***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Heili, tuo pritaxin näytti tosi hyvälle. kävin kurkkaa sivutkin. saako istuinta säädettyy esim. enemmän makuuasentoon? ku esim jossain gracon istuimissa on säädettävyys, mikä minusta huippu juttu, ku aattelee et 1v lapsikin vielä helposti siinä nukkuis. meki ku ajetaan pitkää matkaa kokkolaan monesti vuodessa. Mikähän tuon hinta on?
 
RouvaP onko se haalari kuinka paksu? meinaan mä kesällä kattelin LINDEXillä pariakin syys/pilvisen kelin haalaria jotka ei olleet paksuja. ohuin oli 12,90 ja paksumpi muistaakseni parinkympin pintaan. ohuimmassa kuosina oli sisällä pilviä ja ulkokankaassa raitoja, mutta materiaalit ei olleet fleeceä... eli musta ei tainnut olla mitään hyötyä :LOL:

käytiin eilen mun porukoilla. oli kiva käydä kerrankin meidän perheen kanssa (tosin mies oli töissä, eli minä ja muksut) kun nyt meidän lapset sai sitten huomiota, ei remuavat ja kiljuvat sukulaismuksut. ja mä pääsin saunaan, Miska hurmaili isovanhempia ja Mineakin oli tosi nätisti. minun pipanat :heart:
tänään ois tarkoitus raahautua keskustaan, pitäisi ostaa esikoiselle Henkkamaukalta ihana tunikamekko - pitäähän sitä keskiviikon junareissussa jotain söpöä olla päällä :whistle: saa nähdä saadaanko vielä perhehytti vai ei. epäilen että ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Heili, tuo pritaxin näytti tosi hyvälle. kävin kurkkaa sivutkin. saako istuinta säädettyy esim. enemmän makuuasentoon? ku esim jossain gracon istuimissa on säädettävyys, mikä minusta huippu juttu, ku aattelee et 1v lapsikin vielä helposti siinä nukkuis. meki ku ajetaan pitkää matkaa kokkolaan monesti vuodessa. Mikähän tuon hinta on?
Istuimen hinta taitaa olla joka paikassa 349e tällä hetkellä, mut mie luulen, että voi tossa loppuvuodesta löytyä vähän edullisemmallakin kun uusia värejä noihin tulee. Ja mitä mie oon käsittäny, niin saa istuinta kallistettua nukkuvampaankin asentoon. Googlettamallakin löytyy jo jonkun verran kokemuksia tuosta.
 
voi että Dooris ihana ruokalappu :LOL: tuollainen meillekin, koska vaatteita menee pyykkiin hurjaa tahtia ku harjoitellaan syömistä.

Ja ihania kuvia kaikilla teillä :heart: on nuo vauvat vaan niiiiiiiin suloisia :heart: :heart:

Itse aloin lueskella palstaa ja yhtäkkiä huomasinkin olevani taas tutkimassa noita turvaistuimia ja olen ihan pihalla niiden kanssa :headwall: :headwall: kun..olenko ymmärtänyt jotain väärin, mutta musta olis turvallista kuljettaa lasta selkä menosuuntaan päin, ja useissa on että asennetaan naama menosuuntaa :eek: :eek: Täytyy varmaan lähtee ihan liikkeisiin livenä kattelee noita ja sovittamaan autoonkin, että mikä sinne käypi. Mä en edes tiedä onko meillä kummassakaan autossa sitä isofixiä, tuskin (VW golf 2004 ja BMW 2003) Hohhoijaa ahdistaa koko turvaistuin rumba |O |O |O

Meidän mitat 4kk pituus 65cm ja paino 7640g ja kuuppaa en muista, enkä jaksa nyt lähteä etsimään neuvolakorttia tuolta kaaoksesta :D

Hysteerinen ja poitsu 4kk ja pari viikkoa päälle
 
Ei haloo, mikä yö takana! Poika kehitti jostain ihan kivat mahavaivat yöksi, joten viime yö meni aivan hulabalooksi. Sitten päätin, että enää en tissiä tutiksi suuhun anna öisin, kun poika saattaa syödä sitä tunnin välein, ja todellakaan ei ole syynä nälkä. Pari tuntia kokeilin erilaisia tutteja, mitä pussiin olin jemmaan laittanut, ja sitten löytyi yksi, jota poika söi tunnin :eek: Siitä innostuneena päätin, että nyt on todellakin otettava teemaviikko tuon tutin suhteen ja saada poika syömään unituttia. Äsken aamupäikyille tuudittaessa tutti pysyikin suussa taas tunnin. Niin, ja meillähän ei poika ole ennen tuttia syönyt. Jos tuo tutti kelpaisi unille mennessä, niin saattaisi joku muukin kuin äiti kelvata nukuttajaksi.

