja varsinkin illalla kun käy nukkumaan niin masuasukki kyllä ilmottelee ittestään kunnon liikkeillä ja oikeen tuntee kun se vaihtaa paikkaa vattassa ja möykky vaan siirtyy.

Tiukuliina ja papunen 14+4
 
mymosa
Tänään vois poksumisen kunniaksi koettaa kuunnella antaisko menninkäinen äidille ääniä, kun kerta laittaa halailee tuota lavuaariakin niin jotain palkkioo :D

Mut ei viiti lasten hereillä ollessa mennä tuonne sänkyyn makkoomaan.
 
mymosa
Koska noi on sen verran uteliaita, että en jaksa alkaa keksii selityksiä mitä ihmettä äiti tekee :LOL:

Eipä sieltä alamahalta kuulunu mitään muuta ku viuhtpviuhtpviuhtp.. mutta ei ollu kelloa, joten tais olla jälleen omaa sykettä..
 
Hei!

Minäpä liityn joukkoonne. Kävin tänään ensimmäisessä ultrassa (mieskin tuli mukaan :)). Viikkoja oli ennen ultraa 12+6, nyt ultran jälkeen 11+0, eli laskettu aika on nyt 23.4.2012. Pikkuötökkä oli melko itsepäinen eikä suostunut kääntymään tökkimisestä huolimatta, eli ei sitten saatu kunnon profiilikuvaa. Niskaturvotusta oli 0,9 mm ja pituutta hieman alle 5 cm. :) Kaikki raajat oli siellä missä pitikin, pää näytti olevan kunnossa ja sydänkin sykki. Riskiluvuissa ei ollut mitään ihmeellistä. Sieltä se masuasukki vilkutteli meille ja saatiin muistoksi pari kuvaakin. :) Mies oli kans ihan innoissaan ja myhäili tyytyväisenä. :)

Ensimmäistä lasta siis odotetaan ja kaikki on vielä ihan uutta ja jännittävää. Synnytyssairaalani on käsittääkseni TAYS, kun Tampereella asun. Rakenneultraan on aika 8.12., jolloin viikkoja on 20+3.

T. Minimami 25 v.
 
minimami tervetuloa :)

Ihan mielenkiinnolla lähden kyselee, ettäMinkä kokoisia teillä on vauvat ollut tuossa np- ultrassa ja siis millä viikoilla? Kun mulla on nyt vissiin 2 mittaa, onko tuo CRL se pääperämitta? Meillä se oli nyt 6,5cm, st toinen mitta mikä on tuosa ultrakuvassa, se on 11,5cm, niin onko tämä sitten koko pituus?? Nuo mitat otettu siis rv 12+2. Nehän kai kasvaa aika nopeaa tahtia nyt alkuun tuota pituutta kun meillä oli viikolla 9+3 pituutta 5,8cm.. :) Ja luulen että tuo oli se koko mitta??
 
Kiitos! Hmm. Nyt kun rupesin itsekin katsomaan noita kuvia tarkemmin, niin toisessa tosiaan lukee 5,4 cm/34 Hz ja toisessa 3,2/9,6 cm/27 Hz. Äitiyskortissa lukee kohdassa CRL/HC 40.6, BP:n kohdalla 13.3, AC/NL on + ja FE 4.6. Mitä nämä luvut oikeastaan edes on?
 
T-T säikytti tänään sitten kunnolla. Mul oli neuvola ja terkka ei saanut ääniä kuulumaan, pisti sitten samantien lähetteen naikkarille ultraan ja sielläpä se pieni muru kuitenkin kunnossa oli.
Paino ei edelleenkään ole tullut ja verenpainekkin oli ihan kunnossa.

Ekan muksun kans mun tärkeimmät tavarat vaatteiden ja vaippojen lisäksi oli lypsypumppu ja tuttipullot. Poika ei suostunut syömään tissiä niin lypsin sitten kaiken minkä irti sain.

Imetystyyny on nyt uus juttu jonka olen ajatellut hankkia.
Itkuhälytintä meillä ei oo eikä tuu.
-kaukalo
-sitteri
-sänky
- HARSOT
-vaunut
noillapa me pärjään jo pitkälle.

Muutpa meil onkin mut kaukalo, imetystyyny, tutit ja pullot on vaan hankinta listalla ja jotain vaatetta aattelin kuitenkin ostaa. Sit jos tää ipana on poika niin sit on PAKKO hankkia vaatteita, sillä olen ensimmäisen jälkeen laittanut 80% poikien vaatteista pois. Tytön mää puen mennen tullen ja palatessa, mut pojalle ei kovin montaa vaatetta oo.

Kette ja T-T rv 13
 
mymosa
Jokohan tuota ois tältä illalta oksennettu jo tarpeeksi.. alkaa pelottaa kun tää pyökkiminen alkaa kourasee mahaa jo.

Pitäs vissiin ostaa samarinia, kun närästystäkin tullu.

tj 10 NT-ultraan.. jippii..
 
Hankinnat: Meille taas itkuhälytin on ollut ihan must-juttu! Tyttö nukku yli vuoden ikäiseksi ulkona, joten sillon tarvi ja nyt on vähemmän käytössä, mutta joskus edelleen kun nukkuu eri kerroksessa missä yleensä oleillaan :)

Imetystyynyn mäkin ajattelin hankkia sekä seisomalaudan. Mitään suurempia hankintoja ei ole. Vaatteita ostelen joka tapauksessa tulokkaalle oli sukupuoli kumpi tahansa, vaikka esikoiseltakin on niitä jäänyt. En halua että toinen lapsi saa aina "kaikki siskon vanhat vaatteet" :)

minimamille tervetuloa porukkaan :)

Ultrasta saadut mitat: Täällä nt-ultran mitta oli muistaakseni 48,6mm ja vastas viikkoja 11+4 sillon.
 
mulla sama juttu noissa vaatteissa, et kyl niitä pitää ostaa vaikka jemmassa olis (onneksi meillä ei oo, nii saa ostaa kaikki uutena) :D
Jotenki en halua pukea just siskosa/veljesä vanhoihin, uutta on saatava kun uusi on tulokaskin:heart:
 

Yhteistyössä