*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

mymosa
Mä mielummin kirjottelen täällä, tuntuu tyhmältä kopioida samoja juttuja moneen paikkaan, kun täällä ne voi jutella kuitenkin :D

Huomasin muuten, että raskaus on tehnyt musta ihan kamalan akan. Sanon suoraan enkä tasan ajattele miltä toisista tuntuu, ilkeäkin osaan olla jos haluan. Täälläkin on pakko välillä olla hiljaa, ettei tuu kirjoteltua äkämyspäissään mitä vaan :LOL:
Mutta onneks kaveri sano itestään samaa, joten en ole ainoa bitch.
 
Juut tänne voi kanssa laittaa fb-linkin :wave: Tyttöä odottaessa tuli kanssa oltua (ja yhä edelleenkin) fb-kautta joihinkin mammoihin yhteydessä. Ja vaikka täälläkin on kiva kirjoitella, niin onhan se myös kiva saada nimi ja kasvot ainakin osalle ihmisistä :)

Eilen oli oikein kunnon härdelli päivä, kun vietettiin miehen tytön 9-vuotissynttäreitä. Mukava päivä, mutta illalla oli kyllä kieltämättä aika tööt |O Ja meinasi pahoinvointiakin pukata, kun ei kunnolla syönyt koko päivänä. Tänään onneksi mukava rauhallinen "löllöttely" päivä.

Ei tosiaankaan kannata huolestua, vaikka ei dopplerilla saisikaan vielä mitään ääniä kuulumaan. En saa itsekään läheskään joka kerta. Olen huomannut, että iltaisin ääniä vaikea löytää. Lieneekö syynä päivän mittaan kertynyt vatsanturvotus :LOL: Aamulla äänet yleensä selkeämmin kuultavissa.

Taisi muuten minullakin tulla nyt 10 viikkoa täyteen! Jei! Kyllä me loppukuun huhtimammatkin täälä hiljalleen tullaan perässä, vaikka tuntuu, että monet jo huitelee monta viikkoa edellä. Miehen kanssa vitsailtu, että eipä tarvitse miettiä mitä ensi vuoden vappuna tehdään :LOL: Voi olla, että piknikit jää väliin, kun ollaan joko lähtökuopissa synnytykseen tai juuri sairaalasta kotiuduttu.

Ruohotar 10+1
 
Hei mammat

Täällä kanssa liitoskipuja, eilen lenkillä huomasin, ei nyt vielä menoa haitannut, mutta selkeästi tuolla vasemmalla puolella oli. Sitten oikealla puolella taas tulee kylkipistosta ja iskiasta, että kyllä tää kolmas raskaus on tuonut monia kremppoja jo aikasemmin, esikoisesta ei ollut mitään muuta kuin närästys=).

Ite oon vähän epäileväinen tohon fb. Meidän edellisestä elomammojen ryhmästä osa on poistunut, kun välillä siellä kirjoitetut jutut onkin näkynyt muillekkin kuin ryhmän jäsenille. Mukavaa tietysti on kun nimimerkit saavat kasvot. Mutta ehkä sitten kun tämä raskasus on julkisempi niin voin liittyä.

Perustarvikkeiden lisäksi kunnon rintapumppu ja puhdistusliinat on osoittautunut hyviksi. Puhdistusliinojen kanssa saa kakkapepunkin vaihdettua suoraa sängyssä yön pimeinä tunteina, eikä vauva herää samoin kuin vesipesulla. Sitten aamusta otetaan kunnon pesut. Tosin mulla ollut poikia, tämä voi olla eri tyttöjen kanssa=) Apua muuten jos nyt tuliskin tyttö, osataanko me semmosta kääröä hoitaakkaan:LOL: Kantoliinan löysin kuopuksen kanssa ja oli kyllä mukava, kun esikoinen halusi ulkoilla metsissä yms. minne ei olisi vaunujen kanssa päässyt ja talvella oli musta kivempi käyttää kuin kantoreppu ja rasitti vähemmän hartioita.
Nyt oon ajatellt jotain tämmöstä

Philips - Digitaalinen höyrysterilointilaite 220–240 V - SCF276/42 - Sterilointilaitteet - Ruokinnan valmistelu - Äitiys- ja lastenhoitotarvikkeet

Onkohan ihan turha?? Se kattilarumpakin vaan on jotenkin tylsää, vaikka meillä ei oo ees pulloo just tarvittu. Varmasti pärjää ilmankin, mutta kuhan ois hauska kokeilla.

