Huhtikuiset 2020

Unicorn, onko sulla ultrattu virtsakivien varalta? Kuulostais kivut niiltä?
Mut surkeeta kyllä, jospa kipu helpottaisi..

Mua alkanu vaivata närästys. Nyttenkään en vaiva takia saa nukuttua.. ja pientä kremppaa koko ajan jossain.

Tänään (tai siis eilen) 32+0, voiton puolella ko siis ollaan.
Sypelle aika maaliskuun alussa, katellaan miten siellä käy.
 
vierailijaunicorn
Unicorn, onko sulla ultrattu virtsakivien varalta? Kuulostais kivut niiltä?
Mut surkeeta kyllä, jospa kipu helpottaisi..

Mua alkanu vaivata närästys. Nyttenkään en vaiva takia saa nukuttua.. ja pientä kremppaa koko ajan jossain.

Tänään (tai siis eilen) 32+0, voiton puolella ko siis ollaan.
Sypelle aika maaliskuun alussa, katellaan miten siellä käy.

Ei oo tehty mitään muuta asialle kuin todettu kohdunkaulan olevan kiinni ja vauvan koko jne normaali. Virtsakiviä mulla on ollut muutaman kerran, en usko vian olevan siellä. Toki en voi tietää, mutta kyllä tää kohtu on mikä särkee ja nousee joka päivä. Kipupolilla kävin, mutta nostelivat käsiään, kun ei oikein mitään lääkkeitä voi aloittaa. Näillä on nyt mentävä. :(

Synnytyspelkojutussa kävin perussairauden takia vähän automaationa, mitään pelkoja ei ollut ennen. Sieltä lähdettyäni itkin täyttä huutoa ja nyt pelkään ihan kaikkea. En missään olosuhteissa menisi enää sinne, jos olisin tiennyt... Länsiväylässä näytti olleen muillakin Espoossa vastaavia kokemuksia.. Voi argh...

Toki oloa helpottaa se, että vauvalla on kaikki ok. Mutta oma pää ei tule kestämään enää huhtikuun alkuun. Synnytystapa-arvio on nyt tulossa ja pyydän kyllä, että tää tuska lopetettaisiin aiemmin mikäli mahdollista.

Kiitos kun joku kommentoi. Vähän auttaa, kun kirjoittaa johonkin. Kavereilla on kaikilla jo aikuiset lapset tai ovat veloja, joten oikein ei tukea tule mistään.

Hikoileeko muut muuten? :-D
Mä olen etenkin öisin ihan kuin uinut. Peiton jättänyt kokonaan pois.
 
Hei kaikille!

Töissä on ollut kiirettä ja illat oon ollut aivan puhki, niin kaikki ei pakollinen on kyllä jäänyt tekemättä. Öisin nukkuminen on edelleen aivan paskaa, heräilen koko ajan ja nyt viikon ajan on jaloissa ollut hermosärkyä, joka on myös valvottanut. Tosissaan saa kyllä nyt pinnistellä, että jaksaa vielä viimeiset viikot töissä jos edes pystyy olemaan.

Mua ei oo närästys vaivannut, ainakaan vielä. Öisin on tosi kuuma nukkuessa, mutta en hikoile kuitenkaan. Aiemmin oon ollut tosi viluinen nukkuja, tyyliin villasukat jalassa on pitänyt nukkua kahden täkin alla, niin nyt riittää lakana tai välillä sekin on liikaa:ROFLMAO:

Tuleeko teillä jo paljon mietittyä synnytystä? Millaisia ajatuksia siitä?
 
Ei oo tehty mitään muuta asialle kuin todettu kohdunkaulan olevan kiinni ja vauvan koko jne normaali. Virtsakiviä mulla on ollut muutaman kerran, en usko vian olevan siellä. Toki en voi tietää, mutta kyllä tää kohtu on mikä särkee ja nousee joka päivä. Kipupolilla kävin, mutta nostelivat käsiään, kun ei oikein mitään lääkkeitä voi aloittaa. Näillä on nyt mentävä.

Synnytyspelkojutussa kävin perussairauden takia vähän automaationa, mitään pelkoja ei ollut ennen. Sieltä lähdettyäni itkin täyttä huutoa ja nyt pelkään ihan kaikkea. En missään olosuhteissa menisi enää sinne, jos olisin tiennyt... Länsiväylässä näytti olleen muillakin Espoossa vastaavia kokemuksia.. Voi argh...

