Huhtikuiset 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Morjensta! Ensinnäkin rauhallista ja railakasta joulua kaikille huhtikuisille meidänkin puolestamme!!!

Täällä rupeaa olo pikkuhiljaa asettumaan joulun odotukseen...Enimmät koulukiireet ja esikoisen synttärihulinat ovat onneksi ohitse. Maha kasvaa ja "Pippuri" elämöi masussa omaan tahtiinsa. Ei ole onneksi mikään hirvittävä myllääjä. Lähinnä aamulla ja iltasella makoillessa pompottaa sekä tietenkin ruuan jälkeen :).

Kelan lappuja en ole vielä täytellyt. Täytyy uuden vuoden alettua niitäkin miettiä. Pakkausta ei oteta, kun on esikoiselta niin paljon tavaraa säilössä...tai tällä hetekellä kierrossa mutta eiköhän saada niitä sitten takasin keväämmällä. Meillä hankintalistalla ovat turvakaukalo ja pehmeä kantokoppa kuomurattaisiin. Ja kantoliinan olen ajatellut hankkia. Esikoisella en sitä käyttänyt mutta nyt "kesävauvan" kohdalla se on varmaan ihan kätevä hankinta...vai onkohan kovin kuuma?

Kuulumisiin ensi vuonna! (Heh, kuulostaa aina yhtä hassulta :)

Joulutoivotukset täältäkin!
Vesisadetta :). Nooh, joulu tulee silti. Vähän pakkaa jo paukut loppua mammalta, fyysinen työ ja joulunaluskiireet vaatii veronsa näköjään. Nyt on eilisen supistellu vähän enemmän ja täytyneekin nyt ottaa rauhallisesti joulu ilman suurempia touhotuksia (vaikka tupa on täynnä vieraita koko pyhät). Onneksi valmistelut tein ajoissa että ei oo paniikkia vaikka joudunkin nyt siivouksissa himmaamaan ja onneksi mies on niin kultainen että auttaa kyllä.

Mulla oli eilen lääkärineuvola ja kaikki oli hienosti. Painoa tullut se 300g / vko, joten tähän saakka jotain 4-5 kiloa yhteensä. Se kyllä yllätti että noin vähän kun en oo kauheasti viime viikkoina päässy lenkkeilemään kiireiltä ja nyt on pitää kropan antaa vähän huilata. Lääkäri oli taas eri mutta tälläkertaa naislääkäri ja voi että kun oli mukava!! Otti varmuuden vuoksi muutaman näytteen että saan "joulurauhan" ettei oo mitään tulehduksia mikä aiheuttais nämä yhtäkkiset supistelut ja väsymyksen.

Tänään siis viimeinen työpäivä ja sitten huilia!
Eipä kummempia, ottakaahan mammat joulu iisisti!

Heips kaikki valmistelijat sekä lasten tulon, että joulun...

KAIKKI LAHJAT OSTETTU, WUHUUU voisko saada edes pieniä aploodeerauksia :-) Kyllä mä eilen tuolla pääkaupungin hulinassa taas monta kertaa kirosin käsitaidottomuuttani, senkun vaan neulois sukkaa toisen perään eikä ostais tuolla hulluudessa mitään. Vähintä mitä olis pitäny muistaa, laittaa se kyltti kaulaan "olen raskaana, voitko vältää minun työntämistäni ihmismassan ja hyllyn väliin" Mutta joululaulut soi ja onneks raskaus on siinä vaiheessa, että jopa jotain pikkuhehkumisiakin poskipäissä on kuulemma nähtävissä.

Käytiin laulamassa joululauluja ja meidän lapset meni ihan vauhkoiks, en meinannu saada nukuttua yöllä ollenkaan, tiedä sitten kuulostiko se tonne masun sisään hirveältä raakkumiselta vai enkelkuorolta?!

Ihanaa enää tämä ja huominen sitten LOMALOMALOMA ja vasta tammikuun puolella tänne töihin tuskailemaan. Mies remppaa uutta kotia kaikki mahdolliset päivät, jotta päästäis mahdollisimman pian muuttamaan, ettei käy niin, että muutto käy ohjeistuksena sairaalanpediltä.

