** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Ihan ensin Pumpulille paljon voimia jaksamiseen:hug: Mitenhän siellä nyt jaksellaan?
Tänään oli se kauan odotettu rakenneultra, Tyttöveikkaus saatiin:heart: eli sen alun tyttöolo piti paikkansa:p Mä oon ollut ultrasta asti kun naantalin aurinko:D no,ehkä vähän toivoinkin tyttöveikkausta:ashamed: vaikka poikakin olisi kelvannut ja voihan se ultrakin valehdella..Ja niin sormustesti tiesi siis oikein..
350g oli painoarvio ja kaikki oli ok..vastasi viikkoja 20+2 eli tämäkin viikkoa pienempi kuin esikoinen menkoista laskettuna..
Avantasia 20+5
 
Viimeksi muokattu:
lilie: Kyllä mulle on ne rakenneultrat tehty mahan päältä, MUTTA viimeksi ultrasi lisäksi alakautta, koska jotain mittaa metsästi hetken ja sai sen sit ilmeisestikin sitä kautta sit hyvin, vauva oli sellaisessa asennossa, että mahan päältä ei onnistuttu saamaan.. Olin käynyt varmaan 20-30minuuttia ennen aikaa pissalla, että rakko on tyhjä ja sit kun piti alakautta vielä alkaa ultraamaan niin passitti vessaan koska rakko liian täynnä.. Ei edes pissattanut, mut kun vessaan menin niin eipä ihme että sanoi olevan aika täynnä :whistle: Mut se vessa löytyi sit kuitenkin siitä huoneesta..

Uusikin oli tullut mukaan, tervetuloa :) Nikkiä en nyt muista..

Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :)

Mun äiti tuli käymään, toi tullessaa brion aivan ihanan ja käytännöllisen oloisen hoitolaukun sekä se sisälsi tuttipullon, pehmon vauvalle ja minulle villasukat :)

Josefia ja poika rv 22+4 :heart:
 
Kylläpäs on ollut tapahtumia :eek:
Opinnäytetyö on pitänyt niin kiireisenä että nipin napin on ehtiny käydä lukaisemassa näitä juttuja.. Onneksi työ on kuta kuinkin valmis.. Ja valmistun tammikuussa. HUH.

Hipsulainen vatsassa lähinnä vain hipsuttelee :D Rakenneultraan lasken enää päiviä, joita jäljellä on 7 (ei enää viikkoja..) Saa nähä saako joululahjaksi tiedon kumpi siellä möyrii.. Puolivälikin on saavutettu ja aika on mennyt vähän nopeampaa kun noita liikkeitäkin on tuntenut.

Katrin+Hipsu :heart:20+3
 
Nyt vasta kerkesin lukea teidän muiden kuulumiset; paljon on surua kohdattu, mutta onneksi myös hyviä uutisia.

Pumpulille paljon voimia TAYSiin! :hug:

Poikalupauksia on kyllä tullut huikee määrä suhteessa tyttöihin. Saas nähdä miten itsellä käy ylihuomenna. Mies on ihan varma, että poika on tulossa, mutta itse oon 50-50%. Kova pahoinvointi alkuraskaudesta kuten myös kiinalainen testi lupailis tyttöä. Tein myös jonkun "hömppätestin" netissä, joka lupaili tyttöä. Mutta potkut on se verran ponnekkaita, että laittaa kallistumaan poikaan vaikka en tiedä voiko niistä potkuista edes mitään päätellä...
 
voi ei! Pomppulille kovasti voimia ja halauksia! :hug: Toivon todella että kaikki kääntyy parhain päin!

Tänne ei ihmeitä.. vauveli kova touhuilemaan ja se on jopa hieman häiritsevää kun ei töissä oikein keskittymisestä tunnu tulevan mitään kun ihastelee vaan sitä pientä.. lähes kaikki liikkeet näkyy vatsan läpi ja tuntuu että tuolta mahasta vähän väliä sojottaa jotain.. Olin siis suorastaan yllättynyt että liikkeet näkyy myös. Luulin että ne vain tuntee ja sit ihan loppuraskaudesta alkaa vasta näkymään...

