Äärgg!!!
Täällä on herätty jo viideltä :headwall: Ja normaalisti Pinja nukkuu klo 9-10... et vähän liian aikaisin näin äidinkin mielestä!! Illalla nukkumaan menokin oli aika sirkusta. Nukkui puoli tuntia ja sit pitikin jo herää itkemään. Tekee ylös kahta hammasta, toinen mun mielestä oli jo eilen puhki, mut voihan se olla et toinen tekee niin kipeää :'(
Anu-78 Tutun näköistä puuhaa tuossa sun kuvassa =) Pinjan yks lempi puuhista on äitin auttaminen astianpesukoneen täytössä ja tyhjentämisessä. Eilen kiipes kokonaan tohon luukun päälle

Täytyy olla kyllä tarkempi sen kanssa ettei mene luukku rikki.
Nokkamukista Pinja juo jo itsekin ihan hyvin ja tosiaan jos mukiin koskee niin irroittaa heti otteensa. Tota tuttipullosta vieroittamista olinkin jo miettinyt, joten kiitos teille keskustelusta. Olin vähän ajatellut et yritetään jättää se pois samalla kun siirrytään tavalliseen maitoon. Karkeampi ruoka on mennyt alas nyt vähän paremmin.. taitavat neidin mielestä olla vaan pahan makuisia noi purkki ruuat, koska äidin lautaselta ruoka kyllä uppois. No kohtahan saa alkaa antamaan jo samaa ruokaa mitä itse syö, niin josko se siitä. Ollaan me jo vähän maisteltukin et mitä sillä äidin lautasella onkaan. Paprika curry riisi oli ainakin ihan herkkua =)
Pinja eilen konttaili pisimmän matkan ikinä, 1,5m

Jännä juttu kun se selvästi osaa sen, on osannut jo kuukauden, mut ku ei vaan huvita kontata. Ryömii vaan =) Suurimmanosan päivästä tosin viettää varmaan seisoen.. se on niin kivaa
Sit meillä "opittiin" tosi hassu/hauska juttu. Tai en tiedä mistä oppi kun ei me tollaista olla tehty, mut siis kun yrittää purra ja sanotaan EI! niin lopettaa heti ja alkaa paijaamaan. Voi suloisuus sentään =) Painaa posken/pään sitä vasten mitä puri ja kädellä silittää/taputtaa.
Mulla oli eilen viimeinen äippälomapäivä. Tänään ollaankin sitten jo hoitovapaalla. Tosin päätöstä rahoista ei kelalta ole vielä tullut, vaikka hakemus saapunut sinne 10.12. Täytyy maanantaina soittaa asiasta.
Me ollaan säästytty kyllä kaikilta flunssilta... koputtaa puuta!! Silloin alku syksystä Pinjalla oli pieni flunssa ja tosi lievä enterorokko. Mut sen jälkeen ei ole ollut mitään. Pinja altistui sekä vesirokolle ja vauvarokolle, mut kumpikaan ei silti tullut.. jota ihmettelenkin suuresti. ja meillä inhotaan yli kaiken sitä nenäimuria |O
Heilutteleeko muiden lapset päätään? Meillä Pinja viskaa välillä minkä ehtii. Mikäköhän juttu toi on? Muistan että ystävän lapsi teki tota samaa tuon ikäisenä.
Hammaslääkäri täällä on vasta 1,5v. Hampaat pestään meillä ainakin vielä vaan iltaisin ja se on Pinjan mielestä huippu kivaa. Äiti pesee ensin ja sen jälkeen Pinja viimeistelee lopputuloksen
Meille ostettiin potta ennen joulua. Mummi halusi ostaa. Pari kertaa sitä ollaan testattu, mut ei toi elohopea malta pysyä paikoillaan siinä vaan nousee kokoajan seisomaan. Joten katsotaan sitä sit uudelleen myöhemmin.
Nyt neitiä alkoi jokin harmittamaan, pitää lopettaa.
Joanna ja Pinja reilu 9kk