**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Sun Rise mullaki uudet vaunut komistaa olohuoneen sisustusta =) ja aina ohimennen niitä heijailen :D ehottelin miehelle että haluisin mennä niitä jo ulos työnteleen :whistle: :ashamed: mahtaisivat kylällä puhua että on se hullu se suomalainen nainen,tuolla nallekarhua työntelee kärryissä pitkin katuja :LOL:
 
Hemmi, mies mietti tänään paitaa tuonne ulos, ja päätti olla laittamatta villapaitaa, ettei tule kuuma ja mietti samalla että entä jos tuleekin kylmä. Sanoin, että vaunujen kanssahan tuon paidan voisi ottaa helposti mukaan kuljetettavaksi... Mut ei se mennyt läpi :LOL:
 
Moikka:) En oo aikoihin tänne kirjotellu mutta lukemassa oon kuitenki käyny kaikki jutut.. :) Mulla tuo laskettuaika ois 31.3 mut jotenki tuntuu et huhtikuun puolelle menee vaikka olisin valmis synnyttämään vaikka heti! Muakin tekis mieli mennä vähä noita vaunuja kokeilemaan ulos mut kai kaikki hulluna pitäis:) Päivittäin supistelee ei kuitenkaan kipeästi.. Huomenna ois neuvola.. Viimeksi oli painoarvio 10.3 eli viikolla 37 3000-3600g että alan kyl tuon painon vuoks käynnistystä vaatimaan aika pian jos yli menee.. :) Onpa omanapaista viestiä mutta ehkä huomenna enempi:)
 
Empuuu No etpä sä kyllä muutenkaan kauheen "tuhdilta" näytä! :D

Voi että, mä oon ihan unohtanu onnitella Tiitua :ashamed: Joten paljon onnea pienestä rinsessasta! :flower: :heart:
Ja kävinpä mäkin heti fb:ssa kyylämässä kuvan ;)

Meillä koristaa olohuoneen sisustusta kehto ja kaukalon laatikko, ja eteisessä komeilee pinnis laatikossaan. :D Pikkuhiljaa ne on kulkeutumassa yläkertaa kohti ja vauvan huoneeseen :LOL: Kun vaan saatais se huonekin ensin valmiiks, tapetit enää puuttuu kun ne ei oo vielä tullu.. :/

Dagger Sun täytyy ladata kuva ensin esim. aijaa.com:n ja sieltä sit kopsata se pikkukuvan linkki tänne. Sit pitäis kuvan näkyä :)

 
Tiitu onnittelut tytöstä! :heart:

Ihanan erimuotoisia masuja!

Kokoarviossa käyty. Alhaalla on ja painoa 36+0 2700g. Jos menee laskettuun aikaan, arveli painon olevan n. kilon enemmän eli 3700g. Toisaalta tuntui lohdulliselta kuulla se jos menee laskettuun aikaan asti... Antaa edes pieniä toiveita aiemmasta syntymästä. Nyt on tosiaan alkanut tulla niin tukala olo tuonne alavatsaan, että taidan aamulla viedä varmuuden vuoksi pissanäytteen. Saan sitten suljettua pois tulehduksen mahdollisuuden (oireita ei kylläkään ole muuta kuin tuo alavatsan kipu) ja pistää rakon tukaluuden yms vaivat kokonaan alhaalla hosuvan vauvan piikkiin.

Voimia kaikille lähtöä odottaville! :hug:

Nyt nukkumaan, jos vaikka tänä yönä saisi nukuttua...

Donu ja "Pikkuinen" 36+0
 
täällä taas unettomana, on pitänyt rampata vessassa liruttelemassa yhtenään ja lopulta tuli nälkäkin...
Eli on tainnut vauva valua alaspäin eilen. Huomasin tuosta pissattamisesta ensin ja sitten sohvalla istuessa, että maha ei lopukaan enää kylkiluihin vaan on vähän alempana. Alkoi miestäkin jännittämään. Ollaan matkustamassa pitkäksi viikonlopuksi kotipaikkakunnalle 150 kilsan päähän, toivottavasti ei päätä syntyä. Aika pieni todennäköisyys siihen, kun ei edes supistele vielä, joten aika rauhassa olen. =)

Aamulla neuvola, kuulumiset tulen kertomaan sitten!

36+4
 
Tiitulle Onnittelut pikkuisesta, oli tosiaan suloinsen näköinen :heart:
angelia Onnea matkaan!

