***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Jaksamisia kaikille sairastelijoille!

Meillä pojalla on tapana heräillä yöllä ainakin kerran ja joskus saattaa mennä tuntikin ennen kuin nukahtaa uudestaan. Taitaa olla harvinaisempia ne yöt kun nukkuu heräämättä. Aamusta meillä noustaan yleensä klo 7-8, välillä jopa aiemminkin. Harvoin on saanut nukkua pitempään.
 
Lyy
Tässä oon kohta pai kuukautta taustaillut, kun en ole vaan saanut taas aikaiseksi kommentoida mitään. Koetin lueskella taakse päin ja puhetta oli ainakin syömisistä ja yöheräilyistä sekä sairastelusta (voimia kaikille kipeinä olevien perheille!) :hug:

Syömisistä: Meillä on kanssa ollut ongelmia, kun herra haluaisi niin mielellään syödä itse. Kun yrittää lusikkaa tarjota kääntää pään pois ja on ottavinaan pöydältä jotakin suuhun pantavaa. Omassa kädessä lusikka ei vielä syömistarkoituksella toimi ja lämpimän soseen syönti käsin ei myöskään onnistu. Olen ratkaissut pulman laittamalla pöydälle leivänmuruja, tuoreraastetta marjoja tms, joita poitsu poimii suuhunsa samalla, kun syötän. On toiminut yllättävän hyvin ja nyt välillä kääntyy ihan ottamaan minulta lusikallisen ja sitten taas pöydältä oman palasen ;) Kannattaa kokeilla... Raasteita oon laittanut imukupilla pöytään kiinnitettävään lautaseen, josta poika niitä sitten pyydystää sekä suuhun että päälleen :p

Öisin heräilee 2-6 krt ja yösyötön lopetin tän kuun alusta. Päätin, että ennen viittä ei tipu mitään (nukkumaan n20.00). Nyt syö siinä kuudelta aamulla maitoa ja nukkuu tuurillaan kasiin asti. Saattaa heräillä ähräämään ja itkemään 2.00-4.00 välillä ja löytyykin siksi yleensä aamulla vierestäni, siihen rauhoittuu edes joten kuten. Päätin, että nukkukoon siinä, jos siltä tuntuu, koska meillä ei ole edes mahdollisuutta omaan huoneeseen laittaa tällä hetkellä... Huh, tulipas juttua, toivottavasti ei katoa...

Ensi viikolla vois yrittää tulla kertomaan 9kk neuvola kuulumiset, 7kk paino 9,5 ja pituus 71 päänympärystä en muistakaan...

Mut nyt nukkuu... T Lyy ja Jonne 8,5kk (seisonut jo ilman tukea kuukauden :whistle: )
 
Huomenia

Mun pitäs mennä ostaa itelleni jonkinlainen paita jakun alle ja miehelle kauluspaita,ku ei oo valkeeta kauluspaitaa hällä. On meinaan lauantaina sukulaisen hautajaiset :(
Saa nähdä et mite Topi jaksaa olla kirkossa toivottavasti ei huutas ihan hirveesti,ku on nyt joku aika sit oppinu karjumaan oikein kunnolla :ashamed: huutaa naama punasena :whistle:
Topi löi eilen päänsä olohuoneen arkkupöytään,ei tullut onneks ku pieni punanen jälki.

Mut jos sitä rupeis tekemään lähtöä kaupungille.

Palaillaan taas :wave:

baby dream ja Topi 9kk.
 
Jaksamista täältäkin sairastaville ja valvoville!
baby dream toivottavasti hautajaiset sujuvat niin hyvin kuin nyt tuollainen ikävä tilaisuus voi sujua.

Meillä on nyt ollut joitain tosi hyviä öitä, esim. viime yönä poika nukkui 20.15-08.30 ja söi vaan 2 kertaa siinä välissä. Lisäksi piti pari kertaa käydä kääntämässä selälleen konttausasennosta ja laittamassa tutti. Mutta siis aivan mahtava yö verrattuna useimpiin - nyt ei kontattu kahta tuntia aamuyöllä =) Täytyy toivoa, että tämä jatkuu.
 
Jaksuja myös täältä sairastaville! Erityisesti RouvaPannuselle, jolla tuntuu olevan oikea tautikierre kotona :(

Täällä pähkäillään päivähoitopaikkaa syksylle. Olin ensin hakemassa kunnalliseen perhepäivähoitoon, mutta sieltä joutuis hakemaan tytön jo klo 16:30 pois, joten eipä onnistu. Kai tyttö on päiväkotiin laitettava. Ahdistaa vaan etukäteen, kun kaikkien tuttujen kakarat, jotka on nyt tänä tai viime syksynä alottanu päiväkodissa on olleet kipeinä koko syksyn! :eek: Kunpa olis naapurissa joku "anuuu" joka haluais alkaa pph:ksi :)
Pitäis kai huomenna soitella pariin päiväkotiin ja sopia tutustumisaikoja...

