HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi 20.2.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveisiä stepistä! Hiki on. Ostin toissa viikolla kuukausikortin paikalliseen kuntokeskukseen ja on nyt kaverin kanssa käyty 3-4 kertaa viikossa jumpassa. Toivottavsti tehoaa. Nyt tarttee men suihkuun ennen kuin poika tuodaan mummulasta kotiin. Luen teidän viestejä sitten myöhemmin!

Hyvä olo, kun tekee jotain kuntonsa ja kroppansa eteen!!!

Kyllä se on kuule st hyvä että joku asuu pohjosessakin. Asuin joskus hetken Helsingissä ja siellä oli MINULLE liikaa ihmisiä, tuli takas Treelle =) Kaupungissa ei periaatteessa ollut mitään vikaa ja kiva siellä on vieläkin käydä kyläilemässä mutta jotekin se hintataso, matkat ja ihmisten määrä... jaahas, lipsuin ihan sivuraiteelle taas =)

Mun piti tulla kertomaan tuosta meidän viime illasta. Yritin siis syöttää poikaa pinniksessä. Tuloksena oli että poika yritti kokoajan pyöriä ja mä pidin siitä väkisin kiinni että olisin saanut vähän maitoa menemään. Mä roikuin aikani siinä pinniksen reunalla ja reidet oli ihan hapoilla. Kun maito ei enää mennyt alas, peittelin peuhaavan pojan ja menin huoneesta pois. Hetken se riehui sängyssään kunnes kitinä alkoi. N. 15min sitä kuunneltiin ja sitten mies meni yrittämään, antoi maitoa ja teki samat temput kun mäkin. Kun hän tuli pois alkoi taas kitinä. Hetken sitä taas kuuntelin ja menin uudelleen ja koska maitoa oli vielä pullossa jäljellä (yleensä uppoaa koko määrä, nyt siis riehuminen häiritti syöntiä) niin annoin maidon. Siihen se sitten sammui. Eli ei siis periaatteessa ite nukahtanut vaan taas pullonvoimalla. Yhteensä tähän rumbaan meni tunti. Ja mä olin siitä niin puhki (oli muutenkin siis jo ihan kuitti) että nukahdin sohvalle ja mies sai unohtaa seksitouhut =)

Tuolla oli keskustelu missä kyseltiin ihmisten iltapullo-menetelmiä. Jotenkin houkuttelisi että syöttäisin edelleen lapsen olkkarissa ja sitten kantaisin sänkyyn. Ja jos on hereillä niin sitten yritettäisiin vaan rauhotella se tonne sänkyyn nukahtamaan ilman sitä pulloa joka on jo juotu. Ongelma tosiaan on vaan se että usein uni tulee jo pulloa juodessa. Pitäisiköhän se juottaa sitten jo vähän ennen nukkumaan menoa??

Jotenkin nyt haluaisin muuttaa tän jutun ennen kesää sillä mä en saa kohta tota poikaa nukutettua sänkyyn päikkäreille kun se vaan riehuu siellä (nyt siis päikkärit vaunuissa pihalla, aina). Kesällä kun toi vaunuissa nukuttaminen voi olla hankalaa kun ei ole toppavaatteita ja pussukoita rauhoittamassa ja ns. ""sitomassa"" lasta vaunuihin.

Vai muuttuuko tää ajan kanssa? Kylläpä mä nyt ongelman keksin....

