**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

kiitokset kaikille onnitteluista :heart: =) :hug: nyt pitäisi sitten saada aikaiseksi a) ettiä kolttu b) ettiä sormus c) marssittua maistraattiin. ei tässä kiirettä, johan yhteistä taivalta on monen monta vuotta takana :whistle:

hieno kakku taas Kalenterilla :D

mulla on tänään ollut tissit ihan hiton arat. onko kellään samaa ilman syytä vai pitääkö tässä alkaa pelätä tulehdusta? oon imettänyt paljon ja pumpannutkin, mutta hieman nauratti kun terkka joskus sanoi että jos tulehdusta meinaa iskeä, pitää mennä kuumaan ja pitkään suihkuun ennen imetystä. JOO, meidän jätkänpätkä syö tissiä suht tiheästi ja mä olen suurimman osan ajasta pentujen kanssa yksin. keskenäänkö mä ne jätän että "äiti menee nyt suihkuun, vauva saa sen aikaa huutaa nälkäänsä ja isosisko piirrellä vaikka huopatussilla tapettiin jos sattuu huvittamaan" :LOL:
mutta enköhän mä kohta painele suihkuun kunhan isä palaa kotiin töistä.
 
angel, esikoinen on Nella Emilia, oon jo monta vuotta tiennyt että haluan Nellan nimeksi, tälle toiselle ei oo vielä nimeä annettu, etunimi on tiedossa ja kahdestaan miehen kanssa ollessa kutsutaankin jo nimellä. Muuten nimi on salaisuus, kunnes pappi sen 20.7. lausuu. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kalenteri:
Moikka pitkästä aikaa!

[

Tässä kakku, jonka tein appiukolle lahjaksi, hän täytti 65 vuotta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2201656.jpg
Kyllä oon nyt kakuista innostunut! :p
Voi mieletön miten älyttömän magee!! hahahah <3 ton täytyy olla yks hauskimmista kakuista mitä oon koskaan nähny!
aivan mahtava!
:D :LOL:
 
Kalenteri ei zeesus miten hienoja kakkuja sä väännät, tosi upeita!! Ihan kade olen, itseäni kiinnostaisi opetella tekemään, mutta jotenkin pelottaa etten osaa tehdä tuollaisia hienoa, eikä mielikuvitus oikein riitä....Miten Kalenteri muuten sun kilot? Anteeksi kysymys, toivottavasti en saa mitään lisäahdistusta aikaan sulle, kun sulla oli muutenkin ollut vaikeeta. Mutta muistelin vaan että me mahojen kanssa oltiin suunnilleen samoissa murheissa ja ahdistuksissa kilojemme kanssa, mulla on vielä n.4kg lähtöpainoon.....

Känkkis voi että, onnea tulevalle rouvalle, hyvä että asia "hoituu kuntoon" :D

Dooris mä olin siellä samassa paikassa sun kanssa silloin kun itsehillintää jaettiin :LOL: Mulla mennyt tää viikonloppu ihan perseelleen tuon syömisen tarkkailun kanssa, tänäänkin kolme munkkia, voi hitsi...mut kun ne oli niin hyviä :headwall: Turha syyttää muita kuin itteensä näistä kiloista.

Kivoja nimiä vauvat saaneet :heart:

Mä olen niin keskittynyt meidän muuttoon, etten meinaa ehtiä kirjottaa täällä mitään. Aina kun poju nukkuu, niin pakkaan jotain, tai tutkin netistä tavaroita joita pitää vielä hankkia. Talomme on aivan uusi, niin sinne pitää hankkia ihan kaikk piharoskis, postilaatikko...jne jne..hirveästi menee rahaa pieniin juttuihin. Tänään käytiin varaamassa iskusta kalusteita, voi että odotan niitä innolla, tai siis odotan muuttoa IHANAA, olen niin innoissani.

Poika on myös ihana :heart: Hymyilee niin paljon ja juttelee. Eilen käännähti kaksi kertaa mahaltaa selälleen, olin ihan ihmeissäni että NYTKÖ JO :eek: minun pieni vauva alkaa kääntyillä, hui...äkkiä se ihan pieni avuton rääpäle muuttuu jo tuollaiseksi :heart:

Nyt pesulle ja nukkumaan kun pojukin nukahti.

Hysteerinen ja poitsu 9 vko 3 pvä (jos oikein laskin)

ps. känkkis minäkin taisin synnyttää jälkeisinä aivoni...ei hitto miten päästä voi tulla näin laho, pyysin mm. muuttofirmalta tarjouksen ja muuttopäiväksi laitoin 28.5.2005 :LOL: :LOL: ja näitä samanlaisia lipsahduksia tulee ihan jatkuvasti, ja tuntuu että jos jotain kysytään niin on tosi vaikea vastata kun vastausta pitää miettiä ikuisuus. Paitsi jos kysymys koskisi viimeistä vaipanvaihtoa tai syöttöä vastaus tulisi heti :D

muoks. tätäkin tekstiä piti korjailla ja varmasti jäi virheitä vieläkin, mutta en jaksa nyt enää korjata... :ashamed:
 
Niin Joannalle piti laittaa :hug: Kylläpä teitä nyt koetellaan :(

Kalenteri mahtava kakku :D :flower:

Känkkis mun piti kysellä ihan samaa. Eli noista rintojen kipeytymisestä. Mulla on ollu nyt kolme päivää vasen rinta tosi arka. Ehti silloin pakkautua täyteen maitoa, mutta nyt oon siitä ahkerasti ruokkinut poikaa ja silti on kipeä. Ei kuitenkaan niin kuin tulehduksessa. Eikä oo mitään pahkuroita ollut taikka punaista läikkää kuten tulehduksessa. Ei myöskään nostanut mulle kuumetta.
Esikon aikana mulla oli rintatiehyttukos ja kakkosen aikana rintatulehdus, joten tiedän miltä ne tuntuu.

Painon putoamisesta vielä Niin, mullahan "jäi synnärille" noin 7kg, joten en tuota 14,5kg ole pudottanut parissa kuukaudessa ;)
Nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni tai paino alkaa nousta uudestaan.
Mulla nousi 10 vuoden aikana paino melkein 40kg :ashamed:
Vielä on pudotettavaa vajaat 8kg että olisin edes normaalipainon ylärajalla..
En enää halua sellainen rimpula kuin olin tuolloin 19-vuotiaana, mutta normaalipainoinen olisi tavoite.


Faerie
 
Faerie tuutkos vahtimaan mun syömisiä kun oon ihan holtiton taas? :whistle:

itseasiassa pitäisi tästä lähteä ravitsemusterapeutille TAYSiin kohta ja aika on niin järjettömän viksuun kohtaan että oksat pois. mun pitää tulla juoksujalkaa kotio että mies ehtii töihin, koska keli on niin sateinen ettei esikoista voi ottaa mukaan. ja jos otan vauvan mukaan, siihen menee kuitenkin aikaa kun vaippaa vaihdetaan, syötetään ja puetaan sitten siellä. argh! ihania nää vuorotyöt :headwall:

ja se mun "vuoto" viime viikolla oli pari päivää ihan vaan tiputtelua. ja nyt on tosiaan tissit ihan tulessa. kieltämättä oon nähnyt nyt parina yönä painajaisia että kolmatta odottaisin :ashamed: täytyy toivoa että ois vaan hormonit sekaisin, koska raskaustestiä tuskin kannattaa tehdä kun ne hormonithan voi olla kehossa vielä monta kuukautta synnytyksen jälkeen...
 
Moikka!

Kiitoksia kakkukehuista! =) Kakuissa toteutuu joka narsistin unelma: pääsee askartelemaan niin, että takuulla tulee huomatuksi: ihmiset tulevat silmäilleeksi tekelettä vähintään silloin, kun sitä syövät, ja usein vielä ollaan kokoontuneena yhteiseen pöytään ja tekijä ajautuu joksikin aikaa huomion keskipisteeseen :ashamed: Eli jos pelkää seinäkukkasen roolia, suosittelen harrastusta! :D Hysteerinen, ei se niin vaikeaa ole, kun tekee hiljakseen osan kerrallaan ja sitten lopulta yhdistelee - opin juuri, että kermankin voi pyyhkiä pois, jos menee aivan pieleen. Joanna, ihanaa ois tehdä noita rahansaantimielessäkin, mutta mulla ei ole mitään kaupallisia taitoja eikä taipumuksia. :|

