Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

Montas meitä pallomahoja on enää? Taitaa yhden käden sormilla olla laskettavissa =)

Me kävästiin neuvolassa viimestä kertaa tänään. Tiistaina pitää soittaa jos oon vielä kasassa ja keskiviikkoaamuna olis sitten yliaikaiskontrolli polilla. Jos siinä kaikki kunnossa niin perjantaina seuraava kontrolli ja sillon käynnistävät sitten eli viikko enää D-Day:hyn. JÄNSKÄÄ!!!

Ihan huippua että sai jonkunlaista aikataulua vaikka se ei pitäiskään mut oon ihan täpinöissään =) =)

Netsuli ja Papunen 40+6
 
Tulin ilmoittelemaan että tänne syntyi 25.4 pieni poika painoa 3180g ja pituutta 50cm, pitkä ja hoikka poika siis. synnytys lähti käynnisty lapsivesien menolla ja osastolle mennessä olin kahdelle sormelle tiukasti auki mutta sitten kun lähdin avautumaan niin se kävikin niin nopeesti että ei ehitty kivunlievityksiä enää antamaan, synnytys kesti 8h30min. Eilen jo päästiin kotiin :)

Masuilija ja nöppönen 3vrk <3
 
Hello!

Täällä on viime aikoina käynyt yhä enemmän selväksi, että tämä kuopus ei ole yhtä helppo tapaus kuin isoveljensä. Vaippapaviaanilla tosissaan mielipiteitä ja herne menee nenään herkästi. Jos maitobaarin palvelu vähänkin on hidasta, herra protestoi suureen ääneen. Taitaa pojalla olla hyvät keuhkot, kun äänessä on desibelejä vaikka muille jakaa.

Eilen neuvolassa oli pituutta tullut 2 cm lisää, tosin epäilen vähän mittausta.

Chili
 
Onnea masuilija pojasta :flower:

Viimesiä huhtikuun päiviä menossa, katotaan keretäänkö mukaan :)
Täällä on jännät paikat , parin tunnin päästä pitäis olla sairaalassa ja aloittaa käynnistystä, pitäkää peukkuja et ei lähettäis mua kotiin enään ilman vaavia! :)
En oo nukkunu ku pari tuntia ku jännittää niin, ihmeellistä että tämä olis nytt tässä.

Rauhallista vappua mammat :heart:

Pääsen varmaan ilmoittamaan seuraavat uutiset heti uudelle syntyneet palstalle :)

mamsen + "pikkuinen" rv 40+3
 
Netsuli Täällä viel yks joka yhtenä kappaleena. Tosin oon varmaan ainoa joka ei oo suuremmin kärsimätön. Tottakai sitä mietin et millon lähtö tulee mut eihän tässä oo ku max. 2 viikkoa.

NeliApina ja p-p :heart: 40+0 :heart:
 
P-i-k-k-i-s
Paljon onnea neidin syntymästä! :) Ihanan helpon ja hyvin sujuneen kuulonen synnytyskin sulla ollu :)

Paljon Onnea myös muille vauvansa saaneille ja vielä vuoroaan odottaville tsemppiä odotteluun... :wave: Mulla esikoinen synty rv.41+3 :D

Talvicci ja Torsti rv.19+0 syys/lokakuista :heart:
 
Hellou!

Meille syntyi tyttö 26.4 painoa 3580g ja pituutta 50cm

Se tiistai aamulla tullut verinen vuoto oli sitten kait se limatulppa ja supistuksia tuli koko päivän epäsäännöllisen säännöllisesti. Supistusten väli vaihteli koko ajan muutamasta minuutista yli puoleen tuntiin. voimakkuuskin vaihteli, välillä oli tujuja ja välillä vain vatsa kovettui.

Iltasella rötkötin sohvalla ja haudoin lämpimällä jyväpussilla ristiselkää kun se tuntui kipeytyvän. klo 20 olin puoliunessa kun yht'äkkiä kuului "raps" ja lämmin hölähdys. Vedet meni. Onneksi makasin peiton päällä sillä vettä tuli ja paljon!!!

soitto synnärille jossa käskivät tulla lanssilla sinne. Heh, olinpahan elämäni ensimmäisen kerran ambulanssin kyydissä. :)

Vesien mentyä supistukset tuli sen verran rajuina etten voinut muuta kuin keskittyä ja hengittää, puhumisesta ei tullut mitään. Niin ja pikkuinen oli kerennyt kakkia veteen... vedessä oli vihertävää mömmöä..