heippa!
vivi:meillä tehtiin aluksi kans sitä että mentiin huoneeseen kun neiti oli huutanut hetken aikaa...niin oppi siihen että kun hän huutaa niin joku tulee...pari viikkoa meni näin...sitten luovutettiin ja nukuttettiin viereen....sitten ajattelin kokeilla uudestaan...ei menty vaikka huusi...parina iltana huusi ja sen jälkeen on nukahtanut ilman itkua...paitsi kun anoppi yrittää nukuttaa niin meinaa sotkea meidän rutiinit...anoppi jää leikkimään sinne pinniksen viereen neidin kans kun neiti ei heti nukahda...välillä meinaa hermot mennä kun ei noudata meidän neuvoja...pelkään että sillä tavalla neiti taas vaatii vanhaa eli viereen nukuttamista! mutta vauvoja on erilaisia, kaikilla ei tämä meidän konsti välttämättä tehoa...! tsemppiä vivi teille, kyllä se keino löytyy mikä on teille paras...ymmärrän että ette jaksa tota huudattamista kun vielä käytte töissä ja eihän se huudattaminen kivaa oo!!

onkos teidän muiden muksut täystuhoja? meillä neiti on aivan kauhee sotkemaan ja levittämään tavaraa...kollaa laatikoita minkä kerkee vaikka on kahvat otettu pois niin osaa avata ilman niitä =/ ja vaatekaapeista vetää kaikki vaatteet pois mihinkä yltää! hävettää välillä kun tulee vieraita niin neiti on vetäny vaatekaapista kaikki mun alushousut pitkin kämppää =)

niin ja st ja minä-83 oon aivan unohtanu onnitella teitä...eli onnea uudesta raskaudesta =)

jaha taas on eteisen lattia täynnä tavaraa =) meen siivoomaan!
Hauskaa viikonloppua kaikille...yrittäkää rentoutua =)

Täällä ainakin ilmoittautuu yksi täystuholainen :)
Ollaan olohuoneesta yksi alakaappi annettu tavallaan tytölle eli siellä ei ole mitään meille tärkeetä ja JOKA päivä se ""siivoo"" sen kaapin tyhjäksi.
Tää on osottautunut aika hyväksi koska muut kaapit olohuoneessa tai keittiössä ei kiinnosta,vain tuo kaappi.
Mutta makuuhuoneen kaappi onkin sitten eri asia,kun sitä näkee niin harvoin joten jos viedään yhdessä vaatteita kaappiin on ne kaikki lattialla.

Meillä on sama juttu kuin vivillä,eli nukutus tapahtuu (yöunille siis,päiväunet pihalla) sohvalla pullolla ja tutilla.
Mua ei tämä vielä niin häiritse,mutta kesäksi olis meillä viim. pakko päästä pois tästä tavasta.
Meillä,kun nuo yöt on ollut aika katkonaisia pitkään -paitsi nyt parantunut- niin tyttö on nukkunut paljon myös meidän sängyssä ja tästäkin haluisin kokonaan eroon kesäksi.
Mutta nää on mulle taas niitä juttuja,että sitten kun jaksaa ja sitten kun sitä ja tätä...Mä olen saamaton :/

Asiasta viidenteen,tulee musa kanavalta Madonnan biisi,eikös tuo lady ole jo 50:nen?
Kyllä sitä jostain (monestakin) paikasta on leikelty,naama näyttää ainakin kovin kireeltä...

Ja asiasta miljoonaan,katselin tuossa kalenteria ja tasan 5 viikkoa meidän tirpan syntymäpäiviin.
Aateltiin niitä synttäreitä 8.4,tein jo kutsukortitkin,hurjat 5kpl.
Ihmisiä tulee kyllä 13,mutta kortteja ei tarvi tuon enempää...
Ja meillä on tiedossa tylsempääkin tylsemmät kakku-kahvi-kekkerit!!! :)
Tervetuloa!!!! :D

Päivän jatkoja!

Hui, mä meen huomenna töihin!?! mitähän osaan tehdä...

