***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Hei :wave:

Hysteerinen Paranemisia :hug:

Meillä Topi nous tänään tiskikoneen luukkua vasten. Eka polvilleen ja sit seisomaan :D
On noussut jo jonkun aikaa sillei,et ku mä istun lattialla ni nousee mun jalkaa vasten ja sit siitä yrittää olohuoneen pöytää vasten nousta.
Mun pitäs leipoa jotain viikonlopuks. On tulossa sukulaisia kyläilemään.
Mut nyt kahvin keittoon palaillaan taas :wave:

baby dream ja Topi
 
Jihuu, meillä on nyt 2 aamuna nukuttu melkein 7 asti. Luksusta! Jospa rytmi olisi pikku hiljaa siis kääntymässä "oikeaan".

Minä aloitin viikonlopputyöt, eli silloin tällöin käyn v-loppuisin töissä. olin ekaa kertaa viime viikonloppuna ja kyllä teki hyvää. Mä olin kun uus ihminen kun tulin kotiin. Ja jaksoin paljon paremmin vaikken ollu nukkunu juuri mitään edellisenä yönä. Ja kotona oli menny hyvin, mies oli pärjänny tosi hyvin lasten kanssa. Ja mua odotti pihvit ja perunat kun tulin. Kyllä se mies osaa kun vaan yrittää! Yleensä taitaa olla siitä jaksamisesta ja yrittämisestä kiinni. Meillä oli siis nyt eka kerta kun mies oli lasten kanssa pidempään. Illatkin se on niin lahjakkaasti pois, että tosiaan yllätyin kun oli pärjänny niin hyvin.

Mä oon menossa elukuussa takasin töihin ja nyt tuntuu kyllä, että se on oikea päätös. Onhan tässä jo kotona oltukin kohta 4 v :whistle:
Ja viikonlopun perusteella ratkaisu on oikea. Vaikka olin ajatellut olla kotona siihen asti kun Aleksi on 2,5 vuotta. No nyt on vähän pakottavia syitä mennä töihin (rakennusprojekti, ehkä). Alkuun hirvitti ajatus kun mun mielestä A on niin pieni vielä elokuussa...Mutta nyt ajatukseen on tottunut ja hyvinhän siellä päiväkodissa pärjää pienemmätkin =)

Muutoin mulle on näköjään iskenyt joku 30 -villitys. Otin jo rakennekynnet (on muuten hieman epäkäytännölliset ) :LOL:
Ja nyt tekis mieli napakorua. Mies onneks yrittää lyödä kapuloita rattaisiin :D
 
Viljaliina onnea! :flower:

Hysteerinen paranemisia.

Meillä kans syödään öisin lukemattomia kertoja. Päivälläkin imetän vielä ainakin viisi kertaa. En vielä edes haaveile vieroittamisesta, kun muuta ruokaa uppoaa niin vähän. Mikäpä kiire tässä.

Lääkärin suosituksesta jätettiin viime viikolla Zantac tauolle, mutta taidan illalla aloittaa uudestaan. Viime yö oli taas nieleskelyä ja itkua, ei taida vielä pärjätä ilman.

Meilläkään ei normaalisti vissiin olisi 10kk neuvolaa, mutta me käydään kuitenkin, kun vähän seurataan tuota kasvua. Se kun on ollut hidastumaan päin. Mutta sinne on aikaa vielä kuukausi.

Minä mietiskelin tuossa joku yö valvoskellessa, että olis kyllä tosi kiva nähdä teitä kaikkia! Olisko kellään intoa vaikka tuossa huhtikuussa synttäreiden kunniaksi järjestää jotain tapaamista vaikka jonnekin keskiseen Suomeen, niin ettei kenelläkään olisi mahdoton matka? Ja minne pääsis vaikka junalla tulemaan. Olis ihana nähdä teidät ja vauvat ihan livenä!

Mutta nyt porukalle sapuskaa.

Puella ja Otso n9kk ja 1vko
 
Anu-78
:wave:

Hysteeriselle pikaista parenemista! :hug:

Meillä on yösyönnit loppuneet jo aikaa sitten, harvoin edes ottaa maitoa jos herää tai jos ottaa niin menee korkeentaan 80ml.

