»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Hei :wave:

Olo on kamala särkee päätä ja väsyttää :headwall: olin eilen kaverin kanssa baarissa. Viimeeks käyny 1,5 vuotta sitte jos ei viime kesän yhtä terassi käyntiä lasketa mukaan.

Mies oli tänään 9-16 kurssilla,on pakollinen rekkakuskeille yhteensä 35 tuntia kurssia ens kuussa on ensiapukurssi.

Joo kohta saunaan ja sit mies lupas viedä mut rossoon syömään :p toivottavasti sauna vähän piristäs tätä mun oloa :whistle:

Onnittelut niille kenen taaperot on jo täyttäneet 1v :flower:

baby dream ja Topi :heart:
 
Anu-78
Iltaa!

baby dream, koitahan toipua olostasi :) :saint:

Meillä Sakulla alkaa flunssa jo helpottaa :) tänään ei ole kuumetta ollut laisinkaan mutta vielä se nenä vuotaa, ja nyt itellä tuntuu että kituset alkaa menemään kipeeks et se ois sitten mun vuoro sitä flunssaa sairastaa :(

Meille sen verran kuuluu talo asiaan hyvää että se on viittä vaille valmis että se on meidän
=) enää ois vaan kauppakirjan teko ja muutto vissiin ois sitten viimestään 1.6.09 :) ihanaa päästä omaan asuntoon ja sitä sisustamaan :heart:

Mut eipä nyt muuta, mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Anu ja Saku
 
Heippa täältäkin!

Sattuisko täällä vielä palstailemaan Phil&Teds -rattaiden omistajia. Muistelen, että monetkin sellasia mietti silloin viime vuonna ja jotkut ostikin. Ootteko ollu tyytyväisiä ostokseenne? Lähinnä Vibet kiinnostaisi..

Tapaamisesta en osaa vielä sanoa varmasti, mutta toivottavasti päästään!

Meillä noustaan nyt seisomaan eli kehitys on ollut huima kun konttaamaan lähti vasta 11kk iässä :) Ilman tukea ei kyllä vielä onnistu. Mitäs muuta... edelleen juodaan maitoa 3x päivässä nokkiksesta "selällään"... oikee vauva... :whistle:
Musta on ihanaa, kun tyttö kasvaa ja kommunikointi paranee koko ajan. Kasvais vaan vielä nopeammin :D

MB ja neiti enää pari viikkoa 0 vuotta
 
Viljaliina, hyvin on mennyt hoidossa =) Itku on tullut aina silmään vietäessä, mutta nopeasti on hymy irronnut kuitenkin. Itseä mietitytti, että miten se hoitotäti saa pojan nukkumaan. Turhaa oli mun huoli: nukahtaa muiden mukana lounaan jälkeen unirätti kainalossa ja tutti suussa. Mies hoitaa hoitoon viennit ja haut, joten itse pääsen siinä suhteessa helpolla.

Jaahan, löytyihän täältä toinenkin napero, jolla tuo liikkumaan lähteminen on ollut verkkaista = MB. Meilläkin poika oppi kunnolla konttaaman 11-kuukautisena ja nyt kävelee hienosti jo itsekseen taaperokärryllä. Jaloilleen ei kyllä itse nouse, mutta hyvin pysyy pitkiäkin aikoja tukea vasten. Alastulo onkin sitten tarina erikseen...

Vuosikasmitat oli meidän pojalla 11 530 kg ja 77,8 cm. Tässä odotellaan, milloin pojan kasvu oikein alkaa, sillä isänsä on liki 2-metrinen ja minäkin n. 175 cm. Mutta saattahan se jostain suvustakin vetäistä ja pituus jäädä vähäiseksi.

Mutta nyt syömään!

Mavi ja poika reilun vuoden
 
Heissan :wave:

Joo jäi sit rossoon meneminen lauantaina. Olin niin väsyny sillo lauantai iltana ja olo oli kauhee. No eikös sit sunnuntai aamuna oltu jo pyttyllä ja pää ämpärissä :x maha oli ihan löysällä ja oksensin kolme kertaa :x sit iltapäivällä olo alko helpottaa mut sit nous kuume 38. Nyt on olo jo hyvä,mitä nyt selkä on kipee makaamisesta. Toivotaan ettei tartu muihin ei ainakaan mies eikä lapset oo vielä valittaneet. Mieskin lähti just töihin. Et sellanen viikonloppu täällä.

Anu-78 Onnea talokauppoihin ja uuteen kotiin :flower: Ja paranemisia flunssaan :hug:

Täällä sataa ihan räntää. Taitaa jäädä tän päivän ulkoilut väliin ihan senkin takia kun en oikein vielä jaksa lähtee vaunuilee.

Mut mukavaa alkanutta viikkoa kaikille taaperoille ja taperoiden äideille :wave:

baby dream ja Topi vajaan 2 viikon päästä 1v. :heart:
 
Heippa täältäkin;-)

Onnitteluita ensin Vuotaraaputtimen Miskalle ja Anullekin talokauppoja silmällä pitäen :flower:

Vihdoin löysin kanssa sopivan synttärilahjan Väinölle, täytyy tällä viikolla poiketa Intersportissa, siellä myydään nykyään 10" ketjuvetoisia kolmipyörä-Nopsia, sellaisia, joissa polkimetkin on oikeassa paikassa;-) Käytiin äsken testaamassa 12", mutta liian iso moinen herralle vielä on, ei yltänyt jalat likikään maahaan. Tuo näytti mielestäni ihanalta:
http://www.intersport.fi/groups/pyrily/lastenpyrt/56362944.html

Kaivoin eilen omankin fillarini esiin, laitettiin Väinölle istuin taakse ja käytiin ajamassa lenkki; ukkeli tykkäsi kamalasti, kun näki hyvin ja mentiin kovaa :LOL:

Itse kallistuisin tapaamispäiväksi tuohon 2.5. lauantaihin. Mitä mieltä muut ovat? Tuo seuraava viikonloppu ei sovi, kun sunnuntai on äitienpäivä, siitä seuraavana miulla on ne tuparit ja sitten ollaankin jo pelottavan lähellä kesäkuuta, kun ei tiedä, miten tuon veneen laskemme järveen =) Eli kenelle tämä sopisi, ja mikä olisi varauksen aika, eli mistä mihin?

Nyt hetkeksi lukemaan, Väinö nukkuu päikkäreitä, saa hetken lekotella.. Vaikka keittiön ikkunat pitäisikin kestä.. ja alkaa leipomaankin hissukseen :LOL:

Dooris ja Väinö
 
Zeena: Meillä neuvolassa ei hätäile pojan kasvamisen kanssa, kun esikoinenkin ollut pieni kokoinen.

MB: Meillä on phil&teds sportit ja tyytyväisiä ollaan.

Meillä purettiin eilen keittiö, kohta tulee uudet kaapit. Asentajaa vain sitten odotellaan, jos tulisi lähipäivinä.
 
Mavin poikahan on hyvänkokoinen, ainakin verrattuna meidän sintteihin :LOL: ja siis esikoinen oli vielä sintimpi kuin Miska :whistle: mutta sitten taas siskon tyttö, nyt 6kk, painoi 5kk neuvolassa 8,5kg. Miska on nyt vuoden ikäisenä 8,2kg :D on ne niiiin erilaisia. tosin minä olen 166cm, mies 172cm. sisko on 175cm ja vauvan isä 190cm.
 
Kiitoksia uudesta pinosta minunkin puolesta!

Ja onnea kaikille päivänsankareille... :flower:
Mulle käy se 2.5. ihan hyvin, näillä näkymin ei olla missään reissussa sillon.

Meille ei kummempia, mitä nyt kiirettä pitää kun "vauva" oppi kiipeämään sohville ja esikoisen sängylle eikä tietenkää vielä osaa tulla alas joten tumps vaan kolahtaa mattoon jos äiti ei ole tarpeeksi nopea liikkeissään. On myös isommalta oppinut heti miten sängyllä ja sohvalla pompitaan, eli hurjaa menoa...
 
Me ei olla vielä käyty siellä verikokeissa, sain tälle viikolle varattua sopivan aamuajan, että sit mennään. Vieläkin oikein savu nousee kun ajattelen. Ja kun toi poika on ihan nyvissä mitoissa meidän perheen lapseksi. Mäkin kuvittelin, ettei ne ala sitä vouhotusta tän toisen kohdalla, mutta väärässä olin. Me ollaan oikein silmätikkuja :headwall:

Dooris: me ostettiin viime kesänä esikoiselle pyörää ja silloin todettiin, että niissä Nopsan 10" on polkimet melkein (tai tais ollakin) kauempana kun tavallisessa 12" pyörässä. Siinä nopsassa ne kyllä on siinä oikealla paikallaan, olikohan viime vuonnakin...? Mut monesti just noi ensipyörät on hassuja, kun ne polkimet on siellä edessä ja jalat ei yllä sinne ja siihen alas polkimien oikeille kohdille saattais yltää....
Aikamoinen se väinö kyllä on jos meinaa jo alkaa omalla pyörällä pyöräilemään =)
En mä osaa kuvitella meidän vauvaa kyllä pyörällä polkeen :D
Me ostettiin sellanen polkupyörän peräkärry, pääsee yksinkin molempien lasten kanssa pyöräilemään. Sit on yks istuin jos haluaa mennä vaan toisen kans.
 
Hei!
Etsiskelin hippuja vielä vauvapuolela, mutta täällä taaperoissahan nämä...
Rouva P:lle kiitokset uudesta pinosta ja onnea kaikille päivänsankareille, myös takautuvasti!

Me vietettiin viime viikko Kanarialla, kun miehen isäkuukausi alkoi. Oli tosi mukavaa vaihtelua tähän Helsingin harmauteen. Me kaikki nautittiin lämmöstä, leppoisasta päivärytmistä ja paikallisesta ruuasta. Tyttö söi jopa margarita pizzaa paikallisessa ravintolassa. Näytti maistuvan oikein hyvin. =)

Meille ei muuten ihmeitä. Murunen opettelee kävelyä, yrittää kiivetä mutta oppi reissussa tulemaan sängyltä yms. alas ihan itse. Että vissiin vähän takaperoinen järjestys. Pop juttu tällä hetkellä on itse syöminen, syöttäminen on ihan buu, paitsi sitten, kun on kaikki sormiruuat popsittu ja nälkä vielä vaivaa.

Ollaan myös säilytty terveinä pientä kröhää lukuunottamatta. Nyt odotellaan tytön yksivuotispäiviä. Sitten pitäis järjestää tilaa omalle huoneelle. Ollaan tässä ihmetelty, että mihin ne tän hetkiset kamat sitten tungetaan.

Kiva, että järjestätte tapaamisen, kiitokset Doorikselle! Me emme valitettavasti osallistu, kun ovat nuo viikonloput niin arvokasta yhdessäoloaikaa. Pitäkäähän kuitenkin hauskaa myös meidän puolesta.

Aurinkoista kevättä odotellessa...
KMaria ja Murmeli 1v - 1vko :)
 
Tapaaminen 2.5. sopii meille, mieluummin iltapäivän puolella että ehditään julkisilla Helsingistä Tampereelle. Enää ei taideta vappupäivänä juhlia niin hurjasti, ettei jaksaisi seuraavana päivänä lähteä tapaamiseen...

Meidän poikaressulla on nyt sitten eka korvatulehdus, tänään saatiin terveyskeskuksesta antibioottiresepti. Toivottavasti tepsii pian, poika on aika kurjana :( Noloa muuten tunnustaa, mutta en saanut poikaa pidettyä aloillaan kun lääkäri tutki korvia, piti pyytää hoitaja apuun - täytyy vissiin vähän harjoitella noita lääkärihommia kotona ennen seuravaa kertaa :ashamed:

Ei muuta tällä kertaa, pitää mennä hoitelemaan potilasta!
 
me muuten ostettiin meidän esikoiselle 12" pyörä. viime kesänä, kun oli 2v, sai isovanhemmilta kolmipyöräisen mutta siinä on ne polkimet siellä etupyörässä. että eihän tyttö sillä jaksanut polkea, piti työntää aisalla koko ajan. mutta tuossa uudessa Kawasakissa on polkimet oikeassa paikassa ja sillä pääsee helposti polkemaan. mutta en mä tosiaankaan tätä nuorempaa vielä kesällä pyörän selkään aio laittaa, eiköhän se kesä mene hiekkalaatikon reunalla istuen kunhan käveleminen ulkona ensin onnistuu :LOL:
ihmetytti kun samassa paikkaa mistä tuo Kawasaki ostettiin, oli ihania Hello Kitty-ensipyöriä mutta niissä ei ollut jalkajarrua. miten ihmeessä 2-3v osaa käsijarrua käyttää kun aikuisillekin se voi olla hankalaa? mies oli kyllä ihan myyty niistä Hello Kittyistä, olisi varmaan ostanut sellasen jos olisi ollut se jalkajarru. voi Miska-parkaa :LOL:

anuuulle
silmiä selkään :D :hug: Miska osaa kyllä tulla jalat edellä alas joka paikasta eikä enää telo itteään mutta talvella se meno oli aika holtitonta ja poika oli aina mustelmilla.

jaha, pitänee alkaa pukea ipanoita korvakontrollia varten. ja pitäisi kattoa vaatetta ja tavaraa reissua varten mutta yhtään en jaksaisi :ashamed: eikä mua yhtään kiinnostaisi olla paria viikkoa poissa kotoonta :snotty:
 
polkupyöräasiaan minäkin kommentoisin..
toki lapsi voi 1-vuotiaana oppia istumaan siinä fillarin päällä, mutta motorisesti varsinainen polkeminen onnistuu vasta noin 2,5-vuotiaana. noin niinku yleensä, toki varmasti jollain on poikkeuksellisesti edellä kehityksessä lapset...
meillä on mummalapyöränä kolmipyöräinen esikoisella (tayttää 3-vuotta sunnuntaina) ja oppi vasta loppukesästä/syksyllä viime vuonna eli yli 2-vuotiaana, melki 2,5v polkemaan. nyt sit olis tulos synttärilahjaksi tällä viikolla 12"kunnon fillari kun on oikeasti ikää jopa oppia polkemaan sillä. en kans ihan heti pienemmälle ostaisi, ku sitte sitä joutuis vaan ite kannatteleen poikaa fillarin päällä (ellei ole semmonen vauvamallinen missä tuet, mut ei sellaseskaan ole järkeä mielestäni, ennemmin työnnän rattaissa ku fillarissa..).

mut nyt pitää keskeyttää, esikoisen kans menos taysiin lastenpolille ja pitäis pukea jne.
 
Meillä sairastellaan. Anni on kolmatta päivää mahataudissa, kuumeen kera, ihan on veltto. Juo kuitenkin hyvin ja paljon.
Nella alotti tänään oksentaan ja ripuloi niin, että vaipan kun otti pois, niin paskat oli pitkin lattioita, ihan oli vettä. Ressukka oksentanukin koko päivän ja kun juo, niin 2min, tulee juomat kaaressa ulos. Ei jaksa edes neiti istua saatika seistä.
Terkkariin soitin eilen nuoremmasta, kysyin, että missä vaiheessa pitäis sitten tuoda. Sano vaan, että älä tänne tuo muita tartuttaan. Kotihoitoa vaa, juomaa ja ruokaa. Sitten vielä kysy, että onko tää sun eka lapsi! Mä kun en edes ihan joka asiasta kuitenkaan soita. Että en todellakaan ole ylihysteerinen äiti, joka soittaa joka pikku sairaudesta..! |O Suututtaa!
Mä nyt mietin, että mitä mä tuon Nellan kanssa teen, pitäiskö sitä johonkin viedä vai ei..