Sit leipomaan. Ajattelin että lähettäs pienelle metsäretkelle, kun on niin ihana ilma=)

Hyvää viikon alkua kaikille.

Pomppuli ja muru 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Pomppuli, on varmasti ihan näpsäkkä laite! Itsellä oli tytön kohdalla käytössä Aventin mikroon laitettava sterilointilaite ja olin tyytyväinen, että tuli hankittua. Alkuun hoitelin ihan perinteisesti kattilassa, mutta sitten rupesi puuduttumaan jatkuva pullojen, kattilan ja kiuhavan veden kanssa sohlaaminen. Tyttö oli oikestaan 3 kk iästä eteenpäin täysin pulloruokinnalla, kun oma maidon tulo lopahti. Pulloja siis kului päivän aikana paaaljon. Eli meidän kohdalla oli hyvä apulaite. Mutta jos tyttö olisi ollut rintaruokinnalla enemmän/pidempään, niin siinä tapauksessa olisi laite jäänyt varmaankin aika vähälle käytölle.
 
Fb Mäki voisin sit liittyä ku oon np-ultras käyny..haluun eka varmistuksen että tuolla joku masukki on.

Mä oon nähny 2 kertaa tyttöunen. Tänään päikkäreillä näin unta et laitoin lapsia nukkumaan ja siinä oli toi meiän esikoispoika ja nuorempi tyttö. Ja kerran aikasemmin näin myös jonku tyttöunen. Muuten ei oo kyllä mitään olo et kumpi tulossa. Esikoisesta sanoin rv5 et poika on =)

Laitampas minäki tähän oman listan:
-pinnis
-turvakaukalo+telakka (meillä myös kaukaloon sopivat matkikset, meiän mielestä tosi kätevät ja ehdottomasti hyvä ostos!)
-vaunut
-itkuhälytin
-hoitoalusta kylppärissä (ei mahu erillinen hoitopöytä) ja muutaman kerran ku oon lattialla/sängyllä vaihtanu niin selkä huutaa hoosiannaa ja joka paikkaan sattuu =(
-pyllypyyhkeet
-tutteja
-tuttipulloja tarvittiin vasta 6kk jälkeen ja melkein heti siirryttiinki nokkamukiin
-liivinsuojia!!!!
-rintapumppua käytin vasta ku poika alko nukkuun yöt heräämättä ja tissit pakkautu täyteen ni piti käyä yöllä pumppaamassa
-amme
-vaipat
-sitteri
-syöttötuoli (vasta 6kk tienoilla)
-vaatteita
-puklurättejä

Nyt ois sit hankittava tuplat, ku en usko et esikoinen jaksaa vielä seisomalaudalla seisoskella. Ikäeroa tulee 1v4kk. Ja pojalle tosiaan on vaatteita ja suurin osa sopii myös tytölle, joten oikeestaan ihan sama kumpi tulee. Ni ja sit on hommattava joko toinen pinnis tai jatkettava sänky. Aika vähillä hankinnoilla siis selvitään =)

Huomenna neuvola, saas nähä kuuluuko sielläkään ääniä..no loppuviikosta on sit ultra ni sielä viimestään selviää asusteleeko masussa joku.

fanttomi & 10+
 
mymosa
Niin joo ja kun tuolla fb:ssä tulis nimi ym julkiseksi. Haluan ainakin vielä pysyä niin anonyymina kuin mahdollista :) Ja ikinä ei oo näiltä palstoilta tullut sellasta tuttavuutta, paitsi ketkä on ottaneet yhteyttä tuolta ystävät/kirjekaveriosion kautta.

