Tänään oli se masentavin neuvolareissu. Siis se, jota ei pitänyt enää tulla, koska yliajalla eletään... Kehossa oli tapahtunut omituisia asioita.
Painoni, joka ei ole juurikaan koko raskauden aikana noussut, lopetti sen vähäisenkin nousun jo joitakin viikkoja sitten ja pysyi napakasti samassa lukemassa useamman viikon. Kunnes viime viikolla painoa oli tullut viikossa kokonainen kilo! Mutta sitten tällä viikolla paino olikin laskenut. Outoa. Mittausivirheestä ei voi olla kyse, koska kaikki on punnittu samalla (digitaalisella) vaa'alla. Lisäksi mulla on ollut joka kerta suunnilleen samat vaatteet (koska en mahdu tällä hetkellä kuin 1 farkkuihin ja 2 paitaan).
Mutta sitten taas SF-mitta, joka sekin on pysytellyt jo useamman viikon paikoillaan, olikin tällä viikolla kasvanut sentin. What?! Okei, se voinee olla mittausvirhe, joskin mittaajana on koko ajan toiminut sama täti. Kummaa.
Lisäksi poikanen oli kääntänyt kylkeä! Mikä on outoa, kun tyyppi on ollut viikolta 26 lähtien koko ajan oikealla puolella ja pää alaspäin. Nyt olikin vasemmalla ja pää alaspäin. Ja hän on tehnyt tämän kaiken mun huomaamattani. Kuinka se on edes mahdollista???!!??!?!?
Mä en tajua. Tosi outoa.
Selvisi myös, että ajan yliaikakontrolliin saan aikaisintaan ensi viikon perjantaiksi eli vapuksi. Toinen mahdollisuus on vapun jälkeinen maanantai. Ja silloin synnytys ehkä voidaan käynnistää, mutta minun tapauksessani tuskin niin tehdään. Poikanen on niin pieni ja minun vointini niin hyvä, että tähän tuskin on syytä. Eli, lapsi jonka uhottiin syntyvän maaliskuussa, tuleekin mahdollisesti vasta toukokuussa. ARGH! Joko saa kiroilla? Tieto ei enää edes masentanut tai itkettänyt. Teki vaan mieli potkia seiniä ja huutaa kaikki tuntemani kirosanat putkeen.
Ja minä kun luulin, että vappuna me päästään kavereiden luokse brunssille lakit päässä ja vauva sylissä. Sen mielikuvan voimin olen koko paskan raskauden jaksanutkin. Ja nyt se mielikuva on käytännössä riistetty multa! (Ellei lapsi synny tänään tai viimeistään huomenna, tuo mielikuva ei tule toteutumaan.)
Valivalivali. Sori valitus.
Santtu ja katkarapupoika 40+2
P.S. Onko kellään valmiina kotona rintakumeja? Kannattaako ne ostaa valmiiksi jo odottamaan kotiin? (Jos kotiutuukin pyhäpäivinä.) Eivät kai ole kalliita? Mutta tuleeko niille käyttöä? Vai voisiko sellaisia saada sairaalasta?