Meillä kuuluu toi 10kk neuvola täällä ja se meillä onkin sitten ens maanantaina, saa uudet mitat pojasta :) kyllä se tää aika rientää nopsaan :eek: vastahan mulla oli aivan sylivauva mut nyt ei enää kovin sylissä viihdytä kun pitää mennä viilettää vauhdilla :D

Mut nyt iltahommien pariin.

Anu ja Saku
 
Huomenia!

Meillä syödään vielä pariin otteeseen yön aikana, pullosta kylläkin.
imetys loppui tossa viime viikolla, ei vaan enää kelvannu

Pitäis ruveta pakkaileen pikkuhiljaa, ero tuli sit täälläkin eteen, tosin omasta aloitteesta kun ei toi mies ilmeisesti olekaan valmis tähän perhe-elämään.

Samoilla linjoilla Puellan kanssa, olis kiva nähäkin :)

Essi- ja Eero 9,5 kk
 
:wave:

Essi :hug:

Mä yhdyn kans tohon Puellan ehdotukseen tapaamisesta. Sitä aina miettii et minkähän näköinen se ja se ihminen on :whistle: Ni olisi kyl tosi mukavaa tavata hippusia :D

Mut palaillaan taas :wave:

baby dream ja Topi ens viikolla jo 10kk :eek: apua missä mun vauva on !!!!!!
 
Anu-78
Huomenta!

Essille iso :hug:

Joo, toi tapaaminen kuulostaa kyllä mukavalta :) mut riippuu missä se on ja millonka...

Meillä tänään mies täyttää pyöreitä vuosia :) :heart: ja laitoinkin tohon paikallisradioon onnittelut :) ja se on semmonen onnenkakku arvonta :) että ne joilla on torstaisin synttärit niin osallistuvat siihen arvontaan :) eli sieltä sit voi voittaa kakun :) kerran se mies saikin sieltä kakun, oisko ollut vuonna 1997 ja ihan hyvä kakku oli silloinkin, mut saas nähdä kuinka tänään käy, se arvonta on tossa puoli yhden aikaan...

Mut nyt kahvin keittoon...

Anu ja Saku päikkäreillä
 
Heippa täältäkin;-)

Essille :hug: täältäkin

Tultiin just 10 kk neuvolasta, jätkä oli taas sitten kasvanut:
Pituus 81cm, paino 13185g ja pipo 47,5, ei todellakaan mikään vauva enää :D

Herra on alkanut pulauttelemaankin, pulauttelee about tunnin päästä ruokailusta, eli ilmeisesti jonkin sortin refluksiaa. Sovittiin, että seurailen tilannetta ja ellei ala helpottamaan, niin sitten saan ajan lastenlääkärille, että antavat droppeja vaivaan. Tosin neuvolantäti pyysi jo aloittamaan piimää ruoan jälkeen, josko se vähän tasaisi noita mahahappoja, oli sitä mieltä, että jo sekin saattaisi auttaa. Samoin muutenkin saadaan alkaa totuttelemaan maitotuotteisiin, hain sitten piimää ja viiliä äsken kaupasta ;)

Jätkä päikkäreillä, äkkiä telkkari ääreen katsomaan eiliset salkkarit :LOL:

Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, huomenna 10kk
 
Heippa!
pitkästä aikaa. oon vain taustaillut kun ei muka ole ehtinyt kirjoitella :ashamed:
Meillä on tuo neidin kasvu vähän huonolla tolalla. painaa 7800g ja pituua 70cm ( ei ollut tullut taaskaa kuukauteen yhtään mittaa). meille siis tulee painoa muttei pituutta ja toisin päin. tässä kuussa oli tullut 300g painoa viime kuusta. ruokahalu on ihan ok, neiti ryömii joka paikkaan ja nousee itse seisomaan tukea vasten ja on kova tyttö "juttelemaan" ja komentamaan :LOL: eli ei mitenkään tunnu kärsivän, vaikkei kasvakkaan. mutta tietysti huoli on. neuvolassa vaan sanovat että eivät ole mitenkään hädissään kun virkeä ja hyväntuulinen neiti on. no katsotaan taas kuukausi etenpäin. otetaan käyttöön nyt 3 liharuokaa päivässä tukemaan kasvua. yöt menee vaihtelevasti, uusia taitoja pitää kokeilla yölläkin, muttei turhia kitise yöllä eli meillä nukutaan.
paljon teillä muilla pienillä menee kerralla ruokaa? meillä menee semmonen 8kk purkki kerralla (joskus jää vähän pohjalle) ja järsii leipää tai hedelmää jälkkäriksi. Aattelin et kyllä kai tuolla määrällä pitäisi kasvaa eikä nälkää nähdä?!
tuli vaan omaa napaa...
:hug: kaikille joilla on vaikeaa.
Athena ja tytsi 10,5kk
 
Anu-78
Ei tullut kakkua siitä arvonnasta, oli aika paljon synttärisankareita tälle torstai päivälle...mut ei se mitään, tehään kotona sit kakku miehelle=)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Anu
 
ihanaa, Miska on oppinut vilkuttamaan :heart: :wave: käsi käy koko ajan.

muuten on mennyt päivät itkeskellen kun syöpä tuntuu niittävän lähistöllä. kunpa sen ite muistaisi arjen keskellä että vaikka nämä ipanat on välillä riiviöitä, on ne ihaninta maailmassa. eikä terveys ole itsestäänselvyys :'(
 
:wave: tältäkin

VILJALIINALLE PALJON ONNEA JA :hug:

ESSILLE VOIMIA JA :hug: kyllä se on aina rankkaa tuo eroominen.

Mä olen muuten kanssa miettinyt että olisi kiva nähdä muita hippusia :D täällä kun kirjoittelee niin olisi kiva nähdä ihan livenä kenen kanssa on kirjoitellut.

Kasandra opettelee kovaa vauhtia kävelemään =) koko ajan nousee seisomaan ja päästää irti ja huutaa kovaa et kattokaa nyt mää seison :LOL: ääntä lähtee äittä äittä kiljuu.
Neiti syö myös vielä yöllä kerra tai kaksi ja yrittää joka aamu 5 ylös joten turvaudun pulloon ja saan sillä neitin jatkamaan nukkumista, ei kauheesti tee mieli nousta kello 5 vapaa päivänä :eek: tosin menee nukkumaan niin aikaisin että kai se sitten on neitille jo aamu :headwall:
jaahas täytynee jatkaa toisella kertaa :D

vilijonka ja kasandra
 
Kiitos paranemis toivotuksista kaikille :hug: oli pakko tulla kommentoimaan, että JOOO järkätään joku tapaaminen, oisko vähän jännää B) mutta vasta sitten kun mä pystyn ottaa pojan syliin :D Mul alkoi heti raksuttaa vaik miljoona ajatusta tapaamisen tiimoilta :D mut nyt en jaksa naputtaa vasurilla pidempään.....
 
Essille pahoittelut ja voimia, Hysteeriselle pikaista paranemista!

Tapaaminen kuulostaa kivalta idealta, jos paikka on sellainen johon pääsee julkisilla kätevästi niin ilman muuta tulen mukaan :)

Viljaliina ja poika 9kk (eilen tuli täyteen)
 
Essille iso halaus. Ei oo ihan helppoa varmaan kellään tää vauvavuosi..

Puellan kanssa olen samoilla linjoilla, olis kiva nähdä teitä muita!

Meillä on alettu heräämään melkein joka aamu 7:30 eikä auta maitokaan enää uneen. Ja nukkumaanmenokin menee yleensä sinne ysiin asti ennen kuin nukahtaa. No, eilen otettiin sit 2,5h+1h päikkärit et ottaa takas sit päivällä. Ei hyvä mulle :) Tahtoo nukkua aamulla pitempään :ashamed:

 
Huomenia

Tuon tapaamisen vois järkätä tuolla keväällä niinku puella ehdottikin. Olis tosi mukavaa ku moni pääsis tulemaan :D
Mulla ois siivouspäivä |O pesukone on jo pyörimässä ja petivaatteet ulkona tuulettumassa. Nyt pitäs vaan ottaa toi imuri ja alkaa imuroimaan ja sit pesemään lattioita.

