***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Moikka kaikille pitkästä aikaan!

Ensiksi Kalenterille iso :hug: . Todella ikävä tilanne. Vauva-aika on usein vaikeaa aikaa parisuhteelle, mutta onpa miehesi tosiaan puskista heittänyt pommin! Kovasti voimia sinulle!

Enpä ole saanut aikoihin mitään kirjoiteltua, miten se kirjautuminen voikin joskus olla ylivoimaista :ashamed: .

En nyt yhtään muista, mistä olette jutelleet... sorry... :ashamed: eli omaa napaa:

Meille ei ihmeitä kuulu. Poika etenee edelleen ryömien (6kk oppi ryömimään). Nyt sentään välillä menee konttausasentoon ja pari kertaa olen yllättänyt seisomasta lelulaatikon reunassa. Poika on edelleenkin sellainen "löysä", tuntuu että jalatkin on ihan spagettia kun seisomaan laittaa. 10kk neuvolaa ei meillä ole, seuraava on vasta 1-v. Poika viihtyy tätä nykyä aika paljon lattialla itsekseen touhuillen, mutta mieluiten haluaa, että olen näkyvillä. Edelleen vierastaa välillä aika lailla, joskus saattaa tulla poru pelkästään siitä, että joku vieras katsoo silmiin ja hymyilee :D :whistle: . Lämpimien ruokien syönti tökkii edelleen, puurot ja hedelmäsoseet maistuvat hyvin. Tissimaidolla mennään edelleen, hapanmaitotuotteita ruvetaan varmaan tuossa 10kk tienoilla testailemaan. Ihan tissipoika on tuo edelleen, tisu kelpaa aina. Yöt meillä on taas mennyt huononpaan suuntaan sen jälkeen, kun pojalla rupesi puskemaan neljä hammasta ylös yhtä aikaa. Nyt hampaat on läpi, mutta yöt ei parane. Poikaa saattaa useamman kerran nukkumaan menon ja klo 00 välillä parahtaa itkemään. Tuolloin tosin riittää, että käyn hetken pitämässä kädestä kiinni ja poitsu vaipuu uudelleen uneen. Toisinaan poika herää kahden aikaan ja silloin oon ottanut viereen, ei vaan nyt jaksa kuunnella huutoa, koska oon ollut jotenkin tosi väsynyt. Viiden-kuuden aikaan herää usein myös ja silloin oon tisumaidot sortunut antamaan, jotta unet jatkuu. Herätys meillä yleensä on n. 7.30-9.00. Välillä poitsu kyllä on nukkunut koko yönkin. On tää kyllä jotenkin niin ihana ikä kuitenkin. Toinen on niin söötti tohottaja :heart:

Mitäköhän muuta... täytyy kai mennä koisimaan. Yritän kunnostautua tän kirjoittamisen suhteen! Voimia sairastupiin ja yövalvottajien koteihin :hug:

Lilja + pikku-ukkeli n. 9,5kk
 
Äh, en mä mihkään nukkumaan mennyt, jumituin tänne koneelle :kieh:

Piti vielä lisätä, että päikkärit meillä on edelleen surkeat (niin kuin aina ollut). Nukkuu 2-3 krt n. 15-40 min. päikkärit. Poikeuksena n. 2h päikkärit silloin, jos menen pojan viereen itsekin nukkumaan. Onhan se ihan kiva itekin välillä nukkua, mutta aina ei vaan ehdi :/ .

Onko muuten muita, joilla ei ole menkat vielä alkaneet? :attn: Mulla ei näy eikä kuulu edelleenkään. Enkä edes muista, milloin olisi isompien lapsien jälkeen alkaneet.