Kysymys: Mitä tein lapset tekee, jos heidät laittaa sänkyyn nukahtamaan? Meillä kierähdetään salamana mahalleen ja pystyyn, sitten alkaa sängynlaidan renkutus. Kokeilin meinaan tänään päikkäreille ""itsekseen nukahtamista"". tunnin meuhkasi, jolloin mä kyllästyin ja menin nostaa selälleen ja pidin paikallaan kunnes nukahti. Tää vintiö ei osaa asettua aloilleen kuin väkisin. Yöllä on sama ongelma, kun nousee pystyyn heti, jos on kierähtänyt mahalleen, vaikka olis unessa. Sidon valjailla kiinni.... Apua kaivataan!!

ompas hiljaista......

työt meni ok, mut kyl kotona olo on silti kivempaa. teki pahaa olla pois lapsen luota.

meillä kävellään 5-7 askelta kerrallaan ja työnnellään keittiön tuoleja ympäriinsä.

hyvää iltaa!

Hiphei

Vaaka näytti tänä aamuna 69,8!!!!!!!!!!!!!! Eli kutosella alkava luku vihdoinkin!!

Nyt tää äiti ottaa punaviiniä (hui) ja käväs kattomassa huhtikuisten kuulumisia. Ihan koko lasin meinasin ottaa.

Meillä keksittiin tänään tuetta seisominen. Olipas suloista katsottavaa kun toinen tärisevin jaloin nousi keskellä lattiaa seisomaan. Ei sitä oman lapsen ihastelemiseen koskaan kyllästy.

Meillä on siis niin vilkas ja tempperamenttinen pimu,että...
Nyt on keksitty kiljua jos haluaa jotain tai ei saa haluamaansa,melkein pelätään ikkunoiden puolesta :)
Miten me pärjätään ton kanssa,kun tulee uhma saatikka murrosikä?!?! Voi ei...

Meillä myös seisoskellaan jo vähäsen itekseen,eilen seisoi minuutin verran ja oli tyttö itekkin ihan ihmeissään ja me vanhemmat vieressä pällistellään ja seuraava 15min jutellaan tuosta minuutin seisomisesta,voi taivas...
On se niin ihmeellistä ja hienoa uudet taidot :)

Meidän ystävät pyysi meitä laivalle ens viikon lauantaina ja meillä oli kova mietintä mennäkkö vai ei. Tyttö siis menisi hoitoon.
Tyttö ei ole noin pitkää aikaa ollut erossa meistä saatikka kuinka ikävä mulle tulisi.
Yökylässähän tyttö on ollut jo muutamia kertoja,mutta tunti määrällisesti ei olla nähty n.15h ja kuitenkin olen ollut ns. lähellä JOS jotain tapahtuisi, ja risteily nyt kestää 20h+matkat.
Otettiin puheeksi tämä eilen anoppilassa ja he oli sitä mieltä,että voimme lähteä ja ottavat mielellään pimun sinne.
No,eli me sitten lähdemme,tultiin kyllä illalla toisiin ajatuksiin,mutta kyllä me lähdemme...vaikeeta...
Tuli muutenkin mulle paha mieli,kun ystäväni polttarit on ens kuussa ja olen koko päivän pois,silloin kyllä isi jää tytön kanssa kotiin.
Kuinkahan paha mieli mulle tulee,kun menen töihin?!
Sekä mä(ravintola-ala eli seka vuoroja+v-loput töitä useimmiten) että mies(arkityö,v-loput vapaat) tehdään vuorotöitä ja joskus ei vuoroja pysty niin suunnitteleen joten silloin on hoidossa ja menee mummulaan yöksi...

plaa,plaa...lopettelen nyt...

lähtekään Jenni vain sinne laivalle! Mä epäröin vähän samaa, mut sit tolkutin itselleni, että mun äiti (hoiti tyttöä) on hoitanut viisi omaa pikkusisarustaan, tehnyt nuorena neitinä lapsenlikka-hommia, hoitanut mut ja mun veljen isoksi ja vielä tosi paljon mun esikoista... jos se ei pärjää yhden pikkuihmisen kans - ei sitten kukaan! kyllä se sunkin anoppi varmasti pärjää, eihän se eka kertaa asialla ole ;)

meillä myös kaivellaan kaapit ja muut. omaa tahtoa osoitetaan karjumalla (ei siis mitään itkua vaan todella ärjymistä!). meillä ei vieläkään nousta itse ylös, mutta kävelytellä sais ympäri kämppää. ja vielä parempaa olis, jos saa potkaista palloa siinä tallustellessaan... mihinkähän mimmiliigaan tuo tarttee ilmoittaa??