Toivotaan nyt että meidän pinon vastoinkäymiset loppuu ja saadaan kaikki nauttia tästä raskausajasta ilman huolta ja pelkoa. itse ole vasta viime viikkoina päässyt kamalasta keskenmenopelosta ja alkanut vihdoin nauttia tästä raskaudesta! Ensi viikolla olis neuvola ja saan ne paljon puhutut kelapaperit. Saa nähdä mitä siitäkin tulee kun oon aivan pihalla kaikesta.. onneksi pari kaveria on kelassa töissä niin jospa ne tajuaisi niistä jotain

Onnittelut vielä hyviä ultrakuulumisia saaneille!

HUH, vihdoin joulukortitkin valmiit ja viimetinkaan saadaan ne huomenna postiin..
 
Nyt on muutamat vissiin sekoittaneet Pumpulin ja Pomppulin nickejä... :)

Kiinalainen kalenteri, mahan muodot ja muut
: Mulla on kiinalainen ennustanut molemmat oikein. Myös mahan muoto on nyt erilainen kun tyttöä odottaessa :heart:
 
MasuKuski, varmaan tosiaan ollut huojennus. Kuvittelisi neuvolalääkärin ja fysiatrin sanan painavan työterveyslääkäriä enemmän. Tsemppiä sinne!

Tänään oli tosiaan neuvola. Kelan paperit sain, ja niitä olen nyt täysin ihmeissäni pyöritellyt. Hajuakaan, mitä noihin pitäisi laittaa. Lisäksi esim. isän papereissa kysytään todellinen syntymäaika, voiko niitä tukia hakea sitten vasta syntymän jälkeen tms.? Ja miten vaikuttaa kaikki isyysselvittelyt tms.? Saako edes isä mitään tukia, ennen kuin isyys on tunnustettu/selvitetty?

Synnytysvalmennuksista tms. ei kuulemma saa infoa ennen tammikuuta, pitää sinne asti odotella. Hemoglobiini oli ensimmäistä kertaa notkahtanut itsellä alemmas, johan sitä on odoteltukin.

Neuvolatäti koitti ultrata sydänääniä, mutta pikkuinen ei ollut samaa mieltä. Monta minuuttia jaksoi potkia vasten ultra-anturia ennenkuin rauhottui sen verran, että sydänäänet saatiin kuuluviin potkujen takaa. Mulla on kapinallinen ja itsepäinen vauva, osaa päättää itse. :heart: :D

felina + pikkupulla 24+0 (poks poks)
 
Pikkusen pelästyneitä ollaan oltu kauppareissun jäljiltä.. kompastuin tuolla ulkona jotenkin omiin jalkoihin ja lensin tietenkin maahan. Mut onneks kuitenkin sohvalla köllötellessä alko taas se zumbailu, eli toivottavasti turhaan huolehdin.
Sain tänään soitettua sossuun toimeentulotukiasioista, kun yleensä nukkuu ohi sen vastaanottoajan. Nyt sit kuitenkin heräsin ysin pintaa, onneksi. Mulla on muutenkin kokoaika ihan väsynyt olo ja nukun varmaan 12 tuntia öisin.. neuvolassa kattoivat hemoglobiinin joka oli laskenut hurjasti edellisestä kerrasta ja oli nyt 116. Mulle määrättiin sit rautalisää, mut en tiedä tehooko toi retafer miten, kun se ei ennen oo ollut mikään paras merkki.

Tänään 24+0 :heart:
 
Mulla on ruvennu jonkinverran tulemaan kivuttomia supistuksia ja noi tulee vaan sillon kun kiipeän töissä nosturiin, tai sieltä pois. Näin oli viime raskaudessakin ja tyttö syntyi yliaikaisena, joten en murehdi, lepäilen vaan vähän enemmän :)

Närästys on niin pahaa, että taas on painoa tippua, vaikka varaa ei ois enää yhtään! Täytyy uudestaan mennä lääkäriin, jos saisi kunnon lääkkeitä :whistle:

rv24+0
 
Pahoinvoinnista: ymmärsinkö oikein et tytön kohdalla ois voimakkaampaa kuin pojan? Jos näin niin mulla ja mun kaverilla -itseasiassa kahdella- menny ihan päin vastoin. Heillä on poikien odotuksessa ollut voimakasta pahoinvointia, mulla ei ole ollu ku lievää :)
Mun naama kerto tytön olevan tuloillaan, edelleen ihan hirveessä kunnossa ja etenki ku viikonloppuna söin suklaata niin apua!

