Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

Liinukkakin täältä itsestään ilmoittelee... Tyttö sairastu eilen kuumeeseen ja tänään sitten itsekkin.:( Olo ei kyllä todellakaan ole mikään mukava. Mutta jospa se tästä helpottaisi. Onneksi mies aikoi huomenna pitää pekkasen ja hoidella meitä talon tyttöjä täällä kotona!!:heart: IHANA!!

Mahaa on tänään repinyt ihan hirveästi. Ja hiukan jopa pelottaa että mitä se on, kun on tätä kuumettakin. Onneksi torstaina on se np-ultra ja näkee pikkusen ja saa toivottavasti kuulla että kaikki on hyvin!! Jännittää ja pelottaa ihan vietävästi. Minkälaista teillä muilla on toi mahakipuilu ollut? Mulla sellasta vihlovaa ja välillä sellasta venytys kipua, minkä tulkitsen kohdun kasvuksi, mutta toi vihlova kipu mietityttää...: / Toivottavasti kaikki on kuitenki hyvin...

Nyt täytyy lähtä paijjailemaan tuota pientä potilasta.

liinukka83 ja nimetön 12+0 POKS
 
Yaden olikos sullakin pienehköllä ikäerolla tämä tuleva? oon tässä nimittäin pohdiskellu itekseni, että jos tämä oma vihlontani johtuu aavistuksen lyhyemmästä ikäerosta ja varsinkin, kun kohtua on leikelty jo kahdesti ettei ehkä ole aivan priimakunnossa vielä uutta tulokasta varten. tai voihan se olla, että sitä vaan käy enemmän vaivaseks mitä useampi venytyskerta takana :D
 
heituska juu, eihän mun edellisestä synnytyksestä ole kuin se 9kk ja musta mulla ei ole vieläkään paikat kunnossa et en ihmettele jos vähän vihloo sieltä sun täältä :D

Täälläkin on kriittinen raja rikottu!! :)

Yaden ja heinämies 12+0 POKS!!!
 
Kiitoksia pinosta taas Snowballille!

Tässä taas jorinoita omasta navasta, boring.
Santtu82: J ja (.) ossain kirjotuksessa kerroit sun pahasta olosta ja siitä että tuntuu, että on ihan pohjalla. Mul on sama fiilis, ymmärrän hyvin miltä susta tuntuu.. Mun kurja ja epätoivonen olo ei johdu kylläkään pahoinvoinnista (ja oksentamisesta mikä on hirmu raskasta) vaan jatkuvista päivittäisistä migreeneistä. Tää on ihan hirveetä. Jatkuva kipu, valo-ja ääniarkuus, väsymys yleishuono olo, pahoinvinti(kin joskus), särkylääkkeiden syönti. Ja säryt on kovempia ku viime raskaudessa. Tuntuu et on mieliala menny täs parin viikon aikana tosi alas ja kun mä tiedän et tää loppuu vasta kun mä saan taas alottaa sen epilepsialääkkeen vauvan synnyttyä.. mutta tsemppiä sulle Santtu, kyllä se pahoinvointi ehkä jossain vaiheessa alkaa helpottamaan! Itellä jatku sinne rv 17 viime raskaudessa, sit helpotti =)

Mulla on kans tullu jo vähän repäsykipuja ku nousee ylös. Ja alasellkä tulee rasituksessa kipeeksi, huomaa ihan selvästi taas että hormoonit löysyttää nivelsiteitä ja kohdun kannatinligamentteja. Ja eihän mullekaan ole ku karvan verran alle puol vuotta edellisestä sektiosta..