Muutoin koko päivä on kanssa ihan p....stä. Jalat ja kädet on aivan rikki eilisestä vauvauinnista (oisko äitillä aika tehdä jotain lihaksia rasittavaa liikuntaa?!), hyvä, kun lattialta ylös pääsee. Vettäkin tulee taivaalta koko ajan ripeksien, joten uloskaan ei mieli tee. Ja sitten tietty tämä väsymys viime yöstä, ja monista edellisista johtuen.

Kiitti, kun sain purkaa! Jospa se huominen päivä olisi valoisampi =)

Mavi ja poika kohta 5 kk:tta
 
Vielä pitää mainita, että tuo turvaistuin asia saa repimään hiuksia päästä. Varsinkin, kun kävin autoliiton sivuilla kattelemassa testituloksia. Istuimet, mitä oltiin ajateltu, ei olleet saaneet kovin hyviä tuloksia ilman Isofix-kiinnitystä. Ja meillä ei tämän hetkisissä autoissa sitä mahdollisuutta ole. Tosin kumpikin perheen autoista on menossa vaihtoon, joten jospa se kiinnitysmahdollisuus vielä jommassa kummassa autossa sitten olisi.
 
Mavi Myös meillä tehtiin reilu viikko sitten tuo tuttiopetus. Onnihan ei ole syönyt tuttia koskaan ja päiväunet meni ihan höpöksi. Nukahti vaan pullolle, josta sit nukkuvana sänkyyn, kolmen vartin päästä ylös, eikä mikään auta. Ruokakerratkin on harventuneet, niin ettei sitä maitoa enää voi joka välissä tuputtaa. Alkuun puklautti aina tutin pois, nostin vaan sinnikkäästi takaisin ja nyt päikkärit parantuneet huimasti. Nukahtaa kainaloon tutti suussa ja jopa yksin sänkyyn ja sitteriin. Vaunuissa tuo on jatkanut pisimmät unet jopa sinne pariin tuntiin. Yöt meillä nukutaan mahallaan ja nukahtaa iltamaidolle, joten ainakaan toistaiseksi en ole yöksi tuttia antanut ja hyvin nukkuu. Sinnikkyyttä se vaati, mut kannatti ainakin toistaiseksi.

Korvatulehdusta ei ollut, joten toinen osa Rota-rokotetta saatiin perjantaina. Hieman ollut pulauttelua, mutta muuten kyllä ollut ihan oma itsensä.

Mulla on täällä kova pähkäily menossa. Auttakaa hyvät kanssa-mammat. Meillä on ystäväpariskunnan häät ihan syyskuun lopussa noin 200km päässä. Ollaan jo hotellit varattu kahdeksi yöksi ja Onnille pinnis yms. Nyt olen kuitenkin ruvennut miettimään, että jätettäisikö Onni kotiin mummin kanssa. Vihkimimen on siviilimallia, luki että hääpaikan lähellä (ulkona?), paikasta ei muuta tietoa kuin se, että tulee vain kylmä vesi. Tämä laittoi mut miettimään, että millaistahan siellä muuten on ja tuleeko siitä ihan hirveetä Onnille. Sitä paitsi tuo meidän poitsu ei ole mikään automatkustaja, joten se matkakin arveluttaa. Voisinko olla erossa yhden yön (lyhennettäisi siis silloin tietty reissua) ja kumpi vaihtoehto Onnille parempi. Kaikenlaiset mielipiteet tervetulleita :wave:

Mukavaa sunnuntaita!

Toivottelevat
Laylah ja :heart: Onni (unilla) 4kk 1pv edelleen
 
Päiviä!

Känkkis, ne haalarit on semmosia vähän topattuja mut ei kuitenkaan toppahaalareita. Luulisin et on viime syksyn mallistosta. Ite ajattelin et ovh ois joku 20e, ei kai sen enempää.

Ja sit vielä kerta kiellon päälle, turvaistuimista... Mulla on jonkinasteinen turvaistuin-fetissi et koittakaa kestää vielä tän verran ja sit oon :$ . Jos pystyn! :LOL:

Eli angel08, me ollaan aika paljon tilailtu Saksasta vaunuja ja turvaistuimia. Rattaat ja vaunut on siellä mun mielestä aika samanlaisia ku täällä mut sit noi turvaistuimet ei oo. Kaukalot ja vyöistuimet on samanlaisia mut siihen väliin jäävät istuimet on melkein poikkeuksetta pelkästään kasvot menosuuntaan. Euroopassa kun nämä istuimet ovat suositumpia kuin selkä menosuuntaan asennettavat. Toinen on se et vaikka merkit on samoja ku täällä niin mallit ei oo. Esim. just tota Britaxin Multitechiä ei oo ollenkaan Saksassa. Suosittelen myös käymään liikkeessä katsomassa ja ehdottomasti kokeilemassa omaan autoon mikä sopii. Vauvaa kannattaa myös sovittaa istuimeen, kuvissa hyvä istuin voi olla käytännössä kaikkea muuta.
Hysteerinen, ihan oikein oot ymmärtäny eli suositus on et lasta kuljetetaan mahd. pitkään selkä menosuuntaan. Mä oon kans repiny hiuksiani noiden testitulosten kanssa. Niin harva istuin on saanu hyvää arvosanaa mutta kuten Autoliiton sivuilla sanottiin, eniten vaaratilanteita aiheutuu siitä et istuin kiinnitetään ohjeiden vastaisesti, lapset vyötetään väärin ja he siirtyvät liian aikaisin istumaan auton vöissä.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/vaaratilanteita_turvaistuimessa/ Tosta linkistä löytyy hyvää infoa. Yhteenvetona siis parhainkin turvaistuin on väärin kiinnitettynä vaarallisempi kuin huonompi istuin oikein kiinnitettynä ja mikä tahansa istuin on parempi kuin ei istuinta ollenkaan. Näillä metodeilla oon saanu itselleni jonkinlaisen mielenrauhan tässä asiassa ja sillä et laitan jokaisen lapsen kiireessäkin huolellisesti kiinni vöihin ja varmistan autossa kiinni olevien istuinten kiinnityksen ja säädöt säännöllisesti. Nyt mä lopetan tän messuamisen ja toivon et siitä oli jollekkin jotain hyötyä. :)

Miestä tarvittiin taas tämänki tekstin tuottamiseen, pitäis vissiin ihan oikeesti opetella tietokoneen käyttöä vähän enemmän... :ashamed:

RouvaPannunen ja Poika 3,5kk

Ai niin, onnittelut [/b]Laylahin Onnin kääntymisestä! :flower: Ehkä meidänki sit joskus vaivautuu! Ja Maville :hug: . Kuinka teidän D-tippojen kans on menny?
 
Meillä opittiin toissapäivänä kääntymään mahalleen. Nyt sit kääntyilee koko ajan ja tietysti saa ite olla kääntämässä takas selälleen, vaikka osaa kyllä itekin. Jonkun aikaa kyllä viihtyy aina mahallaan, kunnes sit tulee huuto kun haluaa selälleen.
Anni on vähän kipee sille tuli nyt pieni flunssa, me muut taas aletaan pikku hiljaa olemaan terveitä.
Anni on myös nyt alkanu kiinnostumaan leluista, tavottelee niitä käsillään. Ja jos Annin kans leikkii, kaikkein kivoin leikki on kun liikuttaa käsiä tai jalkoja, sillon tulee ihan varmasti nauru.
Hippo+Anni 3kk1vk
 
Mä annoin tänään ensimmäisen kerran Annille myös velliä, kun maitoa pitäis olla koko ajan antamassa. Velli teki tytöstä todella tyytyväisen. Sosetta ollaan vasta kerran maistettu, mutta se taitaa meillä tulla myös nyt kunnolla evääksi.
 
RouvaPannunen, d-tippoja menee tällä hetkellä 2/päivä. Kolmea yritin viime viikolla ja siitä tuli aivan kamala huuto, joten palasin kahteen. Nyt olisi taas yritettävä sitä yhden tipan lisäystä, kunhan saan aikaiseksi. Menen ehkä vanhempien luo täysihoitoon muutamaksi päiväksi, joten siellä olisi hyvä tippoja lisätä, kun on enemmän hoitajia, jos sattuu ne tipat sitten itkettämään ympäri vuorokauden.

Nyt täytyy lopettaa lyhyeen. Täällä ukkostaa ja salamoi!
 