Toki oloa helpottaa se, että vauvalla on kaikki ok. Mutta oma pää ei tule kestämään enää huhtikuun alkuun. Synnytystapa-arvio on nyt tulossa ja pyydän kyllä, että tää tuska lopetettaisiin aiemmin mikäli mahdollista.

Kiitos kun joku kommentoi. Vähän auttaa, kun kirjoittaa johonkin. Kavereilla on kaikilla jo aikuiset lapset tai ovat veloja, joten oikein ei tukea tule mistään.

Hikoileeko muut muuten? :-D
Mä olen etenkin öisin ihan kuin uinut. Peiton jättänyt kokonaan pois.
Millainen tuo sype oli? :O oon samalla alueella ja mulle luvattiin kaikki tuki ja nyt yhtäkkiä ei saakkaan ja oon ihan paniikissa :(
 
Helpotusta tiedossa ensi viikolla. Mulla on ferritiini ollut todella matala, 4 ja 5 välillä nyt kolmen kuukauden välein labroissa. Hb kuitenkin 110. Rauta ei käy mun mahalle yhtään niin viimein sain luvan että tiputtavat suoneen raudan.
Torstaina oli 32+0 ja kävin taas ultrassa ( syynä radi ja suolistosairaus), kaikki hyvin ja painoarvio 2,1 kg. Onko muilla määrättyä näitä lisäultria? Mulla on jo seuraava kolmen viikon päästä taas rv 35+0.
Jäin nyt töistä kesälomalle ja siitä suoraan äippälomalle. Kunto olisi vielä kestänyt hyvin töissä oloa mutta pakko pitää vanhoja lomia pois pari viikkoa.
Synnytys jo vähän mietityttää, lähinnä esikoisen hoidon takia. Eihän siellä miestä tarvita kun synnyttää mutta kivahan se olisi jos olisi mukana. No mietitään nyt lähemmin miten asia hoidetaan. Muulla nyt ei pahemmin ole mulle väliä kuhan mie olen sairaalassa synnytämässä, olkoon mies ja poika sitten missä tahansa.
 
Helpotusta tiedossa ensi viikolla. Mulla on ferritiini ollut todella matala, 4 ja 5 välillä nyt kolmen kuukauden välein labroissa. Hb kuitenkin 110. Rauta ei käy mun mahalle yhtään niin viimein sain luvan että tiputtavat suoneen raudan.
Torstaina oli 32+0 ja kävin taas ultrassa ( syynä radi ja suolistosairaus), kaikki hyvin ja painoarvio 2,1 kg. Onko muilla määrättyä näitä lisäultria? Mulla on jo seuraava kolmen viikon päästä taas rv 35+0.
Jäin nyt töistä kesälomalle ja siitä suoraan äippälomalle. Kunto olisi vielä kestänyt hyvin töissä oloa mutta pakko pitää vanhoja lomia pois pari viikkoa.
Synnytys jo vähän mietityttää, lähinnä esikoisen hoidon takia. Eihän siellä miestä tarvita kun synnyttää mutta kivahan se olisi jos olisi mukana. No mietitään nyt lähemmin miten asia hoidetaan. Muulla nyt ei pahemmin ole mulle väliä kuhan mie olen sairaalassa synnytämässä, olkoon mies ja poika sitten missä tahansa.
Ohhoh, onpa matala ferri! Onko ollut väsynyt olo?
 
On ollut, mutta kai mie olen tähän jo tottunut. Viime vuonna sain raudan tiputettuna elokuussa, mut näköjään raskaus laskenut sitä aika paljon. Varmaan toi suolistosairaus jotenkin vaikuttaa ettei mulle imeydy rauta normaalisti. Oisko tämä jo lähemmäs 10 kerta rautatiputusta kuuden vuoden sisällä. Eivät kunnallisella helpolla anna sitä. Yksi lääkäri jopa sanoi mulle että tämä nyt on tälläinen muotijuttu nykyään kun lehdet siitä kirjoittaa ja on esillä medioissa. Vähän meinasi naurattaa kun labratulokset kuitenkin kertoo totuuden onko se ferritiini hyvällä tasolla vai ei.
 
