***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
pulttikiselle jälleen kerran :hug: et sä helpolla pääse.

mä heräsin päiväunilta lorahdukseen, tuli oikein kunnon lätäkkö sänkyyn.. varmaan 30x30cm lammikko jotain mitä uskon taas valkovuodoksi mutta mietin et pitäiskö silti käydä näytillä ku aina kaikille muille neuvon et ei ole turhia reissuja..... jos ei oo niin sittenpähän selviää et ei.. mut jos olis niin sit se infektiovaara jos ei synnytys käynnisty ajoissa. ää, pitäis kai soittaa synnytysvastaanottoon. miten se onki niin hankalaa? mitään ei siis nyt valu enää joten siksi valkovuodoksi epäilen.
mä ainakin menisin näytille.
aika hurja valkovuoto saa olla jos noin paljonkin tullut..
ei ainakaan tarvii jännittää mitä oli. eiks niin?
tsemppiä =)

no joo, soitin.. ohjeeksi pikkuhousunsuoja tai side housuihin, siihen päälle paperia ja jos paperi ihan selvästi kastuu niin näytille..

tää on vaan tää ku esikoisesta pikkuhousunsuoja riitti eikä kastunut läpi ja silti oli lapsivettä.. mut nyt siis ohje oli laittaa paperi siihen suojan päälle et näkee paremmin mitä sinne suojaan valuu vai valuuko mitään.

Moikka pitkästä aikaa. Mä oonkin ollu joulusta asti pois, joten en juuri kenenkään kuulumisia tiedä. Itsellä alkaa väsymys jo aikalailla painaa ja liitoskivut on aikamoiset. Torstaina olis loppuraskauden lääkäri, sit pitäis selvitä miten tuon käynnistyksen kanssa. Lupailivat mulle jo rakenneultrassa et voitais käynnistää heti ku on laskettuaika, ei tarvis antaa mennä yli.
Ja laskettuhan mulla olis 26.4.

Hippoliina en löytänyt nimeäsi ensimmäisen sivun listasta, saanko lisätä sinut sinne?
Voi tietty olla että silmät harittava.... :D

Pulttis voi luoja :hug: ei kuulosta kivalta. Toivotaan nyt taas kerran, että tämä olisi viimeinen tauti ja saisit loppuajan viettää rauhassa.

Rakastava äiti sinäkö sitä miestä tuskailit.... :hug: sinullekkin, ymmärärn kyllä ketuksen määrän, ei kivaa tuollainen.

Paiston juuri pullaa....Nyt ihan raatona sohvalla, kauppaan pitäisi vielä raahautua, mutta ehkä hetken elvyn tässä. Turvotus pysyy kurissa jaloissa, kun pidän niitä ylös päin, mutta täytyy tässä varmaan joku päivä soittaa synnärille, että onko tämä nyt ihan järkevää mennä näin suht vuodelevossa tämä loppuaika, kun vauva kerta olisi jo ihan valmis maailmaankin :/

Hysteerinen tänään tasan 38 WAU....(mutat silti voi olla että edessä vielä 4 viikon piina.... :whistle: )

Pulttis : Anteeksi kauheasti, mutta sain tuosta paskastoorista päivän naurut :LOL:

Mulla ihan jumalaton hulabaloo tuolla mahassa, en tajua mitä siellä nyt tapahtuu. Vauvalla on hikka joka tuntuu mulla persauksissa saakka ja oon ennenkin huomannut että hikan aikaan hän riehuu tavallista enemmän. Taitaa vaavia ihan rehellisesti vi***ttaa nikotella :LOL: Isäänsä tullut :D

Me käytiin äsken syömässä ravintola Anissa buffetissa. Tuli taas vedettyä ihania kalamata-oliiveja, marinoituja tomaatteja, humusta ja tietty aimo annos kebappia. Jälkyksi otettiin mukaan baklavaa, kun ei sitä olis jaksanu siellä ravintolassa syödä :ashamed: Saan ihan taatusti kärsiä illalla moisesta suolamäärästä ja muutenkin safka oli sen tyylistä että voi myöhemmin käydä "Pulttikset" :LOL: En taida ihan heti tarvita tuota miehen tuomaa Aktivia-jogurttia :D

Essi_ : West side storysta en ole ihan varma. Hämäriä muistikuvia et joskus yli 10 vuotta sitten olisin katsonut... Tuon Hairsprayn kävin kattomassa teatterissa pari vuotta sitten ja vieläkin naurattaa muistikuva Mikko Kivisestä äidin roolissa :LOL:

Päivää, toista pääsiäis-sellaista! =)

Anuuu, kylläpä melkoiselta lätäköltä kuulostaa :eek: Miten voi tulla noin paljon eikä silti ole lapsivettä, ihmettelen... Vaan kummallisia nämä jutut.

Rakastava äiti, :hug: ukkelin kanssa. Mulla menee hermot mieheen muutenkin, ei tarvitse hänen edes viihteelle käydä. Jos sen vielä tekisi niin murrr. Mutta meillä tosiaan onkin ihan muut jutut, jotka riitaa aiheuttavat.

Ja Pulttis :hug: voi ei nyt tuon sairastelun kanssa. Kunpa nyt saisit oikein levättyä kaiken taudin pois. Onneksi mahatauti tuppaa olemaan ripeästi menevää sorttia, vaikka on kyllä sitäkin kamalampaa. :(

Katarina, kiitos leffasuosituksesta. Mulle on tuota suositeltu aiemminkin mutta en harmikseni ole nähnyt, joten nyt sitten sain nauhalle otettua. Siinä katseltavaa pitkinä loppuodotuksen päivinä (ainakin kun poika nukkuu ja telkkari vapautuu Tomi Traktorista ym.). =)

Mulla ajatukset pyörivät ärsyttävästi vain tulevassa synnytyksessä, ei mihinkään jaksais tai haluais keskittyä, koko ajan vain odotan synnytyksen käynnistymistä. :/ Syynä varmaan osin tämän joutilas kotiolo, kun mies pääsiäislomalla. Sairaalakassi on kyllä nyt etsitty, vielä on kiitettävästi pakkaamista kylläkin. Vauvan kassia en ole pakannut enkä etsinytkään vielä, mutta mitäs siinä, joku simppeli kangaskassi ja sinne pari vaatekappaletta, niin asia on selvä. Mieluusti valikoin kuitenkin nuo vaatteet itse, joten pitäis tehdä sekin.

Mua vähän askarruttaa, miten tulee menemään laitoksella kestoilu. Haluaisin ottaa mukaan harsoja ja vaippakuoria, mutta kun pitäisi olla noita harsoja enemmän, ettei isomman pojan vaipat hupene liikaa. Mies pistää jarrua ostamiselle, koska hänen sukulaisensa kuulemma luultavasti tuovat harsoja meille. Jaa mutta kun tarttisin ne jo hyvissä ajoin! :kieh: No kuitenkaan en siis ole ostanut vielä tarvittavaa lisäsatsia. (Mieshän olisi sitä mieltä, että kestot kehiin vasta kotona, mutta mä en näe mitään tuota edellä mainittua suurempaa ongelmaa siinä, että aloitetaan jo sairaalassa, ja mun asiahan se on.) Sitten pitäisi askarrella kestositeitä ja PALJON. Niistä ei mies halua kuullakaan. Luulen, että niiden käytön aika on vasta kotona, jos siitä silloinkaan mitään tulee, en ole "itse" koskaan kestoillut.

No niin, siirtyilen taas odottamaan synnytystä :LOL: Aamun jälkeen ei ole kipeästi supistanutkaan :| Vaan äkkiähän se voi alkaa sitten kun on alkaakseen eli mahdollisesti vielä monen viikon odotuksen jälkeen...

T. Kalenteri ja Paapau 38 + 3

ONNEA PIKKUPRINSSEISTÄ KELLUKKA,HÄMY JA ANRI :heart: :heart:
Jo-hanna onnittelut rouviintumisesta!!!
Tälläkertaa ei muuta,kun aika meni lukemiseen..mutta nyt ollaan taas ajantasalla ;)
Lähdettävä ulkoilemaan ja sulattelemaan pääsiäismunia!
T:A-I & Tiuhti 38+1

kalenteri olen kuullut, että joissain sairaaloissa olisi harsoja ja harsoiksi sopivia muita "rättejä", joita voisi kestoilussa hyödyntää.. Itse olen laitoksella aloittanut "osakestoilulla" edellisen kanssa ja kotona vasta siirtynyt täyskestoiluun. Eli siis muutamia vaippoja vaan mukana laitoksella.. Että saa "kokeilla" miten ne toimii. Nyt en oo ajatellu vielä mitään vaipoista, kuopuksella kestot käytössä edelleen ja pienelle minipieniä laitettu hoitopöydälle, mut en tiiä otanko mukaan niitä vaiko en.. ¨

Heili 37+6

Pulttis monillahan maha menee kuralle just ennen synnytystä :whistle: mutta mulla on kyllä koko perhanan raskauden ollut liukas suoli.

anu ja heti näytille jos se paperi kastuu. mitään et siinä menetä :hug:

Kalenteri mä en edes tiedä jaksanko kestoilla laitoksella, mutta yhdet villikset oon laittanut sairaalakassiin. aattelin käyttää sairaalan harsoja JOS jaksan kestoilla siellä heti. ressiä en asiasta ota.

mun äiti soitti tuossa äsken ja kysyi että saako ottaa tytön keskiviikkona hoitoon. en hannonut kieltäytyä :saint: mun kummitäti Lapista tulee tänne ja hoitaisivat sitten molempia tyttöjä yhdessä. mulla on myös keskiviikkona se sokeripoli ja ihan hyvä jos saan hetken levätä sen jälkeen, yleensä menee valvoen edellinen yö.
äiti myös kysyi mun vointia :eek: sanoin ihan suoraan että alkaa jo kyrsiä, tänään oksensin aamulla ja väsyttää ihan sairaasti. nukuinkin parin tunnin päiväunet. mua itkettää ihan kaikki. äitille tuhersin itkua siitä että mies aikoo pitää vaan sen 6 päivää isyyslomaa alkuun (toki se nyt sen vähitellen tajuaa että ottaa lisää jos tarvitaan ja sitten on kesän töissä, kun kesäloma alkaa 14.4.) ja mua pelottaa sektio aivan sairaasti. äiti on itse kokenut kaksi sektiota, mä synnyin raskausmyrkytyksen takia 6 viikkoa etuajassa ja sisko taas oli niin iso eikä käynnistynyt synnytys että leikattiin. äitikin sanoi ettei siinä tosiaankaan pärjää yksin heti viikon jälkeen... mutta katotaan nyt. tänään on tasan kolme viikkoa käynnistykseen jos sitä ennen ei tapahdu. mä kyllä kovasti toivon että tapahtuisi jo ennen, mua tuo käynnistyskin pelottaa.

ja mun siskolla on elämä niin solmussa että auta armias. mä en millään nyt jaksaisi kantaa hänenkin murheitaan :ashamed:

ei se sit kai lapsivettä millään ole ku ei mulla suojan päällä oleva paperi kastu, kostuu muttei ole litsläts-märkä.. synnärin ohjeiden mukaan jos ei kastu niin ei tarvi tulla. hitto ku tekis mieli mennä näytille mut tuo mun miehenikin sanoi jo et mennään huomenna sit jos vielä haluan.

hysteerinen soititko sä?

Kalenteri
, mulla tuli viime odotuksessa vastaava lätäkkö sängystä noustessa ja mulle selitettiin neuvolasta sillon että valkovuotoa jää jonneki poimuihin ja sit hulahtaa pois ku nousee.. mut nyt en kyllä ehtinyt ees kunnolla nouseen ylös, olin sen verran unen pöpperössä että en oo varma heräsinkö siihen vai mitä mutta ku nousin nii sitä tuli vielä.

ää mitä enemmän mä mietin tätä lätäkköä sitä epävarmemmaksi tulen.. saa nähä niin soitan vielä pojalle jonku vahdin (toivottavasti joku ehtii meille) ja lähen miehen kans näytille. ellei se sit saa mua puhuttua rauhoittumaan. :headwall: voiko olla näin vaikeaa?

v.raaputin, älä suotta käynnistystä pelkää, mulla siitä on ainaki ainoastaan hyvää sanottavaa! (tosin eipä ole mihin verrata) oli ihanan hallittu synnytys ku menit sinne vaan aamulla ja puolen päivän jälkeen oli synnytys käynnissä.. saliin pääsin ilta seittemältä jne..

moi.

Taas laiskotuttais eikä muka jaksais kirjoittaa. Mut kokeillaan nyt kuitenkin!

Anuu: Mulla noita hulahteluita on kanssa ollut jo varmaan viikon ajan, itse olen vahvasti sitä mieltä et on vaan vetistä valkovuotoa. Mut toi sun "lätäkön" koko kuulostaa kyllä niin isolta, et siinä on saanut jäädä jo useamman päivän vuodot sinne poimuihin, jos olisi vaan valkovuotoa! Jos yhtään mieltä askarruttaa niin lähde vaan käymään synnärillä vaikka sanoivatkin ettei tarvitse tulla jos ei paperi kastu.

Pulttis voi kurjuus kun noi vatsapöpöt ei osaa sua nyt kiertää :hug: Toivottavasti menis pian ohi.

Rakastava äiti :hug: Miehet miehet...!!!!

Aina-Ilona Mä eilen itsekseni mietin et jokohan olet lähtenyt vauvanhaku reissuun... mut eihh... et näköjään :p

Hippoliina Tervetuloa takaisin =) Laitoin sulle y-viestiä.

(.) viimeyö meni taas valvoessa!!! Mä en oikeesti kohta ala jos ei tää neiti ala syntymään. Lähes joka yö saa kärsiä supistuksista ja mahdottomasta menkkajuilimisesta... mut ei.. ei vaan tarvitse vielä mihinkään lähteä :headwall: Pitäisköhän ottaa kohta ÄSSÄT käyttöön :LOL:

Joanna ja tiltiäinen 38+3

no hei taas, ei me sinne synnärille lähetä näytille. siellä menis kuitenki monta tuntia jonottaessa omaa vuoroa ja ku on toi 2v. esikoinen ja sen hoito pitäis järjestää.... jos valuis vielä ni sit mutku ei mitää tule.

vuotaraaputin kyllä tää taitaa olla vaan kuumepöpö :whistle:
kun oksettaa vaan (en oksentanut kuitenkaan ole), vatsa edelleen sekaisin jos erehdyn vettä väkevämpää juomaan ja kuume laskee ja nousee.. :snotty:

tuli kestoilusta mieleen että en ole eläissäni kuullut että laitoksella voisi kestoilla.
jos ymmärsin asian oikein teiltä.. :whistle:
miten se käytännössä tapahtuu kun sitä pyykkiä tulee paljon.. :whistle:
ja ihan mielenkiinnosta kyselen, mä en ole kestoilu äitejä *tulittakaa vaan mädillä tomaateilla* :xmas:

käynnistyksestä taisi vuotaraaputin vai kuka kysellä tai pelätä lähinnä.
mulla molemmat pojat käynnistetty, kun vedet lähteneet ja mitään ei ala tapahtumaan.
esikoista tosin käynnisteltiin melkein 3 päivää :/ ja kuopus taas lähti rajusti käyntiin, mutta silti en osaa pelätä että tämäkin tullaan käynnistämään-
odotan siis synnytystä.. :D

t. kuumeinen pulttis siirtyy peittojen sekaan :wave:

Iltaa

Voi pulttis :hug: sulle ja koita nyt parantua ja toivotaan et tää on viimenen pa.skatauti sulla ;)
Mä istun tässä raitaväri päässä :whistle: Saa nähdä minkälainen kuontalo tällä kertaa tulee ;) Ostin sellasen duo raitaväripakkauksen eli siinä tulee kahta eri väriä. Tässä on tummaa ja vaaleata. Miehelle laitoin sit loput tosta vaaleasta :whistle: Mut jos nyt lähtis tätä pesemään pois, ni näkis sit tuloksenkin.

Ei muuta ku illan jatkoja kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" 36 tasan

anu jos tarttette vahtia ettekä saa niin tiputtakaa poika mennessänne TAYSiin meille.

Pulttis
siis tarkoititko että miten kotona pärjää ison pyykkimäärän kanssa? ihan hyvin mä olen tuon yhden kestovaippapepun kanssa pärjännyt :whistle: ja kaverilla on yhtä aikaa ollut kolmekin lasta kestovaipoissa eikä ole valitellut, että tuskinpa se nyt niin hirveää on kun siihen vain asennoituu sillä että pyykkiä tulee ja sitä pestään. meillä esim. kaupan muovivaipat vuotaa lähes aina, joten sitä "ylimääräistä" pyykkiä tulee siinä ihan sairaasti. kestot taasen ei valskaa ollenkaan, ei tartte vaihdella vaatteita tai petivaatteita sen takia.
ja TAYSissa ainakin on paljon harsoja huoneissa, niistä voi tehdä vaipat ekoille päiville tai pidempäänkin sitten kotona jos haluaa. omia sisävaippoja en kyllä alkaisi raahata sairaalaan ja sieltä sitten miehen mukana pesuun kotiin. ja kun vastasyntyneelle piisaa se harsokin alkuun ihan hyvin.
mulle itseasiassa synnyttäneiden osastolla töissä ollut kaveri sanoi että kauhean kiva kun jotkut käyttää harsoja, niistä näkee heti onko vauva pissannut ja miten paljon kun taasen nuo kaupan vaipat ei aina sitä kerro niin selkeästi, ellei pissa ole sitten voimakkaan väristä.
jokainen tavallaan :D meille sopii kestoilu ainakin nyt ihan loistavasti ja toivottavasti myös toisen kanssa. sisko taasen ei ole ikinä kestoillut tyttönsä kanssa mutta tyttö itse haluaa "kankavaipan" kun tulee tädille kylään ja tarttee vaihtaa vaippa. meillä kyllä sekä minä että sisko käytetään itse kankaisia siteitä, nuo allwayssit ja vuokkoset kun hautuu niin ikävästi. kangas taasen hengittää, joten kai sitä sitten ajattelee että vauvakin tykkää enemmän kun vaippa hengittää kuin että muovissa olisi.

tulipa oikein puhe :LOL: mutta siis, jokainen tavallaan.

mä olen muuten ihan hulluksi tullut. meillä ON kantoliinoja varmaan viisi (trikoinen ja kudottu pitkä, kaksi erilaista kantopussia ja yhdistelmäliina) mutta niin kutkuttaisi ostaa vielä lisää :kieh: ja miehelle nauroin että on tää mun elämä hemmetin köyhää kun odotan Tampereen kestovaippahulinoita 26.4. kuin kuuta nousevaa. mutta kai siihen liittyy se että a) silloin viimeistään on vauva sylissä ja liinassa mukana menossa b) mä en pääse kauheasti liikkumaan enää tämän mahani kanssa...

v.raaputin kiitos kaunis vahtitarjouksesta :flower: tosin ei sitä nyt tarvita...
hei 5.4. lauantaina on sit hallilan koululla lastentarvikekirppis järjestäjänä meidän puistonmammat. oot saattanut neuvolan ilmoitustaululla nähdä mainoksen. (ainaki viimeksi se pistettiin sähköisesti meneen kaikkiin tampereen äitiys-ja lastenneuvoloihin jotta se sit tulostettais jokaisen neuvolan ilmoitustaululle) tällä kertaa kaikki myyntipöydät on jo aikaa sit varattu ja varasijoillakin kuulemma ihmisiä, joten tavaraa luulis riittävän. muistelisin et oli klo 10-14 (tai 15)

Moikka!!
Täälläpä on taas tapahtunut. Kävin päivällä mutkan, mutta en ehtinyt kommentoimaan kun täti tuli kylään.
Ensinnäkin paljon onnea Anrille!!! :flower: :heart:
Kiitoksia kaikille synttärionnitteluista!!
Pulttikselle pikaista paranemista kakkataudista. Ise olen juuri ja juuri päihittänyt flunssan. Nyt vaan se pirun hiiva riivaa. Siis en tiedä onko se 100% hiiva. On mulla aikaisemminkin ollut, mutta sitä vain jotenkin epäröi. Toki sen antibioottikuurin jälkeen se voi olla ihan normaalia, että hiivan pukkaa kaupanpäälle! :kieh: Ostin eilen illalla sen Canestenin ja tänään taidan aloittaa. Sen verran pahasti kutittaa.. :/ Uskallankohan..?

Tänään on ollut sitten vähän toimintaa masussa. Eilen jopa vähän kivuliaampi suppari (1kpl) bongattu! :D Kovettumia tulee pitkin päivää. Jotenkin vaan tuntuu, että jatkoajalle menee. Täti tuossa just selitti (itse erikoissairaanhoitaja), että voi tulla turhia käyntejä aika paljon ja sairaalan väki ei siitä tykkää :eek: Varsinkin nyt kun on ruuhkaa. Milloinpa ei olis. Pitää ajoittaa seuraavan kerran paremmin :LOL:
Onko menkkamaiset kivut alaselässä ja vatsassa jokin merkki "jostain"? Selkä on mulla ollut kipee. Välillä ylhäältä ja välillä alhaalta menkkamaisesti.

Huomenna pitäis siivota äipän kans. Taidan nyt lähtä saunaan. Niin ja kassihan on edelleen pakkaamatta.... :headwall:

Haikara ja vesseli 38+2

Heippa

ja kiitoksia Heilille ja Vuotaraaputtimelle noista harsotiedoista! Loistavaa, jos niitä on sairaalassa, ei tarvii sitten omia raahata ja voin sen sijaan ottaa enemmän kuoria mukaan -> enemmän kestoilumahiksia! =) Ja jos Vuotaraaputin vielä oikein ymmärsin, että sairaalan henkilökunta suhtautuu harsojen vaippakäyttöön myönteisesti, niin sitä parempi, oon aatellut, että mua saatetaan katsoa vähän kieroon, kun haluan aloittaa meidän kodin meiningit jo siellä... Mutta saas nyt nähdä, miten käy!

Pulttis, mä oon muutamasta muustakin jo laitokselta lähtien kestoilijasta kuullut. Esikoisesta meillä oli systeemit hakusessa muutaman kuukauden, sitten vasta kunnolla kestoiltiin. Meille se on kuitenkin ollut sen jälkeen hyvin luonteva ratkaisu, ei millään tavalla tunnu hankalalta muuten kuin joskus reissussa, ja silloin käytetäänkin välillä kertiksiä tai ainakin, jos on usean päivän matka kyseessä. Oikeastaan enemmän mua ällöttää nähdä ja haistaa kertiksiä roskiksessa kuin laittaa koneeseen ja rumpuun noita harsoja. :)

Vuotaraaputin, sulla kuitenkin vielä aikaa siihen kolmen viikon päästä olevaan käynnistykseen, oikein hyvin saattais ehtiä ulos omin voimin ennen sitäkin =)

Nukutuspuuhiin ja katsomaan Huippumalli haussa -ohjelmaa, Pulttis yritähän parannella :hug:

T. Kalenteri ja Paapau 38 + 3

Ja Piitsille myös paranteluja :hug:

Haikara, kyllä mun ymmärtääkseni noi tuntemukset jostain voi kertoa, toivottavasti... mullakin niitä ollut viime aikoina, olo kuin "täti" tulis just kylään... Ja hähhää, ehätinpäs ennen sua kassin pakkaamaan, tai no, suunnilleen, vielä puuttuu jotain. :p

Yhteistyössä