Oikein rentouttavaa joulua teille kaikille, paketithan meillä on uunissa jo omasta takaa!

Täytyy mennä heti tonne vauvanhoitopuolelle tiedustelmaan kaikki kaksosraskauskysymykset "miukujapojilta"!

AM 21+5

Ps. ainiin ne kelapaperit, menikö hermot täyttäessä? Jos alottas vuoden sillä rumballa?

Täällä on ollut niin hiljaista, että te olettekin varmaan jo rauhoittuneet joulun viettoon...

Oikein rauhallista joulua kaikille huhtikuisille!!
Hellikäämme massujamme hyvällä ruoalla ja nauttikaamme pienoisistamme.
Vuoden päästä se on sitten jo fyysisestikin mahdollista : )

Näihin tunnelmiin joulua viettämään rauhoittuvat
kauris ja Armaani Humu-Pekka

Ollaampas sitä painuttu alas.
Oma elämä vai mikä lie... ; )

OIKEIN HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE HUHTIKUISILLE!!
Vuoden päästä sitten onkin ihan uuden kujeet jouluna sekä vuoden vaihteessa ; )

kauris ja Armaani Humu-Pekka rv 25+5

Ompas ketju hiljentynyt, noehkäpä tässä loppuakohden vilkastuu kun aikaa istua koneella ;)
Viikkoja kasassa jo 26+6, hirmuisen nopeasti on aika mennyt! Justiinhan sitä plussatestiä ällistelin epäuskoisena!

Äitiyspakkauksenkin jo sain, nyt iski tajuntaan että herranjumala MEILLE tulee VAUVA!!! Pitäisi kai pikkuhiljaa ruveta ostamaan vauvan tarvikkeita, vaunukaupoillekkin pitäisi mennä ja Ikeasta hakea hoitopöytä. Kelan paperit täyttyivät ihmeen kivuttomasti, pätöstä äitiyspäivärahasta ei ole vielä tullut, mutta tietty tässä on joulunpyhät olleet sekoittamassa tilannetta.

Näin uudenvuoden yönä unta että meille syntyi hämmästyttävän kaunis tyttövauva, kerran aiemmin olen nähnyt synnytys unia ja silloin syntyi poika, eli näistä ei paljon johtopäätöksiä vedetä. Unissa synnytys onnistuu aina äärimmäisen helposti ja kotona. Syksyn vauva unissa unohdin aina vauvan olemassaolon ja lähdin töihin, tai en ollut muistanut hakea äitiyslomaa :) ilmeisesti vauva todellisuus menee jo alitajuntaan kun nykyisissä unissa vain kiukuttelen miehelle kun hän ei jää minun ja lapsen kanssa kotiin :)

Mariella ja Taateli 26+6

Hiljaista on juu...

Minä olen sitten nostelu ja rasituskiellossa : (
Tänään lääkärintarkastuksessa oli kohtu "suppilomainen". Pitänee siis ottaa rauhallisesti, ettei tarvitsisi olla ihan levossa loppuaikaa...

Terveiset lääkärineuvolasta!
Jossa sanottiin, et painoa on tullut liikaa, vaikka reilusti yli puolet vähemmän mitä esikoisesta tuli. Sillon tuli 23 kg. Sf mitta on nyt 28 ja tukivyötä pitäs käyttää kun hätäsectiohaava repsottaa alhaalta(mulla se on navasta alaspäin). Ei saa kantaa ja nostella, kun kohdunsuu pehmenny ja vauvan arvioitu syntymäpäino yli 4kg. Et sillee. Mut tosta painon nalkutuksesta mä suivaannuin, koska tällä kertaa olen oikein yrittänyt ettei kerry ylimääräistä. Pääsin kyllä edellisistäkin helposti eroon, sillä suurin osa oli nestekertymää. No positiivista oli, että isohko tyttöni oli pää alaspäin.
Mitäs muille kuuluu? Kovin on ollut hiljaista tällä palstalla. Koitetaan kirjoitella ettei kokonaan hukuta!

Oon täällä vaan hiukan taustaillut kun sitkeämmin kirjoitellut tuolla tahkoojissa.
Tuli vaan tarve sanoa jotain kun olin itse myös lääkärineuvolassa tänään. Painoa on mulle tullut nyt (rv25+2) 6 kg ja sf-mitta 22 cm. Lekuri (vanhempi eläkkeelle jäävä)sanoi mulle ettei siitä sf-mitasta kannata vielä tehdä arviota syntymäpainosta kun vauvalla on vielä tilaa liikkua ja mitta voi muuttua asennon mukaan. Onnekseni mulla paikat kiinteät ja kohdunsuu kiinni. Mutta mulla onkin helppo istumatyö. Ahistais kovin jos joutuis nyt jo himmailemaan kun vika kolmannes vasta tulossa. Mutta yksilöitähän tässä ollaan ja teillä muilla taitaa olla jo vanhempia lapsiakin.

Hyvääääää alkanutta odotuksen vuotta kaikille!

Vähän on hiljasta ollu joo, en meinannu löytää koko meidän porukkaa, mutta nyt nousee, joo ja jos päästäis äkkiä töistä pois odottamaan ja naputtelemaan :-)

Pidin talviloman pois tässä pyhienjatkona ja kappas sain sen noronoranaro mikälie oksennustaudin IHAN KAUHEE! Ja mikä parasta oltiin miehen kanssa samaan aikaan kummatkin. Viime viikon ultrassa (näitä nappuloita seurataan vähän useammin painoseurannan takia) kipalepainot jo yli 500 g ja pituuttakin hurjat melkein 30 cm, siis arvio, että tää maha on kanssa suuuuuuuuuri (sf 26cm) ja sen kanssa oksentaminen on KARMEETA! Onneks äitikuriiri tiputti postiluukusta 12 tunnin oksentamisen jälkeen lasten ripulilääkettä ja sitten rauhottu. Nyt on sitten pari päivää, eli ne lomapäivät, mennykki omien voimien keräämisessä. Noi kaks pyöriäistä näyttänee huolehtineen omat tarpeensa. Muutenkin ällöä kun niiden pyöriminen tekee mulle pahaa oloa, semmosta samanlaista etovaa kun alkuvaiheessa.

Ei ne joo ne Kelan laput nyt niin karmeita olleetkaan, aattelin kuitenkin käydä varmuuden vuoks ennen lähetystä tiskillä tiedustelemassa, että olihan tässä nyt kaikki olihan.

Aikamoinen rumba alkuvuodelle tulee vielä tosta meidän muutosta huhhuh, onneks on paljon ihmisiä auttamassa. Sitäkun on ite tämmönen lahopää ei todellakaan muista kaikkia asioita, keltaset laput on mun parhaita kavereita :-)

Oottekste jo nyt alkaneet hankkia jotain vaaveleille? Mä en jotenkin osaa vielä ostaa mitään, tuleekohan siihen sitten vaan se fiilis/aika tms.? Eikun valehtelen ostinhan mä tänään kokonaiset kolme nallepuh henkaria...öööö ensisijaisen tarpeellista?! Aattelin alkaa jo pikkuhiljaa tilailee jotain kestovaippa testingejä, kiitti mulle semmoset helpot sit suoraa jalkaa vedettävät, muuten ei tuu mitään ja sit heti kun jossain on vaippa-alennuksia sinne. Ystävä muuten suositteli niitä kestositeitä, uskaltaskohan semmosen tilata, erityisesti kun ite oon allerginen puolelle siteistä, kuulemma parantuu nopeemmin ja on hyviä, tiedä sitten.

Mut nyt tutumaan, ainiin Mariella, mitä tykkäsit pakkauksesta?

AM 23+5

Ps. Jos Pella oot vielä täällä olis kiva kuulla kuulumisia, miten teitin asunnon myynti edistyy ja kaksosraskaus?

Hei,

Äitiyspakkaus oli ihan ok. Vähän ehkä poikamainen mun makuuni, mutta siihen osasin jo varautua. Aiemmin kauhistelin sitä toppapukua, mutta nyt sekin oli itseasiassa ihan hauska "maastokuvioinen". Toisaalta sitten ne tipunkeltaiset vaatteet on mun mielestä liian hempeitä pojalle, mutta onneksi eivät niin pieninä väreistä tajua, saavat sitten teininä kauhistella valokuvista "äiti, mitä sä oot mulle pukenu!!".

Nyt sen pakkauksen saamisen jälkeen on iskenyt pieni ostovimma. Vaunut on tilattu :) Brio Happyt tulevat meidän elämää sulostuttamaan, toivottavasti punaiset vaunut eivät aiheuta mahdolliselle poikavauvalle identiteetti kriisiä ;) LAstenhuoneeseen löytyi aivan ihanat verhot, vielä kun ne joku ompelisi, itsellä kun ei ole konetta eikä taitoa. Alennusmyynneistä on jotain unisex vaatteita tullut ostettua (kotiutumis vaatteet saa kohta jo pakata:)),toiset lakanat ostin Finlaysonilla oli aika suloisia :), kestovaipat (ruskovillan villahousujen kera) odottavat vain käyttäjäänsä, vauvavakuutus on hankittu. Oikeastaan ainoat puuttuvat on pinnasänky ja hoitopöytä.

Mariella ja Taateli 27+2

Moro täältäkin. Joulukinkut ja -kalkkunat on nyt syöty, onneks vielä noita suklaita on jäljellä :). Vanha vuosi tosin loppui vähän ankeesti, kun menin ja kaatusin. Poika taklas hippasilla turhan tukevasti. No, onneksi ei vauvalle sattunut mitään vaikka rötkähdin kaikella 80 kilolla maahan, onneks kyljelleni (vauva siis tarkastettiin äitipolilla oikein kunnolla). Käsi sai tosin sellasen tärskyn, että ei ole vielä toipunut. Mutta pääasia on, että pikkunen on kunnossa. Samalla tarkastuskerralla näin sitten ultrakuvaa ja sain varmistuksen miessukupuolesta. Ja kokokin oli ihan normi hurjasta ekasta sf-mitasta huolimatta.

Kärsiikö kukaan muu "maanantaimasennuksesta"? Mulla rupee olemaan arjenalkamisahistus taas jokseenkin korkeella. Vaikka tässä on saanut loikoilla ihan urakalla pari viikkoa niin silti tuntuu, ettei ole voimia kertynyt varastoon. Maanantaina jatkuisi työharjoittelu ja sitten opiskelurumbaa pitäis jaksaa sinne lähelle H-hetkeä. Tekis tosiaan mieli heittää hanskat tiskiin ja ilmottaa, että nyt ei irtoo enää. Tai kukas mua pakottaa mutta kun on tunnollinen ja koittaa aina tehdä asiat niin kuin kuuluu...kiltin tytön syndrooma nääs. Huh, sainpas johonkin purkaa. Mies-raukka ei kohta jaksa varmaan mun valitusta...vaikka sen mielestä voisin kuulemma hyvin jäädä loikoilemaan lopuks kolmeks kuukaudeks :). Ihana on hän :D!

Tänään oli lääkärineuvola. Kaikki oli sillä saralla hyvin, joten eivät kiprakat harjoitussupistuksetkaan oo tehneet mitään ennenaikaisia tuhojaan. Muutenkin kaik lukemat oli ok. Ja nyt oli siis rikottu se 80kg. Jee! (huomautettakoon, että onneksi tota pituuttakin on 176, joten ihan itselleni tutuissa raskausajan lukemissa silti mennään). Taitaa kuitenkin tätä vauhtia se seuraava kymmenkin häämöttää. Siinä oliskin sitten tiputtamista melkein se kolmekymmentä kiloo tavotepainoon...argh!

