Pitkästä aikaa tännekin jotain..
Eilen kävin painokontrollissa ja nyt 35+5 oli arvio ~3200g. Kuopus ollut viikkoa myöhemmin 36+5 ~3400g ja kun nämä nyt sen noin 200-250g/vk kasvaavat niin näyttäis ihan tuhti neitin tulevan. Kuopus on käynnistetty kalvojen puhkaisulla 38+6 ja painoi syntyessää 4320g.
Nyt sain uuden ajan 38+2 jolloin sitten _ehkä_ käynnistellään. Ei lääkäri sanonut varmaksi, mutta sanoi kyllä myös ettei anneta la:han asti mennä. Kehui miten oon muka hyvä synnyttäjä
mistä se sitä voi tietää..
Kotona alkaa kaikki olla valmiina pikkuiselle
kotiin tultua sitten näkee jos jotain oleellista puuttuu. Laittelin jo yks päivä pinnikseen lakanat, pinnasuojan yms. Vielä hoitopöytä on viimeistelyä vaille, vaikka kaikki tavarat onkin jo hankittuna.
Miehen kanssa taas kränää ja hän on kuulemma ihan lopeensa kyllästynyt kun kaikki mun jutut on vaan vauva sitä, raskaus tätä, odotus tuota ja tuntemukset yök. Ei kuulemma hällä ole mulle mitään asiaa, ennen kuin puhutaan jostain muusta. Ja tämähän mua vasta viduttaakin!
Oon itkeny hormonihuuruissani nyt monta päivää miten mies ei enää rakasta mua tai vauvaa, ei halunnut vauvaa alunperinkään tai ei halua edes nähdä vauvaa.
Tiedän, että ehkä hiukan ylireagoin, mutta kun taustalla on fakta että minä halusin vauvaa 100% enemmän kuin hän, niin pistää välillä miettimään että mitä hemmettiä minä sitten edes tuon kanssa rupesin vielä vauvaa tekemään.
Muutoinkin hormonien jyllätessä oon ollu paljon ailahtelevampi kuin aiemmin.. mm. miehen tupakointi ärsyttää niin paljon, että tekis mieli esim rytätä askit, repiä jokainen savuke pieniksi muruiksi ja ihan vaan karjua miehelle että nyt jumaliste loppuu tässä talossa tuo sauhuttelu!!
(Muoks. Ei hän siis toki sisällä polta vaan ulkona)
Se haju, lemu, käry on niin voimakas, että pistää mun nenän tukkoon ja voimaan pahoin. Mut mikään ei vaikuta. Oon jopa joskus sanonut, että valitsee minut tai tupakan, niin arvatkaa kumman valitsi?
Prkl. Ugh.
Oisin jo niiiiiiiiiin kypsä jakautumaan ja luopumaan näistä odotuksen kivuista ja säryistä! Pitääkin etsiä akupainanta pisteitä ja alkaa stimuloimaan niitä...
Lellu ja Kyllikki 35+6