Muoks. Luin tota aiempaa viestiäni... miksköhän niin kovin nykyään väsyttää? Ettei vaan ois syynä se, että harvase ilta täällä yksikseni kukun... :LOL:
Ei vaan, kai se on nyt mentävä :wave:
 
Huomenta täältäkin;-)

Kalenterille jaksamis :hug: Kyllä tämä rankkaa aikaa on, meilläkään ei todellakaan parisuhde kukoista, mutta kai tämä tästä joskus helpottaa;-) Ettei vain aikalisää ottanut? Radikaali päätös kuitenkin, ja ikätä tosiaan, että jouduitte kotoanne muuttamaan :hug:

Laitoin supon illalla Väinölle ihan varmuuden vuoksi, ja meillä nukuttiin yö, vain kaksi herätystä =) =) =) Muutoin on tosiaan jo kahdeksan hammasta, eikä niistä isommin vaivaa ollut, mutta josko tuo johtuisi kulmahampaan tulosta, ien on tosiaan ihan mustana; raasu :( Mutta pitkästä aikaaa on about normaali olo, kyllä nuo unet vain tekevät ihmeitä =)

Maitotuotteiden syötöstä:
Meillä Väinö on maistellut juustoja jo jonkin aikaa, ja ruokia joissa on maitotuotteita. Varsinaista maitoa en ole vielä antanut, jogurttia on kyllä maistanut.

Mutta kai se täytyy lähteä koiraa viemään ulos, eli ihanaa aamua kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Huomenta!

Ihan ensiksi Kalenterille :hug: . Voimia sinulle! Ja Doorikselle myös.

Sitten ihan omia kuulumisia. Me ollaan liitytty nyt tähän yökukkujien kerhoon. Meillä tyttö heräilee itkemään vähintään parin tunnin välein, eikä mikään oikein auta. Rauhottuu sit jossain vaiheessa mutta ei erityisesti tuttiin tai syliin/viereen ottamiseen. Oon tässä pähkäilly, että josko syyä olis ne hampaat tai eroahdistus tai kehitys tai...

Meillä nimittäin opittiin viikossa nousee istumaan, seisomaan, konttaamaan ja kävelemään tukia pitkin. Huoh... Mukavan lisän tähän tuo tietty se, että nyt kun kehitys on ollu huimaa ja yöt vaikeat, niin mies on 2 vkon työmatkalla. Noh, eipähän oikein parane valittaa.

Muuten menee oikein hyvin. Murmeli on päivisin ihan yhtä aurinkoinen ja helppo kuin aikaisemminkin. Syömisessä ei ole ollut ihmeempiä ongelmia ja ollaan välillä maisteltu viiliä ja raejuustoa. Nyt kun tyttö on liikkuvainen, niin viihtyy itsekseen leikkien ja asuntoa tutkaillen. Tutkailee välillä vähän turhankin tarkasti. On nimittäin maistellut multaa kukkaruukusta ja kisun ruokaa ( yöks! ). Löytyy toiselta puolelta asuntoa ennen kuin ehdin kissaa sanoa.

Jaksuja myös muiden yökukkujien äideille!

KMaria ja Murmeli 9,5kk
 
Ekana ISO :hug: Kalenterille

Dooris Meillä tuli Topille eka alas 2 hammasta sit ylös molemmat kulmahampaat ja niitten jälkeen ylä etuhampaat :D Toinen kulmahammas tuli 5,5kk. ja toinen 6,5kk. ikäisenä.

Mut palaillaan taas :wave:

baby dream ja Topi :heart:
 
Kalenterille iso :hug: Mä en voi ymmärtää miehiä jotka jättää perheen kesken raskaan vauvavuoden! Mikä kumma siinä on ku ei voida odottaa ja katsoa mihin se elämä muuttuu kun lapset kasvaa. :'( Surku lasten puolesta. Ja etenkin surku kun jouduitte omasta kodista pois.

Me lähetään tänään junalla kohti Pohjanmaata, mies tulee perjantaina perässä. Joten moikka moi, mä meen pakkaamaan!

Anu ja Arttu 9,5kk (ens viikolla jo 10kk neuvola! mihin tää aika kuluu?)
 
