HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi 20.2.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kati3, mun mielestä tämän ikäiset lapset ei välttämättä tarvi mitään ruokaa yöllä. Siis huomatkaa nyt että tää on mun mielipide, ei mikään totuus =) Olen vain useammalta taholta kuullut että kiinteitä syövät lapset ovat vain tottuneet siihen yömaitoon, välttämättä he eivät sitä tarvitse. Siihenhän perustuu unikoulutkin. Meidän poika on nukkunut 11h putkeen jo piiiiitkään, tosin meillä imetyskin loppui jo 4kk jälkeen =( Mutta että jos haluat irti tuosta yömaidosta niin uskoakseni unikoululla saat toivotun tuloksen. Tosin se vaatii sitten sitä ""huudattamista"" =( Useallahan käy niin että jos ruoan kanssa nirsoillaan päivällä ja yöllä sitten vedetään sitä maitoa niin kun yömaito jää pois alkaa päivälläkin ruoka maistumaan paremmin. Ainakin näin kävi yhdellä tutullani, hän piti unikoulun tuossa 8-10kk iässä ja onnistui muutaman yön ""huudattamisella"".

Ja sitten niihin vaatteisiin... . Mä olen kyllä laittanut rahaa niihin vaikka kuinka, en edes viitti laskea, useita satoja euroja kuitenkin. Osan olen ostanut myös käytettynä mutta sorrun usein kaupoissa ""johonkin pieneen"". Eli melkein aina tarttuu jotakin mukaan. Ja onneksi nuo 50cm vaatteet aikoinaan saatiin kaikki lainaan. Näitä isompia onkin sitten kertynyt... hyvä kun kaikkia ehditään pitämään kun mummutkin on ahkeria ostajia. Lauantaina mennäänkin mieheni äidin kanssa ostamaan pojalle ensikengät, hän kun halusi ne välttämättä ostaa niin ostakoot. Menee rahaa ihan tarpeeksi muutenkin lapsen hankintoihin, myös niihin pakollisiin =)

Tekee mieli salmiakkia! Pitää vaan yritää olla tiukkana....

Moi taasen,

Meillä myös on se äp-toppapuku ollut käytössä ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. En nyt kaupasta sellasta ostaisi (ei ole mun makuun mikään beige), mutta käytän toki kun se on olemassa. Mä olen saanut mun siskolta aika kasan vaatteita (2 poikaa), joten ei olisi tarvinnut ostaa yhtään. Olen kuitenkin jotain ostanutkin, että saa vähän tytön värejä ja muutenkin. Jos joskus tulee toinen lapsi, niin en kyllä ota pakkausta, nyt meillä on niitä vaatteita niin että vaikka kolmoset vaatettaisi ;-)

Meillä lopetettiin ne yösyötöt muistaakseni n. 7 kk iässä (tai jotain sinnepäin). Muutamana yönä tyttö huusi, mutta minä vaan sinnikkäästi taputin ja muistaakseni siihen meni lähes 10 yötä koska ekat hampaat tuli vielä samaan syssyyn. Nykyisin herää pääsääntöisesti klo 6 jonka jälkeen ei enää nuku. Viime viikolla oli tosin jo monta klo 7 nukkumista. Joskus saattaa herätä jo klo 5, jolloin annan maitoa, että jatkais nukkumista. Ehkä jos laittais myöhemmin nukkumaan niin vois nukkuu pitempään, mutta tuo 19.30-20.00 sopii jotenkin parhaiten meidän rytmiin. Saas nähdä nyt kun maaliskuun lopussa siirrytään kesäaikaan että tuleeko automaattisesti vähän lisää unta aamuun.

Viime yönä herätys oli tosin klo 4.05 kun tuli sellaiset kainalokakat, että alta pois. Taisi olla vähän vatsataudin jälkimaininkeja. Huuh, piti yöpuku ja kaikki vaihtaa ja haju kyllä räjäytti hereille... Onneksi sitten nukahti vielä uudestaan ja nukkui 6.45 asti.

Heh, muut täällä haaveilee 5 alkavasta luvusta ja minä 6-alkavasta... Ei oo enää kun parisataa grammaa ja sitten se häämöttää!!!! 66 on se mun tavote ja siinä sit aion pysyä. Painoin joskus ennen tytön oottamista 66 ja se oli mulle sopiva paino (ja kaapissa on parit kivat housut siltä ajalta..). Oon vissiin joskus kertonutkin, että olen harrastanut tätä painonpudotusta viimeiset 7 vuotta. Painon ""parhaimmillani"" 85 kg (ja tämä ei siis ollut raskausaikana). En oo vetänyt mitään jojo-laihdutusta, koko ajan siis tullut alaspäin, mutta äärimmäisen hitaasti. Oon vähän yrittänyt tehdä sellaista elämäntapa remonttia ja muuttaa ruokailutottumuksiani pysyvästi. Välillä paremmin ja välillä helvetin huonosti, mutta kumminkin.

