Mammakavereista: Itse toivoisin tutustuvani johon kuhun suurinpiirtein samassa tilanteessa olevaan. Täällä asuvat kaverit ovat kaikki käytännössä tuttuja opiskelun kautta, pelkään että jäädessäni äitiyslomalle yhteydenpito jää vähemmälle, kun elämäntilanne muuttuu erilaiseksi, eikä enää elämässä tärkeintä ole juosta viinanhuuruisissa sinkkubileissä. Valitettavasti se kuitenkin sitä on monelle tämän hetkiselle kaverille. Ihania ihmisiä, mutta kiinnostukset menevät hieman ristiin. Hieman pelottaa, että sosiaaliset verkot kuihtuvat lapsen kanssa. Toki se on omastakin aktiivisuudesta kiinni. Mutta odottelen ä-valmennuksia ja -jumppia tms. nimenomaan sen sosiaalisen puolen takia, että tutustuisi johonkin toiseenkin, jolle lapsi on tulossa. Hiekkalaatikkoikään on kuitenkin hieman matkaa. =)
Neuvolatädit on ollu ok. Kaks eri tätiä on ollu, eka sama kahella ekalla kerralla ja nyt toinen viime kerralla ja seuraavalla. Jotenki vaan välillä tulee tunne, ettei uskalla kaikkea kertoa eikä kaikesta kysyä. Tekis mieli kertoa, että välillä on ihan kauhuissaan siitä, että vauva on tulossa ja ettei ole harmainta hajua mitä se tarvitsee ja miten sen kanssa ollaan. Omat kokemukset vauvoista on ne muutamat kerrat, kun on pitäny nukkuvaa vauvaa sen 5min sylissä ja koko ajan paniikissa pelännyt, että siltä menee niskat nurin. Heh, onneksi miehellä on vielä pahempi paniikki tästä osaamisesta, niin ainakin ollaan samassa veneessä ja voidaan opetella.
Joululahjat ovat tänä vuonna aika minimissä. En ole vielä keksinyt mitään kovin spesiaalia miehelle. Ainoastaan sukkia. Ilahtuu niistä ja lämmittävät hänen sydäntään ja jalkojaan, mutta haluaisin antaa jotain persoonallisempaa. Mutta miehelle on sentään jotain. Samoin äidille, omille isovanhemmille, parille kaverille. Miehen isovanhemmille on jotain ideoita. Miehen vanhempia ei varmaan tartte mun huomioida, kun ei nekään mua mitenkään noteeraa. Kummipojalle tarttis keksiä jotain, varmaan myös miehen kummitytölle.
(.) Neuvola on ylihuomenna, sillon varmaan kelan lappuja aletaan täyttämään. Pitää myös kysyä noista valmennuksista ja muista.
felina + pikkupulla 23+5