¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Tervetuloa raksunaksu! :flower:

Ja kiitos masukehuista. :heart: Kyllä munkin mielestä masu on ihana ja aionkin pukeutua sitä ylpeästi korostaen kunhan tämä ei ole enää salaisuus. Tässä vaiheessa, kun salailtava on vielä ainakin noin kolme viikkoa, niin ei kauheasti naurata. :LOL:

Just kun sanoin, että olo vähän ehkä helpottanut, niin laattasin sitten juuri ennenkuin lapset piti hakea tarhasta. Kiva kiva... Sellainen kummallinen ellotus ja aaltoileva pahoinvointi + kauheat vilunväristykset ja palelu aina iltapäivällä samoihin aikoihin noin puolestapäivästä iltapäivään...
 
Millenia,pahoitteluni :hug:

Ihanaa, että muidenkin masut jo kasvaa, sillä omani on jo semmoinen, ettei tätä kauan enää piilotella, tällä viikolla on pompsahtanut sellaiseksi, että mammahousuja kävin kaksin kappalein tänään ostamassa. 9 viikko alkaa pian, mutta silti...huh huh, ekassa raskaudessa masu pullahti muistaakseni 12-13viikolla, toisessa viikoilla9-10 ja tämä jo nyt...ultraan menen torstaina, toivottavasti siellä masussa joku on,kun mahakin kasvaa.

Pahoinvointi on mennyt huonompaan suuntaan, aamupäivän oksensin taas...huh huh. Kaikki tuli pois. Makeet, kuten suklaa, oksettaa, vain suolaista voi syödä,mutta mitään kun ei mieli tee, se on tosi vaikeeta. Kaikki inhottaa. Ilapäivät menee vielä jotenkuten, kun saa lepäillä,jos siis saa. Heti kun jotain tekee,oksetus alkaa.Palelee, tärisyttää, oksettaa ja vatsakin menee ihan löysäksi...Voi tätä ihanuutta:/

Huomenna on eka neuvola ja torstaina tosiaan se ultra. Viikotkin siis silloin varmistuu.
 
Pahoittelut Millennia ja muut tippuneet. :hug:

Ihania masuja joillakin jo näkyvissä! Ja ihania vauvakuviakin oli nähtävillä! Itse olen jotenkin niin arka, etten uskalla laittaa kuvia esikoistytöstäni näkyville nettiin.

Mulla on nykyisin aivan kauhea olo aamusta puoleen päivään saakka. Tuntuu, että jos vain menisin vessaan ja työntäisin sormet kurkkuun, oksu tulis varmasti. Toistaiseksi olen kuitenkin selvinnyt ilman, onneksi. Samoin väsymys on jotain aivan kauheaa. Muutoin ei oikein oireita ole, mitä nyt pientä epämääräistä tuntemusta alavatsalla silloin tällöin.

Reilun viikon päästä olis mullakin eka neuvolakäynti ja ultra, siis ke 9.2. Toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia!

Mua on viime aikoina mietityttänyt alkoholi. Esikoisesta mä pidin täysin nollalinjaa ja sen aion tehdä nytkin. Mutta ehdin "nauttia" alkoholia muutaman kerran hieman enemmänkin ennen kuin tein plussatestin. Testin tein onneksi heti päivän kuukautisten oletetun alkamisajan jälkeen. Joka paikassa on tästä niin ristiriitaista tietoa. Jossain lukee, että niin kauan kuin raskaudesta ei tiedä, alkoholista ei ole haittaa. Jossain kuitenkin lukee, että sitä olisi syytä välttää myös, jos suunnitteleekin raskautta. No myöhäistä minun tapauksessani. Huolettaa silti vähän. :eek:

Toinen asia, jota olen miettinyt, on kosmetiikka, jossa on aromaterapeuttisia tai eteerisiä öljyjä. Saako niitä käyttää raskausaikana? Esikoisen raskausaikana ainakin jossain hoitolassa sanottiin, ettei sellaisiin hoitoihin suositella menoa raskaus- tai imetysaikana. Mutta miten esimerkiksi shampoot tms., jossa näitä aineita on?

Mukavaa viikon jatkoa taas kaikille! :heart:

Piipa rv 7+1
 
Iltoja!

Pikakommentoinnit vaan kehiin, mä oon herännyt tänään neljältä töihin ja tuossa ennen seiskaa kotiuduin. VÄSYTTÄÄ!

