Huhtikuiset 2022

Hyi yök, äsken tehtiin aamupalaa miehen kanssa, kaikki muuten ihan ookoo, ei haitannut miehen kananmunanpaistelut, mutta hyi vttu kun nenään tuli miehen kahvimaidon haju, meinasin oksentaa siihen paikkaan!

Ite juon kauramaitoa ja mies lehmänmaitoa ja se hais joltain ihan kuvottavalta hikiseltä mädältä utareelta! :sick:

Jännä että pystyn silti ihan normisti syödä juustoa ja raejuustoa, mutta toi maito, hyi hemmetti!

Halusin vaan jakaa tän ihastuttavan havainnon. :LOL::ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: Alinna86
Harmistuttavan hiljainen tämä ryhmä :(

Oliko jollain tällä viikolla tai lähiaikoina ultra? Vai muistanko väärin? :)

Heräsin aamu yöllä tosi kovaan kipuun ja pelästyin ja ajattelin heti historian toistavan itseään et kesken meni. Nousin ylös ja äkkiä vessaan mutta ei verta. Toisinaan kipuilee kovastikin alavatsalla ja nipistelee sekä vihloo. Toivottavasti kuuluis asiaan :(
Olen myös monena aamu yön tunteina joutunut vaihtaa asentoa monesti kun selkä on niin kipeä, tänään on taas näköjään tämmönen huoli päivä et mitähän tästäkin tulee. No päivä kerrallaan mentävä.

Päätettiin myös että skipataan varhaisultra kun ei siitä ollut edellisilläkään kerroilla mitään hyötyä eli odotettavaa olis vielä joku 7viikkoa et näkis mikä on tilanne.
 
Onneks taitaa olla normaalia erilaiset kivut! Mutta ymmärrän kyllä että pelot nousee - mullakin nimittäin nousee vaikkei km-taustaa tai superkovia tai pitkäkestosia kipuja ookaan.

Just näin yks yö unta että kävin vessassa ja oli tullut verta, niin tietenkin siitä lähtien on mennyt vessareissuillekin aina kauhunsekasilla fiiliksillä. Ja aamuyöt menee pyörimällä ja valvomalla.

Mulla ultra 7+3 eli ens tiistaina, onneks ei enää pitkä aika vaikka aika mateleekin!
 
Olisipa
Kiitos tsempeistä ja samoin sulle Alinna86, toivon todella, että olis harmitonta kipuilua.

Melkein jo pyörsin päätökseni varhaisultrasta, kun meidän lähettyville aukeaa uusi Perhe-Arte ja sieltä olis huomenna saanut ultran puoleen hintaan. Ei ollut enää oikein sopivia aikoja, niin enpä varannut sitten.

On kyllä kieltämättä pitkä aika odotella tietoa, onko kaikki niinkuin pitää. Onneksi Eimyn ei tarvi pitkään odotella, kiva, että jotain toimintaa täälläkin.
 
Moikka! Pakko liittyä jo mukaan vaikka vielä niin alussa on raskaus, mutta mukava kuulla miten muilla menee. Itsellä nyt kuukautisista laskettuna 4+2 ja neljä positiivista testiä tehtynä alkuviikosta. Ensimmäinen lapsi haaveissa ja katsotaan mitä tässä tapahtuu Laitan liittymispyynnön myös fb-ryhmään, voihan sieltä lähteä pois, jos jotain tapahtuu. Pääasia että on täysin salainen että ei näy muille
 
Mitkäs on ihmisillä olot?
Mulla toi etova/vellova olo taas hiljalleen nostaa päätä (6+5). Eilen piti käydä kaupassa hakemassa hedelmiä ja "kaikkee raikasta", kun kaikki mitä olin aiemmin kotiin hamstrannut, alkoi ällöttämään.

Ihan hyvä kyllä, koska olin aiemmin hommannut kaikenmaailman suolakeksejä yms pientä helppoa, mutta eihän ne mitään terveellistä ole.
Harmi vaan että myös kaurapuuro ja mun normivälipala, mysli-rahkasetti, on nyt etovia, ne kun olis kuitenkin terveellistä. :sneaky:
 
Varovasti kurkistelen tänne. Tiistaina tein testin jossa hyvin haalea plussa. Tänään kuitenkin viiva vahvistunut. Jos hyvin menee niin huhtikuinen tulossa. Hiukan hassu olo. Esikoinen reilu 8kk ja yhdet kuukautiset oli jonka vuodon päätyttyä päätettiin että seuraavalle vauvalle annetaan mahdollisuus. Sehän sit ilmeisesti tärppäsi heti. Vielä ensi viikolla yksi testi ja sitten soitto neuvolaan.

