***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Alkuperäinen kirjoittaja Laylah:
Mulla on täällä kova pähkäily menossa. Auttakaa hyvät kanssa-mammat. Meillä on ystäväpariskunnan häät ihan syyskuun lopussa noin 200km päässä. Ollaan jo hotellit varattu kahdeksi yöksi ja Onnille pinnis yms. Nyt olen kuitenkin ruvennut miettimään, että jätettäisikö Onni kotiin mummin kanssa. Vihkimimen on siviilimallia, luki että hääpaikan lähellä (ulkona?), paikasta ei muuta tietoa kuin se, että tulee vain kylmä vesi. Tämä laittoi mut miettimään, että millaistahan siellä muuten on ja tuleeko siitä ihan hirveetä Onnille. Sitä paitsi tuo meidän poitsu ei ole mikään automatkustaja, joten se matkakin arveluttaa. Voisinko olla erossa yhden yön (lyhennettäisi siis silloin tietty reissua) ja kumpi vaihtoehto Onnille parempi. Kaikenlaiset mielipiteet tervetulleita :wave:

Laylah ja :heart: Onni (unilla) 4kk 1pv edelleen
Jos mun ystävä menis naimisiin ja olis tuo tilanne niin ei mulla kävis mielessäkään olla menemättä ja jotenkin mulle se olis myös ihan itsestäänselvää että vauva menisi hoitoon mummille silloin. En ymmärrä miksi se ei kävisi jos vauva siis syö pullosta ja hoitaja on tuttu ja osaa hoitaa vauvaa o_O Jotkut (kuten minä ) antaa vauvan olla hoidossa pari kertaa kuussakin mummilassa yötä (en näe järkeä herättää vauvaa jos on jo mummilla nukahtanut kun vaikka tulemme leffasta tms ) ja toiset (esim. yksi kaverini) ei ole vielä antanut lastaan yhdeksikään yöksi hoitoon vaikka lapsi on jo melkein 2v.

Eli ihan miltä itsestä tuntuu niin kannattaa tehdä =) Jos susta tuntuu että pystyt nauttimaan häistä vaikkei vauva ole vieressä niin lähtekää miehen kanssa.jos tuntuu että kokoajan hätäilisit onko kaikki vauvalla hyvin etkä voisi nauttia juhlasta niin kannattaa ottaa vauva mukaan :) Meillä pitkät automatkat ovat aika kauheita vauvalle ja hän ihan varmasti mieluummin leikkii mummin kanssa kuin itkee autossa..

Terveisin Mamacita- ja vauva 5kk

Moikka!

Meillä oli neuvola perjantaina.

Painoa oli kertynyt 7260g. (4040g.)
Pituutta 64,4cm. (52,5cm.)
Pipo 41,5cm (36cm.)
Suluissa syntymämitat.

Meillä syödään peruna-porkkana sosetta koko purkki kerralla ja yöks koko purkki peruna-porkkana velliä.
Topi on nukkunut jo piiitkään yöt hyvin. Eli käy illalla 8-9 nukkumaan ja herää aamulla 7-8 aikaan,joskus yöllä saattaa pyytää tuttia :heart:

Eipä täs muuta sit ku mukavaa alkanutta viikkoa :wave:

baby dream ja Topi joka tänään täytti 4kk :heart:

Hei!

Joanna, meillä on rinnan syöminen samanlaista. Tyttö syö max 5 minuuttia, jonka jälkeen alkaa joko kiukkuamaan, höpöttämään tai hymyilemään. Kiinteitä olen antanut aika naftisti mutta ehkä pitäis lisätä, sillä rinnansyöntivälit ovat vkonlopun aikana lisääntyneet.

Rouva Pannunen, meillä on syöty D-vitamiinia ihan alun totuttelun jälkeen lähtien 5 tippaa/pvä. Aluksi kokeilin Devitolia mutta muutaman vkon jälkeen vaihdoin karmean makuiseen Jekovittiin, jota on siitä lähtien syönyt. Ajattlein kokeilla Jekovitin loppumisen jälken taas Devitolia, kun sitä jäi lähes täysi pullo.

Dooris-71, mahtavaa että Väinön yö oli hoidossa mennyt hyvin. Meilläkin olisi mahdollisuus jättää typykkä äidilleni, toiselle siskolleni tai kummitädille yökylään mutta vielä minusta ei tunnu siltä, että voisin niin tehdä. Katsotaan kun tyttö on hieman vanhempi. Eli Laylah, mielestäni tee niinkuin sinusta itsestäsi tuntuu parhaalta lapsen ja sinun näkökulmasta katsoen.

Seuraavaa turvaistuinta en vielä jaksa ajatella, eiköhän se löydy sitten kun sitä tarvitsee. :)

Lähinnä mietin, että pitäisi tyttö kohtapuoleen ilmoittaa päiväkotiin, tai siis lähinnä hakea paikkaa, vaikka töihin ei vuodenvaihteessa vielä palaisikaan.

KMaria ja nukku-tyttö 4kk ja rapiat

Laylah jos teillä poika syö pullosta niin jätä mummille hoitoon. siinä te saatte miehen kanssa juhlia kaksistaan, mikä on ihme lapsiperheessä, ja mummi saa touhuta sydämensä kyllyydestä Onnin kanssa :)
meilläkin isoäiti lauantaina vinkui että mun pitäisi vierottaa vauva tissistä jotta HÄN saa vauvan yöhoitoon... sama vinkuna oli esikoisesta, varsinkin kun imetin 1v4kk. puolen vuoden jälkeen kun alkoi kuulua että "ei noin iso tyttö tissiä tarvii" blaablaablaa. tuumasin kyllä äidille että mä imetän niin kauan kuin haluan ja poika haluaa. varsinkin kun on viimeinen vauva niin ei haittaa vaikka pidempäänkin rinnalla viihtyisi. ja nyt se isoäiti jo panikoi että miten pärjää kun mennään loppuvuodesta sinne Haikkoon :whistle:

kiitokset anuuulle piristävästä seurasta :hug: Minea halusi heti sen paidan päälleen ja teidän poitsu on kuulemma käynyt piirtämässä liidulla neidin leikkikeittiöön. ehtivä jätkä. koko matka piti myös kysellä että mihin se kaveri jäi, meillä taitaa olla taas uusi villitys jonkun aikaa :LOL:

kiitos känkkis itsellesi! :hug: Meidän "oope" jutteli kans "miinasta" matkan ja väsynyt juhlija simahti heti kotona omaan sänkyyn päiväunille. ihanaa! (tosin Arttu on hereillä mut siitä ei ole vaivaa ku kiljuu tyytyväisenä mobilelle)

Laylah mä oon kans sitä mieltä et hoitoon vaan jos pystytte laittaa (siis henkisesti olet kykenevä antamaan mummilaan - ei niistä häistä nauti jos kokoajan syyllisyys painaa). Ei sitä kukaan voi toisen puolesta sanoa, teet niinku hyvältä tuntuu. Itse en voisi laittaa hoitoon ku korkeintaan vain yöksi (illalla nukuttaisin ite yöunille ja heti aamulla olisin hakemassa) mut meillä sekään ei imetyksen takia onnistu vielä aikoihin.

elzibelzi tollee se mun mielestä on paras just et isä jää lasten kanssa, sitä mä en hoidoksi edes kutsu ku onhan isä vanhempi siinä missä äitikin.
..Mut joo on siinä vissi ero olla vauvan omassa kotona, oman isän kanssa kun vieraassa paikassa paljon paljon äitiä ja isiä vieraamman mummin kanssa, oli hän miten rakas hyvänsä. Ja sit jos on pakko hoitoon laittaa niin tän ikäiselle luulis olevan paras että hoitaja tulee vauvan kotiin että edes paikka pysyy tuttuna.

Babydream: miten sä oot onnistunut saamaan pienokaisen noin hyvin nukkuu yöt?
Meillä on nukuttu alusta asti todella hyvin, mutta herätään 2-4kert syömään. kolme kertaa on nyt ollut viime aikoina aika vakio. Mihin aikaan päivästä teillä annetaan sose? Me vasta näet harjoitellaan soseen syöntii, tissi pääasiallinen ravinto paitsi et ennen nukkumaan menoa vetäsee 200ml kans peruna-porkkana vellii =)

Meillä menee neito tänään illaksi hoitoon, tai siis hoitaja tulee meille kotiin. Meillä on 1v hääpäivä ja aateltiin lähteä vähän syömään ja viihtymään kaksin =) hiukka kivaa!

menenpäs tästä tissityshommiin ja valmistatumaan iltataan (=lue laittamaan itseni nätiksi)

Minä ja Nella 4kk päivä vajaa 1vko

Mavi, meillä menee nyt Deetippa-merkkiä 11 tippaa, 20 pitäis päästä... Just viikonloppuna lisäsin yhden tipan eikä tullu huutoa. Hidastahan tää on mut saa edes jotain! :)

Poika oli yöllä aika levoton, heräili mut ei ollu nälkäinen. Aamulla sit kitisi ja ku laitoin vaunuihin nukkumaan niin saikin oikein kunnon raivarin. :eek: Yleensä rullaan vaunut ulos ja sinne jää hiljaa mut tänään huusi niin et naapurikin kysyi et kuinkas se nyt noin huutaa... :headwall: Yritin kaikkea mahdollista mut ei rauhottunu. Lopulta otin vaunut sisään ja hyssyttelin sisällä niin rauhottui vihdoin. Takas ulos nukkumaan niin eikö se sit heränny huutamaan 20min kuluttua! Sit otin pois kokonaan. Kaikki näytti ulospäin olevan ok, epäilen et tulevat hampaat kiusaa pientä. Laitoin supon ku oli niin kärsivän oloinen ja nyt nukkuu ulkona. Toivottavasti on herätessään vähän paremmalla tuulella.

RouvaPannunen ja PieniMies 3,5kk

angel Meillä Topi on nukkunut jo syntymästään asti yöt hyvin. Sillo pienempänä söi yhden kerran yössä. On tainnut periä vanhemmiltaan hyvät unenlahjat ;)

Ja onneks olkoon angel teille hääpäivän johdosta :flower: :flower:

baby dream ja päiväunilla oleva Topi herra :heart:

Heip

Täällä ollaan kotiuduttu maalta. On niin ihanaa tulla aina takas kaupunkiin! Täällä kun ei oo mm. itikoita, jotka rakastaa mua yli kaiken.. Jos täällä on joku Rh negatiivinen mun lisäksi, niin varmaan tietää kuinka kivaa on... oon yhden tutun kanssa tullu nimittäin siihen tulokseen, että Rh negatiiviset on itikkamagneetteja ;) Neiti sai monta koirakaveria ja oli niin monessa sylissä, että oli aivan ihmeissään koko viikonlopun :D

Kaveri laitto just mailin, et tilas Recaro Young Sport -turvaistuimen. Olikos jollain kokemusta ko. mallista?
http://www.mypram.de/Recaro+Young+Sport+topline.htm
Itse olen edelleen Maxi-Cosi Tobin kannalla. Tosin enpä ole vertaillut istuimia pätkän vertaa enkä varmaan jaksakaan. Sen takia vaan tota Maxi-Cosia suosin, kun nyt on Maxi-Cosin kaukalo ja se on ollu ihan ok. Ja anuuu sitä Tobia myös kehui kovasti.

paddington pitäiskö joskus lähteä kävelylenkille vaikka tonne Tammisalon suuntaan, kun kerran ollaan naapureita? :) Käyttekö muuten vauvauinnissa/muskarissa tms? Me mennään huomenna ekaa kertaa uintiin Hesevaan ja muskari aloitetaan tossa parin kadun päässä elokuun lopussa. Joo varmaan käydään samassa neuvolassa Kettutiellä. Kävimme itse asiassa juuri tänään. Tosin tätsy taitaa olla eri ;) Meillä on Patricia.

Niin ne 4kk neuvolakuulumiset meillä 6350g ja 62cm. Pikku tyttönen, tullut äitiinsä. Tosin äiti ei oo tällä hetkellä niin pieni :ashamed:

Saatiin neuvolasta lappunen kuinka aloittaa kiinteät 6kk täysimetetylle. Meillähän ohjetta aletaan soveltaa 5kk iässä, että ehtii vähän totutella kiinteisiin ennen mun töihin menoa. Tätsy ehdotti, että pumppaisin töissä, että maidontulo pysyy yllä, mutta kattoo nyt. Ei kyllä oikein huvittais. Todennäkösesti otetaan tuttelit kehiin, kun en kuitenkaan ajatellu imettää vuoteen asti.

Jaa jotain muutakin oli kyllä mitä piti kommentoida, mutta en nyt enää tietenkään muista..

MB ja maalaistyttö 4kk ja pari päivää

Meinasin sitten unohtaa tänään muskariin ilmoittautumisen. Ilmoittautuminen alkoi klo 16 ja muistin koko asian vasta klo 18. Ja tietysti sisarusmuskari oli jo täynnä. Nyt ollaan sitten varasijalla, saa nähdä päästäänkö. Viime vuonna tuli taaperomuskariin ainakin lisäryhmiä, kun oli niin paljon halukkaita

Minä olen antanut nyt enempi soseita, kun alkoi päivällä olla niin tiheästi rinnalla ja yölläkin rupesi syömään 2-3 kertaa. Hyvin on maistunut. Tänäänkin alkoi huuto kun annoin isolle veljelle ruokaa, vaikka olin juuri imettänyt. Söi sitten kaiken mitä annoin. Maitoa kyllä tulee tarpeeksi, syö yhden rinnan kerralla. Mutta ehkä maito ei enää pidä nälkää niin hyvin.

Me ei olla vielä kovin paljoa mietitty turvaistuinta, kun mahtuu vielä hyvin kaukaloon. Esikoinen siirtyi kaukalosta istuimeen vasta lähempänä vuoden ikää ja pikkuveli on ainakin tällä hetkellä samoja kokoja kuin esikoinen tässä iässä.

Mutta jos nyt menisi nukkumaan, kun aamulla esikoinen heräsi jo ennen klo 7. Huomenna on kuitenkin taas aikainen herätys.

Hengissä ollaan :wave:

Me olemme olleet lähes koko kesän ajan nettipimennossa. Sillon tällön käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mut en ole ite kerennyt kirjoitteleen.

4 kk:n neuvola oli viime viikolla ja siellä painoa oli 6200 g ja pituutta 62,5 cm. Nollakäyrällä mennään, mutta ei vielä tarvitse kiinteitä sen takia aloittaa. Menemme siis vielä pelkällä rintamaidolla.

Vilmalle tuli eka hammas perjantaina ja luulen, että tänään puhkesi toinen. Sen verran on neiti kärttyinen ollut. Pelottaa vaan tuo imetys ja hampaat. Toivottavasti ei pure.

Kiinteitä meinaan pikkuhiljaa aloittaa, mutta en vielä kiirehdi. Jotenkin nautin imetyksestä, kun tällä hetkellä tuntuu siltä, että tämä on meidän viimeinen lapsi. Otan siis kaikki irti nyt, jos en vaikka enää koskaan saakaan imettää. :'(

Yöt menee hyvin. Syödään 2-4 kertaa, mutta nukahtaa kyllä heti. Mä ite vaan nukahdan syöttöihin niin Vilma on tosi pitkään nukkunut meidän vieressä. Itse en tästä tykkää, mut minkäs teet kun nukkuu niin nukkuu.

En muista kuka puhui imetyksen riittävyydestä, niin neuvoisin antamaan kiinteitä ennemmin kuin korviketta. Näin mulle sanottiin neuvolassa. Äidinmaito on aina parempaa kuin korvike.

Mä tänään kokeilin Vilmalle antaa pullosta maitoa ja siitähän ei tullut yhtään mitään.
Harmittaa, kun olin suunnitellut meneväni kirpparille, mut kai se on jätettävä väliin kun en viitsi tyttöä sinne mukaan ottaa. Sais olla täysin rauhassa ja itsekseen. Mä en ole päässyt vielä minnekään niin etteikö Vilma olisi mukana. Pullon reenaus on siis edessä...

Nyt iltapalalle ja nukkuu....

:ashamed: :ashamed:

Moiks, pitää vissiin ostaa se nukin nokkamuki jos Arttu siitä huolis. Nyt on testattu pulloista Nuk luonnonkumisella tutilla, Ainu silikonisella ja l.kumisella, Avent, Mam Ultivent ja sit Mam Ultivent Ensimuki eli se nokkamuki jossa on pehmeä nokka samoin ku Aventin nokkamuki pehmeällä nokalla.

...pitää lopettaa ku mennää puistoon jo puoleksi.

En eilen ehtinyt kirjoittelemaan. Meillä tosiaan on soseet jo aloiteltu, mut päätin nyt et annan sit kaks kunnon ateriaa päivässä ja vaikka vielä vähän välipalaakin, jospa sitten ei tarvitsisi antaa pullosta niin paljoa. Mä olen itse tullut vähän siihen tulokseen, et likka on niin fiksu et on hokannut et pullosta saa helpommin, eikä siksi suostu rinnalta imemään. No katsotaan nyt kuin tää tästä alkaa menemään, jos imetys loppuu niin sit se loppuu!!

Meillä ei olla oltu vielä yö hoidossa missään, eikä oikeastaan kyllä muutenkaan. Kaks kertaa ollut mun äidillä 4tuntia hoidossa ja kerran äiti hoiti täällä kotona (lähinnä nukutti neidin) kun oltiin terassilla käymässä. Nyt torstaina Pinja menee mummille hoitoon, niin päästään vähän miehen kanssa viettämään yhteistä aikaa ja tekemään jotain kivaa. Tulee kyllä tarpeeseen, koska meillä on suhde vähän retuperällä :(
Meillä on ens kuun lopulla hääpäivä ja toiveissa olis et sitten kun mieskin on toipunut leikkauksesta (eli joskus lokakuussa) niin lähdettäis yhdeks yöks johonkin "lomalle" ja Pinja jäis sitten mummille hoitoon, tosin eka pitää oppia nukkumaan yöt syömättä. Nyt mennään vielä yhdellä syötöllä, joka on n.klo 03 aikaan, tosin toissa yönä vasta 05 joten viitteitä kokoyön nukkumiseen jo olis =)

Meillä alkaa vauvauinti vasta 6.9, eli pinja on silloin jo 5kk. Täällä kun ei kesäisin ole edes halli auki. Ja 26.päivä alkaa vauvakerho, sinne ajattelin mennä.

Nyt tekemään soseita...

Joanna ja Pinja 4,5kk

No heippa täältäkin jälleen,-)

Ei meilläkään Väinö ole tuota yökyläilyä ennen ollut kun kaksi kertaa hoidossa, kummallakin kerralla vain sen aikaa, että pääsin käymään kampaajalla.. :whistle: Ihmeen loistavasti siis sujui tuo ensimmäinen yökyläily. Meilläkin syy oli lähinäkin se, ettei olla miehen kanssa yhteistä aikaa vietetty laisinkaan Väinön syntymän jälkeen, iltaisinkin, kun nuori herra menee nukkumaan, olen mennyt itsekin, koska muutoin olen seuraavan päivän ihan naatti, Väinö kun edelleen vaatii ruokaa kaksi kertaa yössä...

Nyt sain neuvolasta ohjeita unikoulua varten, täti kun oli sitä mieltä, ettei Väinö oikeasti enää yöllä tarvitse ruokaa, että on lähinnäkin opittu tapa, josta pitäisi päästä eroon..

Aloin tänään pitämään ruokapäiväkirjaa Väinölle, kun tuntuu, että ruokaa menee järjettömiä määriä.. Sama tosin pitäisi aloitella omaankin syömiseen :LOL: No, huomenna aloitan tuon 13 pv:n sairaaladietin, ja siitä olisi tarkoitus sitten miehen kanssa jatkaa painonvartijoiden ohjeilla, saas nähdä, kestääkö kantti nytkään, tuntuu, että on ihan mopo karannut käsistä tuon syömisen suhteen :/

Mutta nyt täytyy mennä imuroimaan, eli ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö

Dooris Minä tein tavallaan sitä unikoulua, kun huomasin, että yöllä ei maitoa juurikaan mennyt. Onni nauroi jo kun nostin sängystä syliin. Ruokamäärä saattoi olla vain 60-70ml, kun yleensä yöllä syönyt väh. 150ml. Kun Onni heräs ähisemään, niin silitin selästä, kunnes nukahti. Seuraavan kerran herättiin parin, kolmen tunnin päästä ja sit söikin kunnolla. Ja nyt tuntuu tuo yösyönti jääneen kokonaan ainakin toistaiseksi. Viikonloppuna söi kerran toisena yönä, muuten mennyt lähes viikko ilman yötankkausta. Koita ainakin. Toki jos Onni itkisi, niin en tämmöistä testaisi, mutta kun ei ole kertaakaan yöllä itkenyt, niin tulkitsen ettei ole suuremmin tästä kärsinyt. Meneekö teillä sitä maitoa ihan normisti yöllä?
Itse aloitin painonvartijat ja pyrin eroon tavoistani, nimittäin oma syöminen on todellista tapasyömistä. Saa nähdä :LOL:

Laylah:
Meillä tuo herra herää neljän tunnin päästä nukkumaan laitosta ja vetää yleensä 200ml.. Siitä menee taas nelisen tuntia, ja uppoaa yleensä 150-180ml, eli isoja annoksia vetää maitoa yölläkin.. Koitan kyllä siirtyä tuohon taputteluun, josko auttaa, olisi ihana jo nyt nukkua joskus koko yö heräilemättä =)

Heipparallaa! Ootus täällä taas piipahtamassa koneella kun poika nukkuu ensimmäisen kerran ikinä pitkiä päikkäreitä, eli nyt on nukkunut jo reilun tunnin ja se on meillä paljon se.
Poitsu on saanut kohta kaksi viikkoa soseita ja velliä olen koittanut tarjota mutta sitä ei huoli. Pulloa ja tuttia ei huoli ensinkään ja tuo NUK:in nokkamukikaan ei kelpaa. Usko loppuu että voisin joskus lähteä itsekseni jonnekin, vaikka kaupungille shoppailemaan, koska ei oikein tuota maitoa saada annettua millään keinoin. Nyt odotankin kiineiden ruokien säännöllistymistä ja iltapuuron aloittamista jotta pääsisin jonnekkin ihan yksin. Poika herää edelleen syömään n. 3-4 krt/yö. Missä iässä vauva alkaa nukkumaan koko yön heräämättä? onhan se tietty yksilöllistä mutta noin niinkuin keskivertoisesti?
Onko kukaan aloittamassa työntekoa heti äippäloman jälkeen?Itse joudun aloittamaan, mutta onneksi vain osa-aikaisesti, en oikein rohdi tuota poikaa laittaa kokopäiväisesti hoitoon vielä, ellei ole ihan pakko!
Tuosta painosta on ollut puhetta, itselläni on kiloja karissut ihan mukavasti, olen pari kiloa alle lähtöpainon ennen raskautta. Tykkään ulkoilla pojan kanssa, sillä se antaa mukavasti rytmiä päivään ja saa hien pintaan. ja poikakin tykkää!
Minä olen pääsääntöisesti yksin poikani kanssa kaikki arkipäivät, sillä mies on paljon töissä. Joskus se tuntuu raskaalta mutta hyvin meillä menee, on ihan omat rutiinit pojan kanssa ja olen kai jo tähän tottunut. Huonoa omatuntoa toki poden siitä että oppiiko poika olemaan ollenkaan isänsä kanssa sitten kun tilanne on vakaampi.

teidän turinoita olen sillointällöin seuraillut mutta en ole oikein ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta kauheesti saa vertaistukea teidän jutuista joten kiitos ja kumarrus. :)

Mä en tainnukaan vielä teille muistaa hehkuttaa : meillä kelpaa nykyään tutti :) luonnonkumisen tutin oli sisko tarjonnut kun oli sillä tossa viikko takaperin hoidossa lauantaina (ite kävin heittään yhen työkeikan ja mies sit käväs kavereittensa kans kattomassa ravintolamaailmaa ) ja nyt se tutti on sit kelvannu munkin antama. Ihanaa kuinka on illat (ja päivät ) helpottunu, enää huudetaan vaan ehkä n. vartti kun uni on tulossa, ei enää sitä tuntia :|

Essi- ja Eero n. 3,5 kk

Päivää!!

Meillä tänään maisteltu maissin seassa perunaa, ja ryökäle sentään kun "minä oon päättäny etten perunasta pidä" ja kaikki tuli taas oksentaen ulos. En viittinyt enempää lasta rääkkäillä, joten huomenna otetaan pelkkää maissii taas ja katotaan josko sitä seur. päivänä kokeilis maissin kans sit perunaa.

Illasta mennään vauva-uinti infoon ja katotaan mihin ryhmään päästään =)

loppuun vielä kysely, jos joku jotain tietäis =)

Kokemuksia ABC-matkarattaista
Ollaan hankkimassa HYVIÄ matkarattaita ja nyt ovat eteeni tulleet yhdet jotka täyttää kaikki kivat vaatimukseni. kunnon makuuasento, iso,suojaava kuomu, iso tavara kori, isot pyörät jne.. mukava väri =)
Eri abc:ltä juuri nuo ABC Desing Primo rattaat

Tässä linkki kuvaan: http://www.baby1.fi/epages/Baby1.axl/?ObjectPath=/Shops/Baby1/Products/4895 611/SubProducts/4895703-0003

Nyt mieluusti kuulisin kommentteja kyseisistä rattaista, millaiset olleet käytössä, hyviä huonoja puolia!

Meillä tällä hetkellä käytettynä ostetut Gracot joista en pidä yhtään. Ei niissä mitään vikaa ole, mut en vaan pidä. (vähä turhankin tarkka) elikkä jos joku kaipailee matkarattaita nyt lähtis todella halpaan hintaan =)

nyt touhuamaan kaalipataa =)

huvikummunvääpeli: meillä ihan samat mitat 4kk neuvolassa :D
mä taidan mennä töihin äippäloman päälle ja iskä jää kotiin, ehkä. kai pian pitäisi päättää. no jos iskä ei jää niin sitten mä jään. mummu kyl tarjosi hoitopalvelua myös, asuu vaan niin kaukana et joutuis meillä asumaan, enkä tiiä onko se hyvä idea :/ no tyllerö jää kuitenkin vielä kotiin kasvamaan joka tapauksessa.

Meilläkin oli kokeiltu useamman mallista tuttia. Lopulta kelpas se Ainun luonnonkuminen halpismalli 4kk-. Onko se joku anatominen turvatutti. Mulla ei tullu aiemmin edes mieleen kokeilla noita luonnonkumisia, kun maidon juo silikonisesta. On ne vaan niin ihmeellisiä, ettei kyllä ota aina mitään selkoa :heart:

Tässä joku aika sitten joku sanoi et sosetta voi antaa niin paljon kun vauva tahtoo. No meillä likka veti sit koko purkin päärynää :eek: Mut kait nyt joku maksimi määrä on olemassa, jottei kiinteät vie tilaa siltä pääravinnolta, eli maidolta???

Yhteistyössä