Salissa kätilö tutki ja sanoi että 5cm auki, sain ilokaasua, joka muuten maistuu "vanhalle" :) siitä tuli välillä aika vinkee olo, ihan kuin olis ollu päissään. Tosin aiheutti myös tunteen että huulet on turvoksissa ja jalkaterät meni turraksi. Kaasulla mentiin kuitenkin ihan hyvin eteenpäin.

Joskus klo 21 jälkeen supparit oli niin kivuliaita että sanoin etten kestä pelkällä kaasulla, jotain on saatava. Sain melko äkkiä puudutteen selkään... AH kun helpotti, paitsi kämmenen kokoista laikkua vasemmalla lonkassa, jossa supistukset tuntui edelleen helvetillisenä polttavana kipuna. Kohtaa piti painaa/hieroa supistuksen aikana että helpotti. Mutta kun muuten kivut oli poissa, olin tyytyväinen.

Paikat aukeni vauhdilla, aloin tuntea taas supistuksia ja kätilö tutkittua olin kokonaan auki ja sain luvan kokeilla ponnistaa koska vauvan pää ei ollut ihan alhaalla.

Tässä tuleekin se hassu homma..... supistus oli tosi kivulias, mutta kun ponnistin vauvaa alaspäin, kipu hävisi!!! siinä sitten pinnisteltiin pikkuinen pihalle aika helposti. Synnytyksen kesto 3h 27min ponnistusvaihe 8 min.

Eli Marakatti päätti syntyä päivää ennen käynnistystä :)

Kova on neiti imuttelemaan tissillä, tosin haaveilee ja nukahtelee "meijerille". Alussa annettiin lisämaitoa kun oma ei ollut noussut, nyt alkaa jo tuntua että maitoa olisi vaikka muille jakaa. Varmasti asiaa edesauttoi kun päästiin tänään kotiin ja saa "olla ihan rauhassa" :) Oma koti kullan kallis.

Pomm ja Marakatti-tyttö 3pv

*unohtuikohan multa jotain?????*

Täytyy mennä jatkamaan tutustumista pikkuiseen:wave:

Ja ne joilla masukki vielä kyydissä: Onnea matkaan, hyvin se menee!!
Ja vauvautuneille : Oikein paljon onnea!
 
Onnea masuilija ja pomm :flower:
Neiti alkaa olemaan jo kovasti kiinnostunut ympäristöstään ja "juttelee" itseään kiinnostaville jutuille, kuten värikkäälle harsolle :) Ja enää ei nukahtele niin vaan, haluais että keinutellaan tai kävellään tai sitten haluaa käyttää tissiä tuttina. Oikea tutti aiheuttaa vaan yökkäilyt. Eli mahtaa tytöstä kehkeytyä aikaimoinen palveltava. Mutta se nyt on tuttua jo isomman neidin vauva-ajalta. Silti tää vauva-arki on ihanaa :)
 
Hei vaan pitkästä aikaa :wave: Tsemppiä vielä masun kasvattajille ja paljon onnea puolestaan vauvan saaneille :flower:

Täälläkin on tapahtunut =) Synnytys tosiaan käynnistettiin silloin tiistaina 26. päivä. Tyylilleni uskollisena todella nopeasti taas synnytin. Säännölliset ja heti ihan järkyn kipeät supistukset alkoivat klo 11.45 ja poika syntyi klo 12.42 eli vähän alle tunti meni hommassa :O, tarkalleen 57 min. Kokemus oli todella kipeä ja raju kun niin vauhdikkaasti eteni. Ponnistusvaiheessa jäi olkapäät jumiin ja joutui kätilö auttamaan ja ja käyttämään voimaa paljon. Minä olin koko synnytyksen ihan ilokaasu koukussa kun en muuta ehtinyt saamaan. En luopunut siitä edes ponnistusvaiheessa ja kuvittelin jo harhoja sekä puhuin ihan sekavia. Poika painoi 4210 g ja oli 53 cm pitkä, päänympärys 36,5. Oli kaikista mun synnytyksistä rankin vaikka nopea olikin. Tänään päästiin kotiin.

