Huhtikuiset 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mariella

Vieras
Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4.
Mira 6.4.esikoinen
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4.
Yessi 9.4. esikoinen
kauris, 10.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Pella, 11.4. esikoinen ja toinen
Lara, 12.4, esikoinen
kalat, 12.4. toinen

Uusi ketju kun tuo sata paukahti jo ajat sitten :) Otin uusimman päivityksen minkä löysin mutta eipä taida tässä olla kaikki ketjulaisemme, eli pikaisia päivityksiä odotellessa :)

Omassa navassa potkua ja pauketta perjantaista lähtien, on tämä NIIIIIIIN ihanaaa!!! :)
Annoin miehelle isyyspakkauksen lauantaina, kun en enää saanut kamoja piiloon minnekkään, kovin oli otettu ja onnellinen.

Talvesta Nauttien

Mariella 18+5

Liikkeet tääläkin pikkuhiljaa alkaneet voimistua, terveydenhoitaja jo ehti rauhoitella että ainakin sydänääniä kuunnellessa sikiö liikkui kovasti ja että läheskään kaikki ei tunne liikkeitä ennen rv20 vaikka olis uudelleen synnyttäjä. Verenpaineetkin oli laskeneet joten kivasti on menny. Tunnepuolella tämä on välillä tämmöstä vuoristorataa, välillä ollaan onnensa kukkuloilla niin esikoisesta kuin toisestakin ja välillä hirvittää hirveästi että kuinka sitä sitten jaksaa. No jooo... eipä erikoisia muutoin. Toivottavasti kaikki lumet ei ehdi sulaa.

Huhtikuiset 5
Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4.
Mira 6.4.esikoinen
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4. toinen
Yessi 9.4. esikoinen
kauris, 10.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen
kalat, 12.4. toinen

Hyvää uutta viikkoa kaikille! Täällä nyt tukivyö kokeilussa. En tiedä mitä mieltä siitä nyt olisi... kyllähän se tukee, mutta ei se särkyä vie pois. Toiseksi lonkkia alkaa aina painaa ikävästi jossain vaiheessa... noh, täytyy katsella tämä viikko.

Vaavi hereillä ;) Ihan kuin vaatis tilaa itselleen(vyö kun painaa alavatsaa). Taas tuli yks päivä kova möykky samalle paikalle alavatsalle kuin viimeksi! Pakko kysyä perjantaina neuvolassa, että voiko se todella puskea itseään jo tolla tavalla! Mutta mikä mukaan se voi olla? Aika iso ilmakupla sais kyllä olla...

kakkonen 18+3

Terveisiä rakenneultrasta. Kaikki oli kohdallaan ja laskettu aika on viimenen maaliskuuta. Kaikki oli hyvin ja tyttö on tulossa. Esitteli itsensä erittäin selvästi. Ennestään onkin jo poika, et kiva kun tulee tyttö, mitä kyllä ounastelinkin.
Mitäs muille kuuluu? Kakkonen käyttelee tukivyötänsä. Onko isänpäiväksi suunnitelmia?

Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4. toinen
Mira 6.4.esikoinen
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4. toinen
Yessi 9.4. esikoinen
kauris, 10.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen
kalat, 12.4. toinen

Meillä ulkonaliikkumiskielto karhun takia ;) Saas nähdä miten päivä saadaan kulumaan.. Kovassa yskässä ollaan tytön kanssa, ei siis uimaankaan päästä. Huomenna neuvola. Jänskättää painon mittaus... josko olisin kohta jo normaalipainoinen! Ainakin itsestäni tuntuu että painoa olis alkanut kertymään ruokahalun parannuttua. Ens viikolla toivottavasti alkaa piiiiitkästä aikaa normaali elämä, eli töihin paluu! Odotan sitä jo kovasti n.4kk:en sairasloman jälkeen...

kakkonen 18+5

Moro! Täällä käytiin äidin ja pojan voimin tänään neuvolassa. Ei olisi näin jälkiviisaana ajatellen kannattanut mennä, sillä pojalla on alla viikon kuumeilu ja hän oli ihan veto pois edelleen. Noh, mennään sitten uudestaan toisen kerran (kyseessä 3v neuvola), koska pikkumies päätti olla suostumatta neuvolatädin juttuihin. :) Että sellaista omaa tahtoa löytyy.

Mahassa kaikki oli ok. Liikkeitä tuntuu ja sydänäänet kuulu. Itsellä menossa jo neljäs viikko kurkkukipua, yskää ja rupespas korvakin viime yönä tuikkimaan. Eli täytynee lääkäriä käydä kattomassa. Hemoglobiini oli 116 ja sain rautapurkin. Lisäksi verenpaine oli alhanen. Painoa oli tullut kuukaudessa 2kg. Yhteensä siis vajaa kaksi, koska alkuun paino tippui. Ens viikolla (tasan 20) on rakenneultra. Toivottavasti sielläkin olisi kaikki ok.