oksensin eilen aamuna, wtf?!? Oli njo puoliksi hereillä kun esikko hihkui sängyssään juuri herättyään. Sit alko raju yökkääminen ja ehin rynnätä vessaan. Yökin rajusti joku 15-20 kertaa, mut eihän yön jäljiltä tyhjästä mahasta hirveesti mitään tuu.. Se oli niin rajua että tuli ihan verenpurkaumia silmien ympärille :O Sit loppupäivästä ei mitään.. Tänään on ollu kyl koko aamun etova olo, alkaako mun raskauspahoinvointi vasta nyt?! En edellisraskaudessa oksentanu kertaakaan vaik oli jäätävän paha olo, olin vähä puulla päähän lyöty tosta oksentamisesta. Ja eiköhän sitten taas hirvee päänsärky alkanu "ponnistelusta"..
Mä en näköjään osaa puhua ku mun päästä |O
Viime viikolla sit oli pakko käydä yksityisellä ylimääräsessä mielenrauhaultrassa. En vaan voinu oottaa seulaultraan asti. Oon näin alkuraskaudessa kovin vainoharhanen et onko masussa enää elämää :ashamed: Sainpahan rauhassa puhuttua obstetrikon kanssa mun päänsäryistä ja lääkkeistä (jatkuva huono omatunto kipulääkkeiden syönnistä niitä menee aika paljon estolääkkeiden lisäksi..). Naikkarilta ei oo mitään kuulunu kuukauteen, vaik neurologi laitto kiireisen lähetteen. Hemmetti. Mun pää, pää ja pää taas..

rocket ja kakkonen 10+4 (Jee, vihdoinki toisella kymmenellä)
 
Täällä kärsitään myös migreenistä... :( Ei onneksi vallan jokapäivästä, mutta jokatoinen päivä.. :-/ Mulla migreeni tulee yleensä aina aurallisena, toisaalta kiva kun osaa vähän varautua kun silmissä alkaa ufot lentelemään.. Mutta ai että on rasittavaa.. Se on sitten koko päiväinen riesa.. :( Pää painaa koko lopun päivää kuin mikäkin ja sellainen tasainen jomotus vaivaa...

Mutta onneksi ne on kuitnekin suht. lieviä.. Tänäänkin pahin meni ohi kun sain siihen kohtaan otettu päikkärit!!!
 
heituska, Yaden ja rocket:Millä ikä erolla teille tulee lapset nyt?
Tai no Yadenilla lukikin tuolla et nyt on 9 kk ikäinen. Meillä Sofialla tulee ikää se 6kk ja jos syntyy esim la:na tää, ni alle vuosi tulee ikäeroa.
Mut "kiva" kun en oo ainoo vauvan kanssa odottaja....

Täällä ehkä hieman havaittavissa jo normaalia oloa. Siis flunssan suhteen. Yskä on vielä jäljellä ja kova. Saa melkeinpä rätti persuuksissa olla koko ajan, ku vielä synnytyksen jälkeen noi paikat antaa periksi ja nyt uuden raskauden myötä, antaa vielä enemmän...Tympeetä. Tuleepahan noikin käytettyä ku ei niitä tarvi vähään aikaa...Tosin sit niitä meneekin.
Mut nyt tää rouva läksi nukkuun...
Voikaa hyvin!!!Pahoinvoiville vielä erikoistsempit!!!!
 
Buam: Mun poika on syntyny 25.4.10 (la oli 21.5.10) ja nyt on la 30.4.11. Jos menee samaan malliin ku edellinen niin tulee alle vuos ikäeroo.. Esikoinen tulee tässä kuussa 6kk :heart:

Lysti: Mun migreenit on aurallista sorttia kanssa. Mul on vaan ollu jatkuva aura näkökentässä jo muutaman vuoden, suurenee aina ennen uutta kohtausta. Sit on kaikkia muita mukavia auraoireita lisäksi :(
Nyt nukkumaan.
 
buam meillä esikko syntynyt 03.09.2007 (la 13.09.2007) ja pikkukakkonen 22.10.2009 (la 18.11.2009) veljeksillä ikäeroa 2vuotta ja vajaa 2kk. eli täällä riehuu jo valmiiksi 3v uhmis ja pian 1v taapero :D laskettuaika tälle asukkaalle olisi 09.04.2011 joten ikäeroksi kakkosen kanssa tulee maksimissaan 1v 5kk, sektioidaan melko varmasti aiemmin, kun tämä immunisaationi on vaikeaa luokkaa.. edellyttäen, että päästään edes elävien viikoille.
täällä on kyllä jo nytten kahdelle kädelle töitä, saatika sitten kun on täysin rinnalla oleva ja tämä kauhukaksikko. ihanat veljekset kyllä leikkivät jo kovasti ja isoveli yrittää auttaa ja opastaa pikkuveljeään. olisi niin ihanaa saada veljeksille pikkusisko, kun tämä valitettavasti jää viimeiseksi lapseksi meille, kun emme tahdo perintötekijöiltämme sopia yhteen mieheni kanssa. surullista sinänsä kun olen haaveillut isosta perheestä näin kun maalla asutaan :heart: kaksikin on hyvä luku, jos vauva saakin siivet selkäänsä kesken matkan :'( joillakin kun ei ole sitä ensimmäistäkään..
 
