Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

masuilija ja Hiikka :hug: onpa kurja tilanne teillä. Koskaan ei ole minulla ollut noita tulehduksia ja uskon et on ihan hirveitä.

Milas tuosta vauvan tärinästä ja vapinasta sanoi lääkäri myös sen verran, että voi olla myös keskushermoston kypsymättömyyttä vaikka on ihan täysiaikainen vauva. Eikä se todella ennusta mistään muusta kypsymättömyydestä tms. Syitä voi siis olla monia, mutta ei mitään vaarallista vauvalle aiheuta. Näytti vaan niin hurjalta ku pieni vapisee :( Meillä on jo mennyt tärinät onneksi ohi.

Minä soittelin sinne imetyspoliklinikalle joka toimii täällä keskiviikkoisin ja tietysti minun tuurillani sitä ei ole tänä keskiviikkona :kieh: Sain ajan ensi viikolle, mutta jos ei nyt ala sujumaan ni tiedän et on sitten liian myöhäistä. Jos vauva saa monta päivää tai vaikka viikon pelkkää pulloa ni mites sitä enää rinnalle voi opettaa? Eilen illalla ja tänään olen yrittänyt taas imettää ja kivun kestän jotenkuten nyt rintakumin avulla. Poika ilmeisesti tottui tuossa reilussa vuorokaudessa pulloon sen verran, että eipä enää oikein kelpaa tissi. Ei jaksa kuin imaista pari kertaa ja suuttuu kun ei tule heti niinkuin pullosta. Olen lypsänyt tippoja rinnan päähän ja tiputellut pullosta ensin maitoa suuhun jotta alkaisi kunnolla imemään, mutta ei. Vaihtelen myös rinnalta toiselle jos vaikka saisi maidon herumisen lisääntymään mut eipä toimi sekään. Nimittäin koska touhu sattuu edelleen aika paljon ni luultavasti sen takia maitoa ei juurikaan heru siitä rinnasta mistä yritän imettää vaan sitä valuu koko ajan toisesta rinnasta ja kun vaihdan ni sama juttu. Terveydenhoitaja siis tänään kertoi, että luultavasti tuollaisesta on nyt kysymys. Eipä siis auta muu kuin pullotella, huokaus. Olisin niin kaivannut sitä imetyspolia nyt keskiviikkona, mut eipäs sillekään mitään mahda. Kätilö siellä puhelimessa oli kauhean pahoillaan.

Hommasin tuollaisia nukin tuttipulloja joissa on sellainen tuttipää, että ehkäisee koliikkia ja tukee rintaruokintaa kun on muotoiltu sillä tavalla. No eipä ole toiminut. Tai suurin ongelma on se, että maitoa tulee vain niin helposti pullosta joten ei kai ihme jos rinta ei kelpaa muutaman pisaran tarjonnalla :headwall: Olen nyt tehnyt sellaisen päätöksen, että yritän oman kipukynnyksen mukaan tuota imetystä nyt päivittäin ja muuten saa rintamaitoa ja korviketta. Korviketta olen joutunut lisäämään siitä syystä, että yritän saada rinnan mahdollisimman suihkuavaksi kun poika imee, jotta sieltä tulisi maitoa helpommin. Otteen hän saa kuitenkin rintakumista napakasti joten täysi rinta ei niin haittaa. Sitten maidonkerääjistä kertyy ihan mukavia määriä maitoa vielä pienelle ja tietysti pumppaan mutta en enää niin orjallisesti. Tässä kohtaa tällainen suunnitelma. Huomenna ehkä jo toinen...

Olen muuten ihan ihan täysin varma, että minun nännini ovat liian suuret tuolle pojalle jolla aika pieni suu. Rintakumin sisälläkin nänni menee ihan lyttyyn kun on niin suuri :O Se voisi osittain selittää huonon imuotteen ainakin.

Nyt kuuluu kutsuhuuto sängystä...

syyslaulu ja ukkeli 6vrk
 
Syyslaulu kokeile soittaa imetystukipuhelimeen. Numero löytyy imetystukilista.net -sivuilta. Niillä on näköjään myös muuta tukitoimintaa niin kannattaa kysyä.

Niin ja tuhansittain onnea kaikille vauvat saaneille!

Pitäisköhän väsätä se pino sinne vauvapuolelle. Mä voin tehdä myöhemmin tänään tai huomenna jos kukaan muu ei kerkiä eka tai ilmottaudu vapaaehtoiseksi. Vois tehdä niin että mukaan haluavat ja päivityspyynnöt ym. laitettais yksärillä kun muuten mä meen sekaisin. Eli ilmoittautukaa kaikki mukaan haluavat. Ei varmaan kannata suoraan kopsata mitään listaa täältä kun kaikki ei kuitenkaan halua mukaan.
 
