Huhtikuiset 2022

Hei! Täältä liittyy yksi varovaisesti mukaan! Aika haaleita plussia vasta tehty, mutta vahvistuvat pikkuhiljaa laskettu aika taitaisi olla 26.4 jos oikein katsoin. Tämä olisi meidän neljäs. En vielä uskalla liittyä FB ryhmään, mutta mielelläni tuun mukaan heti kun viivat vähän vielä vahvistuu
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Onko kiinnostusta tehdä la. Listaa tänne? Muissa ryhmissä oon nähny tämmöstä :) Mä voin tehä.

Laitoin näköjää väärään ryhmään mun ultra viestin mut ei kait se haittaa, niin laitetaan nyt tännekin että mä en saanutkaan varhaisultra aikaa polilta vaikka se mulle luvattiin eli nyt joutuu oottaa vielä 8viikkoa nt ultraan, on kyllä todella pitkät viikot tällä taustalla mut ei auta ku keksii tekemistä :rolleyes:
 
Onko kiinnostusta tehdä la. Listaa tänne? Muissa ryhmissä oon nähny tämmöstä Mä voin tehä.

Laitoin näköjää väärään ryhmään mun ultra viestin mut ei kait se haittaa, niin laitetaan nyt tännekin että mä en saanutkaan varhaisultra aikaa polilta vaikka se mulle luvattiin eli nyt joutuu oottaa vielä 8viikkoa nt ultraan, on kyllä todella pitkät viikot tällä taustalla mut ei auta ku keksii tekemistä
Toi on kyllä niin perseestä miten ne julkisella kohtelee niin mielivaltasesti ihmisiä. Monesti tuntuu että riippuu ihan siitä, kenet saat puhelimeen, että millaista apua saat (vai saatko ollenkaan).

Ette sit meinaa yksityiselle kiikuttaa rahoja?
Ja toki jos viitsisi, niin valehtelemalla kipuja varmaan pääsis myös julkisellekin, jos tarpeeksi hanakasti yrittää. Mutta se on musta ainakin väärin ettei rehellisyydellä pääse vaikka mikä olis. :(:mad:
 
Toi on kyllä niin perseestä miten ne julkisella kohtelee niin mielivaltasesti ihmisiä. Monesti tuntuu että riippuu ihan siitä, kenet saat puhelimeen, että millaista apua saat (vai saatko ollenkaan).

Ette sit meinaa yksityiselle kiikuttaa rahoja?
Ja toki jos viitsisi, niin valehtelemalla kipuja varmaan pääsis myös julkisellekin, jos tarpeeksi hanakasti yrittää. Mutta se on musta ainakin väärin ettei rehellisyydellä pääse vaikka mikä olis.
Eikä siinä mitään jos olis selittänyt asian niin että ymmärtäisin. Mulla oli hengen lähtö lähellä yhessä keskenmenossa kun kannoin kuollutta sikiötä tietämättä 5-6viikkoa ja lopulta kohtu tulehtui ja näitä nyt on niin monta putkeen tapahtunut että mulla lukee oma kannassa jos raskautuu ultra viikolla 7. Mutta joku puupää siellä päätti toisin, ilmeisesti johto voi vielä evätä erikoislääkärin kirjoittamat :(
Ollaan tonneja jo pistetty haisemaan yksityiselle ettei varmaan mennä ja täällä tökeröt yksityiset niin en haluisi edes mennä. Ehkä täytyy harkita toista kaupunkia jos iskee huoli ja paniikki.
 
  • Surullinen
Reactions: Eimy
Mulle käy kans LA-lista.
Tosin huomaan että täällä puolella on kyllä aika hiljaista verrattuna fb-ryhmään kun valtaosa tainnut siirtyä sinne, vaikkei toki sekään ryhmä vielä iso ole.

ON:tänään 6+0 eli jo 7. raskausviikko! Jee! Tää on kivaa kun näitä viikkoja saa "ilmaseks" niin onkin jo paljon pidemmällä raskaudessa, vaikka vieläkin ihan alkupäivillä mennään. :X3:
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Eikä siinä mitään jos olis selittänyt asian niin että ymmärtäisin. Mulla oli hengen lähtö lähellä yhessä keskenmenossa kun kannoin kuollutta sikiötä tietämättä 5-6viikkoa ja lopulta kohtu tulehtui ja näitä nyt on niin monta putkeen tapahtunut että mulla lukee oma kannassa jos raskautuu ultra viikolla 7. Mutta joku puupää siellä päätti toisin, ilmeisesti johto voi vielä evätä erikoislääkärin kirjoittamat
Ollaan tonneja jo pistetty haisemaan yksityiselle ettei varmaan mennä ja täällä tökeröt yksityiset niin en haluisi edes mennä. Ehkä täytyy harkita toista kaupunkia jos iskee huoli ja paniikki.
Toi on ihan tosi kurja juttu ja oikeastaan jo tosi törkeää!

Ymmärrän kyllä täysin ettei yksityinenkään innosta, jo ihan senkin takia, kun julkiselle pääseminen oli jo luvattu!
Ihan käsittämätöntä kuinka oikein paistaa läpi ettei sen odottavan äidin terveydellä ole oikeesti yhtään mitään arvoa.
 
