Huhtikuiset 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mites on muut voineet? Itellä tuntuu pikkuhiljaa että "työ tuntuu" fyysistä kun on. Väsyy paljon herkemmin. Ja liitoskivut on edelleen läsnä.

Onko muut nähneet unia? Mulla ihan selkeästi tämä raskaus aiheuttaa tällähetkellä kaikenlaisia ihmeellisiä unien näkemisiä painajaisia ym. Ei siis lapsesta vaan ihan muista asioista ja muutenkin yöt on joskus vähän niin ja näin. Todella herkästi herää jos esikoinen ääntelee jne. Kait se on myös sitä alitajuista valmistautumista lapentuloon, kun päivät on töissä ja kotona esikoinen + kotityöt ei ehdi varmaan muulloin synnytys ym asioita työstää kuin unessa ja yöllä.

Mulla ei oo minkäänlaista aavistusta missä asennossa vauva mahtaa olla, just eilen sitä pohdiskelin kun liikkeet tuntuu aika alhaalla että onko istuvassa asennossa tmv.

Äitisypakkaus tuli postiin, pitäis hakea. Kaiholla muistelin miten pirteä ja hyväkuntoinen olin esikoisen pakettia postista hakiessani, tutut postitädit ihan ihmeissään että sinäkö äitiyslomalle. Juu,kyllä nyt näkee odottavan tilani kauas.

No joo. Ei muuta kuin töihin. TÄnään olisi vielä viimeinen työhaastattelu (sijainen minun tilalleni) ja sitten sais alkaa tehdä päätöksiä. Toivottavasti saan sijaisen alkamaan jo vähän ennen äippäloman alkua että ite voin vetäytyä toimiston puolelle puhisemaan ja ähisemään.

Tsemppiä muille ja nautitaan LUMESTA! JEEEE

Täällä menee ihan ok. Vihdoinkin osasin hellittää ja karsia opiskelutahtia niin, ettei koko ajan ahdista. Varasin siis tarpeeksi aikaa myös itsenäisille hommille, joten ei tarvitse koko ajan kieli vyön alla juosta. Tänään esimerkiksi jäin kotiin (mies vei pojan hoitoon) ja teen rästihommia urakalla (jahka tästä pääsen työn touhuun :). Liitoskivut ovat alkaneet vaivailemaan ja ihme hermosärkyjä on jaloissa. Esikoisen kanssa ne alkoivat vasta muutamaa viikkoa ennen LA:aa, joten toivottavasti tämä ei tiedä huonoa loppuajalle.

Emmi76: Täällä on olo myös huomattavasti voipuneempi kuin esikoista odottaessa. Täytyy myöntää, että nyt olo on tuntunut todella siltä, että on RASKAANA. Esikoisen kanssa kun olo oli loppuun saakka tosi hyvä ja pirteä. Nyt jo odotan innolla, että pääsisi synnyttämään. Ei niin että siis oikeasti haluaisin näillä viikoilla toisen maailmaan vaan että olis jo se huhtikuu :).

Tänään aattelin myös vihdoin viedä Kelan laput. Minimiä tulen saamaan, joten sinänsä yllätyksiä ei tule. Ja pakkausta ei oteta, koska esikoiselta esim. puku on ihan käyttämätön. Hankintoja olen tässä miettinyt ja pohtinut. Kantokoppa hommataan kyllä kuomurattaisiin, turvakaukalo (vaikka auto myydäänkin pois), isommalle seisomalauta ja varmaan täytyy hommata esikoiselle myös jotkut rattaat. Hankalaa, kun eka on jo sen reilu 3v mutta silti tarvii vielä jonkun aikaa pitkille reissuille istuma/päivätorkkupaikan. Ja kun autoa ei sitten ole niin pakko ne toiset rattaat on hommata...No, saahan ne sitten taas myytyä eteenpäin. No joo, mitähän mä tässä höpisen...kulutan varmaan vain alitajuisesti aikaa, ettei tarviis tarttua hommiin...

Tänään täytyy tosiaan vielä nauttia lumesta, kerta sitä vielä on. Eilen olo oli ihana ja samalla katkera siitä, että esikoisen "eka" talvi (siis mistä vois jo muistaa asioita) on ollut tällanen kökkö. Kyllä oli eilen riemu ylimmillään kun poika sai ihan HANGESSA peuhata :). Toivottavasti ei nyt tänään vielä kokonaan sula pois...

Jaksamisia kaikille!

Terkkuset taas neuvolasta! Ihanaaa neuvolantäti alotti juttelun ihmettelemällä miten oon vielä töissä ja sano, että ens viikolla äitipolilta antavat ihan varmaan laput töihin, että nyt lepoon, huoooooh, jotenkin helpotti kun ammattilainen "antaa luvan" olla jaksamatta.