Meillä la 12.4,24, TYKS, esikoinen

Nyt viikkoja kasassa 13+2. Pahoinvointi oli voimakasta ensimmäiset viikot, mutta ko muistaa syödä, niin paha olokin pysynee poissa. Väsymys on tällä hetkellä aika kova, yöunet voi olla 10h ja päiväunet päälle. Mutta ihanaa silti! Varhaisultrassa käyty kuten myös np-ultrassa. Kaikki on hyvin ja vauva kasvaa kasvamistaan :)
 
Tulinpa lukemaan näitä sivuja ihan mielenkiinnosta, vielä en uskalla liittyä joukkoon kun olen lähes varma että laskettu aikani siirtyy toukokuun puolelle, menkkojen mukaan kylläkin se olisi 27.4, mutta pitkästä kierrosta johtuen olen lähes varma et se siirtyy ainakin viikolla..... Elikkä odottelen endimmäiseen ultraan joka on 22. päivä ja katson sitten mihin porukkaan kuulun. Minulla on nuorin lapsi täällä hetkellä 10 kk ja hänen kohdallaa np-ultra tehtiin mahan päältä, se käytäntö on kuulema muuttunut kun vuosia sitten se tehtiin aina automaattisesti alakautta.... Olo on mitä loistavin, välillä mietin et olenkohan edes raskaana, mutta kuulun niihin onnellisiin, jotka eivät joudu kokemaan alkupahoinvointia.... Ainut merkki raskaudesta on tällä hetkellä se että joutuu yöllä käymään vessassa ja illalla olen aikasemmin valmis nukkumaan, mitä normaalisti!!
Mutta katsellaan pääsenkö tähän porukkaan vai siirrynkö toukokuisiin!!
 
buam meillä myös viime joulukuussa syntynyt poika ja nyt tälle kolmoselle ja neloselle ikäeroksi tulossa 1v4kk :) Meillä myös muut ikäerot eivät ihan mahdottoman isoja ole: ekan ja tokan 1v6kk ja tokan ja kolmosen 1v8kk. Eli kun vauva syntyy, meillä on sitten lapset 4,5v. 3v. ja 1v4kk ja vauva.:)
Ja kyllä useamman pienen kanssa selviää, ihan hirveesti ei ole ns. omaa aikaa, mutta sitähän ehtii viettämään myöhemminkin vaikka kuinka kun lapset ovat isoja :)
 
meillä kans pieni ikäero; eli kuopus synty 10.1.2010, eli tulee ikäeroks 1v 4 kk:tta.. ja sitte esikko täyttää 5 joulukuussa.. :heart: ja kaks poikaa siis entuudestaan ja veikkaan kolmatta poikaa.. eli mitään ihmeellistä tällä hetkellä, voin hyvin ja aurinko paistaa.. :) yösyöpyttelyä harrastan joka yö tosin.. :D oon nyt aikalailla onnistunu vierottaa pienemmän tissistä, enään yks kerta/yö siis tissillä!! :cool:

 
Täälläkin tulee lapset pienellä ikäerolla :wave: Meidän esikoinen syntyi 06.11.09 eli siis 1 v ja 5kk tulee eroa näiden välille. Kolmonen saa kyllä varmaan odotella tuloaan vuosia :D Jos tulee tästä seuraavasta yhtä vilkas ja tempperamenttinen kun esikosta ollaan hapoilla jo näiden kahden kanssa! Haha. No itseähän tässä saa syyttää. Ollaan molemmat miehen kanssa erittäin meneviä ja todella itsepäisiä :D

Täällä olo hyvä edelleen. Pahin väsymyskin tuntuu olevan ohi toistaiseksi. Maha alkaa jo vähän pullottamaan, mutta ei kyllä kukaan ulkopuolinen tai sukulainenkaan vielä huomaisi. Itse toki :D Suonikohjuja sain esikoisestakin jalan täydellisen ja nyt vaan pahenee. Pitäisi ehkä käydä uusia tukisukkia ostamassa apteeksita :kieh: Selkäkin on alkanut vähän kipenemään, salilla kun makoilee ja nostaa tankoa pumpissa tuntuu että alaselän oikea puoli räjähtää! Toivotaan ettei mene ihan heti pahemmaksi. Mulla näitä ongelmia vielä?