Tervetuloa uusi jonka nikki alko e-kirjaimella! :D

Koittakaas mammat pysyy pystys tuola jäätiköllä! Onneks ei ole mitään vakavaa sattunu. itelläni on kenkiin laitettavat nastapohjalliset ja on meinaan hyvät!

Onnea hyvistä ultra ja neuvola kuulumisista! :)

L&P 22+3
 
mymosa
Mies jo uhkas ostaa mulle nastat kenkiin, toki kuulema mieluiten ei päästäis mua peiton alta pois ollenkaan, jos pystyis sen tekemään. Välillä tuo sen huolehtiminen menee vähän överiksi.
 
Minä oon itsekin ajatellut, että pitäisi ostaa nuo nastat kenkiin. Asutaan tämmöisen kukkulan päällä niin melko liukkaita tahtoo olla aina talvisin nuo mäet. Onneksi ei ole sattunut mitään kaatumisia ja hyvä, että ne jotka kaatuneet niin selvinneet ilmeisesti säikähdyksellä =)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista sekä muista hyvistä kuulumista! Pojat taitaa olla melkolailla johdossa :D Mielenkiinnolla vaan kyllä seuraan, että mikä on sitten se todellinen tilanne huhtikuussa.

Masukuski: Itsekkin tiedän tuon tunteen kun tuntuu siltä, että muut ajattelee toisen olevan kotona saikulla "terveenä ja hyvinvoivana". Esikoista odottaessa jouduin jäämään selkäkipujen takia saikulle noin joskus rv24 aikoihin. Töissä kun olin niin selkä vihoitteli. Kotona ollessa ei ollut mitään hätää. Oon myöskin siis samaa mieltä ettei kannata alkaa leikkimään omalla, eikä vauvan terveydellä. Eli lepäilehän ihan rauhassa vaan =)

Täälläkin masuasukki on kova touhuamaan tuolla yksiössään. Tyttö ei ollut ihan näin kova liikkumaan tai nyt tuntuu siltä että nuo liikkeet ja potkut tuntuvat paljon voimakkaammin kuin aikaisemmassa raskaudesa. Tokihan tuo istukka on nyt takaseinämässä, että se varmaan selittää paljon kun tyttöä odottaessa se oli edessä.

Mutta nyt saunomaan ja sen jälkeen katsomaan Greyn Anatomiaa nauhalta =)

-minde- & Elmeri rv22+6 (JEE! Huomenna jälleen poksuu!!)
 
Kodinhoidontukea ja vanhempain/äitiysrahaa ei todella voi saada valitettavasti samaan aikaan :(

Mammakavereista Mulla kyl on kavereita ja ihan kiva olis saada pari perheellistä kaveria lisääkin mut hyvin pärjään näillä tämänkin hetkisillä :) En todellakaan oo mikään hiekkalaatikkoäiti joten ei oikein ole paikkoja missä voisi uusiin ihmisiin tutustua ja toisaalta tykkään kyl puhua muustakin kun vaan lapsista mitä usein joutuu harrastaan avoimissa päiväkodeissa ja leikkipuistoissa..

(.) Mä päätin tänään soittaa neuvolaan ja kysyä et mitä mieltä ne on mun tilanteesta ja niinhän siinä kävi et joulun yli ollaan sairaslomalla. Eli saikkua tuli väsymyksen ja suppareiden vuoks ja Ihan jo senkin vuoksi et mulla on rasitusanafylaksia ja isosta setirizin määrästä huolimatta työpäivien jälkeen tulee urtikariaa kasvoihin vähän joten ei haluta ottaa riskejä kun yhden vauvan jo anafylaktisen shokin vuoksi oon menettänyt. Niin et nyt vaan makoilen sohvalla meidän vanhemman koiran kanssa joka on ihan hukassa kun nuorempi lähti saamaan pentuja Helsinkiin ja röntgenissä niitä näkyikin eilen YHDEKSÄN!! Voi reppanaa, on niissä hoitamista ja meillä on kauheen hiljasta ja rauhallista ilman nuorempaa koiraa. Noh koiravanhus saa nyt makoilla onnellisena mun jalkojen päällä sohvalla mitä ei yleensä saa eli hiukan on taantunut vauvan tasolle tänään..