Apuva, apuva! Meidän pojalle ilmestyi eilen illalla aivan älyttömästi jotain punaista ryyhkää käsi- ja jalkataipeisiin, kylkiin ja mahaan. Ihottumaa oli kyllä jo jonkin verran aiemminkin, mutta eilen ihottuma oli todella kuumottavaa. Epäilen kalan aiheuttavan tuollaisen reaktion, kun annoin sitä eilen aamulla. Mitenkäs on, lähteekö yleensä tällainen vauva-aikainen allergia pois jossain vaiheessa? Onko muilla samanmoisia oireiluja ollut kalasta. Muutama viikko sitten aloitettiin kalaa maistelemaan, ja ehkä se ihottumakin alkoi samoihin aikoihin, ei tosin tuossa mittakaavassa kuin eilen.

Mavi ja poika 10 kk:tta
 
Kalenterille :hug:
Ja yhdyn näihin ihmettelijöihin...Miehet, miehet...!!

Mavi: meillä esikoinen oli allerginen melkin kaikelle pienenä ja allergiat häipyivät iän myötä, 2-vuotiaana ei ollut enää mitään jäljellä. Kala on tosi voimakkaasti allergisoiva, samoin kuin muutamat muut ruuat. Kannattaa siis jättää pois ruokavaliosta. Ja jos olet jo ihan varma että ihottuma tulu siitä niin mitäs sitä uudelleen kokeilemaan. Tai jos haluat niin voit kokeilla uudelleen kun olet saanut ihon kuntoon. Yleisesti suositellaan, että sitten se allergisoiva ruoka pidetään pois ruokavaliosta ainakin 6 kk ja sitten vasta uusi kokeilu.
Kannattaa seurailla nyt muitakin ruokia, jos onkin taipumusta allergioihin.

Meillä meni taudin myötä unirytmi ihan sekaisin. Yöt on palautuneet ihan normaaleiksi, mutta päivisin poika näyttää olevan sekaisin kuin seinäkello. En tajua miten saan sen nukkumaan. Pitää yrittää vaan palauttaa rytmiä entiseen...

 
Anu-78
Heippa!

Kalenterille isot :hug: aika ikävä tilanne teillä ja varsinkin kun mies päättää noin yhenäkin siitä ilmoittaa...joo, miehet, mitä ne oikeestaan on? Välillä itsekkin aatellut et mihin sitä miestä tarvii muuhun kuin lapsen tekoon?? Niinpä...

Täällä tänään juostu kaupungilla. Ekaks vietiin kierrätykseen vaatteita. Sit mä kävin työkkäris ilmoittautumassa työttömäks työnhakijaksi 3.2.09 alkaen. Tuli käytyä lastentarvikeliikkeessä ostamassa videoihin se este et poitsu ei pääse sinne työntämään mitään ylimääräistä. No sit käytiin sotkalta ostamassa noille isommille pojilla runkopatjasängyt jotka tulee meille aivan kohta. Sieltä sit mentiin mun porukoille syömään ja vielä ois ruokakaupassa käynti sekä illalla aateltiin lähtee vielä kävelemään :) et tässä tämän päivän jutut meillä. Sakun just laitoin päikkäreille et nyt mammalla hetki omaa aikaa =) kun mieskin tuolla ulkona traktorin kimpussa :whistle:

Mukavaa päivän jatkoa hipuille! :)

Anu&Saku
 
Voi ei Kalenteri :hug: :hug: miten epäreilua :'( ja varsinkin jos ei ollut tiedossa yhtään, niin on varmasti rankkaa eikä sitä pysty käsittämään :hug:
Ei meilläkään suhde mitenkään kukoista, tosin mieheltä jos kysytään, niin meillä menee ihan hyvin :D mutta kait mä kaipaisin aina jotain ekstraa, kynttiläillallisia ja muuta hempeilyä. Mutta pieni lapsi ja talonremontti....*huoh* ei oikein ehdi parisuhdetta hoitaa.... :'( ehkä sitten myöhemmin...

Mitähän muuta, meillä pukkaa hampaita ihan urakalla, ylös tuli tosiaan ne kulmahampaat ja nyt sitten yhtaikaa on tulossa kaikki muut hampaat siihen väliin :eek:

Nyt mä saan huilata, anoppi tuli apuun, hoitaan poikaa ja mä saan hoitaa itseni kuntoon. Ihanaa.