Pikkis ja Salamatkustaja 14+1 (HUI jo 15. raskausviikko!)
 
No, "onneksi" en oo ainoo pienellä ikäerolla odottava. =)
rocket, meillähän on sit melkein saman ikäiset lapset. Sofialla tulee 13. päivä 6 kk täyteen. Eli synty siis 13.4 ja nyt la on 11.4. Mutta molemmat lapset on syntyneen 2-3 viikkoa etuajassa, että saa nähdä miten tämän kuopuksen kanssa käy.
Itse oon aatellut että tän jälkeen laitatan piuhat poikki. Tää on kuitenkin viimeinen lapsi meille.

Mulla helpottaa kuitenkin se, että esikoinen on tosiaan sen 6 vuotta nyt. Ens syksynä sit lähteekin ekalle. Kivaa olla sit kotona, kun poika menee ekalle. Muutenhan oisin sitten lähtenyt viimeistään keväällä töihin takasin.
Mutta nythän tässä ei ehdi äitysloma loppua kun alkaa sitten heti perään uusi.

Eilen kuuntelin sydänääniä ja siellähän se paavo jumputti. (sofian kummisetä keksi tälle työnimen paavo ja paavoksi se nyt on jäänytkin) On se aina vaan niin ihana kuulla se ääni.
Kyllähän tässä toisaalta mietii sitä omaa pärjäämistä, kun on viikot tässä yksin, viikonloppusin on tuo mies sitten tässä kotona apuna, niin lähinnä sitä enemmänkin joutuu miettimään tässä. Tai on pistäny ittiä mietityttään ja sehän se syykin siihen miksi miettiin sitä aborttia ens alkuun. Ja tietenkin sekin, että eihän tätä tarkotuksella ole "tehty". Mutta joku tarkotus se tälläkin on. Jos paavo päättää tulla tähän maailmaan, niin jokin tarkoitus sillä on tässä, kun kaikista varotoimenpiteistä huolimatta on alkunsa saanut. Edes imetysaikana ei oltu ilman ehkäisyä.

Nyt meen kyllästyttämästä teitä jutuillani ja omilla päänpähkäilyilläni...ite taas jankannu asioita mielessään ni no nyt on aika taas miettiä niit enemmän...

buam ja paavo 13 ja jotain
 
Mukavia kuulumisia ultrista täällä :)

Tulin vaan vähä päivittämään omaa tilannetta tänne. Kaikkein pahin pahoinvointi on nyt väistyny, mutta nyt on tullut tilalle se, että täytyy syödä vähintään tunnin välein, tai sitten se ällötys iskee. Koko ajan pittää olla jotain mussuttamassa. Ihme jos ei paino ala nousemaan lisää :D
NP-ultra on ens tiistaina, en oikein osaa vielä jännittää sitä. :)

Mutta, se mikä tässä ehkä nyt tärkeintä:
Pippuri ja Tiuku 12+0 POKSPOKSPOKS !!!
 
Heippa! Olenpas laiska kirjottelemaan,kuulumisia muilta tulee kyllä luettua lähes päivittäin :)
Kiva kun monilla nyt ollut hyviä ultra ym kuulumisia,ja niitä huonoja uutisia ei ole enää näkynyt,toivottavasti pysyvätkin poissa! Niin ja tsemppiä kaikille pahoinvoinneista ja migreeneistä kärsiville,varmasti yhtä tuskaa. Toivottavasti helpottaisi.
Täällä senkun maha kasvaa,tuntuu että kohtu jo tosi korkealla,tuolla navan kohdilla,vaikuttaakohan sitten se kun kolmas raskaus. Ulospäinkin varmasti aika monet huomaavat että raskaana ollaan.
Meillä siis on tälläinen uusperhekuvio,minulla on lapset tyttö 8/05 ja poika 04/08 ja miehellä tyttö 06/07.
Täällä kanssa suonikohjuista kärsitään,joka raskaudessa vaan pahentuneet. Pitäisi kanssa jonkin näköisiä tukisukkia koittaa käydä ostamassa. Varsinkin kun minulla alkaa työharjotterlu sairaalassa parin viikon päästä,niin sehän yhtä jaloillaan olemista,varmaan en selviä edes ilman jotain tukisukkia ja tukivuötä. Opiskelen siis terkkariksi,pieni tauko tulee sitten äitiysloman takia mutta mahd. pian koitan päästä jatkamaan opiskelluja.
Mutta hyviä vointeja kaikille,koitan tässä aktivoitua kirjoittelemaan enempi :)

Viva ja pikkunen 13+3
 
Erikoinen tila... Tulin vähän kuulostelemaan mielipiteitänne.