Vaikeuksitta ei ole selvitty kuitenkaan. En ikinä ajatellut, että kolmannen kohdalla tulisi enää imetyksessä ongelmia mutta niin vain kävi. Pojalla on edelleen lähes koko ajan väärä imuote. Rintakumiin jouduin siirtymään jo toissapäivänä. Nännit on ihan sökönä. Ei auta rasvailut. Osastolla moneen kertaan joka päivä jouduttiin etsimään oikeaa imuotetta ja imetysasentoa. Välillä onnistui, yleensä ei. Poika työntää kielen kitalakeen eikä nännin alle ja jos onkin välillä oikea ote ni sattuu niin pirusti, etten vaan pysty. Tajusin meinaan vasta toisena päivänä tuon väärän imuotteen kun nännit oli ihan muotopuolet ja murjottu punamustiksi. Aikaisemmin ei kukaan edes kysellyt kun kuitenkin olen uudelleensynnyttäjä jolla imetys aiemmin onnistunut yms. Ihan imetystukihenkilö + monet hoitajat osastolla on seuranneet imetystä ja vauvaa on väännellty ja käännelty. Toisena iltana sain ihan imetyskiellon kun rinnat oli niin järkyn näköiset. Minua opastettiin ja tuettiin tosi paljon ja ihan tyrkyttivät tuon rintakumin ja neuvoivat pumppaamaan pulloon maitoa kun ei vaan pysty imettämään. Maitoa tulee kyllä hyvin. Ongelma on se, että rinnat ei ehdi parantua esim. puolessa päivässä tai yhdessäkään joten yritän nyt välillä imettää ja lypsän siis pulloon pojalle varsinaiset annokset. Aamulla onnistui viimeksi imetys ja koitan illalla taas. Tää on ihan hirveetä :'( Ajattelin ennen synnytystä, että jos ei onnistu ni ei onnistu, mut nyt ku tuli tämä tilanne ni olen niin pettynyt itseeni vaikka tälle ei voi minkään. Ei auta oma kokemus tai mikään jos vauva ei vaan tajua hommaa. Nyt on se pelko, että pieni tottuu pulloon liikaa, mutta pakko antaa näiden rintojen parantua. Rinnat on ihan pakkaantuneet kun maitoa on niin reilusti. Pitää hautoa lämpimällä ja pumpata paljon jotta ei tulehdu. Olen nyt kotona jotenkin lyhistynyt tähän tilanteeseen ja itken vaan. Onneksi täällä toimii imetystukiklinikka johon kyllä sitten soittelen ensi viikolla jos ei tilanne muutu :'( Kun sais nää rinnan päät kuntoon ni vois taas pyöritellä tuota poikaa tissillä mielin määrin. Poika saa myös hillittömiä tissiraivareita joten siinäkin suhteessa on haastavampi tapaus kuin nuo isommat olleet. Mietin, että onneksi ei esikoisen kanssa ollut tällaisia ongelmia. Olisin ollut niin hukassa kuin vain voi olla ku nytkin on niin vaikeaa löytää hyvältä tuntuvaa ratkaisua tilanteeseen.

Pojalla oli myös vapinoita tai täristyksiä joita seurattiin ja otettiin jotain kokeitakin mutta niissä kaikki kunnossa. Joskus vauvat kuulemma vaan täristää tai voi johtua myös rajusta synnytyksestä. Iski yhtäkkiä nyt kotona tämä todellisuus. Ei voikaan soittaa kellolla ketään avustamaan imetyksessä + sitten nämä muut asiaan kuuluvat itkukohtauset. Isä on täällä auttelemassa ja muitakin apureita löytyy onneksi. Tiedän, että nämä kaikki asiat helpottaa kun aika menee eteenpäin.

