»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Täällä ripuli jatkuu. Täytyy soitella tiistaina lääkäriin, jos ei sitten jo helpota. Nyt siis Annilla menossa seitsemäs ripulipäivä. Kaikki tulee, melkein suorana putkena ulos. Juo hyvin, syö hyvin ja jaksaa leikkiä, mutta tuo helvatan ripuli! Mä alan olla väsyny tunnin välein käyttämään tyttöä suihkussa ja pyykki kone saa pyöriä koko ajan.

Nellalla on vielä vähän ripulia, mutta siis ripuloi vaan kerran päivässä ja eilen kerran oksensi. Nella siis selvästi paranemaan päin. Alkaa vaan tää siivous ja sisällä olo väsyttää.
Nyt alkoi mieskin valittamaan oloaan, joten pakko vaan yksin jaksaa. :(

Normaaliin kaipaava Hippo ja Nella 2v3kk ja Anni 11kk
 
Anu-78
:wave:

Johan on sitkee ripulitauti Hippoliinan Annilla :/ minä kyllä jo veisin heti lääkäriin jos kerta kaiken ripuloi, pääsee kuivumaan ja pienet kun kuivuvat nopeasti, en enää oottasi tiistaihin asti...

Ruujsal tervetuloa joukkoomme! :)

Meille ei mitään erikoista taas jälleen..kaikki ennallaan, ja poitsu on parantunut flunssasta, ei enää nokka vuoda :)

Millä keinon teille muilla kun lapsi suuttuu tai kiukkuu ihan turhaa niin miten se käyttätyy? Meillä kun herra on päättänyt tehdä niin jos se suuttuu niin hakataan leukaa/suutaan lattiaan :/ tai heittäydytään lattialla selälleen ihan miten sattuu ja huutaa ja parkuu hirveesti :/ ja sit yks kans mikä on niin paukuttaa päätään seinään tai oviin :( ei näytä ja kuulosta nimittäin mukavalta nää hommat mut minkäs teet, jos kiellet niin eikun vaan yltyy :( onko meillä sit erilainen tää muksu kun muilla? Koska noi isommat pojat sillon pienempänä eivät tollakeinon käyttäytyneet kun suuttuivat, ne vaan huusivat...tai sit tää on joku vaihe meneillään meillä, en tiiä...

Mut tämmöstä tällä kertaa

Mukavaa iltaa ja pääsiäisen pyhiä kaikille! :)

Anu ja Saku
 
Lilja-76 oikein muistit .. olin mä joka sitä yksäriä toivo mut sainkin tän netti asian järjestyyn ja olen pysynyt kärryillä :LOL: joten ei tarvi kenenkään muistella et kuka oli eikä nyt siis tarvi laittaakaan...
Eero yskässä ja kuumeessa eilen aamulla 39,6 .. käytiin sit tervarissa kuunteleen keuhkot ja kattoon korvat mut kummissakaan ei vikaa :)
Essi- ja Eero vielä vajaa 1 v
 
Rouva Pannuselle piti muistaa sanoa että vaunujen kanssa jos tuut niin ei pitäis olla ongelmaa käydä päiväseltään Tampereella. Junassa on meidän molemmat pojat nukkunut hyvät päiväunet junassa kunhan on oltu intercityssä "invapaikalla" niin että ovat saaneet nukkua omissa vaunuissa (siinä on ihan luvallista pitää vaunuja ja voit varata lipun nimenomaan siihen invapaikan viereen ku muistat mainita vaunuista jne). Sen invapaikan yläkerrassa on leikkivaunu jossa myös tän ikäiset viihtyy ihan hyvin ja oon onnistunut jopa 2 kertaa kunnialla matkustamaan kahdenkin lapsen kanssa yksin joten kyllä sä nyt yhden 1-vuotiaan kanssa pärjäät vaikka edestakaisenkin matkan... Kunhan tietty ottaa pitkää pinnaa ja naposteltavaa paljon matkaan.

Meillä vietettiin tänään tuplajuhlia, esikoinen tuli 3v ja Arttu 1v. Vieraita ei tosin ollut ku mummi ja vaari ku muut ei päässy paikalle.. Mut juhlitaan sit osissa. Viime viikonloppuna oli jo ekat vieraat.

Meillä suuttuessa kans heittäydytään maahan tai heitellään tavaroita ympäriinsä. Huuto on aina kova jos ei saa mitä haluaa. Esikoisella oli lyhyt kausi jolloin just 1-vuotiaana hakkas päätä lattiaan jos suuttui oikein kovasti, mut se meni onneksi nopeeta ohi. Kaverin tytöllä se kesti 2-vuotiaaksi saakka ja oli tosi paha sillä hakkas aina niin kauan että sattui eli jos oli kivilattia niin saattoi pari muksausta riittää mut puulattialla saattoi vaikka kymmenenki kertaa takoa päätä maahan ennen ku lopetti...

nyt pitää mennä, A herppaa muutes..

Anu ja Arttu 1-vuotias :heart:
 
Huomenta!

Nyt on sitten reissut reissattu ja juhlat juhlittu.

ruujsal tervetuloa!

Miten Hippoliinan lapsilla menee? Joko on tauti ohi?

Onnea kaikille synttärisankareille ja niillekin jotka jo juhlineet!

Meillä on Otsolla silmä mustana. Mummolassa yritti nousta seisomaan lelulaatikkoa vasten, joka sitten kippasi ja osui silmäkulmaan. No noita väkisinkin sattuu. On se vaan jotenkin niin surullisen näköinen.

Minä sitten tänään iltasella varailen nuo junaliput ja majoituksen Tampereelle. Joten ei sitten enää mielellään mitään muutoksia tämän päivän jälkeen. Doorikselle kiitokset järjestelyistä!

Mutta nyt viihdyttämään!

Puella ja Otso 11kk ja pari viikkoa
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Eilen juhlittiin herran yksivuotissynttärit. Hienosti meni, paitsi.. Kun sain kakut yms. pöytään ja kaikki vieraat olivat tulleet, yhtäkkiä alkoi mahassa velloa niin, etten jaksanut seistä yhtään. Makailin vain sohvalla kun vieraat joivat kahvia, ja siirryin siitä sitten sänkyyn ämpärin kanssa ja oksensin loppuillan ja yön... Harmittaa ihan vietävästi, niin kun synttäreitä valmistelin ja odottelin..

No, Väinöllä oli ainakin hauskaa, kun oli kavereita, välillä kävi aina minuakin moikkaamassa makkarissa, ja muutoin seurusteli vieraiden ja tyttöjen kanssa =)

En ymmärrä, miten tuollainen tauti voi puhjeta noin äkkiä ja varoittamatta, ja ajoittaa aloituksensa vielä noin päin persettä, olisi alkanut sitten edes aikaisemmin, että olisin ehtinyt varoittaa vieraita, mutta ehei... :D

Nyt pakko siirtyä soffalle huilaamaan, olo on kuin olisi kaamea krapula... Väinö meni onneksi päikkäreille just, saa kerätä voimia vielä hetken aikaa.. Nukuttuakaan ei tullut juurikaan, joten on kyllä ihan tööt tämä täti..

Mukavampaa päivää muille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Tauti on vihdoin ohi. Tänään päästiin perhekerhossakin käymään, oli muuten tosi ihanaa päästä ulos.
Sunnuntai oli viimeinen ripuli päivä lapsilla. Annilta tuli aamulla niin kauhea määrä kakkaa, tosin tavallista, että mä kun heräsin, sängyssä se sitä pisteli poskeensa. Oli lakanoissa kasoittain kakkaa..
Ihanaa kun saa huokaista. Itelle ei tullu ja mies oli kipeänä pari päivää.
Nyt mä otin tavaks, että kaikki perheessä juo gefilus mehua lasillisen päivässä, mä en jaksa tällästä jatkuvaa sairastelua.
Doorikselle paljon jaksamista. Toivottavasti ei ole samaa tautia kun meillä oli. Ja toivottavasti ei Väinö sairastu.
 
Meillä juhlittiin eilen synttäreitä ( viikko jälkikäteen ) ja paikalle uskaltautui vain miehen vanhemmat. Esikko sairastui juuri juhla-aamuna, siksi osa kutsutuista perui tulonsa.
Onneksi sankari itse ei vielä ymmärtänyt asiaa.. Kakkua, pullaa ja keksiä söi ja tykkäsi lahjoistaan, sehän se on tärkeintä ;)
Kieltämättä mua harmitti vietävästi, kun oltiin jo siirretty ensin viikolla synttäreitä kummien lapsen sairastuttua vesirokkoon ja nyt sitten meillä flunssaan. :/
Onneks en sentään kamalasti tehnyt tarjottavia, selvitään niiden "tuhoamisesta" omalla porukalla.

Muutenkin viime aikoina on ollu kaikkia pieniä vastoinkäymisiä, mutta ei niistä enempää. Ehkä tämä tästä taas joskus iloksi muuttuu.


Onnea kaikille synttärisankareille! Ja paranemisia sairastaville!


-Faerie-

p.s. tässä meidän pikkumiehestä kuva eiliseltä:

 
Moikka :wave:

Ekana onnittelut jo 1-vuotta täyttäneille :flower:

Nyt on hotelli varattu 1.5-3.5 ajalle eli ei enää muutoksia tapaamisaikatauluun :attn:

Ihanat kuvat Dooriksen ja Farien pojista :heart:

baby dream ja Topi
 
Ihania kuvia 1-vuotiaista!
Ja onnea kaikille sankareille! :flower:

Doorista haluan minäkin kiittää järjestelyistä jo täs vaihees, onko se tila ja kellonaika nyt varma? Eli oliko 2.5. klo 14? vai 13?

Meidän 1-vuotias ensimmäisessä kunnon nuhakuumeessaan, tai no ei kuume korkea ole (37.5) - en ole edes lääkinnyt panadolilla kun ei valita ja on oma itsensä noin muuten. Mut homeopaattisia on saanut eilisestä kun tulee niin vihreää räkää et toivon kuurin estävän et menee korviin. Silmät rähmii kans... Saas nähdä miten meidän käy. Esikoisella oli just 1-vuotiaana eka korvatulehdus. Tosin sillä ei ole sen jälkeen ollut ku yksi eli yhteensä 2 tulehdusta kolmeen vuoteen et terveitä on oltu.. Eli ei saa valittaa ku toisilla koko talvi sairastettu.

No joo. En mä keksi mitää kerrottavaa.

Anu ja Arttu 1v.
 
Faerie meidän jäpikkä sai saman auton kun mitä teidän pojalla tuossa kuvassa :D ja ihanat kuvat teidän pikkumiehistä Faerie ja Dooris.

Mä en varaa mitään huonetta Tampereelta, kun ollaan "lähistöllä" yötä jos tullaan, joten sinänsä helppo. Hirmuisesti olis hinku päästä moikkaamaan, et millasten ihmisten kanssa sitä tulee täällä höpötettyä =) joten toivotaan parasta että pääsen paikalle B)

Ei mulla oikeestaan mitään muuta. Sairaslomaa on vielä tuon käden takia kuukauden verran, poika on aamupäivät hoidossa kun mä käyn fysioterapiassa ja sit iltapäivät ollaan kotona :heart: Sit mun kaveri alkoi yksityiseksi pph:ksi ja ottaa tuon meidän pojan tyttönsä kaveriksi, aivan mahtava järjestely, saan luotettavan hoitajan ja tiedän mitä pojan elämässä päivisin tapahtuu. Nyt kun haen päiväkodista niin siel on miljoona tätiä ja kukaan ei tiedä kunnolla mitä poika on puuhannut :eek: Ja inhottaa kun ne ei oo saanut noin pienelle muka nimettyä yhtä hoitajaa, vaan siel on milloin kukakin pojan kanssa :'( No joo, en mä päiväkotijutuista mitään tiedä, mut liian pieni tuo poika on 3-5 vuotiaiden ryhmään joten ihanaa kun sain järjestettyä hoidon muuta kautta. Ei tarvii kunnallisella tapella :kieh:

No ei kai tässä sit muuta, kovin omanapaista tarinaa tulee silloin harvoin kun saan aikaiseksi kirjoittaa, joten heitelkää vaikka tapaamisessa sitten mädillä kananmunilla tälläisiä oman navan kirjoittajia :LOL:
 
Anu-78
Tervehdys!

Kivoja 1-vuotis kuvia! :)

Meillä ois launataina Sakun 1-vee synttärit :) tänään sit kauppaan ostoksille ja loppu viikko meneekin siivotessa.

Ja perjantaina on sitten 1-vee neuvola että kirjoitan sitten ne kuulumiset sillon tänne :)

Eipä nyt muuta tuu mieleen, pikainen käynti...

Anu ja Saku kohta 1 vuotta :heart:
 
Heippa jälleen,

pikaisesti, ukkeli huutelee tuossa vieressä;
Eli tila varattu 2.5. klo 14 - 18 väliseksi ajaksi. Maksulapunkin sain jo ja maksan sen kun tässä niin pitkälle ehdin;-) Jotain pullaa voin tosiaan mukanani tuoda, kahvipaketin ja maitoa. Muut eväät tosiaan varmaan kukin tuo tullessaan;-)

Mutta nyt keksittävä tuolle tekemistä, ennen kun vallan hermot menee;-) Aurinkoista ja ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Kivoja kuvia teillä!

Varasin sitten jo junaliput. Mihin hotelliin aiotte majoittua? Jos huomenissa sitten senkin jo varaan. Näkyi vr:llä olevan jokin diili Cumuluksen ja Holiday Innin kanssa, että perhelipulla matkustava saa jonkinlaisen alennuksen hotellihinnasta. Pitänee noita sitten harkita. Tullaan aamujunalla, ollaan Tampereella n. 12.00. Keretään majoittua ja haukata jotain ennen tapaamista. Ja sitten sunnuntaina puolilta päivin lähtee juna takas. Yrittäkää mahdollisimman moni päästä, mitä enemmän porukkaa, sen mukavampaa.

Ok, mut porukalle ruokaa.

Puella ja Otso
 
pikaiseen vaan ilmottelen ittestäni. palattiin jo tänään Miskan kanssa koska pojalla on TAAS korvatulehdus :headwall: mies ja esikoinen jatkaa matkaa vielä sunnuntaihin.
että mua kyrsii tuo tulehdus :kieh: itellä pienenä ollut tulehduskierre jota puhkottiin niin että toinen korva on arpeutunut umpeen.

ja kotimatkakin oli ihana. Miska oli kyllä nätisti mutta vieressä istui vanhalta viinalta haiseva 200kg ukko joka piereskeli, röyhtäili ja soitteli kovaan ääneen lemmenpuheluita. meidän leikkivaunu-reissun aikana oli sammunut meidän paikalle josta sain hieman herätellä sankaria ylös. sitten päätti pistää tupakaksi, ihan turha sitä oli tupakkavaunuun lähteä :headwall: :headwall: konnarit kyllä viskasi sitten viimein ulos.

mutta mä lueskelen teidän juttuja kunhan potilas paranee ja äidin univelat vähän vähenee.
 
Puella Tossa kyseli hotellista. Me varattiin sellasesta hotellista huone kuin home land Meillä on sellanen iso huone missä on keittiö syvennys ja sit samaan hintaan kuuluu aamiainen ja sauna. Meitä tulee koko porukka tai siis mä tulen tapaamiseen Topin kanssa kahdestaan.

Mut nyt täytyy mennä saunaan palaillaan taas.

Vuotis pikaista paranemista sinne :hug:

baby dream ja Topi
 
Moi!

Ihan hävettää kun en ole kirjoittanut niin pitkään aikaan :ashamed: Mut jospa mä nyt sit rustailen jotain...

Pinja täytti 1v jo toissaviikolla :heart: Kamala kuinka nopeasti aika on kulunut ja kuinka "iso" tyttö tuosta on jo tullut =) Oppi kävelemään 2 viikkoa ennen 1v synttäreitään. Yksi tiistai se vaan irroitti käden pöydästä ja seisoi ilman tukea, pari askeltakin uskalsi ottaa. Seuraavana päivänä käveli jo 2-3 metriä ja saman viikon lauantaina käveli sitten jo ihan niin kauan ja pitkään kun vaan huvitti. Neuvolan tätikin oli ihmeissään et on kävellyt vasta 2viikkoa, mut näyttää siltä et 2 kuukautta. Juu ja nyt otetaan jo ensimmäisiä juoksuaskelia :LOL:

1-vee mitat oli 9,7kg ja 73,4cm.. vähän hukkapätkähän tuo on, mut kasvaa tasaisesti omaa käyrää. Sanoja tulee jo paljon. Kukka, kakka, anna, äiti, pallo, vaippa, lamppu nyt ainakin. Ja tuntuu puhettä ymmärtävän jo yllättävänkin paljon... ja ymmärtää varmaan enemmänkin kuin mitä antaa ymmärtää =)

Meillä kanssa nyt viikon sisällä tullut tuo että suuttuessa painaa pään lattiaan ja huutaa, varsinkin jos on samalla väsynyt. Muutenkin tuntuu olevan kovin omatahtoinen ja jääräpäinen tyttö. Jos jotain haluaa tai ei saa, niin se kyllä kuuluu :kieh:

Tapaamisesta. Mä jännityksellä seurasin et minkä päivän te päätätte ja tietenkin se oli sitten sama jolloin ollaan lähdössä laivalle :( Tosin jos mun äidin s.lomaa ei huomenna jatketa, niin sitten meillä ei ole Pinjalle hoitajaa (ollaan lähdössä kaveriporukalla) ja näin ollen matka peruuntuu. Siinätapauksessa lähdetään sitten sinne tapaamiseen. Mut se tosiaan selviää huomenna.

Pinja oli viime perjantaina ekaa kertaa mummilla yökylässä, yritettiin kerran aikaisemminkin silloin kun Pinja oli 8kk, mut eihän siitä mitään tullut, ei ollut vielä valmis. Mutta nyt oli sujunut tosi hyvin. Sänkyyn ei ollut osannut illalla rauhoittua, mutta oli sitten nukahtanut mummin syliin :heart: Kivaa oli molemmilla ollut, joten hyvillä mielin voi sinne laivallekin lähteä jos vaan päästään.

Meillä siirryttiin yksiin päiväuniin samalla kun kelloja siirrettiin kesäaikaan ja se on ollut tosi hyvä juttu. Samalla jäi aamuyömaitokin pois ja nyt nukutaan yhtäsoittoa 11-12h ja päivällä 1,5-2h.

Kylläpä tuli omanapa juttua.... :(

Ihanat kuvat oli Dooriksen ja Faerien pojista =) Jospa mäkin laittaisin kuvan meidän sankarista juhlapäivänään. Viralliset 1v kuvat on vielä ottamatta, kun meillä on taustakankaan tuunaus vielä vaiheessa :/




Joanna ja Pinja 1v
 
Hienoja kuvia synttärisankareista!

Me testasimme junamatkailua Tampereelle pääsiäisenä, hyvin meni. Poika istui melkein koko matkan molempiin suuntiin omissa vaunuissaan invapaikalla, minä ja mies viihdytettiin ahkerasti vastapäätä =) Leikkivaunussa ei käyty, kun matka sujui niin rattoisasti tavallisessa vaunussakin. Parempi matka siis kuin vuotaraaputtimella :hug: Yövymme muuten silloin 2.5. sukulaisten luona, eli emme ole tulossa mihinkään hotelliin.

Nyt vähän lukuhommiin ennen nukkumaanmenoa...
 
Pannunen meillä ainakin lapset jaksaa hyvin junareissuja, mutta yleensä on se 3-4h per päivä vaan. mutta onhan mahdollista että varaat perhehytin. sinne saa nostettua vaunut ja nukutettua siihen jos väsyttää. tai nukkuuhan pienet vaunuissa siinä vaunuvaunussakin (hyvä sana) mutta mua ainakin eilen ärsytti kun Miska alkoi väsyneenä itkeä ja se tuntui häiritsevän muita matkustajia :ashamed: ja Miska tykkää kauheasti siitä leikkivaunusta, siellä on touhua sopivasti tuonkin ikäiselle (on perhehytin yläkerrassa, siellä on juna missä istua, liukumäki, kirjoja jne). tietty saa olla vahtimassa ettei isommat tule pienen päälle leikin tiimellyksessä mutta ei Miska enää malttaisi ollakaan perhehytissä koko matkaa, pitää päästä leikkimään :D
paljon naposteltavaa mukaan niin homma hoituu. Miskakin eilen söi paketillisen rusinoita ja eväitä, katteli nenä kiinni lasissa maisemia, taapersi ympäriinsä ja hurmaili kanssamatkustajia. onneksi reissu ei osunut justiinsa päiväuniaikaan.

tervetuloa ruu. ei ole yhtään tyhmää pyytää rahaa, se kuvaus ON tyyristä! meillä mummi oli ostanut pojalle ison rekan pihaleikkeihin ja nonna osti tänään pojalle ekat kengät. parilta sukulaiselta me saadaan yleensä suoraan lahjakortti kauppaan tai rahaa että voi itse ostaa mitä haluaa ja musta se on kätevää. koska tätä rojua on PALJON ja mä olen aika tarkka siitä millaista vaatetta laitetaan päälle :ashamed:

niin Miska sitten oppi kävelemään matkan aikana :heart: ja äsken herra potilas nukahti syöttötuoliin :LOL:

onko muuten kellään tietoa korvien putkituksesta? oli kuulemma lääkäri asiasta jotain miehelle maininnut kun Miskaa käytti reissussa terveyskeskuksessa. tosin nyt on vasta toinen tulehdus mutta aika tiiviiseen tahtiin ja kuulemma näyttää siltä että pojalla menee todella herkästi sitten se perusnuhakin korvatulehduksen puolelle :/
 
Heipparallaa!

Meillä on tänään 1vee-päivä, mut "juhlittiin" kolmestaan jo toissapäivänä. Neiti sai duploja ja yritti puhaltaa kynttilää. Ja kakku syötiin isin kanssa kahdestaan kun neiti oli jo nukkumassa :D Vieraita ei kutsuttu, mut mummeilla käytiin pääsiäisenä. Valokuvaan pitäis mennä viikonloppuna. Kun vaan äiti keksis mitä laittaa päälle..

Kivoja kuvia ootte laittaneet! Joannan Pinjahan on iso tyttö ku noin paljon tulee sanoja ja juoksuaskelia ottaa, voi hyvänen aika. Meillä tullaan kyllä kaukana perässä. Meillä tunnistetaan kyllä paljon esineitä, mutta selkeitä sanoja ei oo vielä tullu.

MB ja neiti 1v
 
Onnea kaikille 1-v täyttäneille.

Meillä kävellään pieniä matkoja, mutta konttaus on edelleen pääasiallinen liikkumismuoto. Mukista juodaan itse ja lusikallakin menee välillä ruokaa suuhun. Ja kaikkea mitä muut saa niin pitäisi saada itsekin. Sanoja ei meillä vielä tule.
 
Onnea kaikille jo täyttäneille Hipuille!

Kiitos kaikille vastauksista junakyselyyn. Oon edelleen kahden vaiheilla lähteäkö vai ei... Menomatka menee aivan varmasti mut se paluumatka mietityttää. Jos lähden sillä kuuden junalla takaisin, niin se on vasta yhdeksän kieppeillä perillä, plus vielä päälle myöhästymiset jne. Jos taas lähtisin takas sillä viiden junalla, oltais kotona aikasemmin mut sit siellä olo aika olis lyhyempi... :headwall: Onko kukaan tulossa pohjoisesta sillä junalla joka on Tampereella 12.00? Ääh, pitäis varmaan vaan varata ne liput ja lopettaa tää vehtaaminen...

Poika käveli eilen aika kivasti pyykkikorin kanssa ympäri keittiötä. Olis kiva kun kävelis ulkona niin vois päästää paremmin maahan. Meidän piha on niin kuranen et on vaan saanu istua kiikussa tai rattaissa. Kenkiä ollaan pidetty nyt enemmän ja poika inhoaa niitä. Ostin kävelykengät ja sandaalit kun löyty kivat kerralla. Mitäs teidän pojilla on ollu 1v kuvassa päällä? Oli aika operaatio löytää sellaset vaatteet ku halusin, kaikista kivoista oli 86cm loppu. :/ Paita mulla oli valmiina, housut ja neuletakki piti löytää. Löytyi onneksi vihdoin. :)

Nyt kohta pärähtää noiden isompien kanssa kun eivät usko sitten millään... :headwall: Täytyy varmaan mennä selvittämään tilanne.

RouvaP ja Poika ihan kohta 1v :heart:
 

Yhteistyössä