Millenialle pahoittelut tuulimunasta! :hug:

Ihanaa, joillakin oli hyviä ultrakuulumisia. :heart: Niitä masukuvia saa laittaa lisää. Mulla ei vielä näy mitään.

Empuuu ja Tirppana 5+4 :heart:
 
Voimia Millenia! :hug:

Täällä on tosiaan innokkaita kirjoittajia. Puhuin juuri miehelleni eilen illalla, että keskustelupalstalla käy sellainen kuhina, että taidan tippua äkkiä kyydistä. Teen aika pitkää päivää töissä ja sen päälle ei aina ehdi koneelle ennen iltaa enkä edes joka ilta. Tässä sitä taas sitten ollaan, kolme uutta sivua!! Wau! Ihanahan näitä on lukea ja itsellekin tulee innostus kirjoittaa, mitä enemmän lukee muiden juttuja. =) Ehkä sitten mammalomalla pääsen myös kirjoittamaan sydämeni kyllyydestä.

Mulla tuntuu olevan myös aika samoihin aikoihin kuin Hapilla, Jääkyyneleellä ja Marjutti86:lla. Musta on vaikea uskoa, että oon oikeasti raskaana. Vatsaa on vähän turvottanut tänään, mutta muuta oiretta ei ole vielä ollut. Hauskaa kuulla, että joillakin on jo kunnon masu. Ehkä minullakin sitten kuukaudessa. =) Otin kyllä jo ensimmäisen masukuvan, jotta on sitten lähtötilanne muistona. Vielä ei siis ole nähtävissä mitään.

Mua hieman ihmetyttää nuo ultrat. En ole vielä ottanut yhteyttä (kun soittoaika menee aina töissä ohi) neuvolaani, että tietäisin tämän paikkakunnan tilanteen. Kuuluuko siis kaikille kaksi ultraa vai poikkeaako käytäntä todella? Varhainen ultra, jossa monet ovat käyneet tai ovat juuri menossa, on siis itse kustannettava ja vapaaehtoinen vai?! Jostain nettisivustolta luin, että kaksi ultraa olis "perussetti", mutta olenkohan yhtää oikeassa. Voisiko joku kertoa hieman tarkemmin.

Megara ja Poppeliini: Kivaa, että täällä on tuttuja nimiä! Ainakin jotkut erottaa. :) Hiljalleen toki muidenkin tilanteet alkaa selkiytyä.
 
bambinoko ilmaisten ultrien tarjoaminen on käsitääkseni ihan kuntakohtaista. Tampereella tarjotaan kaksi, eli niskapoimu-ultra 11-12 viikoilla ja rakenneultra 20 tai 24 viikoilla. Aika monessa kunnassa on nämä molemmat tarjolla mutta toisissa vain yksi. Neuvolasta saat selville, mikä on oman paikkakuntasi tilanne. Varhaisultra on vapaaehtoinen ja pääsääntöisesti omakustanteinen, kuten myös 4D-ultra.

Piipa75 sinuna en olisi huolissaan tuosta alkoholin käytöstä. Vasta 7 viikolla alkavat äidin veren ravintoaineet siirtyä alkioon napanuoran läpi, joten sitä ennen se ei ole voinut altistua veressäsi olleelle alkoholille. Itselleni kävi ekassa raskaudessa ihan sama homma ja voin väittää että tuhansille muille myös.
 
Millenia, voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen. :hug:

Täällä maha alkaa myös näkymään. En tiedä niistä viikoista mut ihan selvästi on jo maha turvonnu. Aivan ku olisin lihonut muutaman kilon parissa viikossa. Hupparin alta sitä ei näy mut tiukkoja paitoja ei voi enää pitää.... Tai voi toki mut tutut kyl huomaavat turvonneen mahani. Voi olla ettei kukaan uskaltaisi kysyä raskaudesta ku ei nää onko maha vaan hieman pläski vaan mitä se meinaa....

 
Millenialle voimia. :hug:

Greddy (toivottavasti meni nimimerkki oikein): Täällä tosiaan että kaupunki tarjoaa yhden ultran, joka on 9 - 10 raskausviikolla, mutta kerta menin sanomaan että olen käynyt varhaisultrassa niin tuo aika jouduttiin perumaan. Vastaa kuulemma täysin sitä varhaisultraa. :eek: Ja jos olisin 30 vee, niin pääsisin nt-ultraan sekä rakenneultraan, mutta kun täytän vasta ensi huhtikuussa 30 niin eipä mulle kuulu ne. Kaupunki on löytänyt hienon säästökohteen! :(

Onneksi kuitenkin mainitsin siitä mun pco:sta ja sen takia näyttäisi sille että pääsisin ultrauksiin keskussairaalalle. Tosin se neuvolantäti sanoi että sieltä saattaa tulla kielteinen vastaus postitse, mutta sitten pitää vaan soittaa sinne ja sanoa että se on luvattu mulle.

Sydänääniä kuulemma kuunnellan neuvolassa aikaisintaan viikolla 10. Mä soitan nyt huomenna tuohon uuteen neuvolaan ja kyselen vähän että mikä käytäntö täällä sitten on.

Muutetaan siis kaupungin puolelta entisen maalaiskunnan puolelle, mutta terveydenhuolto on erillinen vielä vuoden 2010 loppuun, joten voihan se olla että täällä entisen maalaiskunnan puolella on vielä eri käytäntöjä noissa.
Sekavaa etten sanois-

Maha on kyllä kasvanut täällä aikalailla. Ei tuota ensi viikolla saa töissä piiloon. :O Vaikka turvotusta se lienee mutta pieni pömppis siitä on tullut.
Tänään olen saanut pidettyä pahan olon taas loitommalla kun olen pyrkinyt syömään koko ajan jotain pientä. Tänään keksin pirtelöt, ne maistuu nyt!

- Hapsiainen 8+6
 
Millenialle pahoittelut :hug:
Onnea uusille plussanneille, oli mukava käydä lukemassa teidän joidenkin ultrakäynneistä ja nähdä vauvamasuja. =)
Itsellä myös masu kasvaa hirmu kyytiä, mutta en tohdi tänne kuvaa laittaa... En ole käynyt ultrassa joten vielä saa jännittää onko siellä mitään mikä masua kasvattaa vai huvikseenko maha kasvaa palloksi... :LOL:
Yritin tänään soittaa neuvola-aikaa, mutta soitin vääränä ajankohtana eikä aikaa annettu... Pitää yrittää joku toinen aamupäivä. ärsyttävää... Nyt on menossa rv 7+5 luullakseni joten olisi jo aika saada se aika...
Olen voinut mainiosti, mahtavaa kun ei ole örkkioloa niinkuin kahden edellisen kohdalla ollut! Olen suunnitellut ostaa Angel Sounds kotidopplerin jotta pääsee kotona kuuntelemaan sydänääniä, onko kukaan teistä sitä hommannut? Luin että noin rv 10 on sillä jotku saanut ääniä kuuluviin mutta voihan sen jo kohta hommata ja kokeilla... :ashamed:
Toivotaan että kukaan tästä porukasta ei enää joudu tippumaan pois!
 
Hemmetin hemmetti. Toivottavasti ei tartte nyt huolestua. Eilen hyviä uutisia ja nyt tulee jotai tuhrua. Toivottavasti ei tiedä huonoa! Ei koske mahaa eikä mitää, toi alko vaa äsken. Tai no jotai rusehtavaa oli eilen ja tänään minimaalisen vähän, mutt aattelin sen johtuvan siitä "ronkkimisesta". Voisko muka vielä näin jälkikäteen esim. siitä johuta? Toivottavasti kaikki ois ok! Jos huomenna vielä on tätä, nii sit pitää kyllä neuvolaan soittaessa kysyä asiaa. Tiedän, että monella on tuota ollu, mutt minen uskalla nyt luottaa mihinkään, kun on se tuulimuna kuitenkin takana.

Sori nyt täysin oma napaisuus. Nyt vaa iski kamala huoli eikä osaa kesittyä muiden kirjotuksiin.

Tervetuloa kuitenkin uudet :flower: ja osanotto tuulimunasta (en nyt muista kellä oli :ashamed: ) :hug: :hug:
 
Jääkyynel voi hyvinkin olla eilisestä "ronkkimisesta" vielä tuhruilua. Mulla yleensä vasta seuraavana päivänä esim peittojen heiluttelusta tuleekin tuota tuhrua/vuotoa. Juttelin tänään neuvolalääkärin kanssa (olin siis esikoisen 1½v tarkastuksessa), ja se sanoin esim mun vuodoista ettei pitäisi olla mitään hätää. Kuitenkin oli sitä mieltä että ihan hyvä/ok juttu, jos haluan itse käydä alkuraskaudenultrassa tarkistamassa tilanteen. Sanoi että jos verta alkaa tulemaan kunnolla niin sitten päivystykseen. Tuulimuna sullahan ei varmastikaan ole nyt kyseessä koska eilen taisi kaikki olla oikein hyvin :heart: Joten, todennäköisesti sulla ja pikkuisella on kaikki kunnossa :hug: Niinhän se taisi olla että keskenmenonriski on vain 2% luokkaa jos ultrassa näkyy syke.

Millenia pahoittelut tuulimunasta :hug: . Ihmeen rauhallisesti otat tuon. Itse olen välillä miettinyt että mitäs jos sitä onkin nyt tuo tuulimuna, mutta eilen kyllä pärähti testiin heti tumma viiva kun testasin. (Joo, testihullu olen, esikoisesta taisin tehdäö 6-7 testiä). Eli siinä mielessä hyvä tietää että negaa tod näk näyttäisi jos oli tm.

Tampereen ultrista täällä joku jo mainitsikin, eli 2 pitäisi ainakin olla kunnan puolesta. Itse todennäköisesti pääsen myös lopussa kokoarvioon kun tuo esikoinen oli niin iso. En tiedä tuleeko joku pelkopolikäyntikin, sen näkee sitten ajan kanssa. Pitää kai tuo edellinen synnyts käsitellä kunnolla vielä mielessä asiantuntuijan kanssa. Mutta siis kunnasta riippuvaista tarjoaako 1 vai 2 ultraa (tai peräti 3). Taitaa olla niin että ensi vuoden alusta kaikkien kuntien pitää tarjota se 2, tää vuosi on vielä kuntien omassa harkinnassa.

Tänään nukuin esikoisen kanssa 3h päikkärit. Heräsin kyllä ihan sikeestä unesta kun tyttö heräs |O . Nyt kyllä huomaa nukkuneensa kunnolla, koska vielä ei ole ihan järkky väsy iskenyt, ja illalla sain jopa siivottua tätä asuntoa =) Huono olo tuppaa tulemaan jos en säännöllisesti syö. Tosin mä olen laittanut oman ruokavalioni aika lailla uuteen ja terveelliseen kuosiin, joten senkin takia huono olo tulee jos ei säännöllisesti syö :kieh: Paino onkin sen ansiosta edelleen laskusuunnassa, saa nähdä kuinka paljon ehtii vielä tippua ennen ensimmäistä neuvolaa. Varasin myös alkuraskauden ultran ja se on ensiviikon ti iltapäivällä. Sitä odotellessa :wave:

Poppeliini ja Taito 6+6
 
Millenialle kovasti voimia. :hug:

Uusille tervetuloa ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Huisi, täällä siirrytty äitiyshousuihin ja maha sen verran iso et miehen vanhemmat arvasivat vauvan olevan tulossa. Salailu ei siis onnistu enää, hassua miten nopeaa tämä maha kasvaa verrattuna eka odotukseen. :)
Oma olo on vähän parempi, mutta tuo ällötys vaivaa kyllä pitkin päivää.

Syysmama & muru 8+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Jossain lukee, että niin kauan kuin raskaudesta ei tiedä, alkoholista ei ole haittaa. Jossain kuitenkin lukee, että sitä olisi syytä välttää myös, jos suunnitteleekin raskautta.

Piipa rv 7+1
Ainahan sitä alkoholia olisi hyvä välttää, mutta yksi vanha gynekoloogi sanoi kerran osuvasti "Kuinka monta lasta tässä maailmassa on tehty selvin päin..." - niin se vaan on. Sikiön (alkion siis vielä ) solut ovat aluksi semmoisia, että jos yksi solu vaurioittuu, sitten toinen korvaa sen ja kehittyy silti täydellinen alkio - tai koko alkio jos vaurioituu, se ei jatka kehitystä ollenkaan, käytännössä usein tuloksena esim. kemiallinen raskaus ja vuoto alkaa ajoissa / muutaman päivän myöhässä. Se on n.17 (-19) päivää hedelmöittymisestä, eli juuri siihen asti, kunnes testi rupea varmasti plussaa näyttämään. Sen jälkeen voi tulla vaurioita, jotka tosiaan vaan tiettyä solua /kehittyvää elintä vaurioittavat, sikiö jatkaa silti kavua, ja jatkaa sairaana.
Itse join myös lomalla tavattoman paljon (siis niin paljon kuin tavallinen äiti pienten lasten kanssa mökillä juo... joka toinen ilta pari lasillista punaviinia ja saunassa yhden siiderin), viimeisen keran muutaman päivän ennen plussaa, en ole siitä kovin huolissaan.