Mun piti laittaa näyttösuunnitelmaa tänään vastaanottajalle, mutta tässä tää on menny lavuaaria halaten tämäki päivä ja kohta saapuukin lapset isältään.. huoh, hyvästi rauha :D

Listaanpa minäkin mitä ilman en ois tullut toimeen..

- ÄITI!!!! :heart: (kaikki muu oli vaan luksusta)
-tuttipullot
-korvike
-kerttisvaipat
-pesukone
-vaunut
-häkkisänky
-sitteri
-vaatteet
-esikoisen aikaan rintakumit ja kuopuksen aikaan rintapumppu
-amme ja öljy
-turvakaukalo (jos satuttiin autolla pääsee johki, esikoisen aikaan en omistanut ajokorttia)
-koira :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Doplerista vielä: Joo mullakaan ei ihan joka päivä ole kuulunut äänet. En tosin joka päivä kuuntelekaan, mutta välillä voi mennä päivä-pari että on tosi vaikee löytää. Varmaan vaaveli kellahtaa sellaseen asentoon ettei helposti kuulu.

Fb/tuttavuudet: Tuo on ainakin ihan salainen ryhmä, että siellä ei kyllä näy jutut ulkopuolisille. Tonnehan voi laittaa esim ultrakuvia, joita en itse ehkä tänne julkiselle puolelle halua laittaa. Meillä oli esikoista odottaessa myös ryhmä fb:ssä ja on edelleen. Sieltä on paljon hyviä kavereita tullut. Muutaman kanssa käyny lasisisilla (siis ennen tätä raskautta tietenkin) ja viettänyt muutenkin aikaa ilman lapsia :)

Jos alkais taas naputtelemaan lisää myyntikohteita huuto.netiin, aikaa vievää hommaa!

Mukavaa sunnuntain jatkoa :)
 
M1n1 oon tosi pahoillani surullisista uutisista, voimia teille sinne!

Kiva kun olette listanneet noita tarvittavia juttuja, itse kun en ensisynnyttäjän oikein tiedä että mitä sitä tarvii.. no vaipat tajusin:LOL: mut esim toi sterilointi laite juttu on ihan mahtava! Aion todellakin hankkia! Oon myös kattellut vähän yhdistelmävaunuja enkä tajuu miten niistä sit osaa valita ne oikeat, joten jos jollakin on hyviä kokemuksia joistakin vaunuista niin otan mielelläni vinkkejä vastaan!

huomenna poksuu 12+0 ja olis myöskin kauan odotettu NP ultra.. Onneks on jo 8.45 niin ei tartte koko päivää panikoida

vauvahaaveita mä voisin kyl liittyä tohon fb juttuun

Tuun huomenna kertomaan ultra kuulumiset.. toivottavasti hyvät...

niin ja jollakin toisellakin oli huomenna ultra joten tsemppiä sinne myös!

piti käydä ihan tarkistaa eli Josefialle tsemppiä ultraan...
 
Viimeksi muokattu:
Uusi palstalainen ilmottautuu! Seurannut jo viime kuun teidän juttuja, mutten oo uskaltanut rekisteröityä..
LA 27.4.*Papaya * 19v * K-PKS * esikoinen *

Ensimmäistä kertaa kävin neuvolassa jo pari viikkoa sitten, sillon ei tosin sydänääniä kuunneltu (?) sanoi, et näkyvät tuosta ruudulta (en minä kyllä mitään nähnyt, enkä pahemmin ymmärräkkään.. :/ ).
Torstaina mennähän taas kahtomahan pikkusta, onko sielä kaikki hyvin, kun mitään ei oo kuulunut...
NP-ultrasta ei vielä tietoa, tulee kuulemma postissa joku päivä.
Mulla on jotenkin ollut olo, että tyttö siellä on, vaikka mistä sitä tietää. :D

Minkäänlaisia oireita ei oikeastaan ole ollut, ihan alussa oli kauheita alavatsakipuja, ennenkuin edes tiesin olevani raskaana. Nyt on sillon tällöin mahakipeä, mut ei oikeen muuta.
Lihonut olen, normaalistikkin hyvin tanakka, niin nyt on taas painoa päässyt kertymään.. :popcorn: Mielihaluja ei oo ollut, ruokaa vaan tekee mieli syödä ja paljon..

Välillä ei ees kerkeä ajattelemaan koko asiaa, kun viikot koulussa, viikonloput töissä ja välillä iltoinakin, saas nähdä kuinka kauan jaksaa. Olen siis opiskelija.. Raha-asiat mietityttää välillä, mutta ukolla on onneks vakiduuni ja mulla on sitten säästöjä, jos eivät tuet riitä.
Koiria on kaks kappaletta (tällä hetkellä vielä kolmas, opaskoirakoulun labukka kasvamassa) niin vähän huolettaa, että mitenkä ne ottaa sitten tulokkaan ja mitenkä riittää aika niille. Ne kun ovat minun koiria ja minä niitä aina hoidon ja lenkitän, joskus voi ukko käyttää takapihalla pissillä :D Jospa se sitten joutuu vähän niistäkin ottamaan vastuuta, kun mulla ei enään jaksamus riitä.

Nuot on ollut kyllä kivoja nuot tein listat, et mitä tarvihtee. :) Ite oon haaveillut manducasta ja koittanut sellaista löytää käytettynä huuto.netistä, muttei ole vielä ainakaan tärpännyt, pitää sitten ostaa uutena lähempänä, jos tuntuu, ettei käytettynä saa..

Papaya RV 10+2
 
papaya Oikein lämpimästi tervetuloa ja onnea:heart:
Ultraan menijät tsemit ja uutisia odotellaan:wave:

Mäki oon miettiny kantoliinaa, mulla ei oo sitä aikasemmissa ollu mutta nytkun lapsia sitten kolme nii olis kiva päästää kädet vapaaksi:D

Torstaina olis sitte eka lääkäri-neuvola ja perjantaina se ihana rasitus:D Jos sitä pizzan vielä söis tällä viikolla jos sattuu käry käymään:LOL:

rv 13+5
 
Huomenta!

Flunssa jatkuu jo toista viikkoa, mutta tulin nyt töihin. Pahin oire on kamala kuiva yskä, johon ei voi ottaa tietenkään mitään lääkettä. Jollain yskäsyllä saattaa äänihuulet lennähtää suusta ulos, mut ei voi mitään. Tommosta Vicks vapo rubbin kaltaista juttua oon rintaan hieronu, mutta enpä tiiä. Ehkä se tunnin auttaa.

Kiinnostaa kyllä tuo FB-ryhmä, mutta liityn siihen vasta sitten, kun raskaus on niin näkyvä, että sokeetkin sen huomaa. Ehkä joulun tienoilla sitten... Nyt mun mahaturvotus on laskenu enkä näytä enää ollenkaan raskaalta.

Ja hyviä ultrakuulumisia toivottelen!
 
Ensimmäistä ultraa saa täs odotella vielä hetken, 20.10 vasta.. Viikkoja silloin olis 13.. Olis se vaan mukavaa, kun pääsis aiemmin, mutta odotellaan nyt. Lääkärineuvola 26.10, tällä viikolla pitäis noissa verikokeissa käydä ja sopia sokerirasituskoe labrassa.

