»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Ai niin, sanoja tulee ja matkii kaikkea! Jos antaa rasvatuubin niin rasvaa itseään leikisti, samaten hiuksiaan harjais koko ajan! Kaikkea osotellaan sormella ja muut vauvat kiinnostaa kovasti. Varsinkin tytöt... :LOL: Kaukosäädintä ja puhelinta osoittaa ja sanoo "mamman"! Sukkia yrittää jalkoihin huonolla menestyksellä. Sanoista uusin on "heitä", rakastaa pallon heittämistä. Liikkuu konttaamalla, harvemmin kävellen. Suuttuessaan heittelee kaiken käsillä olevan ja huutaa pää punaisena. Nyt on myös keksinyt vihaisena jännittää itensä sylissä kaarelle ja heittäytyä taakse päin, otti aika kipeää kun paukautti mua leukaan takaraivolla... Kovin itsepäinen on ja testailee et mitäs tästä sanot kun on kielletty jotain. Ei osaa juoda semmosesta tipattomasta nokkamukista ja aina pitää koittaa et saako vettä lotrata pöydälle ja päälleen. "Syö" omalla lusikalla kun syötän, tai sitten ei... :D

RouvaP
 
Pikaiseen vastaan vaan Rouvapannuselle, minä olen tulossa pohjoisesta päin just sillä junalla joka on perillä 12.00, tai olikohan nyt 11.58. Mut se sama mitä tarkoitit varmaankin. Tosi kiva jos pääsisit sinäkin mukaan. Varasin paikat perhevaunuun. Tulen Otson ja tuon tytön 9v. kanssa. Se on ihan innoissaan lähdössä Tulee kuulemma "pikkuisoiseksi" hoitamaan vauvoja, niin että me mammat saadaan rauhassa seurustella. :D
 
Anu-78
:wave:

Onnea vielä kerran synttärisankareille! :flower:

Täällä on nyt siivous tehty! Onneks, ei tartte enää huomanna siivota kun sillon on kaupassa käyntiä sekä Sakun 1-vee neuvola :) ja sun muuta hommaa..

Tosta 1-vee valokuvauksesta niin me ei sinne mennä koska on aika tyyristä touhua :eek: sekin raha menee nyt siihen taloon mikä ostetaan, ja saahan noita kuvia itekkin räpsittyä sen minkä kerkee mut eihän ne ole samanlaisia kuin valokuvausliikkeessä..

Meillä poitsu ei vielä käveli, muutamia askelia on ottanut mutta ei uskalla sen enempää niitä ottaa. Ja sanoja meillä on pari, tyttö tulee ihan tyttö sanana ja äiti tulee tä tai ti :D edelleen meillä nukutaan kahdet päikkärit ja se on vaan hyvä koska illan ois sitten niin pirun kiukkunen ja aamulla kun herääkin jo aika aikaseen. Tavallista maitoa juo jo täysin ja samaa ruokaakin saa mitä itse syödään mutta ei mausteita,tai hieman mausteita, toki annan kyllä noita purkkiruokiakin koska en rupee montaa ruokaa päivässä tekemään..koska noi vanhemmat pojat saavat koulussa jo ruuan, niin senkin takia..

Mä jo niin toivoisin että päästäs muuttamaan sinne omaan taloon =) mut taas toisekseen ajatus siitä pakkaamisesta ja tavaran roudaamisesta pistää puistattamaan :whistle: mut se hyvä puoli tossa pakkaamisessa on että saa sit taas turhat roinat heittää menemään mitä ei tarvitse :)

Nyt tuli omaanapaa...

Päivän jatkeet!

Anu ja Saku, lauantaina 1-v pippalot =)
 
se meiän kuumeilu sit jatku ja mentiin maanantaina uudestaan päivystykseen kun ei maittanu ruoka eikä juoma.. verikokeisiin ja siitä sit sairaalaan keuhkokuviin.. keuhkokuume :( tänään päästiin sit sairaalasta kotiin.. kun rupes toi ruoka meneen muutenkin kun nenä-mahaletkun kautta..
korvatulehdus viel samal löyty.. oli Eero niin raasu.. mut tänään sit jo kerkes hälyttään ite hoitajatkin huoneeseen kun yletti sängystään siihen kutsunappiin :LOL:

niin ja pari etuhammasta väännettiin tähän samaan syssyyn lisää.. nyt on jo kuus :)

Essi- ja Eero (vappuna 1v)

 
Iltaa :wave:

Puella Meidän hotelli on aika lähellä tota cumulus hotellia missä te yövytte.