Terkuin Hysteerinen joka kirjoittelee vaan omaa napaa.... :whistle:
 
Kalenteri :hug: Ei kyllä voi noita miehiä läheskään aina ymmärtää. Luin muuten joskus jostain tutkimuksen, minkä mukaan miehillä on suuri riski syrjähyppyihin just toisen lapsen vauva-aikana. En nyt tarkoita, että teillä olis mitään semmoista, mutta kai niille silloin iskee joku "juoksuaika". Käy arki päälle tai jotain. Mutta joka tapauksessa raukkamaisesti tehty, olis nyt ainakin antanut teidän jäädä asuntoon. Mutta lohdutukseksi, lapset on hyvin sopeutuvaisia, ne kyllä pärjää kunhan sinä olet niiden kanssa!

Meillä on päätetty siirtyä taas täysimetykseen! :kieh: Ei kelpaa enää ruuat ei sitten millään. Hedelmäsoseita saattaa muutama lusikallinen mennä ja iltapuuroa, mutta siinäpä se sitten onkin. Tissi kyllä kelpais sitakin enemmän, sekä päivällä että yöllä. :kieh: Onneksi nukkuu vieressä niin saan itsekin jonkin verran nukuttua. Joskus sitten.

Puella
 
Kalenterille voimia ja :hug: voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, olen kokenut saman, meillä oli silloin jo neljä lasta nuorin oli just täyttänyt vuoden ja yhdessä oltiin 13vuotta ja niistä 10v naimisissa :eek: sit ukko vaa ilmotti muutan pois ja oli löytäny uuden naisen jonka kanssa sit muutti yhteen ja lapset jäi mulle eikä isä ole lapsiaan kaipaillut eikä lapset enää isäänsä muista, toivottavasti sulle ei nnäin käy kuitenkaan, ei ymmärrä miehiä ei sit ollenkaan, mut nyt on uudet kuviot ja kyllä se sitten taas elämä menee eteenpäin.
Paljon jaksamisia kalenterille :hug:

Huomenna taas työpäivä joten painun nukkumaan, joku toinen päivä sitten lisää
 
Iltaa mammat!

No onpas vilijonkallekin temput tehty :hug: . Mutta hienoa, että olet päässyt elämässä eteenpäin! Ei vaan voi ymmärtää miehiä, jotka voi omat lapsensa hylätä tosta vaan! :kieh: :kieh:

Vai on Puellan muksu päättänyt siirtyä takaisin pelkälle maidolle. On kyllä tosi rasittavaa, kun muksu ei syö. Mulla isommat lapset on aina olleet hyviä syömään, mutta tälle hipulle ei lämpimät ruuat tahdo upota :headwall: . Mua rupee jo aina etukäteen stressaa, kun tietää, et ruokailu lähestyy :/ .

Ootteko muuten tehneet hyviä löytöjä alennusmyynneistä? Mun mielestä on ollu tosi surkeet alet tänä vuonna, ei oikein mitään kivaa ole löytynyt.

Pakko mennä, poika nukahti tunti sitten ja nyt heräs huutamaan, eikä millään suostu rauhoittumaan. Mitähän tää taas on? :headwall:
 
Onpa tosiaan vilijonkallakin ollut melkoinen tilanne! Kaikenlaisia miehiä sitä liikkuu...

Meilläkin juuri tapeltiin tämä ilta, ollaan väsyneitä ja pinna kireällä kun poika on ruvennut ihan mahdottomaksi nukkumisen kanssa. Äsken saatiin juuri kannettua uneen parin tunnin itkurumban jälkeen :/ Ja mä kun ehdin jo iloita eilisestä menestyksestä, kun poika nukahti omaan sänkyynsä ekaa kertaa kuukausiin...