vierailijaivfmama
Hei, oon lukenu kaikki ketjun kommentit tässä kuukausien aikana ja siten saanu itselle jonkinlaista vertaistukea raskauteen. Nyt vasta uskaltaudun laittamaan itse viestiä. Meillä tosiaan rankka kokemus taustalla lapsettomuuden ja hoitojen takia ja pelko menettämisestä samoin kuin alkuraskaudessa (rv 18 asti) vaivannut voimakas pahoinvointi varjostivat raskauden iloa. Ensimmäinen kunnon helpotus tuli rv 14, kun aloin tuntea liikkeet päivittäin, sitten iso helpotus tuli myös pahoinvoinnin helpotuttua niin, että joka päivä ei tarvinnut pitää päätä pöntössä. Radia ei ole, turvotusta säärissä ja se ei lähde millään laskemaan, mutta ei myöskään ole kuukausiin lisääntynyt, vaan pysynyt samana. Nyt kaikki mennyt tosi hyvin ja tuntuu, että aika kuluu liiankin nopeasti. Vatsa on hurjan kokoinen, kun oon melko lyhyt ja en ole malliltaan muutenkaan pitkäselkäinen. Nyt menossa rv 31+5 ja jo edellisellä käynnillä neuvolassa oli kohdun korkein kohta kylkiluiden alla. Eilen neuvolassa se oli vieläkin tuskaisemmin kaivettavissa! :D Aika napakoita harjoitussupistuksia tulee jo, kevyempinä ne alkoivat rv 17+. Mutta tosiaan lyhyitä, eivätkä tee mitään kohdun suulle, joten eivät minua haittaa, otan kyllä kaiken vastaan tämän kauan odotetun takia. Ollaan tehty tässä viimeisen kuukauden ajan isompaa remonttia ja päivät, jolloin oon päässyt lopettamaan hommat vasta alkuyöstä, ovat kyllä verottaneet ja jalat ihan ku olisivat liekeissä! Onneksi mies hieroo niitä ja muutenkin hoivaa mua. Tarvikkeet alkaa olla kasassa, vaatteet pesen kunhan saadaan remonttipölyt lopullisesti siivottua.
Eilen neuvolassa oltiin vinossa raivotarjonnassa. Mietinkin miten teillä vielä liikutaan, vai onko asento jo vakiintunut?
 
Hei, oon lukenu kaikki ketjun kommentit tässä kuukausien aikana ja siten saanu itselle jonkinlaista vertaistukea raskauteen. Nyt vasta uskaltaudun laittamaan itse viestiä. Meillä tosiaan rankka kokemus taustalla lapsettomuuden ja hoitojen takia ja pelko menettämisestä samoin kuin alkuraskaudessa (rv 18 asti) vaivannut voimakas pahoinvointi varjostivat raskauden iloa. Ensimmäinen kunnon helpotus tuli rv 14, kun aloin tuntea liikkeet päivittäin, sitten iso helpotus tuli myös pahoinvoinnin helpotuttua niin, että joka päivä ei tarvinnut pitää päätä pöntössä. Radia ei ole, turvotusta säärissä ja se ei lähde millään laskemaan, mutta ei myöskään ole kuukausiin lisääntynyt, vaan pysynyt samana. Nyt kaikki mennyt tosi hyvin ja tuntuu, että aika kuluu liiankin nopeasti. Vatsa on hurjan kokoinen, kun oon melko lyhyt ja en ole malliltaan muutenkaan pitkäselkäinen. Nyt menossa rv 31+5 ja jo edellisellä käynnillä neuvolassa oli kohdun korkein kohta kylkiluiden alla. Eilen neuvolassa se oli vieläkin tuskaisemmin kaivettavissa! Aika napakoita harjoitussupistuksia tulee jo, kevyempinä ne alkoivat rv 17+. Mutta tosiaan lyhyitä, eivätkä tee mitään kohdun suulle, joten eivät minua haittaa, otan kyllä kaiken vastaan tämän kauan odotetun takia. Ollaan tehty tässä viimeisen kuukauden ajan isompaa remonttia ja päivät, jolloin oon päässyt lopettamaan hommat vasta alkuyöstä, ovat kyllä verottaneet ja jalat ihan ku olisivat liekeissä! Onneksi mies hieroo niitä ja muutenkin hoivaa mua. Tarvikkeet alkaa olla kasassa, vaatteet pesen kunhan saadaan remonttipölyt lopullisesti siivottua.
Eilen neuvolassa oltiin vinossa raivotarjonnassa. Mietinkin miten teillä vielä liikutaan, vai onko asento jo vakiintunut?
Mistä tiedät ettei tee mitään kohdunsuulle? onko sinulla erikseen tutkittu? Minulla eivät ole olleet kiinnostuneita supistuksista tai tehty mitåån tutkimuksia..kait. asennostakaan en tiedä :D
 