Mut nyt iltapalalle! (joo kiva aika...)
 
Heissan :wave:

Just tultiin kerhosta. Kiva lumisade ulkona :kieh: Tuttu lähti viemään mun autoa renkaan vaihtoon,kun ei ollu noissa vanhoissa talvirenkaissa ku muutama hullu nasta :whistle: Kohta on uudet renkaat alla :D Jos sit ei luistas :LOL:

Mut nyt laittamaan Topille ruokaa ja itelle :p

baby dream ja Topi
 
Meille ei kummempia, Arttu vääntää hampaita tai sit muuten vaan kätisee.. Tai no, on se ne hampaat varmaan ku tänään katoin et oli yksi kulma tullut ikenen läpi. Nyt olis sit melki 5 hammasta. Hitaasti on tullut tällä toisella kyllä hampaat verrattuna esikoiseen jolla oli jo 8 tässä vaiheessa. Ja siis yhtä hammasta tuntuu tekevän aina tyyliin kk:n. "ihanaa". Yöt on onneksi pääsääntöisesti sujunut hyvin.

MB ota selvää alueen yksityisistä pph:sta, ne tekee sopimuksen mukaan vaikka yön ylikin hoitamisia. Ja yksityiseen hoitoon saa ainaki meilläpäin niin hyvät kuntalisät että se tulee usein halvemmaksi vanhemmille ku mitä päiväkoti olis. (ja yksityisiä pph:jia voit ettii googlaamalla tai sit oman alueen päivähoitotoimistosta tietävät varmasti sanoo kans.)

Anu ja Arttu 9kk ja viikko
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Onpas tämä meidän palsta hiljentynyt viime aikoina :whistle: Toisaalta, eipä itsekään meinaa saada aikaiseksi kirjoitella :LOL:

Viime yö oli taas ihana; Väinö meni nukkumaan 19.15, eka herätys 21, toinen 23 ja sitten valvoikin 02 - 04.30.. Meinasi yöllä mennä hermo huonoon kuntoon oikeasti, mutta minkäs teet :kieh: Sitten noustiinkin jo kuuden aikaan kokonaan.. Nyt onneksi vielä päikkäreillä, saa mamma kulutella aikaansa miten mielii =)

Tänään täytyykin poiketa Espoossa illalla, huusin huutonetistä ihanan kirjahyllyn, vihdoin löytyi massiivipuinen inhimilliseen hintaan =) Houkuttelin isän kuskiksi, mies saa jäädä Väinön kanssa kotiin siksi aikaa, ei tuota viitsi autossakaan ehdoin tahdoin istuttaa neljää tuntia ;)

Mutta ihanaa päivää kaikille hipuille ja jaksamista muillekin valvojille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
anuuu sain infoa pph-vastaavalta, että meidän alueella olis vaan yksi yksityinen pph. Olin jotenkin odottanu, että olis useampia. Voi olla vähän hankalaa saada tyttöä sinne. Eihän se tietty mitään maksa yrittää.. Sain sovittua pari päiväkotikäyntiäkin ens viikolle. Onneks ne on edes 17:30 asti auki... sais kyl olla ainakin kuuteen.
 
Meillä on molemmilla TAAS vatsatauti. Esikoisella se vissiin vaivannut jo viikon verran ja nyt oireet pahentuneet.
Sen lisäksi kamala räkätauti ja Aleksilla kuumetta. Yöllä oli varmaan lähemmäs 40. Varasin nyt korvalääkärin kun epäilen vielä korviakin.

Että semmosta sairastupaa täällä jälleen.
 
Täällä tuntuu olevan muitakin sairastelijoita :hug: Kysymys teille joiden vauvat paljon ollu sairaana, niin kuinka paljon? Meillä on nyt 5kk aikana ollu 8 flunssaa, joista yhden mukana oli korvatulehdus. Viime yönä iski tämä 8. flunssa :kieh: Sitä kestää aina noin viikon ja koko sen ajan yöt on yhtä hulinaa. Sitten kun yöt alkaa vähän parantumaan, tulee taas uus tauti :headwall: Allkaa olla jo vähän toivoton olo täälläkin :(
 
MB tai sit palkkaatte hoitajan kotiin. Täs yksi tuttu palkkas ja ku täällä saa yksityisenhoidontukea (+kelan tuet) alle 3-vuotiaasta 440e/kk niin ei ole niin mahdoton summa mikä jää itelle maksettavaksi. Ja sen hinnanhan jokainen voi neuvotella ite hoitajan kans.. Sit sitähän voi ettiä jos olis joku toinen lapsi joka tulis teille hoitoon samalle hoitajalle niin vois jakaa kustannukset. (Kysele puistoissa+kerhoissa ja laita vaikka neuvolan ilmoitustaululle lappu.) Näillä meidän tutuilla se hoitaja tekee myös vähän kotitöitä jos ehtii, lajittelee pyykkiä yms. Helpottaa kummasti ku ei tarvi pientä aamulla raahata hoitoon eikä kulu sit matkoihin yms aikaa..
Ja nää meidän tutut löysi hoitajan työkkärin ilmoituksella, eli he hoitaa ite tietty kaikki työnantajan velvollisuudet mut ei ne niin monimutkaisia ole. Ja he haastatteli monta halukasta ja soitteli suosituksia ja niiden suositusten perusteella teki päätöksen. Noita on paljo tollasia ihmisiä ketä ihan vaan vuodesta toiseen hoitaa ihmisten kotona niiden lapsia.

Jaksamisia sairastaville! En uskalla ees sanoa ääneen, mutta arvaatte varmaan että meillä ei ole..... Ja jos sen sanoo ääneen niin heti tulee joku..
 
Annalea, meillä on nyt 5kk aikana ollu n. 7 infektiota joista on kehkeytyny 6 korvatulehdusta joista viimeisin oli pitkittynyt. Silmätulehduksia on ollu kaksi ja sit vielä vauvarokko ja nyt tää enterorokko. Alan olla aika kypsä tähän tilanteeseen. Keskimmäisellä on nyt entero päällä, vanhin ei oo vielä sairastunu. Olis kiva päästä ihan normi arkeen kiinni, nyt tuntuu et eletään tällästä tilapäisarkea, koskaan ei tiedä kuka sairastuu seuraavaksi ja koska pitää lähteä sairaalaan. :( Ei tässä auta ku uskoa et kyl se jossain vaiheessa muuttuu paremmaksi...! :D

Pojasta on tullut kovin seikkailuhenkinen kaveri! Mennä möngertää ympäri asuntoa ja tykkää olla tyttöjen leikeissä mukana. Kovasti myös komentaa ja pitää mekkalaa. Ruoka on ruvennut maistumaan tosi hyvin, nyt ollaan jopa saatu se toinenkin sose mukaan päivään!

Siellähän se heräilee, työt siis kutsuu! Kiitos muuten kaikille tsemppaajille tuesta, sitä tarvitaan aina! :)

RouvaPannunen ja IndianaJones kohta 9kk
 
Voimia kaikille sairastaville ja pikkupotilaille :hug:

Uskallankohan mä nyt sanoa ääneen sen että meillä Pinja ei ole oikeastaan ollut vielä kertaakaan kipeä. 2kk iässä oli yhden yön kestävä nuha ja alkusyksystä lievääkin lievempi enterorokko (kaks näppyä kurkussa, ei edes kuumetta) jonka ainut oire oli syömättömyys!! Altistui syksyllä vesirokolle sekä vauvarokolle, mut kumpikaan ei puhjennut. Joten teidän kertomuksianne lukiessa en voi kuin olla onnellinen ja todeta etten taida tietää vielä yhtään kuin rankkaa pienen potilaan hoitaminen voi olla... joten jaksuja kaikille :hug:

Piti vielä kysyä että te keiden lapset on paljon sairastellut niin otitteko sen influensa rokotteen? Eihän se tietenkään auta kuin siihen, mut olen itsessäni huomannut et silloin kun olen sen ottanut, niin olen muutenkin pysynyt terveenä.

Joanna ja Pinja 9,5kk
 
RouvaPannunen voin vaan yrittää kuvitella teidän tautitupaa :hug: Meillä siis ollu 7 räkätautia ilman lääkkeitä tai sairaalareissua ja tuon edellisen flunssan mukana oli tosiaan tuo korvatulehdus.
Joanna Ei olla otettu influenssarokotusta, eikä mitään muitakaan rokotteita jotka ei kuulu normi rokotusohjelmaan.
 