Ai nin Lilja-76 kyseli menkoista, mulla ei ainakaan ole vielä näkynyt - juuri mainitsin lääkärille ja kuulemma on ihan normaalia että alkavat esim. 1-2kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Meillä syödään vielä väh. 2 kertaa joka yökin, että ei ihme jos menkat vielä tovin pysyvät pois.

Viljaliina ja mylvivä poika 8,5kk
 
Huomenta!!
Tässsä vähän raapustelen ennen iltavuoroon menoa kun aamupalat on syöty ja nuo nyt ehkä vähän aikaa tuossa leikkivät :p
Nukkumisesta, meilläkin on vähän repaleisia öitä :| en tiedä mistä nyt johtuu, varmaan tekee taas hampaita, ylhäällä näkyy toisesta etuhampaasta kulma :/ ja kaiketi tämä tarhaan meno jotenkin sekoittaa neitiä, vaikka on tarhassa kun olisi aina ollut siellä ja viihtyy hyvin, mut täytyyhän sitä sitten äitille vähän kotona kapinoida,etenkin sit öisin :$
Sitten neiti opettelee oikein urakalla kävelemistä :LOL: nousee seisomaan ja katselee ympärillee et näkeekö kukaan kun minä tyttö seison, ottaa muutaman askeleen ja päästää irti, tietysti sillä seurauksella et kaatuu ja huuto tulee :(

Maitojuttuja olen kokeillut vähän eli saanut maistaa juustoo ja raejuustoo ja siivumakkaran söi veljensä leivän päältä tänä aamuna :D ja oli hyvää :LOL:

Ei sitä oikein voi käsittää mitä ukon päässä liikkuu kun tuommosia tekee :eek: kaikista rankinta se oli vanhimmalle pojalle nyt 14v, poika oli todella sekaisin, mutta nyt onneksi rupeaa olemaan kaikki hyvin ja poika voi hyvin, 6v ja 4v ei enää edes muista isäänsä eivätkä puhu siitä ollenkaan :| mutta ollan selvitty ja nyt kaikki menee hyvin näin =)

Sory taas vuodatus omaa napaa...

vilijonka ja kasandra
 
Heips pitkästä aikaa! Täältä taustailija aktivoituu...Käyn lueskelemassa teidän juttujanne täällä enemmän tai vähemmän säännöllisesti, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Ei ole pahemmin lohjennut siihen aikaa, kun tuota poikaa saa olla koko ajan vetämässä pois milloin mistäkin pistorasiasta! :D Poika nukkuu päikkärinsäkin tosi pätkissä, silloin ei pahemmin myöskään kerkeä kirjoittamaan.

Kalenterille iso :hug: Aika sanattomaksi veti, ei voi muuta kuin toivoa sulle ja lapsille kovasti voimia!! Vilijonka on aika hyvä esikuva, kyllä se elämä voittaa kuitenkin lopulta. :heart:

Meille ei mitään isompia kuulu, kunhan kasvetaan hurjalla vauhdilla! Tuntuu, että poika kehittyy ja oppii uutta ihan joka päivä. Meillä ryömitään, harjoitellaan konttaamista, istutaan ja kiivetään ylöspäin. Samoin seisoa tököttäminen on ihan huippua! Vilkuttaminen on tosi mukavaa, samoin nauraminen! :D Kovasti poika on äidissä kiinni, ei suostu olemaan toisessa huoneessa, jos minä menen toiseen huoneeseen. Mulla on siis hyyryläinen koko ajan jaloissa! =)

Poika syö tosi hyvin ja neuvolan käyrätkin näyttävät nyt paremmilta kuin ennen. Poika oli ennen siis liian laiha. Ruuan sekaan laitan yhäkin rypsiöljyä. Nyt mitat ovat 74 cm ja 8340g.

Kaikille yökukkujille :hug: ! Meillä kukutaan yhäkin, ollaan kukuttu koko vauva-aika. Joskus on parempia öitä (vain 3 heräämistä) joskus menee ihan hulinaksi, jopa 8 heräämistä. Poika on levoton, heräilee omaan öhellykseensä, ei huoli tuttia (vaan pitää ensin kitistä tietty aika) eikä suostu nukahtamaan omaan sänkyyn....Mutta, en nyt asiasta hirveästi stressaa, kunhan jaksellaan jotenkin ja kunhan poika on virkeä, se on tärkeintä. Imetyksen lopetin pojan ollessa 9kk, se on kyllä rauhoittanut öitä huomattavasti. Öisin annan yhäkin kuitenkin 1-2 kertaa pullosta.