vierailijaivfmama
Mistä tiedät ettei tee mitään kohdunsuulle? onko sinulla erikseen tutkittu? Minulla eivät ole olleet kiinnostuneita supistuksista tai tehty mitåån tutkimuksia..kait. asennostakaan en tiedä
Joo siis meillä on aivan ihana lääkäri ja taustan huomioiden tarkistaa aina kaiken niin perusteellisesti, että ei tarvi olla ainakaan turhaan huolissaan. Hän siis ultrasi ja teki sisätutkimuksen myös. Kohdunsuu oli täysin tiivis ja kohdunkaulaa oli 5cm. Jos ei säännöllisiä ole, että ovat vaan tosiaan harjoitussupistuksia, niin ei välttämättä ole edes tarvista tarkistaa. :) Näin mulle sanottiin, kun jatkoa mietin ääneen :) Uskon siis, että sillä perusteella eivät väli ole sen enempää tutkineet, mutta ehdottomasti kannattaa pyytää tarkistamaan, jos kovin huolettaa!
 
Unicornvieras
Ohhoh... Ferritiiniin.

Mulle lääkäri nauroi vastaavalla ferritiinillä Espoossa. Raskauden alussa oli infuusion jälleen 170. Eli alas on tullut ryminällä. Eli ei toivoakaan saada suoneen, vaikka diagnoosina on raudanpuuteanemia. Jouduin siis taas maksamaan sen yksityisellä...
Ei ihme, että keskenmenoja riitti vuosien varrella, jos 170 ferritiiniä ei riitä yhteen raskauteen. Innolla odotan, että rytmihäiriöt ja levottomat jalat loppuvat asap.

Kuten tossa yllä sanoin, niin Espoon sype oli karsein kokemus koko elämässäni kaikista terveyteen liittyvistä asioista. Kaverillekin sanottiin, että tapattaa lapsensa kun aneli sektion edellisen pahan repeämän takia. Googlesta löytyy mm. Länsiväylän juttu aiheesta.
Toivottavasti kaikki lääkärit eivät ole siellä samanlaisia.

Yöllä on kuuma joo. :D Nukun kokonaan ilman peittoa. Ja 3 tunnin välein vessaan.
Sain jo tänään tilattua vaatteet vauvalle... Onhan tässä n. 4,5 viikkoa aikaa... Ei stressiä!

Synnytystä en oo miettinyt oikeastaan yhtään. Ens viikolla on se tapa-arvio. Mietin sitten.
 
Unicornvieras
Ai ja joku kysyi liikkumisesta. Meillä vaihdetaan joka päivä asentoa poikittain ja pystyyn. Supistuksia on ollut n. 15 viikkoa, mutta ei kivuliaita. Paitsi tietysti kun se koko vatsa on kipeä koko ajan. Mutta ei lisäkipua. :)
 
Onko muilla tullut pahoinvointia näin loppuraskaudessa?
Mulla alkoi tossa pari viikkoa sitten. Alkuraskauden aikana oli vähän pahoinvointia mutta ei voi edes verrata tähän. Aamulla hampaiden pesu on kamalaa ja helposti tulee halailtua pönttöä.
Entäs saatteko vielä nukuttua öisin? Itsellä unet katkonaisia, voin olla tunteja öisin hereillä. On kuuma, paha olo, nälkä, ties mitä. Viime raskaudessa oli sama juttu. Liekö kroppa ja pää totuttelee jo katkonaisiin öihin.
Tohon ferritiinin vielä sen verta
kun heinäkuussa sain tiputuksen. Olin todella huonossa kunnossa ja sisätautien lääkäri sanoi että nyt pitää raskaus haaveet jättää ennen kuin olen paremmassa kunnossa. Jännästi raskauduin siitä kierrosta kun rauta oli tiputettu. Itse olen saanut kolme keskenmenoa niin tulee väkisin mieleen onko niillä tekemistä paljonkin rauta-arvojen kanssa.
Mielenkiinnolla odotan labran tuloksia paljon nousi tiputuksen jälkeen viikossa jo arvot. Ainakin voin paremmin, levottomat jalat hävinneet ja väsymys on lähes kadonnut.
Ensi viikolla taas ultra, nyt menossa rv 34+1
 