Ultraäänistä - muistaakseni vuoden 2010 alusta alkaen pitää kaikkien kuntien tarjota kaikille raskaana oleville sekä nt-uä että rakenneultra. Lakisääteinen juttu, onneksi lopuksi, kuulostaa ihan uskomattomalta, että nykyaikana kehittyneessä maassa ei tehtäisi esim. rakenneultraa. Huhtikuiset menevät vielä sen lain ulkopuolelle, ikävä kyllä (rakenneultrakin on meillä tämän vuoden puolella). Monet kunnat ovat kuitenkin toiminnan jo aiemmin aloittanut. Tarkistan huomenna, oliko se varmasti 1.1.2010 ja miten se laki tarkaan meni ja ilmoitan.

Huomenna menen neuvolaan!

Pahoinvointi jatkuu, myös oksentelu jatkuu, töissäkin joutunut usemman keran oksentamaan, mutta olen kerkinyt kellarin pukuhuoneen vessaan, jossa ketään ei ole päivällä kuuntelemassa. Lihaa en voi syödä, kahvi ei mene alas (edellisissä on ok maistunut), ja jatkuvasti pitää napostella jotain epäterveelista. Kylmä Pepsi on paras juoma - en juo sitä normaalsiti melkein ikinä! Huh-huh!

:flower:
Mirabel 8+5
 
HaP
Millenialle :hug: Onneksi kuitenkin olet itse noin positiivisella mielellä.

MayBeibillä ihana maha. Itsestä tuntuu, ettei millään malta oottaa mahan kasvua :)

Hieman kateellisena luen noita teidän oire-kertomuksia, itsellä ei vielä mitään (varmasti saisin heti tarpeekseni jos tulis).

Mulla kans takana tuulimunaraskaus 01-02/2009. Nyt meinaa olla pieni paniikki taustalla kokoajan, että mitä jos taas sama homma. Vertasin raskaustestiin ilmestyneitä viivoja, niin nyt oli selkeä, paksu viiva jo kp 32 ja talvella haamujen haamu kp 38 ja 40. Pitää siis toivoa, että kaikki menis hyvin loppuun asti.
Tänään varasin neuvola-ajan. Ei tosin mitään hajua mitä siellä tapahtuu :/ Oon käsittäny, että Oulun alueella vain yksi ultra. Korjatkaa toki, jos oon väärässä.
 
Uutena odottajana mukaan!
Eilen pärähti testiin vahva viiva vaikka menkatkaan ei ole myöhässä kun nyt neljättä päivää, mutta oireiden perusteella uskallin testin tehdä näinkin pian. Yleensä olen odotellut sen reilun viikon.
Esikoinen on 5 vuotias ja nyt tätä pikkukakkosta ollaan yritetty 3,5 vuotta.
En ihan kaikkia jaksanu tässä lueskella läpi, mutta jahka kotiudun niin jos sitten lähimmät tapahtumat :D

Eli meillä siis toinen tulossa, synnyttämään oysiin ja ikääkin löytyy 28 ja miehellä 30. Ja LA on 29.4.10

Tsemppiä nyt kaikille, ja päivemmällä lisää, kun on enemmän aikaa.

buam 4+6
 
Huomenta.

Tervetuloa buam :flower:

Millenia Vielä kerran :hug: :hug: Itse olin myös melkein yhtä positiivinen tuossa alku kesästä, kun oli se tuulimuna. Jossai vaiheessa kyllä sit ei oikein tienny mitä ois ajatellu ja olin "katellinen" muille raskaana oleville tai just lapsen saaneille tai plussan saaneille. Tämän hetkinen plussa pelasti soivasti tilanteen, vaikka oikeesti hetken mietin, ett apua halusinko tätä. Kyllä se vaa mullaki toi tuulimuna oli tuolla takaraivossa, vaikken sitä tavallaan myöntänykkää. Mutta toi oli minun "tarina". Ihanaa, että pystyt olemaan noin positiivinen.

HaP Minen oo enää yhtää kateellinen nille joilla on oireita. Tää jatkuva ällö olo on ihan riittävän inhottavaa. Onneks sitä, ett tissit on kipeet ei huomaa, ku ritsikoita pois ottaessa ja nukkuessa. Tykkään nukkua mahalleen ja nyt on nukuttava niin kauan ku vielä pystyy :D Sitäpaitsi mulleki nää oireet hipi vasta pikku hiljaa. Ei vielä tuossa vaiheessa ollu mitään. Tuulimunassa taasen oli heti alkuun äklöt olot ja tissit kipeenä, sit ne vaan hävis. Nyt ei todellakaan ole hävinny.

Noista ultrista ollu puhe. Meidän kunta tarjoaa kaks ultraa. Np- ja rakenneultran. Tosin nekin käydään Tampereella, mutt mulle iha sama, siellä on varmaa vähän "kehittyneemmät" laitteet ;) Neuvolassa ei ylipäätään pysty muuta kuin sydänääniä kuuntelemaan.

Selvisin pelkällä säikähdyksellä eilen. Se tuhru vuoto oli vaan jotain hetkellistä ja johtu varmaan siellä ultrassa käymisestä. Enää ei oo mitään. Huh! Vähän sitä säikkyy pikkuasioista. Eilen illalla tuli niin pahaolo, ett kävin halailemassa pönttöä, mutt mitään ei kyllä tullu pihalle. Saas nähdä tuleekokaan selasta vaihetta. Eipä tänne taasen sen kummempaa. Rupeen oottelee, ett sais soittaa neuvolaan aikaa ja sit lähtee loppurutistukset tekemään rempan osalta.

JääKyynel ja Tuittu sanoo:

*POKS*
 
Sitähän mun piti jo aikaisemmin sanoa, että maleha olet kullankeriä, vai mitä? Ite kirjoittelin siellä silloin alkuun, nyt ei ole tullut käytyä pitkilleen... Joku tuolla Mitäs nytillä kävi vinkkaamassa, että kullankerissä on uusi vauvabuumi, hauska kuulla että monella on jo seuraava kierros =) :wave:

Millenia ikäviä uutisia teillä :( :hug: Olen tosi pahoillani! Mutta kiva että olet positiivisella mielellä kuitenkin! Toivotan teille onnea jatkoon!

Jääkyynel hyvä että tuhru loppui jo, varmaan oli just siitä ronkkimisesta!

Meillä tänään ultra, vasta puol viis, pitkä päivä odotella :whistle:

stoppis 8+0 katotaan muuttuuko lukemat tänään :wave:
 
Joo, että paitti taas oli sitä rusehtaavaa. Argh! menee hermot, mutt kattelen nyt. Moni sanoo täälläkin, ett se on normaalia, nii uskon nyt siihen. Jos muuttuu, nii sit alan kyselemään mitä tehään.

Soitin äsken sinne neuvolaan. Minen kyllä ymmärrä miten se täti laskee. Se sai taas lasketuks ajaks päivää aikasemmin, ku mitä kaikki muut laskurit antaa. Eli mulle se sano, ett 6.4. ois LA. Tuulimunasta oli iha sama juttu, päivää aikasemmin sano LA:n ku mitä muut sanoo. No pidän vanhat tiedot edelleen, neuvolan jälkeen sit ilmottelen uudet tiedot. Mulla on 1.9. neuvola. Aikoja ois kyllä ollu, mutt ei pitkiä, ku nythän menee se noin tunti siellä aikaa.

Nyt siis voin jäädä vaan odottelee neuvolaa, verikokeita, np-ultraa :)

JääKyynel ja Tuittu (mukakmas 8+1) Pitääköhä nyt kysyä neuvolasta miten se laskee :D
 
Millenia :hug:

HaP, olen Oulun ympäristökunnasta ja meidän kunta tarjoaa kaksi ultraa OYSissa: niskaturvotus ja rakenne.