Mikä siinä on, että varsinkin pojat tuntuvat olevan niin kiinnostuneita sähköjohdoista ja kaukosäätimistä?!? Tämä veikkonen ei muuta tekisi, kun räpläisi sähköjohtoja ja kaukosäätimiä....Ja auta armias, kun kaukosäätimen ottaa pois, tai vetää pojan pois sähköjohdoista...sitten kyllä saadaan tuta, mitä on kohta 10kk vanhan veikon suuri kiukku! :LOL:

Nyt ollaan taas kriittisesti kiskomassa tietsikan johtoja, joten....mukavaa loppuviikkoa hippusille!
Marika ja poika viikkoa vajaa 10kk
 
KMaria vautsi, ihanko viikossa oppi kaikki noi! Meillä on sitten vielä toivoa ;) Neiti ei vieläkään nouse itse istumaan tai liiku muuta kuin napansa ympäri... kävelyä ollaan kyllä taas harjoiteltu koko päivä...<hohhoijaa>

Kävin tutustumassa kahdessa päiväkodissa tänään ja nyt en sitten osaa päättää kumpi laitetaan ykköstoiveeksi. Tosi yllättävää.. Kummassakin oli hyvät ja huonot puolensa. Toinen vaan olis tossa 2 min päässä eli näkyy ikkunasta, mutta mutta...

MB jokaeiikinäosaapäättäämitään

 
anuuu niin joo kiitti pph ym. -vinkeistä, mutta mä oon niin laiska etten jaksa alkaa etsimään hoitajaa tms. Me tyydytään siis päiväkotiin. Sitten ollaan vaan himassa viruksien kourissa koko syksy ja työnantajat tykkää...
 
Moikka ja kiitoksia hirveästi kaikille myötätunnosta ja rohkaisuista :heart: Tilanne on tosiaan aika käsittämätön ja tuntuu pohjattoman surulliselta katsoa, kuinka meidän yhteinen koti tyhjenee kaikesta, mikä on mun, ja kuitenkin niin paljon tuttua ja yhdessä päätettyä jää. Kilpikonnatkin... tosin niitä en toivonutkaan mukaan ainakaan vielä tässä vaiheessa ihan jo kaiken hässäkän takia mutta siksikään, että niillä on oma terraario aika fiksatussa paikassa täällä. Ihanaa kun on sellaisia kuin Vilijonka, joiden elämä jatkuu tällaisen jälkeen. Toisaalta tiedän, että niin munkin: paljon hyvää uutta tulee kyllä elämään, mutta voi sitä hintaa :'( Mutta on hirveän epäonnistunut olo. Näin ei pitänyt koskaan käydä omalla kohdalla, ei meille. Tämän piti olla sellainen tapaus, josta kuullessamme pyörittelisimme yhdessä Jannen kanssa silmiä sille, että joillain on otsaa.

Kamalan omanapaista nyt sen kerran kun tänne pitkästä aikaa kirjoittelen, mutta toivottavasti se sallitaan... Lapsista pitää vielä mainita, että kivasti ovat vähän ruvenneet touhuamaan yhdessä, Aaron konttaa Anton perässä ja ärisevät toisilleen pelottavasti :D :heart:

Iltatoimiin sitten, pojat jo nukahtivatkin rankan päivän jälkeen,
t. Kalenteri
 
Iltaa!

Ihan vaan nopeasti muutamainen juttu:
Kalenteri, tuskin kukaan sua omanapaisuudesta soimaa. Kaikkien sympatiat on varmasti sun puolella. Keskityt nyt vaan itsestäsi ja pojistasi huolehtimiseen.