Mökiltä palattu ja mä en oikeesti nyt tiedä mitä mä tän imettämisen kanssa tekisin. Nyt on tarvinnut koko viikonlopun antaa lähes joka imetyksen jälkeen pullosta maitoa, kun ei vaan suostu syömään 2min kauempaa. Ja maitoa menee pullosta ihan hyviä määriä kerralla, olen laittanut vähän vaihdellen 100-170ml ja kaikki juo aina hyvällä halulla!!! Mua oikeesti surettaa jos imettäminen oli sitten tässä :'( Kun en kuitenkaan näe sitten että olis mitää järkee pitkään näin jatkaa! Tuntuis tyttöä kohtaan reilummalta siirtyä kokonaan pulloon ja korvikkeeseen, mutta kun en haluis. Mä en ole vielä valmis luopumaan niistä ihanista imetys hetkistä, jotka eivät kyllä nykyään ole enään kovin ihania hetkiä :( Onko muille käynyt näin, että maitoa tulis, mut ei vaan kelpaa?? Kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaa.

Joanna ja Pinja 4,5kk
 
Joanna en muista syödäänkö teillä jo kiinteitä, mutta eikö enemmin kannattais aloittaa kiinteitä/lisätä kiinteiden määrää, jos tyty on nälkäinen. Saattais sitten tissittelykin taas ruveta sujumaan. Yleensä noi vaiheet menee ohi, jos vaan jaksaa olla sitkee. Sitten kun kiinteet on saatu kunnolla ruokavalioon, tissittelyn osuus on muuten vähäisempää kuin ennen. En tiiä, nää on vaan mun ajatuksia. Ite tässä kohtaa enemmin antaisin aina kiinteitä kuin korviketta.
 
Anu-78
Iltoja vaan!
Tosta imettämisestä, meillä poika söi tissiä ihan hyvin tos joku aika sitten, sit tuli semmonen kausi et oikeaa rintaa ei huolinut kunnolla, aina rupes itkemään siinä rinnalla, no sain kuitenkin sen sitten lopulta sitä oikeaakin rintaa syömään kun taas alkoi toi sama homma:/ ja se teki viel sen niin et vähän aikaa söi rintaa ja sit rupes kielellä tökkimään sen tissin suustaan pois:/ ja itkuhan siinä tuli, joten meillä mennään nyt niin että annan tosta vasemmasta rinnasta sen minkä ottaa ja tietenkin yritän tyrkyttää tota oikeaakin rintaa, mutta toisinaan tuloksetta, ollaan sitten joudutta korvikkeidenkin määrää lisäämään ja soseitahan Saku jo syökin jonkun verran:) että näin meillä...

Anu ja Saku huomenna 4kk
 
Joanna: Entä jos et heti tarjoaisi pullosta rinnan jälkeen vaan yrittäisit sitkeästi imetellä vähän väliä? Tietysti jos lapsi vain huutaa kun lopettaa rinnalla olen niin ei tietenkään huudattaa. Ja jos oma jaksaminen alkaa loppua niin ei kannata kokea syylisyyttä että antaa pullosta. Meillä on välillä päiviä ettei malteta olla rinnalla kauaa, mutta aika pian pitää taas uudelleen imettää.

Annoin tänään vähän enemmän soseita niin oli kaksi pitempää väliä imetyksessä. Jaksoi poikakin lounaan jälkeen (sai sosetta+rintaa) olla 1,5 tuntia tyytyväisenä ja sitten alkoi väsyttää niin sai rintaa ja sain nukkumaan yli tunnin sisällä. Päivälliselläkin sai sosetta ja rintaa ja nukkui sitten taas suunnilleen tunnin unet eikä heti herättyään ollut nälkäinen. Saa nähdä kuinka yö menee.
 
...mut käsi jäi vielä ikävästi alle, mitä ei osannu vetää pois =(

Maissi maistuu soseena, samoin persikka. Iltavellinä mennyt nyt kaks iltaa täys purkki peruna-porkkanaa =))

pikaisesti siis näin...

ps kiitti rouva pampunen vinkeistä!
 