Olen keksinyt tavan, jolla voin hieman helpottaa oloani. Se selvisi kuin vahingossa. Huomaan, että oksenteluni alkaa rajuimmillaan aina silloin, kun yritän syödä jotain kiinteää ruokaa: puuroa, hapankorppua, jugurttia... Mitä vaan. Jos pitäydyn pelkissä juomissa, oksentelu helpottaa. Ja jos vaikka oksennankin, niin pelkän nesteen oksentaminen on helpompaa. Nesteruokavaliolla huomaan, ettei oksennusten väliset pahat olotkaan ole niin pahoja. Ja niin olen nyt muutaman päivän tehnyt. Olen pitäytynyt pelkissä nesteissä.

Sain sairaalasta lisäksi vinkin juoda Nutridrink nimisiä ravintovalmisteita, joissa on parissa desissä kaikki kalorti ja vitamiinit mitä kuvitella saattaa. Niitä saa apteekista ja ne on tarkoitettu nimenomaan toipilaille, jotka ei syystä tai toisesta pysty syömään kunnolla. Juon noita valmisteita 4 päivässä ja laskin, että saan pelkästään niistä 1200 kaloria. Lisäksi juon mehukeittoja ja mehuja.

Nyt on sitten vaan käynyt mielessä, että onkohan tää ihan tervettä tai normaalia? Tai voiko tää vahingoittaa mua tai vauvaa? Menen sunnuntaina taas lääkäriin hakemaan lisää sairaslomaa, joten kysyn tottakai silloin häneltä. Mutta mitä te tuumitte?

Olen pohtinut sitä, että onhan ihmiset paastollakin. Ja toisaalta, ei mikään syömäni kiinteä kuitenkaan pysy sisällä, niin mikä virka siitä "väkisin syömisestä" sitten muka on? Noi Nutrijuomat on kuitenkin tosi ravinnepitoisia ja niitä mulle syötettiin sillon sairaalassakin. Ja jos tää on ainoa asia minkä saan edes kohtuullisesti pysymään sisällä, niin eikös tää oo parempi kuin jatkuva oksentaminen?

Kaikke asitä tuumiikin... Mutta paha olo jatkuu edelleen. Henkinen pohjakosketus oli eilen, mutta ystävän vierailu piristi niin, että tänään oon ihan järjissäni. Toistaiseksi. :)

Santtu ja katkarapu 12+4
 
Tervehdys taas täältä :wave:

Onpa kiva että pääosin hyviä kuulumisia täällä! Tosin pahoinvointien soisi jo kaikkien kohdalla loppuvan, toivottavasti sullakin santtu olo alkaa kohenemaan ja mun mielestä tosiaan kannattaa syödä nuita ravintojuomia vai mitä ne nyt onkaan, jos kerran edes ne menee alas. Parempi se kuin ei mitään :)

Mitenkäs meni liinukka83:n ultra? Laitahan kuulumiset tänne, toivottavasti meni hyvin! :) Mulla ois ultra tiistaina..jännittää!

Pelottaa vähän kun eilen illalla en kuullut sydänääniä masusta vaikka miten kauan etsin, pelkästään se istukasta(?) lähtevä viuhunta välillä kuului, ei edes sitä höyryveturiääntä eikä sydämen jumputusta. Sitten kohta yritin uudelleen, ja pienen hetken kuulin sen jumputuksen. Tänään kuuntelin taas ja hetken ajan kuului sellainen nopea sydänääni ja hävisi taas. Aiemmin se on löytynyt helposti ja kuulunut selvästi, siis heti kun sen alkuvaikeuksien jälkeen ylipäätään sain kuulumaan.
Voiko olla että se kuuluu nyt huonommin siksi, kun sikiö pystyy liikkumaan paremmin ja pääsee piiloon, vai mikäköhän voi olla syynä? Kamala että sitä on hermoraunio, voi kun osais vaan olla rennosti ja ajatella että kyllä kaikki hyvin menee :D