Joo, nyt pitäs alkaa vääntämään kirjallisia hommia. Poika onneks nukahti. Ja eipä olis unet mullekaan varmaan paha vaihtoehto. Jaksamista ja lykkyä pyttyyn uudelle vuodelle!

Uusia vuosia kaikille! Täälä on koitettu "toipua" pyhistä, vähän voimille otti kaikki se vierasrumba vaikka esikoiselle tietysti mukavaa kun oli ihmisiä ympärillä. Esikoinen vähän sairastanu ja itelläkin olo semmonen että koko ajan joku virus yrittää punkea pintaan mutta ei kunnolla, semmonen väsyny puolikuntonen valittajaruikuttaja musta kai on tullu :(. Jonkinsortin siipimaassa mielialaa edelleen. Kuulukohan asiaan..

Mä en oo vielä edes päässy harkitsemaan minkään laisia vauvahankintoja, vaikka ei nyt tietty toisella kierroksella tarvi paljon mitään tehdäkkään. Tuntuu että aika menee aivan liian nopeata. Töissä haeskelen vielä sijaista ja kaikenlaiset paperiasiat kesken (kelastakaan ei oo kuulunu hiiskaustakaan vaikka reilusti ennen joulua vein paperit).

Työmotivaatio hieman hukassa, olis mukava jo vetäytyä kotia esikoisen kanssa touhaamaan. Painoa ja vatsan kokoa en oo hirvinny edes mennä arvioimaan, tuntuu että piukeana on vaikka pyhinä lähes joka päivä lenkillä olinkin. Loppukuusta vasta neuvola joten sielä se totuus sitten lauotaan.

Eipä muuta, pinnistellään tsempillä lomien alkuun saakka!

Heippa pitkästä aikaa! Kovin olen laiska ollut kirjoittelemaan. Mutta kiva AM, kun kyselit. Toivottavasti olet päässyt kunnolla toipumaan tuosta ankeasta vatsataudista. Itse sairastin lievän mahataudin noin kuukausi sitten, ei tosiaan kivaa ollut.

Uusi vuosi alkoi ja kohta ennen kuin huomaammekaan, saadaan nyytit syliin itse kukin. Mulla on tavaranhankinnassa ollut jo ihan vauhti päällä :) Huutonetistä olen ostellut vinon pinon kestovaippoja, tosi kivanoloiset rattaatkin ostettiin sitä kautta. Vaatetta olen jo saanut tutuilta jonkin verran, lisää on tulossa. Ihan kiva, kun tietää sukupuolet, niin voi vähän sen mukaan toimia. Tosin tutuilta pitää sitä yrittää vielä pimittää. Sitterit on tässä kuussa tulossa tuttujen tutuilta jne. Autokin vaihdettiin vähän yllättäen, kun sattu hyvä käytetty kohille. Koeajolla käytiin vaunut farmarin takapaksissa :) Vielä kun saatais se uusi koti, niin pääsisi laittamaan tavaroita paikoilleen. Kuukausitolkulla ollaan tätä jo myyty, mutta eipä ole kaupaksi mennyt. Toivottavasti uusi vuosi tuo lisäpontta. Nyt jaksaisi vielä jossain määrin pakatakin. Tsemppiä muuttopuuhin AM.

Nala, samat fiilikset. Työmotiivi on ihan hukassa. Huomenna pitäs lähtee loman jälkeen töihin. Tosin mulla on jo keskiviikkona ylimääräinen neuvolalääkäri, kattelen alkuviikon töissä, mutta voipi olla, että keskiviikkona vois jäädä saikulle. Sen verran alkaa tää olo olla raskas. Muista tosiaan Nala, että omia fiiliksiä ja oloja on hyvä kuunnella ja saikulle jäädä, jos siltä tuntuu.

Muuten on täällä mennyt ihan hyvin. Joulun alla pikkuiset olivat 600g kumpainenkin, viikon päästä ultrassa varmaan jo lähemmäksi kilon. Sf-mitta oli tällä viikolla 28. Vaikka normaalisti olen yleensä aika "hyväsyömäinen" ja painoakin on kiitettävästi, nyt raskausaikana paino on pysynyt tosi hyvin kurissa. Viimeksikin oli tullut lisää vain n. 290g viikossa, kaikenkaikkiaan viisi kiloa tähän mennessä. Emmihän se painonnousua mietti. Aika paljonhan tuota saa tulla normaalin rajoissa, luin, että ok määrä on 200-800g viikossa.