Meillä tuo äidin perään itkeminen on sellasta, että kun lähden koiran kanssa ulos kun mies tulee töistä niin tyttö itkee perääni, ja saattaa sitten olla isille vähän haasteellinen. Mutta kun olemme kahdestaan kotona niin ei mitään itkuja ja voin olla toisessa huoneessa yms.

Huuh, taisihan tulla varsinainen romaani. En oikeen jaksais mitään, oltiin tosi pitkällä lenkillä tytön ja koiran kanssa (täällä aivan ihana auringonpaiste). Odotan postia ja MeNaisia missä helvetissä se postinkantaja kuppaa (näin tärkeitä juttuja!!!)

Moi!

Meillä on yöt oltu ilman maitoa jo tosi kauan. Tuukka on kyllä ollut aina hyvä yönukkuja, ja varmaan tuosta puolen vuoden iästä meillä on ollut se 10-12 h ilman syömistä yöaikaan.

Meillä on myö ollut pakkauksen haalari käytössä, onhan se aivan ok, vaikka en minäkään sellaista kaupasta ostaisi. Tämän lopputalven juuri vielä sopii, muut kuteet on kyllä jääneet pieniksi. Muutama vaate jäi käyttämättä kun ehtivät jäädä pieneksi ennekö otin ne käyttöön.

Pitäis ruveta kamppeita kasaamaan hiihtolomaa varten. Ostin sellaisen kantorepun, Patapum merkkisen ja ajattelin josko me päästäis isännän kanssa oikein murtsikkaladulle ja pikkupoika reppuun. Vanhempia tenavia on aivan turha houkutella hiihtämään, ei taitaisi mitkään keinot siihen riittää! Toivottavasti vaan aurinko paistaa, niin olis paljon mukavampaa!

Niin no,en tiedä onko tuo saavutus multa tuo 59kg,koska olen niin himputin lyhyt,160cm olin vielä koulu aikoina,voi olla että olen kasvanutkin koska monet luulevat mua pitemmäks,että ehkä voisi siihen lisätä pari senttiä,ei enempää.
Pari vuotta sitten painoin vielä 50kg,mutta sillon olinkin tooosi pieni ja hoikka,ennen raskautta painoin 53-55kg ja tavoite olisi JOSKUS 55kg.

Meillä ollaan kans käytetty melkein kaikkia ä-pakkauksen vaatteita myös sitä haalaria ja oon ollu ihan tyytyväinen.
Meillä on niin paljon vaatteita (saatuja) että tuskin koskaan kerkeen käyttään kaikki,toivotaan että tuleva vauva (sitten joskus) on tyttö niin ei tarvi ostella.
Mä en kans ole ostanut mitään vaatteita,muutaman bodyn ja se on siinä,oon kertakaikkiaan saanut niin paljon tutun tutuilta,ystäviltä,mummuilta hyviä uusia ja lähes käyttämättömiä vaatteita,että ei ole tarvinnut ostaa.
Sitten varmaan ostelen enemmän,kun menee tarhaan jne..

Otampa osaa tuohon yösyömiseen,koska sitä meilläkin on.
Meillä juodaan kerran yössä maito n.03 maissa.
Puuron ja maidon on juonut illalla klo20.30-21.00 ja unille mennään klo21.30.
Tää on niin hankala juttu,että miksi syö yöllä.
Tapa,nälkä jne... (meillä myös tuo iho-ongelma joka kutiaa,sekin ärsyttää öisin)
Mutta sitä ei oikeesti ymmärrä jos oma vauva ei huuda yöllä,itse väsynyt ja haluaa nukkua joten pullo suuhun(kun miljoonaan kertaan on antanut tuttia,silitellyt jne).
Pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä jotain,mutta ehkä odotan jotain ihmettä.
Toinen syy on tuo mun mies,vuorotyö(itsekkin sitä tehneenä) vie ihmiseltä niin paljon voimia ja hänen on pakko antaa nukkua.
Joten en viitti huudattaa tyttöä.
Ja sitä ja tätä,kyllä näitä (turhia) selityksiä löytyy.
Päivisin tyttö kyllä syö ihan hyvin,että tiedä sitten.
Nooooh,aion ottaa asian puheeksi ensi viikon neuvolassa.