:wave:
Eka työpäivä takana :p ja edelleen hengissä :LOL: Kasandralla oli hyvin mennyt eka tarhapäivä, pientä itkeskelyä oli olut mutta syönyt ja nukkunut hyvin :D ehkä se ab-kuuri sittenkin alkoi purra kun sai korvatulehdukseen kuurin ja ajattelin etm näinköhän sitä alotetaan työt LS päivillä, mut oli tänään tarhas ja ihan hyvältä neiti vaikuttaa vaikka yskä vielä vaivaa :eek:
Sairaana meilläkin oltu paljon, tuntuu et koko ajan on jollakin jotakin tautia :snotty: kun yhdestä pääsee eroon alkaa toinen ja räkätautii on koko ajan ja aina välillä se sitten menee korviin etenkin Kasandralla, kolme korvatulehdusta kaksi kertaa kurkunpääntulehdus ja tulirokko on ollut neidillä tähän mennessä :p on siinä mun mielestä ihan tarpeeksi, niin ja tietty nokka vuotaa vähän väliä :snotty:

Täytynee rueta laittaan neitii nukkumaan, rankka eka päivä hoidossa :/
Jaksamisia täältäkin kaikille sairastelijoille :hug:

vilijonka ja kasandra
 
Joannalle nopeeta, ei olla otettu rokotusta nyt eikä viime vuonnakaan (esikoiselle siis) ja silti ollaan varmaan tuttavapiirin tervein porukka. (kop kop tähän väliin) Ja ei me ees vältellä missään käyntiä, on ollut nuhaisia kavereita kylässä, käydään kerhossa jne.
 
Anu-78
Heippa!

Joo, mä kans et uskallanko sanoa et meillä ei olla sairasteltu...Saku on pitänyt vaan sen yhden flunssan kesällä ja sillonkaan ei ollut kuumetta...Kaikille sairastelijoille paljon :hug:

Meillä otettiin se influenssarokote ja sit mitä kuuluu rokotusohjelmaan niin ne on saanut...

Mut nyt ei tuu muuta mieleen...kohta unille

Anu ja Saku
 
Huomenta täältäkin;-)

Mikä minua vaivaa??? Olo on kuin uudella ihmisellä, sain nukuttua yli 7 tuntia =)

Sairasteluista;
Meillä ei ole oikeastaan sairasteltu laisinkaan, parina päivänä vähän nenä vuoti, mutta kuumettakaan ei ole ollut =) Influenssarokotetta ei otettu, kerhoissa, vauvauinnissa yms. ollaan käyty, eli hyvin vähällä ollaan päästy =) Jaksamisia kaikille pienten potilaiden äideille :hug:

Eilen oli muskari, ja sen jälkeen naapurintäti tuli heidän 3v. neidin kanssa kylään.. Väinö paineli nuoren naisen perässä milloin mopolla, milloin kontaten, kolmisen tuntia, ja sitten, kun oli ruoka-aika, viimeisen lusikallisen jälkeen pää kopsahti pöytään; nukahti kesken syömisen ihan tuosta vain ;-) Naapurintätikin vähän naureskeli meidän herralle.. ;-)

Kivat lumityöt oli tänään... Tunti meni mukavasti lapioidessa :whistle:

Mutta nyt aamukaffeelle;-) Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
No ni.. pitihän se arvata. Mulla nous eilen illalla kuume.. ehdin jo manata et kuinka ton elohopean kanssa pärjään yksin koko päivän, mut nyt kuume on laskenut!! Outoa???? Mulla olis huomenna työpäivä.. joten sais sit aika nopeesti selvitä olenko tulossa kipeäksi vai oliko se vaan joku 8h tauti :headwall:

Joanna ja Pinja joka kuulemma heräsi =)
 
Anu-78
Heippa taas!

Tänään tuli sitten viimiset täydet vanhempainrahat sit viimiset rahat tulee 2.2.09 eli tuolloin loppuu sitten äippälomakin ja mä jään työttömäski ja liitonrahoille. En nimittäin jää kitumaan kotihoidontuella koska se on niin julman pieni et eihän sillä elätetä viittä henkeä + kaks koiraa, asunto, auto jne... noo, tietty ukon palkkakin tulee mut ei sekään joka kohtaan riitä niin siksi tämmönen ratkaisu...Niin ja lapsilisään tuli se kymmenen euron korotus myös :)

Ukollakin on tänään viiminen työpäivä ennen lomaa :) sit ens viikon onkin kokonaan lomalla onneks on niin saan vähän noita rästiin jääneitä hommia tehä :)
siis toi loma on kertynyt hänen pekkasistaan että ei ole mikään lomautus tai pakkoloma, mut se kun halus niitä kerätä ja sit muutama pekkanen onkin silleen et se pitää ne ennakkoon ni sit tuli toi koko viikko, sillä aattelin sanoa ton et ei mikään lomautus tai pakkoloma koska näitä on nyt niin hirveesti tullut muille, mutta ukolla kyllä työt jatkuu siinä missä ennekin hyvähän se välillä on lomaa pitää niin sitten taas jaksaa paremmin :)

Jaahas, nyt huuto kuuluu, pitänee mennä
:wave:
 

Yhteistyössä