AM, mites teillä oli, joko on sukupuolet selvillä? Onko muut kyselleet tästä asiasta? Meillä kaksosodottajilla taitaa tämä asia olla vähän selkeempi, kun tuolla ultrassa ravataan jatkuvasti. Lääkäri uumoili, että seuraavan kerran jälkeen käynnit tihentyy kahteen viikkoon. Huh, vaikka hyvä tietysti, että pitävät huolta.

Levollista alkanutta vuotta kaikille t. Pella 26+4

Melko hiljainen ketju tämä tosiaan on. Toukokuilaisillakin on jo 8. ketju menossa ja heinäkuisilla 5. : )

No jospa tämä keskustelu tästä vilkastuisi loppua kohden... synnytysjuttuja sitten vaikka...

( . ) Tänään kävin sokerirasituksessa ja kaikki oli ihan kohdallaan. Arvot on jopa todella hyvät : )

kauris rv 26+6

Nyt pistetään vähän sivua toisen perään kun palasin tänne työmaalle...onneks istun täällä "nurkassa" ja mitä enemmän naputtaa sen tehokkaammalta vaikuttaa, kröhöm! Huhhuh olipas kuulkaa vaikee eilinen päivä, kääk. Just kun pääsin sanomasta, ettei oo muka närästystä ja selkäkipuja, niin sieltähän ne paukahti. Siihen saatto kyllä vaikuttaa toi oksennustaudin jälkeiset tilat ja ihanainen ummetus, johon muuten otetaan vinkkejä helpotukseen...

Töissä vaan kaikki "ihasteli" "KAUHEEN isoo vatsaa", taputteli sitä ja sanoipa yksi ihanista miehistä muumiks???? Ja koska mua ärsyttää kaikki ja maanantaimasennus vaan pahenee, niin eritoten tommonen.
"voi kauheeta on toi kyllä iso, miten iso siitä tulee"
"oothan sä kuitenkin muistanu lenkillä käydä"
"et oo kuitenkaan muualta yhtään lihonnu"
"ois se kauheeta jos nyt joutuis jäämään kotiin, tylsäks tulis aika"
NO EI KYLLÄ TULIS JA TEKEMISTÄ RIITTÄIS, JA TÄÄLLÄ ON IHAN KAKSI ELÄVÄÄ OLENTOA SISÄLLÄ JA TÄÄ EI AINAKAAN TUU HELPOTTUMAAN, EI EES LENKKEILYLLÄ!

Toisaalta oli tosi kiva pistää aamulla kudetta niskaan, maalia naamaan ja tavata ihmisiä. Ilta nyt meni täysin maatessa, mutta jotenkin siihen ittensä oikeuttaakin paremmin kun päivän rehkiny :-) ja tuleepahan tehtyä osoitteenmuutokset buahahah.

Terveiset masun potkunyrkkeilijöiltä, auts. Ollaan kyselty tota sukupuoliasiaa joka kerta ja viimeks lääkäri muutti toisen osalta mieltään, mutta kuulemma tyttöä tulee jokatapauksessa, onko niitä sitten kaksi vai yksi, jos sitä näkis sit seuraavan kerran tän kuun lopussa. Jotenkin se tuntuis helpommalta tietää, en tiedä miks.

Voi hitto, nää meinaa, että jotain palaveria, pakko mennä, mutta päivänjatkoja!

AM 24+3

Miksihän munkin vatsa on muka kauhean iso? Vaikka vain yksi tulossa ja painoakin tullut vain 6kg. Ihmettelevät että miten paljon sulla on siis VIELÄ huhtikuuhun aikaa, ja sustahan tulee jättiläinen?
Mitäs sitten?? Ja kenelle se muka kuuluu?