mun on itsekin vaikea ymmärtää tuota yösyöpöttelyä, kun mun esikoinen nukkui 5 kk iästä yöt läpeensä ilman maitoa. oon sanonukin, että jos tää olis ollu eka - en olis ikinä tehny lisää lapsia.
no, mä soittelin eilen neuvolaan. kyselin tuosta, että voisko jo odottaa että pärjää varmasti ilman ruokaa. kun kuiteskin 2 kk aikasemmin puhuttiin vasta 6-7 tunnista.. kyllä kuulemma voi jo viimeisenkin yösyönnin jättää pois. on jo niin lähellä 1 v päivää... (eikö kuullostakin hurjalta??! =)
neuvoja sitten sateli, että itse pitää istua sängyn vieressä ""tukena"", ei saa hermostua, ei ottaa syliin. vain silitellä, taputella, hyräillä - mikä nyt omalle lapselle sopis rauhotteluksi.
me päätettiin nyt ensin vaan tiukasti pitää kiinni siitä yhdestä yömaidosta (n klo 2-3). tyttö kun yritti siitäkin alkaa lipsua taasen.. sitten n. vkon päästä tarkoitus ois jättää sekin pois. ihan vielä ei voida, kun hiihtolomalla ollaan menossa mummolaan ja se huudatus voi kestää hyvinkin 4 yötä (sanoi 3-4 olevan ""normaali"", mutta meillä on TOSI päättäväinen pimu). eihän me sitä siellä mummolassa voida huudattaa... eli sen reissun jälkeen sitten..
isukki hoiti viime yön. oli aika silmät ristissä aamulla (sillä jo kaks valvottua yötä takana). mun vuoro on seuraavana yönä. katotaan kenen selkä taittuu ekana.. meitä on onneks kaks ja vaavi on yksin - ehkä se antaa periksi ensin. ;)

meillä oli äsken sähkökatko - taas. mä jo suunnittelin soittavani sähkölaitokselle, kun ne katkeilee jatkuvasti.. jos meiän tietsikka tai modeemi sen takia paukahtaa -en kyllä päästä niitä vähällä. ukkosen ilmalla vedän kyllä töpselit seinästä, mut eihän noita voi edes ennakoida. eikä täällä ole edes ollut mitään lumisateita, pakkasia tms. eli kyllä on ihan vikaa vaan jossakin..

Moi!
Tervetuloa taas tänne Huhtikuisten pariin Fanny ja lisäilehän tietosi listaan, jos haluut. Kevyt neiti teillä on meiän Danieliin verrattuna, se ei oo vielä 10:ntä kk:ttaa ja painaa varmaan 10,5 kg...Äidillä vaan hauis kasvaa,ku sitä kanniskelee :)

Danielille näyttäs tulevan taas hammas! eli 8.s. Niitähän nyt alko tulemaan kerralla. No helpompi syyä karkeampaa ruokaa,ku on hampaita.
Käytin sitä eilen korvakontrollis ja korvat oli terveet.Ihanaa!

Ostin eilen kaupasta paljo kasviksia ja hedelmiä.Täytyy alkaa napostelee niitä, ni ei kiloja kerry. Ku tuntuu, et kotona tulee kokoajan naposteltua jotain.

Pitäs yrittää lopetella Danielin yösyönnit.Ei se kyl syö ku kerran tai pari yössä,mut ei sen tarvis enää syyä ollenkaan.En oo viel saanu aikaseks huuattaa.Pitäsköhän ens vkl:na yrittää.Antas vaan tuttia ja silittelis.Ei enää maitopulloa öisin.

Esikoiselta yritin lopettaa yösyönnit eka 8 kk iässä.Sit alko korvakierre ja en pystyny niitä syöntejä lopettaa.Sillä oli siis maitopullo.No sit joskus 1,5 v.paikkeil lopetettiin maitopullon anto,mut poika alko juomaan maitoa öisin nokkamukista.Sit vihdoin 1v.10kk iässä päätettiin tehä siitä loppu ja kaksi yötä vaan meni,ni poika nukku täydet yöunet ja on siitä lähtien nukkunu.
Lopetin sen niin,että annoin tavallisesta mukista istualtaan maitoa,ja eihän se kehannu kovin montaa kertaa nousta hereille istumaan...Esikoisella ei ollu tuttia,joten sille se pullo ja muki oli joku lohduke öisin.Nyt se turvautuu vähän peittoon,se pitää olla aina lähellä...
Danielilla on tutti,ni luulis yösyöntien olevan helpompaa lopettaa,ku tarjois vaan sitä.Mut eihän se heräilyjä varmaan lopeta,sit saa antaa sitä tuttia suuhun...