Hysteerinen painosta kyseli, mullakin vielä jotain viitisen kiloa lähtöpainoon, vähän ylikin ehkä. Hiljakseen on laskenut tuo paino edelleen, eli en enää mitenkään huolehdi loppujen lähtemisestä. Hyväkin varmaan, että on imetystä varten vähän jäljellä. Kyllä saisi silti vielä lähteä useampi kilo, että vanhat housut mahtuisivat - tai sitten mulla on lantio äkkiä levähtänyt myös? Mutta oli kyllä huikea painonnousu, ei se ihan siihen 20 kiloonkaan jäänyt... Mä kun olen niin lyhyt, ettei ylimääräinen mitenkään huku tuohon varteen. Mut ei mitenkään ahdistusta herättänyt kilokysymys, lähtevät ajan kanssa mitkä lähtevät. Ja näin sullakin :hug: Ja Faeriella hienosti lähtenyt kilot eikä enää niin pitkä matka sinne tavoitteeseenkaan, tsemppiä kovasti!

Ja meillä edelleen vatsatautia ja mulla neuvolapsykologi tänään... Koska itse olen suhteellisen kunnossa, olen nyt aikeissa sinne mennä kuitenkin. Tätä olen miettinyt koko aamun, ensin soittanut peruuttaakseni ajan ja sitten huomannut oloni niin hyväksi, että soittanut mennäkseni sittenkin, jos ei haittaa, että lapset kipeänä (eikä kuulemma haittaa) :ashamed: Ja nyt mietin taas, olenko sittenkin kipeä, jos vaikka psykologi saa tartunnan? Mutta en kehtaa millään soittaa enää kolmatta kertaa! :D Ei apua mun kanssa. :eek: Taidan todella olla terapian tarpeessa.

No nyt vasta tulikin omaa napaa. :ashamed: Joku kerta kirjoitan taas jotain muutakin, joopajoo...

Hauskaa päivää toivotellen Kalenteri ja Aaron

Ps. Suloinen Veeti tuolla Faerien profiilissa! :heart:
 
Heippa täältäkin;-)

Kalenteri;
Yksi kateellinen lisää ilmoittautuu joukkoon, miusta ei olisi moisia kakkuja tekemään, ei riitä taidot eikä kärsivällisyyskään :whistle:

Hysteerinen;
Kiva että on kanssasisaria, vaikka kuinka yritän ottaa itseäni niskasta kiinni, niin.. Jos itse jätän herkut ostamatta, mies käy kaupassa ja taas niitä löytyy... Olenkin ukolle jo sanonut, että josko vielä joskus seksiä haluaa, koittaa vähän jeesata tän kuurin kanssa, tässä moodissa kun ei moinen aktiviteettikaan isommin jaksa kiinnostaa :LOL:

Kävin äskan siellä homeopatialiikkeessä hakemassa rohtoja tähän maidontulon lisäämiseen, toivottavasti auttaa;-) Samalla kävin sitten vauvatalo johannassakin taas törsäilemässä ja kukkakaupassa; pihaan ruusuja, amppelimansikoita ja ruukkupaprikakin, täytyy koittaa, tekeekö moinen oikeasti satoa, tuossa taimessa kyllä paprikoita oli, mutta lienee kasvatettu kasvihuoneessa, eli saas nähdä miten ulkoilmassa menestyy;-)

Nyt vaipanvaihtoon, ähinä loppui juuri;-)

Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Kalenteri tekee kyllä ihania kakkuja.... vesi kielellä täällä niitä kuolaan :D juu mä oon kanssa ollut jossain muualla kuin paikalla kun on itsekuria jaettu, raskauskilot on jo lähtenyt tais suurin osa jäädä laitokselle mut siihen jämähti ja pois pitäs kuitenkin saaha reilun kymmenen kiloa vialä tai jopa viistoista niin olisin tytyväinen

mulla kans vasen rinta on välillä kipee ja polttaa ja on pakkautunut (ainakin sen jälkeen kun käytiin yhdellä terassilla miehen kanssa ja join vajaan tuopin kaljaa.... mummo hoiti Pihlaa sen ajan ja seuraaava syöttökin oli vasta useimpien tuntien kuluttua) mut on ollut ennenkin lähes koko ajan tai sen jälkeen kun maidontulo alkoi kunnolla. ei kivaa mut se et tyttö sö rinnan tyhjäks auttaa kyllä

Joannalle perheineen jaksamisia :hug:


Veera ja Pihla
 
hei vaan :wave:

meillä eilen oli tytön ristiäiset ja siihen mennyt aikaa hirmuisesti muka :whistle:
kirkossa kastetilaisuus ja kotona jatkot.
tarjottavat meni kaupaksi erittäin hyvin ja jäin vaan näppejäni illalla nuolemaan :LOL:
vaikka olin ylimitoittanut kaiken syötävän. taisi olla nälkäistä porukkaa liikkeellä ;)

TYTTÖ sai siis kasteessa nimekseen: MILLA AURORA :heart:
on kuulemma aivan tyttön näköinen nimi. kuten miehen ja mun mielestä myös =)

pojat ihan innoissan kun nyt tietävät millä vauvaa kutsua, esikoinen kertoo kaikille naapureille ja tuntemattomille että vauvan nimi on milla aurora :LOL:
ihania :D

keskiviikkona tyttö täyttää jo 2kk, hurjaa.
niin se aika vaan menee. tosin ihan hyvä niin.
tuntuu että joka päivä elämä helpottaa vähän pikkuisen kanssa. on alkanut vähän viihtymään yksin lelun alla jne. :whistle:

mutta nyt tissi esille ja menoksi. :wave:

t. pulttis ja tumma tukkainen milla :wave:
 
Hieno kakku oli. Osaispa itsekin tehdä. Esikoisen synttärit olisivat ensi viikolla ja mietin osattaisiinko tehdä autokakku...

Tänään on sadepäivä ja sisällä pitää olla koko päivä. Saa nähdä miten hypitään illalla seinille. Mutta nyt taitaa olla parasta antaa huomiota esikoiselle.
 
heips!
on kyllä valtavan hienoja kalenterin kakut! :p
Känkkis mä ihan oikeasti pelkään jo et olen raskaana, tai tervetullut lapsi olis, mut eiks olis vähän liian aikaista ku ikäeroa ei olis vuottakaan!? :eek: No, ite ollaan riski otettu. Mä vaan jotenki ajattelin et ku viimeksi menkat alkoi vasta kun lopetin imetyksen niin ei nytkään..., mut näköjään ei pakosti mene samallalailla joka kerta. Mulla on jälkitarkastuskin vasta 18.6. joten sitte saan ne minipillerit jotka kyllä aloitan samantien, mut varmaan täytyy testi tehä ennenku ne aloittaa. Mut voiko tosiaan näyttää plussaa testi vaikkei oliskaa jos on synnytyksestä 2kk aikaa?

hmmm. ajatus katkes.
Hieno nimi Pulttiksen tytöllä!

Enpä mä sit muuta keksi. :wave: moi!
 
Joannalle täältäkin :hug:

Ja siis ihan mieletön kakku minkä kalenteri oli tehnyt. Sinuna nyt alkaisin tekeen pisnistä noilla kakuilla!

Ja känkkäränkälle onnea :flower:

Mua vaivaa ihan hillitön väsymys. Nukuin viikonlopun aikana yhden yön huonosti (kiitos viihteellä olleen miehen, joka sitten voi huonosti loppuyön kun saapui kotiin....) ja sen jälkeen olo on ollut ihan onneton. Tuntuu ettei tästä virkisty koskaan.

Meilläkin oli eilen ristiäiset on pikkumies sai nimekseen Aleksi Albert (ei listaan, kiitos). Onneks ei pidetty juhlia kotona, oli ihan rankkaa muutenkin. En varmaan olis millään jaksanut hoitaa tarjoilua yms. itse kotona. Oli se vaan helppoa kun pitopalvelu hoiti kaiken :)

Meilläkin poika juttelee kokoajan enemmän ja välillä tuntuu ettei saa itse suunvuoroa kun juttua tulee niin paljon. Ja oikeastaan kaikki sen ajan kun poika on hereillä niin se hymyilee ja juttelee. Ihanaa katsottavaa!

Olipas virkistävää kun ilmat viileni. Vaikka kesä onkin ihanaa aikaa niin pitkään jatkuvat helteet ei oo kivoja. Ja poikaakin näyttää nukuttavan paljon paremmin näillä ilmoilla.

Kerrohan sitten Dooris auttaako helmet sun maito-ongelmaan!
 
ravintoterapeutilta palattu :wave: ihan mukava reissu, mutta nyt jätetään kaloreitten vahtiminen vähäksi aikaa kun tuntui että se vie multa kaiken ajan kun vaan mietin ruokaa. sellanen mä aina olen laihduttaessani. ja vähitellen yritän painoa tiputella elämäntapamuutoksella.

anu mulle on sanottu että se raskaushormoni vaihtelee mutta joillakin voi näyttää jopa 3kk synnytyksestä plussaa, vaikka ei raskaana olisi. ja mä en edes tiedä lasketaanko tuota mun vuotoa menkoiksi vai ei, munasarjoja on nipistellyt jo pitkän aikaa. mähän en ovuloinut ollenkaan imettäessä viimeksi. menkat alkoi 7,5kk synnytyksestä ja Mineaa kuitenkin imetin sen 1v4kk. kun sen lopetin, seuraavassa kierrossa tärppäsi (ja sitä ennen yritettiinkin kuukausitolkulla).
 
Iltaa!

*aivan onnessaan taas kakkukehuista* Kiitos ihanat, kyllä nyt on saanut paistatella suosiossa :D

Mutta vähän tylsempää: meillä kun Aaron on tuhistellut kaksi ja puoli viikkoa ja viime yöllä tosi kurjan kuuloisesti, vein lekurille tänä iltana ja jotain siellä keuhkoputkissa rohisi - antibioottikuurin sai. :| Ostettiin jo, mutta jäin miettimään, ettei vaan antanut sitä vain sen takia, kun valitin, että tekee pahaa kuunnella rohinaa aina vaan. Mietin nyt siis vielä yhden yön yli, ja ellei ihmeen kaupalla pojan rohina helpota tässä itsekseen, ei muuta kuin kuurille sitten. Mutta kyllä tuntuu kurjalta antaa antibioottia jo näin pienelle. :( Meinasin vielä soittaa terkkarille huomenna ja kysellä hänen mielipidettään, että onko kauheasti haittaa (vaikka kyllä toki luotan lääkäriinkin tai yritän, mutta kun oon niin neuroottinen). Tunnen itseni tosi epäonnistujaksi, kun en ole onnistunut pitämään Aaronia terveenä, vaikka ei kai tässä nyt noin pitäisi ajatella. Mutta höh siis.

Palaillaan taasen,
t. Kalenteri ja Aaron, "Aaroni" niin kuin isoveikka sanoo
 
Ai niin, Pulttiksen tytöllä kaunis nimi :)

Känkkis, ootkos hääpukua miettinyt? Jotain yksinkertaista vaan, kun maistraatissa meinaatte käväistä, vai suureellisempaakin? Anteeksi jos asiasta ehti jo olla puhetta, mä kun aika häthätää usein joudun lukemaan...
 
Huomenta!
Samaa mietin ku Kalenteri, että Känkkis millaista pukua meinaat? Entä pidättekö oikein hääjuhlat vai ihan keskenään..?

Mä oon metsästänyt halpoja matkatuplia, ajattelin et jos kesäksi semmoset löytäis mitä raaskis säilyttää ulkona tai siis ulkovarastossa jota ei lämmitetä. Meille ku sisälle ei mahdu enää yksiäkään rattaita.. Ja siis ihan väliaikaiseen käyttöön etin niitä joten senkään takia ei sopis kalliit olla. Yhet olis hintaan 50e ja yksistä huusin 60e. Jos siihen hintaan sais niin olis hyvä. Muuten kyllä täällä meillä pärjätään seisomalaudalla mutta ei ton meidän 2-vuotiaan kanssa voi lähtee yksin tai siis kolmisin vauvan kans kaupoille tai keskustaan. Se on keksinyt nyt maailman inhottavimman äitin kiusaamistavan eli juoksee karkuun jopa tielle!! :eek: Pakko siis ettiä ne tuplat nyt kesäksi. No, onneks sentään miehen 6 viikon loma alkaa ens viikolla juhannukselta ja sit sen aikana tuplia ei pahemmin tarvi, mut sit taas ku mä jään näitten kans kotiin......

Tosta tulikin mieleen että :whistle: ensi viikolla on jo juhannus!!? :eek: Miten tää aika kuluu niin nopeaa? Tätä menoa pian on joulu ja sit on jo vauvat 1-vuotiata pian ja ja...

Anu
 
siis ei me mitään hääjuhlaa pidetä. ihan vaan käydään maistraatissa ja sitten kahvitellaan perheen kanssa. katotaan nyt millon, kunhan saisi ensin aikaiseksi löytää edes sen puvun. mä aattelin jotakin yksinkertaista mekkoa, mutta kun niitä ei kauheasti imetysmallisina löydy isoilla tytöille niin ehkä sitten kietaisumekko - jos löydän jonkun nätin. enemmän mä sitä sormusta aattelin ettiä :D
tietääkö muuten kukaan miten se menee kun lapset on mun nimellä ja haluttaisiin ottaa mun äidin tyttönimi käyttöön? eli pitääkö meidän maksaa siitä lasten nimenvaihdosta kun niistä ei tulekaan "Virtasia" kuten isänsä (vielä ei ole tietoa vaihtaako mieskin nimensä mun äidin tyttönimeen sitten)?

mulla on ihan superäiti-olo, makaronilaatikko odottaa uunia ja sämpylätkin on kohoamassa :D

ootko anu muuten liinaillut nyt?

ja sellanen vielä että saako imettäessä uida? kun me lähdetään Airistoon juhannuksen jälkeen pariksi päiväksi ja ties vaikka hulluuntuisin pulahtamaan järveen. JOS löydän uimapukuni jostakin... mulla kun nuo utareet paleltuu aika nopsaan, paitsi ulkona imettäessä :LOL:
 
Känkkis, mä 2 kertaa olen onnistuneesti sitonut itse nyt liinan, helteillä jäi ja nyt on liian kylmä... Imettäessä saa uida, käydäänhän sitä vauvauinnissakin. Ja järvessä kävin jo perjantaina. Pitää vaan riisua heti märkä yläosa pois ettei tulehdu. Nimiasiaan en osaa sanoa mitää.
 
Huomenta täältäkin;-)

Zeena;
kauanko sinä käytit noita helmiä ja millainen oli siun annostusohje, eli miten nopeasti tehosi?

Munkin pitäisi hakea hiivaa, kaurasämpylöitä tekisi mieli.. Eilen en voinut vielä leipoakaan, kun tänään oli hippujen punnitus, ja kun noita lämpimiä sämpylöitä tuppaa uppoamaan meikäläiseen aina useampikin kappale kerralla :LOL:

Mie ostin kanssa tuon babyidean Manduca-kantorepun, tosi ihana ja helppo pukea päälle, nyt kun vihdoin ja viimein keksin miten vauvan jalat laitetaan tuota vauvaosiota käytettäessä ;) Väinökin viihtynyt hyvin alkujärkytyksestä selvittyään, eli taitaa olla hintansa väärti. Mekin kun ollaan kesällä paljon veneellä tai mökillä, ja varsinkaan saarissa noilla rattailla ei tee yhtään mitään ;)

Mutta nyt alkoi kitinä kuulumaan, eli katsomaan mikä hätänä :whistle:

Dooris ja Väinö
 
kiitos kaikille haleista, kyllä tämä tästä.

pikaisesti tulin kysymään neuvoa kun Pinja vaikuttaa vähän flunssaiselta. on viikon jo aivastellut kovasti ja nyt siten vähän jo yskii ja nenässä jokin rohisee varsinkin imettäessä. mitäs mä nyt teen? eka kertalainen on ihan pulassa!!!!!!!!!!!
meillä olis huomena neuvola. voidaanko mennä sinne?
 

Yhteistyössä