Päiviä!
Känkkis, ne haalarit on semmosia vähän topattuja mut ei kuitenkaan toppahaalareita. Luulisin et on viime syksyn mallistosta. Ite ajattelin et ovh ois joku 20e, ei kai sen enempää.
Ja sit vielä kerta kiellon päälle,
turvaistuimista... Mulla on jonkinasteinen turvaistuin-fetissi et koittakaa kestää vielä tän verran ja sit oon :$ . Jos pystyn!
Eli
angel08, me ollaan aika paljon tilailtu Saksasta vaunuja ja turvaistuimia. Rattaat ja vaunut on siellä mun mielestä aika samanlaisia ku täällä mut sit noi turvaistuimet ei oo. Kaukalot ja vyöistuimet on samanlaisia mut siihen väliin jäävät istuimet on melkein poikkeuksetta pelkästään kasvot menosuuntaan. Euroopassa kun nämä istuimet ovat suositumpia kuin selkä menosuuntaan asennettavat. Toinen on se et vaikka merkit on samoja ku täällä niin mallit ei oo. Esim. just tota Britaxin Multitechiä ei oo ollenkaan Saksassa. Suosittelen myös käymään liikkeessä katsomassa ja ehdottomasti kokeilemassa omaan autoon mikä sopii. Vauvaa kannattaa myös sovittaa istuimeen, kuvissa hyvä istuin voi olla käytännössä kaikkea muuta.
Hysteerinen, ihan oikein oot ymmärtäny eli suositus on et lasta kuljetetaan mahd. pitkään selkä menosuuntaan. Mä oon kans repiny hiuksiani noiden
testitulosten kanssa. Niin harva istuin on saanu hyvää arvosanaa mutta kuten
Autoliiton sivuilla sanottiin, eniten vaaratilanteita aiheutuu siitä et istuin kiinnitetään ohjeiden vastaisesti, lapset vyötetään väärin ja he siirtyvät liian aikaisin istumaan auton vöissä.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/vaaratilanteita_turvaistuimessa/ Tosta linkistä löytyy hyvää infoa. Yhteenvetona siis parhainkin turvaistuin on väärin kiinnitettynä vaarallisempi kuin huonompi istuin oikein kiinnitettynä ja mikä tahansa istuin on parempi kuin ei istuinta ollenkaan. Näillä metodeilla oon saanu itselleni jonkinlaisen mielenrauhan tässä asiassa ja sillä et laitan jokaisen lapsen kiireessäkin huolellisesti kiinni vöihin ja varmistan autossa kiinni olevien istuinten kiinnityksen ja säädöt säännöllisesti. Nyt mä lopetan tän messuamisen ja toivon et siitä oli jollekkin jotain hyötyä.
Miestä tarvittiin taas tämänki tekstin tuottamiseen, pitäis vissiin ihan oikeesti opetella tietokoneen käyttöä vähän enemmän... :ashamed:
RouvaPannunen ja Poika 3,5kk
Ai niin, onnittelut [/b]Laylahin
Onnin kääntymisestä! :flower: Ehkä meidänki sit joskus vaivautuu! Ja Maville
:hug: . Kuinka teidän D-tippojen kans on menny?