Moips!

Tänään luin Pirkasta et cittarista sais 12,50€ ensiaskelkengät. Merkkinä Napero. Oon käyttänyt ko. merkin vaatteita yms. tuotteita ja oon tykännyt hinta/laatusuhteesta. Nää siis olis ainakin edulliset!! Ajattelin et me hankitaan nää pojalle. Koot lähtee muistaakseni 22sta

hmmm... ensiaskelkengät, joiden pienin koko 22...
tuli mieleen kun olin hommaamassa esikoiselle ekoja kenkiä. kun se oppi käveleen, sen jalan koko oli maksimissaan 18. no, ei mistään sillon löytyny kun kokoa 20... ei kun sukkikset, sukat ja villasukat päällekkäin jalkaan vaan.. ei vaan meinannu ylisuurilla kengillä kävely heti onnistua =) mut kun oli talvi (syntynyt tammikuun alussa), niin ulkona piti kengät olla että pääsi kävelemään..

mut voi olla, että pienille miehenaluille ei tuon pienempiä tartte edes kuvitella.

meiän pikkuneidin kengännumero on muuten nyt 20. koitin niitä esikoiselle hommattuja ensimmäisiä popoja ja oli just sopivat.

Terveisiä mummolasta!

oltiin viikko reissussa ja nyt väsyttää. Meillä roikutaan kans äitin lahkeessa koko ajan ja syliin on päästävä (huuto on karmee). Katotaan helppottaako, kun palataan arkeen, mies menee huomenna uuteen duuniin. Max on saanut 2 hammasta lisää (yläetu). Seisominen ilman tukee sujuu jo mukavasti, mutta askeleisiin ei rohkeus riitä. Vilkuttaminen opittiin viime viikolla ja yösyömiset on pysyneet poissa!

Mun paino on mukavasti laskussa (79,1) vaikka äidin ruuilla oltiinkin viikko :) Toisaalta odotan uutta raskautta, mutta on kyl mahtavaa LAIHTUA. Nyt nukkumaan!!

PS: lakkasin taas kynnet.....limenvihreiksi!

Joo totta kyllä. Ihmettelin ihan samaa. Meillä pojalla on jalka nyt joku 19-20 et isot oliskin. Eipä sitä kyllä vielä kävelläkään. Yksi askel otettiin 21.02 eli tiistaina, mut siihen se jäi. Ei tainnut pikkumies ees tajuta koko hommaa. Anoppi mulle mainitsi, ettei kyllä noin halpoja voi ostaa. No he ilmeisesti hommaavat jotkut laadukkaat ja luotettavat = kalliit. Mä kyllä olisin ihan uskonut noihin edullisimpiinkin.

Voi itku miten Suomelle kävi! : ( Poika meillä soitti pikkukoskettimistaan iloista musaa, kai koitti saada meitä iloitseen hopeasta. Hyvähän sekin on, mut kuitenkin...

Jepulis. Oltiin lauantaina Ylöjärven uimahallissa. Poika oli ihan mukana jutussa. Ehkä mennään ensi viikolla uudestaan.

Ihan mielenkiinnosta, miten te pärjäätte tolla kodinhoidontuella? Siis se on ihan surkea, kun hoitolisäkin pienenee miehen työn myötä...

Jaa, mut siellä alkaa C.S.I Miami eli meen katsoon, oonko nähnyt jakson. Öitä sit : )

Meikeläinen se täällä taas ihan ihme aikaan kukkuu. Huomenna soitan lääkäriin tän yskän takia kun joka yö saa valvoa... Alan olla aika väsynyt ja sen takia olen jättänyt vähäksi aikaa haaveet yösyönnin poisjättämisestä. Olisi vaan pari kuukautta enään aikaa totuttaa tyttö nukahtamaan noin puolenpäivän aikaan päikkäreille. Muuten ihan hyvä mutta kun tyttö herää aamulla 6.15-6.30, eikä sen jälkeen nuku millään vaikka yritän ottaa viereen. Toisaalta taas tuo aika olis hyvä pitää kun joutuu kuitenkin heräämään sitten kun hoitoon lähtö koittaa. Neiti on vaan niin väsynyt jo yhdeksän aikoihin että oksat pois. No, voihan se olla etä rytmi löytyy sitten hoidossa.

