Mä koitan syödä vaan mahdollisimman monipuolisesti, niinkuin esikoisen raskausaikana söin. En tiiä onko henkimaailman asioita vai mitä, mutta ajattelen että miten monipuolisemmin vauva saa jo masussa ollessa erilaista ”ruokaa”, niin allergiat olis sitte vähemmällä.Tiedättekö onko jossain sivulla jotain ideaali raskausajan ruokavalio-ohjeistusta? Voisi yrittää parantaa ruokavaliota niin että vauva saisi parhaimman hyödyn. Kieltolistat löytyy, mutta ohjeistus "syö näin" olisi helpompi
Hei!Heippa taas! Pakko jonnekin päästä valittamaan aina vaikka hiljaista täällä onkin.
Kävin viime viikolla kolme pv töissä. Perjantaina iski selkäkipu, tuossa vasemman lonkan-ristiselän välillä. Olisko iskiaskipua. Nyt maanantai ja selkä niin kipeä edelleen etten voi istua.
Tiedättekö olisiko tähän jotain apua? En todella halua sairaslomalle vielä
Mulle tuli se aika jo joskus marraskuussa muistaakseni. Maaliskuun alkuun.Täällä 29+4 menossa, liitoskivut kovia, välillä päiviä ettei satu mutta huomaa että tarvisi jo kesken työpäivän päästä pitkälleen.
Onko teille varailtu synnytystapa-arvioihin aikaa?
Mulle piti varata jo ru:n jälkeen mutta olivat unohtaneet... maanantaina sitte lääkäri joka tekee lähetteen.
Hb oli 134, ei oo siis laskenu juuri ollenkaan! Mutta unet on huonot, monta heräämistä yössä.
Äippäpakkaus tuli, oli ihania vaatteita mun mielestä!
Ootko tarkistanut ryhtiä ja rentouttanut lantiota? Lantion pyöritys ja selän asennon tarkastaminen on mulla auttanut paljon kipuihinMä en kyllä pystyisi enää töissä olemaan. Kotiäitinä olen nyt siis. Tai riippuu töistä..
Mutta ihan vaan kauppareissun verran kävelyä kaupassa niin tuun niin kipeeksi. Liitoskipuja ja selkä tulee tosi kipeeksi jos kävelen enemmän. Toki mulla 5 lasta ja nuorin alle 2v niin tulee aika paljon touhuttua,mutta pystyn aika paljon ottamaan rennostikkin. Just tollanen yhtenäinen kävely esim isomman kaupan ostoskierros on pahin tällähetkellä.
Joo, kipu kyllä lähtee pois onneks yhtä nopeasti kun alkaakin Yks päivä kun oli lähes koko päivä kävelyä, kesti seuraavaan päivään mutta meni ohi kyllä. Nää on vaan joka raskaudesta pehempia kaikki raskausoireet itellä ollu. Ja tuntuu raskaus joka kerta pidemmältä. Mutta ihanaa nyt on jo helmikuu Kyllä tää tästä onneks kohta viimeisiä viikkojaOotko tarkistanut ryhtiä ja rentouttanut lantiota? Lantion pyöritys ja selän asennon tarkastaminen on mulla auttanut paljon kipuihin
Voi apua millaistaMä en oo oikein jaksanut kirjoitella, kun ei ole mitään positiivista sanottavaa, mutta nyt pakko marista johonkin... Liitoskivut alkoivat viikolla 20, niihin auttaa lepo. Eli juuri kun 24/7 oksennus loppui...
Mutta joulukuun alussa alkoi alavatsakipu, joka pahenee päivä päivältä. Viikon verran olen itkenyt niiden takia useamman tunnin varmaan päivässä, eikä missään osata sanoa mitään. Jokainen kätilö on aivan shokissa, kun näkee miten kivuliasta vatsaan koskeminen ja pienikin liike on. Päivystys kommentoi ainoastaan, että kun ei vuoda tai ole kuumetta, voi voi...
Jotenkin on aivan käsittämättömän vaikea uskoa, että raskausvatsan kuuluisi jotenkin olla kosketusarka.
Eipä ole tavarat valmiina ja pää alkaa hajota, kun kipu ei lopu tai edes vähene levossa. Tuntuu kuukautuskivuilta potenssiin 10...
Kellään kokemusta?
Ja kipukynnys ei itsellä ole matalimmasta päästä. Alkaa tuntua siltä, ettei enää halua aamulla herätä...
Voi apua millaistaMä en oo oikein jaksanut kirjoitella, kun ei ole mitään positiivista sanottavaa, mutta nyt pakko marista johonkin... Liitoskivut alkoivat viikolla 20, niihin auttaa lepo. Eli juuri kun 24/7 oksennus loppui...
Mutta joulukuun alussa alkoi alavatsakipu, joka pahenee päivä päivältä. Viikon verran olen itkenyt niiden takia useamman tunnin varmaan päivässä, eikä missään osata sanoa mitään. Jokainen kätilö on aivan shokissa, kun näkee miten kivuliasta vatsaan koskeminen ja pienikin liike on. Päivystys kommentoi ainoastaan, että kun ei vuoda tai ole kuumetta, voi voi...
Jotenkin on aivan käsittämättömän vaikea uskoa, että raskausvatsan kuuluisi jotenkin olla kosketusarka.
Eipä ole tavarat valmiina ja pää alkaa hajota, kun kipu ei lopu tai edes vähene levossa. Tuntuu kuukautuskivuilta potenssiin 10...
Kellään kokemusta?
Ja kipukynnys ei itsellä ole matalimmasta päästä. Alkaa tuntua siltä, ettei enää halua aamulla herätä...
Toimii aina, aivan liiankin hyvin. Monta kertaa päivässä. Mutta se ei poikkea tavallisesta.Voi apua millaista
Minulla oli navan vieressä kosketusarka ja kokoajan kipeä iso läntti, aivan kuin mustelma olisi mutta ei ollut. Ei kuumottanut niin neuvola ei huolestunut. Arvelen että oli jokin vatsalihasrevähtymä tai vauva sisällä potkinut. Meni ohi ajan kanssa..
Ummetus tekee alavatsan tajuttoman kipeäksi ja justiin niinkuin 1000x kuukautiskivuiksi. Taju meinaa lähteä kun päällä. Minulla vain stressi auttanut vatsan toimintaan, liikkuminen ja kahvi.
Toimiiko sulla vatsa hyvin? Varmasti tosin kaikkea olet jo tehnyt ja epäillyt, mutta muuta ei itsellä tule mieleen Auttaako lämpötyyny?