[/b]Essi :hug: paranemisia teille :hug:

Mä pesin tänään takkahuoneen ikkunat ja olkkarin alaikkunat mut noi olkkarin ikkunat on jo saman näköiset ku ennen pesua |O Topi käy nuolemassa kaikki neljä lasia järestään :kieh:

Huomenna pitää vielä siivota ja hakea kakut. Tilasin täytekakun ja voileipäkakun :p
Topin yks kummi ei pääse tulemaan juhliin lauantaina :( on viimesillään raskaana la: on 1.6. hällä on turvotusta ja liitoskipuja ja pitkään istuminen ei suju. Heillä olis matkaa meille n.150km./suuntaasa
Sit toinen kummi on nuhassa :snotty: toivottavasti pääsis tulemaan vaikka sunnuntaina. Kolmannesta kummista ei ole vielä kuulunut mitään :/

Mies on huomenna vapaalla,ku tänään on ajossa pitempään ni voi pitää huomenna huilipäivän.

Mitähän sapuskaa sitä sinne tapaamiseen oikein tois :/ Topille vois ottaa pilttiä ja jotain hedelmää no pitää kattoo sit likempänä.

Mites sen iltamenon kans on sit sen tapaamisen jälkeen mistä oli sillo vähän puhetta?

No eiköhän tässä jo tullu tärkeimmät tai siis ne mitä nyt muistin :whistle:

baby dream ja Topi ylihuomenna 1v :heart:
 
Joo meni sit noi tummennukset ihan päin :kieh:

Nii en muista oonko jo kirjoittanut ku käytiin tiistaina hammaslääkärissä tai siis siinä 1 vuotis tarkistuksessa. Eli kaikki ihan hyvin ja enää puuttuu Topilta poskihampaat.
 
Essi- pikaista paranemista sinne! Hyvä, että tuli sentään muutamat hammaskivut kärsittyä samaan syssyyn =)

Iltamenosta silloin Tampereella: minä tosiaan voisin ainakin lähteä vähän jonnekin, jos muita halukkaita löytyy. Sitähän voisi sitten katsoa sopivan paikan ja ajan silloin lauantaina.

Ai niin, meilläkin tulee jo muutama sana: "ukka" (kukka ja aika moni muukin asia), "appi" (nappi ja kaikki pyöreät asiat), "umppa" (lamppu) :)

Onnea kaikille synttärisankareille ja mukavia juhlia :flower:
 
Korvien putkituksesta: Muistaakseni se meni niin, että jos on 3 tulehdusta puolen vuoden aikana niin sitten putkitetaan heti.

Mekin tullaan EHKä tapaamiseen.

Meidän A on alkanut temppuilla nukkumaan menon kanssa iltaisin. Poikaa ei voi jättää yksin hetkeksikään, heti alkaa huuto. Pitää siis olla silittelemässä, pitää sylissä jne. Eilen illalla huudatin mutta ei auttanut mitään. Huusi 2 tuntia ja hiljeni heti kun menin huoneeseen ja alkoi huutaa heti kun laiton omaan sänkyyn. Tähän asti on mennyt nukkumaan ihan hyvin, senkun on jättänyt vaan. AUTTAKAA. Mä en kestä näitä huonosti nukkumaan menijöitä....Esikoista sai joskus nukuttaa 3 TUNTIA. Ei enää ikinä siihen rumbaan!
Ja sama kun A heräsi kello 5, niin ei suostunut jatkaan unia muuta kuin mun vieressä. Ja tähän päivään ei ole ikinä vielä meidän vieressä nukkunut....

Me käytiin 1-vuotiskuvissa. OSa onnistu ja osa ei. A ei oikein tykänny hommasta :LOL:
Sit otettiin sisaruskuvia ja niissä on aina toisella hyvä ilme ja toisella ei :LOL:
 
Onnittelut 1 vuotiaille ja paranemisia sairastelijoille.
Meillä sairastellaan TAAS. Annilla on flunssa, nenä ihan tukossa. Eihän me olla edes viikkoa vielä oltu selvillä siitä pirullisesta mahataudista.

Me ollaan päätetty mitä ostetaan Annille synttärilahjaks, Hobby Hallissa on sellanen pyörä, se meinattiin tilata. Siitä hyötyy hieman vanhempikin, tosin Nellalle ollaan ostamassa kesällä jossakin vaiheessa sitten 12" pyörä.

Meillä Anni sai oman huoneen tällä viikolla. Vaihdettiin kaikkien huoneiden järjestystä, niin että Anni sai Nellan huoneen ja Nella sai meidän makkarin, me otettiin sitten työhuone makkariks. Hyvin on Anni nukkunu, oikeastaan paremmin kun meidän huoneessa.
Olis tytöt voinu laittaa samaankin huoneeseen, mutta sinne yhteen huoneeseen ei mahdu kaikki lelut, kun on tv ja kirjahylly ja pomppulinna + sitten kaikki pienet lelut.

Hippo ja Nella 2v3½kk ja Anni 11kk1vk
 
Anu-78
Tervehdys :wave:

Sakun kanssa käytiin 1-vuotis neuvolassa ja tässä siitä tietoa:

Täti kirjoitti näin:

" Söpö poika. Istuu, tukea vasten kulkee, tuetta seisoo.
Kuulo +/+. Pinsettiote. Kasvu nättiä. HB 135 hyvä!
Ruoka maistuu, yöt nukkuu."

Paino: 10625g (9635g)
Pituus: 75cm (72cm)
Kevät hattu: 45.4 (44.4)
Suluissa 10kk mitat 16.2.09

Rokotuksen Saku sai ja ei itkenyt yhtään, mutta kun hb otettiin
niin pieni itku tuli, mut nopeesti meni ohi :)
Kaikki siis hyvin ja seuraava käynti onkin 1½-vuotiaana joka
on lääkärineuvola.

Eipä muuta tällä kertaa..

Lumisateista päivää kaikille!

Anu ja Saku huomenna 1-vuotias :heart:
 
Äh mä jouduin siirtämään meidän 1v-kuvauksen kun mies joutui reissuun yllättäen ja piti samalla ottaa joku perhepotretti kun ei meistä oo yhtään perhekuvaa...heh. No, neidillä alko nenäkin tänään vuotamaan ku seula, että olis muutenkin ehkä joutunut perumaan.

Meiltä ei oo otettu hemoglobiinia lainkaan, miksiköhän. En mä oo osannu edes kysyä moista.

Hui, täällä ei sentään oo lunta satanut. Se vielä puuttuis. Vettä yritti tihuuttaa, mutta aurinko onneks voitti iltasella :) Kun vaan lämpenis noi ilmat pian! Muistan kyllä viime vuonna kuin ihana ilma oli tähän aikaan, mut meillä ei ollu vielä vaunuja ni ei päästy tytön kanssa ulos (tosin enpä mä siinä kunnossa hirveesti olis pystyny kävelemäänkään). Kolme viikkoa paisto vaan aurinko ja sitten kun meidän vaunut vihdoinkin tuli alko satamaan vettä :D

Hippoliinalle jaksamisia sairastupaan. Kylläpä teitä nyt koetellaan.

Hyvät viikonloput!
 
Iltoja :wave:

Kakut haettu. Aivan ihana täytekakku :p se on levykakku,väriltään sininen ja päällä nalle puh kuva marengista tehty.

Onneks kolmas kummi pääsee tulemaan huomenna juhliin.

Ostettiin tänään Topille ensiaskelkengät,oli sittarissa tarjouksessa 20e.

Onnittelut kaikille synttärisankareille :flower:

Hippoliinalle jaksamisia :hug:

Mukavaa viikonloppua!

Nyt saunaan.

baby dream ja Topi huomenna 1v :heart:
 
Se hempan mittaaminen on kuntakohtaista. Tampereella ei mitata koskaan neuvolassa, siis rutiinisti ainakaan.

Meillä kans 1-v kuvaus vasta olikohan 6.5. jos ihan oikein muistan. Mut ei se mun mielestä ole niin päivälleen väliä. Kunhan on lähempänä 1 ku 1,5v. On sikakallista kyllä toi kuvaus... 145e/kuvaus+koevedokset+duoalbumi. Siihen päälle sit vielä kuvatilaukset. Oli nostanut hintoja esikoisen kuvauksesta joka siis 2-v sitten. Mut halutaan tietenki samas paikas kuvata toinenkin joten ei kai sitä auta ku maksaa.

Meillä molemmat pojat kipeinä. Silmät rähmii pahasti, muttei vielä oo niin pahat että lääkärille sen takia pitäis. Lämpöä myös edelleen joten me ollaan sisällä vaan.. Tylsää. Oltu keskiviikosta 4 seinän sisällä. Harmittaa ku vielä luntakin tuli.. Olisin mielelläni lähtenyt yksin autolla vaikka Ideaparkkiin nyt ku mies olis poikien kanssa. Mut eihän tonne kesärenkailla uskalla.

Ensikengistä muutes tuli mieleen kysyä että minkäs kokoisia teillä on ostettu? Mä järkytyin miten isot piti ostaa ku nythän on se kasvunvarasuositus noussut, eli pitää olla 1,7cm kasvunvaraa. No, tällä suuren suurella kasvunvaralla meidän "vauvan" ensikenkä olikin jo kokoa 23!!! Esikoisella aikanaan oli ensikenkä 22. Pikkasen isojalkaisia... Esikoisella on nyt kevät kengät kokoa 29 ja se kuitenki vasta täytti 3v. Mistä lie perinyt isojalkaisuuden ku mulla itella 37, joku 36kin voi mahtua.. Miehelläkin 42 eli ei järin iso sekään.


Anu ja Arttu :)

ps. onnea synttärisankareille :flower:
 
On kyllä hintavaa toi valokuvaus täytyy myöntää. Mä olin eka ihan hukassa kun en tienny mestoja, mut sit saatiin tutun kautta kuulla yhdestä mukavasta valokuvaajasta ja uskallettiin varata sit sille. Ja hintakin on ihan kohtuullinen 100e sisältäen jotain kuviakin.

Mekin ostettiin eilen ensikengät, kun on Sokoksella Superfitit tarjouksessa. Viime hetkessä mentiinkin, kun oli enää yksi pari meidän kokoa 20. Kasvuvaraa oli varmaan juurikin tuon anuuun mainitseman suosituksen verran. Hurjan isoilta ne kyllä näyttää jalassa..hih.

Hui kun on ulkona kylmä tuuli! Käytiin tytön kanssa vaihdattamassa kesärenkaat autoon. Geezuz että sekin on kallista pesuineen ja säilytyksineen. Tai varmaan on paaaaljon halvempiakin paikkoja kuin tuo. Syksyllä etsin kyllä toisen mestan. Meinas happi nimittäin loppua maksaa melkein 100 euroa tuosta ilosta. Mut itsekään kun ei haluta vaihtaa eikä pestä saati raahata renkaita ees taas varastoon ni minkäs teet.

Täältäkin onnittelut kaikille synttärisankareille!
 
täällä jatkuu sairaalassa olo.. mä tulin vaan pikasesti ruokkiin kissaa kotiin.
eli painuttiin samana yönä takas kun oltiin päivällä päästy kotiin kun ei Eero syöny eikä juonu.. nenämahaletkuun ja testeihin.. Rotavirus positiivinen :( joten siellä sit taas notkutaan.. tänä aamuna tosin Eero söi jo puoli purkkia päärynäsosetta lusikalla (tai siis syötin, eihän se viel ite osaa :LOL: )

meil on toi yksvuotis neuvola 4.5

tapaamiseen onneks on viel aikaa joten eiköhän me olla terveitä siihen mennessä :whistle:

Essi- ja Eero
 
Miskan ekat popot on Eccot ja kokoa 21. oli muuten tosi kätevä se niksi mikä oli jossain lehdessä että piirtää kartongille tvs vauvan jalan kantapäästä isovarpaaseen ja lisää siihen sen 1,7cm. ei tarvinnut alkaa kauheasti eri kenkiä venkslaamaan kaupassa jalkaan ja jalasta pois vaan pystyi sillä lätkällä kattomaan onko sopivan kokoinen. leikkasin sen siis sellaiseksi pari senttiä leveäksi suorakulmioksi.
 
Meillä ei vielä ole kenkiä, kun ei kävelläkään, mutta odottamassa on yhden kaverin vanhat kokoa 19. Saa nähdä, mahtuvatko vielä jalkaan kun aika koittaa. Ovat niin hyvässä kunnossa, että jos vain mahtuvat niin kelpaavat kyllä mainiosti ensi alkuun.

Vietimme aamupäivän tänään Lastenklinikan päivystyksessä kun pojan korvat vaikuttivat taas kipeiltä ja henki rohisi niin pahasti. Saatiin uusi antibioottikuuri (toinen loppui n. viikko sitten) ja Ventolinea avaamaan keuhkoputkia. Ventoline pistää pojan ihan kierroksille, konttaa villinä ympäri asuntoa ja hihkuu! Kuulemma ihan tyypillinen oire...

Jaksamista taas muillekin sairastajille ja mukavaa viikonloppua kaikille.
 
:hug: kaikille sairastaville! Essille ja Eerolle erityisesti!

Meillä ei kanskaan ole vielä ostettu Otsolle kenkiä. Siskon vanhat on muistaakseni numeroa 21 ja kumpparit vissiin saman kokoiset, mutta ostan varmaan vielä uudetkin kunhan alkaa kävelemään niin että ulkona tarttee. Ja sandaalit täytyy varmaan kesäksi hankkia myös. Varmaan kuitenkin mahdollisimman paljon ollaan kesällä pihalla avovarpain, tulis vaan lämmin kesä.

Yksvuotisneuvola meillä on vasta 8.5. Otsohan täyttää vuoden 5.5. ja synttäreitä varmaankin juhlitaan vappuna ihan vaan pienimuotoisesti. Kummit kutsutaan ja lähimmät ystävät. Kuitenkin vappuna paistan munkkeja, niin ajattelin että siinähän ne samalla menis ne synttäritkin.

Tänään olin shoppailemassa tuon esikoisen kanssa. Se täytti eilen 17v. ja lahjaksi lupasin uusia vaatteita. Mielenkiintoinen reissu tuommosen pojan kanssa jota ei oikeesti vois vaatteet vähempää kiinnostaa. No jotain löydettiin kuitenkin. Mut ei voi käsittää että se on 17! :eek: Eihän siitä ole kauan kun se oli tuommoinen pikkuinen kuin Otso nyt. Me on miehen kans alettu seurusteleen kun minä olin 17!

Niin ja minä jätän sitten Tampereella ne iltamenot väliin, kun oon yksin noiden lasten kanssa. Muuten olis kyllä tehnyt mieli. Siitä onkin tooosi kauan kun oon viimeksi käynyt missään.

Mutta saunan lämmitykseen!

Puella ja Otso n.11,5kk
 
:D Meil oli Artulla jo talvikengät kokoa 20, jäi pieneksi kauan aikaa sitten! Et kyllä sillä vaan on isot jalat ei siitä mihinkään pääse.

MB - meillä kans harrastetaan rengashotelleja, keskiviikkona saatiin kesäkumit alle.. Se on kyllä kiva just sen säilytyksenkin kannalta jo ja sit ne aina vaihtaa uudet kumit alle puhelinsoitolla. Meillä ku melki 2krt vuosi joutuu vähintään pari rengasta uusimaan. Hinnoista mulla ei ole kyllä sit hajuakaan mut ei kai se ilmaistakaan voi olla.
Ja kuis ollakaan Artulla on kans Superfitit ku oli niin halvat. Eccot oli esikoisella ja noi on kyl hirmu saman malliset ja oloiset eli hyvät!

Essille kans superpaljon haleja ja jaksamisia :hug: Kuten muillekin sairastaville..
Mäki olin poikien kans tänään lääkärissä ja molemmilla korvat tulehtuneet ja esikoisella silmiinkin tipat. Artulla onneksi silmät saatiin paranemaan itekseen ja itseasiassa Artun korvatkin oli paremmat mut kuuri silti vähä ku varuuksi, sillä se on ollut jo 5pvää pienessä lämmössä, välillä kuumeessa. Esikoinen sairastui vasta torstaina. Mut joo että sisätiloissa oltu kans lähes koko viikko..