Paino ei täällä ollut noussu nyt yhtään, varmaan siitä vuoden aloittaneesta oksennustaudista ja muuttorumbasta johtuen. Mut kaikki muut arvot oli kunnossa ja maha oli kuitenkin kasvanut. Kuulemma kokoni puolesta vastaan yksösodottajaa viikolla 36, ei siis ihme jos välillä on vähän tuskasta. Kuulemma yllättävän ketterästi pystyn liikkumaan?! Ehkä sitä ei ite tajua tätä kokoaan, kun tää on tullu aika vauhdilla...

Väsyttää taas ihan älyttömästi. Mä olin ihan varma, että hemoglobiini nyt ainakin on ihan poskellaan, mitä vielä 121, et rautakin imeytyy. Onks tää sit joku loppuraskausväsymys? Tai joo sit ne on noi sekopääunet, mäkin nään IHAN ÄLYTTÖMÄSTI unia. Alkuraskaudessa ne oli tätä mahaa ja vauvaa, mut nyt oon ollu jopa ilman mahaa taistelemassa jotain avaruudenolioita vastaan???? Yöt muutenkin tosi katkonaisia, ennakoiko jo tulevaa valvomista, en tiä...Nostan hattua teille, joilla esikoinen vaatii oman osansa, itse sitä nyt voi vaikka vetää unta kuulaan kun tulee töistä.

Tekiskö joku uuden listauksen ketä mukana ja pitäiskö pistää uus ketju vai mitä mieltä ootte? Nyt joku hiivatin asiakas soittaa...

AM 25+4

Morjens.

Hiljaista on...
Mutta minä ainankin olen vielä kuvioissa. Oli tuossa vaan vähän surua ja murhetta, mutta nyt alkaa näyttää jo paremmalta.

Vauva voi hyvin ja liikkuukin tosi hyvin, että siiä ei ole tarvinnut kantaa huolta. Tiistaina on kontrolli ultra sen kohdun suppiloitumisen takia ja keskiviikkona sitten neuvola. Toivottavasti kaikki on yhtä hyvin, kuin miltä tuntuu : )

Ostin joku aika sitten yhdistelmät käytettynä. Tosi siistit ja hyväkuntoiset, pari vuotta vanhat Carenat. Nyt puuttuu enää hoitopöytä ja istuin, joka pitäisi tilata jossain vaiheessa. Toimitus ei kuulemma kesta kauaa, joten vielä ei ole kiirettä sen suhteen.

Mitäs muille kuuluu?

Listaa voisi tosiaan päivittää, mutta tämä on niin hiljainen ketju, että ei oikein tiedä ketä siihen vielä laittaa... Voi kyllä kopsata vanhan uudestaan...

kauris 28+5

Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4. toinen
Mira 6.4.esikoinen
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4. toinen
Yessi 9.4. esikoinen
kauris, 10.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Pella, 11.4. esikoinen ja toinen
Lara, 12.4, esikoinen
kalat, 12.4. toinen
AM2908, 28.4. esikoiset

Huhtikuiset
Rapu2, 29.3, toinen
Aksunäiti, 31.3, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Emmi 3.4. toinen
Nala, 4.4, toinen
Linta 5.4. toinen
Mira 6.4.esikoinen
Stinde79, 5.4. esikoinen
Minsku 7.4. toinen
kakkonen 7.4. toinen
Yessi 9.4. esikoinen
kauris, 10.4. esikoinen
Minttu, 11.4, esikoinen
Pella, 11.4. esikoinen ja toinen
Lara, 12.4, esikoinen
kalat, 12.4. toinen
AM2908, 28.4. esikoiset

Heippa taas!
Lisäsin itseni tuohon listaan. Mitäs kaikille kuuluu? Täällä tuskastellaan vatsantoiminnan kanssa, mikä saa välillä niin ahistavan olon aikaan ettei liikkumaan pysty. Kaikki sallitut myrkyt jo kokeiltu. Toi maha alkaa olla jo niin iso, että nukkuminenkin on välillä jo hakusessa, kuten viime yönäkin. Mul on kohtu eteenpäin työntynyt, mikä lisää sf-mittaa. Nyt tulee mieleen, et justhan mää olin tässä samassa tilanteessa.

Luulen että uusi ketju ois hyvä kun toi sata paukahti rikki :) ja jos sinne päivitettäisiin vain meidän vakituisten kävijöiden lista?

Olin viikon "lomalla" vanhempieni luona maaseudun rauhassa, voi kuinka siellä oli hiljaista ja valoisaa, lunta oli metri määrin... sielu lepää kun katselee kaunista talvimaisemaa, kuuraisia puita auringon paisteessa. Mutta nyt kuitenkin taas kotona, ja voi että kun kotonakin on ihana olla. Mukava olla reissussa mutta kotiin tulo tuntuu aina hyvälle :) Mies oli oikein siivonnutkin, ja hakenut vaunut! Niitä ihastellessa ja ihmetellessä meni eilis ilta.

Vauva on ollut harvinaisen vilkas, kovaa pyllynheilutusta puolelta toiselle, niin että koko maha vaan muljuu.