Ilmoitanpa minäkin vihdoin: Meille syntyi käynnistettynä (tabuilla) 26.4 tyttö, 4870g, 57cm ja py 35,5! :) Olemme kumpikin loistokunnossa, vaikka synnytys oli (ilman kivunlievitystä) hirveä, mutta onneksi melko nopea. Tästä lisää myöhemmin.
Enää ei ole tekemisen puutetta! :D
 
Meille syntyi 27.4 (rv 39+3)ihana poika vauveli! :heart: Mittoja hänellä oli 3740g,51cm ja py 35,5cm.Synnytystä aloitettiin käynnistellä (26pv) tiistaina kolmella puolikkaalla tabulla ja lähtikin sitten yöllä kolmen aikaan rullaamaan.Olin neljältä salissa ja 4.30 oli epiduraali laitettu.Joudutettiin paikkojen avautumista tipalla ja kalvojen puhkaisulla.Vielä ennen ponnistamista laitettiin kohdunkaulanpuudutteet.Kovasti joutuivat pientä päästä avittamaan ulostulo vaiheessa.Poika syntyi 11.11.Vauva sai synnytyksessä solisluumurtuman.Synnytys kesti 8h20min ja vaikka kipeää tietysti tekikin,siitä jäi ihan hyvä mieli ja ei kammoa.:)

Osastolle pääsin noin yhden aikaan takaisin ja olo oli tosi heikko jota ihmettelin.Vuosin aika kovasti omasta mielestäni ja tunsin kipua ja painetta yhä kohdussa.Sanoin tästä asiasta hoitajille ,mutta kaiken kuitattiin olevan normaalia ja että jälkisupistukset olisivat vaan aiheuttaneet kivun.:'( Onneksi äitini,joka oli synnytyksessä mukana,huomasi että sairaalapeti alkoi "tulvia" verestä ja sitten alkoi tapahtua.Mikään ei ollutkaan "normaalia".Minut kiidätettiin saliin takaisin ja kohtu tyhjennettiin imukaavinnalla.Verihyytymää ja verta tuli 2kilon edestä,mutta tilanne rauhottui heti kun nämä karmeat kokemukset saatiin tehtyä.Kokemus oli pelottava ja todella kivulias.Makasin seurannassa 6 tuntia tämän jälkeen.Mummo sai hoitaa poikaa koko tämän ajan.

Onneksi kaikki on nyt hyvin.On tietysti heikko olo,kun hemppari laski 90.neen,mutta on ihanaa olla kotona ja nauttia tuosta suloisesta pienestä ihmeestä.Voi,kuinka rakas pienestä tuleekin heti! :heart::heart:

Ja onnea kaikille muillekkin vauvan saaneille!!!:flower:

Maikki ja poika 1vko :heart:
 
Onnitteluja vauvan saaneille! :)

Maikki: Mulla kans hemppa putos reilusti (muistaakseni oli 83, verta menetin 700ml), olo oli tosiaan heikko. Ei oo ikinä aiemmin ollu nii heikko olo. Mut nopeasti se kohentu siitä. :) Koitin petistä nousta salissa että oisin kuvannu ku mies pesi vauvaa, mut enhän mä päässy paria askelta pitemmälle ku rupes heikottaan ja tuli oksettava olo.
 
Heips!

Onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:

Voimia teille imetyksen kanssa kamppaileville! :hug:
En kykenisi minäkään imettämään, jos en laittaisi Lansinohia joka ikisen imetyksen/pesun jälkeen. Auts, miten on täälläkin tissit ruvella... Toivottavasti helpottuu ajan mittaan.

Onko täällä muuten joku, jolla vauva nukkuu yöt vieressä? Mä en uskalla ottaa viekkuun, kuin vasta aamusyötön jälkeen, kun nukun jotenkin ohuemmin jo. Eipä pikkuisen sänky ole kuin metrin päässä omastani, mutta olisi niin mukavaa ottaa kainaloon.
 
Tuu Viiva tuonne vauvautuneiden pinoon kun kerran vauvakin jo on =)

Ja kokeile vaan uskaltaa ottaa se vauva viekkuun. Jos nukut vaikka pää sen vieressä niin et sä kääntyessäs sitä päälläsi jyrää. Mä kyllä imetänkin unissani. Ei vaan saa nauttia yhtään alkoholia tai väsyttäviä lääkkeitä, niin terve äiti ei niin sikeästi pysty nukkumaan...

Niin linkki siihen pinoon tossa pari viestiä sitten. Lisäänkö sut listaan?
 

Yhteistyössä