Nyt koitan mennä lepäilemään kun poika nukkuu.

syyslaulu ja ukkeli
 
pomm ja syyslaulu onnittelut =)

syyslaulu: tosi kurjaa, tsemiä tilanteeseen!!

täällä kanssa tytöllä ollut tosi huono imemisote, nännit verillä ja tähtiä näky ku imetti.

hommasin sit eilen nuo rintakumit, ja kyllä on ihan eri meininki imettämisessä, ei satu, ja rinnat on saanut aikaa parantua.

itellekin tuo imettäminen on tärkeetä, haluan niin kovin että se onnistuu. lisämaitoa tosin joudun vielä antamaan, tyttö ois tyytyväinen jos ois koko ajan tissillä, mut siihen ei nyt vaan oo mahollisuutta.

mut maitoa tulee iteltä koko ajan enempi, toivon et alkais saamaa tisseistä sen mitä tarvitsee.

kahen aikasemman kanssa oon kyl joutunut antamaan ihan koko ajan lisämaitoa, ja sit se imetyskin tyssäs vähän liian aikasin, kun se oli sellasta säätöä :/

tyttö on muuten aivan ihana, yhtä rauhallinen ku masussakin, et kyllä samaks tunnistaa :heart:

mukavat vaput mammoille!

hiikka ja tytteli 4 vrk
 
Minulla ei edes rintakumit auta asiaa kun sattuu niin paljon :( Jopa pumppaaminen pitää tehdä tosi hitaasti ja pienellä paineella kun sekin sattuu. Tää on jotenkin ihan järkyttävä tilanne. Koitin äsken imettää vasemmasta rinnasta vuorokauden tauon jälkeen rintakumi apuna ja ei tullut mitään. Poika ei ala imemään kunnolla kun pullosta on saanut niin helposti ja sit vaan lutkuttaa kumia eikä ota tarpeeksi syvälle suuhun rintaa ja tietysti se sattuu niin ettei mitään tolkkua. Tajusin just myös ettei niistä imetystukijutuista ole kauheasti kotiin apua kun eihän ne tänne tule tuota vauvaa tissille kääntelemään. Itse se on hankalaa eikä aina ole apuria paikalla. Ja kun se oli niille ammattilaisille vaikeaa tuon pojan kanssa sairaalassakin ni mites sitten jollekin apurille kotona? Olen niin luovutus fiiliksissä ettei tosikaan. Koitan nyt hankkia niitä tuttipulloja joista menee vähemmän ilmaa vatsaan eikä maitoa saa imettyä niistä niin helposti. Olikohan ne aventin tuttipullot sellaisia, tietääkö kukaan?

On nyt niin huonot tunnelmat tällä mammalla, että noi isommatkin lapset on ihan pihalla kanssani. Tietysti heillä on edelleen omat huolensa ja kiukuttelunsa ja äiti vaan ulvoo koko ajan. Kohta olen jossain kakolassa varmaan. Voi kun huominen olisi jo parempi päivä kaikin puolin. Anteeksi ihan kauheasti tämä valitus. Nää padot ku aukes ni ei vaan pysty lopettamaan. Toi ukkeli on niin ihana ja suloinen ja tuntuu et menee kaikki kivakin vaan ohi tän imetysongelman kanssa :'(
 
syyslaulu: :( koitahan jaksaa :heart: mulla kanssa ekaks sattu rintakumeilla, mut se meni ohi. nyt sattuu vaan se imetyksen aloittaminen, mut se laantuu nopeaan. eli itse imettäminen sit ei niiden kanssa satu. tosi ikävä toi sun tilanne, ymmärrän täysin. mullahan oli kanssa luovuttamisfiilikset, ku ei vaan onnistunut se imetys, ja sit ku maito ei ees noussut, et vaava ois vaa koko ajan ollu rinnalla, ja ku se sattu :/ ja ei ollut niitä rintakumeja, vuorokauden olin imettämättä kun en vaan pystynyt :/

nyt nousee maito kunnolla, hyvä niin! rinnat täyttyy nopeemmin ku hää imee, joten pumppaan ja annan pullosta. rintakumeista en myöskään aio luopua, vaikka niiden pitäis joku väliaikainen ratkaisu olla, mut en aio tissejäni enää kipeyttää. lisäksi, kun olen yksin ja on nämä kaksi muuta, elämään tuo selkeää rytmiä se, että annan pullosta, oli se sitten korviketta tai pumpattua. keskimmäinen on tarhassa vielä ensi kuun puolipäiväsenä, että pääsee kevätjuhliin yms, ja sen ajan ku hää on tarhassa, annan kyllä tissiä koko ajan, muuta en ennätäkään tekemään.

niin paljon jaksamisia ja halauksia, koita kuitenki nauttia muuten vaavasta ja muista lapsista =)=)
 
Syyslaulu älä vielä luovuta. Parhaassa tapauksessa voi jonkun imetystuki-ihmisen saada kotiinkin. Tai itse voi mennä käymään. Jos sulla on tosi kipeet tissit ja tuntuu jo tulehtuneelta niin vastoin kivikautisia ohjeita, älä haudo niitä lämpimässä. Se saa herumaan mutta tulehduksen kannalta kylmä kaalinlehti olis parempi. Aspiriinin voi ottaa jos on bosat ihan tukossa, se liuottaa vähän niinkuin vertakin. Ei vaan saa montaa syödä. Sitten pumput. Ne on usein ihan tissintappovehkeitä. Mulla on tommonen sikahintainen spectra kaverilta lainassa missä on semmonen herutuskumi välissä joka on ainoa syy miks mä pystyn sillä pumppaamaan. Kokeile pumpata sen rintakumin kanssa. Mun kaveri onnistui niin.

Tietty imetys sinänsä ei ole mikään itseisarvo, pääasia että vauva tulee ruokituksi, mutta kannattaa kuunnella ainakin mitä sillä imetysneuvojalla on asiaa. Voi olla loppupeleissä hyvinkin yksinkertaista päästä siitä kivusta eroon.

Niihin koliikkipulloihin sai muistaakseni ostettua pienempireikäisiä tutteja. Ainakin Mammeihin.
 
syyslaulu onnea pojan syntymän johdosta. Toivottavasti saat imetysasiat sujumaan. Voin kyllä kuvitella kuinka ahdistava tilanne on. Ja kun alussa hormonit heittelee muutenkin ja vielä nuo hankaluudet niin itku on ihan ymmärrettävää. Mutta jos imettäminen ei onnistu niin sitten ei. Älä anna sen pilata kaikkea iloa vauva-ajasta vaikka se pahalta tuntuisikin :hug: Jospa joku tukihenkilö pääsisi kotona käymään ja auttamaan.
 
Voi juma kun tää kone vaan hävitti mun viestin :kieh: Lyhyesti sitten: Kiitos kaikille kannustuksesta, olette ihania =)

Kaikkia keinoja on koitettu tuossa imetyksessä nyt tosiaan mut ku rinnan päät ei vaan ehdi parantumaan. Nyt oli vuorokauden tauko imetyksessä eikä mitään apua ollut : / En oikeasti käsitä miten homma menee näin. Ilmeisesti mun nännin vaan ehti reagoida niin voimakkaasti siihen kun poika imi väärällä otteella yli vuorokauden ja sen jälkeen ei mitkään asennot, keinot tai suojat ole auttaneet : / Täytyy pitää pidempi tauko, mut pelkään sen olevan vaan haitaksi oikean imuotteen löytymisessä. Kuitenkaan muuta keinoa ei nyt ole, mutta en aio luovuttaa. Välillä on vaan niin synkkiä ajatushetkiä. Terkkari käy ensi viikolla joten pääsen jonkun kanssa juttelemaan =)

Ukkeli on kyllä niin ihana :heart: eilen ja tänään vetänyt pitkiä unia pullosta saadun äidinmaidon turvin. Pulauttelee aika paljon mutta kuulunee asiaan. Voi kun olisi keksitty sellainen puudutusrasva joka puuduttaa vain rinnan päät, mutta ei vauvan suuta ja olisi vielä myrkytöntäkin. Juu ehkä jossain ihmemaassa sellaista onkin :whistle:
 
Onnea Syyslaulu ja Pomm vauveleista!:flower:

Tsemppiä Syyslaulu imettämiseen. Mulla ei ole neuvoa antaa kun esikoista vieläkin odottelen.
Täällä siis vieläkin kasassa.
Olin eilen niin häähumussa että unohdin käydä poksumassa :D

Hyvää Vappua Muorit ja odottelijat!

Netsuli ja Papunen 41+1
 
Onnea vauvautuneille!!

Imetyksestä: Mulla ei ole maito noussut oikein ollenkaan ja meillä poika meneekin melkeen kokonaan korvikkeen turvin. Pari pientä annosta päivässä saa tissistä. Mulla tilanne oli tosin odotettavissa, esikoista imetin vain 3 viikkoa kun maito sitten vain loppui. Nyt tosin en saanut etes sitä aikaa imettää. Itse olen sitä mieltä ettei kannata siitä imettämisestä repiä ressiä, nykyään korvikkeetkin on niin hyviä että lapsi kasvaa niilläkin hyvin. Ymmärrän kyllä senkin, että jotkut haluaa imettää. Toki se olisi itsestäkin mukavaa, mutta kun ei kerran tule maitoa niin sitä ei sitten tule. Ei auta jäädä tuleen makaamaan. Tokikin sulla syyslaulu on sillai harmillinen tilanne että maitoa on mutta rinnat ei kestä imettää, toivotaan että rinnat parantuu ja päset taas tissittelemään pikkuisen kanssa!! Tsemppiä sinne hirmuisesti!!:heart:

Täällä vietetään ihanaa vauva-arkea, esikoinenkin on ottanut uuden tulokkaan tosi hyvin vastaan!! Välillä meinaa kiukutella äitille, mutta sehän kuulunee asiaan. Pojalla paino on lähtenyt hienosti nousuun, terkka kävi eilen meillä kotona. Kovin on tyytyväinen ainakin vielä tämä meidän poitsu, ei turhia kitise. Kovin on valloittava pakkaus.:heart: Oma vointikin alkaa pikkuhilja paranemaan, meni sen verran paljon sitä verta synnytyksessä että vointi on ollut kyllä aika heikko, mutta nytten tuntuu että rupeaa pikkuhiljaa helpottamaan. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu ja jaksaa lähteä sitten vaunuttelemaankin. :) Mukavaa vappua kaikkille ja TSEMPPIÄ niille jotka vielä kokonaisena odottelee nyyttiään saapuvaksi. :)

liinukka83 ja Onni 1 vko
 
Onnittelut vauvautuneille! :)

Tääläki on saatu tyttö syliin. Synty 26.4. illalla. 4030g, 51,5cm ja pipo 36cm.
Synnytys oli helppoa ku heinänteko sinne 8cm asti. Supistukset aika lyhyitä ja lähes kivuttomia, mietinki että onko edes tosi kyseessä.
Sit alko jumittaa, 9,5 sentissäki oltiin useampi tunti. Se oli täyttä helvettiä, kun ponnistutti. Lopulta sain hylätä luomusynnytys- ja veteensynnytystoiveet kun ei vaan edenny, olin täysin poikki ja lapsivesiki oli vihreää. Spinaalin ja oksitosiinitipan avulla aukes vielä sen verran, että voitiin rueta ponnistamaan vaikka vieläki oli jotain hieman edessä (kätilö auttoi sen jutun vauvan pään yli). Ponnistusvaihe kesti 1h19min. Synnytys kokonaisuutena n. 19h josta yli puolet tehtiin noita paria viimestä senttiä. Luojan kiitos sentään sektioon ei jouduttu eikä imukuppiakaan tarvittu vaikka tosi tiukassa oli.

Imetys lähti hyvin käyntiin, ja tyttö on ihana ja rauhallinen tapaus, ei turhia kitise. Vähän ilmavaivoja on ollu (niin on ollu äidilläki.. :D ). Napaverinäytteessä joku kilpirauhasarvo ylitti rajan joten joutu ottamaan verikokeen 3vrk iässä (ihan kamalaa kuunnella sitä huutoa! :'( ), onneksi oli väärä hälytys eikä arvoissa ollut mitään vikaa. Tänään kotiuduttiin. :)

Orion & "höö" 4vrk :heart:

 
Hei ja hoi, hyvää vappua!

Niin siinä vain kävi, että kaikista mahdollisista kommervenkeistä ja manauksista huolimatta, niin lääkäritkit kuin minunkin intuitioni olivat väärässä. Ei tullut meille maalisvauvaa, ei pääsiäispupua, ei pientä vappumiestä. Ei, meille ei edes tullut huhtikuun helmeä. Tässä sitä ollaan, toukokuussa, 2 viikkoa yliajalla ja edelleen yhdessä koossa.

Perjantaina oli yliaikakontrolli, jossa (harmikseni) lääkäri totesi, että kohdunsuu on edelleen aivan epäkypsä ja kaulaakin jäljellä vielä sentti. Lääkäri ei tehnyt sisätutkimusta lainkaan kovakouraisesti, niin kuin oli ntoivonut, odottanut ja luullut. Se kun olisi saattanut käynnistää synnytyksen. Viimeisten viikkojen aikana kokeiltut "kaiken maailman keinot" ja jotkut supistuspäivät eivät nekään ole siis saaneet mitään merkittävää aikaiseksi. Vähän oli tosin pehmentynyt kohdunsuu, mutta that's it. Muuta ei.

Saimme ajan käynnistyksen keskiviikolle. Se helpottaa mieltä, kun tietää ettei tämä sen yli enää mene. Mutta ei se pelkästään mukava ajatus ole. Mun mielestä synnytyksen kuuluisi kuitenkin alkaa itsestään, tai ainakin se tuntuisi oikeammalta ja luonnolliselta. Mutta ei käy valittaman. Jos näin on tarkoitetut, niin sitten näin on. Poikamme tulee keskiviikkona sitten luoksemme.

Pitkä on ollut odotus. Oli pitkä ja rankka ensimmäinen puolikas, omituinen keskivaihe ja erittäin pitkä ja vaikea loppu. Vaan palkinto on ihan lähellä. Ja varmasti sen arvoinen. Minun on nyt vaan hyväksyttävä se, ettei minun kehoani ole tehty tätä juttua varten. Raskaanaolo ei vaan sovi mulle eikä se osaa oikein synnyttääkään. Ehkä olen sitten äitinä sitä parempi?

Jos perustatte vauvapuolelle pinon, niin tulen sitten sinne kertomaan koska poikasemme syntyy. Hyvää vauvailua kaikille!

Santtu ja katkarapupoika 42+0
 
Ensiksi pahoittelut päivitysten viivästymisestä, on ollut niin kaikenlaista tohinaa...

Ja sitten paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Santtu voimia kovasti, varmasti olet paras äiti maailmassa omalle pojallesi, vaikka raskausaikana on ollut kaikenlaista vastoinkäymistä :hug:

syyslaululle myös hirmuisesti voimia :hug: ja sanoit vauvan tärisevän. Meillä tyttö myös välissä tärisee ja hänhän syntyi myös sellaisella syöksytyylillä puolessatoista tunnissa, että voisiko sillä tosiaan olla osuutta asiaan...

Adrianna ja kirpputyttö 3vk3vrk :heart:
 
Orion- Onnea :flower:
Santtu82 Vihdoin sulla on raskas odotusaika lopuillaan. ja ehtii se synnytys käynnistyä itsestäänkin vielä ennen käynnistysaikaa. Tsemppiä viimeisille päiville ja voimia synnytykseen. Suloinen palkinto odottaa ihan parin päivän päässä :hug:
Adrianna ja syyslaulu meidän neiti tärisi varsinkin eka viikon aikana. En edes osannut ajatella, että se voisi olla merkki jostain vakavastakin. Mutta meillä ei kyllä tullut syöksynä maailmaan. Mistäköhän sitten johtuisi. Nyt on kuitenkin jo useampi päivä edellisestä tärinästä.
 
Huh mikä yö takana :/ just kun saatiin pieni mies nukkumaan yöllä yheltä niin jouduttiin lähtee päivystykseen kun mulla tuli kovia kramppeja alamahaan ja kohtutulehushan siellä on :/ ja kun päästiin kotiin niin poika heräs ja valvotti monta tuntia :/ ja hemoglobiini on 90, varmaan sen takia palelee ja tärisyttää koko aika :( no ehkäpä tää tästä kohta helpottaa. Poika valvo justiin 4h ja killitteli ympäriinsä :) on se vaan niin ihana <3

Masuilija ja nöppönen 6vrk <3
 
masuilija, voi ei :( tosi ikävää!

ei täälläkään kauheen hyvin nyt mene, kamala tiehyttukos oikeassa rinnassa, ei tyhjene millään :'( oon koittanut ihan kaikki keinot, ja sattuu vaan. kuumettakin on 38,6...

niin toivon ettei tästä kehkeydy rintatulehdusta :(

vaava on ihana ja rauhallinen, syö ja nukkuu :) onneksi, sillä olo on ihan kaamee...

hiikka ja tytteli 6 vrk

muoks: soitin neuvolaan äsken, ja täti oli sitä mieltä, että on jo tulehdus, kun kerran rinta ei tyhjene millään, ja on nostanut kuumeen. terveyskeskuksessa ei kukaan vastaa ja vastaajaa kertoo vaan tulemaan paikan päälle :(( en mä jaksais :'(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä