»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Hippoliina, käy näyttämässä Annia lekurissa. vaikka ne kotiin käännyttäisi niin onpahan varmuus asiasta. mieluummin käy näyttämässä "turhaan". itellä niin vielä mielessä siskon tytön rs-virus josta pieni oli sen viikon sairaalassa.

me nyt lähdetään huomenna sinne Suonenjoella ja Lappeenrantaan, palaillaan 19.4. mutta tähän tietoon kyllä voitaisiin tulla sitten 2.5. Napapiirille, kattoo millä kokoonpanolla. ja omat eväät kuulostaa hyvältä.
arvatkaas muuten ollaanko täällä kirottu kun meidän junaliput maksaa lähemmäs 300 euroa :kieh: :headwall:
 
Hippoliina jaksamisia sinne ja toivottavasti vatsatauti talttuu pian!

Neuvolakuulumisista sen verran, että mitat oli 75cm ja 9,3kg. Eipä mitään muuta ihmeellistä.

Me ei päästä tapaamiseen 2.5., mutta ei se mitään, pitäkää te muut hauskaa meidänkin puolesta :) Ja kirjoitelkaa sitten miten meni.
 
Iltoja! :wave:

Paranemisia Hippoliinan lapsille, mäkin lähtisin aika herkästi näyttämään pientä potilasta, lapsen kannalta turha käynti on paras käynti!

Onnittelut kaikille plussanneille, MB tais olla viimeisin jonka bongasin, eli onnea vaan! :flower:

En nyt saa noita tummennuksia kohdalleen, pahoittelut jos ne on päin peetä! Oltiin eilen pojan kanssa lekurilla korvia näyttämässä, toisessa oli lievä tulehdus, ei vaatinu ab-kuuria ja tsekataan ens viikolla uudelleen. Varasin pojalle 1v kuvauksenki, sain ihan oikeelle päivälle ajan, siis synttäripäivälle. Katotaan kuinka tuo itkupilli siellä suostuu olemaan... Hän on nyt jättänyt yösyönnin pois, syö vasta aamulla mikä on ihan mukavaa.

Tapaamisesta, en oo vielä ihan varma päästäänkö, selvitän asiaa ja ilmotan sit mut tuo päivä kyllä sopii jos tullaan.

RouvaP ja Poika 11kk
 
Anu-78
:wave:

Onnea kaikille jotka jo täyttäneet sen vuoden! :flower: :) perässä tullaan täällä =)

Paranemisia sairastupiin! Täällä alkaa jo hellittää flunssa, pienesti Sakulla nenä vuotaa..

Tänneppä ei mitään erikoista kuuluu, innolla vaan ootetaan sitä muuttoa omaan taloon :) niin ja kiitos kaikille onnittelijoille talon suhteen! :)

Tää oli nyt tämmönen pikainen käynti, paremmalla ajalla lisää, mutta nyt pitää mennä nukkumaan jotta taas huomenna jaksaa..joten öitä kaikille!

Anu ja Saku
 
Käytinpäs sitten Nellan terkkarissa illalla ennen ysiä, laitto päivystys lähetteen hämeenlinnaan. Siellä otti verikokeet, ei ollu mitään muuta kun sokerit vähän alhaalla. Kotiin tultiin 03.30. Ja nyt jo tunti oltu hereillä, ei vähän väsytä... Molemmat tytöt heräs vielä ripuloiden niin, että piti suihkun kautta käyttää molemmat..
Nellan kans uudestaan soitellaan ja sit mennään jos ei muutamassa päivässä helpota ja saa nesteitä sille menemään. Nyt se tosin joi yöllä Annin tuttipullon ja oman ison nokkamukinsa tyhjäks ja heti pyysi lisää.

No Annista mä kyselin ja sanoivat, että hyvä jos nesteitä menee ja leikkii, ei hätää.

Todella väsynyt Hippo ja Nella 2v3kk ja Anni 11kk
 
Heips pikaisesti ennen puistoon lähtöä..
Kivasti tuntuu olevan tapaamiseen porukkaa tulossa ja omat eväät minustakin hyvä ajatus! Onko siellä mahdollisuus keittää ite kahvit? Jos pullat hankkis koko sakille?

Tervetuloa ruujsal87!

V.raaputin onhan nuo junaliput kalliit, mut ajattele sillee päin että miten paljon auton ylläpito maksaa kuukaudelle? Meillä ainaki menee varmaan saman verran autoon kuussa ku asumiseen! :eek: Et noin päin ajateltuna ei paha.. :)
 
Heippa jälleen;-)

Hätäisesti vain neuvolakuulumisia tällä erin, eli 1v neuvola takana pari päivää etukäteen ja herra oli sitten jälleen kasvanut....
Pituus 85cm, painoa 13,2kg... että näin. Menee +3 käyrällä. Saatiin varoiksi aika lastenlääkärille parin viikon päästä, että katsoo, onko aihetta huoleen eli erittääkö liikaa kasvuhormonia.. Täti tosin itse sanoi, ettei usko moiseen, kun on koko ajan mennyt omilla käyrillään, enempi olisi syytä huoleen, jos yht`äkkiä kasvaisi älyttömästi...

Nyt ideaparkkiin eli palaillaan päivemmällä paremmalla ajalla;-)

Dooris ja Väinö, maanantaina 1v
 
No niin, herra sammuikin sitten ruoan jälkeen päikkäreille eli ideaparkkiin sitten eksymmekin vasta päikkäreiden jälkeen :LOL:

Tuosta Napapiirin tilasta, laitan pätkän saamastani sähköpostista:
" Napapiiri toimii täysin vapaaehtoisten voimin, eikä siellä käy ketään
ulkopuolista siivoojaa. Seuraavan tulijan on kiva tulla, kun edellinen
on vetänyt lattian kostealla (käy tosi nopsaan), vienyt roskat ja
tiskannut astiat. Avaimesta/ovien avaamisesta voidaan sopia sitten
lähempänä. Napapiirillä on kahvinkeitin, vedenkeitin, mikro, astioita,
aterimia ja kohta toivottavasti myös jääkaappi. Varavaippoja ja
-peppupyyhkeitä on kaapeissa. "

Laitoin nyt alustavaa varauskyselyä 2.5. klo 14-18 väliseksi ajaksi? Jos tila olisi vapaa, vielä olisi purnausmahdollisuus päivää tai kellonaikaa koskien? Jotain pullaa voin toki minäkin tuoda tullessani, autolla kun joudun kuitenkin tulemaan? Jos näin, niin sitten voidaan varmaan jakaa tilan ja pullien kustannukset nuppiluvun mukaan, kun nähdään, minkä verran porukkaa paikalle ilmaantuisi? Eli josko tuo vuokrauksen hinta olisi 5?/h, se tekisi 20? ja pullat päälle jaettuna pääluvulla? Tuon lyhempää aikaa tuskin kannattaisi varata, jos sattuu, että juttua riittääkin, ja ellei, niin eipä siinä sitten paljon häviä kuitenkaan?

Vein sitten kissan eilen piikille, eilinen päivä meni enempi ja vähempi ikävästi. Tänään täytyy kaivaa vielä kuoppa maahan ja haudata raasu :'( Tuhkattavaksi en viitsinyt jättää, toisen kissan täytyi saada jättää hyvästinsä, muuten olisi etsinyt sitä viikko tolkulla, yhdessä kun ovat olleet 16 vuotta :'(

Mutta eipä ihmeempiä tällä erin. Mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Onpas Dooriksen Väinö iso. Meillä esikoinen ei ollut edes 2v neuvolassa vielä noin iso. Mutta meidän pojat onkin kirppuja :LOL:

Me ei päästä tulemaan tapaamiseen. En lähde kahden lapsen kanssa täältä seikkailemaan sinne asti, on sen verran matkaa.

Keittiö alkaa näyttää jo hyvältä. Enää viimeistelyjä jäljellä. Tavarat saa kyllä onneksi kaappiin. Näyttää kyllä paremmalta kuin entinen keittiö.

Sanmar ja poitsu tänään 1v.
 
Aikamoinen Väinö on....
Meidän pieni 3-vee on 88 cm ja 11 kg :whistle:

Näin ne on kaikki eri kokoisia ja hyvä niin, kun vielä aina siellä neuvolassa sen ymmärtäisivät :$

Me saatiin verikoetuloskia ja yllättäen niissä ei ollut mitään |O
Että se siitä. Enempää ei meidän poikaa kiusata.
 
Kertokaas te jotka matkustatte paljon junalla, jaksaiskohan tuo poju meno-paluun Vaasasta Tampereelle samana päivänä? Mua ei millään huvittais jäädä Tampereelle yöksi ja junat menis ajallisesti sopivasti. Poika on ihan rauhallinen kun on katseltavaa ja nukkuukin ihan hyvin hälyssä. Autolla en lähde suhaamaan yksin enkä isompia aio ottaa mukaan.

RouvaP
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Sain juuri vahvistuksen, että tilat on varattu meille 2.5. klo 14-18 väliseksi ajaksi, saan maksutiedot hetken päästä;-)

Äärimmäisen ihanaa pääsiäistä kaikille hipuille, tässä menee pääsiäinen enempi ja vähempi herran ykkösiä valmistellessa, täytyy vielä leipoa, pestä ikkunat ja ehkä muutenkin vähän isompia siivoilla =)

Dooris ja pikkuinen Väinö
 
RouvaPannunen: ei ole tullut paljon matkustettua junalla, mutta veikkaan että meidän poju saattaisi tulla hiukan kärttyisäksi jos olisi noin paljon matkustelua samana päivänä. Ellei sitten saisi nukuttua kunnon päiväunia junassa. Tarkoitus olisi lähteä huomenna junalla Tampereelle sukulaisiin ja tulla sunnuntaina takaisin, kerron sitten miten matka meni =) Poikakin alkaa olla toipunut korvatulehduksesta. Mies tosin uhkailee nyt tulevansa kipeäksi, saa nähdä miten käy...

Imetys jäi meillä sitten korvatulehduksen yhteydesä kokonaan pois, surettaa tavallaan kovasti, mutta en kuitenkaan aio aloittaa uudestaan. Joskushan se vieroitus on kuitenkin edessä ja nyt se kävi ikään kuin luonnostaan. Poika ei ole osoittanut suurta kaipuuta asiaa kohtaan, nukahtaminen on tosin kyllä muuttunut aika hankalaksi - viime yönäkin valvottiin 01-04.30 :/

Kivaa, että Essi pääsee myös tapaamiseen!

Väinö on tosiaan melkoinen jötkäle, jää meidän pieni suuri mieskin selvästi kakkoseksi. 1v-mitathan täällä saadaan vasta noin kk päästä, mutta hyvä jos tulee edes 11kg täyteen.

Hyvää pääsiäistä kaikille :)
Viljaliina ja poju (huomenna 11kk)
 
Maitoasiaa, taas... Neuvolasta saatiin ohjeeksi pojan löysään vatsaan siirtyminen luomumaitoon. Kyseistä maitoa ollaan juotu nyt reilu viikko, ja vatsa on edelleen löysällä - kun poika töräyttää kakat, niin samalla menee vaihtoon vaatteet ja poika on käytettävä suihkussa. Sitä minä olen nyt kyselemässä, että miten kauan tuota maitoa pitäisi antaa, että näkee, että se sopii/ei sovi? Neuvolan ohje oli, että jos luomumaitokaan ei käy, niin sitten kokeillaan laktoositonta maitojuomaa, ja jos sekään ei käy, niin sitten vasta soijamaitoa. Ja löysävatsaisuus on kuulema normaalia, kun siirrytään lehmänmaitoon, mutta ei kai kuukautta voi kestää... vai voiko?

Mavi ja poika reilun vuoden
 
Mavi;
Meillä kanssa Väinö töräytti sellaisia "paketteja", että oksat pois alkuun... Vaihdoin sitten juotavan maidon hylamaitoon, muutoin käytettiin kyllä normaalimaitoisia tuotteita, esim. ruokaan laitoin normimaitoa, juustoa söi, viiliä yms., vain tuon juotavan maidon vaihdoin hylaan. Se auttoi, nyt kakka on normaalia, vaikka väliin juokin jo tavismaitoakin =) Meillekään ei maidosta iho-oireita tullut, neuvolantäti oli kanssa sitä mieltä, että tottuminen vain kestää hetken =)

Jeps, tiikerikakkuja 2x paistettu ja makkarin ikkuna pesty, hyvä minä! Nyt laiskottelen hetken, ansaitusti... ? No, niin tai näin, niin laiskottelen kuitenkin, kunnes Väinö herää, mies kun taas töissä =)

Dooris
 
RouvaP vr:n sivuilta voit suoraan katsoa lipun hinnan, näyttäis olevan normaali hinta, yhteensuuntaan 34?, mut jos sulla on jotain "etuja" niin pääset tietty halvemmalla.

Dooris ihanaa kun olet järjestänyt tapaamista. Mulle käy oikein hyvin tuo aika ja maksut on ok. Mikäli vaan nyt pääsen paikalle :D , yritän kovasti järjestää että pääsen. Käsikin toimii jo siinä mielessä, että pärjää jotenkuten pojan kanssa. Hei, muistatko kuka se oli joka pyysi laittaa yksärinä tapaamisesta....hitsi, mä en kyllä muista yhtään. Ja pahoitteluni kissasi takia :hug:

Siis onko täällä hillitön määrä jo plussanneita :eek: mä en enää muista ketä mä onnittelin viimeeksi, mut onnea nyt kaikille tasapuolisesti :flower: Mullakin välillä tulee vauvakuume, mut sit taas se häviää, mut en mä kyllä haluis et tää lapsiluku yhteen jää. Mun töihin paluu siirtyi vielä kuukaudella, lääkäri oli sitä mieltä, että käsi jumpataan kuntoon, ennen kuin mennään töihin :p No ei sinne nyt niin hillitön ikävä ollutkaan :LOL: Ja nyt vielä kun pystyn pojan kanssa olemaan jotenkuten, niin haen aina hänet pois päiväkodista puolilta päivin, ihanaa viettää sitten laatuaikaa pikkuisen kanssa :heart: aamupäivällä käyn fysioterapiassa ja jumppaamassa kättä, hidasta hommaa.....mutta kyllä se tästä.

Meidän 1-vuotismitat 74cm ja 9,3kg, pipoa en muista. Mutta ei mikään jättäiläinen meidän mies. Vähänkö olisi kiva nähdä Dooriksen väinö (ethän loukkaannu, en millään pahalla, mutta nuo mitat tuntuvat vain niin hurjilta, kun oma poika menee keskikäyrän alapuolella)

Meillä juhlitaan huomenna 1-vuotissynttäreitä. Jännittää....tein ehkä tai siis TEIN elämäni hienoimman kakun, vähänkö olen ylpeä itsestäni. Koristelu on vielä kesken, mutta tein harjoitusversion ja se on ihan hieno ja onnistui, joten uskon että huominenkin kakku onnistuu B) Nyt lähden koisimaan, että jaksan edes jotain huomenna..

Palataan.

*Hysteerinen*
 
Huomenta jälleen;-)

Hysteerinen; Kiva jos siekin pääset paikalle;-) Muistan kyllä, että joku pyysi yv:tä tapaamisesta, mutta... en myöskään enää sitä, kuka siitä mainitsi... :LOL: Eli josko jolla kulla aivotoiminta on paremmalla mallilla kuin minulla, laitattehan viestiä pyytäneelle =) Enkä loukkaannu moisesta, miusta tämä tuntuu tosiaan kanssa melko huvittavalta, kun kavereiden tenavat ovat 2v neuvolassa ehkä olleet tuota kokoa mitä meidän "vauva" on nyt, toivotaan kuitenkin, että kaikki on ok ja herra kasvaa vain muutoin tuota vauhtia :whistle:

Mä oon kyllä niin peruslaiska juhlien järjestäjä, etten mitään ihmeellisyyksiä ala tekemään. Normaalit kakut teen ja pullaa leivon, ja jotain suolaista piirakkaa, koitan vähän siivoilla, tänään pesen loput ikkunat ja vähän koristelen, siinäpä ne meidän herran juhlat.. Yksivuotiskuvaankaan ei viedä, sovittiin miehen kanssa, että itse kuvataan, eiköhän sitä jotain siedettäviä otoksia niinkin saada;-)

Polkupyörä herralle ostettiin ja annettiinkin jo etukäteen olkkarileikkiin, ajateltiin, ettei vielä siitä lahjan annosta niin ymmärrä kuitenkaan, ja paketteja tulee sitten varmaan riittämiin maanantaina muutoin. Viriteltiin siihen lamppu ja soittokello, ja ne tuntuvat ukkoa erityisesti kiinnostavan, vähän väliä sytyttelee valoa ja pimputtelee kelloa
:LOL:

Mutta josko menisi aamupalalle, eli ihanaa päivää kaikille hipuille ja hysteeriselle äärimmäisen ihania synttäreitä täältäkin toivotellen

Dooris ja Väinö
 
:wave:

Elikäs, jos nyt ehtisi laittamaan parempaa esittelyä itsestäni :) Olen kahden pienen tytön nuori (21v) äippä, esikoinen Viivi on nyt reilun 2v1kk ja Enni täyttää vuoden puolentoista viikon päästä. Kotona olen ollut joulusta -06 saakka valmistuttuani ensin lähihoitajaksi. Nyt olen jonkun aikaa miettinyt, että jatkaisinko opintoja vai menisinkö töihin alkuvuodesta. Varmaksi en vielä ole päättänyt, mut näillä näkymin jatkaisin opintoja (vuoden teen kahtena vuotena, jotta saan olla enemmän lasten kanssa kotona tmv.)

Enni on suloinen pikkuneiti :heart: Syntyessään tällä oli paksu musta tukka ja kaikki vitsailikin, että neiti kasvatti hiuksia eikä pippeliä :LOL: Nyt nuo hiukset on kovin vaalenneet. Neidin 10kk (neuvola) mitat oli 7375g/69cm ja 11kk (kotona) 7500g/69cm. 23.päivä mennään 1v käynnille ja aikaa varatessa juttelin terveydenhoitajan kanssa, joka ei ollut tuosta kasvun hitaasta noususta huolissaan.

Vieroitin neidin rinnasta parisen viikkoa sitten, kun yöt meni todella risaisiksi ja päivätkin oli sen mukaista kiukkuamista. Oli siinä kestettävää jo pidemmän aikaa, kun esikoisellakin on tuota uhmaa. Ryömimään neiti oppi vasta viikko sitten torstaina ja se on ollut meille suuri helpotus, että VIHDOIN.

Synttäreitä tässä aletaan pikkuhiljaa suunnittelemaan. Kutsut tarvisi lähettää heti alkuviikosta ja sitten olisi edessä mm. parvekkeen ikkunoiden pesua. Äitiä ajattelin jälleen pyytää tekemään kakun, sillä on tehnyt tähänkin asti kaikki kakut lahjoiksi :)

Mutta näin; Mitäs olette toivoneet/saaneet vuosikkaillenne synttärilahjoiksi? Meillä kun ei ole tarvetta vaatteille, enkä mitään ylimääräistä romuakaan kaipaa niin pää lyö tyhjää.. Olisiko ihan tyhmää pyytää lahjarahaa 1v kuvaan? Se kun ei ole mitään edukasta lystiä..

Pääsiäisterkuin, ruu ja tytöt

ps. Onnea kaikille synttäreitään viettäville ja jo viettäneille! :heart:
 

Yhteistyössä