Viikot siirtyneet kaksnumeroisiksi.. :wave:
 
Moikka!
Hyvää alkavaa lokakuuta kaikille.
(.) Liitoskivut ilmestyny, en tykkää yhtään! :kieh: tosi inhottavia vihlasuja välillä.
Tänään tunsin luultavasti ekat vauvan liikkeet, pieniä hentoja hipaisuja :heart: aivan ihanaa!
Ei muuta tällä kertaa, takaisin sängynpohjalle sairastamaan. Todella sitkeän flunssan oon saanu harmikseni, veto aivan pois :snotty:

Sale81 & Pupu 13+2
 
Huomentapäivää mammat =)

Tervetuloa uusille :wave:

FB: olen kyllä itse siellä, mutta toisaalta pidän anonyyminä olosta, joten en nyt olisi sinne ryhmään liittymäs.. Paitsi jos kaikki muutkin niin en kai yksin jää tänne rupattelemaan :D Ois kiva jos tänne sais semmosen "salaisen" ketju ettei kaikki nää lukee.. :/

Flunssa: löysi tiensä tännekin! Voi per....!! Panadol on ihan hyödytön droppi mulle -ollu aina- niin ei auta kun kärvistellä.. Huomenna onneks neukku+lääkäri niin voi sinne itkee kurjaa oloa jos siltä tuntuu.. Tänään tosiaan työt kutsuis ja olo on ihan paska.! :( Onneks on vaan tää viikko enää töitä ja sitte parin viikon "loma" kun vaihdan paikkaa..

Liikkeet: en malta odottaa että alkaisin tuntemaan niitä!! Tänään kuuntelin dopplerilla sydänääniä ja ilokseni ne kuuluivatkin ihan helposti! Ei tarvinnut painaa eikä etsiä vaan samantien kun laskin sen navan alapuolelle, häpyluun yläpuolelle niin alka pieni ja nopea jumputus kuulua. Kovasti tapaus liikkuu siellä kun välillä äänet voimistu ja välillä taas lähes katos kokonaan :D Myös ihme kuplintaa kuului, voisiko kuulua kun polskuttelee sielä lapsivedessä?? Onko muilla kuulunu? Ja kerran kuului sellainen ääni kuin siihen "anturiin" olis lyöty, voiko se olla mahollista vai osuinko itse siihen huomaamattani jotenkin? Ihanaa joka tapauksessa kun huomaa kohdun kasvaneen :heart:

Liitoskipuja myös täällä, huomaa aivastaessa turhankin hyvin :/ sekä venytellessä ja jos nousee äkkiä ylös.

Alan valmistautua iltavuoroon.. Mukavaa päivää kaikille! :flower: Ja tsemppiä ultraan menijöille!! =)

L & P 12+1 *eilen poks* :heart:

ps. Noi listat on tosi hyvät -kiitos! Näin ensisynnyttäjänä kun tulisi varmaan ostettua lähes kaikki mitä vauvaliikkeistä irti lähtee :D etenkin jos kohdalle sattuu joku supermyyjä. :LOL:
Ja Ultrasta vähän lisää kun en aiemmin jaksanut mitään laittaa, että pieni vastasi viikkoja päivälleen oikein (silloin 11+4), pääperä mitta 46,6mm ja niskaturvotusta 0,6mm.
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas,

Etusivun listaan voisi päivitellä mun kohdalle lasketuksi ajaksi 16.4.2012 ja sairaalaksi kättärin. Ja rakenneultra olisi 28.11., sen voi sinne lisätä myös.

Kai mäkin uskaltaisin tonne facebook ryhmään liittyä, että pistä vaan liittymis tiedot viestillä. :) En luota facebookiin tippaakaan etteikö salaisesta ryhmästäkin saattaisi jotain tietoa tihkua sinne julkiseen feediin, mutta sukulaiset ja sen verran moni kaveri tietää jo vauvasta, että eipä tuo maailmaa kaataisi että loputkin saisi tietää.

Eipä tässä muuta tällä erää, huono-olo jatkuu jo ties monetta viikkoa. Paino pudonnut viimeiset pari viikkoa kilon per viikko vaikka syön kuin pieni norsu.

--
Cerine & pikkunen (rv 12+1)
 

Yhteistyössä