Tsiisus nuo lausunnot on kyllä rasittavia ja pahinta siinä on että tarkoittavat ihan hyvää, ovat vaan tökeröitä.

Sandeman rv26+1

vakio kommentteihin kun tuttujani nään "voi jestas kun sä oot iso", "sullahan on vielä 4 kk aikaa" , tilannetta pahentaa se että tuttavapiirissä myös toinen nainen raskaana, hänellä laskettu aika melkein 8 vkoa mun jälkeen. Raskaudesta ilmoitimme yhteisille tutuillemme lähes yhtäaikaa niin ei mene kaaliin että; kyllä mä olen pidemmällä, kyllä mulla on isompi vatsa, ja hemmettisoikooon kyllä mulla on kohtu edessä ja raskaus alkoi näkyä jo rv 13jonka jälkeen en ole voinut tavis vaatteitani käyttää ja että mun LA on 11 viikon kuluttua, ei siis 4 kk päästä vaikka huhtikuussa onkin. grrrr! no sitten huolestuneena neuvolatädiltä kysyin että onko mun vatsa jotenkin normaalia isompi, hän katsoi minua ja sitten neuvola korttia ja tuumasi että isompiakin on näillä viikoilla nähty :)

Nyt muuten oon sitten saikulla äippäloman alkuun asti, olipa ihana soittaa töihin että mä en sitten enää tuu. noin 3 vuotta aikaa seuraavaan työpäivään, olo on aika helpottunut :)

Mariella 27+6

Juu AM perässä vaan. Tää tyttö oli tänään viimeistä päivää töissä. Huomenna alkaa vapaus. Tosin en taida kyllä minä ihan kolmea vuotta olla kotona kuten Mariella. Ite vähän arkailin, voiko sitä nyt lähteä saikulle, kun ei edes supistele, mutta neuvolalääkäri oli aivan ihana. Sanoi, että hienoa, että oot tähän asti jaksanut ja nyt sitten hyvällä omallatunnolla lomalle.

Pella 27+0

moro vaan teille!
Olipa hauskoja nuo "iso vatsa" kommentit. Ite meinasin lopulta tosiaankin päreeni polttaa kun joulun jälkeen JOKAINEN päivän asiakas kommentoi vatsaani että " kylläpä sitä on syöty kinkkua" tai että "kylläpä se onkin jo iso" ja että "kuinka se nyt yhtäkkiä nuon on kasvanut" . Ja myös minulla sukulaispiirissä toinen odottaja (odottaa vielä esikoista) ja laskettu aika kesäkuulla. Jatkuvasti saan kuulla kommentteja että "kylläpä sulla jo tuo vatsa näkyy isosti kun ei sillä *:llä ole vielä juuri yhtään". No hyväähän ne tarkottaa ja ite taitaa ottaa liian herkästi nämä ISOT kommentit mutta olis kiva kun joku kommentois asiaa muutoinkin kuin että olenko iso vai pieni. Painoa kuitenkin on kertynyt mullakin se 5-6 kiloa vasta.

Kelan papru tipahti luukusta ja tuli positiivisena yllätyksenä, sielä tosiaankin lasketaan äidille edullisimman tavan mukaan, kun mulla oli vaihtoehtona monta "tuloa" työtilanteiden vaihtumisen vuoksi. Lopulta mä saan äitisypäivärahan upeasti laskettuna edellisen vanhempainrahakauden laskuperusteena olleen työtulon mukaan joka oli tosi positiivista!!

Tuliskohan jo ensi viikolla äitiyspakkaus. Hui! sitä tosiaan ollaan menossa TAAS synnyttämään :)

Heeeellou,

terkkuset BOOORING koulutuksesta, en jaksa enää istuu ja kohta himaan muuttaa...kröhöm, no ei vainen, aatelkaa mä oon joutunu jättää miehen kavereineen MUUTTAMAAN meidän KAIKKI tavarat. Asunto on kuulemma jo tyhjä...apua, mä en uskalla mennä sinne, millasessakohan kasassa ne siellä uudessa on, onneks on vkonloppu aikaa selvitellä "tuhoja", voi siis olla elämäni helpoin tai karmein muutto ;-)

IHANAAAAA PELLA kun sait jäädä kodinrauhaan, sitähän ei tiedä millanen äkkilähtö vielä tulee teitinkin asunnon kanssa, nyt sen muuton vielä tekee, mutta ei enää kuukauden päästä, sitten lähdetään jo ihan muille mestoille.