meillä on ihan järkyttävät 1-v bileet tulossa. puistattaa jo ajatuskin... meillä siis on kolmella lapsella neljästä synttärit saman kuukauden sisällä. eli meille siis tulee samalla kertaa kaikkien mummut, vaarit, enot, tädit, kummit.... huh,huh.. mut en mä kyllä kuukauden sisällä moniakaan kahvikekkereitä ala järjestää. joten kerta rysäys ja sit se on sillä selvä. onneks vain yhdelle tarvii järkätä ns. kaverisynttäritkin. tuolle ekaluokkalaiselle. vanhimmalle niitä ei enää järkätä ja 1v ei niitä kaipaa.

Heippa!

Daniel oppi tänään nousemaan sekä istumaan että seisomaan(tukea vasten).
Aiemmin on pitänyt laittaa istumaan lattialle ja tukea vasten seisomaan...
Ja eilisestä lähtien on alkanu vähän konttailemaankin...Joten yöt on melko levottomia!
Jännä ku kaikki taidot tulee samaan syssyyn.
Oma tahto näkyy myös meillä.Luulin,että Daniel oisi rauhallisempi tapaus ku isoveljensä,mut nyt alkaa oma luonto näkymään ja eipä se kovin rauhalliselta enää vaikuta.

Pojat leikkii jo melko paljo keskenään,alkavat ""hippaa"" ympäri taloa ja nauraa räkättävät.Kyllä niistä hyvät kaverukset toisilleen tulee,kun Daniel vielä enemmän kasvaa.

Tänään on ollu kauhee mässäilypäivä, ku juhlittiin mun siskon ja mun miehen yhteissynttäreitä.Söin karkkiaki synttäreiden kunniaks.

Hiihtolomaterveiset!

Siinähän se lomakin sitten meni aika kylmässä pakkassäässä, mutta ulkoiltiin kumminkin paljon kun asuntona oli asuntovaunu. Hyvin mahduttiin, eikä suurempia riitoja tullut kenellekään. Nyt sitten herra oppi konttaamaan, ja sanomaan kuinka isi kuorsaa, arvatkaa onko naurua piisannut!
Vierailtiin st sunkin kotikaupungissa serkkujen luona kyläilemässä yhden yön verran, hulinaa sielä oli kun lapsia oli iso liuta.
Huomenna meillä on 10 kk neuvola, ja musta tuntuu että ainakin pituutta on tullut kauheasti lisää.(Ainakin ylettyy jo taas seuraavalle hyllylle kaapissa minne oon päästänyt hyllyjä tyhjentämään)
Nuha tuli taas, ja nyt oon koittanut lääkitä pojua valkosipulilla. Pilkoin sideharsoon sängyn pinnoihin pari kynttä, ja samaten ruokaan oon laittanut muutaman murusen aivan raakana. Voi kumpa tuo tepsiskin, mulla on Rukan reissu loppuviikosta, ja kun mies jää hoitamaan poikaa, niin ei toivottavasti olisi enää kovin tukkoinen.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

Onpas taas aika vierähtänyt nopeasti. Olen kyllä käynyt lukemassa muitten viestejä mutta jotenkin aina kun suunnittelee kirjoittamista niin jokin keskeyttää. Sain juuri likalle aamupuuron syötettyä ja nyt se tutkailee keittiötarvikkeita lattialla, kohta varmaan suunnistaa pahantekoon...

Joo, meillä on kanssa sellainen joka paikan nuohooja. Kaiken minkä käsiinsä saa niin levittää ympäriinsä. Tyttö suorastaan rakastaa vaatelaatikkonsa purkamista ja kenkätelineen levittämistä. Yksi lempipuuhista on myös kauppakassien purkaminen. Kun tulee kaupasta niin neiti singahtaa välittömästi keittiöön. Kerran tuli ihan kamala poru kun minulla ei ollut kuin pieni apteekkipussi ja laitoin sen sivuun ennenkuin neiti sai purkaa. Muutenkin oma tahto tulee esille monissa tilanteissa päivittäin. Jos joku ei mene niinkuin tyttö on suunnitellut niin poru on valmis. En ole kyllä sortunut antamaan periksi tytölle, muutenhan siitä tulee ihan kamala tyranni. Olen ollut niin kamala äiti että olen antanut vaan huutaa jos on sillä tuulella. Kyllä sitten tietysti vähän ajan päästä lohduttelen.

Nyt se on loppu! Nimittäin yötarjoilu. Yksi ilta vaan päätin että nyt saa maitobaari olla kiinni öisin. Varauduin kovaankin huutokohtaukseen mutta aika mukavasti eka yö meni. Vähän huuteli aamuyöstä mutta tassuttelu auttoi nopeasti, eikä aamullakaan mikään kamala nälkä ollut vaan malttoi odottaa aamupuuroa. Nyt on kolme yötä oltu ilman yösyöpöttelyä. Edelleen heräilee siinä 4-5 maissa huutelemaan ja joutuu tassuttelemaan takaisin uneen. Mutta ei mitään kamalaa yövalvomista kuitenkaan mitä pelkäsin.

Neitille on tullut uusi sana: kurkku. Olen antanut kurkkua joka päivä sormiruuaksi kun tuntuu siitä pitävän niin nyt on muutama päivä hoettu samalla että kuukku, kuukku. Vauvauinnissa tuli ihan selvä ankka kun oli sellainen ankka pallon sisällä. Muuten on että jos jotain haluaa niin tulee nannannan.

Jahas, nyt vaaditaan taas huomiota joten meikeläinen poistuu viihdyttämään pikkuprinsessaa.

Onnea zuz uusista lukemista! Voi kun mäkin voisin tulla tänne pian ilmottaan samanlaisia uutisia, hohhoijaa...

Mutta ei, mä olen flunssassa joten urheilut on ainakin jäissä=( Ja arvatkaahan oliko ihanaa raahata aamuruuhkissa poikaa hoitoon ja tulla töihin... voi tuska! Nokka vaan vuoti ja silmistä tuli vettä niin että hyvä kun näin tien edessäni kun ajelin ruuhkassa. No, onneks täällä on edelleen hiljasta joten juon teetä ja syön kurkkupastilleja... ja NIISTÄN! Mielummin makaisin kotona potemassa ilman häiriötekijöitä. Mutta sekään ei taida olla mahdollista kun jos olisin kotona niin se ihana virtapiirikin olisi siellä mun kanssa eikä sen kanssa voi levätä. On tää vaan niiiiiin kurjaa sairastaa. Tulla nyt töihin lepäämään...

Meidän uni-ongelmat tais ratketa aikas helpolla. Ensin yritin sitä sängyssä syöttämistä, se ei ole meidän juttu. Sitten päädyin sellaseen ratkasuun että edelleenkin se maito juodaan äidin / isän kanssa sohvalla mutta sinne ei nukuta vaan rauhotutaan. Kun maito on juotu niin kannan pojan omaan sänkyyn, yleensä se kääntyy masulle (peppu pystyssä) ja nukahtaa. Joskus vähän aikaa se siellä höpöttelee pupulle mutta nukahtaa itekseen. Ja kerran se huusi yht'äkkiä hirveetä huutoa joten menin rauhotteleen, otin syliin kun ei muuten rauhottunu ja sitten melkein heti sain laskee takas sänkyyn ja sinne nukahti. Tähän taidan olla nyt hetkeksi tyytyväinen =)

Ja virtaa pojalla tuntuu riittävän! Kaikkee pitää olla renkkaamassa, lempi paikka tuntuu olevan vessa. Hammasharjat löytyy lattialta ja mies yllätti pojan kun se oli uittamassa mun harjaa vessanpöntössä. Nyt osaa mun mieskin laittaa pöntön kannen alas =) Ja vessaharja pitää aina tuoda eteiseen, yleensä Jesper sulloo sen vaunujensa alle. Laatikoita pitää keittiössä renkata ja omassa huoneessaan kaikki tavarat pitää levitellä lattialle. Eli samaa menoa kuin useimmilla meistä tuntuu olevan nyt. Kävellä meillä ei vielä ja ilman tukea seisominenkin tuntuu olevan mahdotonta. Jos mä olen lähellä niin poika irrottaa tuesta kädet ja nauraen lentää mun syliin. Se luottaa täysin että otan kiinni. Ja kulmasohvassa se jumittaa siinä kulmassa, menee sohvan reunaa edes takas mutta irti ei päästä kokonaan.

Jaahas, nyt on pakko mennä hakeen paperia jotta saan niistettyä. Terveempää viikkoa teille muille!

Yö meni kuten arvelinkin. Kun uusia taitoja oppii, ni yöt on levottomia. Herätyksiä tuli ainakin 3:lta, 4:ltä, 5:ltä, 6:lta.
Mul on hermot paljo kireemmällä tänään ku normaalisti, ku ei oo saanu nyt moneen yöhön kunnolla nukkua ja väsyttää.

Mari oli käyny hiihtolomal Oulussa.Mä en tunne tätä kaupunkia kotikaupungikseni, kun oon asunu lähes koko elämäni Etelä-Suomessa. Täällä vasta 1,5 vuotta. Tää meiän asuinympäristö on ihan viihtysä ja mukava lapsille, mut kaupungista en oikeen tykkää. Liian pieni ja liian vähän palveluja. Oon tottunu niin Helsinkiin ja Espooseen...Samoin pohjosen pitkä talvi on vähän rasittava,sais kevät tulla jo...Mut tääl on tänäänki 18 astetta pakkasta.
Mut on mulla mukavia kavereita täällä ja sukulaisia, et silleen tääl viihtyy.

Daniel kävi näköjään syömässä traakkipuun lehtiä.Ja kakoo tuolla.Täytyy mennä.

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*10kk:71,5/9670/46
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*6kk:73,5/8390/46,2
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*10kk:76,5/9945/45
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*9kk:75cm/11800g
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4. Vivi,POIKA,50cm/3320g
*
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*10kk: 74,5/10030/48
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*8kk: 75/9320/46
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*10kk:74,0/9905/46,8
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

moi neuvolasta. päivitin meidän 10 kk tiedot. täytyy menää imuroimaan kun tuolla koiralla karvanlähtö ja yksi konttaaja talossa. plaah.

Täällä ei uutta,tultiin kävelyltä ja tyttö simahti vaunuihin ja nukkuu nyt tuolla pihalla,heräilee varmaan kohta.

Keskiviikkona mennään taas TAYS:iin maitoaltistus testiin joka on aamulla klo8,ottaa päähän jo valmiiks,vaikka tytön parhaaks tämä on.
Joutuu vaan herään niin pirun aikasin,kun matkaa sairaalalle on n.35km.
Meillä,kun muutenkin on pari yötä taas tökkinyt niin on ollu luksusta nukkua edes puoli 8:n.
No onneksi on kyseessä vain yksi yö/päivä.

Alku ""järkytyksen"" ja mietinnän jälkeen odotan tulevaa laiva reissua ihan innolla.
Saa nähdä sitten,kun pääsee reissuun...

Meen väsään jotain ruokaa itelle,ukko töissä...

10kk neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Mitat, Joona 8870g/74,5cm pipo 45,3 ja Elias 9100g/73,5cm pipo 45,3. Voisko joku lisätä ne listaan kun mä en oikeen osaa!?!

Meillä kanssa on otettu noin 5 askelta ilman tukea mutta ei sen enempää ainakaan vielä. Kohta täällä viipeltää kaksi ikiliikkujaa pitkin kämppää ja äiti perässä..

Hampaat vaivaa kovasti ja yöt on ollu todella levottomia. Viimeyönä sain nukutuksi ruhtinaalliset kaksi tuntia, jipii!!!
Väsyttää ihan armottomasti ja kiukututtaa, tuntuu ettei mistään tuu mitään. Mutta aikansa kutakin.

Tein eilen mulle ja miehelle jauhelihakastiketta ja perunoita ruoaksi jota annoin sitten tänään pojile lounaalla. Kyllä tykkäsivät ihan hurjasti ja söivätkin ihan reilun annoksen. Mainitsin tästä neuvolassa eikä täti oikein tykännyt, sanoin ettei noin pienille saa antaa mitään missä on yhtään suolaa...Huono minä=(
Meillä ollaan nyt siirrytty kokonaan tavalliseen maitoon eikä mitään vatsavaivoja ole ollut. Rupesin vaan miettimään tota maidonmäärää kun sitä pitäisi saada 500ml päivässä ja mä kyllä veikkaan ettei niin paljoa pojat sitä päivänaikana juo...Täytyy nyt seurailla sitä.

Jaaha jos menisin syömään jotain ja kattomaan emmerdalenin, pojat koisii pihalla!

Hyvää illanjatkoa!

Jännä,et neuvolas vaahtoo perunoista ja jauhelihakastikkeen annosta.Ei kai siinä kastikkeessa nyt älyttömän paljoo suolaa ole.Ja 2 kk päästä saa jo kuitenki sitä antaa.Mä en ymmärrä miten 2 kk vaikuttaa niin paljo.Mä oon antanu Danielille jo kauan normaalia kotiruokaa.Hyvin on ainaki tähän asti poika voinu.

Meillä oli tänään hauskaa: tarjoilin Maxille kurkkuraastetta ja raejuustoa sormilla syötäväksi samalla kun syötin sosetta. Lautaselta ei suostunut ottamaan, mutta kun laitoin pöydälle johan alkoi kelvata... ja pöytä, lattia, tuoli oli myös sen näköiset..
Mä olen ite ollut tarkkana tuon suolan kanssa ja nyt alkaa keinot loppua maukkaan=kelpaavan ruuan tekemisessä et kohta kans siirryn pelkkään aikuisten ruokaan. Käydään nyt maitotuotteet ensin läpi.

Iltapuuron laittoon... RAUHALLISIA YÖUNIA KAIKILLE

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*10kk:71,5/9670/46
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*6kk:73,5/8390/46,2
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*10kk:76,5/9945/45
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*9kk:75cm/11800g
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *10kk:74,5/8870/45,3 ja 73,5/9100/45,3
15.4. Vivi,POIKA,50cm/3320g
*
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*10kk: 74,5/10030/48
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*8kk: 75/9320/46
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*10kk:74,0/9905/46,8
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Huomenta!

Täällä ilmoittautuu kans yks väsynyt äiti! Meillä myös muutama yö ollu niiin vaikeeta, viime yönä ja edellisenä herännyt kahden aikoihin ja itkee vaan ei meinaa millään nukahtaa..... Luulen et hampaat vaivaa tai sitten masua vääntelee. Paavolla oli viimeviikolla joku mahatauti ja kuumetta, sen jälkeen on ollut ilmavaivoja!!

Meillä ei vielä uskalleta ottaa askeleita ilman tukea, mutta muuten meno on kovaa, uskomatonta kuinka nopeasti pääsee pahan tekoon!

Tänään ajateltiin lähtee käymään city-marketissa nyt aamupäivällä ku ulkonakin on niin kylmä ettei viitsi heti aamusta mennä lenkkeilemään.

Mies on reissussa (ollut jo viime´viikonkin), me sit lähdetään ehkä tänään mummolaan yökylään.

St: missä päin oulua te asutte, jos saa olla utelias? Me asutaan täällä Hintassa. Mä oon kyllä viihtynyt täällä oulussa, muutin siis tampereelta. Mutta olin kyllä pitkään jo halunnut muuttaa takaisin tänne kotiseudulle kun täällä on paljon kavereita ja sukulaisia.

iik! äiti ei muistanut viedä lasta potalle eli nyt on kakat huosussa.............

-minna-

Huomenta!

Minna: Me asutaan Kaakkurissa (vanhalla puolella).
Ai sä oot kotosin täältä. Mä taas etelästä, Itä-Uudeltamaalta. Ja Hesas oon asunu kauan.
Mun sisko asuu täällä Oulus, mut muut sisarukset ja vanhemmat Etelä-Suomessa. Miehen sisaruksia asuu täällä myös.
Sopeutuminen etelänihmisestä pohjosenihmiseks on vähän vaikeaa, siis on paljo kulttuurieroja. Täällä kaikki tapahtuu paljo hitaammin.:) Hesas on myös paljo enemmän kauppoja ja tapahtumia, tekemistä. Täällä on aika hiljanen keskusta.
Mut luontoa on meiän asunnon lähellä kivasti ja meillä on tääl ihan kivoja kavereita.
En tiiä minne me loppuelämäks asetutaan,toistaseks täällä.:)

Danielilla oli parempi viime yö.Heräs vaan 4-5 maissa aamuyöstä ja hiljeni pullolla.Ite heräilen raskauden takia öisin vessaan useemmin...

Aikamoinen pakkaskeli taas.Eipä taieta mennä ulos...

mä oon kans antanu jo sellasta ruokaa, missä on suolaa. en joka aterialla, mut sellasilla millon mekin syödään ruokaa, jota voin kuvitella vaavin saavan pureskelluksi noilla kahdellakin hampaalla. ei meiänkään terkka tykänny, mut ei sanonu mitään. näin vaan ilmeestä ;) mut kai se on jo huomannu, että turha mun kanssa on alkaa väitellä.. fiksu nainen! :)

ens viikolla meillä on ylimääräinen lääkäri tuon liikkumisen suhteen. ei siis nouse vielä itse istumaan eikä seisomaan. kävelee kyllä kun kävelyttää. ja istunu on itsekseen jo siitä saakka kun täytti 6 kk. lueskelin just, että vastahan st:n danielkin oli oppinut tuon ylösnousemisen taidon. huolehtiikohan se meiän terkka nyt ihan turhia....

mä oon kyllä vähän jenni kateellinen teiän uudesta autosta!! me ajellaan sellasilla 15v vanhoilla pirsseillä... uutta tekis mieli, mut pitäis jostain kaivaa kolkyttuhatta rahaa... meille kun ei sellanen tavallinen 5 hlön auto riitä.. käytiin me jo yks kerta kuolaamassa sellasia pakettiautosta tehtyjä 8 hlön ""busseja"".. on ne hienoja.. ja kalliita.. saahan sitä tietty pankista rahaa, mut mä en oo ikinä kuvitellu laittavani sellasta summaa autoon!! mulle auto on kuiteskin ollu vaan kulkuväline, jonka arvokin laskee pirusti joka vuosi... ehkä taidan joutua muuttamaan asenteitani vielä joku päivä.. kun se ilmastointikin olis niiin kiva helteillä :)

Kati3: meiän esikoinen ei oppinu ite istumaan eikä nousemaan seisomaan, ennenku oppi kävelemään! Ja ei sitä seurattu täällä neuvolassa mitenkään.
Daniel oppi noi taidot nyt 10 kk iäs.

Yhteistyössä