Huhtikuiset 2022 ❤

Lisää oma la. Päivämäärän eteen, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4

2.4

3.4

4.4

5.4

6.4

7.4

8.4

9.4

10.4

11.4

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4

24.4

25.4

26.4

27.4

28.4

29.4

30.4
 
@Alinna86 on kyllä todella epäreilua, kyllä tuolla taustalla pitäisi ultraan päästä. Ei siellä näköjään paljon mietitä ihmisen psyykettä ja mahdollista terveyttä, sinne nt-ultraan on kuitenkin aika monta piinaviikkoa vielä. Toivotaan, että kaikki menee kuitenkin hyvin:giggle:

Meillä on muutaman päivän päästä yksityisen varhaisultra. Tuli taas säikähdettyä, kun kohdunnapukka tuntuu kovin alhaalla. Kaikesta sitä huolta keksii.. Muutenkin väsymys on ihan hirvittävä, kun päivät meneen oksentaen ja vatsavaivoissa. Heräilen yölläkin pahaan oloon. Pakko varmaan soitella maanantaina lääkäriin, jos sama meno jatkuu. Töissä oleminen alkaa oleen aika vaikeaa, kun olo tuntuu vaan pahentuvan :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Mäkin nyt laitoin viestiä siitä FB ryhmästä, jos sinne pääsisin, vaikka vähän varuillaan oon vielä koska viivat edelleen aika hailakoita Mä oon vähän hämilläni vielä koko raskaudesta, koska mietittiin tätä neljättä kauan ja pohdittiin ehkä liikaa järjelläkin asiaa ja päädyttiin että saa tulla, mutta en osannut ajatella että se tulee näin nopeaa, mutta onnellinen oon nyt, vaikka välillä miettii miten sitten neljän kanssa jaksaa
 
@Eimy Niinpä, meillä ei ees neuvolassa oo mitään ultraa, toisissa kunnissahan ne ultraa automaattisesti ekassa neuvola käynnissä ja vissiin sit joka kerta. Jotenkin epäreilua

Onnea muuten uudesta viikosta
Millaiset on olot?
Hyvät olot on vielä, ekojen alkuaikojen jälkeen on ollu yllättävän vähäoireista, vaikka silti koko ajan jollain tavalla kroppa muistuttaa raskaudesta.
Odotin tähän mennessä jo paljon pahempia oloja, mutta hyvä kai näinkin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Huhtikuiset 2022

Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4.

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4. Eimy

10.4

11.4

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4

24.4

25.4

26.4

27.4

28.4

29.4

30.4.
 
Mäkin nyt laitoin viestiä siitä FB ryhmästä, jos sinne pääsisin, vaikka vähän varuillaan oon vielä koska viivat edelleen aika hailakoita Mä oon vähän hämilläni vielä koko raskaudesta, koska mietittiin tätä neljättä kauan ja pohdittiin ehkä liikaa järjelläkin asiaa ja päädyttiin että saa tulla, mutta en osannut ajatella että se tulee näin nopeaa, mutta onnellinen oon nyt, vaikka välillä miettii miten sitten neljän kanssa jaksaa
Minkä ikäisiä muut lapset ovat? Jos osa jo vanhempia niin he varmasti auttaa vauvan kanssa :)
 
Minkä ikäisiä muut lapset ovat? Jos osa jo vanhempia niin he varmasti auttaa vauvan kanssa
Isommat ovat pian 8v ja 6v ja nuorin nyt 1v2kk :) Varmasti ainakin isoin on vähän apuna ja nytkin joskus tätä pienintä täällä leikittää. Ja kasvaahan nuo isommat kokoajan, että kyllä se arki siitä varmasti lähtee rullaamaan sitten omalla painollaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4.

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4. Eimy

10.4

11.4

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4
 
Oi jes! Oon nyt testannut pari päivää noilla ole stepin 10 herkkyys testeillä, ja tuntuu ettei niissä oo viiva vahventunut. No hain nyt pc testit kaupasta ja kokeilin sillä, niin tulipa heti tummat viivat, aika jännä vaikka eivät ole niin herkkiä :D
 
Heips! Varovasti liityn mukaan keskusteluun :) Tein viime tiistaina yllätysplussan ja hiljalleen totuttelen ajatukseen raskaudesta. Mulla on kierto epäsäännöllinen (minkä takia tämä yllätysplussa tulikin), mutta laskeskelin, että la voisi olla 17.5. tienoilla. Keskenmenohistorian vuoksi menen ultraan jo nyt keskiviikkona ajatuksella, josko ainakin raskauden kesto ja sijainti selviäisivät. Varsinainen varhaisultra myöhemmin.

Tulossa myös FB-ryhmään :) Tsemppiä ja voimia tähän alkuvaiheeseen meille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
vierailija
Mikäli kaikki menee hyvin niin meillä
LA 22.4., toinen lapsi, ensimmäinen kohta 1v ja itse olen 39v. Voisin liittyä FB ryhmään, kun olen käynyt varhaisultrassa. Sen verran vielä skeptinen, että haluan tietää, että kaikki on varmasti ok.
 
vierailija
Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4. Olisipa

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4. Eimy

10.4

11.4

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4
 
Olisipa
Huh, työpäivästä selvitty kunnialla. Parina päivänä on jo selvästi ollut etovaa oloa. Ilmeisesti syöminen auttaa siihen, vaikka tuntuukin, ettei oikein mitään tee mieli syödä.

Taidan myös jättää varhaisultraan väliin. Onpa todella karua, ettet pääsekään kunnalliselle ultraan Alinna86 .
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Täältä kanssa varovaisesti mukaan keskusteluun! Meidän ensimmäinen ja laskelmien mukaan la 13.4., tuntuu et aika matelee eikä liiku millään eteenpäin :D
Jo ennen positiivista testiä oli kovia vatsakipuja ja etovaa oloa rajusti, nyt jo viikonlopusta asti ollut parempi olo ja ihan perusruokakin mennyt alas. Toki pieniä nipistelyitä tulee vähän tästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy

Yhteistyössä