Joku tiesikin jo tulokkaan sukupuolen. Onko muilla hyviä veikkauksia? Itse olen varma, että toinen poika tulee. Kaikki on mennyt suht samalla tavalla ku ekassa ja maha on kasvanut täyteen karvaa, joten eiköhän siellä taas miehenalku köllötä.

Ai niin, ja piti vielä sanomani, että "kakkonen", nyt on mulla pieni aavistus sun olotilastasi, sillä erehdyin siellä kotipaikkakuntasi eräässä oppilaitoksessa "liikuntatunnilla" jumppaamaan sen verran tunnollisesti, että pari päivää sen jälkeen pääsi tuskainen älähdys, kun on yrittänyt päästä tuolista liikkeelle. Oli niiin sairaan kipeet noi lonkan reunustat. Onneks rupee helpottamaan. Tästä edes tyydyn rauhallisiin kävelylenkkeihin. :)

Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4. toinen
Mira 6.4.esikoinen
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4. toinen
Yessi 9.4. esikoinen
kauris, 10.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen
kalat, 12.4. toinen
AM2908, 28.4. esikoiset

Heipsan!

Olivatko saaneet teidän karhun kaadettua? Kohtahan niitä alkaa sitten ilmestymään myös meidän lähinurkille iiiks!

Täällä ei tapahdu mitään...ei yhtään mitään muuta kuin booring kyllästymistä. Ei oikein huvittaisi mikään kun väsymys on niin valtava. Ihan kuin vaeltaisi pimeässä pienen taskulampun valossa. Jännää väsymystä, ei sillä tavalla nukuta, mutta kun ei jaksais keskittyä yhtään mihinkään eikä mennä mihinkään.

Alkais äkkiä tapahtua jotain...peilistä oli kiva huomata lantiosta "ulkoneva masu". Täältä ylhäältä päin se näyttää lähinnä kahdelta makkaralta, mutta edestä jo ihan raskausmasulta ja hui mitkä verisuonet lantiosta lähtee. Sen verran hauskutti, että selälläänkään ei enää sormi mahdu napaan, eli kasvaakasvaakasvaa. Wuhuu! Sitä vaan tässä mietin, että millainen mä sitten hei oikeesti oon ens vuoden puolella....

Menkää kaikki varovasti muuten noilla liukkailla. Onneks menin takapuoli pehmusteena, mutta ei se maha vielä estä auton alle liukumista. Papparainen vieressä ei kyllä hyvällä kattonu tulevan äidin sadattelua :-)

Ps. ultra muutti laskettua aikaa sen verran, että viikkoja olisikin nyt 1 enemmän kuin mitä neuvolassa aluksi arveltiin, kumpaa laskentaa sitten uskotaan/käytetään?

Huokasinpa tänään helpotuksesta, kun totesesin, että syväallasjumpassa pystyn sentään tekemään kaiken vielä täydellä teholla. Kävelystä on nimittäin tullut täällä yhtä tuskaa. Mummovauhdilla pääsee juuri ja juuri paikasta toiseen, mutta heti jos lisää vauhtia, rupeaa mahasta pistämään. Sitten on pakko hidastaa tai joskus jopa pysähtyä. Allasjumpan jälkeenkin sadan metrin matka autolle teki tiukkaa... Onko muilla ilmennyt moista vaivaa.

Nalan kanssa mennään aika samoissa. Verenpaine alhaalla, hemoglobiini 119 ja ensi viikolla ultra. Niin ja painoakin tullut lisää reilut pari kiloa. Tosin taidan olla sen viikon jäljessä viikoissa. Vielä ei taida kaksosten odottaminen niin näkyä tuossa painossa. Sf-mitta tosin oli jo 22cm, mikä oli tietenkin käyrän mukaan huimasti normaalin yläpuolella :)

AM2908, mummomaista tai ei, minä hankin kenkiin liukuesteet ja nyt on ollut tosi hyvä töpötellä tuolla jäisillä kaduilla. Hih, kun vauhtikin menee mummokastiin, niin enää puuttuu multa keppi kädestä.

Pella 18+1

Karhu meni takaisin mettään;) Oli aika jännä fiilis, sillä se oli melkein kirjaimellisesti meidän takapihalla! Tytön päiväkodin pihalla oli nähty ensimmäisiä kertoja... onneksi tänään ei ollut tarhapäivä;) Oli sitäpaitsi käynyt ihan keskustassakin! Noh, takavuosina hirvikin on eksynyt baariin avoimesta ovesta... Perjantaisin tarhassa on metsäretki päivä. Vähän mietityttää kyllä, että uskaltaako sinne lastansa päästää. Jos vaikka muutkin karhut on hereillä;) Onneksi ei karhuparka päässyt kuitenkaan hengestään. Vähän sitä kyllä pelkäsin, mutta parempi tietenkin karhun henki kuin ihmisen...