Onko muilla tullut pahoinvointia näin loppuraskaudessa?
Mulla alkoi tossa pari viikkoa sitten. Alkuraskauden aikana oli vähän pahoinvointia mutta ei voi edes verrata tähän. Aamulla hampaiden pesu on kamalaa ja helposti tulee halailtua pönttöä.
Entäs saatteko vielä nukuttua öisin? Itsellä unet katkonaisia, voin olla tunteja öisin hereillä. On kuuma, paha olo, nälkä, ties mitä. Viime raskaudessa oli sama juttu. Liekö kroppa ja pää totuttelee jo katkonaisiin öihin.
Tohon ferritiinin vielä sen verta
kun heinäkuussa sain tiputuksen. Olin todella huonossa kunnossa ja sisätautien lääkäri sanoi että nyt pitää raskaus haaveet jättää ennen kuin olen paremmassa kunnossa. Jännästi raskauduin siitä kierrosta kun rauta oli tiputettu. Itse olen saanut kolme keskenmenoa niin tulee väkisin mieleen onko niillä tekemistä paljonkin rauta-arvojen kanssa.
Mielenkiinnolla odotan labran tuloksia paljon nousi tiputuksen jälkeen viikossa jo arvot. Ainakin voin paremmin, levottomat jalat hävinneet ja väsymys on lähes kadonnut.
Ensi viikolla taas ultra, nyt menossa rv 34+1
On pahoinvointia pitkästä aikaa tyhjällä vatsalla. Ei ollut ikävä. :D
Nukun 2-3 h kerrallaan hiestä märkänä, pari tuntia hereillä ja taas pari tuntia. Mutta tää unettomuus alkoi jo elokuussa. Nyt vaan pahenee, kun ei saa itseään mihinkään asentoon.

Niin, meillähän loppui keskenmenot ja selittämätön lapsettomuus raudanpuutteen hoitoon. Yksityisellä ei edes usein tehdä lapsettomuushoitoja, jos ei arvo ylhäällä. Yrityskerta sata jotain sitten tuotti tuloksen, kun ferritiini oli lähes 200. Punasolut uusiutuu sen 4 kk ja suunnilleen se aika meni ekasta infuusiosta olla raskaana ekaa kertaa vuosiin. Edellinen "kunnon" keskenmenokin 3 vuotta aiemmin.
Nyt raskauden aikana varasto tyhjeni kokonaan siitä 200:sta ja kävin uudestaan tipalla, kun sillä on kiistattomia vaikutuksia lapseen.

Viikon jälkeenkö jossain jo mitataan? :) Kuukausi on ollut mulla minimisuositus, kun se voi silloinkin olla satoja, joka ei sitten pidä kuulemma paikkaansa. Ja näin se on ollut itselläkin. Kk jälkeen noin 400 ja siitä sitten putosi puoleen ja pysyi siellä noin rv 15 asti. :) Itse en oo kertaakaan huomannut vaikutusta muutamaan viikkoon, paitsi kasvojen väri on palannut. :D

Mulle suositeltiin sektiota ja se on nyt bookattu tälle kuulle.
 
Oikeassa olit, ei ne ferritiiniä mitanneet. Ne labrat olikin sisätautien normikontrollit.
Uusin asia on muksu on perätilassa ja ensi viikolla on uusi ultra ja jos on vielä väärinpäin niin yritetään kääntöä. Onko kenelläkään kokemusta?
Mikö fiilis synnytyksestä ja koronasta?
Meillä on jo mietitty että menen yksin synnyttämään. Näin turvataan ettei tarvitse kenkään tulla hoitamaan esikoista siksi aikaa ja sairaalaan ei tule ylimääräisiä ( vaikka koks ilmoitti että yksi henkilö saa lisäksi tulla) . Mutta katsotaan nyt miten se menee.
Tuolla kone pyörii ja pesee vauvan vaatteita. Kai tässä on pakko valmistautua kun laskettuunaikaan enään 28 päivää. Jotenkin ajattelen ettei syntyisi ennen la ja siksi tuntuu hassulta varautua jo näinkin ajoissa.
Kaikille tsemppiä tulevaan ja pysykää terveenä!
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
Täällä veikkaan, että pikkukaveri tulee ulos lähipäivinä. Sellaiset olot ja oireet, etten usko kestävän sektiopäivälle kuun loppupuolelle. Toki ensimmäinen loppuun asti päässyt raskaus, joten varmaksi en osaa sanoa.