Ajateltiin miehen kanssa käydä tänään kiinalaisessa syömässä. Käydään melko usein ulkona eri ravintoloissa syömässä, ja nyt sitten pitkästä aikaa jos kävis taas kiinalaista ruokaa testaamassa. Jospa tuo pysyisi sisällä, ainakin vähän parempi olo on viime päivinä ollut. Iltaisin olo on yleensä pahin, että ei passaa ihan iltamyöhään tuota käyntiä jättää.

Kovasti tässä oon miettinyt nimeä lapselle..ja ainakin pojalle on nyt varma nimi valmiina, kaikki kolme etunimeä on mietitty. Pojalle oli oiekastaan alusta asti jo selvää mikä ainakin etunimeksi tulee. Tytön nimi on vielä vähän hakusessa, mutta joitain vaihtoehtoja on valmiina..itse aion heti ottaa selvää sukupuolesta kun vain mahdollista. Jotkut haluavat pitää sen loppuun asti salassa, ja ymmärrän hyvin senkin, itse tosin haluan että tietäisi minkävärisiä vaatteita sitä pääsee ostelemaan vauvalle kun into niiden ostelemiseen on jo melko kova vaikka liian aikaista onkin :D
Mieskin on ihan innoissaan, haluaisi päästä vauvanvaate- ja lastenvaunuostoksia tekemään, mutta jos malttais vielä jonkun aikaa odotella..

Tietääkö muuten joku, milloin aikaisintaan pääsee 4D-ultraan? Niitä kuulemma suositellaan tehtäväksi joskus 20-30-viikon paikkeilla, mutta tekeekö ne niitä jo paljonkin aiemmin jos itse on vailla? Kannattaako niissä edes kovin aikaisin käydä? Luulis että kun niistä itse pitää maksaa niin ne tekisivät niitä missä vaiheessa nyt kukin vain haluaa?
Itse mietin että viimeistään joulukuussa kävisin ja liittäisin sitten sen ultrakuvan kopion uutenavuotena häissä vieraiden häälehtien mukaan, jos kaikki sujuu hyvin :)
 
Sinnlos Itsekin kuulun siihen ryhmään, joka haluaa selvittää lapsen sukupuolen etukäteen. On kiva, kun vauva on jotenkin "tuttu" jo ennen syntymäänsä, ja helpottaahan se hankintojenkin tekoa. Meillä on kaksi poikaa ennestään, ja olen ajatellut, että mikäli tämä kolmas on tyttö, myyn poikien vaatteet eteenpäin. Jos kolmas on poika, ei minkäänlaisia hankintoja tarvitse tehdä, koska kaikkea on! Kuopus on nyt 15 kk. 4D-ultraan voi varmasti mennä ihan milloin vain, mutta parasta tutkimusaikaa ovat kuulemma raskausviikot 24-29.

Äizikkä En muistanut, että sullakin on kaksi pojua. Osaatko kertoa, mistä sun poikaolo tästä kolmannesta johtuu? Onko raskaus samanlainen, vai onko tunne vain vahva?
Heituska Mitä sinä arvelet, tuleeko teille kolmas poika vai saatko taloon naisvahvistusta? ;) Oliko täällä muita poikien äitejä? En nyt muista. Mulla on edelleen omasta masuasukistani tyttöolo, enkä todellakaan tiedä mistä moinen tunne kumpuaa. Todenäköisintähän on, että kolmas poika syntyy. =) Raskaus on edennyt suhteellisen samalla kaavalla, enkä oikein jaksa uskoa näihin sukupuolisidonnaisiin raskausoireisiin. Uskotteko te näihin?

Ihanaa kun palstalla on taas enimmäkseen virkeäaä ja hyvinvoivaa porukkaa. Vielä muutamilla sitkeä pahoinvointi jyllää, mutta suurimmaksi osaksi voiton puolella ollaan. Pian voidaankin ruveta yhteisvoimin kärsimään liitoskivuista, närästyksestä ja muista keskiraskauden ihastuttavista oireista! :LOL:

Allie81 ja Muru 13+4
 

Yhteistyössä