Muuten, onko muilla alkanut jo tunneherkistyminen? Itse olen ollut nyt viimeaikoina älyttömän itkuherkkä. Siis ihan mitättömistä pikkuasioistakin.

-kakkonen-

Itsekin olen harkinnut jotakin likuesteitä tai sitten täytyy hankkia kunnon traktoripohjaiset kengät. Nyt on ollut tosi liukasta ja olen hipsuttanut ulkona kävellessä kuin vanhempikin ihminen. Jotenkin sitä alitajuisesti pelkää liukastumista entistä enemmän.

Rakenneultrassakin tuli käytyä. Tulokas oli hiukan jäljessä kasvussa, mutta muuten sopusuhtainen ja rakenteet normaalit. Hemoglobiini oli tippunut tuonne sadan kieppeille, joten rautaa napostellaan. Muutoin kaikki edelleenkin mainiosti. Maha on jo pieni pallo ja möyrintää ja potkuttelua tuntuu aina iltaisin, kun ehtii alas istahtamaan ja "kuuntelemaan" mitä masussa tapahtuu.

Lenna 19+3

Pellalle: En tiedä kuinka tarkkaan olet höpinöitäni lukenut, mutta mullahan alavatsakipujen takia vauhti on ollut pidemmän aikaa jo melkein nollassa (niin kuin myös verenpaineet alusta asti). Nyt kyllä sentään pystyy jo vähän ulkoilemaankin.

Neuvolakuulumisia. Ruokahalu on sitten todellakin parantunut! Painoa on alkanut tulemaan 845g/viikko! Pari päivää on taas ollut pientä yökkäilyä ja pahaa oloa, mutta ruoka selvästi on maistunut paremmin. Onneksi on pahoinvointilääkkeet turvana. Nyt sitten odotellaan rakenneultraa malttamattomana... vielä vajaa kaksi viikkoa.

kakkonen 18+6

kakkonen; AIVAN MAHTAVAA että painoa tullut kaikesta huolimatta :-)

Kaikille erittäin aurinkoista viikonvaihdetta, otetaan iisisti ja varotaan liukastumisia!

Terkkusin väsynyt itkuiikka joka tuijottaa silmät ristissä tietokoneen kelloa, miten se voi olla noin vähän???

Juu Kakkonen, olen lukenut noita sinunkin juttuja. Jotenkin olin vain ajatellut, että sullä sitä kipua olisi ollut enempi jatkuvasti. Mulla tosiaan ongelma on vain ja ainostaan kävellessä, yleensä tarvitaan ainakin muutaman sadan metrin matka. Sisätiloissa ei ole ollut mitään ongelmaa. Joskus iltapäivisin ja iltaisin pääsen vielä kävelylenkillekin, jos muistan pitää vauhdin todella hiljaisena. Mutta kiva tosiaan tietää, että ongelma voi vielä helpottaa ennen loppuaikojen muita vaivoja :)

Apua, onkohan mulle kuitenkin tullut liian vähän painoa. Kun kahden pienen kanssa on kuitenkin painoa tullut vain 550g viikossa. No mut kai se neuvolatäti olis jotain sanonut, jos pitäs huolestua. Välillä tuntuu, että syön vähän liikaakin...

Voi Lenna ja muut, jotka jo selkeesti tunnette liikkeet. Jostain kumman syystä täällä on ollut tuntemuksia tosi vähän. Onneksi neuvolassa kuulin ne sydänäänet, ettei huoli käy ihan ylivoimaiseksi.

Pella 18+2

Täällä jännitetään kaverin puolesta... hän oli tänään kontrollikäynnillä, kun lääkäri tokas että lapsen syntymäpäivä on sitten tänään! Viikkoja jo 36, mutta vaavin kasvu pysähtynyt... painaa VAIN 1900kg! Tableteilla käynnistelevät, joten ei välttämättä tänään vielä mitään tapahdu. Vähän pelottaa kaverini puolesta, sillä syytä pienikokoisuuteen ei olla löydetty... toivottavasti syntyy terveenä.

Ei ole kaverista kuulunut illan ja yön aikana mitään. Voi voi kun tietäis missä mennään...

Pella, ei sinun tarvitse olla huolissasi painon noususta. Minulla tarkkaillaan sitä erityisesti, koska olen vieläkin alipainoinen, ja pahoinvoinnin takia paino on ollut välillä paikallaan. Ihan hienosti sulle painoa kertyy/viikko! Ja tosiaan, minulla nämä liikkumisvaivat on tainnut olla kyllä ihan omaa luokkaansa... Ps. kyllä ne liikkeet parin viikon sisällä sinullakin voimistuu! Ensisynnyttäjille ihan normaalia, ettei vielä oikein tunnu.