Hippo ja Nella 2v3kk ja Anni 11kk
 
Hippo kyllä mä veisin näytille jos huolestuttaa, vaikka päivystävälle niin ei tarvi aikaa varata.. Pienillä kun mahatauti vetää niin nopeasti kuivaksi ja moni joutuu tippaan vaikka ei olis ees rotaa joka tunnetusti vaarallinen. Mulla sukulaisvauva oli 3päivän ripulin jälkeen jo niin kuivunut et ottivat sairaalaan sisään vaikka oli ihan tavallinen mahatauti. Kannattaa luottaa omiin vaistoihin ja lähtee näytille jos huolestuttaa. Mä ainaki sinuna menisin jo.
 
Huomenta!

Hippo olen Anuuun kanssa samoilla linjoilla, että aika herkästi noita pieniä kantsii käydä näyttämässä. Varsinkin jos ei tunnu neste ollenkaan pysyvän sisällä. Yleensä niin kauan kun pissaa tulee niin tilanne ok, mutta jos ei niin pikapikaa näytille.

Mulle passaa tuo 2.5. tapaaminen. Kunhan päivämäärä varmistuu niin ilmoitelkaa niin pääsee varailemaan junalippuja ja majoitusta. Tulen varmaan kolmistaan, Otson ja tuon tytön otan kans mukaan. Mies jääköön isompien poikien kans kotiin.

Hyvää pääsiäistä kaikille jos en tänne enää ennen sitä ehdi. Lähdetään pyhien ajaksi sukuloimaan Kainuuseen.

Puella ja Otso 11kk, 3pvä
 
:wave: Elossa olen, en vain ehdi ikinä nettiin. Mutta olinko lukevinani että tapaaminen 2.5 tampereella, no mä yritän päästä. Tuun kommentoimaan joskus myöhemmin jos ehdin, nyt pitää lähtee hakee tatti päiväkodista (tulin just fysioterapiasta, olkapääleikkauksen takia siis,) ja sit lähdetään 1-vuotiskuvaan....huomenna lääkäri ja saas nähdä jatkuuko sairasloma vai pitääkö tästä lähteä töihin..... :whistle:

palaan kommentoimaan heti kun löytyis aikaa....
 
Hei taas!

Kiitokset uudesta pinosta! Ihan vanhasta muistista minäkin etsin vielä vauvapuolelta hippusten juttuja, mutta meillähän onkin jo niin isot vauvat, että taaperopuolelle ollaan siirrytty.... :heart:

Meillä kasvetaan kanssa hurjaa vauhtia. Eilen tuli 1 vuotta täyteen. Eilen oli aika haikea päivä, kun mietti pitkin päivää mitä sitä tasan vuosi sitten samaan aikaan tapahtuikaan, mutta sitten toisaalta oli hyvä olo,e ttä onneksi se on jo ohi! :LOL: Mutta nopeasti tämä vuosi on mennyt, ei meinaa käsittää...

Meillä muutto samaan aikaan kuin teillä Anu-78! Ostimme isomman asunnon ja nyt on remontti käynnissä. Ihan kivaa, poika saa oman huoneen. :flower:

Kohta lähdetään neuvolaan. Jännittävää taas käydä puntarilla, poika kun on ollut "liian" laiha aina. Nyt tuntuu, että parempaan ollaan menossa, mutta ei meidän pojasta tukevaa saa, ei vain ole sen tyyppinen.

Unikoulu on meillä edessä, olen vain siirtänyt ja siirtänyt sitä, kun ajatuskin on huhhuh....Mutta, tehtävä se on. Poika nimittäin nukkuu puolet yöstä joka yö mun vieressä ja sen takia isä joutuu olemaan evakossa vierashuoneessa... :ashamed: Nyt vuoden iän korvilla poika on oppinut ihan tosissaan vaatimaan, se huuto on valtavaa, jos ei pääse äidin viereen.... |O :heart: Pitää sitten varautua korvatulpin unikouluun...

Me ei päästä tulemaan tapaamiseen, sen verran on pitkä matka. Mutta tosi mukavaa, että saatte tapaamisen järkättyä, kovasti odottelen sitten kuulumisia tapaamisesta! =)

Meillä muuten nukutaan vielä kahdet päikkärit. Poika ei vain jaksa aamupäivää ilman unia. KOkeiltu nimittäin on. Kovasti helpottaisi, jos nyt pian siirtyisi yksiin uniin, olisi helpompaa suunnitella päiviä ja kerkeisi tekemään enemmän pojan kanssa. Mutta, yksilöitä jokainen tässäkin suhteessa, kyllä meidänkin poika sitten ajan kanssa siirtyy yksiin.

Mukavaa ja aurinkoista päivää!
Marika ja poika 1v ja 1 pv. :heart:
 
Heippa :wave:

Onnittelut synttäri sankareille :flower:

Hippo Pikaista paranemista sinne teille :hug:

Tosta tapaamisesta. Meille käy se 2.5. Pitää nyt vaan saada joku tulemaan hoitaa tota meidän koiraa siks aikaa,ku mies lähtee meidän mukaan sit. En lähde ite ajamaan noin pitkää matkaa yksin lasten kanssa. Mut ilmoittele Dooris sit tarkempaa aikaa tapaamiselle,ni tietää varailla majapaikkaa.


Marika Niin meilläkin mennään vielä kahdilla päikkäreillä ;)

Nyt ei muuta ku MUKAVAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE :wave:

baby dream ja Topi unten mailla
 
Heippa täältäkin jälleen.

Just sitten tein sen; varasin kissalle ajan piikille illaksi, ja täällä silmät punaisena kauhulla odottelen sitä hetkeä, kun täytyy lähteä sitä viemään... Onhan se raasu ollut sentään miulla jo 16 vuotta :'(

Josko varaan sitten tuon 2.5. lauantain? Mistä kellonajasta mihin asti? Onko esim. 14-17 ok, vai miten olisi hyvä? Ja kuka hommaa syötävät, jos niitä ollaan hommaamassa? Vai tuoko kukin tullessaan mitä haluaa? Itse en taida ehtiä enää niihin keskittymään :whistle:

Väinö meni just päikkäreille, saan hetken surra ihan vain itsekseni... Huomenna onkin sitten Väinön yksivuotisneuvola, 07.30 aamulla, toivottavasti herra herää ajoissa ;) Piti ensin olla neuvola vasta tiistaina, mutta kun Väinön synttärit on maanantaina, vaihdoin ajan, kaikki kun kuitenkin kyselevät herran mittoja, on sitten mitä kertoa sukulaisille;-)

Mutta aurinkoista päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Hippo: Minä veisin ainakin lapsen päivystykseen. Pienet kuivaa niin helposti.

Meillä esikoinen sai viime kesänä 2-v lahjaksi polkupyörän, mutta on ollut sisällä koko ajan. Ei vielä osaa ajaa, nyt kesällä sitten harjoitellaan. Nuoremmalle ei osteta kyllä vielä pyörää. Mopolla voi ajella pihalla ja rattailla liikutaan.
 
Mä päätin tähän päivään asti odottaa, ja nesteitä joi yöllä ja tänään on syöny sipsiä, jugurtin ja juonu, eikä oo mitään tullu Nellalla enää ulos, väsyny vaan on.

Mutta tuo Anni...mä kävin tänään ostaan Osmosalia ja annan sitä nyt, mietin vaan että joko mun pitäis Anni viedä päivystykseen illalla, kun nyt on neljäs päivä menossa.
Anni oksensi kaksi päivää, kolmantena oksensi vaan kerran tai kaks, kolmantena päivänä myös ripuloi, tänään on neljäs päivä ja söi hyvin puuroa aamulla, mutta ripuloi senkin vahvasti päivällä, aamulla ripuloi myös. Iho on tosi kuiva, jaksoi kuitenkin eilen leikkiä ja tänäänkin aamulla tunnin verran.

Hippo + Nella 1v3kk ja Anni 11kk
 

Yhteistyössä