Meillä ei vieläkään kävellä, seistään kyllä muutaman sekunnin ajan ilman tukea jos tuki on lähellä. Sanoja yrittää kovasti tapailla. Äiti ja isi on tullut jo selvästi. Muita on yksittäisiä, joista ei voi olla varma tajuaako itsekään niinkuin kenkä, kato ja tyhjä. Puuro on puu. Välillä on tullut eikka, kun veli tulee huoneeseen. Ihanaa oli yksi aamu kun otin tytön viereen ja kuiskasin hiljaa nimen niin takasin tuli yhtä hiljaa äiti. Jotenkin hellyttävää ja sitten vielä hali päälle. Jotenkin tuntuu että nuo pienet mukavat hetket auttaa jaksamaan taas vaikka väsymys meinaa välillä kaataa ja välillä on kiukkupäiviä.

Niin, pitäisköhän tosiaan ostaa ne kengät... Olette siis aikoneet hankkia jo nyt, ennenkuin oppii kävelemään? Eihän se jalka kait kasva niin hurjasti muutaman kuukauden sisään, taidan itsekin käydä kohta katselemassa. Minkä kokoisia vaatteita teidän muksuille menee? Meillä on nyt jo 80 cm käytössä mutta kyllä jotkut 74 cm menee vielä, jotkut on jääneet jo pieniksi. Vein kirppikselle osan 56 ja 62 cm vaatteista kun ei tahdo tilat riittää säilytykseen. Jätin vain ne mitkä on saatu lahjaksi, niitäkin on aimo kasa.

Kiva kun on ihan sippi niin koko ajan saa korjailla kirjoitusvirheitä. Kohta on pakko yrittää nukkumista.

Tänään oli ihanaa kun tytön isä katsoi ulos ja sanoi että nyt lähdetään neiti ulos pulkkailemaan. Siellä ne sitten viiletti, katselin ikkunasta kun tyttö istui onnessaan pulkassa ja möyri lumihangessa. Sillä on vaan pikku pakkomielle lumensyönnistä.... Aina kun joku tulee ulkoa sisälle niin singahtaa välittömästi eteiseen syömään lumikökkäreitä. Nytkin ulkona oli vähän väliä pää alhaalla. Vaikka kuinka yrittää karsia tuota pois niin ei onnistu. Muutenkin on kamalan rasittavaa kun kaikki menee suuhun, pienimmätkin muruset lattialta. Ollaankin tuumittu että imurointi on kohta aivan turhaa kun neiti hoitaa homman noin perusteellisesti.

Jaha, nyt on pakko mennä makuulle, alkaa silmät niin luppasta...

Risti seinään...tyttö nukkui 22.00-06.30 HERÄÄMÄTTÄ!!!!!
Ja toissa yönäkin heräsi kerran siinä 04.00 maissa!
No ei vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa,katsotaan sitten ensi yö.

Pukkas tytölle ylös kaksi hammasta lisää,eli saldo nyt 6 hammasta.

Nyt taas pukkas pakkanen,näytti -20 astetta,että saa nähdä miten näetten päiväunien laita tänään.

Mutta nyt leikkimään tytsyn kanssa.

heippatirallaa,

Ekoilla päiväunilla.. Huuh. Meillä sama Mimosa, herätys klo 6-7, ja sit ekat päiväunet jo 9.30. Ne ei sit kestä kyllä kuin 45 min - 1h. Sitten ip on pitemmät, n. 2h.

Mä menen tänään kosmetologille kasvohoitoon!!!!!!!!!!!!!!!!! IIIIIIHANAAA. Ekan kerran varmaan 10 vuoteen, mutta näytän niin kaameelta, että aattelin että nyt on viimeinen hetki tehdä jotain ;-) Ja siellä saan maata rauhassa 1½ tuntia ilman että kukaan vaatii multa yhtään mitään.

Vaaka näytti viikonloppuna 70,2 eli enää 300 g kutosella alkavaan lukuun. Jee jee. Jokohan sitä kesällä painais sen 66....??

Mä meinasin ostaa tolle tytölle ihan uudet ensiaskelkengät sit kun se osaa kävellä. Meillä on yhdet kokoa 21, mutta ne on kyllä liian isot. Pitää vissiin ottaa se neiti mukaan sinne kauppaan sovittamaan??

Me päästäänkin mun miehen kanssa yhdessä sinne Tukholmaan! Mun sisko tulee tänne hoitamaan tuota lasta ja mumma ottaa koiran hoitoon (suomeksi sanottuna siskoni ei voi sietää koiria ja ei yhtään ymmärrä miksi meillä moinen karvakasa asustaa... joten siksi koira menee toisaalle hoitoon). Niin no, melkeen hävettää tunnustaa, mutta ollaan sitten ekan kerran miehen kanssa poissa yö, ei olla vielä kertaakaan jätetty tyttöä mihinkään hoitoon koko aikana... Että ehkä on aikakin tehdä jotain kahdestaan.