Meille on tulossa sukulaisia helsingistä viikonloppuna kylään.
Mut nyt on mentävä pelastamaan koira,ku Topi nyhtää sitä karvoista koira ei kyl välitä mitään oikoo itteensä vaan parempaan asentoon :whistle:
Mukavaa viikonloppua toivottelee

baby dream ja Topi
 
Baby Dream;
Tuleehan siinä koiran turkkikin hoidettua samaan syssyyn :LOL: Meillä Väinö harrastaa myös tuota samaa, niin kauan koira antaa repiä, kun ei revi nenää, silloin vaihtaa yleensä maisemia;-)

Täytyy kanssa viikonloppuna koittaa jotain leipoa, tiistaina kun Väinön ihka ensimmäiset nimipäivät
=)

Aloitettiin eilen piimän juonti. Ja herra veti sitten ison lasillisen kerralla, kun vielä juotin ihan oikeasta lasista, taisi olla oikea elämys; aina kun lasin laskin pöydälle, sormi alkoi osoittamaan ja komennus kuulumaan, eli kaikki meni sitten yhdessä hujauksessa :LOL: Kommenttina vain nam nam... =)

Väinö on ekoilla päikkäreillä, taidan mennä hetkeksi aamulehteä lukemaan. Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, tänään tasan 10kk
 
Essille :hug:

Meillä oli aamulla 10 kk neuvola ja mitat oli
73,3 cm (kasvua kuukaudessa 0,3 mm)
8,890 kg (+130g kuukaudessa)
py 46,3 ja tämä ei ole kasvanut kahteen kuukauteen :eek:

Nyt sitten alkoi tuon päänympäryksen seuranta ja iitse huolestyin kun luin netistä juttuja. Että nyt on sitten vähintään jokin neurologinen vamma :$
Siis miksei nää kasva niinkuin elokuvissa |O |O

Athenalle piti sanoo, että kyllä teidän ruokamäärä kuulostaa ihan hyvälle. Ja onhan teillä se 5 ruokaa päivässä? Ja rasvaakin lisäät?
Mä oon ton esikoisen kans taistellu noissa kasvuasioissa, että tiedän huolen ja sen, että vaikka kuinka syöttää ja tekee niin silti ei tuu tuloksia. Se on kamala tunne.
Mut ei sun auta kun syöttää ja syöttää ja tarjoat tietenkin sitä mikä maistuu. Jotkut on tarkkoja sen suhteen mitä lapselle antaa syötäväksi, mutta minä olen huonosti kasvavan kohdalla todennut, että silloin pitää antaa sitä mikä maistuu (ja missä on paljon energiaa), oli se sitten vaikka vähän "kiellettyä" tai epäterveellistä...
Meidän tää esikoinen oli 10 kk:n iässä 69 cm ja painoi 8080g. Että aika samoilla kasvanut kun teillä nyt.
Onko teillä allergian mahdollisuutta? Nehän aiheuttaa häiriöitä kasvuun.

Pitäis kans siivota. Ei oikein kiinnosta.
 
Huomenet!

Meilläkin ollaan tänään 10 kk mutta neuvola on vasta 2 viikon kuluttua, kun terkka on hiihtolomalla. Me saatiin se 10kk aika painoseurannan takia vaikka ei kukaan tytön painosta ihan tosissaan ole huolissaan. Ajattelin, että kivampi kuitenkin käydä kun ei.

Onnittelut Viljaliinalle!
Ja sympatiat Essille. Kovasti voimia teille!

Me ollaan aloitettu hapanmaitotuotteiden kokeilu tossa muutamainen viikko takaperin. Jugurttia ja viiliä tyttö on maistellut nokareina jo monta kuukautta. Nyt aloin tekemään aamupuuroa osin maitoon. Lisään maidon suhdetta veteen muutaman päivän välein. Yhtenä päivänä vähän peppu punoitti mutta muuten ei ole tullut minkäänlaisia oireita. Kohta voidaan kaikki syödä samaa puuroa. Pienet on ilot... =)

Aurinkoista päivää hipuille! Ja kyllä sitä vois tapaamiseen osallistua, jos joku ystävällinen sielu jaksaa sellaisen järjestää.

KMaria ja Murmeli 10 kk tänään
 
Onnea Viljaliinalle! Olisin itekkin aikanaan halunnu ihan pienet maistraattihäät mut toisin kävi! Paljon jaksamista Essille. :hug:

Mikä keles tässä on ku en saa noita hymiöitä ja tummennuksia toimimaan kunnolla!? Ne aina häviää ties minne eikä sinne minne mä haluan. Taitaa olla käyttäjässä vika... :saint:

Pojalla alkoi vahingossa unikoulu toissa yönä! Heräs normaaliin aikaan 1.00 kerjäämään maitoa mut sainki nukahtamaan uudelleen ja sit heräskin vasta 4.30 seuraavan kerran! :eek: Viime yönä ähisi taas 1.00 mut jatkoi ja heräs taas vasta myöhemmin. Onneksi poika on oppinu nukkumaan myös mahallaan niin ei herää ku kääntyy.

Tapaaminen kuulostaa kivalle, jatkan siitä myöhemmin! Nyt alkaa homma karata käsistä, got to go! :wave:

RouvaPannunen ja Napi 9,5kk
 
Essille :hug:

Aloittelin taas eilen antamaan hapanmaitotuotteita eikä niistä ainakaan vielä maha mennyt löysälle. Taisi olla muusta löysä vatsa. Piimää ei meillä kupista juoda vielä paljoa, maistaa vain. Vesi kyllä kelpaa paremmin. Pitää tarjota vain ahkerasti piimääkin niin saa tissittelyä vähentää suunnitelmien mukaan.

Meillä esikoisen vauva-aikana juostiin neuvolassa seuraamassa kasvua ja terveydenhoitaja oli enempi huolissaan, mutta nyt kun pikkuveli kasvaa samaan tapaan niin ei mitään ylimääräisiä käyntejä tai huolestumisia. Meillä lisäillään öljyä kotiruokaan, purkkiruoissahan on valmiina. 2 liharuokaa annetaan päivässä. Hemoglobiini katsottiin 10 kk neuvolassa ja oli hyvä.

Kunhan vatsa tottuu hapanmaitotuotteisiin niin alan keittämään aamupuuron maitoon ja kun siihen totuttu niin iltapuuronkin.
 
Hyvin alkoi tääkin perjantai 13. päivä :headwall: Mies oli sitten ajanut työmatkalla kolarin. No onneks on kasko joka korvaa, mut sille omavastuuosuudellekin olis nyt lomautuksen alkaessa ollut muutakin käyttöä. No pääasia kuitenkin ettei ketään sattunut. Ja sit kun itse kävin tossa aikaisemmin hakemassa matkahuollosta pakettia, niin ajoin sitten meidän pihassa olevaan lumikasaan :headwall: Piti kääntyä tohon talon eteen, niin mitään ei tapahtunut kun rattia käänsi tai jarrua painoi. No ihmekkös tuo kun piha oli peilijäässä eilen sataneen lumen alla. No mun autolle ei onneks tapahtunut mitään, se nyt olis vielä puuttunutkin!!!!

Tapaaminen kuulostaa kivalta =)

Jaahas.. jäi turinointi lyhyeen. Pihalla herättiin.

Joanna ja Pinja 10kk
 
Moikka moi. Meille ei kummempia.. Mä nyt vasta teidän juttuja lukiessa tajusin et voisihan sitä piimääkin jo antaa. Olen antanut noin kk:n päivät jugua puuron seassa (jäähdytän sillä ), raejuustoa, viiliä sekä välillä niinku tänään makaronilaatikkoa maitoon tehtynä. Arttu eilen ekaa kertaa veti välipalaksi 2dl viiliä noin vaan (ja oli vielä tunti siitä jo niin nälkäinen et meni purkki kaupan 8kk sosetta) että sais vissiin alkaa tiputtaan niitä imetysmääriä kun maitotuotteita alkaa menemään.. Mut joo tosiaan pitää sitä piimää kans opettaa juomaan. Esikoinen ei sitä suotunut juomaan, mut jos tämä. Ja lasista tuo juo kans hyvin jo vetensä, tietty äitin tarjoaman.. Nokkamukista juo itse. Lasista juotettuna menee vaan paljon paremmin, siis määrällisesti.

Anu ja Arttu eilen tasan 10kk
 

Yhteistyössä