Ihanaa torstaita kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86 ja Eimy
Hellliii
Minäkään en vielä tohi liittyä facen ryhmiin täälläki neuvolan mukaan olisi menossa rv5+5. Kaupan testeissä näkynyt vaan haamuja, kuukautiset myöhässä nyt kaksi viikkoa. Digitesti näytti positiivista ja viikkoja 3-4.. Täällä nyt hätäisenä mietin, että miksi haamuja näkyy vielä tässä vaiheessa plaa. Toki en nyt muutamaan päivään oo testiä enää tehnyt
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86 ja Eimy
Minäkään en vielä tohi liittyä facen ryhmiin täälläki neuvolan mukaan olisi menossa rv5+5. Kaupan testeissä näkynyt vaan haamuja, kuukautiset myöhässä nyt kaksi viikkoa. Digitesti näytti positiivista ja viikkoja 3-4.. Täällä nyt hätäisenä mietin, että miksi haamuja näkyy vielä tässä vaiheessa plaa. Toki en nyt muutamaan päivään oo testiä enää tehnyt
Tervetuloa! Muutenkin kaikille uusille!
Jos tuo digi on jo antanut sen 3+ niin hormonimäärät on vahvistunu oikein hyvin. :giggle:
Nyt jos tekisit viivatestin, olisi siinä varmasti tasavahvat ellei jopa testiviiva ole kontrollia vahvempi. Ei mitään hätää siis! :giggle:
 
Tervetuloa uusille ja onnea matkaan!❤

@Eimy Kyseli oloista niin eilen/ tänään on ollut väsymystä, liha haisi hikisukalle, muutenkin kaikki haisee pahalle (?) palelua, nälkä yllättää ja sit pitää saada heti jotain syötävää, päänsärkyä, ilmavaivoja :D Tooosi hotsi olo kerrassaan, sitä hehkeetä raskausaikaa odotellessa :D

Viime yönä taas painajaista, tällä kertaa aloin vuotaa solkenaan verta ja kun heräsin oli pakko mennä vessaan tarkistamaan. Toivottavasti ei ole enne uni.
 
Mä oon kans nähnyt ihan ihme unia ja painajaisia sekä ihan samanlaisen unen kun @Alinna86 ja pakko kans heti herätessä mennä vessaan, ei onneksi mitään.

Mulla on nyt ollu jotenkin yllättävän hyvä olo ruokien suhteen, mennyt taas ihan peruskotiruoka alas. Onko teillä muilla ollut huimausta, onko vinkkejä sen helpottamiseksi?
Kohta viikon huimannut enemmän ja vähemmän, töissä on vähän hankala olla ja autonkin ajaminen välillä jännittää. Pirauttelin neuvolaan ja nehän laitto mut lääkärille asap, joka tutki kaiken (tuntu jopa vähän turhalle, tietty hyvä et ovat perusteellisia) ja verenpaineethan ne on vähän alhaiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Jänniä aikoja eletään monessa kodissa, tsemppiä kaikille alkuajan oloihin ja odotukseen!

Meillä on varhaisultra ensi maanantaina, jolloin pitäis olla 7+0! <3 Olot vaihtelee täällä myös, mutta etova olo tuntuu lisääntyvän ja nyt myös hajut ja maut etovat eri jonkun verran.. No, kunhan oksentamiselta välttyis.

Jännittäviä kyllä nämä alkuajat :love:
 
Heippa! Liityn keskusteluun mukaan kans :) Esikoista odotetaan ja nyt 6+1. La on 13.4. Vuoden verran yritystä takana ja ivf hoitojonossa jo oltiin endometrioosin takia. Eli ihan mahtava juttu, että lähti luomusti ja toivotaan että jatkuu hyvin!
Mua on vaivannut kovat alavatsakivut. Soitin niistä alkuviikosta neuvolaan ja pääsin seuraavana päivänä siellä käymään ja ultrattiin. Sikiö näkyi ja hentoisesti se siellä sykki <3 "Oikea" aika neuvolaan on vajaan kolmen viikon päästä, kun on 8+6. Meidän kunnassa on kyllä se kiva, kun joka neuvola käynnillä ultrataan.
Olen yhdistänyt omat kivut nyt aika lailla suolistosta johtuviksi tai ylipäänsä siihen, että kohtu ottaa tilaa muilta elimiltä. Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, sitä odotellessa :D
Toivotaan, että meillä kaikilla menee kaikki raskaudessa hyvin ja saadaan kevätvauvat <3
 
vierailija
Täällä varhaisultra viikon päästä, 7+2. Huui!

Surkuttelin viikon kestänyttä oireettomuutta. No nyt on kaiken muun lisäksi useampi päivä oksennettu yötä päivää ja väsymys on kova. Tulevat yövuorot vähän jännittää. Onko muita kolmivuoroa tekeviä?
Tsemppiä täältä ❤ Juuri mietin miten kolmivuoroa tekevät pystyvät töissä voi olla helpompi, kun tekee jotain, mutta ei se tietysti pahaa oloa vie pois
 
vierailija
Hei vaan! Täälläkin varovaisen toivekkaana odotetaan vauvaa ensi vuodelle! Nyt viime viikot on mietityttänyt kovasti se, että en ehtinyt saada koronarokotetta ennen plussaa. Nyt mietityttää, uskallanko ottaa sen vai en! Miten muut, oletteko ottaneet tai aiotteko ottaa raskauden aikana?
Heips, mä otin. Kun siitä uutisoitiin ja Suomessa vahvasti suositellaan ottamaan yritin olla miettimättä asiaa enempää ja kävin piikillä
 
  • Tykkää
Reactions: jankkuli
Heips, mä otin. Kun siitä uutisoitiin ja Suomessa vahvasti suositellaan ottamaan yritin olla miettimättä asiaa enempää ja kävin piikillä
Koronarokoteasiaa itsekin mietin. Ensimmäisen rokotteen olen saanut ja toinen olisi noin kuukauden päästä. Mietin pitäisikö sitä siirtää jotta ensimmäinen raskauskolmannes olisi kerennyt mennä vai otanko jo sinä aikana. Täytyy miettiä tätä..
 