Se olis sitten taas uutta viikkoa aloittamaan...

Keskiviikkona pitäisi mennä sitä painoa vahtaavaa neuvolantätiä taas tapaamaan. Katotaan nyt sitten mitä se sanoo :-) kuten olemme tuhat kertaa todenneetkin, toivoisin, että neuvolan painon tarkkailussa kiinnitettäisiin huomiota aikaisempiin elämäntapoihin/ihmistyyppiin/rakenteeseen ja raskauden kulkuun yksi/monta/oksentaako/etooko vai mitä. TERVEELLISYYS ennenkaikkea. Tässä sitä kirjottaa olevinaan "järkeä" ja herkutteluviikonlopun jälkeen pakko vetää soppakuuria keskiviikkoon ettei ainakaan olis vaa'alla mitään ylimääräistä, hullua?!

Mä oon nyt tässä viimeset pari viikkoa kärsiny jatkuvasta päänsärystä...migreenin taipuvainen ja ennen buranalla hoidettu eli Panadolit ei tunnu vaan auttavan. Sen lisäks niska on aivan tuskasen jumissa, jopa yöllä herää niskan jomotukseen. Liekö vatsan kasvu ja notkoselkä muuttaneet kropan asentoa. Kävin hierojalla sillä tuloksella, että aloin oksentaa ja päänsärky vaan paheni, eli jotenkin verenkierto/kuona-aineet lähtivät liikkeelle vähän liiankin nopeasti...Onko muilla ollut niskojen kanssa ongelmia ja ootteko käyttäny mobilaattia?

Heippa täältä "Vorsan" suunnaltakin!
Mulla vatsassa nykyään semmonen myllerrys, et aina ei tiiä miten pitäs olla. Ihanaa kuitenkin tuntea liikkeet, tietää kaiken olevan kunnossa.
AM2908! Mulla ollut migreeniä raskauden alusta lähtien ja sitä esiintyy useampaan kertaan viikossa. Päätä särkee joka päivä, mikä alkaakin olemaan normaali olotila. Senhän vuoksi olen nyt sairaslomallakin äitiysloman alkuun asti. Neurollakin käyty. Panadolia ottelen kaksi kerrallaan oikeastaan joka päivä ja kun ihan pakko on, niin sitten ibuprofeenit kehiin. Tätini, joka on lääkäri kertoi, että ibuprofeenia ei kannata käyttää viimeisen raskauskolmanneksen aikana, sillä vauvan sydämessä oleva reikä saattaa silloin umpeutua liian aikaisin. Enpä ole Ibuxinia paljoa syönytkään, yritän sitten vaan olla ja kärsin. Onhan mulla toki niitä hyviä päiviäkin!

Pikaisesti vain. Minäkin olen migreeniin taipuvainen. Alkuraskaudessa pari viikkoa oli ihan kamalia jatkuvan oireilun takia, mutta sitten erikoistunut lääkäri antoi luvan syödä buranaa ja olo helpotti huomattavasti. Lupa tuli viikolla 9. Esimerkiksi yliopiston apteekistakin antoivat tiedon, että tosiaan keskimmäisellä kolmanneksella saisi syödä ibuprofeiinia. Eli vielä sullakin AM2908 eikö vain. En tiedä mitä minun loppukolmenneksesta tulee, sillä panadolit on ihan pilipalia...

Täällä ilmaantui uusi miettimisen aihe...en halua olla vielä huolissani, koska turha murehtia sellasta, josta ei vielä tiedä. Mutta siis: esikoisella oli päiväkodista tuliaisina ilmeisesti (lähes 100% varmaa) parvorokko, joka tunnetusti ei taas äidin sairastamana ole hyväksi sikiölle. Ja koska aikuinen voi sairastaa rokon oireettomana (ja itse olen ollut sen 4+ viikkoa eri tavoin tautinen) joudun ilmeisesti nyt verikokeisiin, jossa varmistetaan, onko sattunut huono sattuma vai hyvä. Todennäköisyyshän on onneksi tosi pieni ja viikot jo siinä määrin hyvällä mallilla, että ei enää mistään keskenmenoriskeistä puhuta. Anemiaa voi tämä rokko aiheuttaa 20+ sikiölle...sitä taas en tiedä mitä se anemia voi aiheuttaa...

Mutta. En aio sen kummemmin nyt asiaa miettiä, koska mitään ei vielä tiedetä. Ajattelin vain jakaa asian teidän "kanssasisarten" kanssa. Kuulemisiin taas...