V.raaputin mulla kans aina semmonen mittatikku mukana molempien poikien jaloista, on kiva jos sattuu tuleen vaikka jotkut ihanat shoppaillessa vastaan niin ei tarvi arvailla sopiiko vaan voi huoletta ostaa heti ku tietää että mahtuu.

Anu

ei ku niin joo mä voisin vaikka lähteäkin viihteelle illalla sillon 2.5. mut en uskalla etukäteen luvata, katotaan sit fiiliksen mukaan ja et onko muutoin mahdollista lähtee. ei ikinä tiedä mitä lapsiperheessä tapahtuu. mut siis noin niinku muuten on ok ku täs asutaan niin ei mitää lapsenhoito-ongelmaa ole jne.
 
Anu-78
:wave:

Synttärit meillä juhlittu ja ne meni hyvin ja Saku sai jonkun verran lahjoja :)
Mutta sit taas synttäripäivän aamuna meidän piti käydä Sakun kanssa päivystyksessä kun se sillon perjantaina sai sen rokotuksen ja se sitten turpos ja oli pinkee isolta alalta sekä tulikuuma. Ajateltiin sit käydä näyttämässä koska en ole ikinä tommosta nähnyt (isommilla pojillakaan ei tommosta tullut mistään rokotteesta koskaan) että onko se normaalia, sairaanhoitaja sanoi vaan että se kuuluu asiaan, mitä kyllä ihmettelen, kuiteskin voi sanoa että se on/oli melkein lapsen nyrkin kokoinen... Kuumetta ei pojalla ollut laisinkaan ja muutkin sitä (siis vieraat) ihmetteli että ompas isolta alalta turvoksissa ja pinkee, ei siinä sitten mitään, seurataan nyt tilannetta ja jos ei ala turvotus häviämään niin neuvolaan sit pitää soitella..poika on kyllä ollut aika kärttyinen...
Että tälleen alkoi meillä synttärit :( mut loppujen lopuks kaikki meni kuiteskin hyvin :)
Tässä vielä kuva päivänsankarista :)



Ja muillekkin synttärisankareille onnea!

Mukavaa sunnuntai päivää kaikille!

Anu ja Saku 1-v :heart:
 
Anu-78
Niin ja vielä piti sanoa että Essille jaksamisia! :hug: ja muillekkin sairastelijoille isot :hug:

Ja kengän koko meillä muistaakseni oli noissa ensiaskelkengissä 21 tai 22, kenkiä vielä ei ole käytössä koska ei kävellä meillä mut on jo valmiiks hommattu ja pari kertaa olen poitsun jalkaan niitä kokeillut mutta ei jostain kumman syystä tykkää niistä yhtään :( mikä lienee..onhan tässä aikaa niitä käyttää sit myöhemminkin... :)
 
ai te olette lähdössä viihteellekin sitten 2.5? meillä on mies töissä ja tuo lasten yöhoitoon saaminen näyttää olevan hemmetin hankalaa kun siskon ipanat on yleensä isovanhemmilla. eli enpä taida lähteä mukaan :snotty:
 
Meillä ekat kengät nyt kokoo 21 ja varmaan sandaalit pitää olla 22. Iso jalkanen mies, meidän mini 3-vee käyttää kokoo 24 :D

Anuuu: me käytiin Karlingilla kuvissa ja oon aika pettyny. Siihen hintaan olisin odottanut vähän enemmän. Me käytiin esikon kanssa myös siellä.
Oli tosi kiireisen oloinen, en saanut esim. korjailla A:n vaatteita kesken kuvauksen :eek:
No, nyt on useissa kuvissa vaatteet huonosti. Sisaruskuvissa on aina jommalla kummalla ilme ihan päin :kieh:
Sehän ei tietty oo kuvaajan vika, mutta ehkä vois oletaa että yritettöin niin, että molemmilla on ilmeet ok. Meillä oli 100 koevedosta ja niistä kyllä noin puolet on epäonnostuneita...
Että puolet halvemmalla pääsee muualle eikä ollu mun mielestä hintansa väärti nyt. Mut mekin haluttiin samalle missä esikko kävi.
 

Yhteistyössä