Vähän kyllä kieltämättä jännittää tämä koronahomma, kun itse ja mies suhteellisen vakavassa riskiryhmässä. Onneksi valitsin sairaalan, jossa kaikilla on oma huone.
Hiukan mietityttää vauvan tulevaisuus, etenkin tämän vuoden jutut. Toivottavasti hommaan keksitään kohta joku hoito. Saa sinne asti kyllä ostoskärryjen nuolemiset jäädä...

Tsemppiä vaan kaikille ja toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Hei!
Täällä on la 23 päivän päästä, nyt on aika mennyt todella nopeasti! Vointi on ollut ihan hyvä ja hieman paremmin oon saanut nukutuksikin.

Meidän suunnalla ei ole vielä tehty linjauksia synnytykseen osallistumisesta, tämän hetkisen tiedon mukaan isä saa osallistua kaikkeen ihan normaalisti. Muut vierailijat (esim sisarukset, isovanhemmat)ovat kiellettyjä synnytysosastolla, mutta tämä ei meihin niin kovasti vaikutakaan kun esikoisen syntymä on nyt kyseessä. Sukulaiset (isovanhemmat, tädit ja sedät perheineen) saavat odottaa vauvan näkemistä myöhempään ajankohtaan.
Synnytysvalmennus peruuntui, mikä vähän harmittaa, sillä siitä olisi ollut varmasti meille hyötyä. Mut varmasti parempi näin, että vältetään kaikin keinoin koronan leviämistä.

Meillä oli juuri lääkärineuvola, kaikki oli ok. Lääkäri antoi nyt jo vahvan suosituksen, että vauvan synnyttyä ei suositella sitä, että vauvaa tullaan katsomaan edes kotiin. Kaikkia perheen ulkopuolisia kontakteja vauvan kanssa tulee välttää. Onko teille annettu asiasta jotain ohjeita?
Me ajateltiin, että lähtökohtaisesti ei kotiin oteta vieraita vastaan. Laitellaan läheisille kuvia ja videoita, vauvan näkevät sitten hieman myöhemmin. Toki onhan tässä vielä aikaa ja koronan suhteen ohjeet ja linjaukset saattavat vaihtua vielä moneen kertaan. Mutta tällä hetkellä ja tämän hetkisellä tiedolla ajattelimme toimia noin.
Itse olen ylipäätään nyt välttänyt kaikkea tarpeetonta liikkumista kodin ulkopuolella. Mies on ollut myös etätöissä kotona. Kauppareissuja on tehty tarkasti suunnitellen ja hyödynnetty kyllä hyvin jo kaapissa ja pakastimessa olleita tarpeita.
 
Hei, mitkä fiilikset muilla? Joko on merkkejä että synnytys lähestyisi?
Mulla on ensi viikolla taas ultra ja katsotaan koko ja onko käännöksen jälkeen pysynyt pää alaspäin ( minusta on) . Oli jopa puhetta että käynnistetään jopa silloin.
Mie oon täällä hulluna toteuttanut kolmen" S niksiä", tosin tuloksetta. On tullut kokeiltua syvä kyykyt, jumppa, akupisteitä painelu jalasta... Eli saisi jo syntyä mutta tulee vasta kun on hänen syntymäpäivä.
Olen nyt päättänyt että menen yksin synnyttämään ettei tarvitse miettiä esikoisen hoitoa ja pelätä koronatartuntaa siinä yhteydessä. Itseasiassa mielelläni menen yksin, saan keskittyä vain itseeni ja synnytykseen. Kätilöt kyllä pitävät huolta.
 
Moikka kaikille:)
Hyvät fIilikset on ja ihan levollisin mielin odotellaan vauvaa syntyväksi. Vointi on ollut myös ihan hyvä, eikä tähän mennessä ole tullut sellaista ”epätoivoa” tai väsymystä raskaana olemisesta.
Kuinka moni on jo vauvan saanut syliin? Ja miten synnytys on mennyt?
 

Yhteistyössä