(.) Mulla oli eilen eka neuvola. Juteltiin noista aikaisemmista keskenmenosta ja kohdunulkoisestakin pitkään ja kerroin, etten usko, että tässäkään käy hyvin. Ehkä sitten niskaturvotusultran jälkeen rauhoitun, jos siinä on kaikki ok. Syke ei kuulunut :/ mutta ei kai se vielä välttämättä näillä viikoilla neuvolan laitteilla kuulukaan. Tuli vaan niin mieleen se eka keskenmeno, jossa kans ei syke neuvolassa kuulunut. No, oli siellä ainakin viikko sitten elämää, joten jospa kaikki olis kuitenkin hyvin. Mammahousut on jo ahkerassa käytössä ja töissäkin on huomattu, että oon raskaana, vaikka ei mulla ole yhtä komeaa mahaa kuin MayBeibillä :p

Toivottavasti Jääkyynelen tuhruttelu loppuu. Mullakin on joskus ultrien jälkeen tuhrutellut. Ei se pieni tuhruttelu ole välttämättä merkki mistään vakavasta. Niin ja tuhruttelihan mulla taas koko alkuviikot. Nyt ei oo onneksi moneen viikkoon (kop kop) tullut mitään.

Happis (8+5)
 
Hurja vauhti tosiaan.

Uudet laitakaahan niitä rivitietoja mulle yv:nä niin tulee varmasti lisättyä listalle

Pikkuinen alkaa parantumaan, mahtavaa. Tänä aamuna ei ollut enää kuumetta, eikä ainakaan vielä näytä tarttuneen muihin.
Isompi siis tarhaan ja keskimmäinen kerhoon. Hyvin hiljaista siis.

Ällötys olo jatkuu, eilen ilta meni jo tosi hyvin ja olo oli lähes loistava. Mutta ei nyt enää aamulla.
Kertaakaan en ole vielä oksentanut mikä ihan hyvä juttu koska inhoan sitä todella paljon.

Meillä kaupunki tarjoaa molemmat ultrat, toki polimaksu pitää maksaa mutta kuitenkin. Esikoinen syntyi Lahdessa siellä tarjottiin vain np-ultra. Kävin itse rakenneultrassa yksityisellä, neuvolassa ei sitä oikein hyvällä katsottu.. tai ainakin sen tunteen sain. (kummallista)

Mulla on perjantaina neuvola-aika... Nyt tulikin mieleen että kaveri on mahdollisesti silloin tulossa meille kylään viikonlopuksi.. pitääpä tarkistaa mihin aikaan on tulossa.
Neuvola on joskus 10 aikoihin joten ei välttämättä vielä silloin ole perillä...

Mutta nyt syömään jotain tai tää olo vaan pahenee...

KiiajaVille 8+4
 
Millenialle :hug: ja paljon voimia!

buam samoilla viikoilla mennään.. =)

mua meinaa välillä vaivata jo epätoivo, samoja ajatuksia ku ainakin happihypyllä ja HaP:illa, pelottaa et tääkään raskaus ei suju alkua pitemmälle.. :ashamed: vaikka eihän se auta ku olla positiivisin mielin! =) eilen illalla itketti aivan, tänään aijon nauttia tästä alkuraskaudesta :heart:

täällä kunta tarjoaa ( onneksi ) 2 ultraa, haluttas lisäksi ar ultraan.. en ala siitä yksityisellä kuitenkaan maksamaan, jos neukkutäti määräis sinne epäsäännöllisen kierron takia niin sit =)

kauhee flunssa täällä, keltasta klimppii pitää vähän väliä niistellä :$ :snotty:
kuumettakin oli eilen 37,9. ootan tosiaan et tää menis ohi ja raskausoireet nostais päätään. pahasta olosta en tykkää (kukapa.. :LOL: ) mut toivon sitä silti! tietääpä masuvauvan olevan kunnossa :heart:

marjutti ja masuvauva 4+6
 
Apuaaa.. pelottaa ihan kauheesti.. :( Meen ultraan iltapäivällä.. se pelottaa niin älyttömästi!!
Huoh.. jospa vaa kaikki oliskin hyvin..
Sitä olen miettinyt että eiköse ole tosi pieni todennäköisyys että tulee kaks/kolme keskenmenoa putkeen samalle ihmiselle.. vai luulenko mä vain..

Oksettava olo meni hetkeks pois ja tuli nyt takas.. outoa...

tiitu ja nasu rv9+5 (kohta taas vaihtuu viikot) :)

 
tiitu tsemppiä, hyvin se menee! aivan varmasti =) samalla tavalla minäki ajattelen et aika pieni todennäkösyys se kai on että 2 keskeytynyttä km:ää sattus peräkkäin.. ajatellaan näin =) sulla on selkeitä oireitakin niin yritä nauttia ultrasta :heart:

marjutti ja masuvauva 4+6, täälläkin huomenna poksuu :LOL:
 

Yhteistyössä