¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Kiitos teille tsempeistä ja onnitteluista.Ei se asia vielä takaraivossa ole, mutta eiköhä se jossain vaiheessa sinne pamahda ihan kunnolla :)

Empuuu Täälläki on jo muutamana yönä vessassa tarvinnu ravata. Viime yönä jopa kaks kertaa tai no toinen kerta oli jo aamua. Tästäkö se nyt sit alkaa :LOL:

Tosta possulentsusta. Toivottavasti se ei koskaan tähän talouteen rantaudu. Ja minen oo oikeesti ytää varma, ett oliko meillä apuna porukkaa joiden taloudessa on ollu tota pöpöö. Vaikee sanoo, kun se ihminen jolta asiasta kuulin on muutenkin vähän epäluotettava lähde minun mielestä (tosta pöpötaloudesta). Tosin jos se sitä ois nii ei kai ne ois meille sit tullu? Vaa mistäs kaikista ihmisistä tietää...ja varsinkaan tästä kyseisestä tapauksesta. Minun mielestä niiden piti pysyä kotona viikonlopun yli, mutt olivat lauantaina repimässä tapetteja. No en ala maalailee piruja seinille. Jää arvailun varaan mitä se oli ja oliko mitään.

Äklö olo tais rantautua takas. Mulla on taas tänään ollu inhottavan huono olo. Jalkeilla kyllä pystyy olemaan yms, mutt tää äklötys ei oo kyllä yhtään kivaa. Onneks en oo vielä sille oksennus asteelle siirtyny nii, kuin moni teistä. Toivottavasti en siirrykkää.

JääKyynel ja Tuittu
 
Täälläyhä flunssan kourissa.. onneks ei oo kauheen paha mutta kuitenkin.. keskiviikkoon saakka saikkua on nyt..
Mietin tässä voisko neuvolaan soittaa jospa se kuuntelis sydän äänet.. kun se mua niin kovasti huolestuttaa..

tiitu ja nasu 9+3
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille huhtikuisille! :flower:
Itse joudun kärvistelemään huomisaamuun ennen kuin pääsen kuulemaan oman "tuomion": pelottaa ja jännittää! Oli pakko siirtäää ultra-aikaa ja nyt joudun menemään keskellä työpäivää. Muita vapaita aikoja ei tälle viikolle ollut, enkä halunnu siirtää ensi viikolle. Täytyy vaan keksiä joku hyvä tekosyy, miksi häippäsen kesken työpäivää kaupungille. En haluais vielä kertoa työkavereille.

KiiajaVille toivotaan että selviätte pelkällä säikähdyksellä ja pikaista paranemista pikkupotilaalle!

ON: ällöolo jatkuu, onneks ei oo tarvinnu kuitenkaan oksentaa ja olen kyllä pystynyt syömään melko normaalisti. Väsyttää ihan sikana ja huippaa, jos nousee nopeaa kyykystä ylös. Se kyllä johtuu tosi alhaisesta verenpaineesta. Mutta en kehtaa enempiä valitella, kun tiedän että monella muulla teistä on varmaan sata kertaa pahempi olla just nyt. Eiköhän se tästä...
 
tiitu: Ei ne varmaan noin aikaisessa vaiheessa vielä kuuntele neuvolassa sydänääniä eikä ne todennäköisesti kuuluisikaan (mulla on kuulunut rv 10, mutta monestihan ne kuuntelee vasta rv11-12 ettei äiti turhaan huolestu jos ei kuulukaan). Älä huolehdi flunssasta, vauva on ihan turvassa siellä vatsassa. Itse sairastin viimeraskaudessa todella äärimmäisen rankan vatsataudin rv11, joka kesti rajuna 6 päivää (oksensin ja ripuloin taukoamatta, kuume oli korkea). Laihduin muutaman kilon ja olin toki vauvasta huolissani, mutta niin ne vaan vakuuttelivat terveyskeskuksessa, että vauva on siellä vatsassa ihan hyvässä turvassa. Ja niinhän se olikin. :hug:

Onnea JääKyynel ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Raskauksien erilaisuuksista. Mulla on onneksi ollut äärimmäisen helpot raskaudet. Ekassa ei juurikaan pahoinvointia, etovaa oloa jokusen viikon ja muutama oksennus, tokassa raskaudessa ja nyt vähän enemmän oksentelua ja pahoinvointia, mutta sellaista minkä kanssa pärjää. Ei supisteluita, ei kolotuksia, ei loppuraskauden kremppoja. Närästys vähän vaivannut loppupuolella, mutta sekin on ollut lääkityksellä helpotettavissa, jos on todella pahaksi äitiynyt. Olen kyllä tosi onnellinen, että näin! Raskaana oleminen vissiin sopii minulle. :LOL:
 
Mä olen joutunut yöllä käymään vessassa jo parin viikon ajan. se olikin ensimmäinen oire josta ajattelin olevani raskaana. Vieläkään ei ole pahoinvointia mut muita pieniä vaivoja löytyy...

Jokos teillä on tullu jotain ihme mielitekoja ruokia kohtaan?
Mä juuri mussutin urakalla savustettua lohta. En todellakaan oo mikää kalaihminen mut nyt on tehny sitä mieli. Viime viikolla ostin uunilohta joka maistui sit ihan mudalle ja niimpä roskis sai siitä täyttöä ja petyin pahemman kerran! Tänää ostin lämminsavustettua lohta kilon verran ja nam lurpsis ku onkin hyvää! salmiakkia myös tekee mieli sekä raikasta kuten hedelmiä yms... Nii ja voisin syödä vaikka joka aterialla grilliltä haettuja oikeinki suolasia makkarapottuja. :ashamed:
 
Jääkynel onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: . Ei jäänyt kyllä kalliiksi tuo reissu. Ja se :heart: -sykehän on se tärkeämpi asia varhaisultrassa kuin minkä kokoinen alkio on =)

tiitu monet terkat eivät vielä kuuntele alle rv 10 sydänääniä neuvolassa. Itse sain valita esikoisen kohdalla rv 9+2 kuunnellaanko vai ei. Halusin että koitetaan ja hyvinhän ne kuului. En todellakaan ole mikään laiha, vaan ylimääräistä löytyi/löytyy: kohtu vaan sattuu olemaan eteinpäin kallellaan ja istukka silloin takaseinässä joten äänet oli helposti kuultavissa.

manteli voitko olla menossa esim. pankkiin neuvottelemaan? Lääkärikäynnille esim. "naisten vaivojen takia"/papakokeeseen? Mun mielestä tässä vaiheessa voi ihan hyvin tarvittaessa vähän valehdellakin B)

bambiniko tervetuloa tänne puolelle ja onnittelut :flower: Eiköhän sieltä meidän pinosta tänne vielä muitakin saada =)

Itsellä palelu senkin jatkuu, vaateita saa olla sisälläkin ihan reilusti päällä. Huono olo pysyy aika hyvin kurissa kun vain muistaa syödä säännöllisesti ja terveellisesti. Ihan kunnon oksennus oloa ei ole vielä ollut kertaakaan (kuten ei ollut esikoisestakaan). Yritän olla liikaa stressaamatta noista pienistä vuodoista, mutta taitaa ne silti alitajuntaan vaikuttaa, koska näin viime yönä unta että mulle tuli keskenmeno :snotty: . Aamulla ihan paniikissa menin vessaan, no onneksi ei tullut sillä kertaa mitään edes paperiin.

Poppeliini 6+5
 
Onnea ultrassa käyneille ja mahtavia uutisia saaneille! :heart: :flower:

KiiajaVille toivottavasti ei oo possunuhaa :(

(.) tuota noin...melko oireeton oon... *kopkopkop*
kylmä on jatkuvasti ja maha on turbo :/ siinäpä nuo...

mehumaijan laitoin tuossa turisemaan mehua..nam :p
Puolukkamehtään tekis mieli, muuta taitavat olla raakoja vielä..

taas mä unohdin kaikki kommentoitavat jutut :/

mä en jotenkin osaa vielä uskoa et kolmatta ootan...
 
Ultrauutisia on kyllä mukava lueskella! Välillä jo tulee miettineeksi pitäisikö sitä itsekin mennä, mutta enköhän malta odotella np-ultraan, toivottavasti ainakin.

Sydänäänet kuuluivat esikoisesta rv10. Olisivat voineet kuulua aiemminkin, sen verran selvät olivat jo noilla viikoilla. Minua kuitenkin varoteltiin moneen kertaan, etteivät välttämättä kuulu ja siitä ei pidä huolestua.

(.) Ekaan neuvolaan on nyt reilu viikko aikaa. Mielenkiinnolla odotan, miten la arvioidaan papereihin alustavasti.
Etovaa oloa on, väsyttääkin kovasti ja sitten sain tähän kaveriksi kurkkukivun ja lämpöä. Kaikin puolin siis tosi hehkeä olo! :LOL:

Donu ja Pikkuinen 7+0?
 
Nyt se pahoinvointi sit alkoi. Ei ole pahaa, mutta vähän väliä kuvottaa ja velloo mahassa. Ja saattaa tulla jos ei ole hetkee syöny tai vaikka heti ku on jotai syöny. :eek: Ruokahalu on kuvotuksesta huolimatta kasvanu melkoisesti. :whistle: Ruoka on jotenki harvinaisen hyvää. :LOL: Nii ja väsymys on pahentunu. Tänää ei meinannu pysyy silmät auki tunnilla. |O
Neuvolaan vielä 2vk. Olis jo.. :D

Feles + kyytiläinen 8+2
 
pää kipee taas koko päivän ja panadolin otin et ei hirveesti oo auttanut ja olo on vähä ällö.. mä en halua tän olon alkavan ku se muuten pilaa kaiken. mul ois 5 päivää näyttöä.ke,to ja ens ma aamuvuoro ja ke ja su iltavuoro. saas nähä miten kestän. Huomenna siis aamuvuoroon. Väsyttäiskin. MUt pitää kattoo telkasta salkkarit et miten jatkuu :p
 
Tiitulle paranemisia flunssaan.

Mä kävin äsken ostamassa kahdet uudet rintsikat, on sitten aavistuksen verran rinnat kasvanu. :eek: Housujen suhteen pitäis kans keksiä jotain. Näin kotona makaan aina miehen tuulipuvunhousuissa, mutta en mä niissä voi töihin mennä. Farkut ei mahdu enää, tai jos tungen ne jalkaan niin ahdistaa ihan älyttömästi. Pari hametta on onneksi jotka on vähän löysempiä. Tuota turvotusta on tullut kyllä aika kamalasti. :eek:
Musta tuntuu että mulla pitäis olla tosi lökösiä vaatteita, ahdistaa kamalasti jos vähänkin joku puristaa. :D

Niin ja mä oon syöny tänään ihan yhtenään. En kunnon ruokaa, mutta napostellut koko ajan jotain. Saan tällä konstin pidettyä sen kamalimman olon loitolla. Ei siis ihme jos alkaa housut vähän puristamaan. :LOL:

Nyt vaan malttamattomana odotan sitä huomista neuvolaa. Kertokaa te kokeneemmat, että mitä siellä ekalla kerralla tapahtuu? Aikaa on varattu 90 minuuttia. :eek:
 
hapsiainen, siellä täytellään lappuja ja tietoja tietokoneelle.. päätetään synnytys paikka, saat lappuja ja lippuja mukaan sekä otetaan veri/virtsakokeet +verenpaine mitataan myös. :)

Munkin pitäsi käydä ostaa uudet rintsikat ja myös joku kiva takki joka mahtuis sit syksymmälläkin päälle.. :) äippähousuja en oo viel käyttänyt.. oon antanut luvan itselleni siirtyä niihin np ultran jälkeen... Tuntuu että ne äippähousut oikee korostaa mahaa, ja en halua viellä että sitä huomataan.. :)
Voikun vaa aika menis nopeesti ja 4.päivä tulis pian.. sais huokasta helpotuksesta<3

keskiviikkona on ultra taas iltapäivällä.. sen jälkeen varmaa jo vähän uskaltaa iloita jos siis kaikki on hyvin <3

Nyt taidan mennä popsimaan porkkanaa.. tekee kovasti mieli <3 nam

tiitu ja nasu rv8+3
 
Stellanella
Voi miten ihanaa lueskella teidän ultrakuulumisia ym.
Tää ei jaksais millään odottaa keskiviikkoon, jännittää niin perhanasti! Silloin mulla on ultra ja sitten perjantaina on neuvola.
Viikonloppuna ollaan ajateltu kertoa molempien vanhemmille ja sen jälkeen sitten pikkuhiljaa muille...kunhan kaikki nyt vaan on kunnossa...

Stellanella 7+5
 
Alkaakohan tänne kohta rantautumaan turvotus. Töiden jälkeen oli todella paksu olo ja massu pömpötti. |O Jospa tuo alkais kohta oikeestikin kasvamaan, onhan tässä viikkoja jo 5+3. :whistle: En taida jaksa tänään varata sitä varhaisultra-aikaa enää. Päähän sattunut jo neljä päivää, kraah!
 
heips!

vieläkö mahtuu mukaan?

Tänään plussasin ja heti jo olen täällä tyrkyllä. :D

Lapsi on tuleva neljäs jos kaikki menee hyvin ja tähän maailmaan päätyy.

LA tulee olemaan suunnilleen 29.4



megara +alien rv 4+4
 
Rintsikoista just ennen lomareissua satuin ostamaan kiireessä ihan vähän isommat rintsikat kuin normaalisti. No, nyt tuntuvat olevan oikein hyvät :D Pitää siis käydä santsaamassa vielä toiset kun sattuivat olemaan vielä edullisetkin..

megara kävinkin jo päivällä pikaisesti lukemassa meidän vanhaa pinoa ja huomasin että olit plussanut myös. Onnittelut :flower: :heart: Kukakohan siellä nyt jatkaa päivittelyjä kun me molemmat ollaan täällä ? B)

Ekassa neuvolassa käydään paljon sellaisia perusasioita läpi ja otetaan veri- ja pissanäytteet. Mulla tais esikoisesta mennä siellä tunti ja tästä toisestakin taitaa tunti olla varattuna.

Soittelin tänään alkuraskauden ultran hintoja. Yllättäen Mehiläisessä näyttäis olevan halvin gyne+ultraus (noin 70?). Ainut huono puoli on että tiedän kyseisen mieslääkärin ja olen muutamia vuosia sitten tehnyt hänen kanssaa töitä toisessa kaupungissa.. Todennäköisesti kuitenkin varaan huomenna hänelle ajan ensi viikon tiistaille, silloin viikkoja 7+6 (tai minimissäänkin 6+4) =)

Poppeliini ja Taito 6+5 (Taiton nimipäivä on laskettuna aikana joten sillä nimikkeellä nyt mennään :D )
 
POKS! Tänään alkaa viikko 8!! Menis vaan aika nopeemmin...

Oli taas tullut ihania ultrakuulumisia. Onnittelut niistä :flower:
Ja tervetuola uusille odottajille!

Täällä jatkuu väsymys ja aaltoilevana tuleva huono olo. Ei onneksi ole ollut mitään varsinaista oksettavaa oloa. Ja yöllä tulee käytyä vessassa parikin kertaa samalla kun käyn harvinaisen huonosti nukkuvan pojan tuttia laittamassa. Tulee juuri hampaita lisää. Blaah. Ihan niin kuin ei muuten väsyttäisi. Väsymyksen suuruudesta kertoo jotain, että yleensä herään pieneenkin parahdukseen, mutta viime yönä mies, joka ei ikinä herää mihinkään, oli kerran noussut tuttia laittamaan kun en ollut yhtään edes havahtunut!

Lohdutukseksi kaikille lähes oireettomille, että kyllä siellä maussa asukki on! Itsekin siitä olin huolissani vähäisten oireiden vuoksi, mutta niin vain sydämen lyönnit löytyi!

Eelis 8+0 :heart:
 
Mitähän oireita mulla oli että nyt tätä epäilin plussaksi...

no ainakin mun onnettomat tissit jotka ei koskaan reagoi mihinkään (joilla on imetetty kolmea) on nyt olleet hiukan kipeinä.
lämmöt puoli astetta korkeammalla.
pissattaa.
painajaisia nään myös!

 
Tänne tulee tekstiä niiiiin nopeella tahdilla.. jospa minäkin laittaisin taas vähän kuulumisia.
Aivan ihania ultrauutisia on teillä taas ollut :) :heart:
Moni on täällä kertonutkin niistä finneistä ja näpyistä, niitä on täälläkin!! Miten voikin olla otsa niitä täynnä, ja mulla lisäks niska/hartia-alue!! Nyt on sit tullu se että makeeta jos syö niin tulee vähän huono olo... tai sit pitäis heti ottaa jotain suolaista perään. Ja enemmän tekee mieli tomaattia/kurkkua yms. raikasta.
Mulla on alkanut olemaan vasta nyt niitä pieniä vihlaisuja tuolla alavatsassa. Ja outoa sykettä tuntuu (kuten edellisessäkin raskaudessa) varsinkin nukkumaan mentäessä, tuossa navan alapuolella. Muistaakseni johtuu lisääntyvästä veren määrästä .. Hitsi kun oon tuonki unohtanu. Muistan että muinoin sain vastauksen tuohon outoon elohiiren tunteeseen.

Ja väsymystä on, varsinkin ip... huoh!!
Neuvola ensi viikon to, siis 3.9.
 
Kivaa, tänne on taas uusia plussanneita tullut, onnea teille kaikille :flower: Ja onnittelut myös ultrassa käyneille, mukavia uutisia oli monella :heart: Itse saan vielä odotella keskiviikkoon...

Kiiajaville toivottavasti ei ole possutautia! Paranemista pikku-potilaalle :wave:

Mä jo luulin että öklö-olo meni pois, mutta ei se sitten mennytkään :/ EI mitään oksennukseen päinkään, mutta varsin epämiellyttävä öllötys :x Tuntuu nyt tulevan syömisen päälle. Muutoin ei kummempia, ihmettelen että en oo enempää väsynyt, ei tarvi edes päikkäreitä (paitsi tänään kun heräsin jo viiden jälkeen pikkumiehen kanssa :headwall: ).

Tulin sitten paljastaneeksi yhdelle kaverille, kun kyseli tiedänkö ketään, joka tarvis jalustallista turvakaukaloa (yhdellä ollutta hyvin pidettyä ), kun hän voisi 30-40 e sen antaa tutummalle ihmiselle... Niin hetihän mulla rupesi himottamaan kun noin halvalla saisi :LOL: Mutta sanoin että en ihan vielä sitä haluaisi, mutta jos vähän aikaa voisi jemmata... :whistle: Ei nyt ihan vielä tekisi mieli alkaa hamstraamaan vauvakamaa, kun ei ole edes todisteita olemassaolosta!

Juu, siis todisteita odotellessa...
stoppis 7+5 tjtn
 

Yhteistyössä