Yhhyh, miksköhän mäki "odotin" pahoinvointia. Nyt on näköjään uus juttu et aamupäivisin iskee darra. Ei sentään pirjo oo vielä tullut mut toisaalta se vois sentään helpottaa oloa.
On tää kyllä kertakaikkisen ihastuttavaa! :sick: :censored:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Koronarokoteasiaa itsekin mietin. Ensimmäisen rokotteen olen saanut ja toinen olisi noin kuukauden päästä. Mietin pitäisikö sitä siirtää jotta ensimmäinen raskauskolmannes olisi kerennyt mennä vai otanko jo sinä aikana. Täytyy miettiä tätä..
Minulla on ihan sama tilanne ja oon myös pohtinut pitäisikö odottaa. Aattelin kysyä neuvoa varhaisultrassa, mutta tämän hetken fiilisten perusteella otan rokotteen suunniteltuna aikana :)
 
  • Tykkää
Reactions: jankkuli
vierailija
Täälläki nyt rv5+5. Tänään kovasti jomottanut mahaa menkkamaisesti. Toinen lapsi tulossa, sektio tehtiin pari vuotta sitten. Toivottavasti kuuluu nyt nämä kivut asiaan imuroin aiemmin ja kunto meinasi loppua, voisiko siitä johtua nyt kipuilu kun rehkii. Huh melko hengästyy sitä on nyt pienestä asiasta
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Yhhyh, miksköhän mäki "odotin" pahoinvointia. Nyt on näköjään uus juttu et aamupäivisin iskee darra. Ei sentään pirjo oo vielä tullut mut toisaalta se vois sentään helpottaa oloa.
On tää kyllä kertakaikkisen ihastuttavaa!
NYt kun mainitsit pirjon täällä niin ootas vaan tulevia päiviä, yleensä sitä saa mitä tilaa :ROFLMAO:
Ei vaan, oikeesti, tsemppiä oloihin ❤
 
  • Haha
Reactions: Eimy
Moikka!

Täällä tehty tänään "yllätys"plussa. Ei silleen yllätys että ei me mitään käytetä, mut silleen että mulla just alkoi vasta kierto edellisen synnytyksen/imetyksen jälkeen ja nyt tajusin et olis pitänyt jo toisetkin menkat kyl tulla. La 26.4. ja edellisetkin on yli menneet, eli vappulasta tähtäimen koska mulla on itellä vappuna synttärit.
Edellistä tehtiin yli vuosi, niin olin varautunut nytkin useamman kuukauden treeniin.

Tää on mulle kolmas ja miehelle toinen lapsi. Tyttö on 14, poika 1v ja saa nähä kuka täältä sit tulee! Miehelle kerron huomenna ku sillä on synttärit katotaan kuinka kovaa se juoksee...

FB kiinnostelee, eli laitan viestiä. On alustana sujuvampi kiireisen arkeen!

Tsemppiä kaikille oloihin, ite kans odotan millon oksentelu alkaa, edellinen raskaus oli ihan SOS alusta loppuun ja molempien kohdalla on ollu närästys ihan järkyttävä koko raskauden. Nyt on omepratsolit valmiina kuitenki jo!
Ja mä satuin just hakee kakkosrokotteen ja tein heti plussan perään, näillä mennään, ei nyt muutakaan voi...
 
  • Tykkää
Reactions: jankkuli ja Eimy
Tein torstaina positiivisen raskaustestin kun mies yllytti. Tänä aamuna sit viikkonäytöllinen testi, ja siihen tuli 3+ viikkoa. Raskauden kestosta ei oo pienintäkään aavistusta, koska tää on eka kierto pillerien jälkeen ja mulla on kierrot aina olleet tosi epäsäännöllisiä ja usein pitkiä. Raskaus on tosi toivottu, mutta olo lähinnä epäuskoinen. Oireita ei oo kuin alkuviikon menkkamaiset mahakivut ja nyt rinnat arat.

Mäkin laitan viestiä tuohon fb-ryhmään liittyen!
 
Kysymys!

Mitä te oikein syötte? Mulla melkee kaikki tekee pahaa, varsinkin ruoan paistaminen. Tänään on myös eka kerta kun ei lämmin ruoka mee alas, lopetin myös kahvin juonnin. Tän päivän menu on ollut jogurtti mustikkakeitolla, pari ruisleipää, omena ja banaani :D Ja heti kun aamul nousee sängystä, alkaa huono olo :sick:
Saas nähä joutuuko piakkoin saitsulle:rolleyes:
 

Yhteistyössä