Jees, mutta nyt meen tonne johkin ettii niitä lentolippuja sinne Tukholmaan!

Huomenia kaikki!

Ollaan oltu viikko ""lomalla"" mummun ja papan luona kun oli toi hiihtis täällä päin Suomea.

Hmm...meiän pojalla taitaa olla super-iso jalka, koska ensiaskelkengät on kokoa 21, ja ihan sopivat. Tosin meillä on aina ollu kaikki puolipotkaritki ja kärjelliset yökkärit heti pieniä jalkaterästä, vaikka muuten ois ollu tosi iso vaate. Kait tuolla pojalla sitte on iso jalka.

Yöt meni ihan käsille mummulassa, mutta ku tultiin kotiin alko taas sujua paremmin. Ruoka maistuu, ja potalla käydään 2 kertaa päivässä ahkeraan kakkalla. Ja mä oon lopulta uskaltanu antaa ranskanleipää vähän isompina paloina, ja hyvin menee alas :)

Harmi ku noit Olympialaiset loppu, mä olin ihan koukussa niitte katteluun, ihan outoa ku ei tuu tellusta päivällä urheilua :(

Kannattaa ottaa ehdottomasti lapsi mukaan, ku ostatte ensiaskelkenkiä. Läheskään kaikki kengät ei mee näin pienien jalkaan helposti.
Esikoiselle sai sovittaa useampia, ennenku sopivat löyty.
Vetoketju tai nauhat varressa auttaa jalkaan laitossa, kun lapsi ei vielä osaa taivuttaa jalkaa...Kuomat ei esim.menny vielä noin pienelle,vaik nyt 2-vuotiaana on kokoajan käytössä.
Meil noi esikoisen ekat kengät ostettiin n.10 kk iäs ja kokoa 20.Elefanten-merkkiset talvikengät.

Kotihoidontuella pärjäämisestä.Ei siinä kyl hurraamista oo.
Ku miehelläki pienet tulot.Just just selvitään...

Nyt pitää mennä.

Moi!

Meillä käytetään vielä 80cm, mut on kyl pieniä. Täytyy kiiruusti ostaa isompia. Muutama body ja housu on kokoa 86cm ja ne onkin sit sopivia. Onpä yhdet farkut 92cm, ostin ne Lidlistä viime viikolla. Muutaman sentin käännös punttiin ja kiristin vyötöröä, niin hyvät on.

Eemu kun on niin pitkä et kesällä varmaan käytössä jo 92cm. Ja sit niin hoikka et vaatteet tippuu päältä...

jatkan myöhemmin...

Meil kans Danielil 80 cm kokoset vaatteet käytös ja osa isoveljen 86 cm on kans sopivia.Daniel on pitkä ja pullea :)
Isoveljellä 86 cm ja 90 cm vaatteet nyt 2-vuotiaana käytössä ja pikkuveljellä jo alle vuoden vanhana...

Moi! Olettepa te ahkerasti kirjoitellu, meni tovi lukiessa kaikki viestit:)
Me ei olla vielä ostettu kenkiä, pitää oottaa ens kuun rahat, nyt on tilillä 30e ja pitäisi käydä kaupassa.Täytyy vaan jaksaa sovitella. Ei tosiaan oo rahatilanteessa hurraamista.. Meillä on käytössä tutun vanha äp-haalari, kun ei saatu pakkausta. Se on kyllä aika ohut, täällä ihan jees, kun ei koskaan oikeastaan oo kylmempää kuin +5, mut Suomessa sai kyllä laittaa villaista alle.
Nyt meni hermot yöheräämisiin ja viime yönä annettiin huutaa.. Tyttö heräsi 23.45 ja huusi kurkku suorana 0.30 asti.. oli kamala olo ja halusin ottaa sen syliin, mutta ei annettu periksi ja sit se vihdoin simahti ja nukkui 4.30asti jolloin imetin ja sit nukkui kahdeksaan! AIkoihin ei ole ollut tällaista yötä. Tovotaan, ettei kauan tarvii huudattaa.
Adaa oppi nouseen pystyyn ja nousee nyt koko ajan, ei vielä ota askelia. Hauskaa katseltavaa. Sillä on vaippaihottuma ja eilen huomasin valkoisia läiskiä suussa! Vien illalla lääkäriin näytille, jos on hiivatulehdus, sillä oli jo kerran. Olen lopettelemassa imetystä ja nyt on jo useampana päivänä annettu kevytmaitoa ja hyvin menee. Ammuisin ja päivällä en enää imetä, nokkamukista menee tavallsita kun ei ihan kylmää anna. Alkaa oleen tyttö hoitoon valmis kun vaan saataisiin paikka tarhassa. Ollaan jonossa kesäkuusta lähtien, vieläkään ei vapaita paikkoja, ihan toivoton tilanne. Toivottavasti viim. syyskuussa olis, mun on pakko jatkaa aktiivisesti opiskelua.
Kurja kuulla Tuisku et teilläkin menee heikosti. Yrittäkää löytää edes vähän aikaa toisillenne. Ja jaksamista sulle!
Me ollaan nyt saatu vähän keskusteltua. Kirjoitin miehelle viime viikolla pitkän sähköpostin, oli jotenkin helppo sillä tavalla purkaa asioita, sai rauhassa miettiä. Ja viikonloppuna naksahdin ja se puhdisti ilmaa.
Mä alan nyt lukeen, tyttö nukkuu. Hyvää alkavaa, ilmeisesti hyvin talvista viikkoa kaikille!

Ulrika

Late, vai olitte te Ylöjärven uimahallissa =) Me käydään siellä uimassa pojan kanssa joka viikonloppu (vauvauinti). Se on kivaa touhua se!

Avo-anoppini osti pojalle viime lauantaina ensikengät. Koko oli 19 ja ostettiin kyllä ihan ilman poikaa. Kotona mittasin pojan jalan (pituus 11cm) ja sen mitan kanssa sitten vaan kauppaan. Pohjanhan pitäisi olla jalan pituus +1.5cm niin sitten kenkä on sopiva. Stoccalta kun saa avokaupalla niin otettiin 3 kengät kotiin koitettavaksi ja avo-anoppi vie kahdet kengät tänään takaisin. Laitan ne kengät pojalle aina sisällä, neuvolasta kehoitettiin näin. Kuulemma ei ala varvastaan niin helposti ja mä ainakin suosin niitä kenkiä siksi kun meillä on laminaattilattiat ja hyvin vähän mattoja joten poika liukastelee sukillaan kokoajan. Jos kengät nyt vähän vähentäisivät niitä muksautuksia. Vaikka pää kolisten sitä yleensä alas tullaan kun jokapaikkaan pitää nousta seisoon... huokaus!

Vaatteista meillä on käytössä 80cm ja joitakin 74cm. Naperon vaatteet on aina vähän isompia kun vastaavan koon H&M:n vaatteet. Ja bodeissa muutenkin saa ottaa uuden koon aina aikasemmin käyttöön kun housuissa. Vaippa vie sitä tilaa ihan kiitettävästi. Pitäisiköhän munkin jaksaa raahata se potta varastosta.... olen haaveillut että päästäisiin ainakin päivävaipoista eroon kesällä.

Jumankekka kun toi paino muuten junnaa nyt samassa lukemassa kokoajan!! Menee hermot! Mä olin pe, la ja su spinningissä niin että peppu on ihan kipee. No, sitkeesti menen taas huomenna... jos ei kesäksi ole mitään tuloksia niin sitten kyllä olen ihan pettynyt. Mä kun en edes herkuttele, mies sai eilen syödä karkkipussinsa (mä ostin sen sille) ihan ite. Tiedän, olen katkera =)

Jospa mäkin lakkaisin ne kynnet.... viime kerrasta onkin pitkä aika! Tosin mä lakkasin kynteni synnärillä =) Siellä kun makasin hikisenä ärsyttävissä sairaalan lakanoissa niin halusin piristää itteeni jollakin. Niimpä mä pyysin että mun äiti toisi mulle kynsilakkaa... ja naapuripetiläiset ne vaan nauro kun mä illan pimeinä tunteina lakkasin kynsiäni. Kiva käry tuli siihen huoneeseen =)

Oltiin eilen muuten pulkkamäessä! Aivan loistavaa puuhaa ja Jesper oli ihan onnesta mykkyränä. Se konttasi lumessa naama hangon keksinä ja söi lunta. Kun tulitiin pulkalla mäkeä alas niin vähän pelotti mutta mäen alapäässä jo hymy levisi kasvoille taas. Hieno laskiainen!

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Meillä on kanssa käytössä toi äitiyspakkauksen toppapuku ja oon ollu siihen tyytyväinen. Varsinkin kun meijän ois pitäny ostaa kaupasta kaksi pukua ni säästettiin mukava summa rahaa..Tosin ens talvena täytyy jo itse ostella, mutta kuitenkin.

Muuten käytetään 80cm vaatteita jotkut 74cm menee vielä. Meijän pojilla kanssa tuntuu olevan aika isot jalat koska suurimmassa osassa potkupukuja se jalkaterien kärki on kulunut melkein puhki vaikka potkari ois vielä muuten reilu. Tänään just siivoilin poiken vaatekaappia ja aika paljon pieneksi jääneitä taas on tuolla pahvilaatikoissa. Taidan viedä ne vintille kun sitten joskus vielä niitä varmaan tarvii...Seuraaville kaksosille=)

Mä meinasin saada eilen sydärin kun kattelin sitä suomi-ruotsi lätkäpeliä...No olihan se taas arvattavissa että toi rakas naapuri vie voiton. Höh!

Elias on nyt ottanut parin viimesen päivän aikana muutaman askeleen. Max kaksi uskaltaa ottaa ja siitä sitte nopeasti menee alas tai tarraa kiinni ettei vaan kaadu..Mutta eiköhän se tästä lähe. Joona ei vielä uskalla seistä ilman tukea mutta kovasti se on oppinut uusia sanoja. Nyt viimeisin on ""nam"" jota se hokee aina ruoka pöydässä, vaikka ei ruoasta erityisemmin välittäisikään=) Muita sanoja on äiti, nappi ja pallo..Lausunnassa on vielä parantamisen varaa mutta kyllä siitä selvää saa.

Mies oli lomalla viime viikon ja ehkä hieman parannusta on tapahtunut. Ei vieläkään kovin läheisiä olla mutta ei nyt niin kauheesti enää harmitakkaan kaikki asiat. Ootte ihan oikeassa siinä että parin hyvin nukutun yön jälkeen kaikki voisi näyttää paremmalta. Kyllä me toisiamme rakastetaan mutta liian monia asioita on menny solmuun eikä niihin olla kiinnitetty tarpeeksi huomiota ja tässä lopputulos. Parempaan päin kuitenkin ollaan menossa.

Taidan nyt lähteä kattomaan emmerdalen ja syömään jotain.
Huomisiin!

Huomenta kaikille! Täällä sitä taas kirjoitellaan ihme aikaan, mutta parempi nyt niin saa rauhassa kirjoitella.
Meidän neiti innostu eilen esittämään vieraille oikein urakalla taitojaan ja sitä riemua jatkui vielä illallakin. Eli kovasti seisoi ilman tukea ja oli ihan otettu kun kehui. Ja arvatkaa mitä muuta? Otti ensimmäisen askeleen ilman tukea! Ajattelin ettei tyttö uskalla koskaan laskea irti vaikka edellytyksiä olisi, mutta nyt se tapahtui.

Taidanpa lähteä sinne kenkäkauppaan jos kirpikseltä nyt tulee rahaa tarpeeksi, voisin ne ensiaskelkengät ostaa. Siis pitääkö niitä pitää sisällä? Pistin tuossa taannoin tytölle yhdet vanhat ensiaskelkengät jalkaan (koko 19, sopivat) ja se oli ihan ihmeissään. Ei suostunut seisomaan yhtään tukea vasten. Oli niin hankalan näköistä touhua kun konttas ne jalassa että piti ottaa pois.

Onko teidän muksut kovia vierastamaan? Meidän neiti vierastaa nähtävästi vain miehiä. Sulattaa miehistä vain harvat ja valitut. Naisia ei vierasta ollenkaan. Esikoinen vierasti ihan kamalasti. Kun mentiin johonkin kylään niin poika istui sylissä koko ajan eikä puhettakaan että olisi voinut laittaa lattialle. Kyllä se siitä pikkuhiljaa helpotti, oli pienenä kyllä auttamattoman ujo. Nyt ei ujostele 10-vuotiaana, välillä on kuin papupata.

Meillä nuo yötkin on taas levottomampia. Veikattiin miehen kanssa hampaita taas. Aina kun on tullut hampaita niin kaikki pitaa tunkea suuhun ja purra ihan älyttömästi tavaroita (onneksi ei sentään meitä =)). Nytkin heräsi kaksi kertaa syönnin lisäksi huutamaan ja valittamaan, kesti noin viisi minuuttia ja sitten taas nukahti. Olen huomannut että rauhottuu nopeammin jos en mene silittelemään. Hyssyttelen vain omasta sangystä pari kertaa että tietää että olen lähellä. Jos menen silittämään niin huutoa jatkuu ainankin viisitoista minuuttia. Jäisköhän yösyönti pois jos vaan antaisin voivotella aikansa siihen aikaan?

Nyt täytyy mennä keittämään teetä että saan tämän yskäkohtauksen hillittyä. Ja neitikin taas känisee sängyssä... Hohhoijaa, loppuukohan tää yöshow koskaan?

Yhteistyössä