Heippa täältäkin;-)

Väinön ensimmäinen yökyläily meni loistavasti;
Ei ollut kiukutellut laisinkaan, ruoka kelpasi erinomaisesti ja nukkuikin todella hyvin =) Erityisen ihastunut herra oli ollut kummitätinsä 8v tyttöön, aina alkoi kuulemma kaamea keskustelu ja naureskelu, kun herra näki tämän nuoren naisen :LOL: Tosi hyvä mieli jäi, että kaikki meni hyvin, ja oli aivan ihanaa päästä itsekin välillä vähän tuulettumaan ;)

No hitsi, meteli alkoi, palaillaan

Dooris ja Väinö
 
Merkkailen vaan minne saakka on tullut luettua. Pian pitäis kaupunkiin, testaan ekaa kertaa mennä bussilla kolmisteen noitten kanssa.. Ja ihan seisomalautapelillä mennään. (mullei oo sadesuojaa noihin kaksosten matkiksiin joten ei viitti niillä mennä ku on ukkosta luvattu)
 
Täällä vihdoin ja viimein sitten kakattiin HURRAA!!! :D 9pv jälkeen! tuli ihan käsittämätön määrä sitä ihteensä. piti mennä koko vartalo kylpyyn ku joka paikka oli kakassa. ollaan vähän maisteltu soseita, mut tuo oli ihan maitokakkaa. jospa yöt nyt paranisi.

oon kanssa seurannut turvaistuin keskustelua täällä ja ihan pihalla mikä olisi hyvä. pitää vissiin mennä testailemaan, kalliita vaan ovat. no onhan käyttöaika melko pitkä.

tänään alkaa vauvamuskari, jee. päätin mennä sitten muskariin enkä vauvauintiin, kun molemmat kalliita niin piti valita.niin ja mennään me vauvajumppaankin, mut se oli edullinen. aattelin et tulee pian liikaa harrastuksia ja stressiä noin pienelle jos koko ajan jossain juostaan :LOL:

athena ja tyllerö 4,5kk
 
Anu-78
Huomenta!
Meillä Saku tulee tänään 4kk :heart: keskiviikkona on sitten neuvolalääkäri, saas nähdä kuinka poika on kasvanut :)
Sitten tolla keskimmäisellä pojalla on tänään hammaslääkäri ja illalla lähetään kauppaan ja kattelen et jos sieltä löytyis joku sopiva paita perjantaiks :) ja pitäs miettii kans mitä tarjottavaa ostas kans:)...

Anu & Saku joka tänään 4kk
 
Heippa vaan täältäkin!

Viime yönä syötiin melkein tunnin välein... voi kiesus.. Olen jo aiemminkin täällä kertoillut, että meillä myös Nooa on nykyään aika huono syömään tissistä... tai siis että imee ehkä pari minuuttia, ja sitten alkaa kauhea itku... mistähän lie johtuu.. :|
Mä en ole kuitenkaan tarjonnut ikinä pulloa tissittelyn jälkeen, mutta meillä kyllä syödään aina koko päivä 1 - 2 tunnin välein.
Mies viime viikolla jo sanoi, että mitä jos alettais antamaan kiinteitä, kun joudun niin usein Nooaa syöttämään... mutta kun ikää on vasta 3kk 12pv. Tuntuu jotenkin aikaiselta alkaa kiinteet jo tässä vaiheessa.

turvaistuin jutuista mä olen myös aivan ulalla...

Käytiin Nooan kanssa viime torstaina katsomassa viikon ikäistä vauvaa. Voi miten pieni rääpäle se olikaan.. En ymmärrä miten vauvat kasvaa NIIN nopeesti, ja ihan huomaamatta. Miten muka Nooakin oli vasta 3kk sitten samanlainen reppana.. :heart: :heart:

eipä taas muuta

elzibelzi ja Nooa 3kk 12pv
 
ai niin... meillä Nooa oli ensimmäistä kertaa yökylässä mummolassa parin kuukauden ikäisenä. Hyvin oli mennyt, vaikka yöllä ei olis tuttipulloa oikein huolinut. Toinen mummo (mun äiti) ei ole vielä ottanut Nooaa yökylään, sillä hänen mielestään tämän ikäinen on liian pieni yökylään.
Olen ehkä osittain äitini kanssa samaa mieltä. Kyllähän pienelle vauvalle ne omat vanhemmat ovat äärettömän tärkeitä, ja vauva tuntee olonsa turvalliseksi heidän lähellään...
Olin pari viikkoa sitten juhlimassa omia varpajaisia, ja Nooa jäi tänne kotiin isänsä kanssa. Se on tietenkin parempi vaihtoehto, kuin yökylä jossain vieraammassa paikassa.
 

Yhteistyössä