¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

no niin. Työkaveri joutui tänään eristykseen sairaalaan korkean kuumeen takia. Eka possuflunssaepäily siis meillä :/ Muistan kuinka perjantaina otin hänen sylistään lapsen omaani ja vein ulos. Se on periaatteessa ainoa tarttumisvaarakohta. Ollaan kuitenkin eri osastoilla, hmm...

jännittäviä aikoja eletään :/
 
Tervetuloa uusille!

Ja ihanaa kun on varhaisultrakuulumisiakin jo tullut! Mulla vielä viikko siihen :ashamed:

Mä en vieläkään tunnu pysyvän teidän kirjoitustahdissa enkä muista mitä kukakin kirjoittaa :eek:
Laitetaan esikoisen ja masun piikkiin :)

).( Huono olo (ei oksentamista kuitenkaan kuten ei esikoisessakaan ollut) on jatkunut. Välillä se katoaa ja sitten se taas tulee jostakin. Mieli ei tee mitään syödä, hyi yök. Mutta nälkä kuitenkin on. Maha on turvonnut ja inhottavan tuntunen (olisiko menkkamaista kipua sitten?? En tiedä, koska mulla ei sellaista ole ikinä ollut). Tänään ei ole vihlonut alavatsaa. Eilen vihloi eniten mitä nyt on vihlonut. Piti googlatakin illalla, siitä. Se siis kuuluu asiaan. Tuntuu etten ole pirteä milloinkaan. Päikkäritkin sain otettua pojan päikkäreiden aikana, muttei sekään auttanut. No, pitää olla tyytyväinen näihin oireisiin. Viikko kun pitää vielä odottaa. Jos ei olisi yhtään oireita, olisin varmasti hermoraunio.

Tarrasukkia ensi viikolle! :heart:
Greddy ja toivottavasti joku, jolle haluaisin viikotkin tietää :saint:
 
Millenia täällä myös yksi "tuhruttelija". Mullakin on taas pe lähtien tullut vähäisen pyyhittäessä, sellaista valkovuodon-tuhrun sekaista --> melko vaaleanpunaiseenkin tiputteluun. Kertaakaan ei ole tullut siteeseen/pikkuhousun suojaan mitään, kaikki siis vain pyyhittäessä. Kyllähän tää vähän ahdistaa, mutta esikoisestakin oli vähän vastaavaa (ehkä vähän vähemmän...) niin yritän olla panikoimatta. Mitään limakalvon palasia tmv ei todellakaan ole tullut.
 
Tuosta tuhruttelusta... Ihan kuin mä oisin edellisen raskauteni aikana lukenu jostain että tuota tuhruttelua saattaa tulla aina silloin kun pitäis olla taas menkat, siis että ois normaalia. Eli kun on kulunut se esim. 28 päivää siitä ku niitten menkkojen piti alkaa, tai mikä sit onkaan se kiertopäivä itse kullakin. Että tulis varsinki alkuraskaudessa, mutta korjatkaa jos oon ihan vääräs. Mut jotenki mä muistelen että oisin tommosen joskus lukenu jostain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annmari-76:
Tuosta tuhruttelusta... Ihan kuin mä oisin edellisen raskauteni aikana lukenu jostain että tuota tuhruttelua saattaa tulla aina silloin kun pitäis olla taas menkat, siis että ois normaalia. Eli kun on kulunut se esim. 28 päivää siitä ku niitten menkkojen piti alkaa, tai mikä sit onkaan se kiertopäivä itse kullakin. Että tulis varsinki alkuraskaudessa, mutta korjatkaa jos oon ihan vääräs. Mut jotenki mä muistelen että oisin tommosen joskus lukenu jostain.
Samaan tietoon törmäsin esikoista odottaessa. Neuvolassa sanottiin, että saattaa muutamaankin otteeseen tulla tuhruilua kun olisi ollut kuukautisten aika.

 
Poks ja 10 viikko. Tänään on eka neuvola sitten. Paha olo jatkuu ja mahakipujakin on. Tulen neuvolan jälkeen sitten merkkailemaan.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdm.lilypie.com/FgvEp3.png[/img][/url]
 
JääKyynel: tsemppiä ultraan, hyvin se menee varmasti!
Greddy: Mullaihan sama juttu. Nälkä on, mutta en tahdo syödä. NÄkkileipä, greippi ja vadelmavissy käyvät. On se dieetti tämäkin. :kieh:

Jastu: meillä on muuten sama LA!

Minä kävin perjantaina varhaisultrassa, ja kaikki oli hyvin. Pieni oli yhtä sydämen sykettä, eli heilui kovasti koko mytty. Laskettu aika siirtyi, eli ei olekaan 11.4 vaan 17.4!
Täällä siis ollaan nyt vasta viikoilla 6+2...

Toivoopi Bee ja :heart: 6+2

(Ihana päivittelijä voisi vaihtaakin tuon korjatun LA:n mulle 11.4 -> 17.4 , sekä synnäriksi NKL :flower: )
 
Huomenia!

Tää tahtois kans ultraan... :( Mut tuskinpa se lääkärikään huomenna pistää lähetettä, vaikka viikoista ei hajuakaan! Pelottaa ihan hirveesti, et jos ei tuolla kasvakaan kukaan, kun ei vieläkään ole mitään oireita, turvotuskin on mielestäni hävinnyt ja jättänyt jälkeensä vain armottomat makkarat. Ja sunnuntaina pitäs olla firman bileissä juhlapuku päällä ja feikata juovansa, ettei porukka nyt ihan vielä arvais, missä mennään. Arvatkaa vaan, mahtuuko edellisen raskauden jäljiltä (+ muutama kesäkilo lisäksi) mulle mikään juhlamekko päälle. :LOL: :LOL: Vielä kesäkuussa, kun imetti, niin hyvin sai tissien "alle" makkarat piiloon, kun oli hyvin laskeutuva paita päällä, nyt ei toivoakaan, kun rinnatkin pienentyneet parilla koolla.

Oliko muuten jotain esteitä, ettei hiuksia sais värjätä raskausaikana? Pitäs käydä kampaajallakin piakkoin...

Kantrimaria kera nuppusen, josta ei vieläkään tiedä, millä viikoilla mennään.
 
Mä käsitin ettei ole mukamas haittaa jos värjää. Mä olen menossa ylihuomenna kampaajalle ja varasin ajan jo heinäkuun lopulla.
Olo ollut ok mut nyt tullut vähän sitä huonoa oloa. maha turvotusta on iltaisin tosiaan. Muuten kaikki ok. Toivon ettei mene paha olo pahaksi kun ei kärsis nyt tulla kun on viimeset näyttöpäivät menossa. Tänään kävis kirjastossa ja treffais mammakaverin. Mies jatkaa aita puuhia pihalla :)
 
uusi huhtimamma ilmottautuu varovasti ;)

eilen illalla plussattu, haalee mut ihan selvästi erottuva toinen viiva marketin testissä. illalla valittelin oloani ja mies sano et lähetään ostaan se testi! siinä sit kohta plussaa ihmeteltiin!
yks keskeytynyt keskenmeno viime kesäkuussa ollut..

alavatsaa kourii välillä ja lämpöö on yli 37, tosin oon muutenki kipee kurkku kipee ym.. :$ muita oireita tässä ny ei viel oo..

kovasti toivotaan et tää pieni säilys ja tulis meille syliin asti, mieskin jo puhunu et onkohan tyttö vai poika ja vaunujen hankinnasta! :D
ihan hyvällä fiiliksellä eteenpäin =)

huhtikuun loppuun menee meillä LA, nyt olis suunnilleen 4+4 raskautta menossa.. =)
 
Täällä on taas kirjoitusta niin paljon etten muista enää kuka on kirjoittanut mitäkin.
Mutta ihania varhaisultrakuulumisia oli joukossa ja uusiakin asteli mukaan, joten tervetuloa!

).( Täällä jatketaan nyt sitten sairaslomalla tätä lomaa. Nukuinkin puoli yhteentoista tänä aamuna, vieläkin kyllä väsyttäis.
Se kamalin oksetus on nyt jäänyt, tai ainakin viikonlopun ajan oli helpompaa, toivottavasti myös nyt tämä viikko olisi jo helpompi. Suussa maistuu vaan koko ajan ihan kamalalle. Tekis mieli pestä hampaita ihan yhtenään.

Huomenna onkin sitten ensimmäinen neuvolassa käynti ja viikon päästä onkin sitten nt-ultra. :)

Tälle finniongelmalle haluaisin keksiä jotain ennen kun palaan työelämään. Onpa kiva mennä ihan teininä takaisin töihin. Onko kenelläkään vinkkejä tehoaako näihin hormoneitten aiheuttamiin näppyihin mitkään aineet?

- Hapsiainen 8+5
 
Tervetuloa vielä uusille! :heart: Ja onnittelut alkuraskauden ultrissa käyneille ja hyviä tuloksia saaneille + tsemppiä niille, joilla se ultra on edessä! En nyt muista nimimerkkejä. :ashamed:

Ensimmäinen neuvola takana ja taas vaihtuu viikot, viikolle 10 siirryttiin tänään! Neuvolan mukaan laskettua aika on 29.3. joten sen voisi laittaa mulle tonne listalle. Nyt jään vaan odottelemaan ultrakutsua, kuulemma pitäis ehtiä sinne ennenkuin se 12 viikkoa tulee täyteen... Toivottavasti näin, niin pääsee siihen veriseulaankin. Tuttu neuvolantäti oli oikein mukava ja tunti tuolla vierähti, vaikka asiat on entuudestaan tuttuja. Kiva kun ollaan tässä jännitelty, että kumpa siellä nyt olisi kuitenkin vaan yksi vauva (juuri muutama päivä sitten saatiin tietää, että sukuun on syntynyt kaksoset), niin sitten se täti menee pamauttamaan, että hänelle iski sellainen intuitio näinköhän me saadaan tällä kertaa kaksoset... :eek: No toivottavasti ei kuitenkaan!! Aikahan pieni todennäköisyys tuohon olisi. No, vähän aikaa saa vielä jännitellä. :x

Pe-la oli ihan kamalat olotilat, kaikki lämpimät ruoat tuli ylös. Eilen yökkäilin vaan muutamaan otteeseen enkä oksentanut kertaakaan ja tänäänkin on ollut ihan inhimillinen olo toistaiseksi. Ehkä se pahoinvointi tästä kohtapuoleen alkaisi helpottamaan...

MayBeibi 9+0
 
:wave:

Täällä ehkä planeetan yks onnellisimmista ihmisistä tällä hetkellä :) Ultrassa käyty ja siellä se pienen pieni sydämen alku sykki :heart: Lääkärin mukaan äkkiä katottuna koko vastasi viikkoja. Meinaa sillä meni se monitorin näyttö pimeeks eikä saanu sitä enää toimimaan, joten ei mitattu tms. Sain kuitenkin alennusta hinnasta sen takia, että nyt kävi näin ku kävi. Pääasia mulle on tällä hetkellä se, että kohdussa oli elämää. Avokki oli myös mukana ja ehti just ja just nähä sen sykkeen. Se monitori meinaa meni pimeeks, ku lekuri käänsi sitä. Sai hetken uudestaan toimimaan ja sit ei troiminu enää. Oisha se ollu mielenkkintosta kuulla koko yms, mutt kuulemma vaikee mitata tässä vaiheessa niiku moni on jo täällä sanonukki. Joo, mutt se syke oli pääasia! :heart: Hintaa tämän "mokan" takia kelan korvauksen jälkeen jäi 58.80?

Neuvolaanki on soittoaika 9-10, joten tänään ei voi enää soittaa, eikä kyllä liiemmin huomennakaa. Huomenna ei oo sinne soittoaikaa, joten menee keskiviikolle. Pitää toivoo, että sinne saa ajan nyt helposti, ku on kuitenki pieni paikkakunta. Ainaki tähän asti sen on suht helposti saanu. Eli voisin veikata, ett eka neuvola on noin viikon päästä. Kuha nyt eka pääsis sinne soittaan :D

JääKyynel ja Tuittu :heart:

 
Hiusten värjäyksestä luin juuri että joidenkin mukaan ekan kolmanneksen aikana ei kannattaisi käydä mutta muuten voi kyllä. Itse olen käynyt joka raskaudessa raidoissa mutta en ekan kolmanneksen kohdalla. Taidetaan aika monessa olla varovaisia tuon alkuraskauden suhteen, en sitten tiedä onko turhaa huolta.

Onnea ultrakuulumisista! Ja tervetuloa uudet.

Mulla oli neuvola takana. Pissassa oli sokeria ja hemppa vain 127 (mulle todella alhainen). Joka raskaudessa on ollut sokeri koholla ja silti sokerirasitukset ok. Joudun kuitenkin taas rasituskokeeseen, mutta luulen että ei sieltä mitään löydy vaan että mulla vaan falskaa tuo sokeri läpi. Niin ja läheteen sain veriseulaan joka on 2 viikon päästä.

Jääkyynel IHANAA!
 
marjutti86 Onnittelut ja tervetuloa! :flower: Me ollaan samanikäisiä sun nimimerkkis mukaan. :)

JääKyynel Onnittelut mahtavista ultrakuulumisista! :heart: Onnittelut kaikille muillekin hyviä uutisia ultrassa saaneille! :flower:

Omaa napaa Piti yöllä nousta vessaan ekaa kertaa tässä raskaudessa. Tissit on edelleen turpeat ja ihan kuin masussa olisi vähän enemmän tuntemuksia kuin viime viikolla. Tänään ajattelin varata ajan varhaisultraan. =)
 
Tervetuloa uusilla ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä jännittää, nuorimmaiselle nousi sunnuntaita vastaisena yönä korkea kuume 38-39,5 muutaman kerran on myös oksentanut.
Saattaa olla ihan vatsatautia kun sitä on kuulemma liikkeellä myös semmoista mihin liittyy kuume.
Tai sitten sikainfluenssaa, mutta suurella todennököisyydellä sitä se ei ole.
Mutta varuiksi kuitenkin jos mulle nousee yht´äkkiä korkea kuume niin heti yhteyttä TK:hon ja lääkitys aloitettava 48tunnin kuluessa oireiden alkamisesta.

Raskauksien erilaisuuksista

Eka oli varmaan aika pitkälti oppikirja raskaus. Aamupahoinvointia aamuisin lähes kellon tarkkuudella kerta oksennus ja se siitä.
Liitoskipuja oli joihin auttoi tukivyö.

Toisessa kipeitä supistuksia puolestavälistä lähtien, seurattiin ä-polilla kerran kuussa. Muuten ihan ok.

Kolmas olikin sitten aivan kamala. Kädessä neuropaattinen kipu mihin määrättyjä lääkkeitä ei suositeltu raskauden aikana, ne vaihdettiinkin toisiin jo ennen raskautta mutta nekään lääkkeet ei ollut parhaita. Kaikenlisäksi niitä syödessä tuli riski selkärankahalkioon mitä sitten estettiin foolihapolla 1g/päivä. Nuo lääkkeet lopetin suhteellisen ajoissa jo ennen rv 10:tä.
Keväällä iski joku kumma allergia, tomaatti, kiwi, sitrushedelmät ja kala aiheutti kielen turpoamisen. Kieli oli todella kipeä, puhuminen ja syöminen oli yhtä tuskaa. Kerran kävin päivystyksessäkin hakemassa kortisonipiikin etten ihan turvonnut tukkoon.
Kortisonikuuri tableteissa ei auttanut yhtään. Joskus kesällä tuo sitten helpotti. Lääkärit ajatteli että saattaisi olla ristiallergia siitepölyallergian kanssa, jolle en tietääkseni kuitenkaan ole allerginen.
Pahoinvointia 24/7 ja jouduin ottamaan muutaman päivän saikkuakin. Vannotin miehelleni että se on viimeinen raskaus ja pyysin vielä muistuttamaan jos joskus heikkona hetkenä tulen toisiin ajatuksiin (kyllä mua muistutettiinkin)

Onneksi nyt toistaiseksi (*koputtaa puuta*) näyttäisi siltä että olisi helpompi raskaus tälläkertaa...
 
Vau ihania uutisia monilla! :heart: (nimet ei pysy vaan muistissa :ashamed: )

Hapsiainen Mä viime viikolla kirjottelin iho-oireista ennen plussaamista. Eli mulla tuli kauheita näppylöitä ja menin ihotautilääkärille. Sain voidetta ja antibioottiliuosta, joita voi käyttää raskauden aikana (silloin oli haaveissa raskaus, jota en vielä tiennyt). Auttoivat viikossa!! Herkkäihoisena ne kuivattivat ihoa, mutta runsas rasvaaminen ja kosmetologilla käynti vei kuivuuden. Nyt silloin tällöin olen laittanut aineita yöksi, jos joku näppy on tullut. Mulla on kaason esiiintymishommia tiedossa ensi kuussa, joten se oli se pääsyy lääkäriin menossa (että olisin edes vähän edustuksellinen yli sadan häävieraan edessä )

Mies oli eilen illalla niin ihana, kun alkoi olla huolissaan syömättömyydestäni. Se alkoi luettelemaan ruokia, mitä voisi tehdä, jotta söisin, eikä mikään mulle maistunut. Lupasi sitten tehdä tänään katkarapukeittoa, joka ei ole helpon resepteistä :p Soitti vielä tänään ruokatunnillaan, että olenko syönyt mitään. Ihanaa, kun se huolehtii :heart:
Nyt se saa koko viikon kuunnella mun valitusta kun on vielä niin kauan ultraan aikaa (viikon päästä )

Heräsin päikkäreiltä äsken, nyt vähän pirteämpi olo =) Onneksi poika nukkuu vielä, niin saa vaan olla. Sillä on nyt joku äiti-vaihe menossa, joten se on koko ajan mun kimpussa enkä saisi minnekään pois mennä..

Onneksi en ole ainoa, joka ei osaa kommentoida kaikkien juttuihin.. Eli omaa napaa taas.
 

Yhteistyössä