Vitsit mä en oo vieläkään EES VIENY noita Kelan lappuja, kun ne on nyt täältä töistä kiinni, että saan just ton Y17 -lipukkeen...Mut tietty mähän tuun muutamia viikkoja teitin perässä vasta, olis vaan ihan jees saada pois päiväjärjestyksestä.

Mä lähden nyt korjailee tuhoja/järkkäilee/sisustaa, OIKEIN RENTOUTTAVAA JA HYVÄÄ VIIKONVAIHDETTA KAIKILLE!

Ps. just saatiin kaapelinetti toimimaan ja nyt joutuukin vaihtaa laajakaistaan, joten vkonloput menee nettipimennossa eli siis PAKKO raahautua maanantaina tänne töihin ees kattomaan keskustelut :-)

AM 24+6

Ei ole hienoa tämä pienivatsaisuuskaan. Kun töissä on jossakin yhteyksissä käynyt ilmi, että en ole helmikuun lopulla paikalla niin on kysytty "Minnekäs sinä olet menossa?" tai "Pidätkö talvilomaa". Jotkin kollegat ovat sanoneet kuultuaan mammalomasta, että ovat luulleet että mulla on vaan jouluturvotusta. Vauvakupu on mulla aika alhaalla, joten se tosiaan näyttää vähän tuhdimmalta mahamakkaralta. Tässä ollaan nyt kuitenkin jo 7. kulla raskaana :)

En itsekään saanut Y17-lomaketta työnantajalta vuoden vaihteen kiireiden vuoksi, mutta halusin laittaa paperit menemään. Kelassa sanoivat, että työnantaja voi lähettää lomakkeen perästä päin. Kannattaa siis kysyä Kelasta tätäkin mahdollisuutta, mikäli haluaisi lähettää hakemuksen aiemmin vaikka äityspakkauksen saadakseen.

Lenna 28+4

WOU!! sain kunnian kirjoittaa sadannen viestin :)

Täällä ei mitään kummallisuuksia, äitiyspäiväraha oli vähän pettymys, vaikka ensimmäiset pari kuukautta tilillä tulee näyttämään ihan mukavalta, mutta sen jälkeen tippuu tulotaso aika paljon, *HUOH* kuinkahan sitä pärjää sitten kotihoidon tuella :(

Saikulla oon ollut nyt kohta viikon ja olo on älyttömän energinen, vaikka sitten kun jotain rupeaa touhuamaan niin äkkiä väsyy. Yöunia riittäisi helposti 12-13 tuntia yössä, töissä yksi nainen varoitteli että jos nyt nukuttaa paljon niin vauva on sitten yö kukkuja, saas nähdä pitääkö povaukset paikkansa hmm.. Povauksista puheen ollen, unien perusteella ois se poika tulossa :) mutta silti ihan pikkuisen enemmän toivon tyttöä, vaikka sellainen poika fiilis kokoajan onkin ollut... vaan eipä malttaisi enää ootella huhtikuuhun sitä pientä palleroista, joka tekee äidilleen kiusaa ja kääntyilee vähintän kerran viikossa poikittain vatsaan, silloin tuntuu että kyljet ja koko maha repeää :/

H&M näytti taas todellisen luontonsa, yhden kerran pidetty+yhden kerran pesty paita repesi (siis ei saumasta vaan keskeltä vatsaa poikittain) kun äsken puin sitä päälleni. Kai ne on ajatelleet tehdä vauvavatsalle het kunnolla varaa :) vaikka tietty harmittaa kun rahat meni kankkulan kaivoon, kuitista kun ei enää tietoakaan :/

Mariella 28+5