Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

Voi Aspen :hug: tässä pinossa on kyllä paljon näitä ikäviä juttuja mut kovin yleistähän se on muutenkin alkuraskaudessa. Miesten ois varmaan pitäny tuuletella kulkusiaan kuumilla keleillä paremmin. Varmaan siittiöt on kiehunu siellä pusseissa ja niist on tullu epämuodostuneita :vampire:

NeliApina ja projekti 8+3 jee,huomenna eka neuvola.
 
Aspen:hug: Kylläpäs tänne nyt on sadellu huonoja uutisia...: /

Tosta muiden reaktiosta raskauteen. Me ollaan kerrottu vanhemmille ja muutamalle läheiselle ystävälle. Ja kaikki on ollut tosi innoissaan ja aidosti onnellisia!! Tämä meijän pikkukakkonen on molempien vanhemmille toinen lapsenlapsi. Ja se että sain kesällä sen keskenmenon on varmaan vaan kasvattanu molempien vanhempien onnea tästä uudesta uudotuksesta. Mä oon sitä mieltä että jos ihmiset ei osaa iloita toisen onnesta niin voisivat siinä tapauksessa pitää turpansa kiinni ja olla antamatta mitään "vinkkejä" kuten tiedättekö mitä on ehkäisy!!!! Isot perheet on minusta ihana asia ja on jokaisen oma päätös montako lasta haluaa omaan pesueeseensa. Mä oon niin ärhäkkä luonne että jos mulle joku vinoilis vauvan saannista niin antasin tulla täydeltä tuutilta tekstiä!!!:stick:

Omaa napaa: Käväsin aamulla neuvolassa kun mulla on toi maha kipuillut ja neuvolantäti sano että kuunnellaan sydänäänet että varmistetaan että kaikki on hyvin. Noh hän etsi niitä varmaan 10 minuuttia ja sitten sanoi että jos hän ei niitä löydä niin laitan sinut ultraan ihan sen takia että sinä et muuten saa mielenrauhaa onko mahassa kaikki hyvin. Viitaten siis mun edelliseen keskenmenoon. Mutta sieltähän ne äänet saatiin sitten 2 kertaa kuuluviin. ja voi onnen tunnetta ihmisessä!!!:heart: Mulla oli esikoisen odotuksessa taaksepäin kallistunut kohtu ja sehän vaimentaa sydänäänien kuuntelemista varsinkin näin alussa ja neuvolan täti epäilikin että sama homma olis nyttenkin. Mutta mä oon niin onnellinen että meillä on noin ihana neuvolantäti, ihan paras!!=) Non niistä mahakivuista sanoi että ovat varmaan ihan normaalia kohdun kasvukipua, mutta keskiviikon verinäytteen otossa otetaan lisäksi myös tulehusarvot. Ja sanoi vielä että jos kipuilu jatkuu kovana niin soita heti ja hän varaa ajan lääkärille ja ultraan.

Semmosta stooria tänään... :D

liinukka83 ja nimetön 10+0 POKS:heart:
 
Hei taas pitkän ajan jälkeen. Valitettavasti minullakin on vain huonoja uutisia kerrottavana. Ensimmäisen ultran jälkeen kaikki jatkui normaalina, mutta nyt valitettavasti 11 + viikon ultrassa ei enää sydämen sykettä löytynytkään, ja kokokin oli kuulemma liian pieni tähän viikkoon verrattuna. Lääkäri tahtoo odotella vielä ennen lääkkeiden antoa josko pieni tulisi luonnollista reittiä ulos, koska silloin kuulemma olisi pienemmät kivut. Harmina lisäksi se kun asumme täällä kehitysmaassa missä terveydenhuolto on vähän niin ja näin, joten kaavinnan mahdollisuus hirvittää. Ei voi kuin toivoa parasta ja sitä että pieni elävä yllätys vielä kohdalle sattuisi tulevaisuudessakin, ja että se sillä kertaa jaksaisi matkassa mukana. Elämää tämä vain on. Ihanaa odotusaikaa kaikille!!!
 
Voi onpa tullut surullisia uutisia..... :hug: Vetää omankin mielen matalaksi ja käsi hakeutuu vatsalle... Onkohan täälläkään kaikki hyvin?!? Jotenkin jo näillä viikoilla odottaa kaikilta vain ihania, iloisia uutisia... En kenellekkään olisi ikäviä uutisia suonut....

Valtavan paljon voimia teille!!!! Toivottavasti saatte pienen kuitenkin pikimmiten onnellisesti syliinne, sitä todella toivon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kiss:
 
Kamala että veti mielenmatalaksi nämä ikävät uutiset... :'(

Mulla on lääkäri neuvola huomenna, onneksi.... Saan taas kuulumiset pienen voinnista!!! Eilen illalla silittelin taas nukkumaan mennessä pientä vatsakumpua ja tunsin niin äärettömän syvää kiitollisuutta ja onnea..... <3 Äärettömän ihana tunne ajatella että sielä on vauva!!!! Meidän tuleva pikkuinen perheen lisämme!!! Voi toivottavasti hänellä on kaikki yhä edelleen hyvin!!

lysti 12+1
 
Tuntuu vähä tylyltä :ashamed: ku näitä surullisia uutisia tulee, ni väistämättä tulee mieleen, että se riski että se osuis omalle kohalle, pienenee koko ajan...kun eihän kaikilla kuitenkaan voi keskeytyä.. Kyllä sitä vaan on niin kiitollinen jokaisesta päivästä jonka saa olla raskaana! Sehän ei ole mikään itsestään selvä juttu. :|
 
Paljon haleja ja voimia:hug:kaikille vauvansa menettäneille! Paljon on ollut nyt huonoja uutisia:'(.

Pitkästä aikaa kirjoittelen... Viime viikolla oli eka neovola ja löytyi vauvan syke 163 ja toisen kerran 133:heart:. Ens viikolla meen ultraan tarkisteleen raskausviikot kun on ollu niin epäsäännöllinen kierto...

Meillä siis pojat 99, 01, 03, 06 ja tyttö 08. Koko eroa on myös ollu syntymäpainoissa, 3820, 3830, 4660, 3225, 3220.

En ehdi nyt enempää kirjoittaa. Täytyy lähtee hakeen poikaa kerhosta...

Paljon jaksamista kaikille=)! Toivottavasti huonoja uutisia ei enää tuu!!!

anna79 ja PikkuKuu rv 11+0
 
Aspen ja maapähkinä :hug:
Huomenna poksuu, mutta tämän päivän uutisia hiukan ensin. eli sea bandit tuli postissa ja heti piti kokeilla. Ai autuasta. nehän tehoo. Kymmenessä minuutissa huomasin, että se pahin iltapäivä ällötys oli poissa. Edelleen on sellainen..miten sen sanois..outo olo, mutta se pahin yökötys on ainakin nyt poissa. Jos olisin tän tiennyt niin olisin tilannut nää paljon aikaisemmin. Ens viikon lopulla edessä pitkä junamatka ja lähinnä sinne näitä ajattelin (pendolino tekee matkapahoinvoinnin jo ilman raskauttakin), mutta taitaa tulla käyttöön nyt heti.
Töissä vaikee olla hissuksiin raskaudesta. meinaa aina välillä lipsahtaa jotain puhetta siihen suuntaan ja huomaan silittelevänä masua :p
 
Kotilohikäärmen on niin onnellinen! Ihana neuvolantäti otti mut, vaikka oonkin kipeä, kuuntelemaan ääniä. Ja sieltähän löytyi vahva syke! Muuttuu niin paljon todellisemmaksi tämä tila kun on joku todiste siitä että joku siellä elelee.

Keuhkoputkentulehdus voi hyvin :kieh: ja kakara on kipeä ja hieman ärtyisä. Hullu lääkäri kirjoitti mulle jotakin yskänlääkettä, mistä menee sekaisin, mutta se ei auta yskään. Kuulemma ainoa jota voi raskaana oleville määrätä. Vaikuttava aine oli etyylimorfiini! Ei tota kyllä uskalla ottaa :(

Onko muita joiden sääret alkaa muistuttaa ihmissutta? Muualla karvat kasvaa normaalisti, mutta ällistyksekseni näin sääreni päivänä eräänä suihkussa ja niissä on läntit karvakasvustoa, mikä näyttää ihan jonkun italialaisen äijän käsivarsilta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22080795:
Keuhkoputkentulehdus voi hyvin :kieh: ja kakara on kipeä ja hieman ärtyisä. Hullu lääkäri kirjoitti mulle jotakin yskänlääkettä, mistä menee sekaisin, mutta se ei auta yskään. Kuulemma ainoa jota voi raskaana oleville määrätä. Vaikuttava aine oli etyylimorfiini! Ei tota kyllä uskalla ottaa :(
Aika jännä, koska mulle lääkäri just sano et ei saa ottaa mitään yskänlääkettä... Mäkin yskin edelleen keuhkoja pihalle, vaikka antibiootti ollu jo lauantaista asti käytössä :(

Aamulla np-ultra ja jännitys kasvaa. Mä tässä kerinny jo aatella et onkohan tuolla mahassa mitään elävää enää, kun tuntunu kaikki oireet katoavan. Paitsi tänään on ollu ihan hirveä olo. Oksettanu ja päätä särkeny. Tosin voihan se olla että ne oireet menee sekaisin tän flunssan kanssa ja väsymys on ihan normaalia jos yli puoli yötä yskii...
No aamullahan se selviää. Aika on 9.30. Toivottavasti ei paljoa heitä, kun mun pitää olla 12 kotona kun tytöt pääsee koulusta...

Donnanen rv 12+1
 
Donnanen, ei totakaan mielellään sais ottaa, ainakaan ekalla kolmanneksella, mutta sen ei ole havaittu aiheuttavan mitään ongelmiakaan. Lääkäri oli sitä mieltä et mun tarttis nukkua, mutta ei toi yskäänkään auta ainakaan minimiannoksena. Morkkis ja pahoinvointi siit vaan tulee kun vasta rv10+3 on menossa. Terkkarin neuvo oli puhaltaa letkulla ilmaa pulloon missä on vettä. Se auttaa paremmin. Ja suolasaunaa suositteli.
 
No, nyt ehtii kirjoittamaan vähän pitemmin, kun pienimmät on jo nukkumassa;).

Kertomisesta, meillä oli pari viikkoo sitten pojan synttärit, jossa kokoontui suku ja ystävät. Päätettiin kertoa siellä kaikille joille ei vielä oltu kerrottu... Muuten oli ihan kivoja reaktioita, mutta appiukolta tuli taas mautonta palautetta...

Mun omat vanhemmat on ollu tosi kannustavia, kun tuntevat minut ja tietävät, että iso perhe on ollu mulla pikku tytöstä asti haaveena. Sanoivat mulle, että ovat onnellisia kun me ollaan onnellisia:heart:.

Meillä ei kans kolmannen jälkeen oo tullu kauheesti onnitteluita ja joiltakin kavereilta on tullu vitsejä ehkäsystä, uskonnosta ja jalkapallo joukkueesta:ashamed:. Taasko teillä on pulla uunissa:stick:.

Tää on meidän viimeinen vauva ja aion nauttia täysin siemauksin muiden mielipiteistä huolimatta:D! Odotus ja varsinkin vauvan syntymä on on niin ihanaa aikaa!

Oon tässä muuten miettiny, kun mun raskaus oireet on ollu paljon pahemmat kun edellisissä ja oon nyt jo joutunu ottamaan äitiysvaatteet esiin kun masu on äkkiseltään pullahtanu esiin, että mitäs jos ootankin kaksosia, nyt kun ollaan ajateltu, että kuus lasta on meille sopiva lapsiluku:LOL:. Sit niitä tuliskin kerralla kaks...

anna79 ja PikkuKuu rv 11+0
 
Kotilohikäärme: joo :D Koivet on tosiaan aika rouheen näköiset... tuntuu että täytyy sheivata useammin. Kestovillasukat jalassa :)

Olo alkaa helpottaa pikkaisen mutta edelleen närästys/pahoinvointi vaivaa ja rennietä menee about 4 tablettia päivässä. Ainut mitä on helppo syödä eikä aiheuta niin pahaa oloa on sämpylä. Että se siitä terveellisestä ja kuitupitoisesta ruuasta. Pikkuhiljaa yrittänyt lisätä esim omenaa mutta tuppaa närästämään...

Sen verran olo helpottanu että pystyin jopa siivoamaan koko kämpän kun alkoi olla jo luovutusikäisiä villakoiria nurkat täynnä.

Pesuaineet haisee aivan kauheelle, nekin mitkä tuoksui aikaisemmin miedosti tuntuu nyt olevan liian voimakkaita ja imeliä hajuja. Taidan pestä koko talon ja vaatteet fairyllä kun se ei aiheuta ällötystä ;)

Onko kukaan muu huomannu että saunassa alkaa otsaa pakottaa. Mulla on ollu tää vaiva joka raskauden aikana. Löylyissä istuissa täytyy pitää kättä otsalla kun muuten tuntuu että nuppi räjähtää. Verenpaine on suht matala.

Ja vielä voimia pienokaisensa menettäneille perheille :'(

Pomm ja ? 10+2
 
Poks rv12 :p Näin ne vaan viikot kuluu. Tuntuu, että vasta oli rv 5 ja tää kahdentoista viikon etappi jossain tosi tosi kaukana edessä. Huomenna on np ultra, jännitys vaan kasvaa. Mutta luulisin vatsassa asustavan edelleen jonkun elävän , koska tänä aamuna huomasin, että kumpu joka tuossa mahassa on ei mene vatsaa sisään vetämällä enää pois =)
Kotilohikäärme Ihokarvoista. Mulla kun niitä on muutenkin ihan kiitettävästi niin nyt ne tuntuu innostuvan kasvamaan vielä enemmän. Kaikkea ne hormonit teettää.
Pomm Mulla menee myös Rennietä noin neljä päivässä. Monet ruuat alkaa närästään, mutta vaalee leipä on mulla kans se jota kestää syödä ihan hyvin. Hiukset on mennyt ihan hirveeksi hampuksi, kun mulla on pitkä tukka ja nyt en oo hajuherkkyyden vuoksi voinut käyttää hoitoaineita. kaikki haisee, edelleen....
 
Moi kaikille tasapuolisesti.

Vuosi sitten en olis kyllä uskonut hetkeäkään että liityn jälleen huhtikuisiin. Mutta täällä ollaan.

Eli nimimerkki buam, ikää se 29 ja kolmas tuloillaan. LA varmistui eilen ja on 11.4

Ja nyt hieman taustaa...
Syy siihen, miksi en uskonut liittyväni tähän ryhmään on se, että kuuluin vuosi sitten huhtikuisiin 2010 ja synnytin myös tytön. Eli meillä on nyt 5 kk ikäinen vauva ja raskautta takana 11+2 viikkoa. Varmaan eroan siinä mielessä joukosta, että me ollaan kaikin tavoin estetty raskautta ja silti tämä pieni on päättänyt tulla maailmaan. Tosiaan eilen oli sitten np ja viikkoja oli tasan 12 tuolloin, mutta LA siirtyi sitten 6 päivää. Ja "huvittavaa" on se, että tyttö syntyi 13.4.2010 ja La on tosiaan 11.4....
Toki raskautta jatkamme ja pieni saa tulla, ihan siitä syystä että esikoista on tehty 3 vuotta ja tätä tyttöä on tehty sitten 4 vuotta.
Rankkaa tulee olemaan, mutta toivotaan että kroppa kestää uuden raskauden näin pian. Ainoa vain että synnytys on "liian" tuoreessa muistissa....
Kovasti unohtaa koitan :D

Mutta nyt jatkamaan tyon tyttären kanssa hommia, kun se heräsi päikkäreiltä.
Pahoittelut kaikille huonoiden uutisten saaneille. Yritän lueskella ketjua tässä pikku hiljaa, aina kun aikaa on.

Terveisin buam ja nyytti 11+2
 
Aspen ja maapähkinä :hug::hug:
Näitä uutisia ei enää millään haluaisi tänne...:'(

Itsellä np-ultra ens tiistaina ja pelottaa hirveästi, että onko siellä enään elämää. Pakko yrittää ajatella että on, muutenhan tässä tulee ihan hulluksi :headwall: Itsestä tuntuu, että kakkosen ja kolmosen kohdalla näillä viikoilla alkoi jo vatta tosi selvästi pullottaan, mutta nyt jotenkin tuntuu, että ihan sellaista ei vielä ole....No, eipä tässä muutenkaan auta kuin odotella, eihän sitä oikein mitään muuta itse asialle voi...

Vauvojen koosta oli juttua. Mulla ne on aina vähän kerta kerran jälkeen kasvaneet; 3530, 3880, 3975. Ja nyt niin toivon, ettei yli neljän kilon tarvitsisi mennä... Lohduttavaa kuitenkin, että teillä joilla jo monta lasta on niin ei välttämättä ole ollut tuo suunta pelkästään nousujohteinen :D

Adrianna ja kirppu 11+4:heart:
 
pahoittelut kaikille suruja kohdanneille.. :hug:

ittellä kans tuntuu epäusko ja pelko, mitä siel ultrassa löytyy.. ultra on mulla ens perjantaina.. sitä ennen hypin seinillä, vaikkakin oon löytäny vahvan sykkeen mikä on suurin piirtein reilut 130 lyöntiä minuutissa.. (eli hitusen liikaa omaks sykkeeks) :) mut silti semmosia mörköjä mielessä, et mitä jos oon erehtyny, ja ultrassa ei löydy yhtään mitään?? löytyyks muilla vastaavaa??
mulla kans karvankasvu villiintyny, ja närästää melkein päivittäin.. :rolleyes: ja kohtu kipuilee kasvun suhteen (kauheen aikasin), ja eilen ekaa kertaa alko kiristämään häpyluutakin; eli voisin veikata et siellä joku tekee ittelleen kivaa yksiötä (toivottavasti vaan yksiötä, kaksion rakentaminen ois jo aika hurjaa) :heart:

eilen olin ihan varma et menee kesken; maha tuli yks kaks tosi kipeeks.. et teki mieli kaksin kerroin mennä.. :O mutta, vessa käynnin jälkeen diagnoosiksi varmistui; ööh ummetus.. :LOL:

elikkä jotenkin aikalailla herhiläisenä vedän ympäriinsä.. :ashamed:

 
Ihan ensiksi suuri :hug: Aspen, Ginger-lemon-honey ja maapähkinä :'(

Tervetuloa buam :wave:

Milas Ompa hienoa että rannekkeet auttoivat =)

Äitzikkä Mie oon kanssa sekoittanut mahan kouraisut keskenmenoon viittaavaksi, mutta se onkin ollut sitten jotain ihan muuta :p Muutenkin tuntuu että aineenvaihdunta käy ihan ylikierroksilla. Yölläkin saa jo juosta vessassa, essikosta muistaakseni se tuli kuvioihin vasta puolenvälin jälkeen.

Toivottavasti liinukalla ja donnasella (ja toki muillakin jos meni minulta ohi) on tänään hyviä uutisia kerrottavana :heart: Nyt pikku päikkäreille, sitten ruoan laittoon ja illaksi töihin. Voikaa paksusti!
 
Tänään oli eka neuvola. Eipä siellä ihmeitä tietty tehty mut kiva käydä =) Se selvis ettei rautaa aloteta ennen ku on puoliväli ylitetty vaik lukema ois mikä. Ellei lääkäri käske. Mulle on aina laskenu rv17-18 sataan tai alle. Oli sitä mieltä et ei edes mitata uudestaan ennen ku 20+ viikoilla. Se oli ainaki muuttunu. Ei varmaan paljo muu ollu sit erilailla ku ennen. Seuraava (lääkäri)neuvola 27.10 ja se ultra siis 15.10. Sitäkään en muuten tienny että siin ultrassa ei oo pakko mitata turvotusta vaan voi mennä vaan ultraan. Oon aina ajatellu et sit sinne ei mennä ollenkaan... No selvispä sekin :whistle:
La olis neuvolan mukaan 29.4 ja voihan se ollakki myös oviksen mukaan kyllä. Voisit snowball vaikka vaihtaa niin saadaan joku sille päivälle kans ;) ei se kuitenkaan tosta mihkään muutu ultrassa. Tai mun tuurilla ultrassa se on 30.4:D
Toi 29pvä on parempi ku oon sit jo päivän pitemmällä,heh!

NeliApina ja projekti 8+5
 
Lämmin halaus täältäkin kaikille vauvanalun menettäneille. :hug: Tsemppiä ja jaksamista!

Onneksi myös positiivisia ultrakuulumisia satelee, ettei aivan masennuksen alhoon tässä jouduta. Itse menen np-ultraan ensi viikolla. Jännittävää/pelottavaa, vaikka kaikki tuntuisikin olevan hyvin. Olen tämän kolmannen raskauden kohdalla jännittänyt kaikista eniten vauvan mahdollisia sairauksia/epämuodostumia tms. Voiko onni olla niin myötä, että kaikki menisi taas hyvin, ja saisimme terveen lapsen? Ehkä pelkoni johtuu siitä, että minulla oli tästä raskaudesta rv 5-6 veristä vuotoa, ikään kuin valekuukautiset. Normaalia kuulemma on, mutta säikähdin silti, kun aiemmin ei moista ole ollut. Miten muilla? Jos on ollut, niin syntyikö tyttö vai poika? Oon nimittäin kuullut urbaania legendaa siitä, että alkuraskauden vuodot kertoisivat useimmin tyttö- kuin poikavauvan odotuksesta - ja tyttöolohan mulla onkin! :)

Jollakin oli jo närästystä täällä. Milloin närästys nyt yleensä alkaakaan? Mulla oli aivan karsea närästys kahdesta ekasta raskaudesta, mutta nyt ei vielä onneksi ole alkanut.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä