Iltoja!
Onnittelut Kerttulille pikkuisesta! Ja toivotaan kaikkea hyvää pienen ensitaipaleelle!
Näin ne huhtikuiset vaan alkavat tulla maailmaan, vaikkei ole edes helmikuu vielä!
Nasumasunen oli tainnut jäädä kiinni
sokerirasituksessa, minä myös... Mulla oli se eka, paastoarvo raja-arvona, eli just se 5,3 minkä alle piti olla. Toiset 2 arvoa olivat kunnossa kyllä. Piti sitten mennä edellisenä iltana herkuttelemaan juuri ennen paaston alkua, mutta kun oli vieraita ja laskiaispullia... :ashamed:
No, en siis kauheasti säikähtänyt tulosta, hyvähän se vaan on vähän funtsia tuota syömistäkin, vaikka aika terveellisesti pyrin syömäänkin, ja kasviksia kuluu (lakto-ovo-vege kun olen). Herkkuja syön aika niukasti, mutta täytyy myöntää että varsinkin iltaisin on tässä raskausaikana tullut sellainen napostelumeininki päälle, jotain tekis aina mieli, nyt koitan tsempata ja jättää kaiken tuollaisen pois... Painoon tuo napostelu ei kuitenkaan ole kauheasti vaikuttanut, tai ainakaan edellisen neuvolan jälkeen ei ollut tullut grammaakaan lisää, 5 viikkoa sitten oli edellinen neuvola. Ei haittaa, muutama ylimääräinen kilo kun mullekin jäi edellisen raskauden päätteeksi kuitenkin, ei kauheasti, mutta ärsytti sekin. Kaikki muu oli siis neuvolassa ok; verenpaine 119/70, kohdunpohjankorkeus 25, hemoglobiini 127 ja pikkuisen sydän löi 135, oli nukkumassa, ja heräsi toimintaan, jolloin syke nousi 150 saakka. Paastoarvon vuoksi kannoin tänään sitten kotiin sokerimittarin ja huomenna mittailen ensimmäiset arvot heti aamulla...
Piipa oli kysellyt magnesiumin määristä, ja joku muukin kaipasi apua suonenvetoon. Mä otin muutaman päivän Emgesan 250mg 2 kpl ennen nukkumaanmenoa, ja jätin siksi aikaa multitabsit pois. Nyt otan 2 multitabs raskaus-vitamiinia aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa yhden Emgesanin. Mulla on auttanut aika hyvin nuo magnesiumlisät ja suonenveto on aika pitkälti poissa, mulla oli myös jonkin verran tuota elohiirtä silmänurkassa sekä poskipäässä, mutta nekin ovat nyt ainakin pysyneet poissa. (*koputtaa puuta...*)
Raskausarvista Tässä raskaudessa vain yksi pieni sentin pituinen vanha arpi on alkanut punoittaa, muita ei ole vielä näkynyt. Vaan eipä niitä edellisellä kerrallakaan tullut kuin vasta viimeisellä kuukaudella... Ensimmäisessä raskaudessa sen sijaan nahka ratkeili jo paljon aiemmin. Huh sentään. Nyt olen ollut kyllä aika laiskana rasvauksen suhteen, sentään suihkun jälkeen koitan muistaa Aqualan-öljysuihketta käyttää... Ensimmäisessä raskaudessa rasvailin ahkerasti, mutta silti arpia tuli, varsinkin lantiolle ja alavatsalle, syvimmät lantiolle. Onneksi ovat aikalailla vaalentuneet sittemmin, ihan bikinikuntoon eivät taida tulla, mutta viis siitä, bikineitä käytin silti viime kesänäkin, hah! B)
Mitäs vielä...
supistuksia tosiaan on mullakin riesana, ja välillä ihan paineentunnettakin, saa nähdä onko mitään tapahtunut kohdunsuulla. Reilu viikko olisi vielä lääkäriaikaan, tosin jos pahasti vielä tästä lisääntyy, pitää mennä jo aiemmin. Niin, ja joulun aikoihin kadoksiin taiotut
lonkkakipuni ovat palanneet! :| Tänään shoppailureissu jäi pahasti kesken kun liikkuminen oli hetkessä niin tuskaa, etten meinannut kotiin enää kyetä. Tuossa sitten lattialla alaselkää pyörittelin ja rusauttelin ja mies koitti hieroa lukkiutumaa auki, ehkä vähän olikin apua, mutta kipeä on kovasti edelleen. Huomenna otan aamulla särkylääkettä ellei muuten lähde, tänä iltana (siis yöhän nyt jo on...) koitan turvautua vain jyväpussin lämpöön ja mies saa hieroa vielä lisää. Rauhallisesti siis on täällä otettava, muu ei auta enää. Esikoisen kerhoreissutkin ovat nyt taittuneet autolla, enää minusta ei ole kävelemään tuota vajaa pari kilometriä suuntaansa olevaa matkaa, ei voi mitään. Onneksi miehellä on joustavat työajat, mulla kun ei päivisin ole autoa käytössäni.
Ja taas tuli kirjoitettua megapitkää sepustusta, pahoittelen...
Uusille tosiaan
tervetuloa mukaan, kyllä tänne mahtuu! =)
Nyt koitan lähteä nukkumaan ja aamulla jännityksellä sitten verensokeria mittaamaan. Onneksi se pisto ei tunnu missään, sen sain tänään jo testata.
Bliss ja pikkuinen 27+3