Ja mä tunsin ekat vauvan potkut käteen tänään :heart:

Champion ja Martti 24+0
 
Kotihoidontuen lisäosaa/hoitorahaa SAA myös kun on äitiys/vanhempainrahalla jos kotona on alle kouluikänen joka ei ole kunnallisessa hoidossa! Kaverilla on 6kk ikänen vauva ja alle 3 vuotias niin saa siitä isommasta lapsesta 95e kuukaudessa. Soittakaa tai käykää kysymässä sieltä kelasta asiaa niin saatte varmuuden asiasta. Kävin suomi24/kela lukemassa usein kysyttyjä kysymyksiä ja siellä virallinen kela-kerttu vastasi samaan kysymykseen että saako niitä tukia yhtäaikaa, että HOITOLISÄÄ saa jos perheen tulot eivät ylitä tulorajoja. Kertun vastaus oli tämän vuoden syyskuulta. En voi valitettavasti antaa linkkiä, kun puhelimella kirjoitan.
 
Viimeksi muokattu:
Pumpuli-81:lle paljon voimia ja tsemppiä, toivottavasti kaikki kääntyisi kuitenkin parhain päin!!

Täällä on jonkin verran ollut keskustelua poika/työttö-oireista, omasta kokemuksesta sanoisin, että mulla nämä kaksi raskautta on olleet melko erilaiset.
Esikoinen on poika ja tästä lupailtiin tyttöä.
Molemmista oli alkuraskauden pahoinvointia ja aikalailla yhtä pitkään, pojasta ei närästänyt edes loppuraskaudesta, mutta tästä on jatkuvaa närästystä.
Pojasta en ravannut vessassa ja tässä raskaudessa sinne on tullut jopa kiire :)
Liikkeet tuntuu erilaisilta, osittain kyllä johtuu istukan paikastakin.
Pojan sydänäänet oli tosi miehekkäät heti alusta, kunnon moukari. Tästä tytöstä sellaine tsutsu ääni vaikka muuten vahvat ja hyvät äänet ja samoja nopeuksia molemmissa väillä 130-150.
Pojasta tuli linea negra ja muutenkin pigmentin tummumista jo melko varhain, viiva ylettyi navan yli. Tässä raskaudessa ei ole vielä näkynyt edes haaleaa viivaa.

Kiinalainen testi ennusti tästä poikaa.
 
Pakko oli kommentoida äkkiä.. Tosiaan voi saada pientä lisää, mutta silloi tulot täytyy olla tosi pienet.. Äippärahan iha minimissä jne... ;))

Meillä alko pojalla flunssa.. Ihanaa.. Toivottavasti menee nopsaa ohi.

ON: liitoskivut, nytkö ne loppuraskauden vaivat alkaa?!

Minski & pirpana 23+1?? ;)
 
Voi luoja nuo Kela-kiemurat on kyllä niin hankalia! Mulla Kelan omissa tiedoissa noi kaikki hakemukset on edelleen "käsiteltävänä"-tilassa, vähän luulen et oon jotain taas täytelly pieleen ja tulevat kohta bumerangina takaisin!

Eilen kävin sokerirasituksessa, siellä oli kaikki ok ja mieli on nyt huojentunut :)

Ja tännehän on tullut tyttölupauksiakin, jee! :D Onnea kaikille ultrassa käyneille :heart:

Ja ekulainen, tervetuloa porukkaan!

Tyttö-ja poikaraskaudet: Mulla ainakin tähän mennessä ollut aika samanlaisia, mut mahan muoto tosiaan on tässä poikaodotuksessa enemmän "eteentuleva"- tytöstä levisin enemmän sivuille. Sykkeet on olleet ihan samoja kummassakin odotuksessa. Kahvia en kyllä voinut sietää tyttöä odottaessa, nyt oon pystynyt hyvin juomaan koko ajan. Myös suolasta on tehnyt mieli enemmän nyt, tytöstä halusin etenkin alkuvaiheessa kaikkea raikasta, hedelmiä ja salaatteja. Nyt haluan lihaa ja suolaa :D

Ceali 24+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä