Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

Onnea kaikille mahansa ulkoistaneille :D Siffis: mä ottaisin kyllä taas sen vaihtoehdon niinku kaikilla muilla kerroilla et alkaa suoraan synnytyssupistuksilla.Tietäis ainaki millon lähtee....Nyt särkee selkää vaan ku supistaa ja muutenki kivistää vähän väliä.
Santtu: niinku varmaan ehkä joku muukin on voinut todeta et ethän sä ole edes yliajalla vielä...Valitettavasti :( Ei sulla kuitenkaan ole kuin se vajaa pari viikkoa jäljellä :hug:

NeliApina ja p-p 38+6
 
Neuvola taas takana, ei juuri uutisia. Tämän terkan mielestä vauva ei olekkaan kiinnittynyt eikä vielä edes laskeutunut, että sillai.
Nappula on tänään ollu hurjan aktiivinen kenties johtuen tästä mamman flunssasta =) Hän ehkä aatteli pitää mulle seuraa ku en saa levättyäkään.
Terkkari tosin sanoi että vauvan kova liikunta saattaa startata supistelut ja synnytyksen joten kannustan hänen liikuntaharrastustaan ihan täysillä. :p
Seuraava neuvola-aika tulikin vasta toukokuulle ja siellä sitten annetaan yliaikakontrolliin aika jos sinne asti päästään, toivottavasti ei kuitenkaan.
Tällästä tänään ja huomenna tod.näk ihan samaa, huoh!

Netsuli ja Papunen 39+6
 
Huh, mikä yö takana :O vissiin alamahaa kipristelly koko yön ja nytten tunne on ihan kummallinen ! Meille neuvolassa viime kerralla sanottiin tosta kun vauva ruvennut liikkuu reippaasti enempi kun koko raskausaikana aikasemmin, että se varmaan ettii nytten asentoa jossa tulee sitten pois :) vaikka siis kaveri ihan oikein päin onkin ja pää aikalailla oikeeta kohtaa ja asento sama koko aika, mutta vilskettä tuntuu olevan entistäkin enemmän :) Yritin saada itteny tekeemään tänään suursiivousta mutta eihän siitä mitään tullut noiden viime yön unien takia :D onneks on muutettu vasta niin ei se kevät siivous niin välttämätön olekkaan :) että tällästä.

Masuilija ja Nöppönen 39+1 :heart:
 
Moikka moi vaan pitkästä aikaa. Ihan on jäänyt kirjottelu, vaikka niin piti aktivoitua. Lukemassa olen kyllä käynyt päivittäin.

Ensiksikin ja vain ihan vähän kateellisena hirmusesti onnea kaikille jotka ovat vauvansa jo saaneet nuuskuteltaviksi :):flower::heart:

Ja paljon voimia ja jaksamista niille joilla kremppaa ja kipuja on. Onneksi jokatapauksessa päivät hupenevat koko ajan.

ON: Kävin tänään yliaikaiskontrolissa tyksissä ja voi niitä työntekijöitä. Jatkuva poran ääni taustalla :( Mutta siis asiaan. Oma tilanne sillai surkea, ettei edistystä yhä edelleenkään alapäässä. Sen oikeastaan tiesinkin, sillä vaivoittahan taas tähän päivään asti on tultu ja tod.näköisesti mennään vielä seuraavat pari päivää, kunnes käynnistetään lauantaina. Ei supistuksia ei vihlontoja ei niin mitään. Toivoin että olisivat jo tänään käynnistäneet, mutta ei. Lauantaina täytyy olla tyksissä klo 08.00. Toivon tämän käynnistyksen sujuvan paremmin kuin esikoisesta joka päättyi 16tunnin synnytyksen jälkeen sektioon. Ja sektiota en missään tapauksessa halua, ei ole aikaa toipua siitä.. kesäkin tulossa ja kaikki. Tyttölupaus pitää edelleen, eli ei ollut palleja kasvatellut pikkuinen. saamme siis pikku-ukolle kaveriksi pienen prinsessan. Ja toivottavasti jo siis lauantaina :)

Nyt herättelemään esikko päikkäreiltä, että päästään puistoilemaan. Ihanan lämmin ilma.

mööpeli & maha-asukki 41+4
 
Täällä kans kotiuduttu viimeiseltä neuvola reissulta. Siellä ei mitään ihmeellistä, tosin sf-mitta tällä hetkellä hurjat 41 cm. Voi olon pinkeyttä ja raskautta täällä. Täällä jatketaan samoilla vaivoilla ku viimeset pariviikkoa, eli ei mitään uutta taivaan alla. Maanantaina klo:8.30 pitäisi olla synnyttäjien vastaanotolla käynnistely hommiin menossa. Sitä päivää siis täällä pääsiäinen ootellaan.:) Nyt tartteis jatkaa siivoilua ja valmistelua siihen että perheen isin on helppo olla esikon kanssa kotosalla sillä välin kun minä makaan laitoksella. Siispä palaan asiaan paremmin myöhemmin.

liinukka83 ja Onni 40+2
 
Pakko ihmetellä tänne.. :D
Siffis puhu elopainon häviämisestä. Mulla sitä ei tosiaan oo tapahtunu!! Vauva paino syntyessään 4070g ja istukkakin 700g ---> puntari näyttää 3,8 kg vähemmän kuin perjantaiaamuna, jolloin lähin synnärille! :LOL:
Vissiin pitää jonkuajan päästä ruveta jotain näille kiloille tekemään, ku se 16kg kuitenki tuli yhteensä.

Mää olisin mielellään ottanut sen vaihtoehon, että pikkuhiljaa olis supistukset voimistuneet. Se oli melkosta olla yli 5h säännöllisten ja järkyttävien supistusten kans kun salit oli kaikki täynnä :/.

Täällä tyttö ei edelleen mihinkään oo muuttunu, mahaa sillä vääntää ja sillon kitisee jos ei "saa" olla mahalleen. Nälkää vain itkee kunnolla. Saattaa yli tunninki olla vaan ihan rauhassa paikoillaan ja katella jottai.
Huomaa kyllä että oli 2vk yli lasketun mahassa. On jotenki niin terävä katse ja seurailee ihan hirveästi kaikkea.
Edelleen mieletön heilumaan kuten mahassakin. Luulin, että sieltä tulis siks itkunen vauveli, mutta ei se energisyys näköjään sitä tarkottanu :).

Vauvojen tuoksuja osalle ja osalle tsemppejä viimeisiin päiviin mahan kanssa:heart:

Valjakka ja "Alisa" 5vrk
 
Today is THE DAY, eli LA tänään =)
Ei niin että siitä mitään iloa on, ei tule tämä kaveri ulos millään määrällä ässiä, rukoilua tai kiristämistä. No olkoot, enää max 2 viikkoa ja 2 päivää ni sit hänet otetaan ulos jos ei ite tajuu tulla. Taitaa tulla isäänsä ku on niin itepäinen :D

Mulla flunssa ei sit nostattanu sitä kuumetta mutta yskän toi tullessaan ja nenä on ihan tukkeessa. Astmalääkettäkin menee taas, hyvin pärjäsin lähes koko raskauden puolella annostuksella.

Naureskeltiin isännän kanssa että mikä mummotauti meihin on iskeny ku oltiin molemmat seittämältä hereillä ja ihan virkeenä. Normiaamuina hänellä varsinki tuo heääminen tuottaa suurta tuskaa. Sain ukon vielä nukutettua mutta ite siitä asti yrittäny keksiä tekemistä. Ei oo helppoo ku ei jaksa enää mihinkään pitemmälle lähteä.

No tällästä tänään. Rauhaisaa pääsiäistä kaikille pikku peikoille ja heidän mammoille ja mahakkaille pitkää pinnaa ja jaksamista =)

Netsuli ja Papunen 40 tasan
 
Onnittelut tässä välissä kaikille vauvaantuneille :heart:

Minäkin olen päässyt jo tositoimiin!
Meille syntyi 17.4. tyttövauva (rv 40+0, 50cm, 3265g):heart:
Viime viikon lopulla supistukset melkein lakkasi kokonaan ja viikonloppuna touhusin kaikenlaista, shoppailua ja kävelylenkkejä. No sunnuntai iltapäivälllä alkoi sitten supistelemaan. Pari tuntia oli epäsäännöllisiä ja vielä mietin, et jatkuuko ne vai pysähtyvätkö, kunnes iltaseiskan jälkeen meni lapsivedet. Sitten se olikin menoa! Supistelut muuttui samantien säännölliseksi(5min) ja todella kipeiksi. Sairaalassa oltiin n. klo 20.30 ja tyttö syntyi klo 23. Piti lopulta kiirettä, niin ehti syntyä vielä laskettuna päivänä! Synnytysajaksi tuli 3,45h.

Menin valmisteluhuoneesta samantien synnytyssaliin ja ilokaasulle. Se auttoikin n. tunnin verran, mut sit piti saada epiduraali. Ehdin sen juuri saada, kun olinkin jo yhtäkkiä 10cm auki. Onneksi, sillä samalla hetkellä vauvan sydänäänet laski n. 50:een ja kätilö hälytti apuvoimia. Tästä parin minuutin päästä tyttö oli vedetty imukupilla maailmaan, äiti ponnisti kylmiltään sen minkä pystyi ja alhaalla kunnon viilto välilihassa. Vauva piti saada vaan niin nopeasti ulos kuin mahdollista ja onneksi onnistui imukupilla. Leikkaussaliin oli annettu hälytys hätäsektiosta, jos imukupilla ei olisi onnistunut nopeasti. Vauva onneksi selvisi hyvin tuosta ja sai pisteet 5/9 eli virkosi nopeasti tuosta. Vaikka loppu olikin raju, niin silti itselleni jäi positiivinen ja hyvä mieli koko hommasta. Sanoinkin kätilölle salissa että kyllä voisin tulla koska vaan uudestaan=) Sydänäänten laskun syyksi epäilivät poikkeuksellisen lyhyttä napanuoraa (40cm). Eli siitä loppui mitta kesken ja hapen saanti heikkeni.

Keskiviikkona ollaan kotiuduttu ja hyvin ollaan pärjätty tytön kanssa. Imetys on lähtenyt kivasti käyntiin ja nyt vaan opetellaan tuntemaan toisiamme:heart: Oma vointikin on muuten hyvä, mut kipulääkettä joudun leikkaushaavaan syömään ja kävely ja istuminen on hankalaa.

Tsemppejä vielä lopuille odottaville!

Nippiäinen + tyttö 5vrk
 
onnitteluja vauvaantuneille =)

itsehän näen itseni siellä käynnistyksessä kahden viikon päästä torstaina. yliaikaiskontrolli ois 41+5, mut en jaksa uskoa et siel viel käynnistettäis. taas ois lapset mummolassa pääsiäisen, voisin vaikka synnyttää, mut.... (pessimisti ei pety) :D valivali HUOKAUS!!

yöt nukun edelleen hyvin, ei närästä, ei paina mihinkään, ei satu potkut, ei mitään vaivoja tällä hetkellä. tai no joo, ihan vaan vähän alkaa rasittaa. haluis jo jakaantua...

mukavata pääsiäistä kaikille =)=)

hiikka ja tytteli 40+2
 
Nippiäinen: Onnea tytöstä!

Tääläki odotellaan vielä...ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan...
Tänään ois suunnitteilla jonkinlainen pyörälenkki. Eilen käytiin vähän testaamassa että vieläkö pyörällä ajaminen sujuu (ei oo tullu talvella juurikaan poljettua), ja hyvinhän se sujui, aivan vaivattomasti. Ajelin sit ihan tahalleen kaikista kuopista et sais vähän tärinää, mut ei vaikutusta. :D

Oon vähän koittanu keskittyä siihe, että en stressais painoarviosta ja siitä että syntyis jo. Kummasti vaan silti on mielessä että josko tänään... :) Mä olisin niin valmis synnyttämään, mut jos lapsi ei vielä oo ni eipä sille mitään voi. Huomena laskettu aika! :)

Orion & rakas pikkunen 39+6
 
nippiäinen onnea tytön syntymän johdosta :flower:
valjakka täällä kans pimu on hirmu terhakka. Kattelee silmät kirkkaana ympärilleen ja nostaa päätä hanakasti kun tuossa olalla ja vatsan päällä paljon pidän. Masua kipristelee välillä, mutta onneksi harvakseltaan. Tosi nopeasti kyllä vauva muuttuu ja kasvaa. Ei sitä muistanutkaan.
 
paljon onnea zella ja nippiäinen vauvoista! :flower:

Täällä vielä yhtenä pakettina myös, mutta yritän nytt olla liikaa stressaamatta asiaa, eipähän oo tähän asti auttanu mitään.. tulee sitt ku tulee. Helpottaa myös että keskiviikkona (27.4) on seuraava poli aika heti aamusta ja mahdollinen käynnistys jos ei ennen sitä mitään tapahdu. Eilen olltiin neuvolassa ja siellä kaikki hyvin , painoa tullu hiukan liikaa viime viikoilla (noin 600g) mutta ei kuitenkaan pahasti.
Mieltä myös piristää kuin ulkona on ihana aurinkoinen ilma :)
Eli jatketaan odottelua ja oikeen hyvää pääsiäistä kaikille! :heart:

mamsen+"pikkuinen" 39+3
 
Meille syntyi pääsiäisnoita 22.4.2011 00.05 mitoin 4010gr ja 51cm. Tytöllä on valtaisa pehko tummaa tukkaa ja hän on ihana! Synnytys oli helppo ja ihana kokemus! Suosittelen vyöhyketerapiaa lämpimästi käynnistystä pelkääville! Kertomusta myöhemmin.
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! =) On hieman kelkasta pudonnut olo jo. ;)

Täällä ei siis vaan tapahdu, joten käynnistykseen olen jo siirtänyt ajatukseni. Nyt siirryn nauttimaan vielä tästä kauniista säästä! :cool:

Oikein hyviä vointeja ja hyvää pääsiästä mammat!
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! =) On hieman kelkasta pudonnut olo jo. ;)

Täällä ei siis vaan tapahdu, joten käynnistykseen olen jo siirtänyt ajatukseni. Nyt siirryn nauttimaan vielä tästä kauniista säästä! :cool:

Oikein hyviä vointeja ja hyvää pääsiästä mammat!
Minäkin odottelen suosiolla sitä keskiviikon käynnistystä :D

Hyvvee pääsiäistä! On niin ihana ilmakin että passaa nautiskella....
 
Hurjasti onnea Siffis, nippiäinen, zella83, ja Maaemo tytöistä sekä Huhtimasu pojasta! :flower:

Omasta synnytyksestä on aikaa reilut pari viikkoja ja mitenkä tämä aika voi mennä niin nopeasti, että tuntuu kuin siitä olisi jo ikuisuus... :O (vähän jo haikeana... :ashamed: .. )

Adrianna ja kirpputyttö 2vk 2vrk :heart:
 
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja viiva Näytä viesti
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! On hieman kelkasta pudonnut olo jo.

Täällä ei siis vaan tapahdu, joten käynnistykseen olen jo siirtänyt ajatukseni. Nyt siirryn nauttimaan vielä tästä kauniista säästä!

Oikein hyviä vointeja ja hyvää pääsiästä mammat!

Minäkin odottelen suosiolla sitä keskiviikon käynnistystä :D

Hyvvee pääsiäistä! On niin ihana ilmakin että passaa nautiskella....
ja sama juttu täällä! :D käynnistystä odotellessa, ilmoista nauttiessa =)

hiikka ja natiainen 40+3
 
Tervehdys!
Täällä normaalia arkea. Meillä on maitoa ikkunassa (by esikoinen, joka heitti tölkkiä paperiroskikseen) ja kakkaa seinässä (by kuopus the vaippapaviaani).
Kaikki menee hyvin ilmeisesti. Eilen oli illalla tiheämmän tankkaamisen aika. Vaippoja kuluu tolkuttomasti, mutta ainakaan pieni ei ole enää niin keltainen.

Imetysdementia on näköjään tarttuva tauti, mies tossa etsiskeli kännykkäänsä, joka löyty sen omasta takataskusta. :)

Chilipapu ja vaippapaviaani 1vk
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin pääsen minäkin vauvauutisia ilmoittamaan!!!:wave:

Meille syntyi perjantaina 22.4 klo:11.36 poika rv 40+3 joka painoi 3500g ja oli 50 cm pitkä:heart:

Kaikki tapahtui todella nopeasti ja draamaa oli mukana myös. Eli perjantai aamuna 22 päivä heräsin klo 8 ja menin vessaan, pönttöön tipahti ison nyrkin kokonen verihyytymä ja mä aloin vuotamaan verta. Hätäännyin tietenkin moisesta ja soitin heti synnärille josta sanottiin että tilaat ambulanssin ja tulet sillä. Meiltähän on siis matkaa synnärille reilut 70 kilometriä. No mies soitti ambulanssin jota sitten jouduttiin odottamaan noin 20 minsaa. Kerkesin siinä ajassa käydä kaikki kauhuskenaariot mielessäni läpi. Lanssilla sitten lähettiin matkaan ja oltiin synnärillä joskus 9.30. Siinä sitten alko samalla supistukset ja otettiin vauvasta käyrää ja helpotus oli suuri kun vauva oli onneksi kunnossa. Siitä sirryttiinki vauhilla sitten ultraan tutkimaan löytyykö runsaalle vuodolle syytä, ja ei löytynyt. Lääkäri totesi että suoraan synnytyssaliin ja hän tulee kohta puhkaisemaan kalvot jotta synnytys vauhdittuu, sillä tämä ei saa nyt kestää kovin kauan. Olin siis 5 cm auki saliin mennessä ja supparit alko olla aika kipeitä. Lääkäri tuli ja puihkasi kalvot ja laitto vauvan päähän pinnin millä tarkkailtiin sydänääniä tarkemmin ja tilatiin spinaali. Noh se spinaali jäi haaveeksi nimittäin samantien alko ihan kamalat supistukset, huusin oikeesti aika isoonki ääneen että missä se mun vitun spinaali oikeen viipyy. Kätilö teki juuri sisätutkimusta kun anestesia lääkäri seiso ovella ja hoitja tuumasi että sua ei tarvita enää äiti alkaa ponnistamaan. Ilman minkäänlaista kipulääkitystä sitten piti alkaa ponnistamaan ja sanon että olihan muuten tuskaa... No sitten kaiken lisäksi vauvan sydänäänet laski ja lääkäri jo valmisteli imukuppia, mutta päätin että sehän tulee ilman ja niinhän se onneksi tuliki sitte. Napanuora oli kaulanympärillä. Siihen loppu kipu ja tuska, mutta oon onnelinen että mun ei tarvi enää kokea samaa!! Koko synnytyksen kesto 2 tuntia josta ponnistusvaihe 7 minuuttia. Eli nopeaa toimintaa. Ilman tikkejäkään en selvinny, mutta huomattavassti vähemmällä ku esikoisesta. Ainoastaan väliliha tällakertaa repesi. Tuosta kivusta vielä, se oli jotain ihan kamalaa. Kätilötkin tuumasi etteivät ole vuosiin nähneet näin rajua synnytystä!! Onneksi oli mahtavat kätilöt ja oma mies tukena, onneksi oma mies kerkes mukaan, meinas myöhästyä koko hommasta.

Huomenna päästään pojan kanssa kotia. Tosin tiistaina pitää tulla lääkärin tarkastukseen pikkusen kanssa.

Kivusta ja jännityksestä huolimatta maailman onnellisin liinukka83 ja Onni 1 vrk :heart:
 
Onnittelut taas käärönsä saaneille :flower:
liinukka sinullapa meni jännäksi tositoimet, mutta onneksi kaikki meni hyvin kuitenkin =)

Tänne ei sitten mitään uutta :headwall: Laskettu aika siis vasta ylihuomenna ja mahdollinen käynnistys, mutta eiköhän ne lähetä kotiin takaisin. Vielä viikko sitten en odottanut vauvan syntyvän laskettuun aikaan mennessä, mutta sen tiistaisen lääkärin jälkeen olen odottanut kyllä kovasti. Joillakin täällä on menossa jo viikot 41+ joten ihan turhaa narinaa minulta :ashamed:

Taisi muutkin valitella tätä ajan matelemista. Ei vaan ole juurikaan mitään tekemistä. Roikun suunnilleen koko päivän koneella ja välillä yritän katsoa jotain töllöstä. Ihan pelkkä kaupassa käyntikin katkaisee ihanasti tylsän päivän. Tänään menen ilmeisesti hoitamaan useammaksi tunniksi siskon lapsia joten siinäkin mukavasti ajan vietettä. Tai ainakin saa istuskella mualla kuin kotona =)

Tsemppiä kaikille viimeisiin päiviin ja viikkoihin :)

syyslaulu ja örvelö 39+5
 
Paljon onnea myös liinukalle!!!! :):flower:

syyslaulu: Mulla on jo pian rv42 täynnä, mutta olen täällä jo kai narissut muutaman viikon. Eli valita aivan rauhassa vain. Mä ainakin ymmärrän paremmin, kuin hyvin. Pian tämä on mun osalta varmasti ohi, mutta kyllä on ollut PIIITKÄ loppuodotus. Tiedän hyvin tuon tylsyyden tunteen, mutta koitahan siekin vielä jaksella. =)

Pienen pieni toivehippunen täällä vielä leijuu, että tää alkaisi ihan spontaanisti. Pitäkäähän peukkuja! ;)
 

Yhteistyössä