MB, joo, aika haipakka kehitystä. Teilläkin saattaa kaikki tulla yhdessä ihanassa ylläripaketissa. Kaiken edellisen lisäksi Murmeli oppi myös tulee seisaalta takas alas. Ja se sai toisen ylähampaansa. Täällä nyt sormet ristissä, josko sais muutaman tunnin unta ens yönä. Viime yönä tuli jo positiiviset 5-6h...

Tuli muuten mieleen tosta päivähoitoon hakemisesta, että oon saanut aika asenteellista kohtelua, kun olen halunnut hakea lapselleni paikkaa. Asenne on ollut sellainen, että kannattaako noin pientä lasta vielä hoitoon tuoda :kieh: Melkein jouduin heiluttelemaan lapsen subjektiivinen oikeus päivähoitoon -korttia päiväkodin johtajalle. Muilla samanlaisia kokemuksia?

KMaria ja Murmeli 9,5kk
 
Kalenterille :hug:

Meillä ollaan nyt annettu muutamana aamuna raejuustoa. Ei ole tullut mitään oireita. Kohta varmaan voisi tarjota myös jogurttia.

Onpas KMaria saanut kummaa kohtelua päiväkodissa. En minä kyllä kohdannut tuollaista kun hain esikokoiselle aikoinaan paikkaa enkä nytkään. Ennemmin sitä asennetta huomaa ulkopuolisista.

Meilllä on alettu seisomaan ilman tukea hetkiä. Nousee seisomaan ottamatta mistään tukea. On joitakin kertoja kiivennyt säkkituoliin ja yrittänyt siinä seisoa. Saa kyllä vahtia jatkuvasti.
 
Heippa :wave:

Nyt ollaan sit työttömiä työnhakijoita :eek: Kävin eilen työkkärissä ja laitoin liittoon hakemuksen menemään saa nähdä millo tulee päätös. Ku miehen sisko on oottanu omaa päätöstään liitosta (pam) joulukuusta asti ja ei vielä oo kuulunu mitään :eek:

JEE tänään tuli eka kotihoidontuki muutamalta päivältä peräti 28e. ku otettu verot pois
:whistle: Sanoinkin miehelle,et nyt pannaan elämä risaseksi :LOL:

Oltiin Topin kanssa aamupäivällä ulkona oltu viimeeks viime perjantaina ku oli niin kova räkätauti ja yskä. Nyt vähän jo helpottaa tauti :snotty:

Mut mukavaa pakkas viikonloppua hippusille :wave:

baby dream ja unilla oleva Topi herra :heart:
 
KMaria ei meillekään päiväkodin johtajat mitään sanonu, tosin eipä ne edes kysyny minkä ikäinen tyttö on :) vaikka ei ollut mukanakaan. Toisessa päiväkodissa vaan todettiin, kun tuli pienten ryhmä puheeksi että viime syksynä niille tuli yksi 8kk vanha ja siihen suuntaan ollaan muutenkin menossa, että yhä nuorempina tulevat hoitoon. Eli meidän tyttöhän on jo vanha kun menee päiväkotiin syksyllä! :D
 
Tuohon päiväkoti ja ikäjuttuun vielä, että mä en kyllä tajua miten ne voi tollai sanoa päiväkodissa että joku olis liian nuori. Eikös se oo vanhempien päätettävissä kuitenkin ja harvemmalla on niin hyvä palkka, että äiti voi majailla himassa vuosikausia. Tai ainakaan meillä ei tulis kysymykseenkään. Miehen harrastukset vie suuren osan sen palkasta ja ei se ikinä suostuis kustantamaan mun kalliita ryppyvoiteita tai meikkejä tai kenkiä tai laukkuja tai tai tai :D Tää puoli vuotta jotenkin menee. Ja milläs me sit reissattais tai muuta... että en mä ainakaan sure kun tyttö menee hoitoon :) Pääseepähän sekin sit jonnekin joskus reissuun tms ettei aina tartte himassa istua köyhänä ;)

Joo, tulipahan tilitettyä. Pahoitteluni.
 

Yhteistyössä