Empuuun neuvoa toteutettiin eilen ja otin vain rennosti. Kaksi elokuvaa ja ähkyä syömisten jälkeen. Toki pientä häätöyritystä miehen kanssa.

Eilen luonnollisesti äitipolin jälkeen oli hieman veristä vuotoa, joka sitten loppui siinä päivänaikana ja tuon aktiviteetin jälkeen sitä sitten tuli vähän enemmän, limansekaisena.
Sitä on jatkunut tämän aamun ja tuntuu tulevan paljon. :D

Katsottiin eilen 2010 ja Paranormal Activity. Jälkimmäistä on kehuttu ja elokuvan trailerit on erittäin lupaavia mutta voi mikä pettymys.
Tiedä sitten olenko liian paatunut tai jotain mutta kertaakaan en säikähtänyt. Niille jotka ei ole traileria nähnyt niin tiedoksi että siinä kuvataan elokuva yleisöä joka katsoo kyseista elokuvaa ja ne kirkuu hysteerisenä ja "hyppii" toistensa syliin.
Minä en edes kertaakaan säikähtänyt edes vähääkään.
Toisaalta oli kovin Blair Witchin kaltainen joka ei niin ikään iskenyt muhun vaikka niin moni siitäkin tykkää.

Tämän aamupäivän ajattelin viettää myös sohvalla makoillen ja boxilta ohjelmia katsellen. Mies tulee lounaalle klo 11:30. Jospa jostain saisi niitä supistuksia niin sen jälkeen voisi ajatella siirtymistä sairaalan mäelle.. Mitään ennakkotuntemuksia ei kyllä ole, mutta ehkä niitä ei tarvikaan ;)

Aurinkoista päivää kaikille!

KiiajaVille 38+5
 
KiiajaVillelle supistuksia täältäpäin ja tietysti muillekin jotka niitä kaipailee!!!

Meil on vanhempi neiti "liesussa" ja nyt pikkumiehen kans ollaan kaksin kotona. isukki töissä. Nyt saan nauttia aamusta yksinään kun toinen vielä tuhisee tuolla uniaan :heart:

Mä menin illalla nukkumaan ennen ysiä kun väsytti niin tajuttomasti...käsiä ja jalkoja pistelee kun turvotusta on . Kutiavat myöskin. :/

suunnitelmana tälle päivälle olis lähteä tekemään kirpparikierrosta mutta jos sinne ei päästä lähölle niin sitten leivon taas kakkuja :)

nyt aamukahvia!

Pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille! täällä näyttäs mittari olevan -11,6 C.

nasum ja neiti 35+3 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Tiitulle onnea täältäkin, kovin oli söpöisen näköinen pieni!

Puolisen tunnin päästä sit tästä saakin lähtee neukkulaan...eli sinneppä siis valmistautuun, vaikkei sekään innosta nii sit pätkääkään... :ashamed:

buam
 
Blaah, jotenkin mikään ei huvita :( Kohta pitäisi mennä jumppaamaan, sitten suihkuun ja sitten ehkä ikeaan ( ihan koska on tylsääää...). Mulla on alkanut olla öisin toosi kuuma :$ onko muillakin sellaista. Siis tuntuu kun olisin liekeissä ( jos mies vielä yrittää halata niin, voi että tuntuu kamalalta).
Jospa saisin nyt takamuksen ylös ja menisin tekee sitä jumppa :whistle:
Toivottavasti muilla on mukavampi keskiv. :heart:
 
Huomenta!

Arvatkaa kuka nukkui hyvin. Mentiin nukkuun kympin maissa ja ite nousin ylös kasin aikaan. Muutaman kerran vessassa joutu käymään ja asentoo tietty vaihtamaan yöllä, mutt muuten meni hyvin yö. Ei kolottanu paikkojakaan niin paljoa. Jo kaipasinkin vähän pirteämpää päivää :) Pitäs hommata se pimennysverho ikkunaan, niin ei aurinkokaan häiritsisi näin aamusin nukkumista...ja avokin yövuorojen takiakin jo.

Jaa, joku salapoliisi on selvittäny, ett tiitu on saanu vauvan :LOL: Piti minunki heti käydä kattoo kuvaa :) Onnittelut siis tiitulle tytöstä :flower: :heart: :flower:

KiiajaVille Peukut pystyssä, ett toiveesi toteutus :)

Samoin angelialle peukut pystyssä.

Tänään ois mullaki neuvola, mutt vasta iltapäivästä. Ite taas oikein odotan sitä vaikkei siellä oikeesti mitään ihmeellistä ole. Jotenkin on vaa kiva ne sydänäänet saada kuulla siellä :) Toki se doppleriki kotoo löytyy, mutt silti ihan eri asia :D

Voisin veikata, ett mulla on jo vähän aikaa sitä limatulppaa tullu pihalle ja voisin vaikka pistää pääni pantiks, ett nyt aamulla oli jo paperissa jotain muutakin kuin pelkää väritöntä mönjää. Saapi nyt nähä onko se sitä :) Joo, teitä varmaa kiinnostaa ihan kympillä toi asia :LOL: Oli eilen illalla taas muutenki jotenki tuskanen ilta olon kans ja tuli jopa räjähdettyä avokille yhestä kurkunviipaleesta jonka oli jättäny leikkuulaudalle :ashamed: :ashamed: :ashamed: Että ei helppoo hälläkään minun kanssa.

Mutta nyt ettiin aamupalaa ja jos kattelis boksilta talteen laitettuja ohjelmia mitä avokki ei kattele. Nykyään tulee laitettua talteen kun on päivät aikaa niitä katella, nii saa avokkikin katella jotain muuta ku minun hömppäsarjoja :p

Aurinkoista päivää kaikille :wave:

JääKyynel ja Tuittu 38+1
 
Dagger täällä toinen jolla ajoittain todella kuuma. Välillä on yöllä potkittava peitto pois päältä kun tuntuu että tukehtuu..
KiiajaVille lupaavalle kuulostaa :D Ja huomenna sitten viimeistään..
Tiitulle onnea tyttösen syntymän johdosta :flower: Valitettavasti kuvaa en pääse ihailemaan..

(.) Eipä mitään uutta...

MaMa ja kutonen 37+0 :heart:
 
Hih, meilläkin vaunut tököttää keskellä alakertaa, kirjastohuoneen nurkassa. Kaunista... Meillä on vanha talo ja sekä kellarin että alakerran eli ns. 1. kerroksen sisäänkäynnit ovat aika hankalia rattaiden kanssa, toiseen mennään ulkoportaat alas ja toiseen ulkoportaat ylös, joten saas nähdä, missä me näitä rattaita ryhdytään ihan oikeasti säilyttämään. Mitään ulkovarastoa ei ole, se on joko ensi tai sit seuraavan kesän hankinta/rakennuslistalla. Kellarissa ehkä olis paremmin tilaa rattaille kuin eteisessä, joka on iso ja ihana, mutta äärimmäisen epäkäytännöllinen monikulmainen lasikuisti. Esikoisen rattaat menikin pilalle ja homehtui täällä, kun ne vähän väliä jäi ulos sateeseen. Täytyy keksiä jotakin...

Rosahdus
Meillä ei tuo parisängyn viereen eikä edes samaan huoneeseen sängyn tuominen oikein onnistu, sitten ei enää mahdu vauvan sänky makkariin ja sitä paitsi esikoinen on "nukkunut" omassa huoneessaan 1,5-vuotiaasta asti. Tai siis sen sänky on siis sijainnut siellä siitä asti... Aika hyvin hän nukkui omassa sängyssään jostakin 3-vuotiaasta tuonne 4,5-vuotiaaksi, mutta sitten mulla oli kohdunulkoinen raskaus ja mut jouduttiin hätäleikata, enkä voinut/jaksanut muutamaan viikkoon häntä kanniskella, mikä tarkoitti sitä, että miehen piti yrittää kuskata neiti takaisin omaan sänkyynsä yöllä vessareissujen yms. jälkeen, mikä ei onnistu alkuunkaan, tyttö sai raivarin joka yö. Siinä kohtaa meni sitten ihan pieleen omassa sängyssä nukkuminen, mutta sain sen sitten takaisin raiteilleen vähäksi aikaa, kunnes sitten tuossa 25. raskausviikon jälkeen jouduin taas siirtämään nämä yöreissut miehelle, ja siitä ei edelleenkään tule mitään. No, eiköhän tämä tästä jotenkin järjesty. Tyttö itse jo ehdotti, että hänen sänkynsä voitaisiin kantaa meidän huoneeseen, mutta kun ei se tosiaan mahdu...

Jännää, kuulostaisi nyt siltä, että seuraavan viikon aikana aika moni saa jo vauvan tästä porukasta!!! Onnea matkaan!

plopp 37 POKS!
 
KiiajaVille Suppareita lähettelen! Mutta huomenna joka tapauksessa :heart:

Mulla on myös kuuma öisin. Normaalisti olen viluinen..

Oli hyvä yö mullakin.. Tai siis ei tullut nyt suppareita.

Voimia kipuilijoille ja väsyille.

Greddy ja Piksu 38+0 :heart:
 
Huomenta!

Neuvolassa käyty ja kuulumisia sieltä:

Rv: 38+6 (37+6)
Paino: +500 (+525)
Turvotus: + (+)
RR: 126/72 (124/74)
pissa puhdas kuten aina
hb ei mitattu
Sf-mitta: 36 (35)
Syke 140

Että kaikki hyvin täällä. Eikä merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä. Alkaa olla aika tuskaista tämän masun kanssa. Öisin ei saa nukuttua kun on kuuma, selkää särkee ja vessassa pitää käydä 2-3 kertaa yössä...

Tiituko on saanut tytön, hänelle paljon onnea :flower:

Jaksamisia kaikille!

dublo 38+6
 
Ai niin, tuosta kuumuudesta jäikin mainitsematta. Täällä kans yks jolla on ollu jo pitkään kuuma öisin. Meillä on muutenki makkarissa viileämpää, ett saa paremmin nukuttua niin minun puolesta patteri vois nyt olla kokonaan kiinni. Meidän perheessä yleensä minä oon se vilukissa ja avokki se lämpöpatteri jolla on aina lämmin, niin nyt se on valittanu, ett makkariin jäätyy. Ei nyt enää kun ilmat on lämmenny, mutt sillo ku oli yötä päivää pakkasia. Voi mies parkaa :LOL: Hän vaa pyörittelee silmiä päässään ku sanon aina, ett mulla valu hiki yöllä. Mutt eiköhä noi osat vielä vaihdu takas ennalleen ;)

Jee, oon saanu keittiön siivottua ja seuraavaks tartun imuriin ja pölyrättiin :)

JääKyynel ja Tuittu 38+1
 
Tiitulle onnittelut täältäkin vaikka kuvia en näekään :flower: !

angelialle tsemit äippäpolikäyntiin :wave:

KiiajaVille, sulla kuulostaa jo ihan lupaavalta, jospa synnytys alkais käynnistymään! =)

Mä huomasin yön jälkeen että mun maha on laskeutunut, tuntuu roikkuvan :LOL: Pieniä suppareita tuli illalla ja tänään mut ei mitään mainittavaa. Neuvola olis ollu tänään mutta vanhempi tytöistä vielä kuumessa joten siirsin ajan perjantaille.

:heart: Lanfear 37+0 :heart: * jihuu, tuulettaa!!!*
 
:wave: Täälläkin tuo maha on kuin kamina. Mulla on ollut viimeisten viikkojen aikana todella kuuma päivät ja yöt. Ihan hikoilua on havaittavissa ja raajat on tulessa.

Tänään olisi neuvola mutta saas nähdä päästäänkö. Kummatkin tytöt on mahataudissa |O Itsellänikin pahoinvointia, luulen että sama tauti mutta jostain syystä ei niin raju. Olisi kyllä hyvä päästä neukkuun sillä kädet on paisuneet, niveliä särkee ja päätä särkee kanssa.


Tiitun kuulimisista olisi kiva kuulla!

39+5
 
Hikoiluttaa öisin myös täällä, lakanat ihan kosteet kun heräilen vessaan.

Tässä niitä neuvolakuulumisia:

rv 36+4 (35+2)

paino +311 (+600) onneksi vähän rauhoittunut... Yhteensä tullut 2,8 kg
turvotus - niinkuin aina
pissa puhdas niinkuin aina
rr 101/70 (111/68)
hb 115 (31+6 oli 112) aika vähän siis noussut, mutta ylöspäin kuitenkin
sf 32 (31) keskikäyrää seurailen
syke 130, kolmas kerta jo noin rauhallinen

Sanoi, että raskaus on mennyt niin normaalisti kuin vain voi :) Ihaili vielä repeytymätöntä mahaanikin, mutta ehtiihän tuo vielä revetä. Ainakin peruslihomisesta mulla on niitä arpia reisissä ja rinnoissa entuudestaan. Olen vasta ruvennut öljyämään tuota vatsaa iltaisin Weledan raskausöljyllä, en tiedä auttaako...

Ihana auringonpaiste ulkona, harmi kun väsyttää B)
 

Yhteistyössä